Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

25 lut 2020, 5:52

Jedyne co to może Cię bardziej na koleinach wozić no i 205 45 ma więcej ścianki bocznej - może byc odrrrobinke bardziej komfortowo
R2D2
Posty: 46
Rejestracja: 22 sty 2012, 20:34
Lokalizacja: W-wa

12 mar 2020, 15:58

Cześć. Właśnie kupiłem toyo tr1 195/50r15. Ma to być następcą tr-1. Ktoś ma jakiś doświadczenia z tą oponą.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

12 mar 2020, 16:18

Ten sezon będzie przełomowy dla tego modelu, pytałem o niego w innych wątkach i opinie to tylko zagraniczne fora i jakiś filmowy "test" indyjskiego użytkownika w którym mówi o oponie w samych superlatywach.

Wnioskuję, że jako daily opona da radę, natomiast do jazdy sportowo-torowej jest za mało odporna na wpierdol :D
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

21 mar 2020, 13:42

Kolejny tescik
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ic/bcj83vm

Takie oponki testowali
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/JY ... 8DCw4GhMAU
Vredestein ultra vorti najszybszy, uniroyal rainsport 3 tam gdzie jego miejsce, na szarym końcu.
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/H- ... 8DCw4GhMAU
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
POlsza
Donator
Donator
Posty: 46
Rejestracja: 11 lis 2016, 18:34
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Dolny Śląsk

22 mar 2020, 14:02

Witam, nadszedł u mnie czas na zmianę wysłużonych S001, które bardzo źle wspominam ze względu na ich nieprzewidywalność, szczególnie na mokrym. Potrzebuję głównie do jazdy daily z przewidywalnością na mokrym. Posiadam rozmiar obecnych 205/45 R17, chcę zmienić na szersze.
Wybrałem Federal 595 RS-R 215/45 r17, które cieszą się dobrą opinią. Pojawiły się również Federal 595 RS-PRO 215/45 r17, czy w ich temacie może się ktoś wypowiedzieć, nie interesuje mnie MC, jazda daily oraz dłuższe wypady po Europie - o ile będzie można. Za wszelkie opinie z góry dzięki.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

22 mar 2020, 14:26

Jak na daily to może michelin PS4? Goodyear Eagle F1 assymetric 5?
Awatar użytkownika
POlsza
Donator
Donator
Posty: 46
Rejestracja: 11 lis 2016, 18:34
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Dolny Śląsk

22 mar 2020, 14:56

Dzięki za info, Goodyear Eagle F1 znam - zrobiłem na nich ponad 300kkm jako daily, sprawowały się super zarówno na suchym jak i na mokrym ale samochód był ciężki (1,8tony) i czeronapędowiec, zastanawiam się czy tak samo będą się spisywać przy lekkim i napędzie na tylną oś. Swego czasu miałem historię z zimówkami, które w ciężkim wozie sprawowały się super, natomiast w innym, lekkim była tragedia.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

22 mar 2020, 15:31

Bierz pewniaki PS4. Federal to nie jest dobra opona a tania opona. Jest bardzo chwalona na mmc bo za psie pieniądze jest w miarę szybka na suchym. I tyle z zalet. Masz wyżej test w którym Jeden z federali Evo st1 przetestowali drogę hamowania. Na suchym tylko 3m dalej niż PS4. Na mokrym.... 10m dłuższą droga hamowania niż PS4. Pro i rsr będą na mokrym tylko gorsze.
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/JY ... 8DCw4GhMAU
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
POlsza
Donator
Donator
Posty: 46
Rejestracja: 11 lis 2016, 18:34
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Dolny Śląsk

22 mar 2020, 16:54

Dzięki @Grzybohun i @piwo za radę, wezmę PS4, jeszcze jedno - oryginały mam 205/45, zamierzam kupić 215/45, czy podejdą i będzie lepiej?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

22 mar 2020, 17:45

Na seryjnym zawieszeniu na pewno będzie poprawa wizualna, komfort lepszy i zapewne troszeczkę więcej trakcji :)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

25 mar 2020, 5:10

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
skatejol92
Donator
Donator
Posty: 178
Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2020, 12:18

Z racji kwarantanny coraz więcej czasu siedzę i kombinuję co by tu zmienić w Maździe;) pytanie odnośnie opon - NCFL seryjne 205/45/17 -> są jakieś wskazania zmiany na 215/45? Czy lepiej zostać przy seryjnym rozmiarze?
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

08 kwie 2020, 21:20

skatejol92 pisze:
25 mar 2020, 12:18
Z racji kwarantanny coraz więcej czasu siedzę i kombinuję co by tu zmienić w Maździe;) pytanie odnośnie opon - NCFL seryjne 205/45/17 -> są jakieś wskazania zmiany na 215/45? Czy lepiej zostać przy seryjnym rozmiarze?
Ja jeżdżze sezon nieletni na all season 205/50 r17, na letni kupiłem 215/45 r17. Z racji zastraszania przez media jeszcze ich nie przetestowałem bo strach odwiedzić wulkanizatora. Oryginalne Bridgestone 205/45 r17 były dla mnie za twarde, mało komfortowe do daily. Z koleji all season 205/50 są aż za miękkie. Komfort dużo dużo większy, bez porównania, ale ciężko wyczuć auto. łatwo dochodzi na nich do uślizgów. Myślę że 215/45 r17 letnie będą sensownym kompromisem. Wydaje mi się że opona 205/45 ma za niski profil na polskie drogi.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
skatejol92
Donator
Donator
Posty: 178
Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

10 kwie 2020, 10:05

Dzięki za odpowiedź;)
Przeglądam oferty w internetach, wybór padnie prawdopodobnie na polecane Michelin PS4, zobaczymy w jakiej cenie będzie dany rozmiar:) // epidemio wyp....! Niech ten sezon się już zacznie:)
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

09 maja 2020, 23:48

Die u covid. Na lato montuje 215/45r17 presto uhp2
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

10 maja 2020, 7:54

Czyli jednak cena zakupu ważniejsza od przyczepnosci. No cóż raczej nie ma czego gratulować.
Załączniki
IMG_20200510_085342.jpg
IMG_20200510_085342.jpg (268.75 KiB) Przejrzano 3666 razy
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

10 maja 2020, 8:40

Użytkuje od kilku tygodni PS4 i naprawdę lepszych cywilnych opon nie miałem :)

Kolega ma uhp i podobno w tej cenie dają radę ale...
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

15 maja 2020, 21:37

piwo pisze:
10 maja 2020, 7:54
Czyli jednak cena zakupu ważniejsza od przyczepnosci. No cóż raczej nie ma czego gratulować.
To samo można odnieść do samochodu 🤣
Jaki samochód takie opony...
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

15 maja 2020, 21:47

Tymczasem w przytoczonym przez piwo rankingu Potenza S001 na 3. miejscu, hehe. ;) Potwierdza się to, że to świetna opona... ale na pewno nie w mx-5. ;) Mam wrażenie, że o kant dupy potłuc wszystkie testy opon, skoro finalnie w każdym aucie te same opony spisują się zupełnie inaczej. Nie ma w tym stwierdzeniu odrobiny racji piwo? Jak sądzisz? Tak ot rzucam, pod dyskusję. ;)

Dla mnie Michelin Pilot Sport 4 o niebo bardziej przewidywalny niż S001, a żaden ze mnie ścigant. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

15 maja 2020, 22:05

Hookie pisze:
15 maja 2020, 21:47
Tymczasem w przytoczonym przez piwo rankingu Potenza S001 na 3. miejscu, hehe. ;) Potwierdza się to, że to świetna opona... ale na pewno nie w mx-5. ;) Mam wrażenie, że o kant dupy potłuc wszystkie testy opon, skoro finalnie w każdym aucie te same opony spisują się zupełnie inaczej. Nie ma w tym stwierdzeniu odrobiny racji piwo? Jak sądzisz? Tak ot rzucam, pod dyskusję. ;)

Dla mnie Michelin Pilot Sport 4 o niebo bardziej przewidywalny niż S001, a żaden ze mnie ścigant. ;)
Jeśli producent dobrze dobierze opone do auta, które nie jest typowo budżetowe, to trudno go przebić. Po wielu modyfikacjach musimy sami droga prób i błędów poszukiwać czegoś nowego. Pytanie do czego? Bo inna opona na tor a inna do daily. Miałem OEM 205/45r17 Bridgestone Potenza i jazda po polskich drogach to był horror. Świetne prowadzenie, ale nie do jazdy po nierównościach. Uhp2 215/45 jeśli chodzi o komfort to przepaść, a precyzja jazdy nadal ok. Dodajmy jeszcze że ta sama opona w różnych pojazdach może zupełnie inaczej reagować.
Uhp2 na razie bardzo dobrze się wyważyła na felgach OEM r17. Do prędkości 150 przewidywalna. Zrobię test przy 250 i zobaczymy czy też daje radę przy większych prędkościach
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

16 maja 2020, 8:45

finalnie w każdym aucie te same opony spisują się zupełnie inaczej. Nie ma w tym stwierdzeniu odrobiny racji piwo? Jak sądzisz? Tak ot rzucam, pod dyskusję. ;)
Oczywiście że tak. Twardość boku i mieszanki trzeba dobierać do wagi osi pojazdu. Każdy to wie. Na ciężkiej osi lepiej sprawować się będą opony z twardym bokiem i mieszanka a na lekkiej osi miękkie opony z miękkim bokiem.
Co nie zmienia faktu że jak mieszanka opony jest do dupy czyli jest śliska i nie zapewnia odpowiedniej przyczepności to da się te braki nadrobić odczuciami że stabilności. Nie da.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
skatejol92
Donator
Donator
Posty: 178
Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

18 maja 2020, 14:03

Założyłem u siebie PS4 i jest mega różnica w stosunku do fabrycznych Potenza. Przede wszystkim dużo lepiej kleją, ale też poprawił się komfort. Na pewno duży wpływ miał wiek starych opon. Ale na ten moment polecam Michelin Pilot Sport 4:) zobaczymy jak będą się dalej spisywały
Awatar użytkownika
Victor
Donator
Donator
Posty: 48
Rejestracja: 27 maja 2019, 21:37
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2020, 11:13

A ja po przejściu S001 -> PS4 dramatycznej różnicy na sucho i na co dzień nie zauważyłem, np. po dynamicznym skręcie stawia bokiem bardzo podobnie. Co więcej, przy starcie z miejsca potrafi nawet lekko nerwowo poruszać tyłkiem, czego nie zauważyłem przy Bridgestonach. Różnica na plus jest na mokrym - według mnie stabilniej. I jeszcze wyszła różnica ok. 1 sek. na korzyść PS4 przy pomiarze w warunkach mniej ulicznych ;) Ale tutaj mogło zagrać więcej czynników.
Szkoda, że PS4S nie ma w 17 calach...
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

19 maja 2020, 16:23

Premium contact 6 vs Goodyear assymetric 5 vs Michelin pilot sport 4 czyli tanie oponki dostępne też w niższych rozmiarach felg
https://m.youtube.com/watch?v=2_utfLrFaOM
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

19 maja 2020, 17:08

piwo pisze:
19 maja 2020, 16:23
Premium contact 6 vs Goodyear assymetric 5 vs Michelin pilot sport 4 czyli tanie oponki dostępne też w niższych rozmiarach felg
https://m.youtube.com/watch?v=2_utfLrFaOM
Miło się słuchało tego pana. Mam w dwóch autach RWD CPC5 a w Hot-FWD wybrałem CPC6 - bez większej refleksji. Był rozmiar, była dobra cena. Jednak jak chodzi o 6-kę - nie mogę przeżyć wyglądu tej opony. Nie było to bardzo widoczne na filmie, ale im wyższy profil opony tym bardziej czechosłowacko wygląda ta szachownica... :(
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

20 maja 2020, 5:46

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

28 maja 2020, 18:51

piwo pisze:
19 maja 2020, 16:23
Premium contact 6 vs Goodyear assymetric 5 vs Michelin pilot sport 4 czyli tanie oponki dostępne też w niższych rozmiarach felg
https://m.youtube.com/watch?v=2_utfLrFaOM
Dzięki za ten test. Wstępnie zacząłem się rozglądać za oponami i brałem pod uwagę właśnie te 3 modele + Yokohamy Advan Fleva V701, rozmiar fabryczny 205/45/R17 88* XL. Niestety Yokohama wypada słabo w większości testów, natomiast 3 w/w modele są zawsze na podium. Wiem że MPS4 jest tutaj na forum jedną z najpopularniejszych opon ale biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny, to moim zdaniem wygrywa Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, komplet z 2020 roku można wyhaczyć już za 1700zł, CPC6 (z 2019) za około 2000zł, a MPS4 (z 2019) kosztują około 2250zł, oczywiście nówki.

Czy ktoś jeździ na Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 i mógłby się podzielić opinią? Na referencyjnych, fabrycznych Bridgestone Potenza RE050a jeździ mi się doskonale, dobrze kleją i mają świetną sztywność boczną (przesiadłem się z opony z crossover'a :lol:).
susi
Posty: 22
Rejestracja: 04 mar 2020, 0:07
Model: NB FL
Lokalizacja: Wrocław

01 cze 2020, 17:56

Widze ze polecane oponki to ps4, niestety nie ma ich w rozmiarze 195/45R16, a takie mam obecnie gumy (felga 16x6 cali). Jakas alternatywa dla ps4? Czy reszta juz duzo gorzej trzyma w mazdzie? Oczywiscie chodzi mi opone na daily.
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

01 cze 2020, 21:50

susi pisze:
01 cze 2020, 17:56
Widze ze polecane oponki to ps4, niestety nie ma ich w rozmiarze 195/45R16, a takie mam obecnie gumy (felga 16x6 cali). Jakas alternatywa dla ps4? Czy reszta juz duzo gorzej trzyma w mazdzie? Oczywiscie chodzi mi opone na daily.
A czy to problem wsadzić lekko większą/wyższą oponę? jakieś 205/50r16 np?
susi
Posty: 22
Rejestracja: 04 mar 2020, 0:07
Model: NB FL
Lokalizacja: Wrocław

02 cze 2020, 18:18

Gwiazda pisze:
01 cze 2020, 21:50
susi pisze:
01 cze 2020, 17:56
Widze ze polecane oponki to ps4, niestety nie ma ich w rozmiarze 195/45R16, a takie mam obecnie gumy (felga 16x6 cali). Jakas alternatywa dla ps4? Czy reszta juz duzo gorzej trzyma w mazdzie? Oczywiscie chodzi mi opone na daily.
A czy to problem wsadzić lekko większą/wyższą oponę? jakieś 205/50r16 np?
Teoretycznie nie, musialbym sprawdzic na kalkulatorze opon czy za szeroka guma nie bedzie
ODPOWIEDZ