[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Mogę Ci również polecić RockAuto i Stop Techy Street Performance klocki - myślę, że będziesz zadowolony jak byś się zdecydował. Do tego są tanie jak barszcz (to są numery z katalogu Rock Auto do Miaty 06 - nie szukaj po MX5 częściach)
CENTRIC Part # 30911800 - StopTech Street Performance; Para-Aramid Material
Rear 28.43
CENTRIC Part # 30911790 - StopTech Street Performance; Para-Aramid Material
Front €34.15
Tarcze też tam znajdziesz
Pozdro
CENTRIC Part # 30911800 - StopTech Street Performance; Para-Aramid Material
Rear 28.43
CENTRIC Part # 30911790 - StopTech Street Performance; Para-Aramid Material
Front €34.15
Tarcze też tam znajdziesz
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
matpilch, nie warto. Zapłacisz podobnie albo jak trafisz na promo to i mniej niż za OEM. Dla przykładu - do NA zamówiłem u nich komplet przód + tył w cenie poniżej EBC zielonych na przód.
miatasm.com
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 lip 2012, 8:30
- Lokalizacja: Lublin
Przymierzam się do wymiany klocków.
Szukałem trochę po necie i znalazłem [URL=http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet,mazda,mx-5-iii-nc-od-2005-03,2-0-160km,72-5448-18887-100030-0-257-5003335.html]klocki hamulcowe firmy Ashika[/URL]
Ponoć z Ashiki są jednymi z lepszych na rynku?
Szukałem trochę po necie i znalazłem [URL=http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet,mazda,mx-5-iii-nc-od-2005-03,2-0-160km,72-5448-18887-100030-0-257-5003335.html]klocki hamulcowe firmy Ashika[/URL]
Ponoć z Ashiki są jednymi z lepszych na rynku?
Pewności nie mam ale wydaje mi się, że to jest dostawca OEM klocków dla Mazdy czyli było by to to samo co kupisz w salonie Mazdy.
Pozdro
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
matpilch pisze:... natomiast klocki dostarcza EBC o ile dobrze kojarze
Nie bluźnij . Nie pamiętam kto dokładnie, ale na pewno nie EBC
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
...Wroniasty pisze:Ostatnio założyłem ich filtr paliwa, ale klocków nie założyłbym
No to powiem Ci ze mam inne zdanie.
Do Mitsu Outlandera kupowalem orginalne ,ktore piszczały i nie tylko.Potem kupiłem zielone EBC + Nowe tarcze .Klcki ebc na poczatku zycia były ok,ale pozniej z kazdym kilometrem było tylko coraz gorzej.Zalozylem ostatnio Ashiki i jak na auto ,ktore troche wazy radza sobie calkiem dobrze .Mam juz na nich przejechane 20 tys/km i jest ok.
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Gunner pisze:Zalozylem ostatnio Ashiki i jak na auto ,ktore troche wazy radza sobie calkiem dobrze .Mam juz na nich przejechane 20 tys/km i jest ok.
Problem w tym, że jak kupisz z pięciu różnych partii te klocki to możesz trafić na różnych dostawców, bo tak jak napisałem ta firma nie produkuje sama a jedynie branduje produkty. Kupując Ferodo, czy ATE wiesz co kupujesz, a kupując Ashikę (ale też 4Maxa, Nipparts, Japan Line, Kager, etc) - albo trafisz na dobry towar, albo nie. W wypadku klocków hamulcowych wolę nie ryzykować i tyle. Chociaż oczywiście zdarza się, że trafi się dobry, albo nawet bardzo dobry produkt.
- Polinski
- Posty: 403
- Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
- Model: NA
- Wersja: rotrex keczup
- Lokalizacja: krk
Może komuś się przyda info o tarczach japanparts - po 5 tys km nadal pięknie się sprawują, w połączeniu z klockami ferodo premier niesamowicie ładnie zatrzymują samochód!
kupiłem w pośpiechu bo tylko takie były na stanie, a wyszły bardzo przyzwoicie
kupiłem w pośpiechu bo tylko takie były na stanie, a wyszły bardzo przyzwoicie
sebna pisze:Zmierz średnicę tarcz przednich i tylnych i będziesz znał odpowiedź - ewentualnie wklej tu to Ci podpowiemy, które klocki.
255/251 chce kupić ferodo premier ale są 3 rodzaje na tył:
do numeru podwozia:206465
Strona zabudowy:oś tylna
System hamulcowy:Akebono
Długość [mm]:102
Wysokość [mm]:39,5
Grubość [mm]:13
Styk ostrzegawczy o zużyciu:ze stykiem zużycia
Ilość wskazników zużycia okładzin:1
Oznaczenie kontrolne:E490R01341/1148
Ciężar [kg]:0,87
od numeru podwozia:206466
Strona zabudowy:oś tylna
System hamulcowy:Akebono
Długość [mm]:102
Wysokość [mm]:41,7
Grubość [mm]:13
Styk ostrzegawczy o zużyciu:ze stykiem zużycia
Ilość wskazników zużycia okładzin:1
Oznaczenie kontrolne:E490R01341/1149
Ciężar [kg]:0,87
do roku prod.:2000.12
Strona zabudowy:oś tylna
System hamulcowy:Akebono
Długość [mm]:102
Wysokość [mm]:44
Grubość [mm]:12,5
Oznaczenie kontrolne:E490R01080/387
Styk ostrzegawczy o zużyciu:bez styku zużycia
Ciężar [kg]:0,65
I teraz nie mam pojęcia które będą ok? Nie są to duże różnice w rozmiarach, ale tez nie chce później kombinować, szlifować itp. żeby zmieścić jak coś będzie nie tak, dlatego wole kupić od razu dobre.
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
w ramach wymiany info mikoda wiercona dobrana wg ich danych do nb jest o 2mm wyższa niż fabryczna tarcza i o 2 mm szersza o ile szerokość nie powoduje problemów i mieszczą sie nowe klocki o tyle wysokość wymaga pracy z pilnikiem przy jarzmie do zdjęcia jest własnie jakieś ok 2 mm w jednym miejscu inaczej tarcza szoruje .... po 10 minutach z pilnikiem wszytko pięknie pasuje i po ok 100km docierania nie zaobserwowałem problemów . Klocki mam bardzo budżetowe b o innych nie było czeka mnie wymiana płynu i klockow bede pisal co dalej ... po intensywnym pałowaniu tarcze dają radę
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Ponieważ dowiedziałem się dziś (choć się tego spodziewałem), że moje klocki kończą powoli żywot, a dotychczas jeździłem na EBC Yellowstuff (takie były założone w miacie jak ja kupiłem) - hamowanie świetne, pylenie koszmarnie duże, nie zauważyłem różnic rozgrzane/zimne - mam pytanie następującej treści:
Czy ktoś ma doświadczenia jakie będę miał odczucia gdybym założył Greenstuffy ??
Cenowo znacznie lepiej (prawie o połowę tańsze), mają mniej pylić, ale przyzwyczaiłem się do hamulców jak brzytwa i boję się, że jak założę greeny to kiedyś mi "braknie". Więc gdyby tak miało być to wolę dołożyć i psioczyć dalej na pylenie.
Ma ktoś porównanie nieteoretyczne czyli jeździł na obu a nie tylko przeczytał/słyszał?
Czy ktoś ma doświadczenia jakie będę miał odczucia gdybym założył Greenstuffy ??
Cenowo znacznie lepiej (prawie o połowę tańsze), mają mniej pylić, ale przyzwyczaiłem się do hamulców jak brzytwa i boję się, że jak założę greeny to kiedyś mi "braknie". Więc gdyby tak miało być to wolę dołożyć i psioczyć dalej na pylenie.
Ma ktoś porównanie nieteoretyczne czyli jeździł na obu a nie tylko przeczytał/słyszał?
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
Green imho to odczucia jak na porządnych cywilnych klockach w innym aucie co prawda ale takie odczuciabyly
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Kraków
Czy jakaś mądra głowa może mi wytłumaczyć co i w jaki sposób stało się z moją lewą tylną tarczą hamulcową? Pacjent to NBFL z big brakes. Tylna lewa tarcza tak na 1/5 obwodu ma przez środek wyżłobiony rowek. Krzywo zamontowana tarcza, która ocierała o coś w zacisku? Jakiś problem z piastą? Pierwszy raz widzę takie cudo na oczy.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Hmm, może jest lekkim jajkiem? Ciekawe...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Kraków
Najlepsze jest to, że zrobiłem na tych tarczach i klockach ponad 20 tysięcy kilometrów i wszystko jest w porządku.
Tarcze i klocki wyglądają na prawie nowe. Nie bardzo wiem co by w tym zacisku miało tak ocierać, wyłącznie na środku. Poza tym jak widać wycieranie już raczej nie występuje, bo całe wnętrze tego rowka jest równo zardzewiałe. No i nie wyobrażam sobie jaki to musiałby być hałas, żeby w tarczy zrobić rowek na kilka mm. Wydaje mi się, że to by biło tak, że by się nie dało jeździć, co nie?
Może tarcza z jakimś fabrycznym felerem? Ale tego by chyba nikt o zdrowych zmysłach nie wsadził do auta, gdyby ona była taka od nowości?
Nie wiem czy może to być jakaś wskazówka, ale w tym lewym tylny kole lekko zgiąłem felgę. Czy jej brak wyważenia np. mógłby coś takiego spowodować? Ale tutaj wracamy do punktu wyjścia, to znaczy powinno to niesamowicie bić.
Ma ktoś może jakiś stary zacisk tylny, ewentualnie jego zdjęcia i mógłby zerknąć, czy tam w środku zacisku w ogóle jest coś, co mogłoby wyszlifować rowek na środku tarczy?
Nie bardzo mam koncepcję co dalej. Mógłbym zmienić obie tylne tarcze i piastę z lewej strony, ale ze względu na to, że na tarczach praktycznie nie widać zużycia i to spory koszt, być może niepotrzebny, to wolałbym najpierw poznać przyczynę :/
[ Dodano: 01-11-2012, 12:40 ]
No i poczytałem trochę na Internecie i podobno to... frezowanie na obwodzie podczas ostatniego etapu produkcji w celu wyważenia tarczy
Człowiek się całe życie uczy.
Tarcze i klocki wyglądają na prawie nowe. Nie bardzo wiem co by w tym zacisku miało tak ocierać, wyłącznie na środku. Poza tym jak widać wycieranie już raczej nie występuje, bo całe wnętrze tego rowka jest równo zardzewiałe. No i nie wyobrażam sobie jaki to musiałby być hałas, żeby w tarczy zrobić rowek na kilka mm. Wydaje mi się, że to by biło tak, że by się nie dało jeździć, co nie?
Może tarcza z jakimś fabrycznym felerem? Ale tego by chyba nikt o zdrowych zmysłach nie wsadził do auta, gdyby ona była taka od nowości?
Nie wiem czy może to być jakaś wskazówka, ale w tym lewym tylny kole lekko zgiąłem felgę. Czy jej brak wyważenia np. mógłby coś takiego spowodować? Ale tutaj wracamy do punktu wyjścia, to znaczy powinno to niesamowicie bić.
Ma ktoś może jakiś stary zacisk tylny, ewentualnie jego zdjęcia i mógłby zerknąć, czy tam w środku zacisku w ogóle jest coś, co mogłoby wyszlifować rowek na środku tarczy?
Nie bardzo mam koncepcję co dalej. Mógłbym zmienić obie tylne tarcze i piastę z lewej strony, ale ze względu na to, że na tarczach praktycznie nie widać zużycia i to spory koszt, być może niepotrzebny, to wolałbym najpierw poznać przyczynę :/
[ Dodano: 01-11-2012, 12:40 ]
No i poczytałem trochę na Internecie i podobno to... frezowanie na obwodzie podczas ostatniego etapu produkcji w celu wyważenia tarczy
Człowiek się całe życie uczy.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2017, 9:54 przez made_myself, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej, czy ktoś mógłby potwierdzić albo zdementować poniższa informację:
Numery klocków EBC Redstuff do NBFL 2001 Sportive 1.8 146km z torsenem i big brake'ami to:
przód - DP31452C
tył - DP31453C (bo niektóre strony podają, że do wersji LSD maja być DP31685C i nie wiem czy chodzi im o LSD które podobno szły od 2003 czy o Torsena).
A potrzebuje zamówić komplet.
Numery klocków EBC Redstuff do NBFL 2001 Sportive 1.8 146km z torsenem i big brake'ami to:
przód - DP31452C
tył - DP31453C (bo niektóre strony podają, że do wersji LSD maja być DP31685C i nie wiem czy chodzi im o LSD które podobno szły od 2003 czy o Torsena).
A potrzebuje zamówić komplet.
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Kraków
Siedzibę EBC masz w Krakowie na Ruczaju, to może po prostu podjedź i pooglądaj/poprzymierzaj?