[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

16 lip 2012, 10:48

gdzie poza ASO i kmparts dostane komplet hamulców do NC?
czy ktoś zna cene zestawu z ASO (kmparts to ~1000zł)?
miata lov!
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2012, 11:05

matpilch, spróbuj w www.rockauto.com - mają różne klocki w niezłych cenach, jak coś to mam kod rabatowy na 5% czy 10%, jak chcesz to podeślę Ci na PW :)
Obrazek

miatasm.com
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

17 lip 2012, 0:51

Mogę Ci również polecić RockAuto i Stop Techy Street Performance klocki - myślę, że będziesz zadowolony jak byś się zdecydował. Do tego są tanie jak barszcz (to są numery z katalogu Rock Auto do Miaty 06 - nie szukaj po MX5 częściach)

CENTRIC Part # 30911800 - StopTech Street Performance; Para-Aramid Material
Rear 28.43

CENTRIC Part # 30911790 - StopTech Street Performance; Para-Aramid Material
Front €34.15

Tarcze też tam znajdziesz :)

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

17 lip 2012, 20:29

ahh, tylko ja myślałem o oem :mrgreen:
miata lov!
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

17 lip 2012, 20:34

matpilch, nie warto. Zapłacisz podobnie albo jak trafisz na promo to i mniej niż za OEM. Dla przykładu - do NA zamówiłem u nich komplet przód + tył w cenie poniżej EBC zielonych na przód.
Obrazek

miatasm.com
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

17 lip 2012, 20:35

A dlaczego OEM? Droższy jest zazwyczaj. Gorzej hamuje. Mniej pyli i być może na dłużej starcza :)
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

17 lip 2012, 21:31

oem NCowy jest dla mnie i tak aż za dobry i nie widze powodu żeby kombinować, a i samopoczucie będe miał lepsze, syndrom Łukasza K. :mrgreen:
miata lov!
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

17 lip 2012, 21:56

A próbowałeś czegoś co mocniej hamuje? Apetyt rośnie w miarę jedzenia :) Klocki to tylko części eksploatacyjne.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
kotangch
Posty: 47
Rejestracja: 13 lip 2012, 19:04
Lokalizacja: Świdnica

26 lip 2012, 17:48

Ja mam taki problem do NB są 3 rodzaje klocków na tył i za czorta nie wiem jakie wejdą do mnie, NB 99r. Jakoś nie mam kiedy wybrać się na jakiś kanał czy podnośnik żeby to jakoś ogarnąć organoleptycznie.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

26 lip 2012, 19:18

Zmierz średnicę tarcz przednich i tylnych i będziesz znał odpowiedź - ewentualnie wklej tu to Ci podpowiemy, które klocki.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
milczewicz
Posty: 2
Rejestracja: 27 lip 2012, 8:30
Lokalizacja: Lublin

27 lip 2012, 8:51

Przymierzam się do wymiany klocków.
Szukałem trochę po necie i znalazłem [URL=http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet,mazda,mx-5-iii-nc-od-2005-03,2-0-160km,72-5448-18887-100030-0-257-5003335.html]klocki hamulcowe firmy Ashika[/URL]
Ponoć z Ashiki są jednymi z lepszych na rynku?
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

27 lip 2012, 9:09

Pewności nie mam ale wydaje mi się, że to jest dostawca OEM klocków dla Mazdy czyli było by to to samo co kupisz w salonie Mazdy.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

27 lip 2012, 9:36

blisko, blisko ale OEM hamulce (tarcze) do NC robi AshUki a nie Ashiki, natomiast klocki dostarcza EBC o ile dobrze kojarze :mrgreen:
miata lov!
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

27 lip 2012, 10:09

matpilch pisze:... natomiast klocki dostarcza EBC o ile dobrze kojarze :mrgreen:


Nie bluźnij :mrgreen:. Nie pamiętam kto dokładnie, ale na pewno nie EBC :P

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

27 lip 2012, 11:16

milczewicz, Ashika to włoski brand - oni nie produkują części, a po prostu jacyś dostawcy im je dostarczają, a oni jedynie pakują w swoje pudełka. Ostatnio założyłem ich filtr paliwa, ale klocków nie założyłbym...
Gunner
Posty: 246
Rejestracja: 30 paź 2009, 5:38
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

27 lip 2012, 11:33

Wroniasty pisze:Ostatnio założyłem ich filtr paliwa, ale klocków nie założyłbym
...

No to powiem Ci ze mam inne zdanie.
Do Mitsu Outlandera kupowalem orginalne ,ktore piszczały i nie tylko.Potem kupiłem zielone EBC + Nowe tarcze .Klcki ebc na poczatku zycia były ok,ale pozniej z kazdym kilometrem było tylko coraz gorzej.Zalozylem ostatnio Ashiki i jak na auto ,ktore troche wazy radza sobie calkiem dobrze .Mam juz na nich przejechane 20 tys/km i jest ok.
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81

Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

27 lip 2012, 23:11

Gunner pisze:Zalozylem ostatnio Ashiki i jak na auto ,ktore troche wazy radza sobie calkiem dobrze .Mam juz na nich przejechane 20 tys/km i jest ok.


Problem w tym, że jak kupisz z pięciu różnych partii te klocki to możesz trafić na różnych dostawców, bo tak jak napisałem ta firma nie produkuje sama a jedynie branduje produkty. Kupując Ferodo, czy ATE wiesz co kupujesz, a kupując Ashikę (ale też 4Maxa, Nipparts, Japan Line, Kager, etc) - albo trafisz na dobry towar, albo nie. W wypadku klocków hamulcowych wolę nie ryzykować i tyle. Chociaż oczywiście zdarza się, że trafi się dobry, albo nawet bardzo dobry produkt.
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

28 lip 2012, 21:06

Może komuś się przyda info o tarczach japanparts - po 5 tys km nadal pięknie się sprawują, w połączeniu z klockami ferodo premier niesamowicie ładnie zatrzymują samochód!

kupiłem w pośpiechu bo tylko takie były na stanie, a wyszły bardzo przyzwoicie :)
kotangch
Posty: 47
Rejestracja: 13 lip 2012, 19:04
Lokalizacja: Świdnica

28 lip 2012, 21:24

sebna pisze:Zmierz średnicę tarcz przednich i tylnych i będziesz znał odpowiedź - ewentualnie wklej tu to Ci podpowiemy, które klocki.

255/251 chce kupić ferodo premier ale są 3 rodzaje na tył:

do numeru podwozia:206465
Strona zabudowy:oś tylna
System hamulcowy:Akebono
Długość [mm]:102
Wysokość [mm]:39,5
Grubość [mm]:13
Styk ostrzegawczy o zużyciu:ze stykiem zużycia
Ilość wskazników zużycia okładzin:1
Oznaczenie kontrolne:E490R01341/1148
Ciężar [kg]:0,87

od numeru podwozia:206466
Strona zabudowy:oś tylna
System hamulcowy:Akebono
Długość [mm]:102
Wysokość [mm]:41,7
Grubość [mm]:13
Styk ostrzegawczy o zużyciu:ze stykiem zużycia
Ilość wskazników zużycia okładzin:1
Oznaczenie kontrolne:E490R01341/1149
Ciężar [kg]:0,87

do roku prod.:2000.12
Strona zabudowy:oś tylna
System hamulcowy:Akebono
Długość [mm]:102
Wysokość [mm]:44
Grubość [mm]:12,5
Oznaczenie kontrolne:E490R01080/387
Styk ostrzegawczy o zużyciu:bez styku zużycia
Ciężar [kg]:0,65

I teraz nie mam pojęcia które będą ok? Nie są to duże różnice w rozmiarach, ale tez nie chce później kombinować, szlifować itp. żeby zmieścić jak coś będzie nie tak, dlatego wole kupić od razu dobre.
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

28 lip 2012, 22:50

Ja do NBFL 1.6 mam na tyle FDB1755

edit: 106zł z e-autoparts.pl
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

28 lip 2012, 22:59

w ramach wymiany info mikoda wiercona dobrana wg ich danych do nb jest o 2mm wyższa niż fabryczna tarcza i o 2 mm szersza o ile szerokość nie powoduje problemów i mieszczą sie nowe klocki o tyle wysokość wymaga pracy z pilnikiem przy jarzmie do zdjęcia jest własnie jakieś ok 2 mm w jednym miejscu inaczej tarcza szoruje .... po 10 minutach z pilnikiem wszytko pięknie pasuje i po ok 100km docierania nie zaobserwowałem problemów . Klocki mam bardzo budżetowe b o innych nie było czeka mnie wymiana płynu i klockow bede pisal co dalej ... po intensywnym pałowaniu tarcze dają radę
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Ruff
Posty: 788
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: KRK

30 paź 2012, 23:56

Ponieważ dowiedziałem się dziś (choć się tego spodziewałem), że moje klocki kończą powoli żywot, a dotychczas jeździłem na EBC Yellowstuff (takie były założone w miacie jak ja kupiłem) - hamowanie świetne, pylenie koszmarnie duże, nie zauważyłem różnic rozgrzane/zimne - mam pytanie następującej treści:

Czy ktoś ma doświadczenia jakie będę miał odczucia gdybym założył Greenstuffy ??

Cenowo znacznie lepiej (prawie o połowę tańsze), mają mniej pylić, ale przyzwyczaiłem się do hamulców jak brzytwa i boję się, że jak założę greeny to kiedyś mi "braknie". Więc gdyby tak miało być to wolę dołożyć i psioczyć dalej na pylenie.

Ma ktoś porównanie nieteoretyczne czyli jeździł na obu a nie tylko przeczytał/słyszał? :)
Pzdr
-----
Ruff
Obrazek
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

31 paź 2012, 20:31

Green imho to odczucia jak na porządnych cywilnych klockach w innym aucie co prawda ale takie odczuciabyly
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
made_myself
Posty: 218
Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

31 paź 2012, 23:39

Czy jakaś mądra głowa może mi wytłumaczyć co i w jaki sposób stało się z moją lewą tylną tarczą hamulcową? Pacjent to NBFL z big brakes. Tylna lewa tarcza tak na 1/5 obwodu ma przez środek wyżłobiony rowek. Krzywo zamontowana tarcza, która ocierała o coś w zacisku? Jakiś problem z piastą? Pierwszy raz widzę takie cudo na oczy.
Załączniki
a.jpg
b.jpg
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

01 lis 2012, 11:00

Hmm, może jest lekkim jajkiem? Ciekawe... :shock:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
made_myself
Posty: 218
Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

01 lis 2012, 11:31

Najlepsze jest to, że zrobiłem na tych tarczach i klockach ponad 20 tysięcy kilometrów i wszystko jest w porządku.

Tarcze i klocki wyglądają na prawie nowe. Nie bardzo wiem co by w tym zacisku miało tak ocierać, wyłącznie na środku. Poza tym jak widać wycieranie już raczej nie występuje, bo całe wnętrze tego rowka jest równo zardzewiałe. No i nie wyobrażam sobie jaki to musiałby być hałas, żeby w tarczy zrobić rowek na kilka mm. Wydaje mi się, że to by biło tak, że by się nie dało jeździć, co nie?

Może tarcza z jakimś fabrycznym felerem? Ale tego by chyba nikt o zdrowych zmysłach nie wsadził do auta, gdyby ona była taka od nowości?

Nie wiem czy może to być jakaś wskazówka, ale w tym lewym tylny kole lekko zgiąłem felgę. Czy jej brak wyważenia np. mógłby coś takiego spowodować? Ale tutaj wracamy do punktu wyjścia, to znaczy powinno to niesamowicie bić.

Ma ktoś może jakiś stary zacisk tylny, ewentualnie jego zdjęcia i mógłby zerknąć, czy tam w środku zacisku w ogóle jest coś, co mogłoby wyszlifować rowek na środku tarczy?

Nie bardzo mam koncepcję co dalej. Mógłbym zmienić obie tylne tarcze i piastę z lewej strony, ale ze względu na to, że na tarczach praktycznie nie widać zużycia i to spory koszt, być może niepotrzebny, to wolałbym najpierw poznać przyczynę :/

[ Dodano: 01-11-2012, 12:40 ]
No i poczytałem trochę na Internecie i podobno to... frezowanie na obwodzie podczas ostatniego etapu produkcji w celu wyważenia tarczy :shock:
Człowiek się całe życie uczy.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2017, 9:54 przez made_myself, łącznie zmieniany 1 raz.
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

03 lis 2012, 9:42

heh właśnie miałem pisać, że takie tarcze to przyjechały do Ciebie w paczce od nowości :D ale widzę, że już doczytałeś..
Ruff
Posty: 788
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: KRK

06 lis 2012, 17:16

Hej, czy ktoś mógłby potwierdzić albo zdementować poniższa informację:

Numery klocków EBC Redstuff do NBFL 2001 Sportive 1.8 146km z torsenem i big brake'ami to:

przód - DP31452C
tył - DP31453C (bo niektóre strony podają, że do wersji LSD maja być DP31685C i nie wiem czy chodzi im o LSD które podobno szły od 2003 czy o Torsena).

A potrzebuje zamówić komplet.
Pzdr
-----
Ruff
Obrazek
made_myself
Posty: 218
Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

06 lis 2012, 20:31

Siedzibę EBC masz w Krakowie na Ruczaju, to może po prostu podjedź i pooglądaj/poprzymierzaj?
Ruff
Posty: 788
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: KRK

06 lis 2012, 21:50

made_myself pisze:Siedzibę EBC masz w Krakowie na Ruczaju, to może po prostu podjedź i pooglądaj/poprzymierzaj?


Miszczuniu Kubuniu! :) Jakbym miał czas se jeździć i przymierzać to bym tak zrobił :) Jeno ni ma kiedy :P
Pzdr
-----
Ruff
Obrazek
ODPOWIEDZ