[połączony] Olej w skrzyni biegow - dobór i wymiana

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
miszka
Posty: 63
Rejestracja: 19 maja 2019, 14:15
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław

07 sty 2020, 17:27

ogarnięte, dzięki za podpowiedzi, u mnie też guma weszła bez niespodzianek ;)
sebalenk
Posty: 34
Rejestracja: 29 lip 2019, 20:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

14 gru 2021, 10:16

Odgrzewam kotleta ale mętlik straszny.
NBfl 1.8 Sportive, 6B skrzynia, tylny dyfer Torsen
Co zalać do?
SKRZYNIA: MOTUL GEAR 300 75W90
Tylny dufer: MOTUL GEAR 300 75W90 LS

Wyczytałem jeszcze o magicznym oleju FORDA OE 1781300 SAE90 i WSD-M2C200-C tylko nie wiem który do skrzyni który do dyfra go lać? A może żaden z tych?
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

15 gru 2021, 10:23

Dopóki lejesz GL4 do skrzyni i GL5 do dyfra będzie git ;)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 gru 2021, 10:34

sebalenk pisze:
14 gru 2021, 10:16
Odgrzewam kotleta ale mętlik straszny.
NBfl 1.8 Sportive, 6B skrzynia, tylny dyfer Torsen
Co zalać do?
SKRZYNIA: MOTUL GEAR 300 75W90
Tylny dufer: MOTUL GEAR 300 75W90 LS

Wyczytałem jeszcze o magicznym oleju FORDA OE 1781300 SAE90 i WSD-M2C200-C tylko nie wiem który do skrzyni który do dyfra go lać? A może żaden z tych?
Nie potrzebujesz oleju LS do dyfra. Torsen nie wymaga takich dodatków - tylko dyferencjały na tarczkach/sprzęgłach
sebalenk
Posty: 34
Rejestracja: 29 lip 2019, 20:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

15 gru 2021, 13:31

OK, tak myślałem a co z tymi olejami od FORDa?
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

12 lut 2022, 7:43

Panowie czy Olej Motul MotylGear 75w90 to to samo co Motul 300 Gear 75W90?

Facet w sklepie wmówił mi że to to samo... I mam teraz mętlik w głowie...

NB 1.8 5b + Torsen

Edit: udało się zwrócić... Bo to chyba nie to samo jednak jest...
Lupin33
Posty: 12
Rejestracja: 05 sie 2021, 18:36
Model: NC FL2
Lokalizacja: Siemce

24 lut 2022, 19:47

Witam.
Przejrzałem cały wątek, inne wątki, filmiki na yt. Im więcej czytam/oglądam tym mniej wiem. Jaki w końcu powinien być olej dyferencjału do NC 2.0 6MT? Instrukcja mówi o API GL-5 - SAE 90. Spełnia te normy np. MOTUL 90PA LS SAE90 (mineralny), natomiast mnóstwo ludzi w filmach czy na forach leje RED LINE 75W90 GEAR OIL (syntetyk). Jeszcze inni polecają MOTUL GEAR 300 75W90 (z LS czy bez, też już nie wiem). Który to w końcu zalać? Z góry dziękuje za odpowiedzi 😉
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

24 lut 2022, 20:32

viewtopic.php?f=72&t=28905&p=535234&hil ... avenol#top

SAE 90 GL-5 będzie ok, kilka osób zalało, ja też, śmiga ;)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Lupin33
Posty: 12
Rejestracja: 05 sie 2021, 18:36
Model: NC FL2
Lokalizacja: Siemce

27 lut 2022, 19:52

Tomai pisze:
24 lut 2022, 20:32
viewtopic.php?f=72&t=28905&p=535234&hil ... avenol#top

SAE 90 GL-5 będzie ok, kilka osób zalało, ja też, śmiga ;)
OK, dzieki za info w takim razie kupuje SAE 90 GL-5 tak jak w instrukcji i nie kombinuje więcej ;)
ODPOWIEDZ