[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 sie 2013, 19:19

Domiś pisze:Również i ja przymierzam się do wymiany :wink: . Skrzywiłem lewą przednią tarczę, była ratowana na tokarce, ale po 500 km zaczęła bić jeszcze mocniej :roll: . Więc nasuwa się moje pytanie, czy ten zestaw da radę?
http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa,mazda,mx-5-ii-nb-1998-01-2005-10,1-8-16v-146km,72-3553-15797-100032-0-161-df4405.html#informacje-produktowe oraz http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet,mazda,mx-5-ii-nb-1998-01-2005-10,1-8-16v-146km,72-3553-15797-100030-0-161-gdb3302.html
Zaczęła mnie również niepokoić inna rzecz. Bawiąc się dzisiaj na parkingu, naciągnąłem sobie za mocno ręczny i zobaczyłem że tylna lewa tarcza mocno się nagrzała, natomiast prawda była chłodniejsza. Dostrzegłem również że na lewej tarczy klocek hamuje na całej powierzchni, a na prawej węziej (nie wiem jak to inaczej napisać :oops:
).

co do przodu - TRW to uczciwa srednia polka, choc ja ich osobiscie zbytnio nie lubie.

tyl - do sprawdzenia zaciski, prowadnice i to czy klocki nie zapiekly sie w jarzmach i nie siedza w nich zbyt ciasno. Jesli sie cos takiego stalo niezbyt dawno temu klocki i tarcze powinny byc do uratowania. Po zmontowaniu tylu nalezy pamietac o regulacji zacisku imbusem ukrytym pod sruba z tylu zacisku!!!
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

26 sie 2013, 19:42

BORO pisze:Zamontuj sobie hydrauliczny


Tam goście używają sformułowania "extended lever" - i to by robiło bardzo duży sens, na pewno ma więcej prawdy niż specjalne klocuszki do ręcznego.

Alex pisze:Po zmontowaniu tylu nalezy pamietac o regulacji zacisku imbusem ukrytym pod sruba z tylu zacisku!!!

Nawet przed, bo bez regulacji się nie zapnie zacisk przy grubszych klockach/tarczach. Ja o tym zapomnialem i myślałem że zacisk wymaga rebuilda - ale mnie właśnie Alex przypomniał.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 sie 2013, 7:03

Kurak pisze:bez regulacji się nie zapnie zacisk przy grubszych klockach/tarczach.

ten mechanizm to jest samo-regulator czy regulator reczny ktorym trzeba sie bawic co jakis czas?? Bo z manuala nie moge tego wykoncypowac ...
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

28 sie 2013, 8:29

Alex pisze:ten mechanizm to jest samo-regulator czy regulator reczny ktorym trzeba sie bawic co jakis czas?? Bo z manuala nie moge tego wykoncypowac ...

To jest regulator ręczny który czasem zachowuje się jak samoczynny jeśli coś w nim nie bangla. Historia klubowa zna przypadki zarówno samozaciskających się regulacji jak i samoluzujących.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

28 sie 2013, 13:15

spilner pisze:To jest regulator ręczny który czasem zachowuje się jak samoczynny jeśli coś w nim nie bangla. Historia klubowa zna przypadki zarówno samozaciskających się regulacji jak i samoluzujących.


Odwrotnie :) Tak to wygląda:

Obrazek
(tu jest wsio opisane: http://www.miata.net/garage/ebrake/ )

Ja po odkręceniu śrubki regulatora na max (nowe tarcze, nowe klocki, ledwo się w ogóle mieściły z podkładkami antywibracyjnymi) nie dokręcałem - po tym zabiegu wystarczy powachlować ręcznym (dość sporo) i się samo w ten sposób dokręci. Ja nie byłem pewien czy to działa, dlatego tak robiłem, można a nawet powinno się to delikanie dokręcić ręcznie imbusem. Ten dzynks do "dokręcania" to jest ten trybik z obrazka który ma 2/3 ząbków a nie ma gwintu. On się tylko obraca, ale nie wkreca w zacisk.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2013, 16:07 przez Kurak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 sie 2013, 13:43

dzieki Kurak ale popraw link :smile:

wg. manuala srube nalezy dokrecic do chwili gdy klocki zaczynaja lapac tarcze a nastepnie odkrecic o 1/3 obrotu
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

28 sie 2013, 16:09

Naprawione. Masz manual do 91 czy do 96? Service czy Haynesa?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 sie 2013, 8:17

Kurak pisze:Naprawione. Masz manual do 91 czy do 96? Service czy Haynesa?

mam workshop manual 1990 i Haynesa 1989, jak masz cos nowszego to rzuc linkiem albo moze bys na pendrive na spota przytargal? :smile:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

29 sie 2013, 12:41

Alex pisze:mam workshop manual 1990 i Haynesa 1989, jak masz cos nowszego to rzuc linkiem albo moze bys na pendrive na spota przytargal?


Mam dokładnie to samo, niestety + elektryka z mellens.net. Nie wiem czy dzisiaj będę na spocie, niestety.
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

06 wrz 2013, 9:16

pilne pytanie do znawców tematu: czy oryginalne kolcki hamulcowe przednie z NA 1,6 115KM będą pasowały do NBFL 1,6 110KM ???
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

06 wrz 2013, 9:19

znawcą nie jestem, ale nie będą pasowały

Ty masz hamulce z przodu 255mm, w NA 115KM są 235mm
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

06 wrz 2013, 9:37

no to rzeczywiscie może być problem, dzieki funky za szybką odpowiedz. pozdr
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2013, 1:06

Donek, mam akurat komplet tarcze + klocki z mojej NA, więc jak chcesz to możemy porównać - ale wydaje mi się, że nie podejdzie toto
Obrazek

miatasm.com
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

28 wrz 2013, 17:27

wiecie gdzie dostane klocki ATE 13.0460-5834.2 na przód do tarcz 255mm?

pytałem, wszędzie nie dostępne :neutral:
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

13 lis 2013, 18:53

ubek, jutro bede dzwonil do samli to sie zapytam (chyba że już pytałeś) na stronie sa za 205

ok moje pytanie :D
tył mam brembo+ klocki trw
przód będzie brembo
pytanie brzmi jakie klocki :D


edit.
nevermind :p
kupiłem ebc standard+greenstuff
zobaczymy co to warte
MIATA nim jak szatan
Obrazek
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

14 lis 2013, 11:37

Pytałeś?

na 99% nie ma tych klocków na samli.

Ale dzieki za pomoc :kciuk:

dokup jeszcze jakis smar do prowadnic i posmaruj tam dobrze wszystko :wink:
White NA BP'95
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

14 lis 2013, 13:13

samli pisze:Witam,
mogę zaproponować TRW i Brembo w cenie 170zł , Zimmermann -156zł, ABS 110zł, ATE niedostępne,
pozdrawiam Maria
MIATA nim jak szatan
Obrazek
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

15 lis 2013, 18:10

Informuje ze klocki ATE do średnich brejkow maja komplet blaszek w zestawie wszystko to co jest na rysunku producenta.

Zamówiłem w Carspeedzie ściągnęli od producenta.
W Polsce pytałem wszędzie w każdym możliwym sklepie w necie i stacjonarnym w okolicy.

Jedynie oni zaproponowali taka opcje. :poklony:
czas oczekiwania około 3 tyg.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

19 sty 2014, 17:22

Koledzy - jakie klocki i tarcze na Tor Poznań byście polecili, tak - aby nie spłonęły po jednym Track Day ?
Kolega Artur z Wawy używa DS Performance, ale może coś jeszcze wytrzyma ?
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

19 sty 2014, 18:32

remik pisze:Koledzy - jakie klocki i tarcze na Tor Poznań byście polecili, tak - aby nie spłonęły po jednym Track Day ?
Kolega Artur z Wawy używa DS Performance, ale może coś jeszcze wytrzyma ?


Ate powerdisc+Ferodo DS3000 w stalowym oplocie na motulu rbf660.
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

19 sty 2014, 22:04

Hawki?
Obrazek

miatasm.com
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

20 sty 2014, 7:29

funky pisze:Hawki?


Pewnie też, sam nie miałem więc się nie wypowiem...
Rules are made to be broken
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

20 sty 2014, 8:02

Ate powerdisc - to aż mi się nie chcę wierzyć, że można hamować za tak przystępną cenę , dzięki za info . Hawk to już cena x3 ...
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

20 sty 2014, 8:20

Hawki i Ferodo DS powinny być w podobnej cenie
White NA BP'95
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 sty 2014, 10:55

Hantkus pisze:Pewnie też, sam nie miałem więc się nie wypowiem...

Nie jeździłem na Hawkach po TP ale sądząc po tym jak się zachowywały przy naszych górskich wariactwach nie będzie żadnego problemu. Misza chyba miatką po TP na DSach jeździł z tego co pamiętam.
remik pisze:Hawk to już cena x3 ...

Hawk powinien być wręcz tańszy od DSów.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

21 sty 2014, 12:10

Z tego co tutaj i nie tylko czytam, to DS performace będzie najtańszym rozwiązaniem i ich działanie jest potwierdzone przez Artura który jeździ na TP. Pytanie czy na tył zakładać tak samo agresywny klocek, czy np. taki Ferodo Premier na poziomie OE wystarczy ...

I dodatkowe pytanie, rozumiem - że dla tych mocniejszych klocków nie warto się bawić w drogie tarcze nawiercane/nacinane
- tylko porządna na poziomie OEM ? ...
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

21 sty 2014, 12:42

był poruszany temat kevlaru w sprzęgle a co myślicie o tym materiale w klockach hamulcowych?

http://www.kolpax.pl/oferta-handlowa/ro ... -hamulcowe

RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych całkowicie pozbawionych metali ciężkich. Ich skład i proporcje są tajemnicą firmy i stanowią klucz do wysokiej jakości klocków RH. Ciekawostką jest fakt wykorzystania w tym procesie kevlaru.


Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 sty 2014, 14:18

remik pisze:Pytanie czy na tył zakładać tak samo agresywny klocek, czy np. taki Ferodo Premier na poziomie OE wystarczy ...

Jak nie masz jakiś wypracowanych już przyzwyczajeń to zacznij od czegoś słabszego na tył i zobacz czy Ci pasuje zachowanie się całości. Mocniejszą mieszankę możesz tam w końcu wrzucić w każdej chwili.
remik pisze:I dodatkowe pytanie, rozumiem - że dla tych mocniejszych klocków nie warto się bawić w drogie tarcze nawiercane/nacinane
- tylko porządna na poziomie OEM ? ...

Na ten temat to zaraz tu dostaniesz 100 różnych teorii. Ja jestem akurat zwolennikiem gładkich tarcz przy poziomie mocy emiksów. Najważniejsza jest mieszanka klocka, dziury są zbędne :D Pomijam oczywiście kwestie estetyczne.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 sty 2014, 19:30

Zgadzam się z majkelem, pamiętać tez trzeba, że tarcza wiercona i/lub nacinana duuużo szybciej zużywa klocek, więc jeśli gładka tarcza to klocek klasy DS'ów a jeśli dziurawa to taki którego nie będzie żal kiedy zniknie w ekspresowym tempie.
Btw. gadałem przy innej okazji z Himbrem i On do wierconej i nacinanej Mikody dobiera budżetowy klocek co zdaje egzamin.
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

21 sty 2014, 21:03

DSy na mikodach GT (nawiercane i nacinane) zniknęły mi w 2 miesiące - dwie rundy i jeden trening. Założyłem jakiś klocek za ok. 100zl i nie zauważyłem żadnej szczególnej różnicy. GT kapitalnie wgryza sie w klocek. Wróbel był pod wrażeniem skuteczności hamowania i zwyczajnie nie uwierzył że to tani klocek. Teraz mam kaszijamy, ale strasznie piszczą. Na nowy zeson beda ABE albo dokudzi, w kazdyk razie cos taniego :D
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
ODPOWIEDZ