Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
26 sie 2013, 19:19
Domiś pisze:Również i ja przymierzam się do wymiany
. Skrzywiłem lewą przednią tarczę, była ratowana na tokarce, ale po 500 km zaczęła bić jeszcze mocniej
. Więc nasuwa się moje pytanie, czy ten zestaw da radę?
http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa,mazda,mx-5-ii-nb-1998-01-2005-10,1-8-16v-146km,72-3553-15797-100032-0-161-df4405.html#informacje-produktowe oraz http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet,mazda,mx-5-ii-nb-1998-01-2005-10,1-8-16v-146km,72-3553-15797-100030-0-161-gdb3302.html
Zaczęła mnie również niepokoić inna rzecz. Bawiąc się dzisiaj na parkingu, naciągnąłem sobie za mocno ręczny i zobaczyłem że tylna lewa tarcza mocno się nagrzała, natomiast prawda była chłodniejsza. Dostrzegłem również że na lewej tarczy klocek hamuje na całej powierzchni, a na prawej węziej (nie wiem jak to inaczej napisać
).
co do przodu - TRW to uczciwa srednia polka, choc ja ich osobiscie zbytnio nie lubie.
tyl - do sprawdzenia zaciski, prowadnice i to czy klocki nie zapiekly sie w jarzmach i nie siedza w nich zbyt ciasno. Jesli sie cos takiego stalo niezbyt dawno temu klocki i tarcze powinny byc do uratowania. Po zmontowaniu tylu nalezy pamietac o regulacji zacisku imbusem ukrytym pod sruba z tylu zacisku!!!
-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
26 sie 2013, 19:42
BORO pisze:Zamontuj sobie hydrauliczny
Tam goście używają sformułowania "extended lever" - i to by robiło bardzo duży sens, na pewno ma więcej prawdy niż specjalne klocuszki do ręcznego.
Alex pisze:Po zmontowaniu tylu nalezy pamietac o regulacji zacisku imbusem ukrytym pod sruba z tylu zacisku!!!
Nawet przed, bo bez regulacji się nie zapnie zacisk przy grubszych klockach/tarczach. Ja o tym zapomnialem i myślałem że zacisk wymaga rebuilda - ale mnie właśnie Alex przypomniał.
-
Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
28 sie 2013, 7:03
Kurak pisze:bez regulacji się nie zapnie zacisk przy grubszych klockach/tarczach.
ten mechanizm to jest samo-regulator czy regulator reczny ktorym trzeba sie bawic co jakis czas?? Bo z manuala nie moge tego wykoncypowac ...
-
spilner
- Posty: 847
- Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
- Lokalizacja: Wwa
28 sie 2013, 8:29
Alex pisze:ten mechanizm to jest samo-regulator czy regulator reczny ktorym trzeba sie bawic co jakis czas?? Bo z manuala nie moge tego wykoncypowac ...
To jest regulator ręczny który czasem zachowuje się jak samoczynny jeśli coś w nim nie bangla. Historia klubowa zna przypadki zarówno samozaciskających się regulacji jak i samoluzujących.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
28 sie 2013, 13:15
spilner pisze:To jest regulator ręczny który czasem zachowuje się jak samoczynny jeśli coś w nim nie bangla. Historia klubowa zna przypadki zarówno samozaciskających się regulacji jak i samoluzujących.
Odwrotnie
Tak to wygląda:
(tu jest wsio opisane: http://www.miata.net/garage/ebrake/ )
Ja po odkręceniu śrubki regulatora na max (nowe tarcze, nowe klocki, ledwo się w ogóle mieściły z podkładkami antywibracyjnymi) nie dokręcałem - po tym zabiegu wystarczy powachlować ręcznym (dość sporo) i się samo w ten sposób dokręci. Ja nie byłem pewien czy to działa, dlatego tak robiłem, można a nawet powinno się to delikanie dokręcić ręcznie imbusem. Ten dzynks do "dokręcania" to jest ten trybik z obrazka który ma 2/3 ząbków a nie ma gwintu. On się tylko obraca, ale nie wkreca w zacisk.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2013, 16:07 przez
Kurak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
28 sie 2013, 13:43
dzieki Kurak ale popraw link
wg. manuala srube nalezy dokrecic do chwili gdy klocki zaczynaja lapac tarcze a nastepnie odkrecic o 1/3 obrotu
-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
28 sie 2013, 16:09
Naprawione. Masz manual do 91 czy do 96? Service czy Haynesa?
-
Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
29 sie 2013, 8:17
Kurak pisze:Naprawione. Masz manual do 91 czy do 96? Service czy Haynesa?
mam workshop manual 1990 i Haynesa 1989, jak masz cos nowszego to rzuc linkiem albo moze bys na pendrive na spota przytargal?
-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
29 sie 2013, 12:41
Alex pisze:mam workshop manual 1990 i Haynesa 1989, jak masz cos nowszego to rzuc linkiem albo moze bys na pendrive na spota przytargal?
Mam dokładnie to samo, niestety + elektryka z mellens.net. Nie wiem czy dzisiaj będę na spocie, niestety.
-
Donek
- Posty: 1331
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
06 wrz 2013, 9:16
pilne pytanie do znawców tematu: czy oryginalne kolcki hamulcowe przednie z NA 1,6 115KM będą pasowały do NBFL 1,6 110KM ???
-
funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
06 wrz 2013, 9:19
znawcą nie jestem, ale nie będą pasowały
Ty masz hamulce z przodu 255mm, w NA 115KM są 235mm
miatasm
.com
-
Donek
- Posty: 1331
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
06 wrz 2013, 9:37
no to rzeczywiscie może być problem, dzieki funky za szybką odpowiedz. pozdr
-
funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
07 wrz 2013, 1:06
Donek, mam akurat komplet tarcze + klocki z mojej NA, więc jak chcesz to możemy porównać - ale wydaje mi się, że nie podejdzie toto
miatasm
.com
-
ubek
- Donator
- Posty: 1345
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
28 wrz 2013, 17:27
wiecie gdzie dostane klocki ATE 13.0460-5834.2 na przód do tarcz 255mm?
pytałem, wszędzie nie dostępne :neutral:
-
SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
13 lis 2013, 18:53
ubek, jutro bede dzwonil do samli to sie zapytam (chyba że już pytałeś) na stronie sa za 205
ok moje pytanie
tył mam brembo+ klocki trw
przód będzie brembo
pytanie brzmi jakie klocki
edit.
nevermind :p
kupiłem ebc standard+greenstuff
zobaczymy co to warte
MIATA nim jak szatan
-
ubek
- Donator
- Posty: 1345
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
14 lis 2013, 11:37
Pytałeś?
na 99% nie ma tych klocków na samli.
Ale dzieki za pomoc
dokup jeszcze jakis smar do prowadnic i posmaruj tam dobrze wszystko
White NA BP'95
-
SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
14 lis 2013, 13:13
samli pisze:Witam,
mogę zaproponować TRW i Brembo w cenie 170zł , Zimmermann -156zł, ABS 110zł, ATE niedostępne,
pozdrawiam Maria
MIATA nim jak szatan
-
ubek
- Donator
- Posty: 1345
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
15 lis 2013, 18:10
Informuje ze klocki ATE do średnich brejkow maja komplet blaszek w zestawie wszystko to co jest na rysunku producenta.
Zamówiłem w Carspeedzie ściągnęli od producenta.
W Polsce pytałem wszędzie w każdym możliwym sklepie w necie i stacjonarnym w okolicy.
Jedynie oni zaproponowali taka opcje.
czas oczekiwania około 3 tyg.
-
remik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
19 sty 2014, 17:22
Koledzy - jakie klocki i tarcze na Tor Poznań byście polecili, tak - aby nie spłonęły po jednym Track Day ?
Kolega Artur z Wawy używa DS Performance, ale może coś jeszcze wytrzyma ?
-
Hantkus
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
19 sty 2014, 18:32
remik pisze:Koledzy - jakie klocki i tarcze na Tor Poznań byście polecili, tak - aby nie spłonęły po jednym Track Day ?
Kolega Artur z Wawy używa DS Performance, ale może coś jeszcze wytrzyma ?
Ate powerdisc+Ferodo DS3000 w stalowym oplocie na motulu rbf660.
Rules are made to be broken
-
funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
19 sty 2014, 22:04
Hawki?
miatasm
.com
-
Hantkus
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
20 sty 2014, 7:29
funky pisze:Hawki?
Pewnie też, sam nie miałem więc się nie wypowiem...
Rules are made to be broken
-
remik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
20 sty 2014, 8:02
Ate powerdisc - to aż mi się nie chcę wierzyć, że można hamować za tak przystępną cenę , dzięki za info . Hawk to już cena x3 ...
-
ubek
- Donator
- Posty: 1345
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
20 sty 2014, 8:20
Hawki i Ferodo DS powinny być w podobnej cenie
White NA BP'95
-
majkel
- Administrator
- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
21 sty 2014, 10:55
Hantkus pisze:Pewnie też, sam nie miałem więc się nie wypowiem...
Nie jeździłem na Hawkach po TP ale sądząc po tym jak się zachowywały przy naszych górskich wariactwach nie będzie żadnego problemu. Misza chyba miatką po TP na DSach jeździł z tego co pamiętam.
remik pisze:Hawk to już cena x3 ...
Hawk powinien być wręcz tańszy od DSów.
Po
eM
-
remik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
21 sty 2014, 12:10
Z tego co tutaj i nie tylko czytam, to DS performace będzie najtańszym rozwiązaniem i ich działanie jest potwierdzone przez Artura który jeździ na TP. Pytanie czy na tył zakładać tak samo agresywny klocek, czy np. taki Ferodo Premier na poziomie OE wystarczy ...
I dodatkowe pytanie, rozumiem - że dla tych mocniejszych klocków nie warto się bawić w drogie tarcze nawiercane/nacinane
- tylko porządna na poziomie OEM ? ...
-
Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
21 sty 2014, 12:42
był poruszany temat kevlaru w sprzęgle a co myślicie o tym materiale w klockach hamulcowych?
http://www.kolpax.pl/oferta-handlowa/ro ... -hamulcoweRH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych całkowicie pozbawionych metali ciężkich. Ich skład i proporcje są tajemnicą firmy i stanowią klucz do wysokiej jakości klocków RH. Ciekawostką jest fakt wykorzystania w tym procesie kevlaru.
-
majkel
- Administrator
- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
21 sty 2014, 14:18
remik pisze:Pytanie czy na tył zakładać tak samo agresywny klocek, czy np. taki Ferodo Premier na poziomie OE wystarczy ...
Jak nie masz jakiś wypracowanych już przyzwyczajeń to zacznij od czegoś słabszego na tył i zobacz czy Ci pasuje zachowanie się całości. Mocniejszą mieszankę możesz tam w końcu wrzucić w każdej chwili.
remik pisze:I dodatkowe pytanie, rozumiem - że dla tych mocniejszych klocków nie warto się bawić w drogie tarcze nawiercane/nacinane
- tylko porządna na poziomie OEM ? ...
Na ten temat to zaraz tu dostaniesz 100 różnych teorii. Ja jestem akurat zwolennikiem gładkich tarcz przy poziomie mocy emiksów. Najważniejsza jest mieszanka klocka, dziury są zbędne
Pomijam oczywiście kwestie estetyczne.
Po
eM
-
Hantkus
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
21 sty 2014, 19:30
Zgadzam się z majkelem, pamiętać tez trzeba, że tarcza wiercona i/lub nacinana duuużo szybciej zużywa klocek, więc jeśli gładka tarcza to klocek klasy DS'ów a jeśli dziurawa to taki którego nie będzie żal kiedy zniknie w ekspresowym tempie.
Btw. gadałem przy innej okazji z Himbrem i On do wierconej i nacinanej Mikody dobiera budżetowy klocek co zdaje egzamin.
Rules are made to be broken
-
himber
- Donator
- Posty: 2223
- Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
- Model: NB FL
- Lokalizacja: LBN
-
Kontakt:
21 sty 2014, 21:03
DSy na mikodach GT (nawiercane i nacinane) zniknęły mi w 2 miesiące - dwie rundy i jeden trening. Założyłem jakiś klocek za ok. 100zl i nie zauważyłem żadnej szczególnej różnicy. GT kapitalnie wgryza sie w klocek. Wróbel był pod wrażeniem skuteczności hamowania i zwyczajnie nie uwierzył że to tani klocek. Teraz mam kaszijamy, ale strasznie piszczą. Na nowy zeson beda ABE albo dokudzi, w kazdyk razie cos taniego