Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pudel
Posty: 329
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Kraków

28 cze 2019, 16:35

Ns2r to genialna opona Daily jeśli nie przeszkadza Ci hałas. Jest twarda, klei na niskich temperaturach i świetnie radzi sobie w deszczu. Na suchy trackday powyżej 15*C za to się już nie nadaje
Ostatnio słyszałem zupełnie coś innego... Najlepiej niech sie wypowie kolega mydlo bo on używa tego na daily w ND a ostatnio także przy upalaniu...
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4333
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2019, 18:13

A ok bo ja to w teorii mówię XD

Dwa sezony za mną w różnych warunkach włącznie z torami.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2019, 21:53

W pełni zgadzam się z tym co czester pisze. Ja niestety tez tylko z praktyki to wiem :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 370
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: enerdżi loł-rajder
Lokalizacja: Wrocław

08 lip 2019, 13:02

Wracając do tematu, bo bądź co bądź ns2r to opona sportowa : semi slick (czyli głośniejsza i wymagająca dogrzewania i o twardych ściankach) i tak co chwila ktoś tu wrzuca te propozycje :fuj: , a jak ktoś szuka normalnej opony drogowej (powiedzmy lekko usportowionej) na bulwarowe i górskie pojeżdzawki 8-)

Ja dla odmiany się zastanawiam nad federal evoluzion st-1

Nic o tej oponie nie ma nigdzie, może koś słyszał, coś wie odradza / poleca :?: :idea:
Jest parę filmików na yt, że niby spoko, a mnie tak mnie kusi żeby sprawdzić :mrgreen:

rozmiar 215/45/17

pod rozwagę jeszcze biorę hankook evo v12
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 370
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: enerdżi loł-rajder
Lokalizacja: Wrocław

09 lip 2019, 13:29

dobra nie było pytania, jadą już: Vredestein Ultrac Satin ... niby premium, hoho, atłasowe asfalty mnie czekają :P
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1003
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

11 lip 2019, 9:01

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 280KM, 900kg, RWD+LSD, race tcs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem
tor Poznań 2019r: 1m48,8s
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 391
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

11 lip 2019, 9:21

Niestety zwyciezcy dostepni tylko od rozmiaru 18 cali...
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1003
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

11 lip 2019, 10:08

No tak. Rozmiarowka nd.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 280KM, 900kg, RWD+LSD, race tcs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem
tor Poznań 2019r: 1m48,8s
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 391
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

11 lip 2019, 10:10

piwo pisze:
11 lip 2019, 10:08
No tak. Rozmiarowka nd.
ND lepiej jezdzi na 17:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 214
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

11 lip 2019, 12:40

W rozmiarówce mx5 nadal dostepny jest poprzednik ps4s ... pilot supersport.
Raw_88
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
Model: NA

03 sie 2019, 11:23

Cześć. Przymierzam się do zmiany opon. Nabyłem oryginalne felgi do NA.
Z tego co udało mi się dowiedzieć to siedziały tam opony 175/65 R14.

Takie zakładać? Są jakieś odstępstwa od tej reguły?
Zastanawiałem się nad 185/60 R14 czy 175/60 R14.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2653
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa / Stare Włochy
Kontakt:

03 sie 2019, 11:42

Prawilny rozmiar to: 185/60R14.
I adekwatnie możesz iść do góry (195~205/50 R15) lub w dół (205/60R13) z czego najlepsza oferta opon jest, niestety, w 15 calach.

Ale w 14 masz R888R (dla torowych świrów i bogaczy :D ), Nankangi (dla tych lubiących trochę poszaleć) i Rainsporty 3 (dla tych, którzy wolą się wozić).
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 2959
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NB FL
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

03 sie 2019, 11:44

Raw_88 pisze:
03 sie 2019, 11:23
Cześć. Przymierzam się do zmiany opon. Nabyłem oryginalne felgi do NA.
Z tego co udało mi się dowiedzieć to siedziały tam opony 175/65 R14.

Takie zakładać? Są jakieś odstępstwa od tej reguły?
Zastanawiałem się nad 185/60 R14 czy 175/60 R14.
Hej, 185/60R14 to oryginalny rozmiar w NA.
Była NA BRG , była NBFL Phoenix
Jest znowu NBFL Garnet Red Mica
Raw_88
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
Model: NA

03 sie 2019, 13:35

Dzięki.
Arvi, czyli dla mnie wybór jest prosty - Rainsporty 3 :D
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 2970
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Wersja: autoMiata
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

04 sie 2019, 8:00

Rainsport 3 to niebardzo w w 14 calach chyba ich nie ma - jest Rainexpert ;)
Ja teraz założyłem Falken Sincera SN832 i są bardzo dobre - do spokojnej jazdy na suchym i na mokrym nie mogę mieć absolutnie żadnych zastrzeżeń.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2653
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa / Stare Włochy
Kontakt:

04 sie 2019, 8:14

Faktycznie - my bad - są w 55.
(Sorry, ale po podniesieniu samochodu nie zwracam uwagi na kilkuprocentowe różnice w wielkości kół).

Gadaj z Tomaszem - on dość dobrze ogarnia 14stki.
Obrazek
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 318
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: NB
Wersja: Pomieszana
Lokalizacja: Białystok/Augustów

04 sie 2019, 13:28

jaka jest dobra cena za rainsporty3? 282zł z wysyłka za sztukę 2019r 205/45r16 83Y to ok, czy bywa dużo taniej? Wiem, że w marcu to zawsze super ceny, może ktoś ma porównanie. Mam pirelki pzero nero gt, ale 2013r i mimo bieżnika jak nowe chciałbym zmienić jednak na świeży rocznik nie tracąc przy tym za dużo z właściwości jezdnych. Auto w deszczu nie jeździ.
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 sie 2019, 15:39

Leeo pisze:
04 sie 2019, 13:28
jaka jest dobra cena za rainsporty3? 282zł z wysyłka za sztukę 2019r 205/45r16 83Y to ok, czy bywa dużo taniej? Wiem, że w marcu to zawsze super ceny, może ktoś ma porównanie. Mam pirelki pzero nero gt, ale 2013r i mimo bieżnika jak nowe chciałbym zmienić jednak na świeży rocznik nie tracąc przy tym za dużo z właściwości jezdnych. Auto w deszczu nie jeździ.
283 to znosna cena, ale jak nie jeździsz w deszczu to poszukaj innej opony imo. To co jest dobre wnrainsporcie to trakcja na mokrym i odpornosc na aquaplaning.
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 318
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: NB
Wersja: Pomieszana
Lokalizacja: Białystok/Augustów

04 sie 2019, 18:12

No jako deszczowa, to powinna mieć fajny bieżnik na suchy też, coś jak r1r (żarcik). Patrzyłem na hankooki, ale podobno strasznie miękka ścianka. Niewiele jest alternatyw w tej cenie. Myślałem o czymś innym, ale autem robie 1200-2000km rocznie bez torów (na tor leżą slicki z felgami i tak leżą od dwóch lat) ;)
Jakieś propozycje?
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 sie 2019, 18:59

Leeo pisze:
04 sie 2019, 18:12
No jako deszczowa, to powinna mieć fajny bieżnik na suchy też, coś jak r1r (żarcik). Patrzyłem na hankooki, ale podobno strasznie miękka ścianka. Niewiele jest alternatyw w tej cenie. Myślałem o czymś innym, ale autem robie 1200-2000km rocznie bez torów (na tor leżą slicki z felgami i tak leżą od dwóch lat) ;)
Jakieś propozycje?
Uniroyal też ma nie za twardą ściankę. Jaki masz budżet?
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 318
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: NB
Wersja: Pomieszana
Lokalizacja: Białystok/Augustów

04 sie 2019, 19:18

Jak to w miacie, elastyczny hehe
Mało jeżdżę, auto większość czasu stoi.
Historia jak u 50% miatowiczów z forum ;)
Jak jeżdzę to po zakrętach, ale z głową, auto ma
21 lat :)
Tory omijam, szkoda mi jej.
300zl na sztuce i byłoby super. Czy warto coś więcej?
Semislicki nie wejdą, bo i tak ten balon na gwincie jest już akuratny, a jednak semislicki wyższe i szersze.
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 sie 2019, 21:36

Leeo pisze:
04 sie 2019, 19:18
Jak to w miacie, elastyczny hehe
Mało jeżdżę, auto większość czasu stoi.
Historia jak u 50% miatowiczów z forum ;)
Jak jeżdzę to po zakrętach, ale z głową, auto ma
21 lat :)
Tory omijam, szkoda mi jej.
300zl na sztuce i byłoby super. Czy warto coś więcej?
Semislicki nie wejdą, bo i tak ten balon na gwincie jest już akuratny, a jednak semislicki wyższe i szersze.
Ja mam teraz Goodyear F1 asymetric2 i jestem super zadowolony.
Michelin PS3, CONTI premium contact, z tańszych to nankang ns-2 ( nie jeździłem ale ludzie mówią że ok)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 2959
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NB FL
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

04 sie 2019, 21:48

To ja ze swojej strony polecę Michelin PS3, kupiłem w czerwcu, jestem zadowolony zarówno na sucho jak i na mokro, jak na oponę UHP to dość twarda ścianka boczna, teraz jest środek sezonu, ceny niestety wysokie, mi udało sie znaleźć za 250 zł tylko że w rozmiarze 195/50R15. Porównując np. do starszej opony którą miałem w poprzednich dwóch Miatach- a mianowicie Bridgestone ER300 to przyczepność w Michelinach miażdży Bridgestone.
Była NA BRG , była NBFL Phoenix
Jest znowu NBFL Garnet Red Mica
Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 21
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

28 sie 2019, 2:28

wszyscy mają mętlik w głowie, mam i ja :? dodam iż jest to mój subiektywny punkt widzenia a postaram się sprecyzować do czego i jaka jest mi potrzebna opona ;) i z czego moim zdaniem wynika problem z doborem "dobrej" opony, dodam iż czytałem uważnie ten temat powiedzmy do 2-3 lat wstecz(ze wzgl. na rozwój technologii, zmian producentów itp.) jak i pobieżnie cały bo lubię czytać ;) i z tego tematu wyciągnąłem następujące wnioski :idea:

-cena, dla wielu z nas, jednym z ważniejszych czynników przy wyborze opony jest nadal stosunek jakości do ceny bądź samej ceny, wyglądu itp. nie oceniam ale tak mamy
-nazewnictwo, daily/tor/track day/drift/szukanie granic przyczepności/pojeżdżawki? :shock: i wiele inny w każdej możliwej konfiguracji i odmianie, do czego zmierzam np.ktoś szuka opony daily ale :arrow: może 2 razy wyskoczy na tor/ktoś szuka dobrej opony z mega przyczepnością/na deszcz ale robi 1tyś-2tyś km/rok itd.
-modelu jedynego słusznego samochodu 8-) /stanu technicznego/modów/stanu dróg a nade wszystko umiejętnościami i wyobraźni za kierownicą :orly: :bylo: :ban:

i teraz czego szukam(oj będzie wesoło :roll: ) i jakie przeznaczenie:
-fabryczna NB 1.8, 140 km, szpera, fabryczne sportowe zawieszenie i (chyba) dedykowana bądź najbardziej popularna w standardzie felga 15" (kłania się nazewnictwo), żadnych modyfikacji
-cena- dowolna
-do czego i jak używam auta? dla przyjemności :winner: (miatoza skonsultowana z lekarzem i farmaceutom :oops: ) jedni to nazwą daily(tak, mam też normalne daily) tor-nie przewiduje a jak już to "for fun"
-bo jeżdżę zawsze jak tylko jest ładna pogoda, czas, pomysł i kilka zakrętów, rocznie robię stosunkowo dużo kilometrów (sama Albania to 7 tyś w dwa tygodnie) a co z resztą roku ? realnie 10-20 tyś/rok
-szukam granic przyczepności dość często ale z rozsądkiem, lubię uciekać motocyklistą na krętych górskich drogach, czasami zarzucić "dupką" ale nie ma to nic wspólnego z agresywną jazdą jaką często możemy spotkać na naszych drogach.
-czego oczekuję od opony, przede wszystkim przewidywalności, normalnej przyczepności na suchej i przyzwoitej na mokrym (jak jest mokro, włączam tryb "eko" chyba że właśnie szukałem mokrej nawierzchni), ściana boczna fajnie jakby była w miarę twarda/sztywna, wiem że sporo ludzi poleca/narzeka na Rainsport3, ale to jest opona fajna, swoją drogą perfekcyjna na deszcz, wiem bo mam w daily ale nie tego szukam :)

mam nadzieję że ktoś to przeczyta i zrozumie :poklony: ;) i może doradzi coś rozsądnego bo chociaż mam świetnego wulkanizatora i zawsze dobrze doradzał, to niekoniecznie musi rozumieć mx5 :D pozdrawiam
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 sie 2019, 4:51

Marcin M&S pisze:
28 sie 2019, 2:28
wszyscy mają mętlik w głowie, mam i ja :? dodam iż jest to mój subiektywny punkt widzenia a postaram się sprecyzować do czego i jaka jest mi potrzebna opona ;) i z czego moim zdaniem wynika problem z doborem "dobrej" opony, dodam iż czytałem uważnie ten temat powiedzmy do 2-3 lat wstecz(ze wzgl. na rozwój technologii, zmian producentów itp.) jak i pobieżnie cały bo lubię czytać ;) i z tego tematu wyciągnąłem następujące wnioski :idea:

-cena, dla wielu z nas, jednym z ważniejszych czynników przy wyborze opony jest nadal stosunek jakości do ceny bądź samej ceny, wyglądu itp. nie oceniam ale tak mamy
-nazewnictwo, daily/tor/track day/drift/szukanie granic przyczepności/pojeżdżawki? :shock: i wiele inny w każdej możliwej konfiguracji i odmianie, do czego zmierzam np.ktoś szuka opony daily ale :arrow: może 2 razy wyskoczy na tor/ktoś szuka dobrej opony z mega przyczepnością/na deszcz ale robi 1tyś-2tyś km/rok itd.
-modelu jedynego słusznego samochodu 8-) /stanu technicznego/modów/stanu dróg a nade wszystko umiejętnościami i wyobraźni za kierownicą :orly: :bylo: :ban:

i teraz czego szukam(oj będzie wesoło :roll: ) i jakie przeznaczenie:
-fabryczna NB 1.8, 140 km, szpera, fabryczne sportowe zawieszenie i (chyba) dedykowana bądź najbardziej popularna w standardzie felga 15" (kłania się nazewnictwo), żadnych modyfikacji
-cena- dowolna
-do czego i jak używam auta? dla przyjemności :winner: (miatoza skonsultowana z lekarzem i farmaceutom :oops: ) jedni to nazwą daily(tak, mam też normalne daily) tor-nie przewiduje a jak już to "for fun"
-bo jeżdżę zawsze jak tylko jest ładna pogoda, czas, pomysł i kilka zakrętów, rocznie robię stosunkowo dużo kilometrów (sama Albania to 7 tyś w dwa tygodnie) a co z resztą roku ? realnie 10-20 tyś/rok
-szukam granic przyczepności dość często ale z rozsądkiem, lubię uciekać motocyklistą na krętych górskich drogach, czasami zarzucić "dupką" ale nie ma to nic wspólnego z agresywną jazdą jaką często możemy spotkać na naszych drogach.
-czego oczekuję od opony, przede wszystkim przewidywalności, normalnej przyczepności na suchej i przyzwoitej na mokrym (jak jest mokro, włączam tryb "eko" chyba że właśnie szukałem mokrej nawierzchni), ściana boczna fajnie jakby była w miarę twarda/sztywna, wiem że sporo ludzi poleca/narzeka na Rainsport3, ale to jest opona fajna, swoją drogą perfekcyjna na deszcz, wiem bo mam w daily ale nie tego szukam :)

mam nadzieję że ktoś to przeczyta i zrozumie :poklony: ;) i może doradzi coś rozsądnego bo chociaż mam świetnego wulkanizatora i zawsze dobrze doradzał, to niekoniecznie musi rozumieć mx5 :D pozdrawiam
Yokohama ad08 :mrgreen: ostatnio założyłem u siebie i jestem pełen podziwu jak łatwo jest kontrolować to co się dzieje z tyłem auta
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2653
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa / Stare Włochy
Kontakt:

28 sie 2019, 5:56

Ja, po rozmowie z Kokonem, rozważyłbym także A052 - na suchym podobno jest genialna.
Natomiast potwierdzam - AD08R jest oponą bardzo fajną i bardzo fajnie pomaga poznać granice przyczepności MX-5.
Fajna UHP - jedna z niewielu w 15''.

Jezuuuuu jak ja tęsknię za normalną MX-5 :)

Oczywiście - jeżeli czytałeś kilka lat wstecz, to zapewne wiesz, że na mokrym uczy pokory, ale odwdzięcza się na suchym.
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1003
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

28 sie 2019, 15:39

Ad08r. Przede wszystkim 15 cali i już na wstępie połowa jak nie więcej dobrych opon jest niedostępna. Ad08r ma głęboki bieżnik jest przewidywalna ma twardy bok i daje bardzo dobry filing. Może to nie jest top przyczepności na suchym ale to optimum. Rainsport 3 to dobra opona dla tych którzy udają że lubią jeździć czytaj nigdy nie zbliżyły się do maks przyczepności auta.
A052 jest tylko ciut szybsza na torze a dużo mniej praktyczna, płytszy bieżnik, mniej nadający się na deszcz a ceny z kosmosu
http://colesa.ru/test/60577c
http://colesa.ru/news/22245
Ad08r:
Czas okrążenia przy suchej pogodzie: 1 min. 47,149 s.
Czas okrążenia w deszczu: 2 min. 6,903

Federal rs-r
Czas okrążenia przy suchej pogodzie: 1 min. 47,867 s
Czas okrążenia w deszczu: 2 min. 9 059


www.youtube.com/watch?v=AdR9DU9KG50
pilot sport cup 2 czas: 1m45s345
yoko a052: 1m46s366
yoko ad08r: 1m46,470
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 280KM, 900kg, RWD+LSD, race tcs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem
tor Poznań 2019r: 1m48,8s
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 1502
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: NC FL
Lokalizacja: Wrocław

29 sie 2019, 14:45

To jeśli ja mogę dorzucić trzy grosze to powiem, że od kiedy coś tam jeżdżę to każdy eksperyment oponiarski kończy się powrotem do RSR-ów. Jak dla mnie jest to opona na którą zawsze można liczyć niezależnie od warunków i tego czy akurat jest się na torze, drodze, czy leci przez ścianę deszczu. Do tego jest w każdym rozmiarze a ceny zawsze atrakcyjne względem odpowiedników.

A tak na marginesie jeszcze, to otwarcie sezonu letniego jechaliśmy w deszczu, śniegu, lodzie, błocie i wszelkim złu jakie można spotkać na drodze. Co drugie auto na Fedkach... nie jechaliśmy spacerem - wszyscy żyją :)

https://youtu.be/SUPcDy4LbMA?t=677
Auto takie samo jak żadne -> http://ujeb.se/CzarnyNiewolnik
Awatar użytkownika
Feiro
Posty: 19
Rejestracja: 14 lis 2016, 10:56
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Babienica

01 wrz 2019, 20:32

Z doświadczenia(innych samochodów które miałem), polecam otwarte(czyt. docinane) nalewki. Moich dwóch faworytów których nie podważę:
Extreme VR2
RACE GC
W autach których używałem do wygłupiania się w lato zawsze lądowała któraś z tych opon i(oczywiście odpowiednio dobierając mieszankę i ciśnienie) żadna nigdy mnie nie zawiodła :winner:
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

08 wrz 2019, 1:06

Przeczytałem 20 stron i dalej nie wiem co kupić... :)

Szukam opony 195/50/15 do daily.

Fajnie gdyby była w miarę cicha i pozwoliła łatwo i przewidywalnie pojechać "bokiem" (a raczej lekko uślizgnąć) na zakręcie (1.8 140KM) - niestety obecne budżetówki (jakaś całkiem nieznana marka) które były w tym samochodzie nie pozwalają nawet na minimalną jazdę bokiem, są chyba za miękkie

Nie zależy mi szczególnie na wyczynowej oponie, jeśli tor to tylko rekreacyjnie
ODPOWIEDZ