[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 2636
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NA
Lokalizacja: łódź

12 wrz 2019, 19:26

nie wiem czy powinienem chwalic sie publicznie swoimi sklonnosciami do skapstwa :lol: ale postanowilem przetestowac tanie klocki Blueprint. Koszt zakupu to ok 60zl/kpl i to w zasadzie koniec ich zalet. Choc nie, daly sie zalozyc bez problemu. I przy spokojnej jezdzie hamowaly normalnie. Ale wiecej zalet nie widze zebym nie wiem jak sie wysilil.

- na torze nie mialy zamiaru hamowac, od razu bylo czuc ze puchna
- zywotnosc prawie zadna. w zasadzie skonczyly zywot na trasie KJS na nieoficjalnym 30 leciu. Jakies 30-35km jazdy. Sadze ze gdybym pojechal jeszcze jedna sesje doszedlbym do blachy. M. in. dzieki temu ze starly sie krzywo co na innych klockach nie ma miejsca.
- okrutnie zapyliły mi felgi, nawet ja nie wytrzymalem i na drugi dzien pojechalem na myjnie.

porazka kompletna

z ulga powrocilem do OEM Mazda :)
pozdrawiam
Alex :-)

wyścigowa Ślicznotka NA 1.6/90+ --> 114KM 134Nm :twisted:
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
I po Imprezie ...
creidd
Posty: 104
Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
Model: Inny

22 wrz 2019, 18:19

Jaki zestaw tarcze + klocki kupić na tył to NB 1.6? Autem poruszam się na co dzień, bez jeżdżenia po torze. W podobnej cenie (240-250~zł) znalazłem komplety Textar i TRW. Będą ok, czy raczej nie polecacie?
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 wrz 2019, 20:20

creidd pisze:
22 wrz 2019, 18:19
Jaki zestaw tarcze + klocki kupić na tył to NB 1.6? Autem poruszam się na co dzień, bez jeżdżenia po torze. W podobnej cenie (240-250~zł) znalazłem komplety Textar i TRW. Będą ok, czy raczej nie polecacie?
W 1.8 mam cywilny zestaw mintex. Nie spalił się na hungaroringu na drogowej oponie więc u Ciebie też powinien być ok
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 2636
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NA
Lokalizacja: łódź

23 wrz 2019, 9:46

Textar jest spoko, nigdy w zadnym aucie nie mialem z nim problemow.
pozdrawiam
Alex :-)

wyścigowa Ślicznotka NA 1.6/90+ --> 114KM 134Nm :twisted:
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
I po Imprezie ...
creidd
Posty: 104
Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
Model: Inny

27 wrz 2019, 19:36

Dzięki Panowie. W drodze do mnie zestaw z Textara, bo z Mintexa znalazłem tylko tarcze w rozsądnej cenie.
Awatar użytkownika
BikeBert
Posty: 41
Rejestracja: 06 maja 2018, 10:26
Model: NC FL
Wersja: PRHT
Lokalizacja: Chorwacja

14 paź 2019, 20:20

Panowie.

Krótkie pytanie: które klocki pylą najmniej?

Mam obecnie TRW i po jednej jeździe jest syf na felgach, a mam kuku na punkcie czystości.

Zastanawiam się czy wrócić do oryginalnych czy jest coś lepszego pod względem pylenia.

Czytam na forach, że Hawk HPS pyli mało, ale czy mniej niż OEM (Akebono)?
Ostatnio zmieniony 14 paź 2019, 20:25 przez BikeBert, łącznie zmieniany 1 raz.
SC Sleeper Project
My other car is a Mountain Bike
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 paź 2019, 20:52

BikeBert pisze:
14 paź 2019, 20:20
Panowie.

Krótkie pytanie: które klocki pylą najmniej?

Mam obecnie TRW i po jednej jeździe jest syf na felgach, a mam kuku na punkcie czystości.

Zastanawiam się czy wrócić do oryginalnych czy jest coś lepszego pod względem pylenia.

Czytam na forach, że Hawk HPS pyli mało, ale czy mniej niż OEM (Akebono)?
Każdy sportowy klocek który przerabiałem pylił bardziej niż seryjny.
Awatar użytkownika
Domel
Donator
Donator
Posty: 225
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
Model: NB FL
Wersja: SilverBlues
Lokalizacja: Kraków

15 paź 2019, 19:09

może ceramiczne -te podobno mniej pylą, był gdzieś nawet rabat: viewtopic.php?f=31&t=29338
bonito
Posty: 275
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

17 paź 2019, 7:31

BikeBert pisze:
14 paź 2019, 20:20
Czytam na forach, że Hawk HPS pyli mało, ale czy mniej niż OEM (Akebono)?
Używam Hawk HPS - wcale nie pyli mało, tylko dużo :) Zużywa się także bardzo szybko.
Ale - czucie hamulców i (odczuwana) skuteczność hamowania rewelacyjna!
Minus to cena (400 PLN do NC).
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 370
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: enerdżi loł-rajder
Lokalizacja: Wrocław

17 paź 2019, 7:52

@bikebert
ebc red stuff - prawie zerowe pylenie (są z ceramiką)
teraz mam ate i nawet krótkie pojeżdżawki kończą się czarną felgą, ale hamują ok
(a na forach pisali że mało pylą :D)

co do textara, akurat mam w drugim aucie i piszczą jak szalone (nowe klocki!)
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 276
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

16 lis 2019, 20:57

Czytam i czytam i w zasadzie nie wiem już co wybrać. Chciałbym bowiem zmienić tarcze i klocki w mojej AE10th NB. Mam tarcze 255/251. Co byście polecili na drogę i tor (parę razy w roku). Z tego co doczytałem w regulaminie MC SPEC NB tarcze muszą być gładkie. Z góry dziękują za Wasze rady.
Bukos
Posty: 312
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:56
Lokalizacja: Września

16 lis 2019, 23:07

Luca pisze:
16 lis 2019, 20:57
Czytam i czytam i w zasadzie nie wiem już co wybrać. Chciałbym bowiem zmienić tarcze i klocki w mojej AE10th NB. Mam tarcze 255/251. Co byście polecili na drogę i tor (parę razy w roku). Z tego co doczytałem w regulaminie MC SPEC NB tarcze muszą być gładkie. Z góry dziękują za Wasze rady.
Kup jakąś gładką tarcz i klocki Stoptecha i będzie dobrze. Warto wymienić przewody na oplot.
Bukos
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 276
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2019, 10:29

Bukos pisze:
16 lis 2019, 23:07
Luca pisze:
16 lis 2019, 20:57
Czytam i czytam i w zasadzie nie wiem już co wybrać. Chciałbym bowiem zmienić tarcze i klocki w mojej AE10th NB. Mam tarcze 255/251. Co byście polecili na drogę i tor (parę razy w roku). Z tego co doczytałem w regulaminie MC SPEC NB tarcze muszą być gładkie. Z góry dziękują za Wasze rady.
Kup jakąś gładką tarcz i klocki Stoptecha i będzie dobrze. Warto wymienić przewody na oplot.
Dzięki - tak też zrobię.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4375
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NC
Lokalizacja: Białystok

17 lis 2019, 19:44

Na tor to chyba lepiej wrzucić większe hamulce ze sportiva/ roczników po 2003.
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 lis 2019, 21:44

Fifkers pisze:
17 lis 2019, 19:44
Na tor to chyba lepiej wrzucić większe hamulce ze sportiva/ roczników po 2003.
Do nb1.8 nie ma raczej potrzeby, jeżeli to nie jest ekstremalna torówka. W swojej torowej Nb mam tarcze 255 na przodzie z klockiem mintex m1144 i hamulce spokojnie wytrzymują 6-8 okrążeń bez spadku siły hamowania. Ja bym się w upgrade nie bawił jeżeli tor auto będzie widzieć od czasu do czasu.
Ross
Posty: 68
Rejestracja: 18 cze 2018, 21:17
Model: NB
Wersja: 1.8 torsen
Lokalizacja: Wrocław

15 gru 2019, 0:43

Kupiłem hamulce BB do mojej NB 1.8, bo od początku sezonu 2020 zamierzam regularnie jeździć na jakiś tor (oraz brać udział w MC). Zorientowałem się już, że klocki najlepiej wziąć Stoptech Sport, ale nie wiem jakie wziąć tarcze. Jedni mówią, że gładkie; inni, że Rotingery GT, które są nawiercane. Która opcja lepsza? Jeśli gładkie to jakie? Celować w ATE/Zimmermann/Textar, czy np. takie Blue Print też wystarczą? Miata robi u mnie za daily, więc komfort też ma jakieś znaczenie, ale na pierwszym miejscu efektywność hamowania i wytrzymałość.
Jeszcze co do klocków, to czy jakieś ceramiczne klocki nie będą równie efektywne jak Stoptechy Sport, a jednocześnie nie będą mniej pylić? I czy same Stoptechy Sport spisują się w jeździe daily? Nie muszą być nagrzane, żeby zacząć hamować etc?
Awatar użytkownika
osvch
Posty: 34
Rejestracja: 21 sie 2016, 15:44
Model: NB
Lokalizacja: Łódź

15 gru 2019, 6:52

Tanią półkę Blue print odradzam, zaczną bić po pierwszej MC. Nacinane Rotinger w zupełności wystarczają i cenowo dobrze wypadają. Sporty dobrze hamują a po delikatnym już nagrzaniu tylko lepiej im to idzie. Miata jeździ też tak na wycieczki i "po bułki" i dobrze się hamuje. Mam ten zestaw tylko na przodzie (mid) , z tyłu trw, po jednej sesji na MC Jastrząb z tylnych klocków było mocno czuć klocki przechodząc obok auta :)
Na dobry początek, rotinger + stoptech sport to dobry wybór.
Bukos
Posty: 312
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:56
Lokalizacja: Września

15 gru 2019, 8:28

Mam blue printy + stoptechy. Drugi sezon tylko po torze. Nic niepokojącego nie zauważyłem. Oplot do tego i będziesz zadowolony. Kilka razy naciśniesz hamulec i jest ok.
Bukos
Ross
Posty: 68
Rejestracja: 18 cze 2018, 21:17
Model: NB
Wersja: 1.8 torsen
Lokalizacja: Wrocław

15 gru 2019, 10:47

osvch pisze:
15 gru 2019, 6:52
Tanią półkę Blue print odradzam, zaczną bić po pierwszej MC. Nacinane Rotinger w zupełności wystarczają i cenowo dobrze wypadają. Sporty dobrze hamują a po delikatnym już nagrzaniu tylko lepiej im to idzie. Miata jeździ też tak na wycieczki i "po bułki" i dobrze się hamuje. Mam ten zestaw tylko na przodzie (mid) , z tyłu trw, po jednej sesji na MC Jastrząb z tylnych klocków było mocno czuć klocki przechodząc obok auta :)
Na dobry początek, rotinger + stoptech sport to dobry wybór.
Jeździłeś na Blue Printach i tak szybko ci się pogięły?
Awatar użytkownika
osvch
Posty: 34
Rejestracja: 21 sie 2016, 15:44
Model: NB
Lokalizacja: Łódź

15 gru 2019, 13:28

Co prawda nie w miacie, ale tak, po pół roku wymienialem. Widzę wyżej dobrą opinię, może w miatach jest inaczej. Podjęcie każdy ma inne, osobiście wolałem dopłacić na rotingery.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 164
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1992
Lokalizacja: WWA

15 gru 2019, 18:33

Może warto spróbować hella pagidy, mój znajomy mechanik je często gęsto zakłada i nigdy nie było problemów. Z własnego doświadczenia polecam zimmermany coat Z. Rotingery w połączeniu z Ferodo DS Performance skończyły mi się rowno z klockami, ale hamowały skutecznie i nie piszczały
ODPOWIEDZ