[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

30 sty 2017, 12:51

wszyscy dookoła mówią, że nie ma co się bawić w regenerację obecnych

eeee lol czemu tak mówią ?
cały zestaw kosztuje 40zł na zacisk bez tłoczka
regenerowałem takie zaciski u siebie przy zmianie na 255 i 235 które poszły w świat (nikt mi nie pisał że nie działają)
MIATA nim jak szatan
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

30 sty 2017, 13:02

Akurat jest w tym sporo prawdy, powodzenie regeneracji tylnego zacisku w przypadku problemu z ręcznym jest dość mało prawdopodobne.
mufasa
Posty: 509
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

30 sty 2017, 14:36

SponeR pisze:
wszyscy dookoła mówią, że nie ma co się bawić w regenerację obecnych

eeee lol czemu tak mówią ?
cały zestaw kosztuje 40zł na zacisk bez tłoczka
regenerowałem takie zaciski u siebie przy zmianie na 255 i 235 które poszły w świat (nikt mi nie pisał że nie działają)


Podrzucisz jakiś konkretny link? Nie chodzi mi o zestaw naprawczy - gumki, gumeczki, etc. To wymieniłem w ubiegłym sezonie. :facepalm:

Póki co rozpiętość za sztukę na tył od 500 do 1000 złotych. Najs. :)
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 sty 2017, 15:22

sophisty pisze:Akurat jest w tym sporo prawdy, powodzenie regeneracji tylnego zacisku w przypadku problemu z ręcznym jest dość mało prawdopodobne.

czy problem z ręcznym jest związany z uszkodzeniem mechanizmu w tłoczku? Jeżeli tak to nowy tłoczek z kompletnym mechanizmem kosztuje na ebayu 20-25 GBP
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

30 sty 2017, 16:27

u nas 65 zł z tłoczkiem bez mechanizmu autoregulacji
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=1218&start=510
sam bez tłoczka 32zł
http://www.4cars.pl/szcz/232017/frenkit_380/15068/0/2000.php
jak je dobrze wyczyścisz i nasmarujesz wszystko to musi chodzić - może wina jest w linkach
MIATA nim jak szatan
Obrazek
mufasa
Posty: 509
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

30 sty 2017, 22:16

Mutra - na 99,9% właśnie tak. U nas ceny j/w - najtańszy znalazłem bodaj za 300 pln, no name.

SponeR - to wszystko znam i wymieniałem w ubiegłym roku. Przed rozebraniem wszystkiego w drobny mak mechanizm wewnątrz dawał wyraźne ślady życia. Po wypiaskowaniu, malowaniu i złożeniu na nowo - umarł. Linki mam nowiutkie, obie. To właśnie tutaj na początku szukałem winy w braku ręcznego, bo linki stały w miejscu. Wyszło najgorsze. :)
Obrazek
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

30 sty 2017, 22:28

a macałeś go w rękach złożonego, wiesz jak ciągniesz za wajche, to sie wysuwał tłoczek ?
malowaniu proszkiem ?
jak była gruba warstwa proszku to ta uszczelka od wajchy może być ściśnięta i blokować ten trzpień :roll:
może też te zębatki się wykruszyły
poczytałem gógla i ludzie przy regulacji śrubą najpierw popuszczają linki (sam o tym nie pomyslałem jak robiłem moje :lol: )
MIATA nim jak szatan
Obrazek
mufasa
Posty: 509
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

31 sty 2017, 7:52

SponeR pisze:a macałeś go w rękach złożonego, wiesz jak ciągniesz za wajche, to sie wysuwał tłoczek ?
malowaniu proszkiem ?
jak była gruba warstwa proszku to ta uszczelka od wajchy może być ściśnięta i blokować ten trzpień :roll:
może też te zębatki się wykruszyły
poczytałem gógla i ludzie przy regulacji śrubą najpierw popuszczają linki (sam o tym nie pomyslałem jak robiłem moje :lol: )


Tak, wiem o tym. :) Spróbuję to rozebrać w tym tygodniu i jeszcze raz sprawdzić, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Obrazek
Awatar użytkownika
kawalek
Posty: 29
Rejestracja: 30 sie 2016, 8:17
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

06 kwie 2017, 12:04

Witam,
jakie tarcze kupić do nb na przód? Mam wersję 1.6 po swapie na 1.8 i chciałbym,żeby trochę lepiej hamowała przy tej troszkę większej mocy nie zmieniając zacisków. Dzwoniłem do mikody i otrzymałem informację, że nie mają takich tarcz, ale zdziwiło mnie to bo z tego co wiem dużo osób na nich jeździ
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

06 kwie 2017, 15:56

Jak przesledzisz temat zakupu grupowego tarcz od mikody to zorientujesz się że tarcze na przód zostały przez nich wykonane w złym rozmiarze. Może właśnie dlatego zrezygnowali z dalszej produkcji
Awatar użytkownika
kawalek
Posty: 29
Rejestracja: 30 sie 2016, 8:17
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2017, 11:08

vodka pisze:Jak przesledzisz temat zakupu grupowego tarcz od mikody to zorientujesz się że tarcze na przód zostały przez nich wykonane w złym rozmiarze. Może właśnie dlatego zrezygnowali z dalszej produkcji


Dzięki za informację ;)

Ktoś może poleca jakąś inną opcję niż mikoda w takim razie?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 kwie 2017, 11:22

kawalek pisze:
vodka pisze:Jak przesledzisz temat zakupu grupowego tarcz od mikody to zorientujesz się że tarcze na przód zostały przez nich wykonane w złym rozmiarze. Może właśnie dlatego zrezygnowali z dalszej produkcji


Dzięki za informację ;)

Ktoś może poleca jakąś inną opcję niż mikoda w takim razie?


tarox, ebc, zimmerman
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

08 kwie 2017, 13:30

mutra pisze:tarox, ebc, zimmerman

Pytanie co jest dostępne u sprzedawców na już bo z tym różnie bywa.

kawalek pisze:po swapie na 1.8 i chciałbym,żeby trochę lepiej hamowała przy tej troszkę większej mocy nie zmieniając zacisków

Zastosuj lepsze klocki i opony lub swap na jeszcze większe hamulce.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 kwie 2017, 15:35

wojteks pisze:Pytanie co jest dostępne u sprzedawców na już bo z tym różnie bywa.

tarox i ebc są dostepne w ciągu 5-7 dni, jeżeli zaakceptujesz cenę. Polecam niemieckiego i brytyjskiego e-baya
Awatar użytkownika
kawalek
Posty: 29
Rejestracja: 30 sie 2016, 8:17
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2017, 16:14

wojteks pisze:
mutra pisze:tarox, ebc, zimmerman

Pytanie co jest dostępne u sprzedawców na już bo z tym różnie bywa.

kawalek pisze:po swapie na 1.8 i chciałbym,żeby trochę lepiej hamowała przy tej troszkę większej mocy nie zmieniając zacisków

Zastosuj lepsze klocki i opony lub swap na jeszcze większe hamulce.


Opony są już zmienione, klei się do drogi super. Klocki czekają ferodo DS2500, a chciałem przy okazji jeszcze wrzucić jakieś lepsze tarcze.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

08 kwie 2017, 18:49

To zapytam może o klocki, lepsze Ferodo Premier czy OEMy (pomijając kwestię ceny)?
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2017, 19:26

Mam parę pytań odnośnie hamulców
1) Jak mam już założone przewody w stalowym oplocie do mid breaków z 1.6 i zachciałoby mi się robić swap na big breaki to co mi jest potrzebne? Przewody będą pasowały a potrzebuje tylko tarcz klocków i zacisków?
2) Ilu tłoczkowe są zaciski w big breakach? U mnie są bodajże 1 tłoczkowe, lepiej kupić jakieś after marketowe np 3 tłoczkowe czy oprzeć się na tych które były montowane w Sportivach?
3) Wszystko jest plug and play? Kwestia kupna większych tarcz?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 kwie 2017, 18:26

jestem zdegustowany klockami Ferodo Premier. Zalozylem pod koniec sierpnia 2016, zaliczylem Biala Podlaska, 2 x Tor Lodz i wczoraj na Silesia Ring doszly do blachy. W sumie 2500km z czego na torze moze 250. Kosztowaly dwa razy wiecej niz Delphi ktore mialem poprzednio, dzialaly tak samo zle (puchniecie na szybszym torze, brak hamowania na zimno po upalaniu) i wytrzymaly dwa razy krocej :kciukdol:

chyba kupie teraz Textary, albo koreanszczyzne SP ktora mam w MX na tyle od 2 lat i jak dotad wszystko znosza.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 kwie 2017, 18:41

henorek pisze:Mam parę pytań odnośnie hamulców
1) Jak mam już założone przewody w stalowym oplocie do mid breaków z 1.6 i zachciałoby mi się robić swap na big breaki to co mi jest potrzebne? Przewody będą pasowały a potrzebuje tylko tarcz klocków i zacisków?
2) Ilu tłoczkowe są zaciski w big breakach? U mnie są bodajże 1 tłoczkowe, lepiej kupić jakieś after marketowe np 3 tłoczkowe czy oprzeć się na tych które były montowane w Sportivach?
3) Wszystko jest plug and play? Kwestia kupna większych tarcz?

Potrzebujesz wszystko:tarcze,jarzmo,zacisk. Przewody tez musisz mieć do BB -te które masz prawdopodobnie będą zbyt krótkie. Zacisk w BB jest jednotloczkowy. Jeżeli potrzebujesz wielotloczkowy to albo kit wilwooda do mid brake, albo konwersja na zacisk z marcedesa
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

09 kwie 2017, 19:47

Alex, blisko 300km na torze cywilnych klockach to i tak jest nienajgorzej. Zwróć uwagę na tarcze, mi standardowe klocki ATE w wyniku zeszklenia się zajechały tarcze z przodu. Po tej akcji wymieniłem tarcze i zamontowałem klocki EBC YellowStuff. Droga zabawa, ale IMO upalanie na cywilnym klocku to tylko problemy. Wiadomo, pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć, a dokładniej zużycia i tego, że jak się uprzesz to każdy klocek przegrzejesz, niemniej granica jest znacznie dalej.

Brak hamowania na zimno po upalaniu to kwestia zeszklenia powierzchni klocka.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 kwie 2017, 20:05

rrutek pisze:Alex, blisko 300km na torze cywilnych klockach to i tak jest nienajgorzej. Zwróć uwagę na tarcze, mi standardowe klocki ATE w wyniku zeszklenia się zajechały tarcze z przodu. Po tej akcji wymieniłem tarcze i zamontowałem klocki EBC YellowStuff. Droga zabawa, ale IMO upalanie na cywilnym klocku to tylko problemy. Wiadomo, pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć, a dokładniej zużycia i tego, że jak się uprzesz to każdy klocek przegrzejesz, niemniej granica jest znacznie dalej.

Brak hamowania na zimno po upalaniu to kwestia zeszklenia powierzchni klocka.

Jak Ci hamuje yellow stuff na zimno? Da się z tym jezdzic po ulicy?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 kwie 2017, 20:46

rrutek: no wlasnie zuzycie i dzialanie Ferodo Premier mnie dziwi...

gdy zaczynalem MMC w 2015 zainstalowalem na wykonczenie stare klocki. Tak stare i pordzewiale ze juz kompletnie nie dalo sie dojsc co to mogloby byc a okladziny bylo tyle ze myslalem ze pierwszy TD moze byc ostatnim. Przejechalem na nich (juz styranych) 6 tys km i 4.5 td (Torun, 2xUlez, Wyrazow, i chyba Jastrzab). Owszem domyslam sie ze jezdzilem wtedy wolniej niz teraz.

Potem byly tanie Delphi. Przejechalem 6 tys km i 5td (Poznan, Debrzno, Biala Podl, 2xUlez) i jeszcze do blachy nie doszlo. Wlasnie uratowaly Silesie i moj dzisiejszy powrot do domu ;)

Ferodo: 2.5tys km / 3.5td i zgrzyt blachy (Ulez, 2 x Tor Lodz ktory jest krotki i wolny wiec hamulec slabo sie zuzywa, pol Silesia Ring). klocek 2 x drozszy i 2 x szybciej sie zuzywajacy a hamuje tak samo jak dwa pozostale. No jakby nie kombinowac to nijak nie kalkuluje sie.

Tarcze juz troche przezyly to fakt, ale mysle ze co najmniej jeden komplet klockow maja przed soba ;)

W Subaru mam Textary. Zainstalowalem na nowych tanich tarczach SP po czym dzien pozniej troche upalilem na Wyrazowie (impuls chwili, zapomnialem sie). Potem jazdy po gorach, potem Poznan. Nic z tego nie zrobilo na nich wrazenia. A cena Textarow do MX jest porownywalna z Ferodo wiec upartuje w nich kandydata na testy. Jak sie nie sprawdzi bede myslal dalej np. EBC green
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

10 kwie 2017, 6:33

mutra, zadziwiająco dobrze. Prawdę mówiąc cywilne klocki mi hamowały na zimno porównywalnie. Niemniej tutaj jak klocki już lekko się dogrzeją to hamują zauważalnie lepiej.

Alex, myślę, że należy rozróżnić dwie rzeczy: trwałość klocka i sens jego stosowania na torze. Można jak taksiarze zakładać mega twarde klocki, które wytrzymują na dłużej, ale nie hamują tak dobrze, a można założyć coś, co będzie hamować nieźle, ale się zużywać. Prawdę mówiąc nie wiem, czy na YellowStuffach zrobiłbym tyle kilometrów upalania co Ty na klockach Delphi.
Co do tarcz: bardziej chodziło mi o to, że zeszklony klocek potrafi trwale uszkodzić powierzchnię tarczy. Miej też na uwadze, że klocki sportowe mają prawo zużyć tarczę już po jednym komplecie klocków. Sam jeszcze tego nie sprawdziłem, ale sens to ma.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2635
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

10 kwie 2017, 10:27

Alex pisze:rrutek: no wlasnie zuzycie i dzialanie Ferodo Premier mnie dziwi...


U mnie Ferodo Premier znikły w oczach. Co prawda przejechałem trochę więcej km ale jadąc na Silesię nie przeszło mi przez myśl, że pół klocka starczy na 80km.
Teraz wkładam OE a do bagażnika na zapas wrzucę chyba Textary.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

10 kwie 2017, 18:49

To jeszcze podraze temat klocków. Ktoś może polecić stoptechy? Na hamerykanskim Amazonie idzie kupić komplet z przesyłką i podatkami za 114 $, pytanie czy warto tyle za nie dać...
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

21 kwie 2017, 13:30

Przyszła i na mnie pora... muszę zmienic klocki
dobrze kojarze że jak mam BB z przodu to będzie 270mm i MB z tyłu to będzie 251mm tak ?
Coś ktoś poleci może jakieś promocje znacie... ? Szukam klocka do okazjonalnego pojezdzenia na torze 2-3 razy w roku reszta w cywilu... nie chciąłbym za komplet na oś zapłacić więcej niż 250 PLN.
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

22 kwie 2017, 7:22

Wystarczą Ci ferodoDB. Tanie i będziesz bardzo zadowolony nawet na torze. Najtaniej dostaniesz u Adama Lewian z hamulcesklep

Wysłane z mojego Venue 7 3730 przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 kwie 2017, 7:44

A z tyłu nie msz też dyżych hamulców? Unplagged powinna je mieć (275mm).
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

23 kwie 2017, 13:05

big brejki chyba mają tylne zaciski takie same jak mid brejki
edit a nie jednak nie
1990-93
F: 9.25"
R: 9.1"

1994-02
F: 10.0"
R: 9.9"

2001-02 Sport and 2003-04
F: 11.0"
R: 10.9"
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

24 kwie 2017, 8:18

Fifkers pisze:A z tyłu nie msz też dyżych hamulców? Unplagged powinna je mieć (275mm).


No właśnie zgłupiałem trochę...
zdjąłem koła w weekend i pomierzyłem i zarówno z przodu jak i z tyłu tarcze mają ok. 270mm (nie miałem jakieś profesjonalnej suwmiarki wiec pomierzone zwykłą miarką na oko ale na pewno żadne z nich nie mają ok. 250mm...) ale klocki z przodu są zdecydowanie optycznie większe niż z tyłu...

Podajcie pls jakieś referencyjne linki z takimi kompletami klocków albo może ktoś będzie w stanie podać mi nr OEMowych klocków żebym miał pewność że to co zamówie będzie pasować
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
ODPOWIEDZ