Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

05 sie 2013, 20:24

A pojemność baku to nie jest przypadkiem 48l? :|
Mi schodzi na "E" po przepaleniu 42l, i wtedy w zgodzie z instrukcją obsługi zostaje w baku te 6l.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

05 sie 2013, 20:27

No niewykluczone, że jest to właśnie 48 litrów, ale za cholerę nie mam tego jak sprawdzić... dlatego też chciałbym mieć pewność, że wskazania licznika są dobre i go jakoś fiksnąć. Może wskazówka spada bardzo dużo poniżej E (sprzedający sugerował żeby się martwić jak jest poniżej). Od dolewki 36 do dolewki 36 przejeżdżam jakieś 400 km w cyklu mieszanym na ogół
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2013, 20:31

Hookie, u mnie (mamy ten sam rocznik) wskazówka potrafi spaść poniżej 0. Wydaje mi się, że mamy baki 40l, bo nigdy nie udało mi się tego przekroczyć. Max jaki wlałem to 37 albo 38 litrów o ile mnie pamięć nie myli.
Obrazek

miatasm.com
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

05 sie 2013, 20:34

Kurak pisze:Świecenie czerwonym światlem przez zielony filtr?


Działa, ale bardzo bardzo słabo. Kolor się zgadza, o dziwo, ale światło jest bardzo ciemne. Normalnie tam jest żarówka, a nie dioda, zobaczymy czy uda mi się mocniejszą diodę dorwać.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

05 sie 2013, 20:52

Nie wiem,jak w NA, ja wyczailem ze u mnie na ostatniej kresce jest jeszcze jakies 8l w baku. Maksymalnie ostatnio zalalem 47l.Wg instrukcji jest 50, ale jakos nie chce mi sie wierzyc
Obrazek
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

05 sie 2013, 20:54

U mnie diody w1,2w wypadły masakrycznie źle w roli podświetlenia deski... światło jest o kant wiadomo czego potłuc... Muszę poszukać żarówek.

funky pisze:Hookie, u mnie (mamy ten sam rocznik) wskazówka potrafi spaść poniżej 0. Wydaje mi się, że mamy baki 40l, bo nigdy nie udało mi się tego przekroczyć. Max jaki wlałem to 37 albo 38 litrów o ile mnie pamięć nie myli.


No to chyba kwestia się rozwiązała. Szkoda, że taki niewielki zasięg jest. Musiałbym w trasie zobaczyć jak to wypada. W 10th Anni jednak 6,5 l na trasie było realne, a tu... No ciekawe. :) To olewam kwestię zerowania tej wskazówki skoro bak ma 40.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

05 sie 2013, 21:11

Zawsze możesz zabrać ze sobą kanister 5l i zobaczyć jak nisko ta wskazówka zejdzie zanim wypalisz wszystko z baku :D, ewentualnie poszukaj na necie Users Manual dla przedliftowej NA i tam na bank będzie napisane ile wchodzi do baku, i ile z tego to rezerwa.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 sie 2013, 21:51

Było wałkowane nie raz... i nie dwa...

Przedliftowa NA - 45 L
Poliftowa NA - 48 L
NBFL- 50 L
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

05 sie 2013, 21:57

fifomaniak pisze:Nie wiem,jak w NA, ja wyczailem ze u mnie na ostatniej kresce jest jeszcze jakies 8l w baku. Maksymalnie ostatnio zalalem 47l.Wg instrukcji jest 50, ale jakos nie chce mi sie wierzyc


Dzisiaj nalałem do Szarika dokładnie 50,6 L. Wskazówka była zdrowo poniżej kreski nad "E" dokładniej zbliżała się do środkowej "poprzeczki" tegoż E. Kiedyś Mały Książe mówił mi, że paliwo kończy się na amen kiedy wskazówka dotknie tej środkowej kreski litery E.
Imho ma chłopak rację.
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

05 sie 2013, 22:30

bierzcie poprawkę na dokładność wskazań dystrybutorów...
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

05 sie 2013, 22:31

Tomai pisze:Było wałkowane nie raz... i nie dwa...

Przedliftowa NA - 45 L
Poliftowa NA - 48 L
NBFL- 50 L


To jak wytłumaczyć sytuacje u mnie i funkiego? Źle wyzerowana wskazówka?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

05 sie 2013, 23:01

Kim Son San pisze:bierzcie poprawkę na dokładność wskazań dystrybutorów...


Bez przesady chyba, masz jakąś wiedzę z wewnątrz czy co?
Imo duże koncerny raczej posiadają aktualne świadectwa legalizacji dystrybutorów a to gwarantuje nam dokładność na poziomie szklanki na każde 50L.
Imo nie ma lepszego sposobu liczenia zużycia paliwa niż lanie pod korek(dosłownie!), jazda i znowu pod korek na tej samej stacji. Chyba że czegoś nie wiem...
Rules are made to be broken
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

05 sie 2013, 23:41

Tylko ze ja nie lalem pod korek, a zawsze leje do 1. odbicia. Kiedys wyjezdzilem do 0 paliwo, zalalem niecale 5l z baniaka, ale pojezdzilem na tym jeszcze pare razy krotkie odcinki przed tankowaniem do pelna, wiec koniec koncow nie poznalem pojemnosci baku. Tankowanie pod korek jest ok, jak po nim od razu wypalimy troche paliwa, gorzej zatankowac tak i zostawic auto po krotkim dojezdzie pod domem, bo benzyna tez troche zmienia objetosc zaleznie od temperatury
Obrazek
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

06 sie 2013, 6:43

Przepraszam, że się wtrącę, ale czy ktoś mógłby rzucić okiem na nowe zdjęcia podwozia z mojego tematu i wypowiedzieć się, o ile to możliwe na ich podstawie, w temacie mojego wozu? :)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

06 sie 2013, 7:42

Hantkus pisze:Imo nie ma lepszego sposobu liczenia zużycia paliwa niż lanie pod korek(dosłownie!), jazda i znowu pod korek na tej samej stacji. Chyba że czegoś nie wiem...


W końcu ktoś to napisał... to jedyny możliwy i dokładny sposób na sprawdzenie spalania.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2013, 8:05

Hantkus pisze:Bez przesady chyba, masz jakąś wiedzę z wewnątrz czy co?

są różne wałki - ja swego czasu na BP w Wawie musiałem zalać kanister do pełna (atestowany) - wlałem 6,5 litra do "piątki" :shock:
obsługa paliła głupa, kontakt z centralą też nic nie dał...taki kraj, taki lajf ;)
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

06 sie 2013, 8:28

DEXTER pisze:W końcu ktoś to napisał... to jedyny możliwy i dokładny sposób na sprawdzenie spalania.


Nie no, tak właśnie liczę, bo jak inaczej? :) Przez zerowanie chcę raczej sprawdzić realny zasięg.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

06 sie 2013, 8:50

Hookie pisze:To jak wytłumaczyć sytuacje u mnie


Podałem informacje producenta z instrukcji auta. W Twoim 23 -letnim aucie wskazania mogą się różnić od tego co napisała fabryka w 1990 roku , ze względu na zużycie/rozkalibrowanie wskazówki / pływaka w baku itp. prawda ? Lanie pod korek - jazda- i lanie pod korek to najpewniejszy sposób na wyliczenie spalania.

A możesz jeszcze poprostu wyjeździć ją do zera, aż stanie, zgaśnie ( mając w bagażniku karnisterek :wink: ) i tyle, będziesz znał wskazania w swoim aucie dogłębnie :wink:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2013, 16:44

Czy mazdaspeed'y są bardziej awaryjne od seryjnych NBFL czy można spokojnie jeździć przy przebiegach typu 20-30k kilometrów rocznie bez obawy o usterki?

Są jakieś znane problemy czy elementy które trzeba wymienić po zakupie?
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

06 sie 2013, 21:21

Panowie, która sonda będzie pasować do NB 1.6? Chodzi mi o Denso tylko i wyłącznie dedykowane. Znalazłem 2 modele dedykowane do 1.6:
DOX-0317
DOX-0323
Tutaj link do katalogu: http://www.e-denso.pl/wysz_sondy.php

Wydaje mi się, że to jednak 0317


Mały odkop. Ma ktoś możliwość sprawdzenia tego dokładniej? W dowodzie od Miatki mam datę z marca 2000 roku, więc powinna to być DOX-0317, ale nie chcę wyrzucić ponad 300zł w błoto, bo tego już mi nie wymienią jak nie będzie działać :/
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

06 sie 2013, 21:27

Wojtek, a to czasami nie ja to pisałem?

Ja wymieniałem sondę S1 (w kolektorze), bo wywalał mi check. Kupiłem DENSO DOX 0113 (za ~130zł) i jest wszystko OK. Cena po rabatach na warsztat.

Pozdr.
DEX
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

06 sie 2013, 22:42

Tyle ze ja chce dedykowana, a nie uniwersalna :D bo w katalogu Denso wyskakuja lacznie 4 z czego 2 sa uniwersalne a 2 dedykowane
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2013, 22:50

Kinio pisze:Czy mazdaspeed'y są bardziej awaryjne od seryjnych NBFL czy można spokojnie jeździć przy przebiegach typu 20-30k kilometrów rocznie bez obawy o usterki?

A dlaczego miałyby być ? Zresztą bezawawryjność to sprawa względna, zależy od tego jak się o emiksa dba. Jeden będzie robił dziesiątki tysięcy rocznie bez żadnych problemów a drugi będzie permanentnym bohaterem wątków w dziale technicznym...

Wojtek JDM pisze:Ma ktoś możliwość sprawdzenia tego dokładniej?

W katalogu jest podział na NB/NBfl, więc do Twojego NB dedykowana to DOX-0317


Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

07 sie 2013, 7:30

majkel pisze:
Wojtek JDM pisze:Ma ktoś możliwość sprawdzenia tego dokładniej?

W katalogu jest podział na NB/NBfl, więc do Twojego NB dedykowana to DOX-0317


Po
eM


Dzięki, bo chciałem się właśnie upewnić na 100% :)
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

07 sie 2013, 14:31

ludziska,

co to za przewód z cieczą chłodzącą? tzn interesuje mnie gdzie taki kupię, bo dziś wziął i zaczął sikać cieczą po przejażdżce tak jak by ktoś mu zrobił dziurę szpilką.

foto poniżej
Załączniki
aa.jpg
:)
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

07 sie 2013, 15:12

Czy rozpórkę z aukcji poniżej da się zamontować do auta z seryjnym dolotem?
http://allegro.pl/rozporka-przednia-gorna-mazda-mx5-nb-98-04-cena-i3371515534.html
http://allegro.pl/rozporka-przednia-gorna-mazda-mx-5-miata-1998-04-i3430892191.html

Chodzi mi o to miejsce. Czy nie będzie przeszkadzał dolot?
Obrazek
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
polejarz
Posty: 26
Rejestracja: 12 mar 2013, 16:03
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2013, 15:27

Kinio pisze:Czy mazdaspeed'y są bardziej awaryjne od seryjnych NBFL czy można spokojnie jeździć przy przebiegach typu 20-30k kilometrów rocznie bez obawy o usterki?

Są jakieś znane problemy czy elementy które trzeba wymienić po zakupie?


Mam speeda ponad rok, zrobiłem ok 10 tys. km i generalnie nic się nie dzieje. jedyna rzecz, którą miałem to dwa razy wymienialem uszczelniacz między wałem a skrzynią, raz po zakupie, a drugi raz kilka tygodni póżniej bo zobaczyłem plamy oleju, okazało się, że coś nie było dokręcone dobrze przy wymianie oleju w skrzyni. Poza tym raz check engine po zimie, ale to chyba przez paliwo, które stało pare miesięcy bo po skasowaniu się nie powtórzyło.

Ale największy problem to chyba dostać żarówki do przeciwmgłowych, bo standardowe do złącza nie pasują. Tutaj apel, może ktoś wie gdzie to w Polsce dostać?
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

07 sie 2013, 21:25

Wojtek JDM pisze:Czy rozpórkę z aukcji poniżej da się zamontować do auta z seryjnym dolotem?
http://allegro.pl/rozporka-przednia-gorna-mazda-mx5-nb-98-04-cena-i3371515534.html
http://allegro.pl/rozporka-przednia-gorna-mazda-mx-5-miata-1998-04-i3430892191.html

Chodzi mi o to miejsce. Czy nie będzie przeszkadzał dolot?
[url=http://i42.tinypic.com/b7z86r.jpg]Obrazek[/url]


jak jest do NA albo NB to będzie łądnie mijała się i szła nad zbiornikiem spryskiwacza ale pytanie - mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę że ta rozpórka tylko wygląda ze coś rozpiera innymi słowy jest tylko estetycznym dodatkiem
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

07 sie 2013, 22:37

Tak wiem ze to estetyczny dodatek ale chodzi mi o to jak bedzie mijala sie z tym wygietym dolotem zimnego powietrza do puszki, ktory zaznaczony jest na foto. Myslalem tez o rozporce, ktora byla oryginalnie montowana w nbfl
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

07 sie 2013, 23:44

Wymieniał ktoś szybę czołową w NA? Jeśli tak, na jaki koszt się przygotować?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
ODPOWIEDZ