[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Malaryk
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2009, 12:28
Lokalizacja: Poznań

02 cze 2009, 14:26

ja też wkrótce wymieniać będę musiał i znalazłem na stronce EBC całkiem ciekawe ceny, bo klocki mają po ok 70zł. a tarcze od 178. Tylko to są zwykłe.:)
Spider
Posty: 154
Rejestracja: 17 lut 2009, 22:47
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Kraków/Skawina

02 cze 2009, 14:34

Już wszystko wiem :)
majkel_c mi wszystko napisał - dziękuję :D
każdy kolejny km zamieniam na 1000 metrów radości
cyzo
Posty: 194
Rejestracja: 30 lip 2008, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk

01 lip 2009, 20:44

Witam,

Panowie - a taki producent jak NIPPARTS? Muszę wymienić cały kpl. przód / tył i nie wiem co wybrac - a potrzebuję coś zwykłego. Ceny tego NIPPARTSA sa następujące:
Tarcze P-194,0 pln /kpl, T- 144,0 /kpl, Klocki P-140,0/kpl, T-108,0/kpl

Czy blaszki trzeba równiez wymieniać, czy stare moga być? - i teraz pytanie za 100 pkt - pan w JAP PARTSIE twierdzi, że z tyłu blaszek mocujacych nie ma :/
Spider
Posty: 154
Rejestracja: 17 lut 2009, 22:47
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Kraków/Skawina

01 lip 2009, 23:13

Ja nie znam Nipparts, ale jeżeli chcesz tanio a mimo wszystko dobrze, nie jeździsz po torze, tylko dla przyjemności, bez szaleństw, to może jednak EBC. Zdaje się najtaniej. (oczywiście Black, bo greeny już drożej)
Ja czekam na klocki do tyłu, mają być jutro lub w piątek :)

Co do blaszek - niestety nie wiem
każdy kolejny km zamieniam na 1000 metrów radości
cyzo
Posty: 194
Rejestracja: 30 lip 2008, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk

02 lip 2009, 7:40

No klocki faktycznie - dobra cena ( bo rozumiem, ze cena ok. 80 pln dotyczy kpl? ). Pozostają jeszcze tarcze, których cena nie jest juz taka fajna :) ok 340 plnów za przód i 250 / tył - rozumiem, że tutaj cena równeż jest za kpl? I teraz pytanie, czy klocki EBC bedę mógł zamontować z tarczami innego producenta ? Co za lamerskie pytanie :P
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

02 lip 2009, 7:58

cyzo pisze:Witam,

Panowie - a taki producent jak NIPPARTS? Muszę wymienić cały kpl. przód / tył i nie wiem co wybrac - a potrzebuję coś zwykłego. Ceny tego NIPPARTSA sa następujące:
Tarcze P-194,0 pln /kpl, T- 144,0 /kpl, Klocki P-140,0/kpl, T-108,0/kpl

Czy blaszki trzeba równiez wymieniać, czy stare moga być? - i teraz pytanie za 100 pkt - pan w JAP PARTSIE twierdzi, że z tyłu blaszek mocujacych nie ma :/


Do niektórych klocków blaszki są, do niektórych nie ma.
Jak są to zakładać, jak ne ma to nie zakładać.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

02 lip 2009, 10:17

cyzo, tarcze TRW-Lucas są tanie. U mnie siedzi właśnie taki zestaw TRW-Lucas + klocek BlackStuff - nie jest to może rewelacja, ale do codziennej jazdy swobodnie daje radę

Aha, za tarcze TRW-Lucas zapłaciłem 135zł/szt przód i 105zł/szt tył
cyzo
Posty: 194
Rejestracja: 30 lip 2008, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk

02 lip 2009, 12:00

Zamówiłem klocki EBC czarne- będą jutro. Z uwagi na chwilowo ograniczony budżet zamówiłem te całe NIPPARTS'y. Zobaczymy jak to będzie działać - o ile w ogóle będzie.
Dzięki Panowie za podpowiedzi.

Miłego weekendu.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

02 lip 2009, 14:41

Nipparts sprzedają też w aso mazdy.
Miałem filtr powietrza tej firmy.
cyzo
Posty: 194
Rejestracja: 30 lip 2008, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk

02 lip 2009, 14:47

No to może będzie to działać :)
Klocki NIPPARTS droższe od czarnych(OEM) EBC o +/- 55% - nie wiem, czy lepsze, ale na pewno sprawdzone.
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

13 lip 2009, 9:53

a czy ktos testowal klocki REMSA? na przod moge miec komplet za 100zl takze cena dobra, pytanie jak z jakoscia?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2009, 10:21

Mam w 206 - bez zastrzeżeń
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

20 lip 2009, 19:35

Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków z przodu ( drgania ). Uparłem się trochę na komplet ATE ( w poprzednich 2 samochodach sprawowały się świetnie). No i zonk w Poznaniu nie ma :sad: . Nawet w Intercarsie, Japan parts..... Czy ktoś z Warszawy zna ten sklep http://moto.allegro.pl/item675088738_ate_tarcze_hamulcowe_mazda_mx_5_323_mx5.html Zapytam tam jutro może będą mieli. Kupowaliście tam może ? Warszawiacy ?

Aha i pytanko : jaka średnica tarcz i grubość powinna być ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

20 lip 2009, 20:04

blaise pisze:a czy ktos testowal klocki REMSA? na przod moge miec komplet za 100zl takze cena dobra, pytanie jak z jakoscia?


Testowane - jak na zwykłe klocki hamują bardzo dobrze, mają dwie wady - zużywają się dość szybko i mocno pylą. Poza tym są naprawdę spoko.
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

21 lip 2009, 8:26

Tomai pisze:Nawet w Intercarsie, Japan parts..... Czy ktoś z Warszawy zna ten sklep http://moto.allegro.pl/item675088738_ate_tarcze_hamulcowe_mazda_mx_5_323_mx5.html Zapytam tam jutro może będą mieli. Kupowaliście tam może ? Warszawiacy ?


Kolega z pracy u nich kupował części do swojego auta. Mówi, że bez zastrzeżeń.
Łoś
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 lip 2009, 11:31

Ważniak pisze:
Tomai pisze:Nawet w Intercarsie, Japan parts..... Czy ktoś z Warszawy zna ten sklep http://moto.allegro.pl/item675088738_ate_tarcze_hamulcowe_mazda_mx_5_323_mx5.html Zapytam tam jutro może będą mieli. Kupowaliście tam może ? Warszawiacy ?


Kolega z pracy u nich kupował części do swojego auta. Mówi, że bez zastrzeżeń.


Niestety nie mają nic z ATE do mojej miaty, dzwoniłem.... :sad:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

21 lip 2009, 11:53

Sprawdzałeś w FOTA?
Łoś
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 lip 2009, 12:06

Ważniak pisze:Sprawdzałeś w FOTA?


tak. nie ma. Chyba musze coś wybrać z innych firm. Tylko co ? ferodo brembo ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

21 lip 2009, 12:35

Tomai pisze:Tylko co ? ferodo brembo ?

Tylko nie Ferrodo !!! Te klocki to lipa....dobre klocki to Brembo, ATE, Textar, EBC itd....Najszybciej do Miaty dostaniesz EBC (najlepiej Green stufffy) ponieważ pozostali producenci specjalizują się głównie w produkcji klocków do aut europejskich.
tedek
Posty: 197
Rejestracja: 01 cze 2009, 9:08
Lokalizacja: W-wa /czasami E-g :)

21 lip 2009, 13:02

Ja dziś zamówiłem sobie do mojej NB - EBC Standard w traxracing.pl bo byli najtańsi z kilku sklepów, które obdzwaniałem. Za komplecik na przód zapłacę 81 PLN. Muszę jednak poczekać troszeczkę bo w Polsce ich nie ma.

Powodzenia w poszukiwaniach :mrgreen:
Don't look to the eyes of a stranger, don't look through the eyes of a fool, don't look to the eyes of a stranger, somebody's watching when the light goes down ]:->

http://mx-5.pl/viewtopic.php?p=39847&sid=e0de7fcc500695cc45a6e4ad62f0b87f#39847
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 lip 2009, 13:16

Klocki z EBC są tanie te czarne 80 zł ale już tarcze wg ich strony 580 zł.....najtańsze :shock:
http://www.ebcbrakes.pl/oferta/samochody_osobowe
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

21 lip 2009, 13:22

irakleo, nie generalizuj, faktycznie Ferodo Target są po prostu badziewiaste, ale już Premier to klocki jakości oryginału, DS Performance zbiera same rewelacyje recenzje, ale nawet to mnie jakoś do nich nigdy nie przekonało - po prostu kosztują za dużo. Są jeszcze robione do sportu wyczynowego DS3000 i DS3000+, ale one nie mają homologacji na drogi...

Bardzo dobre klocki robi Pagid, do tego nie są jakoś szczególnie drogie. Mintex też robi podobno świetne klocki.
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

21 lip 2009, 15:31

Potwierdzam, że Ferodo Premiere są przyzwoite. Jedyny ich mankament to duże pylenie.

Do poprzedniej miaty założyłem klocki Kager i sobie bardzo chwaliłem. Do tej pewnie też kupię jak obecne mi się skończą :)
Łoś
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 lip 2009, 15:37

ufff znalazłem, na jutro będą. Tarcze TRW 300 zł komplet przód, klocki ETF 110 zl komplet przód.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2009, 15:14 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

21 lip 2009, 17:52

Ponieważ Tomai rozwiązał swój problem, przedstawię moje zmartwienie: :razz:
Otóż po wymianie klocków tylnej osi i ich dotarciu, hamulce zaczęły dzwonić na nierównościach. Dziś jadąc brukowaną uliczką delikatnie zaciągałem ręczny w czasie jazdy i odgłosy ustawały, zatem problem leży na pewno po stronie klocków lub zacisków.
Mam 3 podejrzenia i proszę o pomoc we wskazaniu winnego. :grin:

1) Do NBFL 1.6 produkowane były dwa rodzaje klocków, różniące się kształtem jednej z krawędzi i sposobem wykończenia mocowania (części stykającej się bezpośrednio z zaciskiem). Szczegóły na poniższych fotkach:
Zamawiając klocki dokładnie opisywałem na czym polega różnica, z hurtowni przyjechały jednak złe. Stare się poddały a że miałem kilka godzin do dłuższego wyjazdu, założyłem niby te złe. Niby, bo do zacisku pasowały i nie wyglądało to tak, jakby klocki miały jakiś luz czy coś podobnego.
A żeby było jeszcze ciekawiej, EBC oferuje identyczny model klocków do wszystkich 1.6 NBFL (chociaż w ofercie każdego innego producenta zawsze dostępne są dwa modele).

2) Do utrzymywania klocków w zacisku służą dwie odpowiednio powyginane blaszki (wchodzące między klocek a zacisk) i dwa powyginane w kształt litery "W" druciki. Do klocków żadne z tych elementów nie zostały dołożone. Jak się okazało przy demontażu, blaszki były w dobrej kondycji i zostały. Druciki, już niestety nie. Uległy destrukcji przy demontażu i mechanik stwierdził, że bez nich też da się jeździć. :???:
Czy brak owych drucików może być przyczyną dzwonienia? Zestaw samych blaszek i owych drucików dostępny jest wyłącznie na IL'u, w Polsce w normalnej sprzedaży nie występują. Pozostaje zatem ASO?

3) W temacie wyczytałem, że do cofania tłoczyska tylnego zacisku potrzebne są jakieś specjalne manipulacje. U mnie mechanik najzwyczajniej w świecie wkręcił tłoczysko używając płaskich szczypiec hydraulicznych...

Co o tym sądzicie? Zacząć od owych drucików? Od razu szukać nowych, właściwych klocków? No i co z tymi EBC, skoro mają one być niby "uniwersalne"? :roll: Bardzo proszę o pomoc.
Załączniki
161-GDB3129.jpg
Takie teoretycznie powinny być u mnie.
161-GDB3129.jpg (14.16 KiB) Przejrzano 1144 razy
161-GDB3318.jpg
Takie założyłem, teoretycznie złe.
161-GDB3318.jpg (10.67 KiB) Przejrzano 10487 razy
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 lip 2009, 19:32

Dżunior pisze:Czy brak owych drucików może być przyczyną dzwonienia?


Wydaje mi się że Mayk jeździ bez i nic nie dzwoni. Zapytaj go.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 lip 2009, 20:45

Dżunior pisze:Zamawiając klocki dokładnie opisywałem na czym polega różnica, z hurtowni przyjechały jednak złe.

To niech Ci przyślą dobre, w czym problem :mrgreen:
Te które założyłeś, to są (z grubsza na oko) klocki do "dużych" hamulców (tylne tarcze 275mm) i to chyba w wersji produkcji od kwietnia 2003... Musiałbym dokładniej porównać wymiary, sam kiedyś te różnice przy wymianie swoich zgłębiałem :mrgreen: Jakie masz hamulce u siebie (przód 255mm czy 270mm) ?? Nie dziwne że dzwonią, dziwne że Ci się udało je w ogóle założyć :mrgreen: Duże hamulce w ogóle (konstrukcyjnie) nie mają drucików, są tylko spinki z blaszek... Więc mniemam że masz 255mm...
Dżunior pisze:mechanik stwierdził, że bez nich też da się jeździć.

Może najwyższy czas zmienić "fachofca" :mrgreen: Choć w sumie jeździć się da, najwyżej bez hamowania :mrgreen:
Dżunior pisze:Od razu szukać nowych, właściwych klocków?

Niezły trop...

Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

21 lip 2009, 21:41

Ja przy składaniu hamulców zakupiłem w ASO cały komplet drucików, blaszek na klocki i blaszanych prowadnic na przód i tył. Złożyłem wszystko jak należy przy użyciu pasty miedzianej i wszystko śmiga jak należy :mrgreen:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

21 lip 2009, 21:44

Dzięki Tomai!

Mechanik jest dyspozycyjny i zazwyczaj odkłada swoją robotę gdy z czymś do niego zadzwonię. Zatem jakieś zalety ma. :grin: To pierwsza taka wpadka...
majkel_c pisze:Niezły trop...

:mrgreen: :mrgreen:
Granicę niby podają jako 12.2000, jednak to nie może być prawda, bo moja jest z 2001roku. Znalazłem też u jednego z producentów wartość graniczną wyrażoną w numerze VIN i moje hamulce łapią się właśnie w wartość tuż przed zmianą, a więc mniejsze tarcze.
Z przodu mam 255[mm], z tyłu 251[mm].
Co do samych klocków - porównywałeś Majkel wymiary na zamieszczonych przeze mnie zdjęciach? Chodzi o to, że te klocki wymiarami są identyczne. Idealnie pasują do moich zacisków. Przykładałem nowe klocki do starych i poza owym zaokrągleniem jednej krawędzi innych różnic brak. A "języczki" dotykające do zacisków też nic tu raczej nie pomogą, patrząc na budowę zacisku (będą "w powietrzu"). I jeszcze ten katalog polecanych EBC, który sugeruje te same klocki do obydwu wersji...

Zamówię jutro komplet czarnych EBC i zobaczymy, aczkolwiek wciąż mam wątpliwości...
A co z tymi sprężynkami? Poszukiwać? Czy tak jak napisał Tomai, nie są one niezbędne? :roll:


irakleo, w którym ASO zamawiasz graty? i ile mniej więcej czasu należy czekać na taką drobnicę jak jakieś druciki czy blaszki?

Dzięki Chłopaki! :grin:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

21 lip 2009, 22:48

Zdecydowanie masz mniejsze tarcze, ja mialem podobną sytacje tylko że odwrotnie, bo u mnie są tarcze od wersji 1.8 i też musiałem założyć te złe klocki, różnią się mocowaniem. W moim przypadku musiałem troche podszlifować mocowania bo nie dało się ich włożyć.

Jeśli chodzi o przód to już tu jest znaczna różnica w rozmiarze klocków.
ODPOWIEDZ