[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

15 sty 2018, 6:57

Daro157 pisze:
SponeR pisze:prowadnica, potrzebujesz jedną z gumą jedną bez na zacisk (chyba że wymienisz tylko wadliwą
tam są wyliczone dla 2 zacisków więc 2 takie i 2 takie
Obrazek


Nie mogę coś znaleźć tych prowadnic na polskich stronach, jedynie znalazłem podobne od mazdy 323F, ale nie wiem czy będą pasowały?

http://allegro.pl/prowadnice-zacisku-ma ... 75206.html
W ASO kup. Na zdjęciu masz numer części.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

15 sty 2018, 18:55

carspeed ma na bank, pytanie na kiedy
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Daro157
Posty: 17
Rejestracja: 07 sty 2018, 13:51
Model: NB FL
Wersja: Silver Blue
Lokalizacja: Szczecin

15 sty 2018, 19:06

Byłem w ASO to zawołali 174zł za komplet, dałem sobie spokój i kupiłem na allegro całego używanego BB za mniejsze pieniądze :)
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

15 sty 2018, 19:42

Można też kupić zamiennik za 23,46zł:
Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca QUICK BRAKE 113-1420X
Obrazek

W ASO za jedną śrubę życzą sobie 71 netto. Nic dziwnego, że tak kradną mazdy...
Awatar użytkownika
GTwice
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów

09 mar 2018, 10:14

Potrzebuję wymienić tarcze (co najmniej przednie) w NCFL - przygrzane i przy mocniejszych hamowaniach pulsują, szczególnie widoczne zjeżdżając z grossglocknera :P
Auto to daily, ale planuję w tym roku wybrać się czasem na tor (MC, Track day) więc coś lepszego nie zaszkodzi, ale nie chcę też przesadzać z kosztami. Chciałbym też poprawić wizualną stronę hamulców - doskwierają mi te malutkie, gładkie tarcze ;)
Tak czy siak więc chcę kupić nacinane tarcze (nawiercane jak wiadomo pękają i się ich unika) + sportowy klocek, ale potrzebuję waszej porady w dwóch kwestiach:
- co, gdzie, jak? Jakie firmy, modele polecacie do takiego użytkowania jak moje?
- warto interesować się swapem na hamulce z RX-8? Przyznaję, kuszą mnie głównie ze względu na walory wizualne, wiem że to większa masa nieresorowana, ale może przy sportowej tarczy nie będzie to aż tak istotna różnica?
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

10 mar 2018, 21:43

Poczekaj chwile chlopaki od stoptechu za chwile będą mieli mega fajne tarcze do mx5 w dobrej cenie a klocki to juz mozesz brac stoptech załatwiśmy z Himberem stały rabat 20% na klocki hasło klub mx5 jak by był problem pisz pw ,-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 mar 2018, 21:45

Arturo_tiburon pisze:Poczekaj chwile chlopaki od stoptechu za chwile będą mieli mega fajne tarcze do mx5 w dobrej cenie a klocki to juz mozesz brac stoptech załatwiśmy z Himberem stały rabat 20% na klocki hasło klub mx5 jak by był problem pisz pw ,-)

do nbfl BB też ???
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

10 mar 2018, 22:40

mutra pisze:
Arturo_tiburon pisze:Poczekaj chwile chlopaki od stoptechu za chwile będą mieli mega fajne tarcze do mx5 w dobrej cenie a klocki to juz mozesz brac stoptech załatwiśmy z Himberem stały rabat 20% na klocki hasło klub mx5 jak by był problem pisz pw ,-)

do nbfl BB też ???


Z tego co wiem to chyba w całej Polsce klocków już nie ma:D
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 mar 2018, 6:31

turbo pchała pisze:
mutra pisze:
Arturo_tiburon pisze:Poczekaj chwile chlopaki od stoptechu za chwile będą mieli mega fajne tarcze do mx5 w dobrej cenie a klocki to juz mozesz brac stoptech załatwiśmy z Himberem stały rabat 20% na klocki hasło klub mx5 jak by był problem pisz pw ,-)

do nbfl BB też ???


Z tego co wiem to chyba w całej Polsce klocków już nie ma:D


wszyscy się zbroją :roll:
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

11 mar 2018, 9:03

Nc chyba kolo tygodnia ściągają z magazynu eu
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

19 mar 2018, 21:48

Dzień dobry - krótkie pytanie do znawców.

Mam MX5NBFL 1.6 81KW. Niestety nie wiem co tam obecnie jest zamontowane, szukam nowego zestawu, krótkie pytanie - czy te komplety są odpowiednie?http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-przod-mazda-mx-5-i-ii-na-nb-i7138427948.html

Samochód do jazdy po mieście, toru raczej te hamulce nie zobaczą. Pytanie czy ten zestaw będzie pasował do NBFL 1.6 niezależnie od tego co mam obecnie tam założone?
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2018, 12:18

Heja

Czy ktoś testował moze klocki ceramiczne power stop z16? Zachęcony przez antymoto i blogomotive zastanawiam sie czy nie spróbować, bo sa w cenie hawk i Ferrodo a wiadomo, ze zyskujemy brak pylenia, cicha prace i dłuższa trwałość..
Ktoś cos?
Awatar użytkownika
GTwice
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów

28 mar 2018, 17:49

Arturo_tiburon pisze:Poczekaj chwile chlopaki od stoptechu za chwile będą mieli mega fajne tarcze do mx5 w dobrej cenie a klocki to juz mozesz brac stoptech załatwiśmy z Himberem stały rabat 20% na klocki hasło klub mx5 jak by był problem pisz pw ,-)

Jakiś update? O jakich tarczach mówimy, na stronie obecnie mają tylko nawiercane/nacinane w cenach mało zachęcających (1200zł para)?
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

28 mar 2018, 17:57

GTwice pisze:
Arturo_tiburon pisze:Poczekaj chwile chlopaki od stoptechu za chwile będą mieli mega fajne tarcze do mx5 w dobrej cenie a klocki to juz mozesz brac stoptech załatwiśmy z Himberem stały rabat 20% na klocki hasło klub mx5 jak by był problem pisz pw ,-)

Jakiś update? O jakich tarczach mówimy, na stronie obecnie mają tylko nawiercane/nacinane w cenach mało zachęcających (1200zł para)?


Podpinam się! I rabat nie działa, mi na klub dali 10% a nie 20 :D
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

30 mar 2018, 16:21

mutra pisze:
bgoka pisze:
mutra pisze:Te na dole wyglądają prawidłowo. jakie masz zaciski z tyłu?



W tej chwili siedzą tam jakieś chińskie zamienniki NTY. Może tu trzeba szukać przyczyny.

W każdym bądź razie to na pewno nie BB bo kupowałem zwykłe tarcze do 1.6

Jak mówicie, że to ferodo pasuje do innych miat to wystawie na giełdzie.

Dzięki

zmierz średnicę tarczy. Teoretycznie ( z tego co się orientuje) możliwe jest zamontowanie zacisku midbrake do tarczy BB po zmianie mocowania zacisku. Pytanie czy da się odwrotnie?

w NBFL od 2003 wszystkie auta miały BB więc można zamówić tarczę 276mm do 1.6


A to ciekawe..
Czy wszystkie na 100% miały BB.?
Kilka przpadków miały midy, do tego z końca roku 2004.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

01 kwie 2018, 6:55

emixfajf pisze:
mutra pisze:
bgoka pisze:
mutra pisze:Te na dole wyglądają prawidłowo. jakie masz zaciski z tyłu?



W tej chwili siedzą tam jakieś chińskie zamienniki NTY. Może tu trzeba szukać przyczyny.

W każdym bądź razie to na pewno nie BB bo kupowałem zwykłe tarcze do 1.6

Jak mówicie, że to ferodo pasuje do innych miat to wystawie na giełdzie.

Dzięki

zmierz średnicę tarczy. Teoretycznie ( z tego co się orientuje) możliwe jest zamontowanie zacisku midbrake do tarczy BB po zmianie mocowania zacisku. Pytanie czy da się odwrotnie?

w NBFL od 2003 wszystkie auta miały BB więc można zamówić tarczę 276mm do 1.6


A to ciekawe..
Czy wszystkie na 100% miały BB.?
Kilka przpadków miały midy, do tego z końca roku 2004.
Nie wszystkie.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

02 kwie 2018, 15:43

Fifkers pisze:W NC z opinii bardziej obeznanych ode mnie hamulce są bardzo dobre, wystarczy mieć dobrej jakości tarcze i klocki i nie trzeba więcej. Poza tym za grosze można zmienić zaciski na te z RX-8 i masz jeszcze większe tarcze.


Porównywać zaciski z REXa do whilwooda to troszku nie bardzo ;) montując zaciski z rx8 zwiekszasz masę układu hamulcowego, natomiast whilwood odchudza Ci całość i to sporo ;)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

02 kwie 2018, 16:44

michael146 pisze:
Fifkers pisze:W NC z opinii bardziej obeznanych ode mnie hamulce są bardzo dobre, wystarczy mieć dobrej jakości tarcze i klocki i nie trzeba więcej. Poza tym za grosze można zmienić zaciski na te z RX-8 i masz jeszcze większe tarcze.


Porównywać zaciski z REXa do whilwooda to troszku nie bardzo ;) montując zaciski z rx8 zwiekszasz masę układu hamulcowego, natomiast whilwood odchudza Ci całość i to sporo ;)

Odchudzając masy nieresorowane możesz poniekąd utwardzać zawieszenie nie tracąc dużo na komforcie. To jest mega zaleta ultra lekkich komponentów - prostym językiem mówiąc zawiecha nie "tłucze" przesadnie na nierównościach.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

25 kwie 2018, 17:21

Panowie, jakie dobre gładkie tarcze do NC brać? Klocek będzie Mintex 1166 wiec ciut bardziej wymagający.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

25 kwie 2018, 20:11

A pizza brakes nic nie oferuje do nc z tarcz?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

25 kwie 2018, 20:19

Tylko nacinane maja a wole gładkie.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 kwie 2018, 10:12

mam nastepujacy hamulcowy problem

NAfl z ABSem, po naprawie tylnych zaciskow i wymianie (rekami naszego forumowego Seby1433) pompy i serwa na zestaw z NB 1.8 (pompa 15/16 zamiast 7/8, serwo niby wieksze ale wizualnie takie jak to ktore bylo). Klocki z tylu wymieniane z rok temu, z przodu maja jakies 200km (ale juz dotarte :lol: ), zaciski, prowadnice pracuja jak trzeba.

Problem jest taki: pedal hamulca pracuje lekko, latwo dochodzi do gwaltownego mechanicznego oporu, twardego jak powiedzmy deska. Hamulce zwlaszcza na zimno sa dretwe, ciezko zalaczyc ABS (tzn. mozna jak sie stanie na pedale), na goraco zauwazalnie lepiej. Na starej pompie i serwie bylo podobnie, zestaw z NB mial to poprawic.

sprawdzilem ustawienie pedalu hamulca i jego luz wg. manuala. Luz byl troche za duzy, poprawilem. Ale za duzo to nie poprawilo, jesli w ogole.

Seba1433 ktory to robil mowil ze dlugo odpowietrzal, najpierw klasycznie co nie chcialo pojsc, potem maszyna.

Podpowiedzcie co dalej? Chce w koncu uzyskac pewny hamulec, choc zblizony do wspolczesnych aut (ktore maja generalnie za mocne serwo i inne wspomagacze)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

29 kwie 2018, 10:40

Alex pisze:Podpowiedzcie co dalej? Chce w koncu uzyskac pewny hamulec, choc zblizony do wspolczesnych aut (ktore maja generalnie za mocne serwo i inne wspomagacze)

Nie zrobisz za wiele bez zmiany na większe tarcze, mocniejsze zaciski itp. rzeźba. Może by coś lepiej było na BB ale tego nie wiem. MX-5 tak ma że w porównaniu nawet do jakiegoś Clio nie hamuje (a przynajmniej takie się ma odczucie po przesiadce z innego auta).

Alex pisze: na goraco zauwazalnie lepiej

Jakie masz klocki, niektóre (szczególnie sportowe) na zimno nie hamują. Zmierz drogę hamowania ze 100 km/h, powinno być w granicach 45m (ND ma około 40m)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 kwie 2018, 10:54

wojteks pisze:
Alex pisze:Podpowiedzcie co dalej? Chce w koncu uzyskac pewny hamulec, choc zblizony do wspolczesnych aut (ktore maja generalnie za mocne serwo i inne wspomagacze)

Nie zrobisz za wiele bez zmiany na większe tarcze, mocniejsze zaciski itp. rzeźba. Może by coś lepiej było na BB ale tego nie wiem. MX-5 tak ma że w porównaniu nawet do jakiegoś Clio nie hamuje (a przynajmniej takie się ma odczucie po przesiadce z innego auta).

domyslam sie ze tak jak w nowych autach z wspomaganiem gwaltownego hamowania i za mocnym serwer nie bedzie ale tego bym nie chcial. Chcialem uzyskac efekt, o ktorym pisal nickesh - ze po zamontowaniu wiekszej pompy i mocniejszego serwa normalne hamowanie podczas codziennej nie wymaga stawania deba na pedale by uruchomic ABS



wojteks pisze:
Alex pisze: na goraco zauwazalnie lepiej

Jakie masz klocki, niektóre (szczególnie sportowe) na zimno nie hamują. Zmierz drogę hamowania ze 100 km/h, powinno być w granicach 45m (ND ma około 40m)

klocki normalne, przód OEM Mazda, tył ATE
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

29 kwie 2018, 11:37

Alex pisze:ze tak jak w nowych autach z wspomaganiem gwaltownego hamowania

Wspomniane Clio nie ma asystenta hamowania i po każdej przesiadce do NA ze średnimi tarczami miałem wrażenie że MX nie hamuje, stalowy oplot troszkę pomaga (wyczuwa się więcej stanów pośrednich, lepiej wyczuwa się hamulec) ale nadal wymaga ciężkiej nogi na hamulcu.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 kwie 2018, 13:02

rozumiem ze konstruktorzy MX chcieli zrobic auto troche inne niz reszta i wazne bylo dla nich "czucie" hamulca co owocuje wieksza sila potrzebna do hamowania. Niemniej jednak wydaje mi sie ze w mojej (byc moze innych tez wiec ludziom wydaje sie ze tak ma byc) jest cos nie tak i chce to poprawic.

Poniewaz w kilku miejscach wyczytalem ze dla dobrego odpowietrzenia hamulcow wymagane jest odpowietrzenie modulatora ABS wiec na pewno trzeba go uruchomic - rozpracowalem temat kasowania bledow ABSu i uruchamiania trybu diagnostycznego

Kasowanie bledow ABS

1. zrobic zworke TBS do GND w gniezdzie diagnostycznym pod maska
2. wlaczyc zaplon. Kontrolka ABS bedzie migac w kolo bledy. Gdy wymruga ostatni szybko nacisnac i zwolnic pedal hamulca 10 razy
3. wylaczyc zaplon

jesli udalo sie skasowac to po kolejnym wlaczeniu zaplonu kontrolka juz nie bedzie migac. Zapali sie raz (chyba)

U mnie kasowanie szlo mega opornie, robilem to 10 jak nie 20 razy, w koncu poszlo jak juz myslalem ze cos robie nie tak (probowalem roznie, z odpalonym silnikiem, ze zgaszonym, z zaciagnietym/zwolnionym recznym itd)



tryb testowy ABS - moze przydac sie do odpowietrzania by pozbyc sie starego plynu z wnetrza modulatora ABS

0. w sterowniku nie moze byc bledow, jesli sa procedura nie uruchomi sie

1. zrobic zworke TBS do GND j.w.
2. wcisnac pedal hamulca i trzymajac go odpalic silnik. Kontrolka ABS mignie raz krotko po czym zalaczy sie pompa ABS oraz zawory (3 razy: lewy przod, prawy przod i tył).
3. po skonczonej procedurze kontrolka ABS zapali sie na stale
4. wylaczyc zaplon, zwolnic pedal hamulca



czytalem jeszcze o patencie z podniesieniem calego auta i kreceniem tylnymi kolami na odpalonym silniku na 2ce + lekkie hamowanie. Niektorzy jeszcze pisali o koniecznosci recznego krecenia przednimi kolami. Jesli ktos chce niech przetestuje i da znac
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Aero50
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
Model: NA
Wersja: 90' 1.6
Lokalizacja: Kraków

22 maja 2018, 12:46

Czy tarcze Zimermann Coat Z do mid break są na tył i przód w rozmiarze 255mm ? Z tego co czytałem na przód idzie 255mm, a na tył 251mm ale nigdzie nie znalazłem w internecie Coat Z 250mm lub 251mm.
Awatar użytkownika
osvch
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2016, 15:44
Model: NB
Lokalizacja: Łódź

22 maja 2018, 15:12

Mid nb przód 255, tył 251mm.

Mam w swojej TRW tarcze i klocki, co ciekawe przednia tarcza ma 257mm, przez co, po mocnym nagrzaniu tarczy, ociera o jarzmo, gdy ostygnie jest cisza. Przez to, że tarcza jest większa, szczelina między jarzmem a tarcza jest mniejsza- zdjęcia poniżej. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 cze 2018, 9:10

odkopie watek po raz kolejny.

Pisalem ostatnio o beznadziejnie dzialajacych hamulcach na zimno. Nie pomoglo im odpowietrzanie. Pomogla im za to .....








... wizyta na Torze Jastrzab :twisted:

o ile zawsze jak dotad po wizycie na torze klocki mialem spieczone i wlasnie hamowaly na zimno dretwo to teraz zrobilo sie odwrotnie - na zimno zaczely hamowac :) Klocki przod OEM Mazda NCY53323Z Sumitomo - juz je lubie 8-) Ciekawe jak bedzie z trwaloscia? Poprzednie NCY13323ZA9C Textar wytrzymaly kilka trakcdayow, na pewno wiecej niz Ferodo Premier
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
MichaU
Donator
Donator
Posty: 391
Rejestracja: 29 lis 2014, 6:55
Model: NC FL
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2018, 8:24

Pytanie do specjalistów. Jakie klocki hamulcowe kupić do NCFL'a który większość czasu jeździ cywilnie, ale zdarzy mu się pewnie wyjechać na tor.
Dużo osób poleca klocki OEM, część mówi o Stoptech (tylko nie wiem czy Street czy Sport). Chciałbym, żeby klocki nie skończyły się po 1 wypadzie na tor.
Prośba o radę.
ODPOWIEDZ