Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

18 mar 2019, 13:14

Liliputek pisze:
16 mar 2019, 8:45
Michelin Pilot Sport Cup 2 - ma ktoś jakieś doświadczenia? Porównanie do Nankang AR-1, Federali 595 RS czy innych?
Zapytaj kolegę Danillo, on na tym upalał swoją Akumę na MC w Poznaniu i chyba nie do końca był zadowolony...
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

18 mar 2019, 14:59

Liliputek pisze:
16 mar 2019, 8:45
Michelin Pilot Sport Cup 2 - ma ktoś jakieś doświadczenia? Porównanie do Nankang AR-1, Federali 595 RS czy innych?
https://www.youtube.com/watch?v=ll6qrstsGF0
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

18 mar 2019, 15:24

Trzeba tylko dodać że najszybsze na rynku sliki Michelin też mają równie miękkie boki jak cup2 a nie ma na swiecie szybszej opony dostępnej dla każdego...
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

18 mar 2019, 19:08

No to jestem ciekaw jak zafunkcjonują. Już w nie zainwestowałem.

Koledzy - jeszcze dwa tygodnie i... :winner: :D :D :D

Oby nie cieszyć się tylko jak Kubica (a może i to właśnie będzie sukcesem)
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

18 mar 2019, 19:44

To się wypowiem, choć się nie do końca znam. Jechałem na Cup2 ostatni Poznań i wtedy szczególnie mnie nie zachwyciły w porównaniu do Fedków. Płynęły mi prawie cały czas, non stop wymagały korekty toru jazdy, to było ciągłe balansowanie na granicy poślizgu. Może komuś to będzie odpowiadać, mi nie, bo nie lubię poślizgów, z zasady ;) No i czasów z tego też super nie zrobiłem.
Choć trzeba przyznać, że opona bardzo ładnie "komunikowała" kiedy zaczyna się uślizgiwać, zawsze był czas na wprowadzenie odpowiedniej korekty.

Dziś patrząc na opony widzę, że zjechałem środkową część, co by sugerowało, że jechałem na zbyt wysokim ciśnieniu, stąd te moje wrażenia. Zakładam je jednak na Silesię i zobaczymy, dostaną drugą szansę na niższym ciśnieniu. Jednakowoż przy podobnej cenie zakupu (nowych) wybrałbym raczej FZ201 do jazdy tylko po torze a na dojazd np. 595.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

18 mar 2019, 22:46

Dziś patrząc na opony widzę, że zjechałem środkową część, co by sugerowało, że jechałem na zbyt wysokim ciśnieniu, stąd te moje wrażenia. Zakładam je jednak na Silesię i zobaczymy, dostaną drugą szansę na niższym ciśnieniu. Jednakowoż przy podobnej cenie zakupu (nowych) wybrałbym raczej FZ201 do jazdy tylko po torze a na dojazd np. 595.
A pamiętasz na jakim ciśnieniu jeździłeś?
S.Sebastian
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2019, 12:05
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

19 mar 2019, 12:24

Hej wszystkim,

Ile osób, tyle opinii. Pomimo tego, poproszę o konkretną, merytoryczną odpowiedź na pytanie: Którą oponę wybrać, dlaczego taką, czym różni się od innej?

NC 2.0 205/45/17

1. Dunlop Sport Maxx RT 2
2. Pirelii P Zero Nero GT
3. Continental ContiSportContact 5
4. Michelin Pilot Sport 4

Pozdrawiam Was i Wasze mxy : )
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

19 mar 2019, 20:47

S.Sebastian pisze:
19 mar 2019, 12:24

1. Dunlop Sport Maxx RT 2
2. Pirelii P Zero Nero GT
3. Continental ContiSportContact 5
4. Michelin Pilot Sport 4

Pozdrawiam Was i Wasze mxy : )
Mogę się wypowiedzieć o dwóch na których jeździłem:

1. Dunlop Sport Maxx RT 2 - stanowczo odradzam, nie potrafię nic dobrego przytoczyć na ich temat. Bardzo miękka ścianka, uczucie jazdy jak w kisielu, kompletnie nie sprawdzały się na przedniej osi, auto zawsze miało ogromną podsterowność. Generalnie nie zapewniały jakiegoś poczucia przyczepności na sensownym poziomie. Do tego w dwóch wyskoczyły bąble wielkości kciuka na ściankach, w różnych odstępach czasu - nigdy nie zdarzyło mi się to w innej oponie.

4. Michelin Pilot Sport 4 - aktualnie założone, kupiłem jako daily i awaryjne deszczówki na tor. Ścianka jest miękka jak z plasteliny ale o dziwo nie odczuwam tego jakoś specjalnie prowadząc auto. Ma bardzo sensowną przyczepność, jest przewidywalna, przód klei całkiem nieźle, tył puszcza bardzo przewidywanie. Ogólnie jak na drogową oponę jeździ się na nich na prawdę fajnie. Do tego świetnie radzą sobie w mokrych warunkach. Ludzie piszą też o bardzo wolnym zużyciu. Do tego działała nawet przy minusowych temp. W razie potrzeby można też na nich wjechać na tor i dobrze się bawić (choć do semi slicka nie ma podejścia raczej).
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

19 mar 2019, 20:52

pudel pisze:
18 mar 2019, 22:46
Dziś patrząc na opony widzę, że zjechałem środkową część, co by sugerowało, że jechałem na zbyt wysokim ciśnieniu, stąd te moje wrażenia. Zakładam je jednak na Silesię i zobaczymy, dostaną drugą szansę na niższym ciśnieniu. Jednakowoż przy podobnej cenie zakupu (nowych) wybrałbym raczej FZ201 do jazdy tylko po torze a na dojazd np. 595.
A pamiętasz na jakim ciśnieniu jeździłeś?
No właśnie ciężko to oceniać jeżeli ciśnienie było złe bo wtedy trudno o miarodajną ocenę.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 mar 2019, 22:21

S.Sebastian pisze:
19 mar 2019, 12:24
Hej wszystkim,

Ile osób, tyle opinii. Pomimo tego, poproszę o konkretną, merytoryczną odpowiedź na pytanie: Którą oponę wybrać, dlaczego taką, czym różni się od innej?

NC 2.0 205/45/17

1. Dunlop Sport Maxx RT 2
2. Pirelii P Zero Nero GT
3. Continental ContiSportContact 5
4. Michelin Pilot Sport 4

Pozdrawiam Was i Wasze mxy : )
Conti sport contact5 mam w daily (195/45 R17) bardzo fajna opona ze sztywną scianką (jak na drogową oponę). Poniżej 5 stopni traci na przyczepnosci. Na mokrym wzorowa. Zdecydowanie kupiłbym drugi raz. Zużycie na minus - po jednym sezonie na osi napędzanej wsiorbało spokojnie 1.5mm bieżnika. Nie była też tania (ale to bardziej kwestia nietypowego rozmiaru)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

20 mar 2019, 5:18

Liliputek pisze:
19 mar 2019, 20:52
pudel pisze:
18 mar 2019, 22:46
Dziś patrząc na opony widzę, że zjechałem środkową część, co by sugerowało, że jechałem na zbyt wysokim ciśnieniu, stąd te moje wrażenia. Zakładam je jednak na Silesię i zobaczymy, dostaną drugą szansę na niższym ciśnieniu. Jednakowoż przy podobnej cenie zakupu (nowych) wybrałbym raczej FZ201 do jazdy tylko po torze a na dojazd np. 595.
A pamiętasz na jakim ciśnieniu jeździłeś?
No właśnie ciężko to oceniać jeżeli ciśnienie było złe bo wtedy trudno o miarodajną ocenę.
Było 2,0 na ciepło. Na niższym ok 1,8 powinno być lepiej, niemniej to jest wciąż opona typu fast road a nie semi slick. Do jazdy na co dzień super, na torze nie dogoni czołówki.
Dla porównania, po założeniu Direzzy pierwszy raz w życiu, urwałem 4 sekundy na okrążeniu a 2 opony milem założone „tyłem do przodu” wiec tez warunki dalekie od ideału ;)
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

20 mar 2019, 20:25

No ja się noszę czy na daily na drugą połowę sezonu założyć PSC2 czy RSR a opona docelowo na Hungaroring ma pojechać.
Tak z innej beczki kupował ktoś kiedyś RSRy 215/40R17 ? Ciekawi mnie jaka jest faktycznie różnica w profilu do 45 i jak to siada na felgę.
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

21 mar 2019, 1:25

Ciekawi mnie jaka jest faktycznie różnica w profilu do 45
215/40 będzie 3mm szersza i 1,1kg lżejsza!
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

21 mar 2019, 10:14

irekJ pisze:
20 mar 2019, 20:25
No ja się noszę czy na daily na drugą połowę sezonu założyć PSC2 czy RSR a opona docelowo na Hungaroring ma pojechać.
Tak z innej beczki kupował ktoś kiedyś RSRy 215/40R17 ? Ciekawi mnie jaka jest faktycznie różnica w profilu do 45 i jak to siada na felgę.
Zależy od felgi, na 8 calach już 215/45 wyglada optycznie dosc śmiesznie. Poszukam fotkę i Ci prześle pozniej
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

21 mar 2019, 10:33

Jakie ciśnienie wbić do fedków 195/50/15 na tor w NB?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

21 mar 2019, 10:53

na zimno? maksymalnie 1,9 bara. a na goraco pilnowac by nie przekraczalo 2,2 bara wiec mozliwe bedzie ze po paru kolkach bedzie trzeba upuscic troszke powietrza.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

21 mar 2019, 11:09

Dzięki!
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

21 mar 2019, 16:29

S.Sebastian pisze:
19 mar 2019, 12:24
2. Pirelii P Zero Nero GT
W temperaturach letnich (10-35C) po założeniu tych opon nie jestem w stanie stracić na asfalcie przyczepności nie przekraczając swojej granicy komfortu. ;) Przy czym mówimy tu o jeździe na co dzień, na tor ich nie zabieram, bo od tego są semislicki itp. Dodatkowo trafiłem na promocję i za 16ki 205/45 dałem coś ok 1150 PLN, więc zdecydowanie polecam za taką cenę.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

22 mar 2019, 17:29

Nowy tescik. Porównanie sport contact 6 z pilot sport 4s.
Obrazek


Obrazek

http://colesa.ru/test/60228
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

23 mar 2019, 7:41

Witam.
Wczoraj w nocy spedzilem ponad 1h na czytaniu tego watku, nie chcialem pisac, ale mam jeszcze wiekszy metlik w glowie..
Pacjent to NC 2.0 ori felgi, w tej chwili siedza 215/45/17 ktore niezwlocznie wymagj wymiany.
Auto daily, z jazda po miescie, ale weekendami beda wypady na szybsze boczne drogi.
Nie bede ukrywac ze jazda bokiem tez mnie kreci, jak i prawdopodonie raz po raz moze tor poznan wleci.
Pytanie czy lepiej Rainsporty 3 XL, czy lepiej dolozyc i brac continental sport 5?

Panowie Lepiej wydac mniej na opony a miec wiecej swobody w zabawie z nimi, i zmieniac co rok, czy kupic lepsze papcie i miec lepsze papcie ? pytam sie serio, mam mazde od tygodnia i wiem ze bede sie bawic i to duzo, wczesniej nie mialem takich watpliwosci :)
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

23 mar 2019, 8:08

Ja jestem zwolennikiem nie oszczędzania na oponach.
Jeździłem na AD08, moja połowica w PRHT 2.0 śmiga na AD08R, a trochę żałuję, że nie kupiliśmy R1R lub Sport Cupów 2 ze względu na ich właściwości na mokrym.
Owszem - ostatnie dwa schodzą bardzo szybko, ale przyczepność jest optymalna.

Natomiast podobno najlepszym jednak rozwiązaniem jest wziąć coś przyzwoitego na daily (Continental / Pirelli / Michelin) i jakieś Westlake / Federal na tor.

Mi zależy na świętym spokoju, więc póki dzieci nie głodują to nie oszczędzam na oponach.

Ale też warto wziąć pod uwagę, że każdy ma inny styl jazdy.
Ja uwielbiam AD08R, ale już dwóch znajomych, którzy są naprawdę dobrymi kierowcami, na te Yokohamy narzekają.
Choć warto zaznaczyć, że my lubimy sprawdzać granice przyczepności MX-5.
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 mar 2019, 15:18

Malcolm_x pisze:
23 mar 2019, 7:41
Witam.
Wczoraj w nocy spedzilem ponad 1h na czytaniu tego watku, nie chcialem pisac, ale mam jeszcze wiekszy metlik w glowie..
Pacjent to NC 2.0 ori felgi, w tej chwili siedza 215/45/17 ktore niezwlocznie wymagj wymiany.
Auto daily, z jazda po miescie, ale weekendami beda wypady na szybsze boczne drogi.
Nie bede ukrywac ze jazda bokiem tez mnie kreci, jak i prawdopodonie raz po raz moze tor poznan wleci.
Pytanie czy lepiej Rainsporty 3 XL, czy lepiej dolozyc i brac continental sport 5?

Panowie Lepiej wydac mniej na opony a miec wiecej swobody w zabawie z nimi, i zmieniac co rok, czy kupic lepsze papcie i miec lepsze papcie ? pytam sie serio, mam mazde od tygodnia i wiem ze bede sie bawic i to duzo, wczesniej nie mialem takich watpliwosci :)
sport contact 5 mam w daily - super opona (zresztą chyba pisałem kilka postow wyżej). Rainsporty mam założone w NBFL i też są super (szczególnie na stojącej wodzie) ALE:
1. Zapomnij o jakimkolwiek upalaniu na suchym - dwa spokojne kółka na ułężu w lecie i boki bierznika płyną
2. w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem oponę trzy razy z powodu uszkodzenia boku opony (dwa razy dziura i raz uszkodzony oplot)
Jak chesz polatać bokiem to rainsporta sobie odpuść.
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

23 mar 2019, 20:11

To mam metlik jeszcze wiekszy...
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

24 mar 2019, 6:32

To witaj w klubie ;)
Generalnie najłatwiej wybrać dobrą oponę, gdy przestaniesz patrzeć na koszt - wtedy wszystko staje się jasne.
Natomiast jak masz limit finansowy, to każdy wybór będzie kompromisem ... ale takie jest, chyba, całe życie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

24 mar 2019, 9:11

Arvi pisze:
24 mar 2019, 6:32
To witaj w klubie ;)
Generalnie najłatwiej wybrać dobrą oponę, gdy przestaniesz patrzeć na koszt - wtedy wszystko staje się jasne.
Natomiast jak masz limit finansowy, to każdy wybór będzie kompromisem ... ale takie jest, chyba, całe życie :)
Czyli nie patrząc na koszt jaka opona jest najlepsza - na tor - na daily???
bo mnie i tak jest trudno wybrać - tyle opinii.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

24 mar 2019, 9:58

Nie mam pojęcia :).
Ale jakbym miał teraz brać opony do Gohy NCeka (która w tym roku chce na MC troszku poszaleć) to bym prawdopodobnie brał R1R.

Ale po zakupie samochodu zdecydowaliśmy się na kompromis, bo kasy nie było zbyt dużo i mamy AD08R. Jeżeli ktoś nie musi szaleć na mokrym - moim zdaniem jest to bardzo miła opona na daily + okazjonalny tor. Tylko trzeba uważać na mokrym, choć gdy ktoś z głową jeździ, to żadnych niespodzianek nie powinno być.
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

24 mar 2019, 16:38

Dobre opony to pilot sport 4s i sport contact 6. Bezkompromisowe. A jak ktoś lubi upalac to na trackdaye lepiej kupić drugi komplet semi lub slickow. I wtedy zawsze dobrze jest.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
S.Sebastian
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2019, 12:05
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

27 mar 2019, 12:44

Po przejrzeniu rynku, komentarzy, opinii i własnych przeczuć, u mnie wybór padni albo na:
Continental ContiSport Contact 5 albo Pirelli P zero nero GT

Dzięki za wszelkie opinie i pomoc!
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

01 kwie 2019, 20:46

Słuchajcie, chyba nie wiedziałem jakie auto kupiłem...
Po dwóch tygodniach jazdy po mieście na spokojnie, kupiłem nowe opony Continental Premium Contact 6 215/45/17 XL 91, cudowne opony, ale nie do mazdy... W sobotę jechałem 350 km do Ustki (polecam drogę na Sławno/postomino są odcinki identyczne jak droga stu zakrętów w Kudowie) i niestety zrozumieniem że muszę mieć twardziochy.
Praktycznie nowe Continental idą na sprzedaż (jak ktoś to 1300 zł) i mam dylemat co brać. Mam dwie opcje:
Nankang ns-2r albo federale 595....
Niby Ori do nc wchodzą 205/45/17 mam 215, szukać 205?
Proszę doradzcie, nie chce znów pochopnie kupowac....
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

02 kwie 2019, 6:34

Wiesz... cały vic polega na tym, że masz powyżej przedstawioną przez nas listę całkiem niegłupich opon.
Wybrałeś cywilną gumę ... mocno za cywilną jak na chęć sprawdzenia do czego MX-5 służy ;).
Ale teraz idziesz - moim zdaniem - za grubo w drugim kierunku.
Co prawda Nankangi są relatywnie rozsądnym wyborem, to już Federal jest bardzo specyficzna opona.
Rozważyłbym propozycje Piwa (jak wczytasz się w wątek, to zrozumiesz, że chłop ma pojęcie o gumach), ewentualnie poczytaj o tym co użytkownicy konkretnych opon na ich temat piszą.
Szkoda jeszcze raz kupować zły setup...
Obrazek
ODPOWIEDZ