Strona 5 z 8

: 06 lut 2012, 21:15
autor: hella_flush
Tomai pisze:Ciekawe też że Valvoline 5w40 jest u nich droższy od motula - odwrotnie niż w Intercars :roll:


IC dobrze żyje z Valvo, wiele sklepów sieci IC jest równocześnie dystrybutorem Valvo. Ze zniżkami wychodzą bardzo korzystnie cenowo i są łatwo, szybko, dostępne. Motul tak ogólnie mocno olał polski rynek, parę lat temu zdecydowanie bardziej inwestowali w marketing, jak będą tak dalej olewczo podchodzić do tematu i nie zaczną na poważnie walczyć z podróbkami (jak np. firma Converse, wiem, inna branża, ale allegro wyczyścili z fejków już kilka lat temu) to zaraz ich zje Xado albo Millers, który zaczyna być widoczny, dostępny i doceniany.

: 04 lut 2013, 7:39
autor: marqs
Witam
Jestem po wymianie oleju w skrzyni (góra + dół) oraz w dyferencjale.
Sugerując się powyższym wątkiem użyłem oleju Motul Gear 300 75W-90 do obu układów (skrzynia 5, bez torsena).
Mój mechanik (bardzo doświadczony Pan) sugerował, że do dyferencjału powinienem zastosować olej o innej gęstości (według instrukcji 80W-90) - "Mogą wystąpić szumy".
Pytanie do Forumowiczów, którzy zastosowali do dyferencjału olej 75W-90, czy wystąpiły jakieś problemy po dłuższym użytkowaniu?

: 04 lut 2013, 9:02
autor: ubek
tez jestem przed wymiana oleju w skrzyni i dyfrze po kupnie auta, poprzedni wlasciciel tego nie robił ponoć.
Mechanik mu powiedział ze w skrzyni sie nie zmienia leju tylko dolewa :razz:
Słychać szum z tyłu przy dodawaniu gazu i cichnie lekko przy puszczeniu nogi z gazu.
Jeszcze tego nie sprawdziłem ale to moze być dyferencjał albo łożysko w kole np.

Ale do rzeczy wyszukiwarka firmy Millers jak i Opie Oil którym wierze i na olejach Millers jezdziłem byłem zadowolony podaje że:

-Do skrzyni TRX 75w90 półsyntetyczny = (Motul Motylgear 75W-90)
a do wyczynu pełen syntetyk Millers Oils CRX 75w90 NT = (Motul Gear 300 75W-90)

-Do dyfra podaja oleje na bazie mineralnej 75w80 bez wzgledu na zastosowanie auta
Millers EP 75w80 GL5

Motul i Fuchs robia oleje specjalnie do dyferencjałów i LSD wyczynowe i też na bazie mineralnej http://www.opieoils.co.uk/p-888-motul-90-pa-lubricant-limited-slip-differential-lsd-extreme-pressure.aspx

http://www.opieoils.co.uk/p-773-silkolene-boa-90-ls-high-performance-gear-and-limited-slip-differential-oil.aspx

ja bym sie skłaniał do zastosowania sie do zaleceń producentów i do dyfra nie lać syntetyka.

: 04 lut 2013, 9:13
autor: Dżunior
marqs pisze:Mój mechanik (bardzo doświadczony Pan) sugerował, że do dyferencjału powinienem zastosować olej o innej gęstości (według instrukcji 80W-90) - "Mogą wystąpić szumy".
Pytanie do Forumowiczów, którzy zastosowali do dyferencjału olej 75W-90, czy wystąpiły jakieś problemy po dłuższym użytkowaniu?

Nie. Mam identyczny olej w otwartym dyferencjale (Motul Gear 300) od prawie 40kkm i jest OK. :cool:

: 04 lut 2013, 9:21
autor: ubek
przy otwartym a z torsenem ?

: 04 lut 2013, 10:54
autor: marqs
Dżunior pisze:Nie. Mam identyczny olej w otwartym dyferencjale (Motul Gear 300) od prawie 40kkm i jest OK.


W takim razie jestem spokojniejszy o mój dyfer.
Zobaczymy przy dłuższym użytkowaniu.....

Dzięki za pomoc

: 11 lut 2013, 19:56
autor: hose44
Czy są jeszcze jakieś różnice w wymianie oleju w skrzyni 6 i 5 biegowej poza tym, że w 6 nie ma górnego zbiorniczka?

: 19 lut 2013, 13:08
autor: ubek
zwracam honor wszystkim zwolennikom stosowania 75w90 do torsena
znalazlem taki wpis na stronie producenta tego wynalazku:

What should I use for lubrication? A GL-4 or GL-5 gear oil is required by Torsen Type 1 units. This oil provides high-pressure additives needed to prevent the oil from breaking down under the extreme conditions generated by the tooth mesh. A 75W-90 is recommended, but higher or lower viscosities can be used if they meet GL-4 or GL-5 specification. Either synthetic or conventional oils can be used as well.


Torsen typ1 to taki jak u mnie stoswoany w NA 94-95 potem był typ 2 ( chodzi o NA )

to powinno pomoc w doborze wszystkim niezdecydowanym.


edit:
Z tego po przeanalizowałem to Motul Gear 300 75w90 jest najrzadszym z olejów ma najmniejsza lepkosc w 40stC dlatego w znaczący sposób ułatwia zmianę biegów

do torsena który sobie szumi przy dodawaniu gazu osoby znajace sie w temacie poleciły olej z mos2 takie coś od motula lub fuchs
-http://motul.sklep.pl/przekladnia/29-motul-gearbox-80w-90-.html
-http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-renep-80w90.html

: 21 mar 2013, 17:33
autor: fifomaniak
Co sądzicie o tym oleju do skrzyni? [URL=http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1406%20Hypoid-Getriebe%C3%B6l%20TDL%20SAE%2075W-90_EN.pdf/$file/1406%20Hypoid-Getriebe%C3%B6l%20TDL%20SAE%2075W-90_EN.pdf]Specyfikacja oleju[/URL]

Taki właśnie kupiłem i teraz się zastanawiam...
Ogólnie na temat Liqui Moly słyszałem sporo dobrego, tylko nawet do przekładni różnych rodzajów olei jest mnóstwo. 75W90 GL4/GL5 jak instrukcja zaleca jest, półsyntetyczny, z tym, że nie wiem czemu jest zaznaczone szczególnie, że to olej hipoidalny. To dobrze czy źle?

: 21 mar 2013, 17:48
autor: RS
Olej do przekładni hipoidalnych, czyli takich jak np. dyfer. Nie wydaje mi się, żeby było to w jakąkolwiek wadą przy zalaniu do skrzyni - w końcu deklarowane parametry musi mieć.

: 23 mar 2013, 20:49
autor: przemasi
Wystarczy otworzyć maskę samochodu, spojrzeć na naklejkę, pójść do sklepu i kupić "płyn" jakiegoś w miarę znanego producenta o specyfikacji, jaką podaje tam Mazda i wymieniać z częstotliwością podaną w instrukcji. :)
To najlepszy sposób na bezproblemową eksploatację samochodu. ;)
Cudów nie ma, a producent części mechanicznych zwykle wie najlepiej, co tam powinno być. :)
Żadne domieszki i "magiczne" dodatki do czegokolwiek nic dobrego nie zdziałają.
:smile:

: 23 mar 2013, 21:44
autor: fifomaniak
No to instrukcja też mówi o 75W90 GL-4 lub GL-5 i ten olej ma właśnie taką specyfikację. Tak po prostu pytam, czy ktoś może się zna bardziej i może mi powiedzieć coś więcej na temat tego oleju. Żadnych magicznych dodatków nie chcę używać, tylko nawet na stronie producenta jest kilka różnych 75W90.

: 24 mar 2013, 6:42
autor: przemasi
fifomaniak pisze:tylko nawet na stronie producenta jest kilka różnych 75W90.

Na polskiej stronie producenta widzę 3 uniwersalne 75W90. Jeden spełniający API GL-4, API GL-5, MIL-L 2105D, MIL-L PRF2105 E. Drugi (w pełni syntetyczny) tylko API GL-5. I trzeci do ciężarowych. :)

Tu do poczytania, to może Wam się temat nieco rozjaśni ;)
http://www.truck.pl/pl/article/467/natarcie-na-tarcie-technika-oleje-przek%C5%82adniowe-do-skrzy%C5%84-manualnych,kg_162

: 24 mar 2013, 9:20
autor: majkel
fifomaniak pisze:tylko nawet na stronie producenta jest kilka różnych 75W90.

Otwórz sobie listę aplikacji ulubionego producenta, wybierz samochód i tam powinno być napisane który olej rekomendują bardziej a który mniej. Bez zbędnego kombinowania :mrgreen:

: 26 kwie 2013, 15:42
autor: iljash
2 razy przeczytalem watek i dalej pewnosci nie ma :)

DO skrzyni biegow wziac:
Motul 75W90 MOTYLGEAR
vs
Motul 75W90 Gear 300

Auto nie upalane , uzywane naprawde z uczuciem przez moja dziewczyne :) Pisze bo wczesniej wyczytalem ze gear 300 do bardziej ekstremalnych zastosowan a motylgear do zastosowan bardziej codziennych / normalnych :)

: 26 kwie 2013, 19:00
autor: Sigma
Gear 300 jest ok, niezależnie jak jeździsz. Było kilka razy w wątku :roll:

: 26 kwie 2013, 23:20
autor: ubek
bierz trzysetke ja wymieniłem w tym tygodniu i to narazie najlepsza rzecz jaka zrobiłem w tym aucie :winner:

: 27 kwie 2013, 12:52
autor: iljash
Podziekowal, taki tez wezme :)

: 07 sie 2013, 15:32
autor: Kurak
A ja mam pytanie z innej beczki, planuję wymianę oleju wsiego (czyli X-clean 8100 5w30 oraz Gear 300 od Motula) i pojawia się pytanie, jak odróżnić oryginalny olej od podróby?

: 07 sie 2013, 23:14
autor: majkel
Kurak pisze:jak odróżnić oryginalny olej od podróby

Nie da się. Jedyna metoda to kupowanie z dobrego źródła.

Po
eM

: 08 sie 2013, 8:50
autor: Sigma
Są w Polsce dobre (i tanie) źródła Motula, także wysyłkowe. Nie ma co za bardzo kombinować, wiele nie oszczędzisz ;)

Re: [połączony] Olej w skrzyni biegow - dobór i wymiana

: 08 sie 2014, 15:32
autor: callmesnake
Pytanie z innej beczki: czy po wymianie oleju w skrzyni powinna być odczuwalna znacząca różnica? Wymieniłem wczoraj wszystkie oleje (silnik, skrzynia i most), i - o ile silnik zdecydowanie ciszej pracuje - o tyle nie widzę żadnej różnicy w pracy skrzyni. Olej valvo durablend GL5 o zalecanej lepkości. Czytam posty, że po wymianie biegi można wrzucać jednym palcem, a u mnie raczej bez zmian. Coś nie tak czy niewrażliwy jestem?

Re: [połączony] Olej w skrzyni biegow - dobór i wymiana

: 08 sie 2014, 18:13
autor: wojteks
callmesnake pisze:że po wymianie biegi można wrzucać jednym palcem,

Nie prawda. Jeżeli olej nie był w strasznym stanie (200 tyś. km czy coś) to raczej różnicy nie odczujesz.

Re: [połączony] Olej w skrzyni biegow - dobór i wymiana

: 08 sie 2014, 20:25
autor: remik
jeżeli olej był w skrzyni, to raczej nie odczuwalne ...

Re: [połączony] Olej w skrzyni biegow - dobór i wymiana

: 08 sie 2014, 21:23
autor: Tomai
callmesnake pisze: że po wymianie biegi można wrzucać jednym palcem,


W MX-5 ? Nie. Ta skrzynia zawsze wymaga trochę siły do zmiany biegu. Na tym polega jej urok ;) Zmiany najbardziej odczuć można po wymianie gum pod lewarkiem jeśli były uszkodzone.
Wtedy biegi wchodzą wyczuwalnie precyzyjniej i przyjemniej, ale również z użyciem pewnej siły.

Re: [połączony] Olej w skrzyni biegow - dobór i wymiana

: 11 sie 2014, 8:57
autor: callmesnake
Dzięki za wyjaśnienia.

Re: [połączony] Olej w skrzyni biegow - dobór i wymiana

: 05 sty 2015, 18:25
autor: _Przemo_
Jestem przed wymianą płynów w nb 1.8 czytając wątek i biorąc pod uwagę naklejkę znamionową z wytycznymi co do oleju zacząłem się zastanawiać nad olejem do torsena o takim:
- motul G 90 - poniżej opis ze stronki
Wysokiej jakości mineralny olej do skrzyń biegów i tylnich mostów z blokadą mechanizmu różnicowego.
STANDARDY: API GL-4/GL-5, MIL-L-2105D
Bardzo wysoka moc smarowania zmniejszająca tarcie i zużycie. Zawiera dodatki EP (EXTREME PRESSURE).

Czy ktoś może ma ten olej w swoim dyfrze i czy brać ten czy lepiej syntetyk 75w90 motul gear 300.

Re: [połączony] Olej w skrzyni biegow - dobór i wymiana

: 05 sty 2015, 18:35
autor: kammich
W swojek nbfl mialem nalany olej do skrzyni biegow motul gear 300 75w90 - 44 zł za 1l
olej do dyfra gearbox 80w90 - 40 zł za 1l

Re: [połączony] Olej w skrzyni biegow - dobór i wymiana

: 08 sty 2015, 3:10
autor: majkel
callmesnake pisze:Czytam posty, że po wymianie biegi można wrzucać jednym palcem, a u mnie raczej bez zmian. Coś nie tak czy niewrażliwy jestem?

Posty pewnie latem pisane. W zimie, dopóki się olej w skrzyni dobrze nie rozgrzeje 75W jest tępy a 80-85W spina napęd bez wrzucania biegu. Z radykalną poprawą pracy skrzyni jest to poniekąd prawda, ale przy zastosowaniu oleju ze zdecydowanie innej półki, jakiś redline czy RP, bynajmniej niestety nie za 40 PLN/litr :D

Po
eM

Re: [połączony] Olej w skrzyni biegow - dobór i wymiana

: 03 lut 2015, 10:35
autor: Pczs4
Planuje wymienić wszystkie oleje w swojej MX-5. Widzę że opinię są różne, co możecie mi polecić (skrzynia 5b + torsen)
Czy Motul 75W90 Gear 300 do mojej skrzyni będzie ok? I co z dyfrem :?: