Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

31 sie 2013, 14:15

Jesteś niesamowity, jak chodząca encyklopedia miaty. Dzięki!

Jest jakieś zagrożenie z używania takiego uszkodzonego, typu nie wpadnie mi coś do skrzyni jak się ukruszy i mogę jeździć aż do momentu jak będę wymieniał sprzęgło? To jest tylko hałas bo coś jest luźne czy też ma wpływ na działanie sprzęgła?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

31 sie 2013, 14:33

Szansa na uszkodzenie znikoma, musiałby to być bardzo czarny scenariusz. Hałasuje łożysko (nieduże, nie wiele większe niż od rolek/wrotek :mrgreen: ) które już się wyrobiło, ale zanim się rozpadnie to jeszcze długo. No chyba że chcesz tak zrobić z 10000km, to nie polecam. Warto ze względu na duży koszt robocizny zrobić przy okazji wymianę sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko oporowe, ewentualnie uszczelniacz skrzyni jeśli cieknie) i tylnego uszczelniacza wału.
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

31 sie 2013, 17:32

Tak, jest to szuranie i właściwie słyszalne na zimnym silniku, na luzie i z puszczonym sprzęgłem (bardzo wyraźne ostatnio), po kilku kilometrach to znika (albo mi się uszy zatykają :lol: ). Skoro to tylko jedno łożysko, to poczekam troche, aż całe sprzęgło będę wymieniał (myślę, że dopiero w przyszłym sezonie).

Jaki jest właściwie koszt robocizny przy takiej wymianie? (Nie w ASO).
Awatar użytkownika
mkube
Donator
Donator
Posty: 237
Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
Model: NC
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

31 sie 2013, 17:37

Za wymianę kompletnego sprzęgła, uszczelniacza i tego właśnie łożyska zapłaciłem 350zł.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

01 wrz 2013, 15:02

Czy klocki tylne z NA poliftowego pasują do przedliftowego ?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

07 wrz 2013, 14:06

Może ktoś ma niezałożony reroute kit?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 wrz 2013, 15:06

RS pisze:Może ktoś ma niezałożony reroute kit?

Autopaga
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

08 wrz 2013, 21:04

1. ktoś może eksperymentował z wypięciem tylnego stabilizatora po założeniu przedniego grubszego np 24mm?
2. robił ktoś polibusze tylko z przodu zostawiając tył na styranych OEM gumach ? własnie obserwuję bardzo piękną pracę przodu i latający tyłek ..chętnie posłucham się doświadczonych
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 wrz 2013, 21:40

Krzywy pisze:Czy klocki tylne z NA poliftowego pasują do przedliftowego ?

z tego co pamiętam to nie, polifyt miały już chyba wszystkie heble 255.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

09 wrz 2013, 0:50

arturo_tiburon pisze:1. ktoś może eksperymentował z wypięciem tylnego stabilizatora po założeniu przedniego grubszego np 24mm?


Eksperymentowałem, ale z seryjnym stabilizatorem z przodu - jeździ na okrągło, neutralnie do bólu, możliwe że nawet całkiem szybko bo z zadanego toru jazdy ciężko ją było wyprowadzić.
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

09 wrz 2013, 14:27

Moi drodzy parafianie, podpasuje do NA? Bo sprzedajacy nie dal mi jednoznacznej odpowiedzi ;)
http://m.allegro.pl/przedmiot,nowa-chlodnica-wody-mazda-mx5-mx-5-mx-5,3533480147.html

Wymiar radiatora to 66.5x32.2
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 wrz 2013, 9:29

Zna ktoś może wymiary etc. łożyska pilotującego pod kołem zamachowym w NB/fl 1,8 bo muszę zakupić?
Rules are made to be broken
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 wrz 2013, 12:07

Hantkus pisze:Zna ktoś może wymiary etc. łożyska pilotującego pod kołem zamachowym w NB/fl 1,8 bo muszę zakupić?


O ile mnie moje zapiski nie mylą to mam 15x35x11 czyli 6202, uszczelnienie obustronne.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 wrz 2013, 12:30

majkel pisze:
Hantkus pisze:Zna ktoś może wymiary etc. łożyska pilotującego pod kołem zamachowym w NB/fl 1,8 bo muszę zakupić?


O ile mnie moje zapiski nie mylą to mam 15x35x11 czyli 6202, uszczelnienie obustronne.

Po
eM


Dzięki :kciuk:
Rules are made to be broken
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

10 wrz 2013, 15:02

Panowie,

Dzwonilem do mechanika w sprawie wymiany rozrzadu, bla bla, nie moze mi wymienic bo nie ma jakiegos sciagacza kola pasowego do mazdy, cos tam gdzies sprawdzil i stwierdzil ze jak mi strzeli pasek to nic sie nie stanie z zaworami itd, bo silnik jest bezkolizyjny - prawda?

Dzieki :)
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

10 wrz 2013, 16:25

Prawda - dlatego sam po kupnie nie wymieniałem rozrządu, bo silnik jest bezkolizyjny i nawet jak rozrząd strzeli to żadnych dodatkowych kłopotów nie powinien narobić. :wink:
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

10 wrz 2013, 19:48

Meanmachine pisze:stwierdzil ze jak mi strzeli pasek to nic sie nie stanie z zaworami itd, bo silnik jest bezkolizyjny - prawda?


Z doświadczenia powiem, że prawda :D
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

10 wrz 2013, 19:56

Meanmachine pisze:nie moze mi wymienic bo nie ma jakiegos sciagacza kola pasowego do mazdy


polecam zmienić mechanika jak nie ma podstawowych narzędzi :loser:
:)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

10 wrz 2013, 19:57

fifomaniak pisze: bo silnik jest bezkolizyjny i nawet jak rozrząd strzeli to żadnych dodatkowych kłopotów nie powinien narobić.


I co ? postanowiłeś nie wymieniać wogóle ? :bang: świetna filozofia :bang:

To taka typowa sytuacja z polskiej drogi/trasy : wyprzedzasz np. tira, z przeciwka coś tam już jedzie oczywiście i nagle zonk- pasek strzela.... dobranoc..... To że silnik jest bezkolizyjny to jest zajebisty bonus od Mazdy ale to nie znaczy że można olać wymianę . Termin wymiany to najczęściej 5 lat lub 60 tyś - zależy co pierwsze przyjdzie.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

10 wrz 2013, 20:24

niemampojeciaa pisze:
Meanmachine pisze:nie moze mi wymienic bo nie ma jakiegos sciagacza kola pasowego do mazdy


polecam zmienić mechanika jak nie ma podstawowych narzędzi :loser:

Ja sie na tym nie znam, ale twierdzi ze akurat takiego do Mazdy (z jakimis specjalnymi bolcami, czy cos) nie ma. Ma do VW, ale nie do Mazdy. Grzecznie i uprzejmie mi wytlumaczyl, że może kupić, ale nie widzi sensu żeby robić to dla jednej wymiany.

Niby krążą plotki że jest filozof, ale jak dla mnie to zaleta, że gość podchodzi bardzo drobiazgowo i z obszerną teorią do takich rzeczy. W innym warsztacie wojtek nic by nie powiedzial, na jana rozebralby silnik, a potem zaczeloby sie pi*ganie mlotkami i mialby w powazaniu... Dzięki za takich 'mechaników'. :loser:
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

10 wrz 2013, 20:38

Bardzo to wszystko ciekawe, ale pare rozrzadow juz robilismy NA i NB, i jakos nie mamy specjalnych cudow a fury jezdza git, a nawet sa ostro upalane. Mechanikowi sie niechce bawic, to go olej i jedz do kogos komu sie chce.
Popytaj frakcji poznanskiej gdzie robia.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

10 wrz 2013, 20:50

Tomai pisze:I co ? postanowiłeś nie wymieniać wogóle ? :bang: świetna filozofia :bang:

To taka typowa sytuacja z polskiej drogi/trasy : wyprzedzasz np. tira, z przeciwka coś tam już jedzie oczywiście i nagle zonk- pasek strzela.... dobranoc..... To że silnik jest bezkolizyjny to jest za***isty bonus od Mazdy ale to nie znaczy że można olać wymianę . Termin wymiany to najczęściej 5 lat lub 60 tyś - zależy co pierwsze przyjdzie.


Tak, postanowiłem nie wymieniać w ogóle :twisted: Nie wymieniam też oleju, jeżdżę na nienapompowanych oponach i mieszam benzynę pół na pół z wodą, żeby było taniej. :wink:

A tak serio, przy 113 tysiącach na liczniku, jakie wtedy były i oględzinach, było widać, że paski były wymieniane, interwał jest 90k, więc raczej niedawno. Przejeździłem już 14 tysięcy i nic, silnik chodzi jak pszczółka Maja. Wymienię pewnie przy 150-160k, albo wcześniej jak będą jakieś objawy. Jakby miał strzelić, to już by to zrobił, bo byłem niejednokrotnie w górach i na innych przejażdżkach, gdzie silnik pracował w całym zakresie obrotów i pod dużym obciążeniem.

Także parę złotych przyoszczędziłem, ale nie z głupoty i skąpstwa, a obserwacji i logicznego myślenia. Można i rozrząd co 5 tysięcy wymieniać, tylko po co? Mówią, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu :grin:
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2013, 20:52 przez fifomaniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

10 wrz 2013, 20:51

ree pisze:Mechanikowi sie niechce bawic, to go olej i jedz do kogos komu sie chce.

+1 :wink:

W książce serwisowej umieściłem namiar na mechanika który wymieniał mi rozrząd w NA i NBFL.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2013, 21:12 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

10 wrz 2013, 20:53

Zjadło mojego posta przez restart.

Usunąłem dziś osłonę katalizatora bo była już nie do uratowania. Spawacz powiedział, że nie ma sensu jej spawać bo za chwilę do niego wrócę.

Pytanie, czy jest się czego obawiać w związku z jej brakiem. Na zagranicznych forach czytałem posty typu:
- uważaj jak parkujesz na suchej trawie bo może ją zapalić
- Gumy w skrzyni biegów zaraz popękają czy sparcieją od temperatury
- Tunel będzie mega nagrzany

Czy te rzeczy są w ogóle prawdopodobnie a jeśli tak to czy można czymś ten katalizator odizolować?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

10 wrz 2013, 20:54

fifomaniak pisze:A tak serio, przy 113 tysiącach na liczniku, jakie wtedy były i oględzinach, było widać, że paski były wymieniane, interwał jest 90k, więc raczej niedawno. Przejeździłem już 14 tysięcy i nic, silnik chodzi jak pszczółka Maja. Wymienię pewnie przy 150-160k


Ale musisz przyznać że tego nie można było wywnioskować z Twojej poprzedniej wypowiedzi bo teraz podałeś bardziej konkretne informacje :kciuk: peace :cool:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

10 wrz 2013, 21:09

Tomai pisze:Ale musisz przyznać że tego nie można było wywnioskować z Twojej poprzedniej wypowiedzi bo teraz podałeś bardziej konkretne informacje :kciuk: peace :cool:


:kciuk: Dlatego się wytłumaczyłem, czemu nie wymieniłem rozrządu, a nie naskoczyłem z ryjem, jak to ostatnio się zdarzało na forum :mrgreen: And love :cool:
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

11 wrz 2013, 9:06

Meanmachine pisze:Ja sie na tym nie znam, ale twierdzi ze akurat takiego do Mazdy (z jakimis specjalnymi bolcami, czy cos) nie ma. Ma do VW, ale nie do Mazdy.


Zmień mechanika. W tym aucie do zmiany rozrządu nie są potrzebne żadne specjalne narzędzia. Penie fajnie jest mieć dedykowane blokady, ale nie są w żaden sposób niezbędne.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

11 wrz 2013, 11:35

Kinio pisze:Zjadło mojego posta przez restart.

Usunąłem dziś osłonę katalizatora bo była już nie do uratowania. Spawacz powiedział, że nie ma sensu jej spawać bo za chwilę do niego wrócę.

Pytanie, czy jest się czego obawiać w związku z jej brakiem. Na zagranicznych forach czytałem posty typu:
- uważaj jak parkujesz na suchej trawie bo może ją zapalić
- Gumy w skrzyni biegów zaraz popękają czy sparcieją od temperatury
- Tunel będzie mega nagrzany

Czy te rzeczy są w ogóle prawdopodobnie a jeśli tak to czy można czymś ten katalizator odizolować?


Ja bym sobie dał spokój, ale na wysoką suchą trawę trzeba mieć ogląd.
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

11 wrz 2013, 15:12

1) Takie pytanko: Jest ktoś w stanie ogarnąć podstawkę pod filtr do chłodnicy oleju? :D
2) Co powiecie o pozbyciu się katalizatora? Bo pamiętam jak w wakacje 2012 pracując w sklepie z częściami sprzedałem gościowi do omegi cały wydech od kolektora do końca za jakoś 180zł. Więc katalizatora tam raczej nie było :D I naszedł mnie pomysł żeby kupić środek bez kata :mrgreen:
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

11 wrz 2013, 15:54

Meanmachine pisze:Panowie,

Dzwonilem do mechanika w sprawie wymiany rozrzadu, bla bla, nie moze mi wymienic bo nie ma jakiegos sciagacza kola pasowego do mazdy, cos tam gdzies sprawdzil i stwierdzil ze jak mi strzeli pasek to nic sie nie stanie z zaworami itd, bo silnik jest bezkolizyjny - prawda?

Dzieki :)


Panowie a jak jest z 1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu (2004r)? To także silnik bezkolizyjny ?
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
ODPOWIEDZ