Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

12 lip 2012, 5:46

Niech ktoś zmierzy długość lewarka z NBfl (ew. z NC), bo mi się pomieszały :D Oczywiście w pozycji do przewożenia.

Edit: lewarka, znaczy podnośnika, bo w sumie nieprecyzyjnie napisałem :D
slawek549
Posty: 220
Rejestracja: 26 wrz 2010, 12:18
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

13 lip 2012, 10:43

Witam
Czy jest sens instalować coś takiego przy silniku 1.6 bez turbo

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Bil-instrumenter/Vakuummaler-32247/
Załączniki
button1.jpg
miejsce na montaż
button1.jpg (63.84 KiB) Przejrzano 993 razy
32-247_m.jpg
32-247_m.jpg (30.83 KiB) Przejrzano 5161 razy
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

13 lip 2012, 11:58

W zwiazku z tym, ze nabycie w sposob legalny podwojnego wlacznika przeciwmgielnych graniczy z cudem pomyslalem, ze moze by to po prostu wpiad pod wlacznik pojedynczy i miec tak, ze tyl i przod beda zapalac sie jednoczesnie. Legalne? Sensowne?
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

13 lip 2012, 12:26

solt pisze: Legalne? Sensowne?

Nielegalne, bezsensowne. Przeciwmgłowe tylne może się świecić tylko gdy masz przeciwmgłowe przednie włączone lub krótkie (mijania).
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

13 lip 2012, 12:38

solt pisze:Legalne


Zamiast czekać na wyssane z palca odpowiedzi na forum (pozdro wojteks), sprawdź sam w kodeksie.

solt pisze:Sensowne


Nie bardzo, choćby z tego względu, że przednich możesz używać przy dobrej widoczności na krętej drodze od zmierzchu do świtu (oznaczonej znakiem uwaga zakręty), natomiast tylnego możesz używać tylko i wyłącznie wtedy, gdy widoczność spadnie poniżej 50(?)metrów.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

13 lip 2012, 12:49

oki.. dzieki za pomoc.. to w takim razie kupie sobie kolejny pojedynczy wlacznik i wetkne go w wolne miejsce
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

13 lip 2012, 15:18

Kitson pisze:Zamiast czekać na wyssane z palca odpowiedzi na forum (pozdro wojteks)

Pozdro, Czuję się wywołany do uzupełnienia informacji.

Zapomniałem dopisać że na drogowych tez może się świecić przeciwmgłowe tylne ale też nie napisałem że musi mieć kontrolkę koloru żółtego niemigającą i dać się wyłączyć niezależnie od innych świateł.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

14 lip 2012, 22:24

UP :P


biorę się za wymianę sprzęgła, chcę wymienić wszystko przy okazji co mogłoby się zepsuć

jakiej firmy polecacie wysprzęgliki? gdzieś na forum ktoś pisał o dwóch firmach, ale nie pamiętam kto i gdzie

i druga sprawa gdzie kupię przewód w stalowym oplocie do wysprzęglika?
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

19 lip 2012, 17:09

Szybkie pytanie, bez szukania po forum (wiem, że odpowiedź pewnie została udzielona milion razy).

Czy fotele z NBFL 01-05 (takie jednoczęściowe śliczne jak w Memories I, czy Memories II) - można bez problemu zamontować w NB 98-00, bez przerabiania prowadnic/mocowań/czegokolwiek?

Amerykańskie NB LS z lat 98-00, mają takie same fotele jak europejskie NBFL Memories I z lat 01-02, tak więc wnioskuję, że raczej tak...

Ale wolę się upewnić. Z góry dziękuję i pozdrawiam! :)
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

19 lip 2012, 17:27

Łukasz Kaszuba pisze:Szybkie pytanie


szybka odpowiedź

są P&P :smile:
:)
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

19 lip 2012, 17:39

Dziękuję, dziękuję, dziękuję! :)
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

20 lip 2012, 10:13

1k za skrzynie 6 do nb z przebiegiem ok 60k to rozsądna cena ?
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

20 lip 2012, 15:17

arturo_tiburon,

http://moto.allegro.pl/mazda-mx5-mx-5-nb-1-8-skrzynia-biegow-i2484003223.html

zadzwoń i zapytaj czy 6tka
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

21 lip 2012, 9:39

funky dzięki ale widać po zdjęciu że 5 - 6 nie mają tej płaskiej blachy za lewarkiem ;-) takie obserwacje ze zdjęć
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

25 lip 2012, 17:38

Jakie AFM można stosować w NA 1.6? Chodzi mi po głowie fajny dolot ale na tej przepływce co jest bardzo dużo się traci.
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

25 lip 2012, 18:23

Witam,
Mam podstawowy problem z rdzą - tylne błotniki. Zastanawiam się czy warto szukać oryginalnych błotników z innego samochodu czy może kupić reperaturki. Co będzie trwalsze? Ogólnie dobrze mieć oryginał ale właśnie wiadomo, że oryginalne tylne błotniki je rdza.
sieraq87
Posty: 102
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
Lokalizacja: wlkp

30 lip 2012, 16:07

Hejo, małe pytanie mam. Dzisiaj koleś mi wyjechał zmieniając pas i wbiłem mu się lekko w tyłek - ucierpiał tylko lekko zderzak u mnie w NB - wbił się jakieś pół centymetra do środka, lampy zostały na miejscu. W sumie złapał jedną ryskę. Pytanie czy samemu można się zabrać za regulację tego? I jakie są szanse, że będzie wyglądać jak przed kraksą :D Nigdy nie ściągałem zderzaka w NB i nie wiem jak tam mocowania wyglądają...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

30 lip 2012, 17:11

sieraq87 pisze:Hejo, małe pytanie mam. Dzisiaj koleś mi wyjechał zmieniając pas i wbiłem mu się lekko w tyłek - ucierpiał tylko lekko zderzak u mnie w NB - wbił się jakieś pół centymetra do środka, lampy zostały na miejscu. W sumie złapał jedną ryskę. Pytanie czy samemu można się zabrać za regulację tego? I jakie są szanse, że będzie wyglądać jak przed kraksą :D Nigdy nie ściągałem zderzaka w NB i nie wiem jak tam mocowania wyglądają...


sieraq87 jak chcesz, to mogę Ci odstąpić zderzak który kolega z Poznania tu kilka dni temu wystawił "na pożarcie". Nie zdążyłem go jeszcze odebrać, a wiedziałem, że prędzej czy później się komuś przyda. Mogę Ci też w Puszczykowie polecić lakiernika ewentualnie ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
sieraq87
Posty: 102
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
Lokalizacja: wlkp

30 lip 2012, 17:24

Dzięki, obczaję jutro na spokojnie jak ten mój dokładnie wygląda i co z niego wyciągnę, i dam Ci znać czy jestem zainteresowany :D
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

01 sie 2012, 18:13

Panowie, czy może się tak zdarzyć, że Miata bierze nieco oleju przy ostrej jeździe, zaś przy spokojnej nie bierze go w ogóle?
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

01 sie 2012, 19:14

ktoś ćwiczył wywalanie fabrycznych głośników ze stylbaru w nb? a dokładnie likwidowanie całej tej skrzynki?
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

01 sie 2012, 20:40

Łukasz Kaszuba pisze:czy może się tak zdarzyć

Tak, to nic nienormalnego.
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

01 sie 2012, 20:45

Łukasz Kaszuba,

opisałeś mój silnik :mrgreen:
:)
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

01 sie 2012, 20:54

Bo, kurcze...
Trochę dziwnie mi się dzisiaj zrobiło, jak wyciągnąłem bagnet... :roll:
Ale może taki olej, może miała gorsze dni... <tak, wmawiaj sobie Łukasz, te swoje pierdoły>
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

01 sie 2012, 21:11

Łukasz , sprawdź jeszcze raz a jak nic się nie zmieni to dolewaj i tyle :grin:
:)
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

01 sie 2012, 21:52

To całkiem normalne. W końcu silnik chodzi dwukrotnie szybciej jak kręcisz do 6 tys obr, aniżeli byś kręcił do 3 :). Pierścienie nie zdążą wszystkiego zebrać ze ścianki cylindra i stąd spalanie. Żeby to uwiarygodnić, krótka historyjka z morałem :lol: Wracałem ostatnio z wakacji, no i byłem ostro wpieniony.. Tak więc pedał w podłogę non stop na autostradzie.. (już się z Miatą przeprosiłem żeby nie było :kciuk: ) No i wpierdzieliła Miatuchna prawie 0,5 litra na 1000km. Trochę się przestraszyłem, ale przejechałem kolejny tysiąc w "miare" spokojnie, chociaż czasami nie oszczędzając i spalanie spadło do 100ml na 1000km. Niedługo czeka mnie zmiana oleju, tak więc zaleje coś gęstszego niż 5w30. Wnioskując, pamiętaj, że po każdej jeździe blisko czerwonego pola na 5 biegu(czy 6 jak u Ciebie :grin:) a więc przy największym możliwym obciążeniu, sprawdzaj olej !
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

01 sie 2012, 22:11

Sprawdzam, sprawdzam - na każdy przejechany tysiąc to tak ze 2-3 razy zawsze sprawdzam, może faktycznie ostatni tysiąc był jakiś taki "trochę bardziej", teraz i tak znów będzie wymiana, to sobie najwyżej znowu większą bańkę kupię... :)

Nie no...czerwone pole na 6 biegu to... :shock: :mrgreen: :bang:
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

01 sie 2012, 22:20

Napisałem blisko czerownego pola, a to zasadnicza różnica :nonono: . Ja sprawdzam raz na 1000km, zawsze w tym samym miejscu. Poza tym Miatka będzie miała wreszcie swój własny dom ! :grin: Sory za off :).
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

01 sie 2012, 23:35

Tak, dobrze też zwrócić uwagę, przy sprawdzaniu na temperaturę silnika, bo może się czasem okazać, że na bagnecie niewiele, lub wcale, a to olej po prostu jeszcze nie spłynął, tudzież nie zgęstniał i też niewiele widać, no ja sprawdzam właśnie w garażu, po całej nocy zwykle, gdzie mam pewność. ;)

Fajnie, że garaż wynająłeś! :)
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

02 sie 2012, 6:05

Generalnie olej w Miacie powinno się sprawdzać na ciepłym silniku, 5-10minut po zgaszeniu. Tak jest w serwisówce. :smile:
ODPOWIEDZ