Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

23 sty 2012, 20:04

kammich, a może jeśli faktycznie dysze nie są regulowane to spryskiwacz jest lewy i prawy? :roll: Próbowałeś zamienić miejscami?

tomos pisze:Tu koleś obfocił kolejne etapy malowania, a na dole są odnośniki do zdjęć jak auto wygląda po upływie czasu:
http://www.rickwrench.com...ollarpaint.html

Coś czuje, że sama polerka w wykonaniu tego gościa(ręczna a potem tym futrem ze zdjęcia) nawet normalnego lakieru w idealnym stanie, zrobiłaby jedną wielką masakrę.
Nie chciałbym oglądać "tego" w słońcu... a gdyby to był jakiś ciemny kolor(czarny, granat itp) to już wogóle opłakany efekt.
Fotki zawsze można zrobić tak, że będzie cud, miód, malina!;)
SPIDI
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

23 sty 2012, 20:14

kammich, a może jeśli faktycznie dysze nie są regulowane to spryskiwacz jest lewy i prawy? :roll: Próbowałeś zamienić miejscami?


tak, zamieniałem, jest tak samo
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 sty 2012, 21:07

Qbatron pisze:Czy da sie czujnik podpiety do tego zegara podmienic na taki z wyzszym progiem?

Z grubsza, bez modyfikacji cewek zegarka lub przetwornika po drodze nie da się. Ale rzucę okiem na katalog z danymi. Zawsze istnieje ten 1% szans że oba czujniki będą miały poza progiem działania identyczne parametry.

kammich pisze:ale skąd się biorą te różnice w psikaniu?

Nie masz jakiejś niedrożności w przewodach płynu lub w trójnikach w podszybiu ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

23 sty 2012, 21:41

Właśnie zamówiłem w ASO dysze spryskiwaczy z Mazdy Tribute :) W piątek odbieram, 19zł/szt :mrgreen:
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 sty 2012, 14:18

majkel_c pisze:Nie masz jakiejś niedrożności w przewodach płynu lub w trójnikach w podszybiu ?


nie wydaje mi się, bo siła psikania jest taka sama tylko za bardzo w prawo psikają, dla pasażera jest ok ale kierowcy powinien bardziej w lewo psikać. W weekend rozbiorę wężyki i się upewnię czy aby napewno nic w nich nie ma :)
Ruff
Posty: 788
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: KRK

24 sty 2012, 14:26

kammich pisze:nie wydaje mi się, bo siła psikania jest taka sama tylko za bardzo w prawo psikają, dla pasażera jest ok ale kierowcy powinien bardziej w lewo psikać. W weekend rozbiorę wężyki i się upewnię czy aby napewno nic w nich nie ma


A może to "angielska wersja" :P :P :P
Pzdr
-----
Ruff
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 sty 2012, 20:04

Ruff pisze:A może to "angielska wersja" :P :P :P


a wiesz, że to możliwe.. chyba z tematu od sebny brałem nr czesci :D :bang:

EDIT:

sprawdziłem, w temacie u sebny i w temacie o spryskiwaczach pojawia się ten sam nr części, więc raczej nie ma znaczenia czy to ruch prawo czy lewo stronny
maciek72
Posty: 201
Rejestracja: 21 sty 2012, 7:58
Lokalizacja: Radlin

25 sty 2012, 22:19

Panowie Mazdę mam bardzo krótko (dwa tygodnie) więc wybaczcie pytanie:czy mając szklaną odpinaną szybę w dachu trzeba ją za każdym razem odpinać do składania?
PiotrB
Posty: 118
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

26 sty 2012, 10:49

Kontrolka niezapiętych pasów jest obecna we wszystkich NB ? Jak nie świeci to co może być przyczyną ? (pomijając tą oczywistą :-) )
jam
Posty: 100
Rejestracja: 06 sty 2012, 11:33
Lokalizacja: PO

26 sty 2012, 11:02

moze zaroweczka? :> ewentualnie przerwany kabel czy tez uszkodzony czujnik w samej klamrze pasa.. wiecej rozwiazan poza ta twoja oczywista raczej brak
maciek72
Posty: 201
Rejestracja: 21 sty 2012, 7:58
Lokalizacja: Radlin

26 sty 2012, 12:40

maciek72 pisze:Panowie Mazdę mam bardzo krótko (dwa tygodnie) więc wybaczcie pytanie:czy mając szklaną odpinaną szybę w dachu trzeba ją za każdym razem odpinać do składania?


Nikt mi nie odpowie czy nikt nie wie :mrgreen:
Ruff
Posty: 788
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: KRK

26 sty 2012, 12:52

maciek72 pisze:Panowie Mazdę mam bardzo krótko (dwa tygodnie) więc wybaczcie pytanie:czy mając szklaną odpinaną szybę w dachu trzeba ją za każdym razem odpinać do składania?


Ja mam MXa dopiero od 1,5 miesiąca, ale jak składałem dach w mojej NBFL to nie musiałem nic odpinać, ale może coś robię źle :P
Pzdr
-----
Ruff
Obrazek
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

26 sty 2012, 17:42

maciek72 pisze:Panowie Mazdę mam bardzo krótko (dwa tygodnie) więc wybaczcie pytanie:czy mając szklaną odpinaną szybę w dachu trzeba ją za każdym razem odpinać do składania?


jeżeli masz NA to lepiej odpinaj, jeżeli masz NB to nie musisz

Pozdrawiam
:)
maciek72
Posty: 201
Rejestracja: 21 sty 2012, 7:58
Lokalizacja: Radlin

26 sty 2012, 17:53

Dzięki.Czyli jakby przeszczepić dach z NB to nie trzeba by odpinać.Boję się że żonka nie poradzi sobie z tym odpinaniem :neutral: No chyba że założę dach z miękką szybą ...
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

26 sty 2012, 17:59

kilka osób już robiło taki przeszczep, poszukaj na forum. zdecydowanie ułatwia życie, ale odpinana szyba ma taki plus, że jak deszcz pada i jest jednocześnie gorąco to odpięta poprawia wentylację w aucie :smile:
:)
maciek72
Posty: 201
Rejestracja: 21 sty 2012, 7:58
Lokalizacja: Radlin

26 sty 2012, 18:05

:turla:
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2012, 18:19

myślałem, że odpowiedź jest prosta - miękką odpinasz, szklaną nie. :P
ja mam NA, więc wiem tylko tyle co u siebie i co wyczytałem z forum. czyli:
NA z miękką - odpinasz, albo uważasz przy składaniu, żeby nie połamać
poszycie z NB na stelażu NB - nie odpinasz, ale pomagasz przy składaniu, żeby się dobrze ułożyła
stelaż z NB, albo po prostu NB (tam są jakieś taśmy więcej) - po prostu rzucasz dach za siebie :mrgreen:
am i right? :razz:
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

28 sty 2012, 20:28

Szczupak, poprawka do NBfl, do 40km/h rzucasz za siebie, powyżej zwalniasz do 40 i rzucasz, bo inaczej wiatr nadyma dach i się nie chce składać (szyba musi opaść, a nie chce :P ).
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2012, 1:57

Orientuje się ktoś, którędy idą kable do głośników w windschocie i jak one są połączone do radia? W sensie jak dołączyć je do wtyczki i skąd wziąć te takie końcówki w które wchodzą piny?
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

30 sty 2012, 12:30

jak z myciem samochodu w takiej temperaturze? pytam oczywiście pod kątem dachu, obecnie u mnie jest -5' C
miata lov!
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

30 sty 2012, 12:33

Kinio, ja musiałem ciągnąć wiązkę do nich.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

30 sty 2012, 13:41

Kinio pisze:Orientuje się ktoś, którędy idą kable do głośników w windschocie i jak one są połączone do radia? W sensie jak dołączyć je do wtyczki i skąd wziąć te takie końcówki w które wchodzą piny?


W lokalnym sklepie z elektroniką będą mieli, prawdopodonie jednak razem z całą wtyczką, ok 10-15zł; rozpiska kabli tutaj: http://www.installdr.com/harnesses/Mazda-Wiring.pdf
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

30 sty 2012, 22:01

matpilch pisze:jak z myciem samochodu w takiej temperaturze? pytam oczywiście pod kątem dachu, obecnie u mnie jest -5' C

Pozwolę sobie zacytować użytkownika dmk:
dmk pisze:Woda dostaje się w najdrobniejsze szczeliny z których wiele godzin po umyciu i wstawieniu do ogrzewanego garażu nie wyparuje, a po zamarznięciu "rozsadza" lakier i inne zabezpieczenia, tak więc jakiekolwiek mycie w minusie jest głupotą.
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

31 sty 2012, 8:29

matpilch napisał/a:
jak z myciem samochodu w takiej temperaturze? pytam oczywiście pod kątem dachu, obecnie u mnie jest -5' C

Pozwolę sobie zacytować użytkownika dmk:
dmk napisał/a:
Woda dostaje się w najdrobniejsze szczeliny z których wiele godzin po umyciu i wstawieniu do ogrzewanego garażu nie wyparuje, a po zamarznięciu "rozsadza" lakier i inne zabezpieczenia, tak więc jakiekolwiek mycie w minusie jest głupotą.

_________________


trudno mi sie z tym zgodzić - skoro w warunkach opadów śniegu nawet w duże mrozy na drogach jest breja która dostaje sie w różne zakamarki to wolę jednak by w tych zakamarkach była woda z myjni niż mieszanina śniegu i soli, która w warunkach ciepłego garażu przyspiesza korozję. wniosek: myć auto regularnie, szczególnie w zimę, jesli mamy ciepły garaż, w którym auto może wyschnąć myjemy bez względu na mróz!
Ruff
Posty: 788
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: KRK

31 sty 2012, 9:54

yanik pisze:trudno mi sie z tym zgodzić - skoro w warunkach opadów śniegu nawet w duże mrozy na drogach jest breja która dostaje sie w różne zakamarki


A ja chyba się jednak opowiadam za wersją "przy mrozie nie myć" bo to co leci spod kół nie wejdzie tak głęboko jak to co leci z dużym ciśnieniem i z każdej możliwej strony przy myciu... No chyba, że mówimy o myciu w warunkach ciepłego ogrzewanego garażu z użyciem gąbki i wiaderka a nie myjki ciśnieniowej... Ale oczywiście mogę się mylić... Jeśli ktoś podałby argument przekonujący to chętnie pojechałbym na myjnie, bo już trochę brudas z mojej Jinba Ittai się zrobił :)
Pzdr
-----
Ruff
Obrazek
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

31 sty 2012, 22:47

ma to sens ?? dziala to ??
Załączniki
photo7et.jpg
photo7et.jpg (108.46 KiB) Przejrzano 1041 razy
Obrazek
Obrazek
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

31 sty 2012, 23:33

Regulacja twardości? Stopka rozpórki? O co pytasz? ;)
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

31 sty 2012, 23:36

o ta srube i nakretke ktora ma niby usztywniac pompe hamulcowa...
Obrazek
Obrazek
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

01 lut 2012, 0:08

Myślę, że niby to bardzo dobrze dobrane słowo i jeżeli ktoś ma parcie można to łatwo zrobić zdecydowanie lepiej z wykorzystaniem elementów z marketu budowlanego...
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

01 lut 2012, 0:32

tmx89 pisze:ma to sens ?? dziala to ??

Hmmm.. czy dziala? Niby dziala. Scianka grodziowa ma jakies mikrony grubosci i troche sie wygina jak depniesz po hamulcu. Skutecznosci hamowania to nie poprawi ale mod kosztuje tyle co sruba i dwie nakretki wiec zrob i podziel sie wrazeniami.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ