Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jesteś niesamowity, jak chodząca encyklopedia miaty. Dzięki!
Jest jakieś zagrożenie z używania takiego uszkodzonego, typu nie wpadnie mi coś do skrzyni jak się ukruszy i mogę jeździć aż do momentu jak będę wymieniał sprzęgło? To jest tylko hałas bo coś jest luźne czy też ma wpływ na działanie sprzęgła?
Jest jakieś zagrożenie z używania takiego uszkodzonego, typu nie wpadnie mi coś do skrzyni jak się ukruszy i mogę jeździć aż do momentu jak będę wymieniał sprzęgło? To jest tylko hałas bo coś jest luźne czy też ma wpływ na działanie sprzęgła?
Szansa na uszkodzenie znikoma, musiałby to być bardzo czarny scenariusz. Hałasuje łożysko (nieduże, nie wiele większe niż od rolek/wrotek ) które już się wyrobiło, ale zanim się rozpadnie to jeszcze długo. No chyba że chcesz tak zrobić z 10000km, to nie polecam. Warto ze względu na duży koszt robocizny zrobić przy okazji wymianę sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko oporowe, ewentualnie uszczelniacz skrzyni jeśli cieknie) i tylnego uszczelniacza wału.
Tak, jest to szuranie i właściwie słyszalne na zimnym silniku, na luzie i z puszczonym sprzęgłem (bardzo wyraźne ostatnio), po kilku kilometrach to znika (albo mi się uszy zatykają ). Skoro to tylko jedno łożysko, to poczekam troche, aż całe sprzęgło będę wymieniał (myślę, że dopiero w przyszłym sezonie).
Jaki jest właściwie koszt robocizny przy takiej wymianie? (Nie w ASO).
Jaki jest właściwie koszt robocizny przy takiej wymianie? (Nie w ASO).
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
1. ktoś może eksperymentował z wypięciem tylnego stabilizatora po założeniu przedniego grubszego np 24mm?
2. robił ktoś polibusze tylko z przodu zostawiając tył na styranych OEM gumach ? własnie obserwuję bardzo piękną pracę przodu i latający tyłek ..chętnie posłucham się doświadczonych
2. robił ktoś polibusze tylko z przodu zostawiając tył na styranych OEM gumach ? własnie obserwuję bardzo piękną pracę przodu i latający tyłek ..chętnie posłucham się doświadczonych
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
arturo_tiburon pisze:1. ktoś może eksperymentował z wypięciem tylnego stabilizatora po założeniu przedniego grubszego np 24mm?
Eksperymentowałem, ale z seryjnym stabilizatorem z przodu - jeździ na okrągło, neutralnie do bólu, możliwe że nawet całkiem szybko bo z zadanego toru jazdy ciężko ją było wyprowadzić.
Hantkus pisze:Zna ktoś może wymiary etc. łożyska pilotującego pod kołem zamachowym w NB/fl 1,8 bo muszę zakupić?
O ile mnie moje zapiski nie mylą to mam 15x35x11 czyli 6202, uszczelnienie obustronne.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
majkel pisze:Hantkus pisze:Zna ktoś może wymiary etc. łożyska pilotującego pod kołem zamachowym w NB/fl 1,8 bo muszę zakupić?
O ile mnie moje zapiski nie mylą to mam 15x35x11 czyli 6202, uszczelnienie obustronne.
Po
eM
Dzięki
Rules are made to be broken
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Poznań
Panowie,
Dzwonilem do mechanika w sprawie wymiany rozrzadu, bla bla, nie moze mi wymienic bo nie ma jakiegos sciagacza kola pasowego do mazdy, cos tam gdzies sprawdzil i stwierdzil ze jak mi strzeli pasek to nic sie nie stanie z zaworami itd, bo silnik jest bezkolizyjny - prawda?
Dzieki
Dzwonilem do mechanika w sprawie wymiany rozrzadu, bla bla, nie moze mi wymienic bo nie ma jakiegos sciagacza kola pasowego do mazdy, cos tam gdzies sprawdzil i stwierdzil ze jak mi strzeli pasek to nic sie nie stanie z zaworami itd, bo silnik jest bezkolizyjny - prawda?
Dzieki
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Meanmachine pisze:stwierdzil ze jak mi strzeli pasek to nic sie nie stanie z zaworami itd, bo silnik jest bezkolizyjny - prawda?
Z doświadczenia powiem, że prawda
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
Meanmachine pisze:nie moze mi wymienic bo nie ma jakiegos sciagacza kola pasowego do mazdy
polecam zmienić mechanika jak nie ma podstawowych narzędzi
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
fifomaniak pisze: bo silnik jest bezkolizyjny i nawet jak rozrząd strzeli to żadnych dodatkowych kłopotów nie powinien narobić.
I co ? postanowiłeś nie wymieniać wogóle ? świetna filozofia
To taka typowa sytuacja z polskiej drogi/trasy : wyprzedzasz np. tira, z przeciwka coś tam już jedzie oczywiście i nagle zonk- pasek strzela.... dobranoc..... To że silnik jest bezkolizyjny to jest zajebisty bonus od Mazdy ale to nie znaczy że można olać wymianę . Termin wymiany to najczęściej 5 lat lub 60 tyś - zależy co pierwsze przyjdzie.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Poznań
niemampojeciaa pisze:Meanmachine pisze:nie moze mi wymienic bo nie ma jakiegos sciagacza kola pasowego do mazdy
polecam zmienić mechanika jak nie ma podstawowych narzędzi
Ja sie na tym nie znam, ale twierdzi ze akurat takiego do Mazdy (z jakimis specjalnymi bolcami, czy cos) nie ma. Ma do VW, ale nie do Mazdy. Grzecznie i uprzejmie mi wytlumaczyl, że może kupić, ale nie widzi sensu żeby robić to dla jednej wymiany.
Niby krążą plotki że jest filozof, ale jak dla mnie to zaleta, że gość podchodzi bardzo drobiazgowo i z obszerną teorią do takich rzeczy. W innym warsztacie wojtek nic by nie powiedzial, na jana rozebralby silnik, a potem zaczeloby sie pi*ganie mlotkami i mialby w powazaniu... Dzięki za takich 'mechaników'.
Bardzo to wszystko ciekawe, ale pare rozrzadow juz robilismy NA i NB, i jakos nie mamy specjalnych cudow a fury jezdza git, a nawet sa ostro upalane. Mechanikowi sie niechce bawic, to go olej i jedz do kogos komu sie chce.
Popytaj frakcji poznanskiej gdzie robia.
Popytaj frakcji poznanskiej gdzie robia.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Tomai pisze:I co ? postanowiłeś nie wymieniać wogóle ? świetna filozofia
To taka typowa sytuacja z polskiej drogi/trasy : wyprzedzasz np. tira, z przeciwka coś tam już jedzie oczywiście i nagle zonk- pasek strzela.... dobranoc..... To że silnik jest bezkolizyjny to jest za***isty bonus od Mazdy ale to nie znaczy że można olać wymianę . Termin wymiany to najczęściej 5 lat lub 60 tyś - zależy co pierwsze przyjdzie.
Tak, postanowiłem nie wymieniać w ogóle Nie wymieniam też oleju, jeżdżę na nienapompowanych oponach i mieszam benzynę pół na pół z wodą, żeby było taniej.
A tak serio, przy 113 tysiącach na liczniku, jakie wtedy były i oględzinach, było widać, że paski były wymieniane, interwał jest 90k, więc raczej niedawno. Przejeździłem już 14 tysięcy i nic, silnik chodzi jak pszczółka Maja. Wymienię pewnie przy 150-160k, albo wcześniej jak będą jakieś objawy. Jakby miał strzelić, to już by to zrobił, bo byłem niejednokrotnie w górach i na innych przejażdżkach, gdzie silnik pracował w całym zakresie obrotów i pod dużym obciążeniem.
Także parę złotych przyoszczędziłem, ale nie z głupoty i skąpstwa, a obserwacji i logicznego myślenia. Można i rozrząd co 5 tysięcy wymieniać, tylko po co? Mówią, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2013, 20:52 przez fifomaniak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
ree pisze:Mechanikowi sie niechce bawic, to go olej i jedz do kogos komu sie chce.
+1
W książce serwisowej umieściłem namiar na mechanika który wymieniał mi rozrząd w NA i NBFL.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2013, 21:12 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Zjadło mojego posta przez restart.
Usunąłem dziś osłonę katalizatora bo była już nie do uratowania. Spawacz powiedział, że nie ma sensu jej spawać bo za chwilę do niego wrócę.
Pytanie, czy jest się czego obawiać w związku z jej brakiem. Na zagranicznych forach czytałem posty typu:
- uważaj jak parkujesz na suchej trawie bo może ją zapalić
- Gumy w skrzyni biegów zaraz popękają czy sparcieją od temperatury
- Tunel będzie mega nagrzany
Czy te rzeczy są w ogóle prawdopodobnie a jeśli tak to czy można czymś ten katalizator odizolować?
Usunąłem dziś osłonę katalizatora bo była już nie do uratowania. Spawacz powiedział, że nie ma sensu jej spawać bo za chwilę do niego wrócę.
Pytanie, czy jest się czego obawiać w związku z jej brakiem. Na zagranicznych forach czytałem posty typu:
- uważaj jak parkujesz na suchej trawie bo może ją zapalić
- Gumy w skrzyni biegów zaraz popękają czy sparcieją od temperatury
- Tunel będzie mega nagrzany
Czy te rzeczy są w ogóle prawdopodobnie a jeśli tak to czy można czymś ten katalizator odizolować?
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
fifomaniak pisze:A tak serio, przy 113 tysiącach na liczniku, jakie wtedy były i oględzinach, było widać, że paski były wymieniane, interwał jest 90k, więc raczej niedawno. Przejeździłem już 14 tysięcy i nic, silnik chodzi jak pszczółka Maja. Wymienię pewnie przy 150-160k
Ale musisz przyznać że tego nie można było wywnioskować z Twojej poprzedniej wypowiedzi bo teraz podałeś bardziej konkretne informacje peace
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Meanmachine pisze:Ja sie na tym nie znam, ale twierdzi ze akurat takiego do Mazdy (z jakimis specjalnymi bolcami, czy cos) nie ma. Ma do VW, ale nie do Mazdy.
Zmień mechanika. W tym aucie do zmiany rozrządu nie są potrzebne żadne specjalne narzędzia. Penie fajnie jest mieć dedykowane blokady, ale nie są w żaden sposób niezbędne.
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Kinio pisze:Zjadło mojego posta przez restart.
Usunąłem dziś osłonę katalizatora bo była już nie do uratowania. Spawacz powiedział, że nie ma sensu jej spawać bo za chwilę do niego wrócę.
Pytanie, czy jest się czego obawiać w związku z jej brakiem. Na zagranicznych forach czytałem posty typu:
- uważaj jak parkujesz na suchej trawie bo może ją zapalić
- Gumy w skrzyni biegów zaraz popękają czy sparcieją od temperatury
- Tunel będzie mega nagrzany
Czy te rzeczy są w ogóle prawdopodobnie a jeśli tak to czy można czymś ten katalizator odizolować?
Ja bym sobie dał spokój, ale na wysoką suchą trawę trzeba mieć ogląd.
Rules are made to be broken
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
1) Takie pytanko: Jest ktoś w stanie ogarnąć podstawkę pod filtr do chłodnicy oleju?
2) Co powiecie o pozbyciu się katalizatora? Bo pamiętam jak w wakacje 2012 pracując w sklepie z częściami sprzedałem gościowi do omegi cały wydech od kolektora do końca za jakoś 180zł. Więc katalizatora tam raczej nie było I naszedł mnie pomysł żeby kupić środek bez kata
2) Co powiecie o pozbyciu się katalizatora? Bo pamiętam jak w wakacje 2012 pracując w sklepie z częściami sprzedałem gościowi do omegi cały wydech od kolektora do końca za jakoś 180zł. Więc katalizatora tam raczej nie było I naszedł mnie pomysł żeby kupić środek bez kata
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Meanmachine pisze:Panowie,
Dzwonilem do mechanika w sprawie wymiany rozrzadu, bla bla, nie moze mi wymienic bo nie ma jakiegos sciagacza kola pasowego do mazdy, cos tam gdzies sprawdzil i stwierdzil ze jak mi strzeli pasek to nic sie nie stanie z zaworami itd, bo silnik jest bezkolizyjny - prawda?
Dzieki
Panowie a jak jest z 1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu (2004r)? To także silnik bezkolizyjny ?