Wymiana sprzegla

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

hoodyedd
Posty: 75
Rejestracja: 20 lut 2007, 23:07
Lokalizacja: tu i tam

05 maja 2007, 21:57

Na moje nieszczescie sprzeglo w moim bzyczku daje znaki o sobie ,a raczej o jego znacznym zuzyciu.Ciekaw jestem jak wyglada wymiana sprzegla w mazdzie ,czy sa jakies trudnosci i czy podejmowanie sie wymiany bez posiadania kanalu ma jakikolwiek sens.Moze lepiej powierzyc to zaufanemu warsztatowi mechanicznemu ,ktory apropos "orznie" cie za takowa wymiane sporo salaty :D Bede wdzieczny za wszelkie porady.
pitbull2000
Posty: 191
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08

05 maja 2007, 22:03

Bez kanału lepiej się do tego nie dotykaj, słyszałem że w ASO mazdy w Warszawie licza za wymianę skrzyni w NB 500zł( koszt samej wymiany rzecz jasna).
Nie jest zbyt wysoka cena bo to cały dzień dla dwóch ludzi :roll:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

06 maja 2007, 8:13

Pierwsza ważna sprawa - przy zakupie części trzeba uważać. W katalogach Japan Cars jest błąd i sprzedają zły docisk. Ja padłem ofiarą takiej pomyłki - łożysko wpadło w słoneczko i wszystlko razem się zmieliło. Oczywiście komplet właściwych części dostałem w gratisie, ale pokaż mi mechanika, który drugi raz ma ochotę robić to samo... Dodam, że za drugim razem wymiana zajęła poniżej 3h;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

06 maja 2007, 15:07

zajrzyj jeszcze [url=http://www.miata.net/garage/clutch2.html]tutaj[/url] - powinno ci to zobrazowac wymiane sprzegla (doslownie) :wink:
driftking
Posty: 119
Rejestracja: 14 paź 2006, 14:15
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

23 cze 2007, 10:40

a ja robiłbym to samemu, w warsztacie straszna kasa za wymianę, a i tak nie ma pewności, że wszystko jest dobrze. Ja bez kanału tylko z jednym pomocnikiem zmieniałem skrzynie w s13, i to automat na manual ! udało się bez problemów. Auto podnieśliśmy na lewarkach po kolei i pod koła podstawialiśmy felgi, można było spokojnie leżeć pod autem i kręcić :) a nie było tylko samej zmiany plug&play bo jeszcze wierciliśmy otwory mocowania etc.... także da się!
[url]www.driftking.pl[/url]
hoodyedd
Posty: 75
Rejestracja: 20 lut 2007, 23:07
Lokalizacja: tu i tam

23 cze 2007, 13:47

Zgadzam sie ze lepiej jest to zrobic samemu ,zawsze jest sie pewnym tego co jest zrobione.Problem w tym ze bez garazu ,na ulicy przed domem jest to troche niewygodne.Koniec koncow auto trafilo do mechanika ,kompletne sprzeglo ok 550pln ,robocizna ok 1500 pln z vatem.Duzo ale to i tak najtaniej w okolicy :cry: Pozdrawiam
Stig
Posty: 93
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:50
Lokalizacja: Poznań

24 cze 2007, 1:09

driftking pisze:a ja robiłbym to samemu, w warsztacie straszna kasa za wymianę, a i tak nie ma pewności, że wszystko jest dobrze. Ja bez kanału tylko z jednym pomocnikiem zmieniałem skrzynie w s13, i to automat na manual ! udało się bez problemów. Auto podnieśliśmy na lewarkach po kolei i pod koła podstawialiśmy felgi, można było spokojnie leżeć pod autem i kręcić :) a nie było tylko samej zmiany plug&play bo jeszcze wierciliśmy otwory mocowania etc.... także da się!



Twardziel z ciebie, też bym próbował ale nie wiem czy by poszło wszystko ładnie. Ale za 1500 PLN to wolał bym spróbować.
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

24 cze 2007, 10:09

Strasznie drogo. Ja za sprzeglo zaplacilem chyba ok 1000 z wymiana. Sprzeglo oryginalne z serwisu.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
misiomasta69
Posty: 167
Rejestracja: 08 maja 2007, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

24 cze 2007, 23:22

1500?!!!no to choopaki przesadzili...
WWW.MX5-CENTRUM.PL
Awatar użytkownika
LeszekMX5
Moderator
Moderator
Posty: 799
Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
Model: NC
Wersja: 3RD
Lokalizacja: Leszno

05 lip 2007, 18:31

Moja Miatka otrzymała właśnie nowe sprzęgło. Choć nie było jeszcze potrzeby wymiany, ale miałem uszczelnianą skrzynię. Skoro była na wierzchu zdecydowałem się też na sprzęgło.
Potwierdzam to o czym wcześniej pisał Konrad. Dopiero trzeci docisk okazał się właściwy.
Koszty wyniosły 700zł części i 450zł robocizna.
Wymieniono: uszczelniacz wału, kompletne sprzęgło firmy NKK, łożysko na wałku sprzęgłowym, uszczelniacz miski olejowej.
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
brodacz
Posty: 26
Rejestracja: 09 wrz 2013, 22:27
Lokalizacja: Krosno

28 wrz 2013, 0:41

Cześć Koledzy! Jestem w klubie od niedawna. Dosłownie przed dwoma tygodniami kupiłem miatkę. Auto tuż przed sprzedażą miało wymieniana sprzęgło. Przejechałem może z tysiąc km i od kilku dni ciężko wchodzi mi jedyna i wsteczny. Sprzęgło bierze przy samej podłodze. Jak wcisnę na maxa, wysprzęgla ładnie, ale jest to uciążliwe. Jak nieco podnieść sprzęgło?
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

28 wrz 2013, 3:44

Najpierw sprawdź czy układ jest zalany odpowiednią ilością płynu i odpowietrzony, czy nie cieknie wysprzęglik.
brodacz
Posty: 26
Rejestracja: 09 wrz 2013, 22:27
Lokalizacja: Krosno

28 wrz 2013, 8:02

cieknie wysprzęglik, dzięki za trafną sugestię
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

28 wrz 2013, 9:35

brodacz pisze:cieknie wysprzęglik

No to koło 30zł za TRW nowy i po problemie, do tego nowy płyn i odpowietrzenie dobre.
brodacz
Posty: 26
Rejestracja: 09 wrz 2013, 22:27
Lokalizacja: Krosno

28 wrz 2013, 23:51

oj to nieco przepłaciłem bo około 80. wymieniałem wszystkie oleje i okazało się, że jeszcze uszczelka od skrzyni podarta. gdy uporam się z lekko falującymi obrotami, miatka wróci do życia:) Zalałem jej gdzie się dało oleje motula i jakby nowy duch w nią wstąpił:)
ODPOWIEDZ