wszyscy mają mętlik w głowie, mam i ja
dodam iż jest to mój subiektywny punkt widzenia a postaram się sprecyzować do czego i jaka jest mi potrzebna opona
i z czego moim zdaniem wynika problem z doborem "dobrej" opony, dodam iż czytałem uważnie ten temat powiedzmy do 2-3 lat wstecz(ze wzgl. na rozwój technologii, zmian producentów itp.) jak i pobieżnie cały bo lubię czytać
i z tego tematu wyciągnąłem następujące wnioski
-cena, dla wielu z nas, jednym z ważniejszych czynników przy wyborze opony jest nadal stosunek jakości do ceny bądź samej ceny, wyglądu itp. nie oceniam ale tak mamy
-nazewnictwo, daily/tor/track day/drift/szukanie granic przyczepności/pojeżdżawki?
i wiele inny w każdej możliwej konfiguracji i odmianie, do czego zmierzam np.ktoś szuka opony daily ale
może 2 razy wyskoczy na tor/ktoś szuka dobrej opony z mega przyczepnością/na deszcz ale robi 1tyś-2tyś km/rok itd.
-modelu jedynego słusznego samochodu
/stanu technicznego/modów/stanu dróg a nade wszystko umiejętnościami i wyobraźni za kierownicą
i teraz czego szukam(oj będzie wesoło
) i jakie przeznaczenie:
-fabryczna NB 1.8, 140 km, szpera, fabryczne sportowe zawieszenie i (chyba) dedykowana bądź najbardziej popularna w standardzie felga 15" (kłania się nazewnictwo), żadnych modyfikacji
-cena- dowolna
-do czego i jak używam auta? dla przyjemności
(miatoza skonsultowana z lekarzem i farmaceutom
) jedni to nazwą daily(tak, mam też normalne daily) tor-nie przewiduje a jak już to "for fun"
-bo jeżdżę zawsze jak tylko jest ładna pogoda, czas, pomysł i kilka zakrętów, rocznie robię stosunkowo dużo kilometrów (sama Albania to 7 tyś w dwa tygodnie) a co z resztą roku ? realnie 10-20 tyś/rok
-szukam granic przyczepności dość często ale z rozsądkiem, lubię uciekać motocyklistą na krętych górskich drogach, czasami zarzucić "dupką" ale nie ma to nic wspólnego z agresywną jazdą jaką często możemy spotkać na naszych drogach.
-czego oczekuję od opony, przede wszystkim przewidywalności, normalnej przyczepności na suchej i przyzwoitej na mokrym (jak jest mokro, włączam tryb "eko" chyba że właśnie szukałem mokrej nawierzchni), ściana boczna fajnie jakby była w miarę twarda/sztywna, wiem że sporo ludzi poleca/narzeka na Rainsport3, ale to jest opona fajna, swoją drogą perfekcyjna na deszcz, wiem bo mam w daily ale nie tego szukam
mam nadzieję że ktoś to przeczyta i zrozumie
i może doradzi coś rozsądnego bo chociaż mam świetnego wulkanizatora i zawsze dobrze doradzał, to niekoniecznie musi rozumieć mx5
pozdrawiam