[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
EBC black stuff to zwykły klocek na ulicę, teoretycznie usportowiony jest green, potem red, miałem kiedyś green stuff'y. Hamowały nie najgorzej, ale bez rewelacji, za to jedno co pamiętam dobrze, to że strasznie piszczały.
Ogólnie nie mam jakiejś wybitnie dobrej opinii o EBC, ale TRW czy premiery od Ferodo to też zwykłe klocki, więc skuteczność hamowania powinna być podobna.
Ogólnie nie mam jakiejś wybitnie dobrej opinii o EBC, ale TRW czy premiery od Ferodo to też zwykłe klocki, więc skuteczność hamowania powinna być podobna.
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
Wziąłem te blacki, dam znać jak to hamuje, choć porównanie będzie cienkie, bo nie wiem co mam teraz
piotr-gka pisze:założyłem TRW, przy pierwszych hamowaniach śmierdzą,
Tarcze czy klocki? Klocki muszą się zahartować/wygrzać, tarcze są konserwowane więc zanim temperatura nie zrobi swojego to mogą śmierdzieć.
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Co do klocków ostatnimi dniami też trochę siedziałem w temacie. Sam myślałem o TRW, bo poczciwy klocek, ale jak się okazuje tylko dawniej. Obecnie jak to powiedział mój kumpel z sklepu z częściami TRW się zwyczajnie zj***ło, bo piszczy i już inaczej hamuje. Więc postawiłem na Ferodo, ale przodu nie było nigdzie na magazynach. I kumpel polecił mi w cenie jakoś z 10zł może niższej od Ferodo klocki, które ostatnio pojawiły się na rynku i zbierają bardzo dobre opinie. Mianowicie klocki HELLA PAGID. Klocek bardzo przyzwoicie wykonany i hamuje też bardzo przyzwoicie. Aaa no i nie słyszałem jeszcze nawet najmniejszego piśnięcia
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Zjezdzilem dwa komplety klockow trw w swojej miacie i nie miałem do nich żadnych ale. Dobre klocki w dobrej cenie.
- Alex
- Donator
- Posty: 4587
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
piotr-gka pisze:założyłem TRW, przy pierwszych hamowaniach śmierdzą, czy to normalne?
Na poczatku moga sie dziac rozne rzeczy, nawet spadek skutecznosci. Ja zwykle po ok 50km spokojnej jazdy robie procedure docierania (na stronie dystrybutora klockow Hawk ja znalazlem) i po tym jest juz gitara.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Ta procedura się ogólnie fajnie sprawdza. Ja zwykle uskuteczniam ją od razu, works like magic.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Ja mam klocki EBC Black i piszczą, i pylą. Jedno i drugie niemiłosiernie.
znalazłem docieranie
http://www.klockihamulcowehawk.pl/faq.php
trochę za późno, ale może komuś się przyda
tarcze były stare, a klocki nowe.
przejechałem ze 200km, śmierdzi mniej.
waliłoooo jakby się sprzęgło zjarało
http://www.klockihamulcowehawk.pl/faq.php
trochę za późno, ale może komuś się przyda
tarcze były stare, a klocki nowe.
przejechałem ze 200km, śmierdzi mniej.
waliłoooo jakby się sprzęgło zjarało
- Alex
- Donator
- Posty: 4587
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kurak pisze:Ja mam klocki EBC Black i piszczą, i pylą. Jedno i drugie niemiłosiernie.
mowilem ci ze szalu nie bedzie. Pylic to one moga ale piszczec niekoniecznie, mialem te klocki i nie stwierdzilem problemu. Moze brakuje ci wkladki wyciszajacej miedzy tloczkiem a klockiem?
Przy okazji mam pytanie: czy dokladnie roznia sie srednie brejki 255 od malych 235? Tylko jarzmami czy zaciski tez sa inne? Bo mysle nad regeneracja przednich zaciskow ale nie chcialbym auta unieruchamiac
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
No to już piszczeć mi EBC nie będą bo się na Bydgoszczy skończyły.
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
EBC black, piszczą (ale tylko trochę) i pylą (ale też nie tak strasznie), natomiast hamują bardzo dobrze, dużo lepiej od tego co miałem, z każdej prędkości bez problemu zablokuję koła na Adrenalinach 195/50.
natomiast to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4220451815
mi nie pasuje na tył, jeżdżę na starych i tył jest za słaby (w porównaniu do przodu), co powinienem kupić? (tarcze nowe mam)
natomiast to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4220451815
mi nie pasuje na tył, jeżdżę na starych i tył jest za słaby (w porównaniu do przodu), co powinienem kupić? (tarcze nowe mam)
h8r pisze:mi nie pasuje na tył, jeżdżę na starych i tył jest za słaby (w porównaniu do przodu), co powinienem kupić? (tarcze nowe mam)
To są do 231 tarcz. Potrzebujesz takie z dwoma wycięciami w skrzydełkach (masz NA z tego co pamiętam)?
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
Tak, masz rację, nie wynikało to jasno z opisu w aukcji i się pomyliłem - próbuję zwrócić.
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
Jakie klocki kupić na tył do NA FL 251mm, żeby nie były za twarde i hamowały, do szybszej jazdy, ale nie torowe. Nie znam tych firm maxgear, jpn, a najtańsze trw to ponad 100 (za przód mniej dałem) - polecicie coś?
kermit01 pisze:jak by ktoś się zastanawiał nad EBC Black - to poniższe zdjęcia obrazują jak te klocki pylą - oczywiście warunki były ekstremalne bo cały dzień na Ułężu. Oryginalny kolor felgi to biały
No to już wyszły mi z głowy
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
Rafa1981 pisze:kermit01 pisze:jak by ktoś się zastanawiał nad EBC Black - to poniższe zdjęcia obrazują jak te klocki pylą - oczywiście warunki były ekstremalne bo cały dzień na Ułężu. Oryginalny kolor felgi to biały
No to już wyszły mi z głowy
Pozdr
Rafa
panowie trochę nie rozumiem ...jak pyli to jest wada klocka? że felgi tzreba myć?
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Też mi się wydaje, że klocek jest do hamowania, a nie zachowywania czystości .
Z drugiej strony , od czasu kiedy jeżdżę na codzieńw DS permormance i Hawk HPS - to chciałbym mieć nadwornego do mycia felg , w zasadzie cały czas są pomarańczowo-czarne A to przecież tylko średnio pylące klocki . I trochę się nie dziwie, że niektórzy w akcie desperacji ściągają ceramiki zza oceanu, aczkolwiek cały czas uważam, że klocek do mojego auta powinien być dostępny "za rogiem" ulicy ...
Z drugiej strony , od czasu kiedy jeżdżę na codzieńw DS permormance i Hawk HPS - to chciałbym mieć nadwornego do mycia felg , w zasadzie cały czas są pomarańczowo-czarne A to przecież tylko średnio pylące klocki . I trochę się nie dziwie, że niektórzy w akcie desperacji ściągają ceramiki zza oceanu, aczkolwiek cały czas uważam, że klocek do mojego auta powinien być dostępny "za rogiem" ulicy ...
-
- Posty: 1417
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
- Model: Inny
- Wersja: Japoński :P
- Lokalizacja: Warszawa
arturo_tiburon pisze:Rafa1981 pisze:kermit01 pisze:jak by ktoś się zastanawiał nad EBC Black - to poniższe zdjęcia obrazują jak te klocki pylą - oczywiście warunki były ekstremalne bo cały dzień na Ułężu. Oryginalny kolor felgi to biały
No to już wyszły mi z głowy
Pozdr
Rafa
panowie trochę nie rozumiem ...jak pyli to jest wada klocka? że felgi tzreba myć?
Problem polega na tym, ze tak przypaliły ze nie mozna ich domyc - dosłownie wzarly sie w lakier i felgi do malowania niestety. Nie mowię, ze z innymi klockami byłoby inaczej jednak wiele osób juz pisało o ponadprzeciętnym pyleniu ebc
kermit01 pisze:arturo_tiburon pisze:Rafa1981 pisze:kermit01 pisze:jak by ktoś się zastanawiał nad EBC Black - to poniższe zdjęcia obrazują jak te klocki pylą - oczywiście warunki były ekstremalne bo cały dzień na Ułężu. Oryginalny kolor felgi to biały
No to już wyszły mi z głowy
Pozdr
Rafa
panowie trochę nie rozumiem ...jak pyli to jest wada klocka? że felgi tzreba myć?
Problem polega na tym, ze tak przypaliły ze nie mozna ich domyc - dosłownie wzarly sie w lakier i felgi do malowania niestety. Nie mowię, ze z innymi klockami byłoby inaczej jednak wiele osób juz pisało o ponadprzeciętnym pyleniu ebc
Moze uzywasz nieodpowiedniej chemi do felg. Sprobuj np IronX.
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Jeśli felga ma porowatą powierzchnię , i nie czyści się tego przez dłuższy czas - to nie ma szans , żeby nie powstał na rozgrzanej feldze spiek . Ja mam felgi d. dobrze polakierowane , nowe - a mimo to co 2-3 wyjazdy dokładnie muszę umyć , a po torze czy szybszej jeździe obowiązkowo ..
kermit01 pisze:felgi poszły do mojego wujka który ma myjnie więc potraktował je odpowiednimi środkami Niestety nie pomogło. Fakt, że oddałem je do czyszczenia jakieś 3-4 dni po fakcie, może za późno..
Z tymi myjniami to tez tak roznie, czesto z chemi to maja roztwor kw solnego. W tym wypadku to raczej fosforowy, a najlepiej dedykowane srodki, ktorych zwykle myjnie uzywaja zadko ze wzgledu na cene.
kermit01 pisze:to akurat myjnia parowa więc pewnie też inne środki. Spróbuje jednak tego IronX
Para jest super do wielu rzeczy, np. Jako prewash na skory uzylem i bdb, ale para nie ruszy metalu. IronX i generyki wchodza w reakcjie z opilkami metalu i mamy legendarne krwawiace felgi