[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

22 mar 2014, 19:19

Też tak myślałem. Zamówiłem w sklepie klocki i dostałem do BB. Gość nawet przed zamówieniem pytał mnie o VIN, bo mówił, że z tymi klockami ciągle problem mają :).
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

22 mar 2014, 19:29

zolt pisze:Też tak myślałem. Zamówiłem w sklepie klocki i dostałem do BB. Gość nawet przed zamówieniem pytał mnie o VIN, bo mówił, że z tymi klockami ciągle problem mają :).


Dlatego zamawiając klocki trzeba pozbawić gościa doboru, tylko chwytać konkretne 8-)
Rules are made to be broken
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

22 mar 2014, 19:47

True story.
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

24 mar 2014, 9:40

ludzie z mikody odpisali mi,że nie robią tarcz dla MX-5 NBFL 146KM. Czy wstawialiscie do siebie te od 140KM?
bezmiatowy //
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

24 mar 2014, 10:03

eiti pisze:ludzie z mikody odpisali mi,że nie robią tarcz dla MX-5 NBFL 146KM. Czy wstawialiscie do siebie te od 140KM?


Jeśli w Twoim NBfl są Big Brake'i a więc tarcze 270mm których istotnie Mikoda nie robi to jak chcesz wsadzić tarcze o średnicy 255mm??
Chyba że masz tarcze standartowe...jakiego masz emiksa, jakaś limitka, 1.8?
Rules are made to be broken
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

24 mar 2014, 10:35

NBFL grudzien 2000,
vin JMZNB18P200200199
bezmiatowy //
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

24 mar 2014, 10:48

eiti pisze:NBFL grudzien 2000,
vin JMZNB18P200200199


To jest jakaś limitowana edycja typu sportive etc. ??
Masz silnik 1,8 i moim zdaniem masz tarcze 255mm, ale potrzebuje więcej szczegółów...masz zdjęcie auta? Najlepiej wnętrza, bo od razu będzie wiadomo co to za wersja, natomiast na 100% nie będziemy pewni dopóki fizycznie nie zmierzysz średnicy tarcz, bo np. poprzedni właściciel mógł wsadzić Big Brake'i do auta które z fabryki wyjechało ze zwykłymi...
Rules are made to be broken
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

24 mar 2014, 20:28

zlapal mnie deszcz i nie za bardzo usmiechalo mi sie rozkrecac kola na nim. Szybkie pomiary: od srodka tarczy do jej konca jej 7cm na tyle i odrobine mniej na przodzie. Miedzy srubami w drag wheel 16" mam jakies 12cm (a one idealnie do konca wypuklej czesci nie dochodza )co daje 270mm
Klocki zweryfikowalem i wygladaja tak jak zamowione

zamowielem
1 x Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe, PREMIER (FDB1600)
1 x Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe, PREMIER (FDB1755)
2 x Tarcza hamulcowa (DF4406)
2 x Tarcza hamulcowa (DF4405)
bezmiatowy //
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

21 kwie 2014, 21:22

wedlug roznych katalogow te same klocki na przod podchodza do mx-5 z rocznikow 1989-2003

Czy to znaczy ze wczesne NA (235mm) i NB/późne NA (255mm) maja te same klocki?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

21 kwie 2014, 21:28

nie inne sa klocki do 255
White NA BP'95
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

21 kwie 2014, 21:29

tylne tak ale z czteroma wycięciami
górne wycięcia do NA a środkowe do NB
przednie raczej nie
MIATA nim jak szatan
Obrazek
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

30 kwie 2014, 8:48

Ktory przedni klocek pasuje do NB 10th ?

Ten

http://i61.tinypic.com/28r3bq9.jpg

czy ten'

http://i59.tinypic.com/6em3wo.jpg
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

30 kwie 2014, 10:50

te 1 Trw GDB3103
White NA BP'95
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

02 maja 2014, 13:25

Oplaca sie brac ceramiczne HAWKi do seryjnej tarczy do dynamicznej jazdy po miescie ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

02 maja 2014, 16:22

logimen pisze:Oplaca sie brac ceramiczne HAWKi do seryjnej tarczy do dynamicznej jazdy po miescie ?


Dobre pytanie sam szukam na nie odpowiedzi :roll:
Masz jakieś żródło czy net?
Rules are made to be broken
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 maja 2014, 17:55

Dobre pytanie sam szukam na nie odpowiedzi :roll:

te ? --> http://www.hawkperformance.com/performance-street/pads/performance-ceramic
do dynamicznej jazdy szarikiem po mieście :D to ja bym założył HPS. Jedyna wada, to mycie felg :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

02 maja 2014, 18:22

majkel
dokladnie o te klocki mi chodzi :D Hmm, z tym myciem to moze byc upierdliwie. Jednak wolal bym cos co malo pyli.

Hantkus
NIe mam zadnych info. Tak mi pomysl wpadl do glowy i chcialem sie zorientowac. Nikt u nas nie jezdzi na seryjnej tarczy i klocku ceramicznym ?

Ze wzgledu na to, ze nie szlajam sie po sklepach w necie, ktos wie moze gdzie ew. takie zamowic zeby wyszlo jak najtaniej ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

02 maja 2014, 18:52

I właśnie o to pylenie z hps'ami mie sie rozchodzi...czy ktoś jeździ nie wiem, znam takiego jednego co ma ceramiki do 270 na półce w garażu ale mimo wzajemnej sympatii sprzedać za cholerę nie chciał :geek:
Hps'y są na allegro, ceramików nie widziałem, zapewne można stargać z jebaja burgerowego :twisted:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

12 maja 2014, 21:12

Cześć...

Od kilku dni edukuję się w temacie Big Break'ów ... i chyba już większość łapię co i jak i dlaczego. Chyba.
Ale potrzebuję jeszcze jednej finalnej rzeczy ... klocków :).

Czy ktoś z Was może mi potwierdzić, czy:

Szerokość: 123,1 mm
Wysokość: 58,5 mm

to odpowiedni rozmiar klocków do BB?

(przykładowe: http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamul ... produktowe)

Bo już wiem jak 'na oko' wyglądają...
Wiem także, że OEM ma jakieś chore ceny za klocki (no chyba, że pylą na złoto - to może bym wziął).
Ale już jak wbijam w wyszukiwarkę klocków MX-5 1.8 146KM ... to sugeruje mi różnej wielkości klocki (i tarcze).

Dlatego wolę się upewnić ... może ktoś z Was kojarzy. Będę wdzięczny za pomoc...
Obrazek
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

12 maja 2014, 21:22

Będą pasować, btw. dobry wybór 8-)
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

12 maja 2014, 21:26

Hantkus pisze:Będą pasować, btw. dobry wybór


Dzięki ... i dzięki :D
Obrazek
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2014, 21:30

Miśki, a czy BB nie miały dwóch różnych klocków w zależności od rocznika? Czy to tylko z tyłu?
Obrazek

miatasm.com
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

12 maja 2014, 21:36

Te które kolega zalinkował będą pasować, Marcin z roadsterów pomagał mi zweryfikować które będą pasować i uczulał aby zwrócić uwagę aby klocek miał 123mm nie 110...a z tyłu były jakieś kwestie typu akebono i sumimoto czy jakoś takoś...
Rules are made to be broken
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2014, 21:41

funky pisze:Czy to tylko z tyłu?

tylko z tyłu. zmiana od rocznika modelowego 2003. od 2003 NBfl ma takie z tyłu jak MSM i po tym najłatwiej je dopasować.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

12 maja 2014, 22:17

Co polecacie wrzucic na tyl (klocki + tarcze) do nb 1.8? Jazda raczej spokojna.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

12 maja 2014, 22:30

kap pisze:Co polecacie wrzucic na tyl (klocki + tarcze) do nb 1.8? Jazda raczej spokojna.


ferodo premier - jeśli są na tył .
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

14 maja 2014, 12:45

Ponownie potrzebuję pomocy, bom trochę już zwariował...
Po zakupie Big Brake'ów z zaprzyjaźnionym mechanikiem wzięliśmy się za rozebranie zacisków...
Klocki poszły do kosza, tarcze jeszcze na kilka miesięcy starczą więc zostały...
I rozebraliśmy zaciski oraz wsporniki coby do czyszczenia się nadawały i malowania...
Kołki wyjęte oraz zdjęliśmy wszystkie gumki...

Gumek było dokładnie tyle:
Obrazek

Idąc za rekomendacją Majkela, uderzyłem do CarSpeed coby mi wyliczyli ile będzie mnie kosztował zestaw gumek do naprawy BB + 2 sworznie (później okazało się, że i klocki u nich kupię, ale to tak totalnie BTW).

Bardzo sympatyczny Pan Adrian przesłał mi kosztorys zestawu naprawczego, który zawierał ... dwa dodatkowe elementy (numer 5 i 6), których na swych BB nie znalazłem (rozbierając je).

Obrazek

Nie zawracałbym Wam dupy, gdyby różnica między jednym zestawem, a drugim nie wynosiła ... 200 złotych za 4 gumki.
(pierwszy kosztuje 199 złotych i zawiera dokładnie taką ilość gumek jakie wyjąłem z BB, drugi 405 złotych, ale zawiera 4 egzotyczne elementy).

Stąd też pytanie ... czy kojarzycie co to za gumki i czy są one niezbędne...


Wiem, że powinienem szukać zmieników, ale i wśród nich są zestawy z gumkami nr. 5 i 6 i są takie bez... więc sensu pytania to nie zmienia, a ja doszedłem do wniosku, że wolę wydać więcej i mieć OEMowe gumy, niż przyoszczędzić na hamulcach (nie twierdzę, że nie ma dobrych zmieników - ino ja się na tym nie znam, więc biorę pewne).

Będę wdzięczny za pomoc ... bo już z netu raczej więcej nie wyczytam, a niektórzy z Was może już przez to przechodzili :).
Obrazek
vlodar
Posty: 175
Rejestracja: 07 kwie 2014, 18:15
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

15 maja 2014, 20:14

A ja mam pytanko (choć pewnie w zakamarkach tego Forum już odpowiedź gdzieś się kryje...) czy warto oszczędzić na którymś w tych elementów, czy te najdroższe zawsze są warte tej dopłaty?

Poniżej wycena z Carspeed.

Kod: Zaznacz cały

1) tarcze hamulcowe przód:
- ADL - 125zł/szt, z dnia na dzień u nas
- DOKUJI - 110zł/szt, z dnia na dzień u nas
- chińskich wynalazków nie proponuję w trosce o bezpieczeństwo
2) tarcze hamulcowe tył:
- ADL - 80zł/szt, z dnia na dzień u nas
- DOKUJI - 70zł/szt, z dnia na dzień u nas
- najtańszych nie proponuję - jak wyżej
3) klocki hamulcowe przód:
- ATE - 210zł/kpl na 2 koła, jest 1 kpl od ręki (polecam, w komplecie elementy montażowe)
- DOKUJI - 120zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- tańszych nie proponuję w trosce o bezpieczeństwo (kiepska wydajność)
4) klocki hamulcowe tył:
- TRW - 125zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- DOKUJI - 90zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- MK - 65zł/kpl na 2 koła, 1 kpl jest (ale nie polecam - twarde)
5) zestaw naprawczy zacisku przód:
- JAPAN - 38zł/kpl gumek na 1 zacisk, z dnia na dzień u nas
6) zestaw naprawczy zacisku tył:
- JAPAN - 45zł/kpl gumek na 1 zacisk, z dnia na dzień u nas
Obrazek
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

15 maja 2014, 21:16

vlodar pisze:A ja mam pytanko (choć pewnie w zakamarkach tego Forum już odpowiedź gdzieś się kryje...) czy warto oszczędzić na którymś w tych elementów, czy te najdroższe zawsze są warte tej dopłaty?

Poniżej wycena z Carspeed.

Kod: Zaznacz cały

1) tarcze hamulcowe przód:
- ADL - 125zł/szt, z dnia na dzień u nas
- DOKUJI - 110zł/szt, z dnia na dzień u nas
- chińskich wynalazków nie proponuję w trosce o bezpieczeństwo
2) tarcze hamulcowe tył:
- ADL - 80zł/szt, z dnia na dzień u nas
- DOKUJI - 70zł/szt, z dnia na dzień u nas
- najtańszych nie proponuję - jak wyżej
3) klocki hamulcowe przód:
- ATE - 210zł/kpl na 2 koła, jest 1 kpl od ręki (polecam, w komplecie elementy montażowe)
- DOKUJI - 120zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- tańszych nie proponuję w trosce o bezpieczeństwo (kiepska wydajność)
4) klocki hamulcowe tył:
- TRW - 125zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- DOKUJI - 90zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- MK - 65zł/kpl na 2 koła, 1 kpl jest (ale nie polecam - twarde)
5) zestaw naprawczy zacisku przód:
- JAPAN - 38zł/kpl gumek na 1 zacisk, z dnia na dzień u nas
6) zestaw naprawczy zacisku tył:
- JAPAN - 45zł/kpl gumek na 1 zacisk, z dnia na dzień u nas


Takich mega wynalazkow typu JC to nie kupuj, ale niema co wariowac. Kolcki niezle cenowo i jakosciowo to ferodo premier, tarcze dobre robi ATE, TRW, Brembo, Ferodo.

Ja jak bede robil przod to zapewne kupie tarcze Rotinger (miala byc mikoda ale juz nie robia 255) nacinane i nawiercane. Po pierwsze ze wzgledu na to jak taki zestaw hamuje u Autopaga'i (w porownaniu do mnie jest przepasc), po drugie ze wzgledu na dobre opinie kolegow z forum i ogolno internetowe. Wada jest taka ze mega zjadaja klocki, ale ja w gorach nie mieszkam, a miata jakis wielkich przebiegow nie robie, wiec mi to nie przeszkadza. Klocki kupie Ferodo Premier sa dosc tanie i calkiem niezle.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

15 maja 2014, 21:28

do zwykłej jazdy i 1.6 wez Dokuji i bedzie dobrze
White NA BP'95
ODPOWIEDZ