[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
zapomnialem napisac, ze pare dni temu wymienilem przednie klocki - rzeczywiscie latwizna. za tyl sie jeszcze nie bralem - czekam na lepsza pogode
czy seryjnie klocki sa z jakiejs innej firmy czy wystepuja pod marka mazdy?
czy seryjnie klocki sa z jakiejs innej firmy czy wystepuja pod marka mazdy?
obiecałem że napisze po zmianie jak jest wiec załozylem nowy temat zeby bylo czytelniej. do zbiorniczka wchodzi faktycznie jakaś ćwiartka - jak spuścili stary płyn z tyłu to w zbiorniczku jeszcze płyn był. dolali spuścili z przodu i dolali jeszcze troche na koniec i wyszlo wlasnie te niecałe 0,5 l.
yanik pisze:obiecałem że napisze po zmianie jak jest wiec załozylem nowy temat zeby bylo czytelniej. do zbiorniczka wchodzi faktycznie jakaś ćwiartka - jak spuścili stary płyn z tyłu to w zbiorniczku jeszcze płyn był. dolali spuścili z przodu i dolali jeszcze troche na koniec i wyszlo wlasnie te niecałe 0,5 l.
Ale to chyba mimo wszystko bez przepłukania układu...
0,25l to trochę za mało - tak o jakąś kolejną ćwiartkę właśnie
- LeszekMX5
- Moderator
- Posty: 799
- Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
- Model: NC
- Wersja: 3RD
- Lokalizacja: Leszno
Ktoś niedawno w podobnym temacie napisał, że wchodzi 1,5 L co musi byc totalną fikcją.
Jeszcze nigdy zmieniając płyn w różnych autach nie kupowałem więcej jak 1 L , a do Miaty starczyło 0,5 L.
Jeszcze nigdy zmieniając płyn w różnych autach nie kupowałem więcej jak 1 L , a do Miaty starczyło 0,5 L.
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
LeszekMX5 pisze:Ktoś niedawno w podobnym temacie napisał, że wchodzi 1,5 L co musi byc totalną fikcją.
tak - to bylem rownierz ja - opieralem sie na danych z castrol.pl :neutral:
edit:
to na moje usprawiedliwienie
znalazlem tez powierdzenie tych danych na miata.net: http://www.miata.net/garage/fluid.html
jest tam napisane, ze pojemnosc ukladu nie jest podana w zadnych instrukcjach i dane sa napisane na podstawie doswiadczen i obserwacji uzytkownikow. to na moje usprawiedliwienie
- LeszekMX5
- Moderator
- Posty: 799
- Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
- Model: NC
- Wersja: 3RD
- Lokalizacja: Leszno
Usprawiedliwiony !!!
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
Siema!
Miata to mój pierwszy japończyk i zupełnie nie mam doświadczenia z podzespołami.
Które klocki Waszym zdaniem są ok?
1. KASHIYAMA
2. WOKING
3. NISSHINBO
Warto się w to pakować czy kupić jakieś ATE, TRW, Textar?
Jeżdżę głównie po mieście, tylko czasami ostrzej pohamuję sportowo
Miata to mój pierwszy japończyk i zupełnie nie mam doświadczenia z podzespołami.
Które klocki Waszym zdaniem są ok?
1. KASHIYAMA
2. WOKING
3. NISSHINBO
Warto się w to pakować czy kupić jakieś ATE, TRW, Textar?
Jeżdżę głównie po mieście, tylko czasami ostrzej pohamuję sportowo
Łoś
A Green Stuff to nie jest klocek, który trzeba rozgrzać żeby porządnie hamował?
Łoś
Podłączm się do tematu....ostatnio robiłem w swojej niedawno nabytej MX-5 hamulce i natknąłem się na tajemnicze blaszki....zdjęcie przedstawiam poniżej, to te czarne blachy. Były doś mocno skorodowane więc wahałem się czy jest sens je zakładac. U mnie zainstalowane były tylko na kołach przednich, ale z tego co znalazłem na www.ilmotorsport.de powinny by takie równiież na klockach tylnich. Czy spełniają one jakąś wyjątkową rolę ??? Czy sa niezbędne ???
- Załączniki
-
- NA0-703356_1.jpg (22.73 KiB) Przejrzano 21412 razy
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Blaszki (te duże) to izolacja termiczna, ograniczają także szansę wystąpienia piszczenia poprzez likwidowanie luzów. O wiele bardziej istotne są te powyginane, małe. Bez nich klocek przesuwa się w zacisku klekocząc. Do tarczy dociskany jest pod przpadkowymi kątami co uniemożliwia prawidłowe dotarcie, często hamuje tylko małą częścią swojej powierzchni utrudniając oddawanie ciepła.
Co do EBC Green Stuff - tak jest, klocki hamują lepiej po rozgrzaniu. Sprawa jest dokładnie taka sama jak w przypadku Ferrodo - nawet na zimno klocki i tak są lepsze niż tanie zamienniki. W normalnych warunkach raczej się tego nie odczuwa. Ja największe kłopoty mam po wyjechaniu z myjni. Zimne hamulce, zimne i mokre opony - nigdy nie jadę ostro, raczej suszę wszystko hamując bez powodu.
Klocki Green Stuff to jednak nie są elementy wyczynowe i potrafią się przegrzać, podobnie jak płyn. Doświadczyłem tego na torze w Kielcach i nikomu nie życzę.
Co do EBC Green Stuff - tak jest, klocki hamują lepiej po rozgrzaniu. Sprawa jest dokładnie taka sama jak w przypadku Ferrodo - nawet na zimno klocki i tak są lepsze niż tanie zamienniki. W normalnych warunkach raczej się tego nie odczuwa. Ja największe kłopoty mam po wyjechaniu z myjni. Zimne hamulce, zimne i mokre opony - nigdy nie jadę ostro, raczej suszę wszystko hamując bez powodu.
Klocki Green Stuff to jednak nie są elementy wyczynowe i potrafią się przegrzać, podobnie jak płyn. Doświadczyłem tego na torze w Kielcach i nikomu nie życzę.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Za te tańsze już podziękowałem. Pojawił się jednak problem z dostępnością lepszych klocków. Jedyne przyzwoite co udało mi się znaleźć to Delphi w BHMD. Teraz muszę odszukać sklep w Wawie, który handluje EBC i ma klocki do MX-5. Niestety moje obecne są na wykończeniu i nie mogę czekać :/ Jakieś propozycje?
Łoś
Jeżeli chodzi o klocki green stuff to są one dostepne w dobrej cenie w Radosci pod Warszawą, na tyłach salonu mercedesa, jest to ulica mrówcza, sklep nazywa sie chyba AUTO DESIGN ale wbrew nazwie nie zajmują sie tylko wyglądem.
numer do sklepu to 790 394 597
Ja tam zapłacilem okolo 750zł za kolcki i tarcze (turbo grove) na przod do mojej NA.
Z zestawu jestem naprawde bardzo zadowolony, przegrać mi sie jeszcze nie udało, fakt nie byłem na torze ale po miesicie też troche dostają w kość. Jak to Cię nie ustatysfakcjonuje, to tarox 88 albo cały kit ale to juz inna bajka (kasa) ...
numer do sklepu to 790 394 597
Ja tam zapłacilem okolo 750zł za kolcki i tarcze (turbo grove) na przod do mojej NA.
Z zestawu jestem naprawde bardzo zadowolony, przegrać mi sie jeszcze nie udało, fakt nie byłem na torze ale po miesicie też troche dostają w kość. Jak to Cię nie ustatysfakcjonuje, to tarox 88 albo cały kit ale to juz inna bajka (kasa) ...
Klocki EBC za blisko 300zł do zwykłej, codziennej jazdy po mieście to według mnie gruba przesada....Nie przecze że są dobre i zniosą o wiele więcej niż TRW, Textary czy ATE....ale nasze ulice to nie tor wyścigowy a jazda po mieście to nie rajd gdzie co chwilę wychamowyjemy auto z prędkości 200km/h do zera....
Ja mam jakieś japońskie za 180zł i wszystko gra, bez problemów... Nawet gdzie indziej oryginały zamówiłem za 110zł ( przód ) ale ostatecznie nie odebrałem...
Jeśli ktoś nie jeździ na torze to nie ma po co przepłacać...
Jeśli ktoś nie jeździ na torze to nie ma po co przepłacać...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
irakleo pisze:Klocki EBC za blisko 300zł do zwykłej, codziennej jazdy po mieście to według mnie gruba przesada...
Tu sie niestety zupełnie nie zgodzę, z dwóch podstawowych powodów:
moim zdaniem klocki hamulcowe są elementem wpływającym na bezpieczeństwo (w miacie nie wiele innych elementów pomaga jak cos pójdzie "nie tak") i gdybym miał na to kase to nawet do jeżdżenia po mieście zamontował bym kit taroxa z wielotłoczkowymi zaciskami i dużymi tarczami. I nawet tego nie uznał bym za przesadę, bo zawsze chciał bym mieć pewność że jeśli tylko zechce będę mógł zablokować wszystkie koła a decyzja ta będzie moją autonomiczną, a nie uniemożliwi mi to upał połączony z paroma wcześniejszymi hamowaniami.
drugim jest to ze klocki green stuff wbrew pozorom wychodzą taniej od "zwykłych" z powodu ich ponad przeciętnej żywotności.
mazda jest kolejnym samochodem w którym mam set green stuff+turbo grove i do póki nie będę mógł pozwolić sobie na upgrade hamulców za cene 1/2 wartości samochodu (co kiedyś zorbie) będę ich używał.
Na koniec dodam jeszcze ze nie mam żadnych profitów z tego ze ktokolwiek kupuje produkty EBC
Piszę to tylko dla dla tego że uważam że "oszczędzanie" na bezpieczeństwie jest czymś za co można naprawdę wcielę zapłacić.
P.S. dziś dwukrotnie dzięki "przesadzonym" hamulcom i za szerokim i za dobrym oponom , uniknąłem wielu "nieprzyjemności"
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
na forum mazdaspeed czytałem że klocki trzeba dobierać do tarcz. Ktoś wie jakie są seryjne tarcze w NA 1.8 ? Albo zapytam inaczej - jakie klocki najlepiej dokupić?
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
- Model: NB
- Wersja: miracle
- Lokalizacja: Łódź
a jest sens zakładać taki zestaw na tył dodatkowo (jeśli w ogóle można)?anrasz pisze:Ja tam zapłacilem okolo 750zł za kolcki i tarcze (turbo grove) na przod do mojej NA.
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
braindamage pisze:a jest sens zakładać taki zestaw na tył dodatkowo (jeśli w ogóle można)?anrasz pisze:Ja tam zapłacilem okolo 750zł za kolcki i tarcze (turbo grove) na przod do mojej NA.
Hamowanie to nie tylko zatrzymywanie kół z największą możliwą siłą - to także odpowiedni balans. Dla zachowania odpowiednich proporcji powinno się upgrade'ować i przód i tył w tym samym stopniu.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
moge zalatwic klocki i tarcze EBC w dobrych cenach bo kolega tym handluje, ze wzgledu na mala moc miatek spokojnie wystarcza EBC Green lub Black. Jesli ktos planuje dluzszy wypad na tor lub ma auto zdlubane to lepsze beda EBC Red
nie, Green jest cywilny, Red (ktory jest bardziej sportowy) tez nie trzeba rozgrzewac i moznia smialo jezdzic po miecie ale jak wyjezdzasz z domu to hamowanie jest wyrazniej slabsze (uzywalem ich przez rok) najbardziej hardcorowe sa Yellow z tego co slyszalem nie za bardzo nadaja sie na codzien
mi sie zdarzalo (nie miata) ale to tego potrzeba juz naprawde dobre klocki i tarcze
mehau pisze:A Green Stuff to nie jest klocek, który trzeba rozgrzać żeby porządnie hamował?
nie, Green jest cywilny, Red (ktory jest bardziej sportowy) tez nie trzeba rozgrzewac i moznia smialo jezdzic po miecie ale jak wyjezdzasz z domu to hamowanie jest wyrazniej slabsze (uzywalem ich przez rok) najbardziej hardcorowe sa Yellow z tego co slyszalem nie za bardzo nadaja sie na codzien
irakleo pisze: co chwilę wychamowyjemy auto z prędkości 200km/h do zera....
mi sie zdarzalo (nie miata) ale to tego potrzeba juz naprawde dobre klocki i tarcze
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2008, 12:20 przez GRAF, łącznie zmieniany 2 razy.
[quote="mehau"]Siema!
Miata to mój pierwszy japończyk i zupełnie nie mam doświadczenia z podzespołami.
Które klocki Waszym zdaniem są ok?
1. KASHIYAMA
2. WOKING
3. NISSHINBO
Ja mam klocki hamulcowe Kashiyama i niestety piszcza, wiecie jak sie tego pozbyc, czy niezbedna jest ich wymiana ?
Miata to mój pierwszy japończyk i zupełnie nie mam doświadczenia z podzespołami.
Które klocki Waszym zdaniem są ok?
1. KASHIYAMA
2. WOKING
3. NISSHINBO
Ja mam klocki hamulcowe Kashiyama i niestety piszcza, wiecie jak sie tego pozbyc, czy niezbedna jest ich wymiana ?
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
- Model: NB
- Wersja: miracle
- Lokalizacja: Łódź
GRAF, masz PW
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Witam,
tym razem pozawracam Wam głowę w temacie hamulców. Mizia ma 45 tysiów i podejrzewam, że klocków już nie ma albo zaraz nie będzie.
Ponieważ letnie gumy są do wymiany więc zmieniając je na nowe i poprawiając hamulce chcę sobie zwiększyć bezpieczeństwo. Tym bardziej, że mam zamiar Mizie troszke pokatować po polskich dróżkach.
Standardowe pytanie czyli co kupić ???
Żeby nie było, że się lenię, to zaraz napiszę co wyszukałem. Natomiast moje wymagania są bardzo proste: mają stawiać auto w miejscu .
Tu pytanie czy wystarczy tylko wymienić tarcze i klocki czy trzeba też wziąć się za cylinderki/zaciski ?
Zacznijmy od techniki: po wyszukaniu wyszło mi że moja Mizia ma z przodu tarcze o średnicy/grubości 269/22-20 a z tyłu 275/9-8. Czy to prawda? Nadmienię, że ma ona tzw. sportowe zawieszenie.
Jeżli jest to prawda to znalazłem tarcze i klocki firmy EBC, tarcze turbo groove i klocki green stuff.
Cenowo, wg. cen listowych i kursu 1EUR=4,7PLN wygląda to następująco:
- tarcze przód, komplet = 970,- zł
- tarcze tył, komplet = 830,- zł
- klocki przód, komplet = 250,- zł
- klocki tył, komplet = 260,- zł
(jak rozumiem przy klockach komplet na oś oznacza 4 szt, czy tak?)
Czyli razem części: 2.310,- zł (od tego odliczę sobie 19% czyli realnie wyjdzie mnie 1.870,- zł).
Teraz pytanie zasadnicze: czy to dobry wybór? Czy może trzeba szukać czegoś innego (lepszego)? Czy może inne marki: Brembo, Zimmermann ... sam nie wiem co jeszcze ???
Kto podpowie.
Z góry dzięki.
Pozdro
tym razem pozawracam Wam głowę w temacie hamulców. Mizia ma 45 tysiów i podejrzewam, że klocków już nie ma albo zaraz nie będzie.
Ponieważ letnie gumy są do wymiany więc zmieniając je na nowe i poprawiając hamulce chcę sobie zwiększyć bezpieczeństwo. Tym bardziej, że mam zamiar Mizie troszke pokatować po polskich dróżkach.
Standardowe pytanie czyli co kupić ???
Żeby nie było, że się lenię, to zaraz napiszę co wyszukałem. Natomiast moje wymagania są bardzo proste: mają stawiać auto w miejscu .
Tu pytanie czy wystarczy tylko wymienić tarcze i klocki czy trzeba też wziąć się za cylinderki/zaciski ?
Zacznijmy od techniki: po wyszukaniu wyszło mi że moja Mizia ma z przodu tarcze o średnicy/grubości 269/22-20 a z tyłu 275/9-8. Czy to prawda? Nadmienię, że ma ona tzw. sportowe zawieszenie.
Jeżli jest to prawda to znalazłem tarcze i klocki firmy EBC, tarcze turbo groove i klocki green stuff.
Cenowo, wg. cen listowych i kursu 1EUR=4,7PLN wygląda to następująco:
- tarcze przód, komplet = 970,- zł
- tarcze tył, komplet = 830,- zł
- klocki przód, komplet = 250,- zł
- klocki tył, komplet = 260,- zł
(jak rozumiem przy klockach komplet na oś oznacza 4 szt, czy tak?)
Czyli razem części: 2.310,- zł (od tego odliczę sobie 19% czyli realnie wyjdzie mnie 1.870,- zł).
Teraz pytanie zasadnicze: czy to dobry wybór? Czy może trzeba szukać czegoś innego (lepszego)? Czy może inne marki: Brembo, Zimmermann ... sam nie wiem co jeszcze ???
Kto podpowie.
Z góry dzięki.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 19 lut 2009, 18:40 przez pmcomp, łącznie zmieniany 3 razy.
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
Jeśli tarcze masz w dobrym stanie, a z tym przebiegiem powinieneś mieć to nie ma co się brać za wymianę tarcz. Mam przebieg ponad 2xwiększy od Twojego a moje tarcze nadal się jako tako trzymają.
Klocki greenstuff EBC są niezłe, tylko mam do Ciebie pytanie? Nie lepiej Ci kupić jakieś oryginale, lub japońskie zamienniki? Wyjdzie dużo taniej a do codziennej eksploatacji spokojnie wystarczają.
Ja na japońskich zamiennikach z przodu ( za 130zł komplet ) wyskoczyłem nawet na tor i nie narzekałem...
Przy wymianie pamiętaj o oczyszczeniu cylinderków, przesmarowaniu tych 'trzpieni' czy jak to nazwać, na których pływa zacisk i spokój. Koniecznie sprawdź stan przewodów, czy nie są pozaginane czy poprzecierane...
Jeśli zależy Ci na poprawie hamulców to wskazane przez Ciebie propozycje są jak najbardziej ok... Do tego dorzuć jeszcze przewody w stalowym oplocie i będzie miód
Pozdrawiam
Klocki greenstuff EBC są niezłe, tylko mam do Ciebie pytanie? Nie lepiej Ci kupić jakieś oryginale, lub japońskie zamienniki? Wyjdzie dużo taniej a do codziennej eksploatacji spokojnie wystarczają.
Ja na japońskich zamiennikach z przodu ( za 130zł komplet ) wyskoczyłem nawet na tor i nie narzekałem...
Przy wymianie pamiętaj o oczyszczeniu cylinderków, przesmarowaniu tych 'trzpieni' czy jak to nazwać, na których pływa zacisk i spokój. Koniecznie sprawdź stan przewodów, czy nie są pozaginane czy poprzecierane...
Jeśli zależy Ci na poprawie hamulców to wskazane przez Ciebie propozycje są jak najbardziej ok... Do tego dorzuć jeszcze przewody w stalowym oplocie i będzie miód
Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Mayk pisze:Jeśli tarcze masz w dobrym stanie, a z tym przebiegiem powinieneś mieć to nie ma co się brać za wymianę tarcz. Mam przebieg ponad 2xwiększy od Twojego a moje tarcze nadal się jako tako trzymają.
Pozdrawiam
Ale te tarcze EBC mają takie śliczniutkie dziurki i rowki, moje felgi są "dziurawe" i będzie toto widać, co za lans !!! .
Tak na poważnie myślałem troche nad "poprawieniem" seryjnych hamulców. Ciagnąc autko z Niemiec zauważyłem, że hamulce nie są jakieś "najmocniejsze". Oczwuywiście mam zero porównania do innych Miat ale np. mój Passat ma lepsze hamulce (fakt, że tam jest jakaś elektronika wspomagająca).
Jeśli będą droższe propozycje niż EBC to ... też ( ) poproszę .
Wyjdzie dużo taniej a do codziennej eksploatacji spokojnie wystarczają.
Do codziennej eksploatacji mam słuzbowego Passata, Mizia ma byc do "pobawienia" .
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)