Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Luigi
Posty: 5
Rejestracja: 15 lip 2015, 3:15
Model: NB
Lokalizacja: Kotlarnia k. Gliwic

01 maja 2018, 18:54

Jak autko made in JP to i oponki więc ja preferuje Toyo t1r :D Po dawnych przeżyciach z tymi oponami w BMW miałem wątpliwości ale teraz założyłem do swojej MX5 i nie ten samochód ( mimo poliuretanowych tulei 75SHA) poprzednie miałem jakieś BF goodrich ale auto miało tndencję do wyrywania się z pod kontroli. Szerokość jaką mam 195/60/R15
W ciągu doby pracuje 16 godzin 8 by mieć pieniądze a pozostałe 8 w garażu przy mojej Miacie :D

NB 1.8 2000 "Yami"

Zastępczaki
Ford Sierra sedan 1991 2.0DOHC
Ford Sierra 3er chachback 1990 2.0 DOHC
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 785
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

01 maja 2018, 19:49

Luigi pisze:Jak autko made in JP to i oponki więc ja preferuje Toyo t1r :D Po dawnych przeżyciach z tymi oponami w BMW miałem wątpliwości ale teraz założyłem do swojej MX5 i nie ten samochód ( mimo poliuretanowych tulei 75SHA) poprzednie miałem jakieś BF goodrich ale auto miało tndencję do wyrywania się z pod kontroli. Szerokość jaką mam 195/60/R15

Przecież to, że T1R jest równie bezpieczne na mokrym co rosyjska ruletka przy użyciu ak-47 było tu przerabiane już dużo razy, nawet kojarzy mi się jedna forumowa mazda która skończyła przez nie żywot.
To serio jest kiepska opona, i biją ją dużo tańsze modele.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

02 maja 2018, 8:20

rachey pisze:
Luigi pisze:Jak autko made in JP to i oponki więc ja preferuje Toyo t1r :D Po dawnych przeżyciach z tymi oponami w BMW miałem wątpliwości ale teraz założyłem do swojej MX5 i nie ten samochód ( mimo poliuretanowych tulei 75SHA) poprzednie miałem jakieś BF goodrich ale auto miało tndencję do wyrywania się z pod kontroli. Szerokość jaką mam 195/60/R15

Przecież to, że T1R jest równie bezpieczne na mokrym co rosyjska ruletka przy użyciu ak-47 było tu przerabiane już dużo razy, nawet kojarzy mi się jedna forumowa mazda która skończyła przez nie żywot.
To serio jest kiepska opona, i biją ją dużo tańsze modele.


Niestety muszę się zgodzić, chociaż od BFG są o niebo lepsze :lol:
T1R lubi od tak stracić przyczepność, w ogóle granica przyczepności w nich nie jest zbyt odczuwalna.
Awatar użytkownika
MichaU
Donator
Donator
Posty: 391
Rejestracja: 29 lis 2014, 6:55
Model: NC FL
Lokalizacja: Warszawa

29 maja 2018, 8:48

Hej, chce kupić opony Yokohama AD08R w rozmiarze 205 45 17. Na stronie Yoko znalazłem 2 rodzaje - zwykłe i ze wzmacnianym rantem (RPB). Co ciekawe te ze wzmacnianym rantem mają wpisaną głośność 70db , a te zwykłe 75. Czy ktoś używał jednych i drugich i jest w stanie coś napisać o różnicach między nimi?
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

30 maja 2018, 23:12

Czołem! Pacjent: nowo nabyty NBFL, koła R16. Choroba: daily / żwawa jazda /czasem winkle / tor raczej nie (jeśli tak to drugi komplet będzie). Budżet: ograniczony, bo inne mody mają pierwszeństwo w tym sezonie (rollbar, gwint, stożek, wydech, audio).

Przeryłem temat i w zasadzie mam 3 typy:
Uniroyal Rainsport 3
Hankook Ventus Prime 3 K125
Nankang NS 2
ALE może być coś innego do max 1200 za komplet...

Pytanie dodatkowe - Jaki rozmiar? 205/50 wydają mi się duże, 205/45 chyba optimum, ale korci 205/40 - tego jednak się trochę boję, w połączeniu z gwintem zrobi się chyba baaardzo twardo.

BRAVO POMUSZ! ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

31 maja 2018, 1:14

VooR pisze:Czołem! Pacjent: nowo nabyty NBFL, koła R16. Choroba: daily / żwawa jazda /czasem winkle / tor raczej nie (jeśli tak to drugi komplet będzie). Budżet: ograniczony, bo inne mody mają pierwszeństwo w tym sezonie (rollbar, gwint, stożek, wydech, audio).

Przeryłem temat i w zasadzie mam 3 typy:
Uniroyal Rainsport 3
Hankook Ventus Prime 3 K125
Nankang NS 2
ALE może być coś innego do max 1200 za komplet...

Pytanie dodatkowe - Jaki rozmiar? 205/50 wydają mi się duże, 205/45 chyba optimum, ale korci 205/40 - tego jednak się trochę boję, w połączeniu z gwintem zrobi się chyba baaardzo twardo.

BRAVO POMUSZ! ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Dobre opony to pierwszy i najważniejszy IMO mod. Z twojej listy ja bym wziął rainsporty 205/45
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

31 maja 2018, 6:16

mutra pisze:Dobre opony to pierwszy i najważniejszy IMO mod. Z twojej listy ja bym wziął rainsporty 205/45


Zgadzam się z tym jak najbardziej, ale do jazdy w większości daily nie widzę sensu żeby iść od razu w opony za 2k+ PLN.

Chodzą mi po głowie jeszcze Federal 595 RSR, które miło wspominam z PSB / Superoes, ale nie wiem jak by się spisały w codziennym użytkowaniu...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

31 maja 2018, 6:58

Budżetowo bardzo lubiłem kumho ecsta 31. Do czasu gdy kupiłem teraz semi nankang ns2r. Jedne i drugie mieszczą się w twoim budżecie.

Rozmiar oczywiście zalecany mazdowy 205/45/16.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

31 maja 2018, 7:56

VooR pisze:
mutra pisze:Dobre opony to pierwszy i najważniejszy IMO mod. Z twojej listy ja bym wziął rainsporty 205/45


Zgadzam się z tym jak najbardziej, ale do jazdy w większości daily nie widzę sensu żeby iść od razu w opony za 2k+ PLN.

Chodzą mi po głowie jeszcze Federal 595 RSR, które miło wspominam z PSB / Superoes, ale nie wiem jak by się spisały w codziennym użytkowaniu...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


mam w daily opony za 2k ;) i jakbym miał kupować jeszcze raz do emixa to kupiłbym coś lepszego niż rainsporty które mam teraz ( nie żeby coś z nimi było nie tak) w cenie rainsporta masz na oponeo.pl Conti sport contact 2 - nie jeździłem na nich ale jeździłem na sportcontact 3 i 5 :kciuk:
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

31 maja 2018, 9:28

Good Year Eagle F1 Assymetric 2. Mam od blisko trzech lat, dwa torowania w tym roku i nie mają dość, a do tego czy na sucho czy na mokro - spisują sie bardzo dobrze.

A tak btw to opona trzyma Cię na drodze, imo jest dużo ważniejsza niz stożki, audio czy tłumik. Kupisz raz dobrze i masz 3 lata spokoju, resztę z czasem też ogarniesz.
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 563
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

31 maja 2018, 10:04

Mam te same opony Goodyear, o których wspomina matth. Wydają się spoko, bardzo pewnie się na nich jeździ.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

31 maja 2018, 10:40

matth pisze:A tak btw to opona trzyma Cię na drodze, imo jest dużo ważniejsza niz stożki, audio czy tłumik. Kupisz raz dobrze i masz 3 lata spokoju, resztę z czasem też ogarniesz.


Ale ja to doskonale rozumiem. :) Poza mx-5 śmigam motocyklami, upalałem 318is na PSB/Superoes, a na codzień jeżdżę 200+KM autem ;) Po prostu pytam o różne opcje, bo czasem warto dopłacić te 100 PLN/szt., a czasem tej różnicy się nie odczuje dopóki nie będzie ostrego pałowania. Dlatego nie rozważam chinola "byle taniej", tylko szukam optymalnego kosztowo rozwiązania. :)
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

31 maja 2018, 13:40

matth pisze:Good Year Eagle F1 Assymetric 2. Mam od blisko trzech lat, dwa torowania w tym roku i nie mają dość, a do tego czy na sucho czy na mokro - spisują sie bardzo dobrze.

A tak btw to opona trzyma Cię na drodze, imo jest dużo ważniejsza niz stożki, audio czy tłumik. Kupisz raz dobrze i masz 3 lata spokoju, resztę z czasem też ogarniesz.

Zgadzam się z powyższym w 100%
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

01 cze 2018, 8:06

Po wertowaniu przez pół dnia miliona informacji i szukaniu najróżniejszych opcji padło w końcu na Pirelli P Zero Nero GT, bo udało mi się je znaleźć w bardzo przystępnej cenie (1270 z przesyłką). Na pewno będą dużo lepsze od pięcioletnich kartofli, które teraz są na aucie. ;) Teraz jeszcze tylko gwint i auto w połowie czerwca będzie stało na zupełnie nowym poziomie :)
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

30 cze 2018, 15:01

Moi drodzy...
Taka różnica, to chyba nie różnica, prawda?
(185/60r14 vs. 175/60r14)

Obrazek

Boli jednak 2,000,- za R888R w 14stce.
A tutaj A539 za 350 złotych od sztuki.
Obrazek
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 785
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

30 cze 2018, 15:33

Arvinski pisze:Moi drodzy...
Taka różnica, to chyba nie różnica, prawda?
(185/60r14 vs. 175/60r14)

Obrazek

Boli jednak 2,000,- za R888R w 14stce.
A tutaj A539 za 350 złotych od sztuki.

A539 są też 185/50, w racingtires za 286 sztuka
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

30 cze 2018, 16:05

Słusznie piszesz... szkoda mi trochę tego mięsa, ale z drugiej strony fajnie szeroka się opona zrobi (choć są to różnice minimalne).
Obrazek
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 785
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

01 lip 2018, 10:32

Arvinski pisze:Słusznie piszesz... szkoda mi trochę tego mięsa, ale z drugiej strony fajnie szeroka się opona zrobi (choć są to różnice minimalne).

No i pytanie czy rozważasz też inne- są jeszcze w tych okolicach Nankangi NS-2R(mediumy w miarę łatwo dostępne, o softy by trzeba pewnie pytać, ale budżetowo są całkiem opłacalne) i Kumho V70A (te mają różne fajne rozmiary - 185/55, 195/55, 225/50 :twisted: , ale trzeba by pytać dystrybutora o dostępność).
Są jeszcze Yokohamy AS01 185/55 R14 - dosyć tanie, ale nie jest to już chyba typowe semi.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

01 lip 2018, 12:37

No właśnie po RE002 (dobre recenzje, nawet naszych klubowiczów) jednak cywile są nie dla mnie.
Nie czuję samochodu tak jakbym chciał w zakrętach. Obstawiam, że to bardzo dobra guma, ale nie do końca rozumiem kiedy puszcza (bo akurat łapie bardzo szybko przyczepność ponownie).
Natomiast zawodnicy MC trochę narzekali na Nankangi... chyba na Mediumy.

Jako, że zakochany byłem/jestem w AD08R to spróbuję wrócić do firmy, która zrobiła te opony i zobaczę jak to jest z tymi A539.

Myślałem też o A048, ale tu ceny zbliżają się do R888R, więc póki co odpuszczam.

Cóż. Poeksperymentuję. Zobaczymy co z tego będzie.
Dam znać potomnym, jak już się zdecyduję kupić.

Dzięki za pomoc.
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2018, 15:22

Arvi na nankang narzekalismy tylko przy jeździe torowej.szybko płynie.
Nie mniej jako opona Daily nie ma sobie równych.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2018, 17:55

turbo pchała pisze:Arvi na nankang narzekalismy tylko przy jeździe torowej.szybko płynie.
Nie mniej jako opona Daily nie ma sobie równych.

Ja również jestem zadowolony z ns-2r, kleją od razu i to dobrze, maja sztywna boczna ściankę. Natomiast są głośne, ale wiadomo, coś za coś. Aha, i występują w rozmiarze 205/45/16


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

01 lip 2018, 18:48

Czester... bo pozwolisz, że Turbo Pchałą Ciebie nazywać nie będę :).
Mieszkanka M czy S? Jest do wyboru coś jeszcze?
(sprzedaż 15 z RE002 wstrzymana do jesieni, więc mam trochę więcej czasu na poszukiwania)

jerzyj - podobne pytanie. Na ulicy obstawiam, że latasz na M?
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2018, 19:35

Arvinski pisze:Czester... bo pozwolisz, że Turbo Pchałą Ciebie nazywać nie będę :).
Mieszkanka M czy S? Jest do wyboru coś jeszcze?
(sprzedaż 15 z RE002 wstrzymana do jesieni, więc mam trochę więcej czasu na poszukiwania)

jerzyj - podobne pytanie. Na ulicy obstawiam, że latasz na M?

Tak, na medium.
Na torze pojechałem tylko rundę na silesi (dla porównania) i trening na ułezu i chyba wole rsr ;) ale na daily są super.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2018, 23:19

Ja również medium. Dają radę na niskich temp., na deszczu są genialne. Opona wg. mnie jest na początek za dobra. Głowa Cię ogranicza jak na niej jedziesz:)

Na torze na Silesi po okrążeniu pływaly (suchej). Czekam na jakieś mokre Mc bo czuje ze będzie dobre czasy robiła.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

02 lip 2018, 11:14

Opony sprawiają wrażenie fajnej opcji.
W Yoko niepokoi mnie trochę ten 175, bo przyzwyczajony jestem jednak do 195.
A natomiast brać 14 z profilem 50 to mija się z celem.
Jak mięcho, to mięcho. Jak niski profil, to po cholerę iść w 14stki.

Dzięki Panowie.
Obrazek
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

02 lip 2018, 13:09

215/45/17:)

Faktycznie może nie będę ryzykował z tymi T1R, aczkolwiek ostatnio na americans cars mania trochę było obutych aut w te opony:)
Zmierzam raczej w stronę tych hankooków ventus prime 3 - stosunek cena / jakość wydają się optymalne
Ewentualnie v12 lub te zero nero (jak się trafią w budżecie)
W tej półce cenowej (ok 300 zł) są też nokiany zline ale nic nie wiem o nich, a wg oponeo to już premium:)

Jazda raczej cywilna, lekko dynamiczna

Wiem, że już trochę to trwa, ale cały czas liczę że uda mi się wyjechać na placyk i trochę pomęczyć stare laczki, zanim wlecą nowe.
btw. zauważyłem lekkie spękania na boku z tyłu więc myślę że to już czas najwyższy (ale co dziwne trzymają w miarę)
Ostatnio zmieniony 02 lip 2018, 13:40 przez pavlacos, łącznie zmieniany 1 raz.
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
rsmx5
Posty: 1423
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: NC FL
Wersja: 20th Anniversary
Lokalizacja: Bochnia

02 lip 2018, 13:29

Już nie ogarniam kto jakiego rozmiaru szuka - ale jeżeli 195/50/15 to polecam Michelin Pilot Sport 3.
Można teraz komplet (DOT 2018) za ~1000 zł kupić.

Przesiadłem się z R1R i bardzo sobie chwalę na daily.
Jest Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

02 lip 2018, 13:55

dodałem rozmiar :)
generalnie coś dobrego w moim rozmiarze to raczej min 300zł, lukam co jakiś czas na jakieś promki
pewnie cokolwiek założe markowego to i tak będzie progres
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Słoneczko
Posty: 13
Rejestracja: 14 lut 2018, 23:54
Model: NB FL
Wersja: Nardi Torino

06 lip 2018, 23:21

Ostatnio policzyłem, że użytkowałem ponad 40 kompletów opon. Skromne ale jakieś doświadczenie więc mam. Jazda typowo daily ale z pierwiastkiem :diablo: Do mazdy dla żony szukałem "spokojnej ale pewnej" opony. Okazyjnie ( 900 zł ) kupiłem Contitental EcoContact 5 ( 205/45/16 ). Mega pozytywne zakoczenie. Miał być typowy przeciętniak a okazało się że opona dobrze się klei i to już na zimno. Boki twarde, nie pływa, nie kładzie się. Co do jazdy na mokrym dam jeszcze znać.
Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 26
Rejestracja: 10 cze 2017, 13:53
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: Rawicz

10 lip 2018, 15:34

Miałem pisać jak kupię i pojeżdżę trochę na oponach Pirelli P1 Cinturato Verde, a że mało jeździłem to dopiero teraz piszę :oops:

Niestety rozczarowałem się tymi oponami. W porównaniu do opon jakie miałem w foczce (nie wiem jakie, już jej z nami nie ma), oraz zimowych na Miatce (Fulda Kristal Supremo) są miękkie.

Ogólnie co zaobserwowałem:
- przy ruszaniu na asfalcie nie udało mi się jeszcze zerwać przyczepności
- nie zauważyłem żeby kiedykolwiek odezwały się w zakrętach czy też rondach
- są ciche (z otwartym dachem słyszę opony innych samochodów ;) )
- ale "uginają/kładą się" w zakrętach oraz przy dynamicznej zmianie pasa

Dodam, że są to odczucia z jazdy po suchej nawierzchni, z racji tegorocznej pogody nie miałem jeszcze okazji pojeździć po mokrej :lol:
Początkowo miałem ciśnienie jak zaleca mazda (1.8), po podniesieniu do 2.0 jest trochę lepiej ale szału nie ma.

Podsumowując: niestety nie czuję się pewnie jadąc na tych oponach. Nie wiem jaka jest ich granica i chyba nie chcę poznać :?
Na przyszły sezon będzie trzeba uzbierać na jakieś R002 czy też inną AD08R :twisted:
ODPOWIEDZ