[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
przemasi pisze:..a nawet dużo mniej w NA...
Dokładnie... i wtedy toczenie jest zupełnie nieopłacalne. Szczególnie że przy głębokich
rysach po dokładnym ich wyrównaniu niewiele już tarczy może zostać Ja toczyłem w cywilowozie raz. Jak nie mogłem znaleźć zamienników a ASO zaśpiewało za tarcze 750 PLN... od sztuki I faktycznie gość robił to na bardzo małej prędkości pod strumieniem chłodziwa.
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Klocki EBC Greenstuff:
- DP21002 - przód
- DP21003 - tył
i
Tarcze EBC Turbo Groove:
- GD799 - przód
- GD639 - tył
albo
Klocki EBC czarne:
- DP1002 - przód
- DP1003 - tył
i
Tarcze EBC Standard:
- D799 - przód
- D639 - tył
Do kupienia np. na hhttp://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=221867&marka=12&model=120&silnik=1.8#search (ja tam zamówiłem klocki, są w niezłej cenie).
To co podałem to nie jest najniższa półka ale też nie najwyższa. Zamawiając podaj im dane auta, VIN itp. to sprawdzą numerki (mam nadzieję, że nie zrobiłem żadnego błędu - na ich stronie jest wszystko opisane co do czego).
Pozdro
- DP21002 - przód
- DP21003 - tył
i
Tarcze EBC Turbo Groove:
- GD799 - przód
- GD639 - tył
albo
Klocki EBC czarne:
- DP1002 - przód
- DP1003 - tył
i
Tarcze EBC Standard:
- D799 - przód
- D639 - tył
Do kupienia np. na hhttp://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=221867&marka=12&model=120&silnik=1.8#search (ja tam zamówiłem klocki, są w niezłej cenie).
To co podałem to nie jest najniższa półka ale też nie najwyższa. Zamawiając podaj im dane auta, VIN itp. to sprawdzą numerki (mam nadzieję, że nie zrobiłem żadnego błędu - na ich stronie jest wszystko opisane co do czego).
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
Proponuję przedzwonić do:
Japaneze
Marek Malik
Pabianice
ul. Łaska 12
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584
GG: 1027199
Ostatnio też doprowadzałem swoje hamulce do porządku i tam zaopatrywałem się we wszystkie części.
Za komplet:
- tarcze przód Brembo
- tarcze tył TRW-Lukas
- klocki Ferodo Premier (przód i tył)
zapłaciłem 700.
W porównaniu ze sklepami internetowymi bardzo przystępna cena.
Japaneze
Marek Malik
Pabianice
ul. Łaska 12
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584
GG: 1027199
Ostatnio też doprowadzałem swoje hamulce do porządku i tam zaopatrywałem się we wszystkie części.
Za komplet:
- tarcze przód Brembo
- tarcze tył TRW-Lukas
- klocki Ferodo Premier (przód i tył)
zapłaciłem 700.
W porównaniu ze sklepami internetowymi bardzo przystępna cena.
a ja zainwestowałem w tarcze ebc, jak i w greenstuff i jestem bardzo zadowolony, a nawet o niebo bardziej niż z ferodo i brembo
Ja zapłaciłem:
Tarcze przód i tył TRW-Lucas - 480zł
Klocki przód i tył EBC Blackstuff - 130zł
Nie narzekam, do codziennej jazdy starcza. Chociaż testując lekko je zmęczyłem, ale to była kilka bardzo ostrych hamowań z rzędu - na codzień tak nie jeżdżę.
Dodam, że z mojego doświadczenia z zamienników "zwykłych" najlepiej spisuje się zestaw Brembo + Ferodo Premier. Niestety na Brembo musiałbym czekać, a na tył do NB są niedostępne, więc wziąłem tarcze TRW-Lucas. A czemu akurat EBC Blackstuff? Były znacznie tańsze niż Ferodo Premier i miałem je na miejscu, a ja szybko zużywam klocki, więc doszedłem do wniosku, że wypróbuję je i jestem zadowolony, do codziennego ganiania są całkiem ok.
Tarcze przód i tył TRW-Lucas - 480zł
Klocki przód i tył EBC Blackstuff - 130zł
Nie narzekam, do codziennej jazdy starcza. Chociaż testując lekko je zmęczyłem, ale to była kilka bardzo ostrych hamowań z rzędu - na codzień tak nie jeżdżę.
Dodam, że z mojego doświadczenia z zamienników "zwykłych" najlepiej spisuje się zestaw Brembo + Ferodo Premier. Niestety na Brembo musiałbym czekać, a na tył do NB są niedostępne, więc wziąłem tarcze TRW-Lucas. A czemu akurat EBC Blackstuff? Były znacznie tańsze niż Ferodo Premier i miałem je na miejscu, a ja szybko zużywam klocki, więc doszedłem do wniosku, że wypróbuję je i jestem zadowolony, do codziennego ganiania są całkiem ok.
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Wroniasty pisze:Ja zapłaciłem:
Dodam, że z mojego doświadczenia z zamienników "zwykłych" najlepiej spisuje się zestaw Brembo + Ferodo Premier. Niestety na Brembo musiałbym czekać, a na tył do NB są niedostępne, więc wziąłem tarcze TRW-Lucas.
Także niestety do NB FL Sport tarcz brembo niet. Nie robią w rozmiarze 270/22 przód i 276/9 tył, a przynajmniej ja się nie doszukałem.
Na przód można oczywiście Brembo od tej "zwykłej" NB FL założyć czyli 255/20. Ale zapewne wtedy "powierzchnia" hamowania jest mniejsza ponieważ do niej klocek też jest mniejszy.
BTW do NB FL Sport znalazłem tylko tarcze EBC. Ma ktos namiary na innych producentów?
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:Także niestety do NB FL Sport tarcz brembo niet.
Robią, ale nie wiedzieć czemu dostępne są jedynie w US. A przynajmniej tak było w zeszłym roku jak do mojej poszukiwałem. Cena była jakaś bezsensownie wysoka...
pmcomp pisze:Ma ktos namiary na innych producentów?
Na pewno taki rozmiar ATE i TRW produkuje. Ale faktycznie zbyt dużego wyboru nie ma.
Pozdr
Michał
pmcomp pisze:
BTW do NB FL Sport znalazłem tylko tarcze EBC. Ma ktos namiary na innych producentów?
ATE i TRW-Lucas mają takie tarcze w ofercie
Nr katalogowe:
ATE
24.0122-0235.1 - przód
24.0110-0307.1 - tył
TRW
DF4405 - przód
DF4406 - tył
Wroniasty pisze:A czemu akurat EBC Blackstuff? Były znacznie tańsze niż Ferodo Premier i miałem je na miejscu, a ja szybko zużywam klocki, więc doszedłem do wniosku, że wypróbuję je i jestem zadowolony, do codziennego ganiania są całkiem ok.
Fakt. Swego czasu założyłem (trochę w trybie awaryjnym - skończyły mi się klocki na ulicy) w cywilowozie i właściwie do zwykłej ulicznej jazdy są bardziej niż wystarczające. I nie zużywają się zbyt szybko. Jak je wywalałem po 20 tysiącach to jeszcze dość grube były. A mój cywil załadowany waży tyle co 2 mx-5 więc klocki mają co robić
pmcomp pisze:Na przód można oczywiście Brembo od tej "zwykłej" NB FL założyć czyli 255/20.
Można założyć pod warunkiem że się uprzednio wymieni również zaciski razem z mocowaniami Więc sens takiej operacji jest nieco dyskusyjny
Pozdrawiam
Michał
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
pmcomp pisze:Klocki EBC Greenstuff:
- DP21002 - przód
- DP21003 - tył
i
Tarcze EBC Turbo Groove:
- GD799 - przód
- GD639 - tył
albo
Klocki EBC czarne:
- DP1002 - przód
- DP1003 - tył
i
Tarcze EBC Standard:
- D799 - przód
- D639 - tył
Do kupienia np. na hhttp://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=221867&marka=12&model=120&silnik=1.8#search (ja tam zamówiłem klocki, są w niezłej cenie).
To co podałem to nie jest najniższa półka ale też nie najwyższa. Zamawiając podaj im dane auta, VIN itp. to sprawdzą numerki (mam nadzieję, że nie zrobiłem żadnego błędu - na ich stronie jest wszystko opisane co do czego).
Pozdro
No ja zamówiłem klocki Ebc Black stuff i mam problem bo klocki z przodu sa za małe, nawet te na tył trzeba było troche z tuningowac by ładnie weszły. Mam nbfl 1.6 wiec powinny pasować, sprawdzałem że do 1.8 takie same idą. Spisałem onzaczenie na klocku które mam teraz założone:
SUMITOMO
NBK D6820H FGA
3Z1508
A-FSX169
a długoś klocka wynosi 123mm.
Tak się zastanawiam czy nie mam przypadkiem z przodu tarcz z wersji sport, ale tylko taka sugestia
Kain pisze:Tak się zastanawiam czy nie mam przypadkiem z przodu tarcz z wersji sport, ale tylko taka sugestia
Coś w tym może być... Moje przody wyglądają jak w załączniku... Wymiary w calach, bo to moje Hawki... Zmierz po prostu średnicę tarcz, jeśli masz przednie 270 mm to niestety masz większe Czarne EBC do nich mają kod prawdopodobnie 1452 (prawdopodobnie, bo nie miałem ich w ręku, a od kiedy na tarcze, które według katalogu EBC miały pasować do mojego cywilowozu nijak zacisk nie chciał wejść nie bardzo im wierzę ). Z tyłem może być trudniej, bo były 2 rodzaje zacisków wkładane, więc zależy z którego rocznika masz je załozone.
Pozdr
Michał
- Załączniki
-
- HB431.gif (7.08 KiB) Przejrzano 10098 razy
Z tyłem miałem problem bo nie bardzo chciał wejść w prowadnice jak założyłem sprężynki, wiec troche go tam podszlifowałem bo brakowało jakos nie caly milimetr, ale przód to ni jak nie pasuje, patrzyłem w katalogu intercars i występują o długości 110 i 123 a nic nie pisze że to wersja sport, jutro skontaktuje się z dystrybutorem to moze cos sie uda załatwić
Kain pisze:występują o długości 110 i 123 a nic nie pisze że to wersja sport, jutro skontaktuje się z dystrybutorem to moze cos sie uda załatwić
Bo i te katalogi takie świetne są. Zmierz tarcze, jeśli masz 270 mm to na bank takie jak w moim załączniku, przednich zacisków innych nie było do tych tarcz. Jak intercars będzie się motał i nie będą mogli ich znaleźć, niech poszukają w katalogu do wersji Mazdaspeed rocznik 2003-2005, tam są identyczne hamulce...
Pozdr
M
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kain pisze:to znaczy że powinny pasować te klocki z wesji sport jak dobrze zrozumialem
Tak dokładnie. Przednie są takie same do wszystkich hamulców 270mm od 2001 roku.
Pozdr
Michał
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Witam
Czy jest jakiś haczyk w zmianie klocków w NA??? tzn. wymieniłem klocki z przodu bez problemu. ochoczo zabrałem się za tył i tu psikus: za nic nie mogę cofnąć tłoczka na tyle aby włożyć nowe klocki. próbowałem już zabawy z ręcznym, odpowietrzaniem i upuszczaniem płynu, ale tłoczek cofnął się tylko o trochę i ani rusz dalej. Czytałem trochę o tym i jedyne czego się dowiedziałem to że tłoczek jakoś się "wykręca" lub jakąś śrubkę???
Będe wdzięczny za każdą pomoc.
Czy jest jakiś haczyk w zmianie klocków w NA??? tzn. wymieniłem klocki z przodu bez problemu. ochoczo zabrałem się za tył i tu psikus: za nic nie mogę cofnąć tłoczka na tyle aby włożyć nowe klocki. próbowałem już zabawy z ręcznym, odpowietrzaniem i upuszczaniem płynu, ale tłoczek cofnął się tylko o trochę i ani rusz dalej. Czytałem trochę o tym i jedyne czego się dowiedziałem to że tłoczek jakoś się "wykręca" lub jakąś śrubkę???
Będe wdzięczny za każdą pomoc.
Powinien się normalnie wsunąć bez upuszczania płynu i innych podobnych metod - polecam zaopatrzyć się w ścisk do drewna, skręcasz go na tłoczku u ładnie wszystko powoli się wsuwa... Oczywiście jeśli nie masz zapieczonych cylinderków
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
jeśli zaciski są takie same jak w xedosie to trzeba wykręcić zaślepkę i manipulować śrubą od naciągu hamulca ręcznego wtedy wszystko się cofnie gdzieś na mazda speed czytałem i kumplowi wymieniałem klocki
zaślepka jest na impuls 6mm
a śruba naciągająca chyba na impuls 3 albo 4mm
zaślepka jest na impuls 6mm
a śruba naciągająca chyba na impuls 3 albo 4mm
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Z tyłu zacisku, obok śruby mocującej uchwyt linki hamulca ręcznego jest druga, identyczna którą odkręcasz najlepiej nasadką nr.14. Tylko uważaj - jest tam miedziana podkładka/uszczelka która może niezauważenie wypaść. Jak już odkręcisz tą śrubkę to za nią jest regulator do którego będziesz potrzebował małego kluczyka imbusowego. Pokręcając tym regulatorem tłoczek cofnie się i wszystko złożysz bez problemu. Uważaj bo wyciągając imbus możesz wyjąć pokrętełko regulatora - taka mała zębatka, ale bez stresu jak wyjdzie, wkładasz ją na swoje miejsce. Po złożeniu tym samym regulatorem wyregulujesz hamulec ręczny. Najlepiej po całej operacji przetocz trochę świeżego płynu i składając nie żałuj na gwintach i prowadnicach klocków smaru miedzianego
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2009, 20:38 przez irakleo, łącznie zmieniany 1 raz.
ja sie zastanawiam ile tej przerwy ma zostac
i trzeba wlasnie koniecznie pamietac zeby unikac rady Mayk`a i przypadkiem nie uzywac zadnych sciskow do tylnich klockow bo ponoc mozna zepsuc owa "reczna" regulacje
i trzeba wlasnie koniecznie pamietac zeby unikac rady Mayk`a i przypadkiem nie uzywac zadnych sciskow do tylnich klockow bo ponoc mozna zepsuc owa "reczna" regulacje
R.E.D. pisze:trzeba wlasnie koniecznie pamietac zeby unikac rady Mayk`a i przypadkiem nie uzywac zadnych sciskow do tylnich klockow bo ponoc mozna zepsuc owa "reczna" regulacje
Chcąc nie chcąc muszę się zgodzić, nie wiedziałem jak wygląda sprawa tylnych zacisków
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
A ja na szczęście miałem pod ręką taki kiepski ściskacz w którym ukręciła się plastikowa rączka przy silnym dociskaniu. Walczyłem jak lew z pół godziny z tym tłoczkiem i już miałem jechać do zaprzyjaźnionego warsztatu gdzie mają specjalistyczny, prawdziwie pancerny ścisk. W ostatniej chwili odkryłem tą regulację w moim drugim, rezerwowym komplecie zacisków które mogłem rozkręcić na drobny mak.
Ale to wszystko to popierdółka w porównaniu z tym gdy wspomnę kiedy jako nastolatek, w moim pierwszym aucie marki Fiat 125p próbowałem wkręcić tylny, zapieczony tłok robiąc to na samochodzie bez braku porządnych narzędzi....do dzisiaj nienawidzę Fiatów !!!
Ale to wszystko to popierdółka w porównaniu z tym gdy wspomnę kiedy jako nastolatek, w moim pierwszym aucie marki Fiat 125p próbowałem wkręcić tylny, zapieczony tłok robiąc to na samochodzie bez braku porządnych narzędzi....do dzisiaj nienawidzę Fiatów !!!
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lut 2009, 22:47
- Model: ND
- Wersja: SkyPASSION
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
Witam, jestem na kupnie klocków do tyłu do wersji 1,6 unplugged.
Podobno mogą się różnić od standardowych, np tarcze są dużo większe niż w standardzie.
Czy ktoś może wie jaki model/typ/rodzaj klocków jest mi potrzebny?
z góry dziękuję.
Podobno mogą się różnić od standardowych, np tarcze są dużo większe niż w standardzie.
Czy ktoś może wie jaki model/typ/rodzaj klocków jest mi potrzebny?
z góry dziękuję.
każdy kolejny km zamieniam na 1000 metrów radości