Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

18 lis 2012, 18:54

Dobra, sorry.

Kończy się, stąd chyba narastający niepokój :lol:
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

20 lis 2012, 13:14

Czy znalazł ktoś w europie tego typu nakładki na pasy? Bądź firmę, która wykonuje coś takiego za rozsądne pieniądze?

Znalazłem super w stanach, można mieć również napis miata, roadster itd. Jednak cena wychodzi kosmiczna:
http://www.redlinegoods.com/SeatBeltPads.php
Załączniki
Przechwytywanie1.JPG
Przechwytywanie1.JPG (81.3 KiB) Przejrzano 720 razy
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

20 lis 2012, 13:23

Hantkus pisze:Mati wyluzuj :zgoda:
Pavulon Ci się skończył czy co :kciuk:


Jak potrzeba to ja mam dużo :mrgreen:
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

20 lis 2012, 13:26

autopaga, zapytaj Agenta o cos takiego.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

20 lis 2012, 17:10

Szybkie pytanie, na które tu pewnie najszybciej dostane odpowiedź :P

Ile jest warty używany Eibach Pro Kit do NB? :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

20 lis 2012, 17:28

A ja mam szybkie pytanie na wieczór :)

Dostałem taką ofertę na oleje:

Olej do dyferencjału (potrzebuję 1 litr):
- VALVOLINE MaxLife GL-4 75W-80 - 43zł/1L,
Olej do skrzyni (potrzebuję 2 litry):
- VALVOLINE 75W-90 GL-5 75W-90 - 43zł/1L
Olej do układu sprzęgłowego/hamulcowego (potrzebuję 1 litr):
- TRW DOT 4 - 35zł/1L, jest na miejscu.


Pytanie, czy powyższe oleje są coś warte (cena wskazuje że tak :) ) i czy ilości mi się zgadzają (w szczególności pytam o sprzęgło, bo skrzynia i dfer to wiem że ok)?

Dzięki
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

20 lis 2012, 17:37

Cena praktycznie ta sama co polecany na forum Motul GEAR300 :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

20 lis 2012, 17:38

Ile jest warty używany Eibach Pro Kit do NB? :)


Sądzę że w dobrym stanie 400zł, ja za tyle kupiłem do NA.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

20 lis 2012, 18:28

Ja do skrzyni zalałem Agipa Rotre 75W90.

Jak przeczytałem "Olej do układu sprzęgłowego/hamulcowego", to się wystraszyłem, że chcesz zalać tam olej do hydrauliki, dopiero DOT-4 mnie uspokoił. Tu bym nie szalał z czymś za 35 pln, bo i po co, tylko zalał zwykłą Organikę.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

20 lis 2012, 23:23

Czy ktoś ma dokładnie taki rollbar harddoga?
Obrazek

Mam właśnie robiony w concept motorsport identyczny i ciągle nie jestem pewien czy zmieści się ładnie szklana szyba przy składaniu bez zachaczania.


Z racji że nie mogę zasnąć przez ten dylemat, znalazłem już odpowiedz, nie koliduje z szybą:
http://www.bethania-garage.com/ace.htm
Sebastian-R
Posty: 57
Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
Lokalizacja: Wrocław

21 lis 2012, 8:13

Czy ktoś mi może powiedzieć co to za wtyczka?

https://plus.google.com/photos/110787266690141954838/albums/5813175060476965297

Na zdjęciu zaznaczona strzałką.
Auto: NB, 1.8, bez klimy i modów silnika.
Kabel ok 15 cm wychodzi z podszybia nad nogami kierowcy. Nigdzie w okolicy nie widzę miejsca do którego może być podłączony.

Pozdrawiam
S.
Załączniki
mxNBwtyczka.jpg
mxNBwtyczka.jpg (28.99 KiB) Przejrzano 701 razy
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

22 lis 2012, 15:45

autopaga pisze:Czy ktoś ma dokładnie taki rollbar harddoga?
[url=http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/2917/4801/32292400010_large.jpg]Obrazek[/url]

Mam właśnie robiony w concept motorsport identyczny i ciągle nie jestem pewien czy zmieści się ładnie szklana szyba przy składaniu bez zachaczania.


Z racji że nie mogę zasnąć przez ten dylemat, znalazłem już odpowiedz, nie koliduje z szybą:
http://www.bethania-garage.com/ace.htm


jesli mozna wiedziec to ile placisz :) spawana do budy czy skrecana :) ??

aa i moje pytanie brzmi czy ktos wie ile maja amp wlaczniki od swiatel przeciwmgielnych po lewej stronie od kierownicy ?? te takie prostokatne gdzie jest sciemniac wlacznik od przeciwmgielnych itp :P
Obrazek
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

22 lis 2012, 21:11

tmx89 pisze:aa i moje pytanie brzmi czy ktos wie ile maja amp wlaczniki od swiatel przeciwmgielnych po lewej stronie od kierownicy ?? te takie prostokatne gdzie jest sciemniac wlacznik od przeciwmgielnych itp


Za mało żeby puszczać przez nie jakikolwiek prąd od zasilania (: prawdopodobnie kilka amperów.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

22 lis 2012, 21:18

Skręcana, bez malowania 800zł bez skośnych poprzeczek, 950zł z 2 poprzeczkami. Dogadałem się, że przyjdzie kurierem, sam będę się mordował z montażem, lakierowaniem i dospawaniem bocznych mocowań do słupka B (tzn tego miejsca gdzie ten słupek zazwyczaj jest:P). Z tego co wiem montaż jest w cenie.

Finalnie dzisiaj zmieniła się koncepcja i skośne będą zamienione z poprzeczką poziomą, z racji że według mnie jest duże prawdopodobieństwa że będzie haczyć szklana szyba. Dostałem fotę jak to wyglądało dzisiaj rano. Szybka wizualizacja bez zachowania proporcji jak ma wyglądać finalnie.
Załączniki
201211191928.jpg
rollbar.jpg
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

23 lis 2012, 5:11

czekam na efekty bo tez mam u nich robic klatke :) tzn w ireco :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

23 lis 2012, 11:43

Przy zbiorniczku układu do wspomagania który przewód jest powrotny? Gruby czy cieńszy ? Chcę się całkiem pozbyć starego płynu.

Pyt. 2: Ile wchodzi płynu w NBFl? Pół litra?

Edit:

Jeśli dobrze odczytuję service manual to 0,8 (dokładnie 0,79) l ale jakby ktoś potwierdził byłoby miło :wink:

Edit 2:

Nie było tematu. Operacja zakończona :wink:
Dany
Posty: 246
Rejestracja: 27 cze 2011, 13:55
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

26 lis 2012, 10:56

Blade, oraz wszyscy inni- znalazłem bardzo przydatną tabelę:
http://www.mx5oc.co.uk/forum/forums/t/1255.aspx

A moje pytanie brzmi, czy ktoś jeździ na 205/55/R16?
Dałoby się na tym jeździć w NBFL?
Pytam, ponieważ mam do kupienia zimówki w takim rozmiarze
Było: NA '90 US Classic Red; NBFL '03 Midnight Blue
Jest: 986 '98 Ocean Blue
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

26 lis 2012, 13:13

Tabelka kłamie, w NBfl jest na przykład 450g gazu do klimy.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

26 lis 2012, 13:28

zoharek pisze:Tabelka kłamie, w NBfl jest na przykład 450g gazu do klimy.


W NB jeszcze więcej z tego co pamiętam. Ale gazu, a nie mieszaniny gazu z olejem może być właśnie tyle :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

26 lis 2012, 17:29

Pytanie głównie do dwóch użytkowników, ale może ktoś inny też posiada wiedzę na ten temat.
Ile koni można uzyskać z ITB? (najlepiej jakieś ładne wykresy lub czas 0-100)
Kolektor do ITB najprościej zrobić na bazie obcięcia oryginalnego?
Czy ktoś próbował wykorzystać doładowanie dynamiczne w połączeniu z ITB?
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

26 lis 2012, 17:35

RS - rozmawiaj ze Ślubą. to chyba jedyny taki projekt dotychczas (obecnie jeździ u tmx'a).
RS pisze:doładowanie dynamiczne
- moje internethz engeenring skillz mówią, że przyrost osiągniesz po przekroczeniu prędkości, która zazwyczaj stanowi dla nas koniec prędkościomierza.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

26 lis 2012, 20:01

RS pisze:Pytanie głównie do dwóch użytkowników, ale może ktoś inny też posiada wiedzę na ten temat.
Ile koni można uzyskać z ITB? (najlepiej jakieś ładne wykresy lub czas 0-100)
Kolektor do ITB najprościej zrobić na bazie obcięcia oryginalnego?
Czy ktoś próbował wykorzystać doładowanie dynamiczne w połączeniu z ITB?


Na seryjnym silniku? Bo na podłubanym można spokojnie przekroczyć 200whp :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

26 lis 2012, 20:31

A na seryjnym? :mrgreen: 1.6 w dodatku :P
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

28 lis 2012, 22:03

Rollbar skończony, w piątek zostanie do mnie wysłany:) Montaż jeszcze za jakiś czas, więc potencjalnie zainteresowani muszą się jeszcze poczekać na opinię w tej kwestii. Tak jak widać mocowania koło fabrycznych pasów nie są przyspawane ponieważ ciężko jest je dopasować idealnie bez auta. Nie jestem pewien czy je dorzucę czy nie.

[ Dodano: 29-11-2012, 15:36 ]
Czy można polakierować proszkowo te plastikowe świderki zasłaniające otwór centrujący z felg NB 15stek enkei? Z tego co czytałem wypala się proszek w 200stopniach, więc średnio widzę plastik w takich warunkach, może ktoś miał do czynienia w praktyce?
Załączniki
rollbar5.jpg
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

01 gru 2012, 16:25

Czy ktoś ma doświadczenia z demontażem lusterka wewnętrznego w NB/NBFL?
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

01 gru 2012, 17:05

Ma :) Cienki plaski wkrętak od spodu w otwór obudowy podstawy, powinien wejść do końca, wtedy podważa blaszkę, która blokuje lusterko i można je wyjąć (do góry).
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

01 gru 2012, 17:08

zoharku, dziękuję :kciuk:
slawek549
Posty: 220
Rejestracja: 26 wrz 2010, 12:18
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 gru 2012, 4:27

Pytanie:

Czy można w warunkach garażowych wymienić łożysko tylnej piasty w NA, czy tylko prasa do wymiany?

Z góry dziękuje
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

02 gru 2012, 13:04

DEXTER pisze:Czy ktoś ma doświadczenia z demontażem lusterka wewnętrznego w NB/NBFL?


Nie próżnujesz :winner:

[ Dodano: 02-12-2012, 14:06 ]
slawek549 pisze:Pytanie:

Czy można w warunkach garażowych wymienić łożysko tylnej piasty w NA, czy tylko prasa do wymiany?

Z góry dziękuje


Pytanie czy w ogóle łożysko tylnej piasty jest wymienialne, przednie na pewno nie jest. Sam mam do wymiany (przednie) i muszę kupić całą piastę.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 gru 2012, 13:35

slawek549 pisze:Pytanie:

Czy można w warunkach garażowych wymienić łożysko tylnej piasty w NA, czy tylko prasa do wymiany?

Z góry dziękuje


Mean w przeciwieństwie do tego, co powiedziałem o przednim i jaki był stan faktyczny (głupio mi - przepraszam), jest wymienialne. Ale nie w warunkach garażowych - jest potrzebna prasa, bezwzględnie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ