[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2290
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

10 maja 2007, 10:59

zapomnialem napisac, ze pare dni temu wymienilem przednie klocki - rzeczywiscie latwizna. za tyl sie jeszcze nie bralem - czekam na lepsza pogode :razz:


czy seryjnie klocki sa z jakiejs innej firmy czy wystepuja pod marka mazdy?
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

10 maja 2007, 12:49

obiecałem że napisze po zmianie jak jest wiec załozylem nowy temat zeby bylo czytelniej. do zbiorniczka wchodzi faktycznie jakaś ćwiartka - jak spuścili stary płyn z tyłu to w zbiorniczku jeszcze płyn był. dolali spuścili z przodu i dolali jeszcze troche na koniec i wyszlo wlasnie te niecałe 0,5 l.
jmk
Posty: 328
Rejestracja: 14 lis 2006, 3:33
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

13 maja 2007, 8:27

yanik pisze:obiecałem że napisze po zmianie jak jest wiec załozylem nowy temat zeby bylo czytelniej. do zbiorniczka wchodzi faktycznie jakaś ćwiartka - jak spuścili stary płyn z tyłu to w zbiorniczku jeszcze płyn był. dolali spuścili z przodu i dolali jeszcze troche na koniec i wyszlo wlasnie te niecałe 0,5 l.


Ale to chyba mimo wszystko bez przepłukania układu...
0,25l to trochę za mało - tak o jakąś kolejną ćwiartkę właśnie ;-)
Awatar użytkownika
LeszekMX5
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
Model: NC
Wersja: 3RD
Lokalizacja: Leszno

13 maja 2007, 23:05

Ktoś niedawno w podobnym temacie napisał, że wchodzi 1,5 L co musi byc totalną fikcją.
Jeszcze nigdy zmieniając płyn w różnych autach nie kupowałem więcej jak 1 L , a do Miaty starczyło 0,5 L.
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2290
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

14 maja 2007, 8:27

LeszekMX5 pisze:Ktoś niedawno w podobnym temacie napisał, że wchodzi 1,5 L co musi byc totalną fikcją.


tak - to bylem rownierz ja :roll: - opieralem sie na danych z castrol.pl :neutral:

edit:
to na moje usprawiedliwienie :razz:
znalazlem tez powierdzenie tych danych na miata.net: http://www.miata.net/garage/fluid.html

jest tam napisane, ze pojemnosc ukladu nie jest podana w zadnych instrukcjach i dane sa napisane na podstawie doswiadczen i obserwacji uzytkownikow. to na moje usprawiedliwienie :razz:
Awatar użytkownika
LeszekMX5
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
Model: NC
Wersja: 3RD
Lokalizacja: Leszno

14 maja 2007, 21:20

Usprawiedliwiony !!! :lol:
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

09 kwie 2008, 21:38

Siema!

Miata to mój pierwszy japończyk i zupełnie nie mam doświadczenia z podzespołami.
Które klocki Waszym zdaniem są ok?

1. KASHIYAMA
2. WOKING
3. NISSHINBO

Warto się w to pakować czy kupić jakieś ATE, TRW, Textar?

Jeżdżę głównie po mieście, tylko czasami ostrzej pohamuję sportowo :)
Łoś
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

11 kwie 2008, 14:29

Polecam zdecydowanie EBC Green Stuff
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

11 kwie 2008, 16:45

Jak chcesz więcej $ wydać na hamowanie to polecam wilwooda albo taroxa (wilwooda mam teraz, taroxa nie próbowałem ale znajomy ma i pięknie hamuje), jak mniej to ebc, ate mogę polecić.
tel: 500294594 skype: lediable86
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

11 kwie 2008, 17:47

A Green Stuff to nie jest klocek, który trzeba rozgrzać żeby porządnie hamował?
Łoś
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

11 kwie 2008, 21:03

Podłączm się do tematu....ostatnio robiłem w swojej niedawno nabytej MX-5 hamulce i natknąłem się na tajemnicze blaszki....zdjęcie przedstawiam poniżej, to te czarne blachy. Były doś mocno skorodowane więc wahałem się czy jest sens je zakładac. U mnie zainstalowane były tylko na kołach przednich, ale z tego co znalazłem na www.ilmotorsport.de powinny by takie równiież na klockach tylnich. Czy spełniają one jakąś wyjątkową rolę ??? Czy sa niezbędne ???
Załączniki
NA0-703356_1.jpg
NA0-703356_1.jpg (22.73 KiB) Przejrzano 20389 razy
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

13 kwie 2008, 11:19

Blaszki (te duże) to izolacja termiczna, ograniczają także szansę wystąpienia piszczenia poprzez likwidowanie luzów. O wiele bardziej istotne są te powyginane, małe. Bez nich klocek przesuwa się w zacisku klekocząc. Do tarczy dociskany jest pod przpadkowymi kątami co uniemożliwia prawidłowe dotarcie, często hamuje tylko małą częścią swojej powierzchni utrudniając oddawanie ciepła.
Co do EBC Green Stuff - tak jest, klocki hamują lepiej po rozgrzaniu. Sprawa jest dokładnie taka sama jak w przypadku Ferrodo - nawet na zimno klocki i tak są lepsze niż tanie zamienniki. W normalnych warunkach raczej się tego nie odczuwa. Ja największe kłopoty mam po wyjechaniu z myjni. Zimne hamulce, zimne i mokre opony - nigdy nie jadę ostro, raczej suszę wszystko hamując bez powodu.
Klocki Green Stuff to jednak nie są elementy wyczynowe i potrafią się przegrzać, podobnie jak płyn. Doświadczyłem tego na torze w Kielcach i nikomu nie życzę.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2290
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

13 kwie 2008, 11:32

jeśli zamierzasz kupic któreś z tańszych, wymienionych w pierwszym poście to słyszałem bardzo źle opinie o wokingu. jeśli dobrze pamiętam to mam u siebie te pierwsze :neutral:
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

13 kwie 2008, 15:09

Za te tańsze już podziękowałem. Pojawił się jednak problem z dostępnością lepszych klocków. Jedyne przyzwoite co udało mi się znaleźć to Delphi w BHMD. Teraz muszę odszukać sklep w Wawie, który handluje EBC i ma klocki do MX-5. Niestety moje obecne są na wykończeniu i nie mogę czekać :/ Jakieś propozycje?
Łoś
anrasz
Posty: 152
Rejestracja: 08 sie 2007, 23:48
Lokalizacja: Warszawa

13 kwie 2008, 15:41

Jeżeli chodzi o klocki green stuff to są one dostepne w dobrej cenie w Radosci pod Warszawą, na tyłach salonu mercedesa, jest to ulica mrówcza, sklep nazywa sie chyba AUTO DESIGN ale wbrew nazwie nie zajmują sie tylko wyglądem.
numer do sklepu to 790 394 597

Ja tam zapłacilem okolo 750zł za kolcki i tarcze (turbo grove) na przod do mojej NA.
Z zestawu jestem naprawde bardzo zadowolony, przegrać mi sie jeszcze nie udało, fakt nie byłem na torze ale po miesicie też troche dostają w kość. Jak to Cię nie ustatysfakcjonuje, to tarox 88 albo cały kit ale to juz inna bajka (kasa) ...
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

13 kwie 2008, 20:21

Klocki EBC za blisko 300zł do zwykłej, codziennej jazdy po mieście to według mnie gruba przesada....Nie przecze że są dobre i zniosą o wiele więcej niż TRW, Textary czy ATE....ale nasze ulice to nie tor wyścigowy a jazda po mieście to nie rajd gdzie co chwilę wychamowyjemy auto z prędkości 200km/h do zera....
Mayk
Posty: 2335
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

13 kwie 2008, 20:55

Ja mam jakieś japońskie za 180zł i wszystko gra, bez problemów... Nawet gdzie indziej oryginały zamówiłem za 110zł ( przód ) ale ostatecznie nie odebrałem...

Jeśli ktoś nie jeździ na torze to nie ma po co przepłacać...
110@???KM
134@???Nm
anrasz
Posty: 152
Rejestracja: 08 sie 2007, 23:48
Lokalizacja: Warszawa

13 kwie 2008, 22:44

irakleo pisze:Klocki EBC za blisko 300zł do zwykłej, codziennej jazdy po mieście to według mnie gruba przesada...


Tu sie niestety zupełnie nie zgodzę, z dwóch podstawowych powodów:

moim zdaniem klocki hamulcowe są elementem wpływającym na bezpieczeństwo (w miacie nie wiele innych elementów pomaga jak cos pójdzie "nie tak") i gdybym miał na to kase to nawet do jeżdżenia po mieście zamontował bym kit taroxa z wielotłoczkowymi zaciskami i dużymi tarczami. I nawet tego nie uznał bym za przesadę, bo zawsze chciał bym mieć pewność że jeśli tylko zechce będę mógł zablokować wszystkie koła a decyzja ta będzie moją autonomiczną, a nie uniemożliwi mi to upał połączony z paroma wcześniejszymi hamowaniami.

drugim jest to ze klocki green stuff wbrew pozorom wychodzą taniej od "zwykłych" z powodu ich ponad przeciętnej żywotności.

mazda jest kolejnym samochodem w którym mam set green stuff+turbo grove i do póki nie będę mógł pozwolić sobie na upgrade hamulców za cene 1/2 wartości samochodu (co kiedyś zorbie) będę ich używał.

Na koniec dodam jeszcze ze nie mam żadnych profitów z tego ze ktokolwiek kupuje produkty EBC :)
Piszę to tylko dla dla tego że uważam że "oszczędzanie" na bezpieczeństwie jest czymś za co można naprawdę wcielę zapłacić.

P.S. dziś dwukrotnie dzięki "przesadzonym" hamulcom i za szerokim i za dobrym oponom , uniknąłem wielu "nieprzyjemności"
DieSpinnePL
Posty: 1980
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

10 wrz 2008, 15:15

na forum mazdaspeed czytałem że klocki trzeba dobierać do tarcz. Ktoś wie jakie są seryjne tarcze w NA 1.8 ? Albo zapytam inaczej - jakie klocki najlepiej dokupić?
PanKolczyk
Posty: 457
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
Model: NB
Wersja: miracle
Lokalizacja: Łódź

10 wrz 2008, 23:04

anrasz pisze:Ja tam zapłacilem okolo 750zł za kolcki i tarcze (turbo grove) na przod do mojej NA.
a jest sens zakładać taki zestaw na tył dodatkowo (jeśli w ogóle można)?
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

11 wrz 2008, 17:52

braindamage pisze:
anrasz pisze:Ja tam zapłacilem okolo 750zł za kolcki i tarcze (turbo grove) na przod do mojej NA.
a jest sens zakładać taki zestaw na tył dodatkowo (jeśli w ogóle można)?

Hamowanie to nie tylko zatrzymywanie kół z największą możliwą siłą - to także odpowiedni balans. Dla zachowania odpowiednich proporcji powinno się upgrade'ować i przód i tył w tym samym stopniu.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

11 wrz 2008, 18:10

...i mieć opony, które nie ślizgają się po asfalcie, bo na to żadne hamulce nie pomogą... Rozmowa o dobrych hamulcach ma sens zaraz po tym kiedy mamy odpowiednie opony, a najlepiej obie rzeczy na raz :wink:
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

12 wrz 2008, 12:08

moge zalatwic klocki i tarcze EBC w dobrych cenach bo kolega tym handluje, ze wzgledu na mala moc miatek spokojnie wystarcza EBC Green lub Black. Jesli ktos planuje dluzszy wypad na tor lub ma auto zdlubane to lepsze beda EBC Red
mehau pisze:A Green Stuff to nie jest klocek, który trzeba rozgrzać żeby porządnie hamował?

nie, Green jest cywilny, Red (ktory jest bardziej sportowy) tez nie trzeba rozgrzewac i moznia smialo jezdzic po miecie ale jak wyjezdzasz z domu to hamowanie jest wyrazniej slabsze (uzywalem ich przez rok) najbardziej hardcorowe sa Yellow z tego co slyszalem nie za bardzo nadaja sie na codzien
irakleo pisze: co chwilę wychamowyjemy auto z prędkości 200km/h do zera....

mi sie zdarzalo (nie miata) ale to tego potrzeba juz naprawde dobre klocki i tarcze
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2008, 12:20 przez GRAF, łącznie zmieniany 2 razy.
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

25 wrz 2008, 9:04

[quote="mehau"]Siema!

Miata to mój pierwszy japończyk i zupełnie nie mam doświadczenia z podzespołami.
Które klocki Waszym zdaniem są ok?

1. KASHIYAMA
2. WOKING
3. NISSHINBO

Ja mam klocki hamulcowe Kashiyama i niestety piszcza, wiecie jak sie tego pozbyc, czy niezbedna jest ich wymiana ?
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

25 wrz 2008, 9:48

kto chcial klocki EBC pisac na PW kolega juz wrocil i moze zalatwic w dobrej cenie
PanKolczyk
Posty: 457
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
Model: NB
Wersja: miracle
Lokalizacja: Łódź

26 wrz 2008, 17:26

GRAF, masz PW
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

26 wrz 2008, 18:06

Prosze wszystkich zainteresowanych klockami EBC o wysylanie maila bezposrednio do mojego dobrego kolegi Bartka i powolanie sie na mnie Maciek/GRAF forum MX5 Ceny sa niezle :wink:
mail: sklep@motofit.pl
www.motofit.pl
pmcomp
Posty: 2467
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

19 lut 2009, 17:46

Witam,

tym razem pozawracam Wam głowę w temacie hamulców. Mizia ma 45 tysiów i podejrzewam, że klocków już nie ma albo zaraz nie będzie.

Ponieważ letnie gumy są do wymiany więc zmieniając je na nowe i poprawiając hamulce chcę sobie zwiększyć bezpieczeństwo. Tym bardziej, że mam zamiar Mizie troszke pokatować po polskich dróżkach.

Standardowe pytanie czyli co kupić ??? :mrgreen:

Żeby nie było, że się lenię, to zaraz napiszę co wyszukałem. Natomiast moje wymagania są bardzo proste: mają stawiać auto w miejscu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Tu pytanie czy wystarczy tylko wymienić tarcze i klocki czy trzeba też wziąć się za cylinderki/zaciski ?

Zacznijmy od techniki: po wyszukaniu wyszło mi że moja Mizia ma z przodu tarcze o średnicy/grubości 269/22-20 a z tyłu 275/9-8. Czy to prawda? Nadmienię, że ma ona tzw. sportowe zawieszenie.

Jeżli jest to prawda to znalazłem tarcze i klocki firmy EBC, tarcze turbo groove i klocki green stuff.

Cenowo, wg. cen listowych i kursu 1EUR=4,7PLN wygląda to następująco:
- tarcze przód, komplet = 970,- zł
- tarcze tył, komplet = 830,- zł
- klocki przód, komplet = 250,- zł
- klocki tył, komplet = 260,- zł
(jak rozumiem przy klockach komplet na oś oznacza 4 szt, czy tak?)

Czyli razem części: 2.310,- zł (od tego odliczę sobie 19% czyli realnie wyjdzie mnie 1.870,- zł).

Teraz pytanie zasadnicze: czy to dobry wybór? Czy może trzeba szukać czegoś innego (lepszego)? Czy może inne marki: Brembo, Zimmermann ... sam nie wiem co jeszcze ???

Kto podpowie.

Z góry dzięki.

Pozdro
Ostatnio zmieniony 19 lut 2009, 18:40 przez pmcomp, łącznie zmieniany 3 razy.
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Mayk
Posty: 2335
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

19 lut 2009, 18:02

Jeśli tarcze masz w dobrym stanie, a z tym przebiegiem powinieneś mieć to nie ma co się brać za wymianę tarcz. Mam przebieg ponad 2xwiększy od Twojego a moje tarcze nadal się jako tako trzymają.

Klocki greenstuff EBC są niezłe, tylko mam do Ciebie pytanie? Nie lepiej Ci kupić jakieś oryginale, lub japońskie zamienniki? Wyjdzie dużo taniej a do codziennej eksploatacji spokojnie wystarczają.

Ja na japońskich zamiennikach z przodu ( za 130zł komplet ) wyskoczyłem nawet na tor i nie narzekałem...

Przy wymianie pamiętaj o oczyszczeniu cylinderków, przesmarowaniu tych 'trzpieni' czy jak to nazwać, na których pływa zacisk i spokój. Koniecznie sprawdź stan przewodów, czy nie są pozaginane czy poprzecierane...

Jeśli zależy Ci na poprawie hamulców to wskazane przez Ciebie propozycje są jak najbardziej ok... Do tego dorzuć jeszcze przewody w stalowym oplocie i będzie miód :)


Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
pmcomp
Posty: 2467
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

19 lut 2009, 18:22

Mayk pisze:Jeśli tarcze masz w dobrym stanie, a z tym przebiegiem powinieneś mieć to nie ma co się brać za wymianę tarcz. Mam przebieg ponad 2xwiększy od Twojego a moje tarcze nadal się jako tako trzymają.
Pozdrawiam


Ale te tarcze EBC mają takie śliczniutkie dziurki i rowki, moje felgi są "dziurawe" i będzie toto widać, co za lans !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Tak na poważnie myślałem troche nad "poprawieniem" seryjnych hamulców. Ciagnąc autko z Niemiec zauważyłem, że hamulce nie są jakieś "najmocniejsze". Oczwuywiście mam zero porównania do innych Miat ale np. mój Passat ma lepsze hamulce (fakt, że tam jest jakaś elektronika wspomagająca).

Jeśli będą droższe propozycje niż EBC to ... też ( :cry: ) poproszę :shock: .


Wyjdzie dużo taniej a do codziennej eksploatacji spokojnie wystarczają.


Do codziennej eksploatacji mam słuzbowego Passata, Mizia ma byc do "pobawienia" :mrgreen: .


Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
ODPOWIEDZ