[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2017, 8:34

PRYMUS_BMW, niezależnie od wersji hamulców, klocki z tyłu zawsze pokrywają tylko jakieś 50% wysokości części ciernej tarczy. Jak masz z tyłu tarczę ok. 270mm to masz z tyłu big brake'i.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2017, 9:11

Dokładnie, masz BB
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

24 kwie 2017, 9:55

rrutek pisze:PRYMUS_BMW, niezależnie od wersji hamulców, klocki z tyłu zawsze pokrywają tylko jakieś 50% wysokości części ciernej tarczy. Jak masz z tyłu tarczę ok. 270mm to masz z tyłu big brake'i.


ok wszystko jasne - dzięki
czyli wnioskuje z przodu średnice tarcz mam 270mm a z tyłu 276mm - tak wnioskuje po ofercie kmparts

http://kmparts.pl/765.-Klocki-hamulcowe ... -mm-NBNBFL

http://kmparts.pl/764.Klocki-hamulcowe- ... cze-276-mm

right ?
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2017, 9:57

Tak
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

25 kwie 2017, 7:10

Dziękować jeszcze raz zamówiłem ostatecznie zimmermany były w dobrej cenie :mrgreen:
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

25 kwie 2017, 18:05

Na razie nie znam praktycznego zastosowania ale fajnie się klika :)
Może komuś się przyda:
https://www.blackartgraphics.com/pages/mx5-brake-bias-model
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 kwie 2017, 13:34

po rozczarowujacych - zwlaszcza (nie)trwalosc - doswiadczeniach z Ferodo Premier trafily do mnie klocki OE Mazda NCY1-33-23ZA-9C. W pudelku znalazly sie klocki Textar ktore chcialem wyprobowac ;)

Ciekawe czy nie bede zalowac, bardzo chwalilem Textary w Subaru ale ostatnio okazalo sie ze skonczyly sie po 13kkm. Nawet jesli byl w tym raz Tor Poznan i raz Tor Lodz (zima, mega slisko wiec obciazenie hamulcow niemal zadne) to troche krotko :roll: Zobaczymy ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

02 maja 2017, 18:26

Czy ktoś miał styczność z tarczami Power Friction DS ? Przeznaczenie NCFL 2.0
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

03 maja 2017, 9:58

Tych tarcz akurat nie używałem, ale mam bardzo złe doświadczenia (na innym samochodzie) z tarczami nacinanymi. Duży hałas podczas hamowania i tarcze skończyły się bardzo szybko. Wyleczyłem się szybko z takich wynalazków. No i ten wygląd zahaczający o agro-tuning... :)
bonito
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

06 maja 2017, 22:17

Zalezy mi na skuteczniejszym hamowaniu, szczegolnie w gorach, bardzo duza jest roznica glosnosci podczas jazdy i chamowania?
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 maja 2017, 13:07

Podczas jazdy roznica jest zadna, podczas hamowania na nacinanych tarczach pojawia sie dzwiek podobny jak zuzytych klockow/tarcz zwlaszcza przy wyzszych predkosciach. Nie jest to bardzo glosne ale zauwazalne, w miescie mniej na trasie bardziej

Uzytkowalem nacinane tarcze Mikody w rodzinnym Lancerze, zarowno tarcze jak i klocki przezyly 70kkm po czym auto poszlo w swiat. Uzytkowane roznie tj miasto, trasy w pl, gorskie drogi na Balkanach itp
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 maja 2017, 13:10

Alex pisze:Podczas jazdy roznica jest zadna, podczas hamowania na nacinanych tarczach pojawia sie dzwiek podobny jak zuzytych klockow/tarcz zwlaszcza przy wyzszych predkosciach. Nie jest to bardzo glosne ale zauwazalne, w miescie mniej na trasie bardziej

Uzytkowalem nacinane tarcze Mikody w rodzinnym Lancerze, zarowno tarcze jak i klocki przezyly 70kkm po czym auto poszlo w swiat. Uzytkowane roznie tj miasto, trasy w pl, gorskie drogi na Balkanach itp



uzywałem nacinanych ATE i brembo i nie miałem problemów z nietypowymi dzwiękami. może to bardziej kwestia konkretnej tarczy/marki?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 maja 2017, 13:50

mutra pisze:
Alex pisze:Podczas jazdy roznica jest zadna, podczas hamowania na nacinanych tarczach pojawia sie dzwiek podobny jak zuzytych klockow/tarcz zwlaszcza przy wyzszych predkosciach. Nie jest to bardzo glosne ale zauwazalne, w miescie mniej na trasie bardziej

uzywałem nacinanych ATE i brembo i nie miałem problemów z nietypowymi dzwiękami. może to bardziej kwestia konkretnej tarczy/marki?

byc moze to kwestia naciec a byc moze auta. Lancer mimo ze nie jest cichy jest normalnym rodzinnym autem, sporo cichszym od kazdej generacji MX.

przypomnialem sobie ze mialem tez nacinane Mikody w Skodzie wieki temu. Tez byly je slychac.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

09 maja 2017, 11:47

Czy ten zestaw Ashuki będzie OK razem z Motulem Dot 5.1, aby doporadzić hamulce do porządku (przednie tarczcze mi lekko biją, a tył wygląda jakby wymagał wymiany)? Na tor i autocross dopiero w przyszłym sezonie jak zamontuję rollball i wtedy bym wymienił klocki z przodu na EBC green lub yellow.

http://www.kmparts.pl/51.Komplet-Hamulcow-NA-16L
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

09 maja 2017, 12:05

Verteru pisze: wtedy bym wymienił klocki z przodu na EBC green lub yellow.

Green to lipa, która hamuje tak samo jak przeciętny klocek tańszy o połowę a od Yellow są znacznie lepsze opcje w lepszej kasie.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2017, 12:06

Jakie konkretnie klocki masz na myśli pisząc "w lepszej kasie niż Yellow"?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

09 maja 2017, 12:13

Poszedłbym w Hawki lub Stoptechy
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

09 maja 2017, 12:47

OK, ale czy ten zestaw Ashuki będzie na ten moment OK bez upalania? :)
Awatar użytkownika
Fumo
Posty: 126
Rejestracja: 20 kwie 2016, 9:23
Model: NA
Wersja: =p
Lokalizacja: Gdynia

08 cze 2017, 22:05

Czytam, czytam i ...
Doradźcie - jakie tarcze/klocki do NA? Daily + tor okazjonalnie.
Czy obecność ABSu coś zmienia przy wyborze?
+50 Smiles per galon
Awatar użytkownika
MateuszW
Posty: 42
Rejestracja: 04 gru 2016, 13:07
Model: NA
Wersja: Miata 90'
Lokalizacja: Międzybrodzie Bialskie/Kraków
Kontakt:

19 cze 2017, 6:36

Fumo pisze:Czytam, czytam i ...
Doradźcie - jakie tarcze/klocki do NA? Daily + tor okazjonalnie.
Czy obecność ABSu coś zmienia przy wyborze?


Hej!

Dołączam się do pytania kolegi. Chcę założyć komplet nowych tarcz i klocków z naciskiem na jazdę codzienną. Toru na horyzoncie na razie nie przewiduję. Mogę na to przeznaczyć do 1000zł.

Po lekturze wątku, w przypadku tarcz sporo z was wspomina o Zimmermanach ale jeśli chodzi o klocki to nie mam zielonego pojęcia.

Porszę o radę! ;)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 cze 2017, 10:41

przy jezdzie codziennej naprawde nie ma wielkiego znaczenie jakie dasz klocki. Wybierz sobie cos (kolejnosc przypadkowa) z:
Ferodo
TRW
ATE
Textar
Mintex
OEM Mazda (bywaja na Allegro w niskich cenach, w zestawie sa blaszki itp, polecam!)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

19 cze 2017, 17:47

Czy przy montażu Ferodo Premier trzeba przekładać blaszki że starych klocków? Właśnie odebrałem od mechanika auto i widzę że tego nie zrobił :roll:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 cze 2017, 19:51

vodka pisze:Czy przy montażu Ferodo Premier trzeba przekładać blaszki że starych klocków? Właśnie odebrałem od mechanika auto i widzę że tego nie zrobił :roll:

sa roznego typu klocki. Do tych ktora maja tylko blache nosna niepokryta zadna masa tlumiaca stosuje sie blaszki, zas do takich ktora maja plytke nosna pokryta masa tlumiaca blaszek nie uzywa sie.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

19 cze 2017, 20:01

Tyle wykminilem. Nie pamiętam jak było na tych kupionych przeze mnie, dlatego pytanie do osób które zakładały ten konkretny model jak robili. Zanim pojadę z reklamacja do mechanika chciałbym mieć pewność że jest o co się czepiać. Inna sprawa że klocki z tyłu hamują na niewielkim obszarze tarczy od zewnątrz (dotrą się?), a klocki z przodu przy hamowaniu na niewielkiej prędkości potrafią okrutnie piszczeć, a przy zatrzymaniu auta słychać takie jakby chrupniecie...
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

19 cze 2017, 20:43

Blaszki prowadzące zawsze.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

19 cze 2017, 20:55

Czyli dzwonić do gościa i modlić się żeby jeszcze nie wywalili? Można to gdzieś dokupić w razie czego?
Awatar użytkownika
Fumo
Posty: 126
Rejestracja: 20 kwie 2016, 9:23
Model: NA
Wersja: =p
Lokalizacja: Gdynia

19 cze 2017, 21:49

W tej chwili mam klocki ATE (nie wiem jakie tarcze) ale po torze chyba mi się zeszkliły. Wyraźnie mocniej trza pedał cisnąć.
+50 Smiles per galon
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

20 cze 2017, 7:51

turbo pchała pisze:Blaszki prowadzące zawsze.

Mowa o blaszkach zakładanych na tył klocka.

Fumo, normalne. Papier ścierny w rękę i wszystkie klocki musisz lekko przetrzeć na równej powierzchni. Zwróć uwagę na stan tarczy hamulcowej, bo zeszklony klocek jest dla niej masakrą oraz na stan prowadnic zacisku, bo ich płynna praca jest szczególnie ważna na torze. Jak zamierzasz częściej wpadać na tor to zainwestuj w klocki o mieszankach sportowych - też da się przegrzać, ale granica będzie znacznie dalej, choć tarcze i tak będą dostawać po tyłku. :)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 cze 2017, 9:19

rrutek pisze:Fumo, normalne. Papier ścierny w rękę i wszystkie klocki musisz lekko przetrzeć na równej powierzchni.

wersja dla leni: po paru dniach jazdy po miescie klocki dochodza do siebie, przynajmniej czesciowo.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

20 cze 2017, 9:21

Alex, nie wszystkie niestety. Klocki ATE mi nie chciały się dotrzeć w ten sposób przez bardzo długi czas. Takie zdzieranie szkliwa jest zabójcze dla tarcz niestety.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
ODPOWIEDZ