[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irekkurczak
Posty: 194
Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Elbląg

27 maja 2013, 14:11

Z klockami hamulcowymi to przyznam się nieco zgłupiałem a informacji konkretnej znaleźć nie mogłem.
Na przód dostępne są dwa rodzaje natomiast na tył aż trzy. Na czym to polega ?
Wyczerpującej informacji na ten temat nie znalazłem.
Przód :
Obrazek


Obrazek


Tył:

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Może któryś z szanownych kolegów / koleżanek wytłumaczyć jak dobrać odpowiednie.
W moim przypadku to NB 1.6 98 r.

Z góry dzięki ! :smile:
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

27 maja 2013, 17:59

prosta i skuteczna rada - zdejmij koło i zobacz co masz, .....ja się boje pisać :turla: :turla: :turla: bo frakcja poznańska jest czujna w temacie klocków (zwłaszcza na tył) nawet dedykują piosenki nie ma żartów z klockami (zwłaszcza tylnymi oczywiście) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
BORO
Posty: 665
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

27 cze 2013, 15:25

Czy ktoś przerabiał temat "specjalistycznych" klocków na tył do reakcji na ręczny?
Widziałem kiedyś info że można dostać klocki na tył, które mają lepszą reakcję na użycie przy zaciąganiu ręcznego.
http://youtu.be/KDe-CMZmXXo?t=6m13s

Zastanawiam się:
- czy to działa wyraźnie lepiej czy ręcznym?
- czy nie jest jakoś wyraźnie gorsze przy normalnym hamowaniu (efektywność, kultura pracy, zużycie)?
- czy i gdzie można to dostać w PL?
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Chwiał
Posty: 925
Rejestracja: 06 gru 2012, 10:21
Lokalizacja: W-wa, Śródmieście

27 cze 2013, 15:58

Zamontuj sobie hydrauliczny :mrgreen:
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
BORO
Posty: 665
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

28 cze 2013, 10:14

Przecie to samochód na codzień :wink:
Ręczny przy nawrotkach ma przede wszystkim pomagać

[ Dodano: 28-06-2013, 13:38 ]
Kupował ktoś Ferodo DS2500 do Mazdy? Są w ogóle dostępne?? - nie mogę znaleźć
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

29 cze 2013, 12:04

irekkurczak, jeśli chodzi o przód, to ten dolny to tzw "Big Brake", NB 1.6 98r. nie ma BB, więc bierzesz ten górny. Jeśli chodzi o tył, to nie wymieniałem jeszcze tam klocków u siebie i pewnie też niedługo będę miał problem z ustaleniem które brać, także czekam co koledzy doradzą :)

arturo_tiburon, jak dla mnei to możesz jezdzic bez hamulcow na tyle, ale wydaje mi sie ze szerzenie propagandy nt 'mniej waznej osi' na tym forum nie jest do konca uczciwe, bo a noz widelec ktos uwierzy w te brednie. Poza tym zawsze mozna wbic na moto.onet.pl i tam sie onanizowac wsrod reszty znawcow, jesli ma sie taka potrzebe :smile:
irekkurczak
Posty: 194
Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Elbląg

30 cze 2013, 10:20

Meanmachine dzięki za odpowiedź ! Jednak tak jak radzili sprawdziłem co mam organoleptycznie :mrgreen:
A zestaw kupiłem taki :

2x - tarcza przód Brembo 09.7379.10 - 113zł/szt.
2x - tarcza tył Brembo 08.6857.10 - 96zł/szt.
1x - klocki przód Brembo P 49 020 - 147zł
1x - klocki tył Ferodo Premier FDB1012 - 81zł
2x - zestaw naprawczy zacisku przód Frenkit 251035 - 17zł
2x - zestaw naprawczy zacisku tył Frenkit 251002 - 15zł
1x - koszty pakowania i przesyłki kurierem - 0zł

Niestety miałem spore problemy z dostaniem klocków ferodo na przód, dlatego wpadły tam brembo.
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

30 cze 2013, 17:47

Czy ktoś może mi potwierdzić wymiary tłoczków hamulcowych dla NBFl'owych "Big Brake'ów" (270 i 275 mm tarcze) ?

Przód: tłoczek 54mm
tył: tłoczek 35 mm

Prawda to czy google mnie okłamało ?
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2013, 8:47

Blade, zadzwoń do nich, ja u nich brałem do sportiva: http://www.wazcar.pl/17/

generalnie w tym wątku podawałem numery części, ale szlag go trafił :mrgreen: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=7794
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

01 lip 2013, 10:41

Dobry namiar zawsze się przyda, dzięki.

Pytałem bo chcę kupić właściwe zestawy naprawcze ( gumeczki itp.) a sprzedawcy dobierają je po średnicach tłoczka.
Mucha
Posty: 3
Rejestracja: 15 cze 2012, 14:51
Lokalizacja: Gdańsk okolice

02 lip 2013, 21:44

Witam
Miata-NB
Szykuję się do regeneracji zacisków (tył): zestawy naprawcze,tarcze,klocki, linki etc.
No 90% czeka mnie wymiana łożysk igiełkowych.
Wymieniał ktoś te łożyska --> interesuje mnie rozmiarówka.

Pozdrawiam
Mr.M

PS. Zestawy naprawcze na tył to tłoczek 32x45.5 mm
czyli
FRENKIT 232017
AUTOFREN D4502
samurajek1
Posty: 448
Rejestracja: 16 paź 2012, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

21 lip 2013, 0:08

Witam
Czy ktoś zna klocki , tarcze Ashuki ? Może wiecie czy są coś warte?
W ILMotorsport dość dobra cena.
pzdr :cool:
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 lip 2013, 1:35

Coś mi się kojarzy, że szły na pierwszy montaż.
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

21 lip 2013, 22:48

Meanmachine pisze:

[b]arturo_tiburon
, jak dla mnei to możesz jezdzic bez hamulcow na tyle, ale wydaje mi sie ze szerzenie propagandy nt 'mniej waznej osi' na tym forum nie jest do konca uczciwe, bo a noz widelec ktos uwierzy w te brednie. Poza tym zawsze mozna wbic na moto.onet.pl i tam sie onanizowac wsrod reszty znawcow, jesli ma sie taka potrzebe :smile:


przepraszam najmocniej że się nie odniosłem wcześniej do Twoich wycieczek ,

1. zanim nazwiesz czyjeś wypowiedzi "bredniami" postaraj się odnosić do tego co pisze i pisać na temat a nie oceniać samej wypowiedzi.
2. udowadnianie , że tylna oś jest mniej ważna (sic!) zakładam nie ma większego sensu, pisałem wcześniej ale skoro nie chcesz się zgodzić z moim zdaniem to ok , ja uważam ,że przód jest zdecydowanie ważniejszy i tyle w temacie .. to że moje zdanie zbiega się ze sposobem projektowania samochodów czy z jakimiś elementami fizyki nie musi oczywiście nikogo przekonywać wolny kraj. Miałem okazje jechac autem bez klocków z przodu (skończyły się na ułezu) i było to bardzo mało przyjemne doświadczenie jednocześnie udało mi się też doświadczyć odwrotnej sytuacji- bez klocków z tyłu jazda jest dla wielu prawie nie do zauważenia.

3. w kwestii onanizowania się na onecie - jest takie pojęcie jak "projekcja" oczywiście w wielu odmianach - kojarzy mi się jedna ;-)


Generalnie polecam więcej szacunku do innych opinii nie trzeba ich metkować "bredniami" i nie trzeba pisać o onanizowaniu (chyba że projekcja jest bardzo silna). Jeśli nadal mnie nie rozumiesz to pewnie przyjdzie z czasem - wiem po sobie ;-).

żeby nie było OT zupełnie ....


klocki przód ds 2000, tył OEM/cokolwiek pasujące tam mam u siebie cokolwiek pasującego wkładałem do wszystkich aut na tył i nie zauważyłem róznicy ale to tylko IMHO i jak ktoś sobie wkłada na tył wypasione klocki i wiercone tarcze to oczywiście bardzo fajnie jak ktos drift robi albo generalnie lubi szarpać ręczy i w innym wypadku to dla mnie strata kasy ale to nie znaczy , że będe kogoś takiego wysyłał onanizować się na onet a jego opcji nazywał bredniami - rozumiesz róznice?
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 lip 2013, 23:25

arturo_tiburon co do rzucania onanizmem i bredniami zgadzam się z Tobą.
Co do reszty to moim zdaniem nie masz racji. Polemizowałem już kiedyś z Twoją opinią ale nie przytoczę ale nie powtórzę.
W skrócie "i jak ktoś sobie wkłada na tył wypasione klocki i wiercone tarcze to oczywiście bardzo fajnie jak ktos drift robi albo generalnie lubi szarpać ręczy i w innym wypadku to dla mnie strata kasy"
hhmm...drifterzy mają hydraulik z tyłu więc super tarcze/klocki na TEJ osi nie mają większego znaczenia, a szarpiących ręczny w Miacie zostawię w spokoju :lol:
Jeśli natomiast jedziesz na czas autem wyważonym 50/50 to przy dohamowaniach z transferem masy balans hamowania JEST istotny. Imo :cool:

Edit:przód jest istotniejszy w hamowaniu ale Miata to nie pasek w tedeiku :grraauu:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

21 lip 2013, 23:49

:kciuk: cieszę się , ze wiesz o co mi chodzi i uwielbiam kogoś kto ma inne zdanie bo wtedy jest ciekawie a jak wszycy mówią to samo to idzie zasnąć .... w temacie będę się upierał http://www.miata.net/sport/Physics/01-Weight-Transfer.html a to co najważniejsze to "Thus, by braking at one g in our example car, we add 640 pounds of load to the front tires and take 640 pounds off the rears! This is very pronounced weight transfer." i dla mnie nie podważając generlanie wagi hamowania tyłu warto pamiętać co się dzieje jak naprawdę dyptamy ostro .... ni eudało mi sie nigdy pościć dymu z tylnych klocków a z przednich to nie jest trudne i tylko tyle , moze gdzieś za bardzo popłynąłem z tym olewaniem tyłu ale generalnie chodzi o skupianie się nad tym co robi robotę ;-) a robi przód ...


do zobaczenia na kielcach :mrgreen:
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

22 lip 2013, 8:29

C U :kciuk:
Rules are made to be broken
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

23 lip 2013, 0:55

Cala rzecz rozchodzi się o to co napisałeś. Palnąłeś, trudno. Zamiast się od tego dawno odciąć, to wolisz sie pograzac i tlumaczyc. Moze jak urosne, to zrozumiem dlaczego. :neutral:

arturo_tiburon pisze:panowie, tył prawie nie bierze udziału w hamowaniu naprawdę doktoryzowanie się nad klockami na tył trochę mnie dziwi inwestujcie w przód


Stary wyga o hamulcach:
http://www.youtube.com/watch?v=G7Gm1Swa0FE&feature=youtu.be&t=8m42s

PS z tymi "projekcjami" tez ale poplynales...
samurajek1
Posty: 448
Rejestracja: 16 paź 2012, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

23 lip 2013, 7:48

Witam
Niech się ktoś wypowie jakie klocki będą odpowiednie na tył , czy te Ashuki dają radę czy coś innego polecacie .
pozdro :cool:
PawlusK
Posty: 53
Rejestracja: 28 lip 2013, 13:30
Lokalizacja: Katowice

08 sie 2013, 18:33

Może ktoś doradzić jakie klocki zapodać do mojej NA ??
Powiedzmy że na torach jeździć nie będzie :razz:, raczej normalna jazda ..
Ewentualnie jakiś sklep długo otwarty w Katowicach :grin:
40 ton brudnej mocy }:>
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

08 sie 2013, 20:33

Ja mam od kilku dni EBC black i wydaje mi się że pylą idiotycznie. Dobre opinie są na temat OEMowych klocków - Sumimoto bodajże.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

08 sie 2013, 21:00

Ja mam u siebie w NB EBC Black, hamują bardzo dobrze( pojawiło się kilka awaryjnych sytuacji więc przetestowane), jednak mają jedną wadę - mianowicie - piszą! Choć muszę przyznać, że po zrobieniu na nich ok 1 tys. km zjawisko jak by zmalało.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 sie 2013, 14:16

teraz i ja dolacze do tematu hamulcowego bo mozna rzec ze to moj konik. Doktoryzowalem sie w tym temacie (amatorsko) na dwoch Preludach i Lancerze wiec uwazam ze cos tam wiem. W razie czego pytajcie, jesli bede w stanie pomoge :wink:

Jesli chodzi o obozy "tyl jest potrzebny" vs "tyl jest niepotrzebny" to ja opowiadam sie za opcja 1 przynajmniej do zwyklego jezdzenia po miescie w roznych warunkach. Wierzcie mi ze odpowiedni tyl (ani za slaby ani za mocny) naprawde sie przydaje szczegolnie w zlych warunkach np. mokro czy nawet snieg. kiedy jest sucho faktycznie moze nie byc zbyt wielkiej roznicy.

W Miatce jeszcze nie grzebalem - ale w mojej akurat nie ma potrzeby bo hamuje ladnie :wink:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Domiś
Posty: 47
Rejestracja: 22 lip 2012, 22:39
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

25 sie 2013, 21:34

Również i ja przymierzam się do wymiany :wink: . Skrzywiłem lewą przednią tarczę, była ratowana na tokarce, ale po 500 km zaczęła bić jeszcze mocniej :roll: . Więc nasuwa się moje pytanie, czy ten zestaw da radę?
http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa,mazda,mx-5-ii-nb-1998-01-2005-10,1-8-16v-146km,72-3553-15797-100032-0-161-df4405.html#informacje-produktowe oraz http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet,mazda,mx-5-ii-nb-1998-01-2005-10,1-8-16v-146km,72-3553-15797-100030-0-161-gdb3302.html
Zaczęła mnie również niepokoić inna rzecz. Bawiąc się dzisiaj na parkingu, naciągnąłem sobie za mocno ręczny i zobaczyłem że tylna lewa tarcza mocno się nagrzała, natomiast prawda była chłodniejsza. Dostrzegłem również że na lewej tarczy klocek hamuje na całej powierzchni, a na prawej węziej (nie wiem jak to inaczej napisać :oops:
).
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

25 sie 2013, 22:55

jak ci nie równo nie hamuje to sprwadź blaszki bo ich brak lub nieprawidłowe ustawienie może powodować nierówne ścieranie sie klocków ..miałem tak jak wypadła mi jedna blaszka na przodzie ...... na przód polecam tarcze mikode wiercona plus plinik bo tam brakuje miejsca i będzie robiło robotę na tył dalej polecam klocki dowolne własnie skonczyły mi się 4 klocki w sezonie na przodzie a na tyle nadal te same hmmmm co o tym mysleć nie wiem sam może koledzy podpowiedzą bo oni wiedza jak się tam te siły rozkładają przy hamowaniu ;-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

26 sie 2013, 9:44

Co do tarcz mikody to wiercone i nacinane to tylko look a nie performance - dzwonilem kiedyś do nich i pytałem czy te tarcze jakies wzmacniane sa - odpowiedź była prosta - standardowe.
Także nie wiem czy nie będą lepsze brembo lub inne firmowe.
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 sie 2013, 10:34

naciecia i/lub nawiercenia tarcz maja oprocz wygladu swoje okreslone zadanie - oczyszczanie tarcz, scinanie zeszklen klockow i usuwanie "poduszki gazowej" i to moim zdaniem Mikoda spelnia. Owszem porzadne sportowe tarcze typu DBA beda lepsze - ale tez o wiele drozsze
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

26 sie 2013, 10:40

Mikoda nie występuje w rozmiarze do sportiva (robią tarcze na zamówienie, więc może jest to tylko kwestia poinformowania ich o zapotrzebowaniu). Himber na nich jeździ, może się wypowie jak wrażenia, zwłaszcza, że trochę toru jednak widziały. Na bezpieczeństwie się nie oszczędza, ale nie można im zarzucić niskiej jakości. Są 2x tańsze od Brembo. Dodatkowo Mikody robione są w Polsce.

Pewnie jak moje się skończą to spróbuje.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 sie 2013, 11:24

Jak swego czasu ścigałem się to miałem tarcze brembo oro (czy jakoś tak) fabrycznie nacinane, muszę przyznać, że bardzo dobrze to hamowało, zdecydowanie fajniej niż na serii.
Domiś
Posty: 47
Rejestracja: 22 lip 2012, 22:39
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

26 sie 2013, 19:05

Więc będę musiał do nich zadzwonić, a jakie do tego klocki? Polecacie coś jeszcze, ten zestaw co pokazałem nie będzie ok?
ODPOWIEDZ