Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

28 maja 2011, 8:33

tmx89 pisze:jesli chce pomalowac dekiel zaworow i go sciagne to czy uszczelka nadaje sie do ponownego uzytku czy nie ??

To zalezy tylko od jej stanu. Jesli bedzie "gumowa" to tak, jesli bedzie sztywna (nawet troche) jak plastik to smietnik.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

28 maja 2011, 9:25

dzieki :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

28 maja 2011, 17:42

od jakiegos czasu mam takie coś: jak zmieniam bieg i puszczam sprzęgło (nie ważne czy szybko czy wolno) gdzieś tak przy końcu puszczania sprzęgła czuć takie lekkie stuknięcie w pedał (delikatnie). Czy to może być coś ze sprężyną (przeskakuje w oczku w którym jest zamontowane) czy sprzęgło się kończy? :roll:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

29 maja 2011, 0:25

niemampojeciaa pisze:Czy to może być coś ze sprężyną (przeskakuje w oczku w którym jest zamontowane) czy sprzęgło się kończy?


A zanurkować pod kolumnę kierownicy i na postoju wcisnąć sobie pedał to się koledze nie chce :mrgreen: ?

Polecam - nie wygodnie, ale zobaczysz co się dzieje!
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

01 cze 2011, 13:36

o ile się nie mylę, ktoś kiedyś pisał, ale nie mogę znaleźć.
jaka jest różnica między B6 a B6 montowanym fabrycznie w mx5?
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

01 cze 2011, 13:44

MiC pisze: jaka jest różnica między B6 a B6 montowanym fabrycznie w mx5?

Nie było czegoś takiego jak fabrycznie montowane B6. To co szło do wersji R-pkg w NA i Hard Susp w NB nie nazywało się B6 ani HD, choć również było żółte. :wink:
Charakterystyki tłumienia - w NB w obu przypadkach podobne, w NA B6 wyróżnia bardzo silne tłumienie ugięcia i szybki powrót.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

01 cze 2011, 13:59

spilner pisze:
MiC pisze: jaka jest różnica między B6 a B6 montowanym fabrycznie w mx5?

Nie było czegoś takiego jak fabrycznie montowane B6. To co szło do wersji R-pkg w NA i Hard Susp w NB nie nazywało się B6 ani HD, choć również było żółte. :wink:
Charakterystyki tłumienia - w NB w obu przypadkach podobne, w NA B6 wyróżnia bardzo silne tłumienie ugięcia i szybki powrót.


Napisałem B6 bo potocznie tak je nazywają wszyscy ;)
OK czyli jaka jest różnica zóltego bilsteina z NB i B6?
zwykły amor i wersja bilstein żółta to prawie to samo? :onie:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

01 cze 2011, 14:03

MiC pisze:OK czyli jaka jest różnica zóltego bilsteina z NB i B6?

Bardzo blisko. Wykresy masz w pierwszym załączniku do postu poniżej:
http://forum.miata.net/vb/showpost.php?p=2388580&postcount=11
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

01 cze 2011, 14:06

majkel_c pisze:
perosz pisze:Skoro chlodnica jest ponizej filtra i przewody ida w dół no to teraz przy kazdej zmieanie oleju będę musial odkręcać też chlodnice i wylewać z niej oraz przewodów olej ???

Cóż, grawitacja Twoim wrogiem :mrgreen: Zależy ile Ci oleju w chłodnicy i przewodach pozostanie, można pominąć, rozmiesza się z nowym i tak...

Po
eM


A moze zdejmowac przewod idacy do chlodnicy i wypchnac olej cisnieniem powietrza ze sprezarki?
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

01 cze 2011, 19:23

spilner pisze:
MiC pisze:OK czyli jaka jest różnica zóltego bilsteina z NB i B6?

Bardzo blisko. Wykresy masz w pierwszym załączniku do postu poniżej:
http://forum.miata.net/vb/showpost.php?p=2388580&postcount=11


dziękuję dobry człowieku za linka, z tego co też sam wyszperałem i o ile nic nie pomieszałem to:
bilstein w wersji sport ma krótszy skok w porównaniu do B6, który w przeciwieństwie do wcześniejszego jest przeznaczony do seryjnej wysokości sprężyn. Charakterystyka obydwu jest porównywalna. Jeżeli tak nie jest to niech ktoś poprawi :geeejj:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

03 cze 2011, 9:34

Montowałem ostatnio chłodnice oleju wszystko git nawet nie cieknie :)
No ale jako że mam samochód z kierownicą po złej stronie to po stronie filtra jest bardzo mega ciasno bo w parade wchodzi wkład kierowniczy :)
No i jedyna opcja przeprowadzenia wezy przy uprzednim zamontowaniu podkladki pod filtr i czujników bylo prosto przez ten zajebiaszczy wspornik kolektora ssacego (kojażycie ten co zaslania filtr:) ) No i chwilowo go nie mam jezdze bez do czasu kiedy wyrzeźbie taki ktory ominie przewody :)

I teraz pytanie czy ktos jezdził bez tego bajeru :)
Powiem szczerze wyglada solidnie bez tego wspornika ale jakoś tak se mysle ze skoro jakis skośno oki inż to wymyślił to chyba jakąś funkcje spelnia :) I troche zdygany smigam bez tego wspornika :)
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

03 cze 2011, 9:40

Nawierć wspornik i puść przewody przez środek ;) (zart :razz: )

Niektórzy jeżdżą bez i nie zgłaszają problemów...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

05 cze 2011, 7:53

glupie pytanie ale torsen w naszych miatkach jest 2 way czy 1,5 way ??
Obrazek
Obrazek
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

05 cze 2011, 11:39

Ani tak ani tak. To nie ta technologia. Ale jak byś chciał tak opisać to 1way :)
rebme
Posty: 8
Rejestracja: 01 kwie 2011, 16:25
Lokalizacja: polska

21 cze 2011, 12:33

Czy ktos zamontowal fotel Bimarco Futura do Miaty NB ? Czy on tam w ogole wchodzi, czy jest za duzy?
Druga sprawa, jaki rozmiar tarcz maja miaty NB? Gdzies czytalem ze 255/255, ale nie wiem na ile jest to sprawdzona informacja. Oraz jak wyglada sprawa z ewentualnym upgradem na wieksze?
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

21 cze 2011, 12:57

rebme pisze:Czy ktos zamontowal fotel Bimarco Futura do Miaty NB ? Czy on tam w ogole wchodzi, czy jest za duzy?
Druga sprawa, jaki rozmiar tarcz maja miaty NB? Gdzies czytalem ze 255/255, ale nie wiem na ile jest to sprawdzona informacja. Oraz jak wyglada sprawa z ewentualnym upgradem na wieksze?


Co do hamulcow:
275(pakiet Sport NBFL), 255(NA, NB, NBFL) i 235(NA przed 94r.)

Ja z kolei chcialem zapytac co zrobic ze stara chlodnica (pekniety plastik) - jest sens to naprawiac i sprzedawac czy wyrzucic?
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

21 cze 2011, 13:44

Qbatron pisze:Co do hamulcow:
275(pakiet Sport NBFL), 255(NA, NB, NBFL) i 235(NA przed 94r.)


Tu drobna poprawka 275(pakiet Sport NBFL) plus wszystkie NBfl rok produkcji 03+.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

21 cze 2011, 21:36

Ja swoja chłodnicę oemową (całą) wyrzucilem - nowe są za tanie by ktoś chciał używke...
rebme
Posty: 8
Rejestracja: 01 kwie 2011, 16:25
Lokalizacja: polska

22 cze 2011, 22:00

Dzieki ze info o hamulcach.

rebme pisze:Czy ktos zamontowal fotel Bimarco Futura do Miaty NB ? Czy on tam w ogole wchodzi, czy jest za duzy?
Druga sprawa, jaki rozmiar tarcz maja miaty NB? Gdzies czytalem ze 255/255, ale nie wiem na ile jest to sprawdzona informacja. Oraz jak wyglada sprawa z ewentualnym upgradem na wieksze?

Widze ze poki co nikt nie udzielil odpowiedzi na pozostale pytania, wiec spytam inaczej:
czy ktos mial juz problem z zamontowaniem customowego stolka w miacie? Czy moze jej kokpit tylko wydaje sie taki maly, a w rzeczywistosci jest wystarczajco pojemny?
Oraz ponawiam pytanie o upgrade hamulcow na wieksze.
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

22 cze 2011, 22:18

rebme pisze:Oraz ponawiam pytanie o upgrade hamulcow na wieksze.


Kupujesz zestaw zacisków, tarcz, klocków i przewodów, opcjonalnie osłon aluminiowych i potem już masz z górki.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

22 cze 2011, 22:35

Do tego oczywiście odpowiednio duże felgi. Ale ogólnie nie ma problemu jak masz chęci i kasie ale to raczej jak ze wszystkim :mrgreen:
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
rebme
Posty: 8
Rejestracja: 01 kwie 2011, 16:25
Lokalizacja: polska

23 cze 2011, 8:27

dzieki :]

hella_flush pisze:Kupujesz zestaw zacisków, tarcz, klocków i przewodów, opcjonalnie osłon aluminiowych i potem już masz z górki.

taa, ale mam na mysli, czy dostepnosc zaciskow/jarzm jest duza, tzn podchodza z innych mazd P&P czy trzeba sprowadzac zza granicy jakies customy?

---
edit. nie wiem jak wczesniej szukalem, ale nie zauwazylem tego tematu:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3447
wiec poki co odwoluje pytanie o big brake do miaty :)
nadal jednak nurtuje mnie:
rebme pisze:czy ktos mial juz problem z zamontowaniem customowego stolka w miacie? Czy moze jej kokpit tylko wydaje sie taki maly, a w rzeczywistosci jest wystarczajco pojemny?
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

23 cze 2011, 11:17

Przez upgrade na większe i ja i hella_flush zrozumieliśmy, że chcesz wsadzić wersję z Sportive czyli OEM fabryka.

Dostępność duża, cena niska, robota PNP o ile się nie mylę, być może musiał byś ściągnąć z UK ale wydaje mi się, że lokalni dostawcy - patrz forum dział giełda też dał by rade.

A zestawy BBK to chyba żadna tajemnica, że wyciągasz kasę i kupujesz, szczególnie, że rynek części do mx-5 jest bardzo duży.

Podsumowując trochę głupie to Twoje pytanie. Odpowiedzi masz na forum na wszystkie które zadałeś...

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

24 cze 2011, 12:16

Kurczę zgubiłem gdzieś całą dokumentację mojej mazdy :/ w tym oczywiście instrukcję i teraz nie wiem jakie ciśnienie ma być w dojazdówce w bagażniku a za kilka dni mam badanie techniczne a oni to sprawdzają.

Ktoś mi powie czy standardowe 1.8 bara czy może jakaś inna wartość - najlepiej jak by ktoś mógł mi z instytucją sprawdzić.

Pozdrawiam
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 cze 2011, 12:19

sebna pisze:w tym oczywiście instrukcję i teraz nie wiem jakie ciśnienie ma być w dojazdówce w bagażniku a za kilka dni mam badanie techniczne a oni to sprawdzają.

:bang: :bang: :bang:

to mnie teraz rozbawiłeś :mrgreen: :mrgreen:

irole :loser:
Gregor
Posty: 128
Rejestracja: 14 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Ennis

24 cze 2011, 12:31

sebna pisze:nie wiem jakie ciśnienie ma być w dojazdówce w bagażniku a za kilka dni mam badanie techniczne a oni to sprawdzają.

spokojnie mi nic takiego nie sprawdzali... i nie slysałem aby ktoś miał z tego powodu problemy. Co najwyżej powiedzą ci żebyś sobie to zrobił, ale nie oblejesz przez to testu.
Na stronie NCT jest do sciągnięcie pdf z całą procedurą testowania. Na stronie 65 jest napisane że defekty koła zapasowego nie są powodem oblania testu.

pozdrawiam
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

24 cze 2011, 12:41

A to looz :mrgreen: dzięki za info.

Tak czy siak jak by ktoś wiedział jakie ciśnienie mam tam wbić tak na wypadek gdybym złapał kiedyś kapcia to będę wdzięczny.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Gregor
Posty: 128
Rejestracja: 14 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Ennis

24 cze 2011, 12:48

zerknij tutaj

http://www.youtube.com/watch?v=f2QRYd3Cq78&feature=mfu_in_order&list=UL
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

24 cze 2011, 14:13

hella_flush pisze:
Kupujesz zestaw zacisków, tarcz, klocków i przewodów, opcjonalnie osłon aluminiowych i potem już masz z górki.


Czy 15" oryginalne felgi zmieszczą się na 275mm tarcze?
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

24 cze 2011, 15:13

Gregor pisze:zerknij tutaj

http://www.youtube.com/watch?v=f2QRYd3Cq78&feature=mfu_in_order&list=UL

Bardzo pouczające. Okazuję się, że używałem scissor jacka niezgodnie z instrukcją :shock:

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
ODPOWIEDZ