[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam,
Panowie - a taki producent jak NIPPARTS? Muszę wymienić cały kpl. przód / tył i nie wiem co wybrac - a potrzebuję coś zwykłego. Ceny tego NIPPARTSA sa następujące:
Tarcze P-194,0 pln /kpl, T- 144,0 /kpl, Klocki P-140,0/kpl, T-108,0/kpl
Czy blaszki trzeba równiez wymieniać, czy stare moga być? - i teraz pytanie za 100 pkt - pan w JAP PARTSIE twierdzi, że z tyłu blaszek mocujacych nie ma :/
Panowie - a taki producent jak NIPPARTS? Muszę wymienić cały kpl. przód / tył i nie wiem co wybrac - a potrzebuję coś zwykłego. Ceny tego NIPPARTSA sa następujące:
Tarcze P-194,0 pln /kpl, T- 144,0 /kpl, Klocki P-140,0/kpl, T-108,0/kpl
Czy blaszki trzeba równiez wymieniać, czy stare moga być? - i teraz pytanie za 100 pkt - pan w JAP PARTSIE twierdzi, że z tyłu blaszek mocujacych nie ma :/
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lut 2009, 22:47
- Model: ND
- Wersja: SkyPASSION
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
Ja nie znam Nipparts, ale jeżeli chcesz tanio a mimo wszystko dobrze, nie jeździsz po torze, tylko dla przyjemności, bez szaleństw, to może jednak EBC. Zdaje się najtaniej. (oczywiście Black, bo greeny już drożej)
Ja czekam na klocki do tyłu, mają być jutro lub w piątek
Co do blaszek - niestety nie wiem
Ja czekam na klocki do tyłu, mają być jutro lub w piątek
Co do blaszek - niestety nie wiem
każdy kolejny km zamieniam na 1000 metrów radości
No klocki faktycznie - dobra cena ( bo rozumiem, ze cena ok. 80 pln dotyczy kpl? ). Pozostają jeszcze tarcze, których cena nie jest juz taka fajna ok 340 plnów za przód i 250 / tył - rozumiem, że tutaj cena równeż jest za kpl? I teraz pytanie, czy klocki EBC bedę mógł zamontować z tarczami innego producenta ? Co za lamerskie pytanie
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
cyzo pisze:Witam,
Panowie - a taki producent jak NIPPARTS? Muszę wymienić cały kpl. przód / tył i nie wiem co wybrac - a potrzebuję coś zwykłego. Ceny tego NIPPARTSA sa następujące:
Tarcze P-194,0 pln /kpl, T- 144,0 /kpl, Klocki P-140,0/kpl, T-108,0/kpl
Czy blaszki trzeba równiez wymieniać, czy stare moga być? - i teraz pytanie za 100 pkt - pan w JAP PARTSIE twierdzi, że z tyłu blaszek mocujacych nie ma :/
Do niektórych klocków blaszki są, do niektórych nie ma.
Jak są to zakładać, jak ne ma to nie zakładać.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
cyzo, tarcze TRW-Lucas są tanie. U mnie siedzi właśnie taki zestaw TRW-Lucas + klocek BlackStuff - nie jest to może rewelacja, ale do codziennej jazdy swobodnie daje radę
Aha, za tarcze TRW-Lucas zapłaciłem 135zł/szt przód i 105zł/szt tył
Aha, za tarcze TRW-Lucas zapłaciłem 135zł/szt przód i 105zł/szt tył
Nipparts sprzedają też w aso mazdy.
Miałem filtr powietrza tej firmy.
Miałem filtr powietrza tej firmy.
a czy ktos testowal klocki REMSA? na przod moge miec komplet za 100zl takze cena dobra, pytanie jak z jakoscia?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków z przodu ( drgania ). Uparłem się trochę na komplet ATE ( w poprzednich 2 samochodach sprawowały się świetnie). No i zonk w Poznaniu nie ma . Nawet w Intercarsie, Japan parts..... Czy ktoś z Warszawy zna ten sklep http://moto.allegro.pl/item675088738_ate_tarcze_hamulcowe_mazda_mx_5_323_mx5.html Zapytam tam jutro może będą mieli. Kupowaliście tam może ? Warszawiacy ?
Aha i pytanko : jaka średnica tarcz i grubość powinna być ?
Aha i pytanko : jaka średnica tarcz i grubość powinna być ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
blaise pisze:a czy ktos testowal klocki REMSA? na przod moge miec komplet za 100zl takze cena dobra, pytanie jak z jakoscia?
Testowane - jak na zwykłe klocki hamują bardzo dobrze, mają dwie wady - zużywają się dość szybko i mocno pylą. Poza tym są naprawdę spoko.
Tomai pisze:Nawet w Intercarsie, Japan parts..... Czy ktoś z Warszawy zna ten sklep http://moto.allegro.pl/item675088738_ate_tarcze_hamulcowe_mazda_mx_5_323_mx5.html Zapytam tam jutro może będą mieli. Kupowaliście tam może ? Warszawiacy ?
Kolega z pracy u nich kupował części do swojego auta. Mówi, że bez zastrzeżeń.
Łoś
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Ważniak pisze:Tomai pisze:Nawet w Intercarsie, Japan parts..... Czy ktoś z Warszawy zna ten sklep http://moto.allegro.pl/item675088738_ate_tarcze_hamulcowe_mazda_mx_5_323_mx5.html Zapytam tam jutro może będą mieli. Kupowaliście tam może ? Warszawiacy ?
Kolega z pracy u nich kupował części do swojego auta. Mówi, że bez zastrzeżeń.
Niestety nie mają nic z ATE do mojej miaty, dzwoniłem....
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Sprawdzałeś w FOTA?
Łoś
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Ważniak pisze:Sprawdzałeś w FOTA?
tak. nie ma. Chyba musze coś wybrać z innych firm. Tylko co ? ferodo brembo ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Tomai pisze:Tylko co ? ferodo brembo ?
Tylko nie Ferrodo !!! Te klocki to lipa....dobre klocki to Brembo, ATE, Textar, EBC itd....Najszybciej do Miaty dostaniesz EBC (najlepiej Green stufffy) ponieważ pozostali producenci specjalizują się głównie w produkcji klocków do aut europejskich.
Ja dziś zamówiłem sobie do mojej NB - EBC Standard w traxracing.pl bo byli najtańsi z kilku sklepów, które obdzwaniałem. Za komplecik na przód zapłacę 81 PLN. Muszę jednak poczekać troszeczkę bo w Polsce ich nie ma.
Powodzenia w poszukiwaniach
Powodzenia w poszukiwaniach
Don't look to the eyes of a stranger, don't look through the eyes of a fool, don't look to the eyes of a stranger, somebody's watching when the light goes down ]:->
http://mx-5.pl/viewtopic.php?p=39847&sid=e0de7fcc500695cc45a6e4ad62f0b87f#39847
http://mx-5.pl/viewtopic.php?p=39847&sid=e0de7fcc500695cc45a6e4ad62f0b87f#39847
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Klocki z EBC są tanie te czarne 80 zł ale już tarcze wg ich strony 580 zł.....najtańsze
http://www.ebcbrakes.pl/oferta/samochody_osobowe
http://www.ebcbrakes.pl/oferta/samochody_osobowe
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
irakleo, nie generalizuj, faktycznie Ferodo Target są po prostu badziewiaste, ale już Premier to klocki jakości oryginału, DS Performance zbiera same rewelacyje recenzje, ale nawet to mnie jakoś do nich nigdy nie przekonało - po prostu kosztują za dużo. Są jeszcze robione do sportu wyczynowego DS3000 i DS3000+, ale one nie mają homologacji na drogi...
Bardzo dobre klocki robi Pagid, do tego nie są jakoś szczególnie drogie. Mintex też robi podobno świetne klocki.
Bardzo dobre klocki robi Pagid, do tego nie są jakoś szczególnie drogie. Mintex też robi podobno świetne klocki.
Potwierdzam, że Ferodo Premiere są przyzwoite. Jedyny ich mankament to duże pylenie.
Do poprzedniej miaty założyłem klocki Kager i sobie bardzo chwaliłem. Do tej pewnie też kupię jak obecne mi się skończą
Do poprzedniej miaty założyłem klocki Kager i sobie bardzo chwaliłem. Do tej pewnie też kupię jak obecne mi się skończą
Łoś
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
ufff znalazłem, na jutro będą. Tarcze TRW 300 zł komplet przód, klocki ETF 110 zl komplet przód.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2009, 15:14 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Ponieważ Tomai rozwiązał swój problem, przedstawię moje zmartwienie:
Otóż po wymianie klocków tylnej osi i ich dotarciu, hamulce zaczęły dzwonić na nierównościach. Dziś jadąc brukowaną uliczką delikatnie zaciągałem ręczny w czasie jazdy i odgłosy ustawały, zatem problem leży na pewno po stronie klocków lub zacisków.
Mam 3 podejrzenia i proszę o pomoc we wskazaniu winnego.
1) Do NBFL 1.6 produkowane były dwa rodzaje klocków, różniące się kształtem jednej z krawędzi i sposobem wykończenia mocowania (części stykającej się bezpośrednio z zaciskiem). Szczegóły na poniższych fotkach:
Zamawiając klocki dokładnie opisywałem na czym polega różnica, z hurtowni przyjechały jednak złe. Stare się poddały a że miałem kilka godzin do dłuższego wyjazdu, założyłem niby te złe. Niby, bo do zacisku pasowały i nie wyglądało to tak, jakby klocki miały jakiś luz czy coś podobnego.
A żeby było jeszcze ciekawiej, EBC oferuje identyczny model klocków do wszystkich 1.6 NBFL (chociaż w ofercie każdego innego producenta zawsze dostępne są dwa modele).
2) Do utrzymywania klocków w zacisku służą dwie odpowiednio powyginane blaszki (wchodzące między klocek a zacisk) i dwa powyginane w kształt litery "W" druciki. Do klocków żadne z tych elementów nie zostały dołożone. Jak się okazało przy demontażu, blaszki były w dobrej kondycji i zostały. Druciki, już niestety nie. Uległy destrukcji przy demontażu i mechanik stwierdził, że bez nich też da się jeździć.
Czy brak owych drucików może być przyczyną dzwonienia? Zestaw samych blaszek i owych drucików dostępny jest wyłącznie na IL'u, w Polsce w normalnej sprzedaży nie występują. Pozostaje zatem ASO?
3) W temacie wyczytałem, że do cofania tłoczyska tylnego zacisku potrzebne są jakieś specjalne manipulacje. U mnie mechanik najzwyczajniej w świecie wkręcił tłoczysko używając płaskich szczypiec hydraulicznych...
Co o tym sądzicie? Zacząć od owych drucików? Od razu szukać nowych, właściwych klocków? No i co z tymi EBC, skoro mają one być niby "uniwersalne"? Bardzo proszę o pomoc.
Otóż po wymianie klocków tylnej osi i ich dotarciu, hamulce zaczęły dzwonić na nierównościach. Dziś jadąc brukowaną uliczką delikatnie zaciągałem ręczny w czasie jazdy i odgłosy ustawały, zatem problem leży na pewno po stronie klocków lub zacisków.
Mam 3 podejrzenia i proszę o pomoc we wskazaniu winnego.
1) Do NBFL 1.6 produkowane były dwa rodzaje klocków, różniące się kształtem jednej z krawędzi i sposobem wykończenia mocowania (części stykającej się bezpośrednio z zaciskiem). Szczegóły na poniższych fotkach:
Zamawiając klocki dokładnie opisywałem na czym polega różnica, z hurtowni przyjechały jednak złe. Stare się poddały a że miałem kilka godzin do dłuższego wyjazdu, założyłem niby te złe. Niby, bo do zacisku pasowały i nie wyglądało to tak, jakby klocki miały jakiś luz czy coś podobnego.
A żeby było jeszcze ciekawiej, EBC oferuje identyczny model klocków do wszystkich 1.6 NBFL (chociaż w ofercie każdego innego producenta zawsze dostępne są dwa modele).
2) Do utrzymywania klocków w zacisku służą dwie odpowiednio powyginane blaszki (wchodzące między klocek a zacisk) i dwa powyginane w kształt litery "W" druciki. Do klocków żadne z tych elementów nie zostały dołożone. Jak się okazało przy demontażu, blaszki były w dobrej kondycji i zostały. Druciki, już niestety nie. Uległy destrukcji przy demontażu i mechanik stwierdził, że bez nich też da się jeździć.
Czy brak owych drucików może być przyczyną dzwonienia? Zestaw samych blaszek i owych drucików dostępny jest wyłącznie na IL'u, w Polsce w normalnej sprzedaży nie występują. Pozostaje zatem ASO?
3) W temacie wyczytałem, że do cofania tłoczyska tylnego zacisku potrzebne są jakieś specjalne manipulacje. U mnie mechanik najzwyczajniej w świecie wkręcił tłoczysko używając płaskich szczypiec hydraulicznych...
Co o tym sądzicie? Zacząć od owych drucików? Od razu szukać nowych, właściwych klocków? No i co z tymi EBC, skoro mają one być niby "uniwersalne"? Bardzo proszę o pomoc.
- Załączniki
-
- Takie teoretycznie powinny być u mnie.
- 161-GDB3129.jpg (14.16 KiB) Przejrzano 1144 razy
-
- Takie założyłem, teoretycznie złe.
- 161-GDB3318.jpg (10.67 KiB) Przejrzano 10487 razy
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Dżunior pisze:Czy brak owych drucików może być przyczyną dzwonienia?
Wydaje mi się że Mayk jeździ bez i nic nie dzwoni. Zapytaj go.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Dżunior pisze:Zamawiając klocki dokładnie opisywałem na czym polega różnica, z hurtowni przyjechały jednak złe.
To niech Ci przyślą dobre, w czym problem
Te które założyłeś, to są (z grubsza na oko) klocki do "dużych" hamulców (tylne tarcze 275mm) i to chyba w wersji produkcji od kwietnia 2003... Musiałbym dokładniej porównać wymiary, sam kiedyś te różnice przy wymianie swoich zgłębiałem Jakie masz hamulce u siebie (przód 255mm czy 270mm) ?? Nie dziwne że dzwonią, dziwne że Ci się udało je w ogóle założyć Duże hamulce w ogóle (konstrukcyjnie) nie mają drucików, są tylko spinki z blaszek... Więc mniemam że masz 255mm...
Dżunior pisze:mechanik stwierdził, że bez nich też da się jeździć.
Może najwyższy czas zmienić "fachofca" Choć w sumie jeździć się da, najwyżej bez hamowania
Dżunior pisze:Od razu szukać nowych, właściwych klocków?
Niezły trop...
Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ja przy składaniu hamulców zakupiłem w ASO cały komplet drucików, blaszek na klocki i blaszanych prowadnic na przód i tył. Złożyłem wszystko jak należy przy użyciu pasty miedzianej i wszystko śmiga jak należy
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Dzięki Tomai!
Mechanik jest dyspozycyjny i zazwyczaj odkłada swoją robotę gdy z czymś do niego zadzwonię. Zatem jakieś zalety ma. To pierwsza taka wpadka...
Granicę niby podają jako 12.2000, jednak to nie może być prawda, bo moja jest z 2001roku. Znalazłem też u jednego z producentów wartość graniczną wyrażoną w numerze VIN i moje hamulce łapią się właśnie w wartość tuż przed zmianą, a więc mniejsze tarcze.
Z przodu mam 255[mm], z tyłu 251[mm].
Co do samych klocków - porównywałeś Majkel wymiary na zamieszczonych przeze mnie zdjęciach? Chodzi o to, że te klocki wymiarami są identyczne. Idealnie pasują do moich zacisków. Przykładałem nowe klocki do starych i poza owym zaokrągleniem jednej krawędzi innych różnic brak. A "języczki" dotykające do zacisków też nic tu raczej nie pomogą, patrząc na budowę zacisku (będą "w powietrzu"). I jeszcze ten katalog polecanych EBC, który sugeruje te same klocki do obydwu wersji...
Zamówię jutro komplet czarnych EBC i zobaczymy, aczkolwiek wciąż mam wątpliwości...
A co z tymi sprężynkami? Poszukiwać? Czy tak jak napisał Tomai, nie są one niezbędne?
irakleo, w którym ASO zamawiasz graty? i ile mniej więcej czasu należy czekać na taką drobnicę jak jakieś druciki czy blaszki?
Dzięki Chłopaki!
Mechanik jest dyspozycyjny i zazwyczaj odkłada swoją robotę gdy z czymś do niego zadzwonię. Zatem jakieś zalety ma. To pierwsza taka wpadka...
majkel_c pisze:Niezły trop...
Granicę niby podają jako 12.2000, jednak to nie może być prawda, bo moja jest z 2001roku. Znalazłem też u jednego z producentów wartość graniczną wyrażoną w numerze VIN i moje hamulce łapią się właśnie w wartość tuż przed zmianą, a więc mniejsze tarcze.
Z przodu mam 255[mm], z tyłu 251[mm].
Co do samych klocków - porównywałeś Majkel wymiary na zamieszczonych przeze mnie zdjęciach? Chodzi o to, że te klocki wymiarami są identyczne. Idealnie pasują do moich zacisków. Przykładałem nowe klocki do starych i poza owym zaokrągleniem jednej krawędzi innych różnic brak. A "języczki" dotykające do zacisków też nic tu raczej nie pomogą, patrząc na budowę zacisku (będą "w powietrzu"). I jeszcze ten katalog polecanych EBC, który sugeruje te same klocki do obydwu wersji...
Zamówię jutro komplet czarnych EBC i zobaczymy, aczkolwiek wciąż mam wątpliwości...
A co z tymi sprężynkami? Poszukiwać? Czy tak jak napisał Tomai, nie są one niezbędne?
irakleo, w którym ASO zamawiasz graty? i ile mniej więcej czasu należy czekać na taką drobnicę jak jakieś druciki czy blaszki?
Dzięki Chłopaki!
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Zdecydowanie masz mniejsze tarcze, ja mialem podobną sytacje tylko że odwrotnie, bo u mnie są tarcze od wersji 1.8 i też musiałem założyć te złe klocki, różnią się mocowaniem. W moim przypadku musiałem troche podszlifować mocowania bo nie dało się ich włożyć.
Jeśli chodzi o przód to już tu jest znaczna różnica w rozmiarze klocków.
Jeśli chodzi o przód to już tu jest znaczna różnica w rozmiarze klocków.