Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Swordfish
Posty: 369
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

17 paź 2011, 14:17

Szybkie pytanie Panowie - zostawiłem sobie światło w aucie na weekend - rezultat wiadomy, aku rozładowany. Teraz pytanie - ponoć żelowych nie powinno się ładować, jak to jest? Hm?
"Crede quod habes, et habes" / "Kto grubo idzie..." ;-)
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

17 paź 2011, 14:47

ładuje się ale nie popularnym prostownikiem Ważne jest napięcie wyjsciowe i prad ładowania. Za duzo amperów uszkadza zelówke
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

18 paź 2011, 8:18

Prostownik impulsowy (podobna zasada działania, jak do ładowania akumulatorków AA, tylko o znacznie większym prądzie). Trudne do kupienia.
Jest pewien sposób obejścia problemu :loser: Startujesz swoje auto z cudzego prądu i ładujesz następnie własny aku podczas min. 1/2 godzinnej jazdy (bez świateł :!: ) albo na postoju przy 1500-2000 obr./min. Info od elektryka sam. i osobiście sprawdzone :smile:
i :winner:
ale niechaj biegli się wypowiedzą...

pzdr
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2011, 9:58

Swordfish pisze:Teraz pytanie - ponoć żelowych nie powinno się ładować, jak to jest? Hm?

Bez przesady, od jednorazowego ładowania nic mu nie będzie. Od kilkukrotnego również. Odpal kablami i tyle, nie będziesz go przynajmniej musiał wyciągać.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

19 paź 2011, 14:33

Gdzie kupić słynną płukankę do silnika Wynn'sa? I przy okazji spray do winylowego dachu, może być dimondbright?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

19 paź 2011, 15:14

Ja kupiłem tutaj - http://moto-aleja.pl/index.php?p683,Wynn's-Cooling-System-Flush---Preparat-do-gruntownego-czyszczenia-ukladu-chlodzenia-325-ml.&utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2011-10&utm_content=683#nclid=58ec4bc35f3a3f5dbd46cd27078ba6f4.

Szczerze mówiąc ja Vinyl czyli PCV czyli plastik ja bym na zimę natłuszczył wazeliną techniczną a nie lał na to chemie, która i tak spłynie. Ale z tego co czytam ludzie eksperymentują z różnymi środkami, coś Ci doradzą.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

19 paź 2011, 18:17

Dzięki. Kupiłem na Powsinskiej 36, facet ma nieźle zaopatrzony sklep. Płyny, oleje, etc. Jest na allegro.
ja za plukanke dałem 19zl, pływa już w aucie :)
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 paź 2011, 20:33

Czy ktoś się spotkał z takimi objawami w 1,8 NA. Mianowicie auto po odpaleniu na totalnie zimno (po całej nocy) chodzi równo, w momencie jak tylko dotknę gazu zaczyna szarpać na wolnych obrotach (chodzi na 3 cylindry - po zdjęciu kabla zapłonowego z 1 cylindra nic się nie zmienia), zjawisko znika po nagrzaniu silnika 3-5min. Jeśli silnik jest chociaż odrobinę nagrzany (po kilku godzinny postoju) wszystko działa jak trzeba. Dodam że przez te kilka min po odpaleniu (w czasie jak silnik chodzi nierówno) auto jest bardzo słabe.
Wymienione są kable i świece, sprawdzona kompresja pierwszy cylinder 12,7, pozostałe ponad 13.
ps. szukałem takich tematów, ale takie przypadku jak mój nie trafiłem.
Do głowy przychodzi mi cewka, ale dla czego wypada tylko jeden cylinder (cewka zaopatruje 2) i tylko na totalnie zimnym silniku?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 paź 2011, 7:53

ree pisze:Do głowy przychodzi mi cewka, ale dla czego wypada tylko jeden cylinder (cewka zaopatruje 2) i tylko na totalnie zimnym silniku?

Może się cewka kończyć, ale nie musi. Aby to dokładnie sprawdzić trzeba zmierzyć jej parametry. Sprawdź dodatkowo na cewce 1-3 cylindra stan gniazd kabli wysokiego napięcia, jedno z nich może być upaprane/utlenione i powodować takie efekty mimo nowych kabli zapłonowych.

Z innych rzeczy, które można na szybko bez sprzętu diagnostycznego sprawdzić (trochę w ciemno celuję nie widząc pacjenta :mrgreen: ):

- jeśli Twoje kable zapłonowe są wystarczająco długie zamień po stronie świec 1 i 3 cylinder ze sobą. Jeśli się problem z 1 cylindra przeniesie na 3, szukamy dalej po stronie zapłonu.
- jak pozostanie na 1 cylindrze trzeba sprawdzić wtryskiwacz. Czy podczas takiej nierównej pracy podczas nagrzewania masz wrażenie że z wydechu niespalone paliwo leci ? Jeśli tak, spróbowałbym zamienić ze sobą też wtrysk z 1 cylindra na jakiś sąsiedni.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

20 paź 2011, 9:25

Majkel dzięki za odpowiedź. Co do zamieniania kabli to testowałem na dwóch kompletach i zawsze wypada 1 cylinder. Cewkę oglądałem i czyściłem gniazda kabli WN. Z tym wtryskiem to też mi chodziło po głowie, spróbuję zamiany. Jak nic nie wyjdzie to będzie trzeba podłączyć pod kompa.
made_myself
Posty: 218
Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

20 paź 2011, 18:17

Swordfish pisze:Szybkie pytanie Panowie - zostawiłem sobie światło w aucie na weekend - rezultat wiadomy, aku rozładowany. Teraz pytanie - ponoć żelowych nie powinno się ładować, jak to jest? Hm?


Ja bym na Twoim miejscu odpalił od drugiego auta i pozwolił mu się naładować.
Jakbyś miał kable i potrzebował odpalić, to dzwoń ;)
Swordfish
Posty: 369
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

21 paź 2011, 13:22

made_myself pisze:
Swordfish pisze:Szybkie pytanie Panowie - zostawiłem sobie światło w aucie na weekend - rezultat wiadomy, aku rozładowany. Teraz pytanie - ponoć żelowych nie powinno się ładować, jak to jest? Hm?


Ja bym na Twoim miejscu odpalił od drugiego auta i pozwolił mu się naładować.
Jakbyś miał kable i potrzebował odpalić, to dzwoń ;)


Dzięki, temat ogarnięty, przy okazji się nauczyłem nieco o aku... dobrze mieć sklep modelarski pod nosem ;)
"Crede quod habes, et habes" / "Kto grubo idzie..." ;-)
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2011, 8:42

Co może być przyczyną tego, że bardzo trudno jest zatankować auto? Dystrynutor ciągle odbija, mogę nalewać paliwa bardzo powoli... Jakieś odpowietrzenie?

Gdzie jest zlokalizowany zawór zwrotny:
Check the back flow preventer, located in the metal part of the fill tube. It has a tendancy to stick closed.
źródło: Miata.net
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

28 paź 2011, 9:11

Jak odczepisz dywanik i odkręcisz metalową osłonę po lewej stronie bagażnika to zobaczysz przewód tankowania i obok niego odpowietrzania. A z tego co wkleiłeś to ja rozumiem, że chodzi o jakiś element bezpośrednio przy klapce do nalewania. Trzeba by popatrzeć.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
mateo
Posty: 291
Rejestracja: 21 paź 2009, 15:16
Lokalizacja: Żelazna - Warszawa

29 paź 2011, 16:13

jerzj pisze:Co może być przyczyną tego, że bardzo trudno jest zatankować auto? Dystrynutor ciągle odbija, mogę nalewać paliwa bardzo powoli... Jakieś odpowietrzenie?

Gdzie jest zlokalizowany zawór zwrotny:
Check the back flow preventer, located in the metal part of the fill tube. It has a tendancy to stick closed.
źródło: Miata.net


Może to oznaczać, że jesteś we włoszech :) Makarony mają chyba najgorsze nalewaki w galaktyce
Talking Head
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

30 paź 2011, 18:22

zalega mi nowy kpl spręzyn -30mm niby zajebiście bo gleba w planach ale stety lub niestety to okazyjnie kupione Jamexy. Opinii na ich temat tyle ilu uzytkowników. Jeżeli ma ktoś doświadczenie z tymi springami to piszcie.
sieraq87
Posty: 102
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
Lokalizacja: wlkp

30 paź 2011, 20:45

Nie działa mi od samego zakupu ABS. Od czego zacząć sprawdzanie? Po za bezpiecznikami oczywiście :)
Zbliża się zima i w sumie to przydał by mi się ten wynalazek :mrgreen:

Dodam, ze przy odpalaniu kontrolka normalnie się zapala i po chwili gaśnie.
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

30 paź 2011, 22:42

rafik14, będzie nieproporcjonalnie twardo w stosunku do obniżenia i zmiany zachowania auta... Krzywdy Ci nie zrobią, zamontuj na próbę, roboty aż tak dużo nie ma.

sieraq87, a świeci się kontrolka ABS?
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

31 paź 2011, 11:56

jerzj pisze:Co może być przyczyną tego, że bardzo trudno jest zatankować auto? Dystrynutor ciągle odbija, mogę nalewać paliwa bardzo powoli... Jakieś odpowietrzenie

nie wszystko trzeba wsadzać do końca;p spróbuj tankować z pistoletem wsadzonym do połowy
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

31 paź 2011, 17:32

yanik pisze:nie wszystko trzeba wsadzać do końca;p spróbuj tankować z pistoletem wsadzonym do połowy

:kciuk: :winner: Dobre!
Ale niestety nie pomaga. Jak tylko będę miał auto w swoich rękach spróbuje przyjrzec się rurce o której mówił hella_flush,
sieraq87
Posty: 102
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
Lokalizacja: wlkp

31 paź 2011, 19:44

hella_flush pisze:
sieraq87, a świeci się kontrolka ABS?


Pali się zupełnie tak jak w samochodzie ze sprawnym ABS - przy odpalaniu świeci się z 1 sek. po czym gaśnie i w trakcie jazdy już się nie zapala. Czyli komunikacja z ABS musi być, ale nie funkcjonuje prawidłowo..
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

31 paź 2011, 19:53

sieraq87 pisze:hella_flush napisał/a:


sieraq87, a świeci się kontrolka ABS?


Pali się zupełnie tak jak w samochodzie ze sprawnym ABS - przy odpalaniu świeci się z 1 sek. po czym gaśnie i w trakcie jazdy już się nie zapala. Czyli komunikacja z ABS musi być, ale nie funkcjonuje prawidłowo..


To dziwne, bo gdyby komputer wyłapał jakiś błąd, kontrolka by nie zgasła. Moim zdaniem, to eliminuje takie problemy jak brak sygnału z czujników i prędkościomierza, zanieczyszczone/uszkodzone czujniki. Byc może pompa nie pracuje prawidłowo?
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

31 paź 2011, 20:06

pytanko mam :D a nawet dwa ;)

1. gdzie w NBflu znajde wezyk powrotu paliwa?

2. za silnikiem ze sciany grodziowej wychodza dwa weze z nagrzewnicy, ktorym plyn wyplywa? lewym czy prawym?
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

01 lis 2011, 1:23

kammich pisze:1. gdzie w NBflu znajde wezyk powrotu paliwa?


http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2520

kammich pisze:2. za silnikiem ze sciany grodziowej wychodza dwa weze z nagrzewnicy, ktorym plyn wyplywa? lewym czy prawym?


Sprawdzę i dam znać. Coś mi świta, ale chwilowo nie mam pewności ;)
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
marcin.klan
Posty: 112
Rejestracja: 15 paź 2011, 18:45
Lokalizacja: Gdańsk

01 lis 2011, 8:51

1. Czy jest możliwość dezaktywowania seryjnego alarmu w NBFL?
2. Czy na rurze wydechowej, kilkanaście centymetrów przed tłumikiem końcowym powinna być mała dziurka o średnicy ok 3mm? Znalazłem taką u siebie, nie wygląda jakby miała spełniać jakąkolwiek funkcję, nie wygląda też, aby była umyślnie wywiercona celem np polepszenia dzwięku. Gdy ją zatkam palcem to słychać wyraźną różnicę, jest ciszej.
3. http://www.youtube.com/watch?v=iezSJMKAzOE - co zrobić aby bagażnik podnosił się tak jak na filmiku? Jest możliwość naciągnięcia sprężyny?
4. Czy dach ma jakąś regulację? Lewy zaczep nad głową pracuje znacznie lżej niż prawy, nie dociąga tak mocno dachu.
5. Czy w przednim zderzaku w środkowym wlocie powietrza (tym największym) powinna być jakaś kratka/zaślepka?
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

02 lis 2011, 5:18

Czy w przednim zderzaku w środkowym wlocie powietrza (tym największym) powinna być jakaś kratka/zaślepka?
Jasne, ze tak :!: Najlepiej tzw. siatex style :lol:
A serio, to wedle uznania, do wyboru na e-bayu (tzw. grill)

pzdr
marcin.klan
Posty: 112
Rejestracja: 15 paź 2011, 18:45
Lokalizacja: Gdańsk

02 lis 2011, 6:37

Wsiowy siatex założył poprzedni właściciel, ja pytam czy producent montował coś w tym miejscu?
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

02 lis 2011, 6:40

kammich pisze:2. za silnikiem ze sciany grodziowej wychodza dwa weze z nagrzewnicy, ktorym plyn wyplywa? lewym czy prawym?

proszę
Załączniki
t_coolantrouting_122.jpg
t_coolantrouting_122.jpg (33.38 KiB) Przejrzano 950 razy
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 lis 2011, 6:45

hella_flush, rafik14, dzieki wielkie :)
w wolnej chwili wrzuce jeszcze tylko fotke komory zeby sie upewnic czy dobrze rozumiem malowidla Mayka ;)
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

02 lis 2011, 9:04

szybkie pytanie, jak jest z klockami na tył do NB 2000r
w intercarsie widzę, że są różne wysokości od 39,5 do 44mm
szybko szybko szybko proszę, które kupić? :cool:
nie ma znaczenia czy ma znaczenie? tylko nie mówcie, żeby ściągnąć i sprawdzić bo taki sposób znam :mrgreen: :wink:
jeżeli ktoś ma jakieś wieści proszę o informację :winner:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
ODPOWIEDZ