[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

02 paź 2018, 10:07

OEM. Jak latasz na drogowych oponach to IMHO nie ma sensu eksperymentować.
Awatar użytkownika
MichaU
Donator
Donator
Posty: 391
Rejestracja: 29 lis 2014, 6:55
Model: NC FL
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2018, 10:58

Bimbak pisze:OEM. Jak latasz na drogowych oponach to IMHO nie ma sensu eksperymentować.


Jeśli za drogowe opony bierzemy AD08R to tak
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

02 paź 2018, 11:25

Hehe no to sam bym się zastanawiał ;)
Ja latam na PSSach i jak na Poznaniu nie ugotuje hamulcy to potwierdze, że OEM na serie jest ok. Do tej pory jeszcze fadingu nie doświadczyłem na przeróżnych pojeżdzawkach torowych. Ja też jednak nie jestem typem co hamuje. Może jeszcze ktoś bardziej doświadczony wypowie.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

02 paź 2018, 13:26

MichaU pisze:Pytanie do specjalistów. Jakie klocki hamulcowe kupić do NCFL'a który większość czasu jeździ cywilnie, ale zdarzy mu się pewnie wyjechać na tor.
Dużo osób poleca klocki OEM, część mówi o Stoptech (tylko nie wiem czy Street czy Sport). Chciałbym, żeby klocki nie skończyły się po 1 wypadzie na tor.
Prośba o radę.

Specjalista ze mnie żaden. Natomiast może przyda Ci się informacja, że jadąc pierwszy raz na Silesię na OEM klocku którego było 3/4, wracałem do domu bez klocków. Podczas gdy Stoptechy założone w tym sezonie mają za sobą 3xSilesia, Jastrząb, Hungaroring, 6kkm Daily i cały czas są choć już do wymiany. Jeżdżę też na nich daily i jest ok.
PS. Na Silesi też udało mi się zeszklić OEM klocki.
Awatar użytkownika
MichaU
Donator
Donator
Posty: 391
Rejestracja: 29 lis 2014, 6:55
Model: NC FL
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2018, 15:10

IrekJ no to twoje doświadczenie jest tym co mi potrzeba :) rozumiem że masz Stoptech Sport?
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

02 paź 2018, 19:58

Tak, tak porządny klocek i dobra tarcza to ważne. Oby tylko klocek nie był zbyt twardy w stosunku do tarczy bo... szkoda tarczy :D choć hamuje się ekstra.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

02 paź 2018, 21:14

MichaU pisze:IrekJ no to twoje doświadczenie jest tym co mi potrzeba :) rozumiem że masz Stoptech Sport?

Dokładnie tak, ze Streetem w ogóle jest chyba problem z dostępnością bo nikt tego nie kupuje :)
Dla politycznej poprawności dodam, że mam aktualnie swap z RX-8 z nacinaną tarczą, ale żywotność i skuteczność tego klocka na seryjnej tarczy była na podobnym poziomie.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

02 paź 2018, 22:21

Imo Mintex 1166 na torze jest duzo lepszym klockiem, mocniejszym ale ma tez wade: nie jest uniwersalny i niedogrzany na ulicy znika dosc szybko.

Na Poznaniu będziemy obok M1166 testowac klocki autorstwa kierowcy z UK Paula Radissona a jak wystarczy determinacji to tez wrzucę Hawki HPS. Taki mały teścik i zobaczymy ;)
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
rout
Donator
Donator
Posty: 78
Rejestracja: 31 mar 2018, 23:09
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Łódź

22 paź 2018, 21:35

Planuję niedługo trochę poprawić hamulce, w moim NCfl, ale najpierw trochę historii.

Po kupieniu Mazdy pod koniec kwietnia (przebieg 32tys), wymieniłem przednie klocki na OEM (tył i tarcze zostały fabryczne). Po przejechaniu 8 tys km, w tym trening w SJS, MC na Ułężu oraz trening MC na Ułężu, z przodu była połowa klocka, ale jakoś dziwnie wyglądał. Brzegi były pokryte białym nalotem i zrobiły się chropowate. Po zdjęciu klocków było widać, że część warstwy ściernej wykruszyła się, na na jakieś 0,2mm głębokości (kilka "plam" na klocku), a w tych wgłębieniach, był taki sam nalot jak na brzegach. Przypominał nalot od soli. Wysokie temperatury podczas treningów i kiepska technika jazdy, pewnie spowodowała, że klocki się przegrzały i coś się utleniło w mieszance. W między czasie, trzeba było dolać trochę płynu hamulcowego, bo pojawiała się kontrolka od ręcznego. Z tyłu klocki praktycznie się skończyły.
Przed wakacjami gdy sprawdzałem w serwisie auto do wyjazdu, wymieniłem przód i tył na Textara. (Jak się okazuje zbiorniczek wyrównawczy jest na tyle mały, że w serwisie, trochę mi pozalewali komorę silnika płynem hamulcowym. Wsadzili nowe klocki, bez odciągania płynu, a nawet nie przyznali się, że zalali wszystko pod zbiorniczkiem. Pozalewane miejsca pomyłem i obyło się bez strat w lakierze.) Klocki zrobiły już 6 tys km, w tym tor Biała Podlaska, Tor Łódź i ostatnio Poznań. Zmieniły się temperatury otoczenia i pewnie trochę technika (więcej hamuje silnikiem), ale obecny stan to trochę mniej niż połowa. Na torze Poznań przy ostrym hamowaniu, było czuć bicie na kierownicy, a dodatkowo w ostanie rundzie usłyszałem od Ace'a, że widać u mnie iskry przy hamowaniu. Po przejrzeniu hamulców, klocki są. Po powrocie trzeba było dolać trochę płynu hamulcowego, bo przy nierównościach zapalała się już kontrolka. Zaraz po Poznaniu tarcze ściemniały od temperatury i pogorszyło się hamowanie, ale po przejechaniu paru kilometrów już wraca wszystko do normy. Wraca kolor i ostrość hamowania.

Teraz czas na zmiany. Kupiłem klocki Stoptech Sport, przewody w oplocie PizzaBrakes i płyn hamulcowy DOT 5.1. Do szczęścia brakuje mi jeszcze tarcz hamulcowy, ale nie wiem co wybrać :( Auto ma jeździć na co dzień, z 5-10 wypadami na tor w ciągu roku.
Na początek: nacinane czy gładkie? W NC Spec wymagane są gładkie, ale tam nie planuje trafić. Jeżeli dobrze zapamiętałem, przy nacinanych gazy które powstają podczas wysokich temperatur, mają lepsze odprowadzenie. Dodatkowo zeszkliwiona warstwa jest szybciej zbierana z klocka, ale niestety kosztem trochę szybszego zużycia klocków.

Opisane doświadczenia powyżej, za każdym razem dotyczyły przegrzania drogowych klocków (i tarcz). Jak na razie skłaniam się do tarcz PizzaBrakes, bo temat ze Stoptechem dla MC coś ucichł. Jednak za każdym razem, każdy (sklep) proponuję mi najpierw tarcze nacinane, a o gładkie trzeba dopytać. Taka moda? Przyzwyczajenie sklepów do sprzedawania tarcz do cięższych aut niż Miata? Czy może jednak coś w tym jest i kupować nacinane?

PS swoją drogą, to czy w tym zbiorniczku pozycja między min, a max nie powinna wystarczać na grubość klocków? Czy po prostu do torby z narzędziami mam po prostu dorzucić strzykawkę?
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

27 paź 2018, 8:18

rout pisze:Planuję niedługo trochę poprawić hamulce, w moim NCfl, ale najpierw trochę historii.

Na początek: nacinane czy gładkie? W NC Spec wymagane są gładkie, ale tam nie planuje trafić. Jeżeli dobrze zapamiętałem, przy nacinanych gazy które powstają podczas wysokich temperatur, mają lepsze odprowadzenie. Dodatkowo zeszkliwiona warstwa jest szybciej zbierana z klocka, ale niestety kosztem trochę szybszego zużycia klocków.

Opisane doświadczenia powyżej, za każdym razem dotyczyły przegrzania drogowych klocków (i tarcz). Jak na razie skłaniam się do tarcz PizzaBrakes, bo temat ze Stoptechem dla MC coś ucichł. Jednak za każdym razem, każdy (sklep) proponuję mi najpierw tarcze nacinane, a o gładkie trzeba dopytać. Taka moda? Przyzwyczajenie sklepów do sprzedawania tarcz do cięższych aut niż Miata? Czy może jednak coś w tym jest i kupować nacinane?

PS swoją drogą, to czy w tym zbiorniczku pozycja między min, a max nie powinna wystarczać na grubość klocków? Czy po prostu do torby z narzędziami mam po prostu dorzucić strzykawkę?


Postaram się najkrócej jak się da. Przede wszystkim zanim wrzucisz nowe tarcze, jakie by nie były, sprawdź czy nie masz walniętego łożyska tudzież bicia na piaście (do sprawdzenia czujnikiem zegarowym). W tym sezonie przerobiliśmy kilka aut gdzie tarcze łapały bicie przez walnięte łożysko.
U mnie połączenie tarcza OEM + klocek stoptech sprawdzały się bardzo dobrze jeśli chodzi o skuteczność hamowania, natomiast nie potrafiłem zadbać o odpowiednie chłodzenie hamulców, szczególnie na winklach jeżdżonych co weekend. Ostatecznie tarcze po sezonie były do wymiany (wibracje).
Do tarcz z PizzaBrakes nie mam zastrzeżeń póki co. Jedynie trochę piszczały na mocno zużytych klockach, po wymianie klocków jest ok. Jeśli masz możliwość bierz gładkie (zawsze zostaje opcja na SPEC). W przypadku REXa wybór jest dowolny, można wybrać sobie wzory nacięć czy nawierceń jak i gładką tarczę.
Jeśli chodzi o płyn to przy drogowym klocku, na Silesi, potrafiłem zejść z maximum do 1/4 stanu i trzeba było dolewać. Przy stoptechu nie ma tego problemu bo częściej zmieniam płyn niż klocki. W NC z tego samego zbiorniczka jest odprowadzenie do sprzęgła. Teoretycznie jak będziesz miał minimum i dobrze przechylisz budę to możesz pociągnąć powietrze do sprzęgła. Ale chyba jeszcze nikomu się to nie zdarzyło. Ja od czasu do czasu przy wymianie płynu spuszczam i odpowietrzam też sprzęgło :)
Awatar użytkownika
rout
Donator
Donator
Posty: 78
Rejestracja: 31 mar 2018, 23:09
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Łódź

27 paź 2018, 10:17

IrekJ dzięki wielkie za wyjaśnienie. Muszę sprawdzić te łożyska, bo w sumie te moje tarcze mają jeszcze sporo "mięsa". Gdyby nie te wibracje, nie myślałbym jeszcze o wymianie. Zwłaszcza, że pewnie również będą to gładkie tarcze.

Dla potomnych/informacyjnie/do analizy wstawię jeszcze maila od Pizza Brakes:

"Więc tak :)
W skrócie napiszę po co się bierze nacinane tarcze :)
Zasadniczo z trzech powodów

1 – odświeżają klocek – wtedy jak zaczyna się przegrzewać klocek to występuje efekt szklenia klocka hamulcowego i zaczyna się on ślizgać po tarczy – nacięcia pomagają zdjąć tę warstwę

2 – następny etap przegrzania klocka to fading – czyli poduszka powietrzna z gazów pod klockiem. Nacięcia w lekkim stopniu pozwalają na lepsze odprowadzanie tych gazów

3 – ładnie wyglądają :)

4 – w równie niewielkim stopniu poprawiają tzw initial bite. Czyli pierwszą reakcję na dotknięcie hamulca.

Jak widać główne dwie przyczyny związane są z przegrzewaniem klocka.

I teraz – prawda jest w tym że mx-5 jest lekka więc ciężej przegrzać klocek – ale się da. Głównie powinno się dobierać do rodzaju jazdy i zastosowanych klocków. Do seryjnych bym brał nacinane bo łatwo je przegrzać. Im wyższe klocki tym nacinane tarcze są mniej potrzebne. Stoptech nawet z serii sport jest ulicznym klockiem z homologacją i nieco lepszymi parametrami niż seria ale to wciąż nie jest wyczynowy klocek. Więc tutaj bym zastosował taką radę – na ulicę – wystarczy gładka. Jak na jakieś imprezy gdzie hamulec dostanie wyższej temperatury – nacinane J

Nasze nacinane wychodzą 440zł czasowo to druga połowa Listopada.

Gładkie to lepiej wyjdą TRW, nasze będą w tej samej cenie, a głównie będą się różnić ocynkiem J



Ps żeby nie było to nacinane tarcze mają też wady – hałas i to trzeba mieć na uwadze (huczą jak zepsute łożysko podczas hamowania) i lekko większe zużycie (w naszych nie ma tragedii bo nacięcia montuje się w mniej agresywny sposób, ale wciąż będzie to trochę większe zużycie)"
Awatar użytkownika
bodek
Posty: 2
Rejestracja: 13 lis 2018, 15:59
Model: Inny

19 lis 2018, 13:10

Generalnie nie ze wszystkimi stwierdzeniami w powyższej wiadomości mogę się zgodzić :)

W sporcie samochodowym zawsze chodzi o to, żeby klocek i tarcza zawsze współpracowały w optymalnych warunkach. Czyli świeża powierzchnia klocka i czysta tarcza. Nacięcia na tarczy nie działają wybiórczo, one cały czas "tną" klocek. Zeszklenie klocka następuje też na jakiejś grubości. Cały czas upalając za słaby klocek, cały czas będziemy go szklili i cały czas będzie piszczał, słabiej hamował, pomimo nacięć.

Odprowadzanie gazów, to dużo wyższy poziom wyczynu (dopiero wtedy to ma jakieś znaczenie), poza tym zazwyczaj występuję tylko podczas układania klocków.

Nacięcia na tarczy poprawiają initial bite i to w sporym stopniu. Wszystko zależy od nacięć, ich ilości, kształtu itd. Im więcej nacięć, lepszy bite i szybsze zużycie klocka. Bardzo ważne jest jakiego typu mieszanki używamy: organiczna zje się dużo szybciej, semi-metalic znośnie, sintered słabo nadaje się do nacięć.

MX-5 jest lekka, ale ma też mały hamulec, nie jest trudno go przegrzać.

Do seryjnych klocków nie zakładałbym nacinanej tarczy, bo nic nie da poza szybszym zużyciem klocka.
Im bardziej zaawansowane mieszanki, tym nacięcia mają większy sens :)

Moja rada: brać najtańsze tarcze jakie się da, a zainwestować w klocek i chłodzenie. To lepiej wydane pieniądze.

Co do szybkości zużycia z naciętymi tarczami: to ok 1/5 żywotności klocka mniej, ALE wszystko zależy od stylu użytkowania :)

PZDR

Bodek
sulejman
Posty: 45
Rejestracja: 31 paź 2016, 17:45
Model: NC FL2

15 sty 2019, 18:56

Przymierzam sie do kupna klockow, bo stare sie juz koncza.

Po przeczytaniu ostatnich odpowiedzi powoli kusilo mnie kupno Stoptechow, ale w wersji Street. Wiem, ze ogolnie nie ciesza sie one duzym powodzeniem, ale wydaje mi sie, ze na moj styl jazdy w zupelnosci by te wystarczyly. Na tor nie jezdze. Uzywam miaty jako daily, a w ladna pogode jakis wypad w gory, a to i tak nie hardkorowo, ale raczej zeby sie nacieszyc topdownem. Chociaz w tym roku zaliczylem tez Transfogarska i Transalpine, gdzie tarcze mi sie mocno grzaly, ale tez w granicach rozsadku.
Jestem w kontakcie ze Stoptechem polskim i ta wersja bedzie dostepna dopiero za 3-4 tyg. Wersja Sport z kolei prawdopodobnie bedzie juz niedlugo. Roznica w cenie to Street: 340zl vs Sport 450zl.
Czy myslicie, ze w moim przypadku warto doplacac do Sport? Mam wrazenie, ze nie wykorzystam ich potencjalu w ogole.

Co byscie mi polecili jako alternatywe? Dobrze by bylo, zeby byly dostepne w Polsce, bo troche mi zalezy na czasie
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

16 sty 2019, 15:18

sulejman pisze:
15 sty 2019, 18:56
Przymierzam sie do kupna klockow, bo stare sie juz koncza.

Po przeczytaniu ostatnich odpowiedzi powoli kusilo mnie kupno Stoptechow, ale w wersji Street. Wiem, ze ogolnie nie ciesza sie one duzym powodzeniem, ale wydaje mi sie, ze na moj styl jazdy w zupelnosci by te wystarczyly. Na tor nie jezdze. Uzywam miaty jako daily, a w ladna pogode jakis wypad w gory, a to i tak nie hardkorowo, ale raczej zeby sie nacieszyc topdownem. Chociaz w tym roku zaliczylem tez Transfogarska i Transalpine, gdzie tarcze mi sie mocno grzaly, ale tez w granicach rozsadku.
Jestem w kontakcie ze Stoptechem polskim i ta wersja bedzie dostepna dopiero za 3-4 tyg. Wersja Sport z kolei prawdopodobnie bedzie juz niedlugo. Roznica w cenie to Street: 340zl vs Sport 450zl.
Czy myslicie, ze w moim przypadku warto doplacac do Sport? Mam wrazenie, ze nie wykorzystam ich potencjalu w ogole.

Co byscie mi polecili jako alternatywe? Dobrze by bylo, zeby byly dostepne w Polsce, bo troche mi zalezy na czasie
W NC sprawa jest bardzo prosta:

Stoptech > OEM > wszystko inne

To w dużym przybliżeniu, w kategorii "wszystko inne" też są fajne klocki, tak samo jak fajterzy na torze testują różne customowe mieszanki, które w zależności od wymagań i oczekiwań kierowcy mogą być lepsze od Stoptechu.

Pytałem kilka osób o opinię na temat wersji street - ale wychodzi na to że wszyscy których pytałem niezależnie od używania samochodu (tor/daily) jeżdżą na wersji sport i nie widzą celu w zakupie drogowej wersji. Dlatego ja kupiłem Sport.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
sulejman
Posty: 45
Rejestracja: 31 paź 2016, 17:45
Model: NC FL2

16 sty 2019, 17:05

BOMI21 pisze:
16 sty 2019, 15:18
sulejman pisze:
15 sty 2019, 18:56
Przymierzam sie do kupna klockow, bo stare sie juz koncza.

Po przeczytaniu ostatnich odpowiedzi powoli kusilo mnie kupno Stoptechow, ale w wersji Street. Wiem, ze ogolnie nie ciesza sie one duzym powodzeniem, ale wydaje mi sie, ze na moj styl jazdy w zupelnosci by te wystarczyly. Na tor nie jezdze. Uzywam miaty jako daily, a w ladna pogode jakis wypad w gory, a to i tak nie hardkorowo, ale raczej zeby sie nacieszyc topdownem. Chociaz w tym roku zaliczylem tez Transfogarska i Transalpine, gdzie tarcze mi sie mocno grzaly, ale tez w granicach rozsadku.
Jestem w kontakcie ze Stoptechem polskim i ta wersja bedzie dostepna dopiero za 3-4 tyg. Wersja Sport z kolei prawdopodobnie bedzie juz niedlugo. Roznica w cenie to Street: 340zl vs Sport 450zl.
Czy myslicie, ze w moim przypadku warto doplacac do Sport? Mam wrazenie, ze nie wykorzystam ich potencjalu w ogole.

Co byscie mi polecili jako alternatywe? Dobrze by bylo, zeby byly dostepne w Polsce, bo troche mi zalezy na czasie
W NC sprawa jest bardzo prosta:

Stoptech > OEM > wszystko inne

To w dużym przybliżeniu, w kategorii "wszystko inne" też są fajne klocki, tak samo jak fajterzy na torze testują różne customowe mieszanki, które w zależności od wymagań i oczekiwań kierowcy mogą być lepsze od Stoptechu.

Pytałem kilka osób o opinię na temat wersji street - ale wychodzi na to że wszyscy których pytałem niezależnie od używania samochodu (tor/daily) jeżdżą na wersji sport i nie widzą celu w zakupie drogowej wersji. Dlatego ja kupiłem Sport.
A gdzie moge kupic OEM?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 sty 2019, 17:48

OEMy często bywają na Allegro naprzyklad. Poza tym bez problemu w ASO

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
McTwist
Posty: 98
Rejestracja: 03 mar 2018, 13:47
Model: NA
Wersja: 1990 Miata
Lokalizacja: Warszawa

17 sty 2019, 14:17

Panowie, chce zmienić small breaki na midy. Mam już zaciski, planuje regenerację, stad pytanie czy trzeba kupować zestawy naprawcze razem z tłoczkiem czy można wkładać stary?
Tarcze rozmiar 250mm ATE czy Zimermann czy jeszcze coś innego?
Klocki rozmiar 110?? Brać ferodo?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1990 NA Mazda MX-5 MIATA
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 sty 2019, 17:34

Jeśli tloczki w dobrym stanie to nie trzeba wymieniać. Gumki także, jeśli całe umyć i założyć z powrotem. zamienniki są nowe ale jakość nie ta sama. Klocki polecam OEM Mazda z allegro

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
McTwist
Posty: 98
Rejestracja: 03 mar 2018, 13:47
Model: NA
Wersja: 1990 Miata
Lokalizacja: Warszawa

17 sty 2019, 18:22

Alex pisze:Jeśli tloczki w dobrym stanie to nie trzeba wymieniać. Gumki także, jeśli całe umyć i założyć z powrotem. zamienniki są nowe ale jakość nie ta sama. Klocki polecam OEM Mazda z allegro

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Te OEM mazda dadzą radę na torze?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1990 NA Mazda MX-5 MIATA
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 sty 2019, 18:53

Moim zdaniem lepiej niż ferodo. Działają podobnie ale wytrzymują jakieś 2x dłużej. Przynajmniej u mnie

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
hanc
Donator
Donator
Posty: 56
Rejestracja: 16 mar 2017, 17:27
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

18 sty 2019, 1:10

A tak z ciekawości... jak wyglądają OEM klocki do NBfl? Można prosić o jakiegoś przykładowego linka?
Bo na allegro to co drugie mają w opisie podane OEM, a są różne kolory - niebieskie, czarne, zielone...
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 sty 2019, 7:12

hanc pisze:
18 sty 2019, 1:10
A tak z ciekawości... jak wyglądają OEM klocki do NBfl? Można prosić o jakiegoś przykładowego linka?
Bo na allegro to co drugie mają w opisie podane OEM, a są różne kolory - niebieskie, czarne, zielone...
pytanie czy masz mid czy bigbrejki, i czy chodzi ci o przod czy tył

to np. sa klocki na przod do midbrejkow
https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulc ... 7527822586

de facto OEM klockow pasujacych do np. midbrejkow jest kilkanascie typow rozniacych sie oznaczeniami Mazdy. Roznica polega na producencie, rynku przeznaczenia i nie wiem czym jeszcze.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

29 sty 2019, 14:51

Chcę się tylko upewnić - FDB1755, https://hamulcesklep.pl/o/FDB1755?fbcli ... TSACpc8bUw - klocki BB czy MB?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
maaras
Posty: 47
Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Bydgoszcz

29 sty 2019, 22:04

BB, na tej stronie masz fajnie opisane i pokazane różnice https://mossmiata.com/factory-big-brakes
kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 400
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

03 lut 2019, 13:15

Przymierzam się do zakupu nowych tarcz. Czy ktoś miał doświadczenia z tarczami Rotinger Graphite Line
Interesują mnie
Przód: https://allegro.pl/oferta/tarcze-roting ... 7778468486
Tył: https://allegro.pl/oferta/tarcze-roting ... 7811273413

Ceny Stoptech mnie odstraszyły.
Zdrówko!
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

23 kwie 2019, 18:48

Czy da się poprawić hamowanie w ND wymieniając same klocki ? bo wydaję mi się że strasznie słabe te moje hamulce :( tarcze mam trochę czarne i z lekkimi bruzdami (postaram się dodać foto) na ostatnim track day-u przy ostrym hamowaniu na mokrym miałem uczucie że tył mnie chce wyprzedzić!
Jakie klocki kupić ?
Czy ktoś jeździ na EBC Yellow stuff ? potrzebuję coś na tor i ulicę
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
S.Sebastian
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2019, 12:05
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

17 lip 2019, 14:44

Cześć wszystkim!

Tarcze i klocki do NC x4 do wymiany, jakie polecacie do daily?

Pozdrawiam!
Lately
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2019, 12:42
Model: NA
Lokalizacja: Płock

18 lip 2019, 7:18

kazik_kazik pisze:Przymierzam się do zakupu nowych tarcz. Czy ktoś miał doświadczenia z tarczami Rotinger Graphite Line
Interesują mnie
Przód: https://allegro.pl/oferta/tarcze-roting ... 7778468486
Tył: https://allegro.pl/oferta/tarcze-roting ... 7811273413

Ceny Stoptech mnie odstraszyły.
Z Rotingerem mam takie doświadczenia, że w moim Citroenie C4 tylne hamulce są z łożyskami, a jako, że nie było tarcz które zamówiłem to dostałem Rotingery. Po ~5kkm łożyska, które powinny być wprasowane są luźne i mają ogromne luzy :)
Maja mi przysłać za to nowe tarcze, zobaczymy czy to pojedynczy przypadek czy coś na prawdę jest z nimi nie tak.

Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

18 lip 2019, 19:02

Jaki numer stoptechów sport na przód i tył to MX5 NA smallbrake?
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

08 wrz 2019, 23:58

Lately pisze:
18 lip 2019, 7:18
kazik_kazik pisze:Przymierzam się do zakupu nowych tarcz. Czy ktoś miał doświadczenia z tarczami Rotinger Graphite Line
Interesują mnie
Przód: https://allegro.pl/oferta/tarcze-roting ... 7778468486
Tył: https://allegro.pl/oferta/tarcze-roting ... 7811273413

Ceny Stoptech mnie odstraszyły.
Z Rotingerem mam takie doświadczenia, że w moim Citroenie C4 tylne hamulce są z łożyskami, a jako, że nie było tarcz które zamówiłem to dostałem Rotingery. Po ~5kkm łożyska, które powinny być wprasowane są luźne i mają ogromne luzy :)
Maja mi przysłać za to nowe tarcze, zobaczymy czy to pojedynczy przypadek czy coś na prawdę jest z nimi nie tak.

Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
Mam Rotinger GT GrafitLine jakieś 7 tys. kmi są O.K. bardziej agresywne niż oem, no i u Rotingera mamy o ile pamiętam 5% zniżki
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
ODPOWIEDZ