[połączony] Olej w skrzyni biegow - dobór i wymiana
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Maniek, poczytaj o wymianie oleju w skrzyni, bo w zależności od skrzynki, różna jest procedura.
edit: miałem na myśli: "ten temat od początku"
edit: miałem na myśli: "ten temat od początku"
- Maniek19PL
- Donator
- Posty: 337
- Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
- Model: NA
- Wersja: Przedlift
- Lokalizacja: Pomorskie
Krzych pisze:Torsen, to właśnie dyferencjał z ograniczonym poślizgiem.
czyli biorę do torsena : MOTUL GEAR 300 LS 75W90
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Maniek19PL pisze:Krzych pisze:Torsen, to właśnie dyferencjał z ograniczonym poślizgiem.
czyli biorę do torsena : MOTUL GEAR 300 LS 75W90
torsen nie wymaga dodatków w oleju , zwykły motul gear 300 75w90 (bez "LS") będzie w sam raz
Czy w NC 6- biegowej wymienia się olej pod drążkiem zmiany biegów? Ten film z linku poniżej mnie trochę zdziwił, bo nie wiedziałem o tym. Wiem, że w NB 5-biegowej zmienia się tam olej, a w 6-biegowej już nie, a jak to jest w NC?
https://youtu.be/_8LGGRuvgLM
https://youtu.be/_8LGGRuvgLM
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
wydaje mi się że autor filmu po prostu nie bardzo wie o co "kaman" i wymienia olej tak jak w NB 5b. Przepraszam nie "olej", tylko "płyn sprzęgłowy"Fifkers pisze: ↑17 gru 2018, 22:45Czy w NC 6- biegowej wymienia się olej pod drążkiem zmiany biegów? Ten film z linku poniżej mnie trochę zdziwił, bo nie wiedziałem o tym. Wiem, że w NB 5-biegowej zmienia się tam olej, a w 6-biegowej już nie, a jak to jest w NC?
https://youtu.be/_8LGGRuvgLM
- Maniek19PL
- Donator
- Posty: 337
- Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
- Model: NA
- Wersja: Przedlift
- Lokalizacja: Pomorskie
mam już dyfer z osiami na miejscu, przyszło na zlanie starego oleju ze skrzyni - wszystko zlane - olej ładny brązowy nie ma opiłków i nawet czysty magnesik przy śrubie
Ale do rzeczy - zlałem olej do bańki patrze a tam 2.5 l było :O jak to możliwe ? kupiłem 3 litry (według tutaj forumowiczów 2 do skrzyni + około 0.8-0.9 do dyfra ) hmm ? możliwe że było ponad stan około te 0.5 l ? to ile wreszcie zalać :O ?
Ale do rzeczy - zlałem olej do bańki patrze a tam 2.5 l było :O jak to możliwe ? kupiłem 3 litry (według tutaj forumowiczów 2 do skrzyni + około 0.8-0.9 do dyfra ) hmm ? możliwe że było ponad stan około te 0.5 l ? to ile wreszcie zalać :O ?
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Niekoniecznie motul - każdy 75w90, spełniający normę GL 5 (albo GL 4/GL 5 dla skrzyni) się nada. 3l powinny wystarczyć.
Nie potrzebujesz oleju LS do dyferencjału z torsenem bo tam nie ma elementów ciernych.
Dzięki za odpowiedź powiedz mi jeszcze cóż to za gumki tam są i gdzie ewentualnie mogę je nabyć drogą kupna?
O tym mówisz?
https://kmparts.pl/57.Oslony-Skrzyni-biegow
O tym mówisz?
https://kmparts.pl/57.Oslony-Skrzyni-biegow
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Tak, o tym. Tylko kup sobie oryginalne z mazdy - dłużej wytrzymają (podobno) no i przy okazji wymień tulejkę lewarka. Koszt niewielki a skoro już tam dłubiesz to warto zrobicmiszka pisze: ↑06 paź 2019, 19:19Dzięki za odpowiedź powiedz mi jeszcze cóż to za gumki tam są i gdzie ewentualnie mogę je nabyć drogą kupna?
O tym mówisz?
https://kmparts.pl/57.Oslony-Skrzyni-biegow
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
No jak najbardziej jest powiązane: żeby dolać olej do mechanizmu wybieraka musisz zdemontować dźwignię zmiany biegów. Dźwignia jest przymocowana do obudowy skrzyni biegów tymi gumkami które zamówiłeś a w samym wybieraku opiera się na tej plastikowej tulejce o której mówię. To nie jest coś co musisz wymienić, ale we wszystkich Nb/nbfl które ja widziałem ta tulejka miała luzy.
Jeżeli mówisz o oleju to tak: w 5b góra i dół nie mają połączenia więc możesz wymienić olej w skrzyni a wybieraka nie ruszać
Jeżeli mówisz o oleju to tak: w 5b góra i dół nie mają połączenia więc możesz wymienić olej w skrzyni a wybieraka nie ruszać
Jak już wyjmiesz mechanizm wybieraka, żeby zmienić osłony to głupio nie wymienić oleju. Jest go tam mało, wystarczy wyssać dużą strzykawką z wężykiem i zalać nowy olej. Robota na 5-10 minut.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Donator
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
To ja jeszcze dopytam w tej kwestii, czy ten olej od góry lać taki sam jak od dołu? Oraz ile dokładnie go wlać? Jest tam jakoś zaznaczone do jakiego poziomu dolać?
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Olej do wybieraka taki sam jak do skrzyni. Uzupełniasz do poziomu dolnego białego teflonowego pierścienia. Do suchego "zbiornika" wchodzi ok. 300ml, jeśli ma się skrzynię na wierzchu dobrze odkręcić pokrywkę, wyczyścić szlam ze środka i przedmuchać powietrzem, sporo się tam tego zbiera. Pokrywka nie ma uszczelki, fabrycznie jest składana na odrobinie silikonu.
Moi Drodzy, pomocy
Wziąłem się za wymianę gum i oleju w wybieraku.....i zatrzymałem się, bo nie wiem jak to rozebrać? Bardzo proszę o pomoc.
I jeszcze pytanie - ile oleju tam wchodzi? Bo wyczytałem, że 300ml, a mi się tam tyle nie zmieści.....ten wężyk trzeba bardzo głęboko pchać? Kupiłem strzykawkę 100ml i nawet do połowy nie odessałem....
Wziąłem się za wymianę gum i oleju w wybieraku.....i zatrzymałem się, bo nie wiem jak to rozebrać? Bardzo proszę o pomoc.
I jeszcze pytanie - ile oleju tam wchodzi? Bo wyczytałem, że 300ml, a mi się tam tyle nie zmieści.....ten wężyk trzeba bardzo głęboko pchać? Kupiłem strzykawkę 100ml i nawet do połowy nie odessałem....
- Załączniki
-
- IMG_2433-1.jpg (1.67 MiB) Przejrzano 2330 razy
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Odnośnie ilości oleju w whbieraku skrzyni 5b masz dokładne info w poście powyżej twojego.miszka pisze: ↑14 gru 2019, 14:52Moi Drodzy, pomocy
Wziąłem się za wymianę gum i oleju w wybieraku.....i zatrzymałem się, bo nie wiem jak to rozebrać? Bardzo proszę o pomoc.
I jeszcze pytanie - ile oleju tam wchodzi? Bo wyczytałem, że 300ml, a mi się tam tyle nie zmieści.....ten wężyk trzeba bardzo głęboko pchać? Kupiłem strzykawkę 100ml i nawet do połowy nie odessałem....
Tę białą tulejke musisz sciągnąć na siłę albo rozciąć. Gumę ściągasz ciągnąć w górę ( w kierunku gałki zmiany biegów) posmaruj drążek to Ci łatwiej pójdzie