Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

28 sie 2018, 8:34

pudel pisze:Założyłem do ND Pilot Sport 4 do codziennej jazdy i okazało się że ta opona kompletnie nie spełnia moich oczekiwań. Nie nadaje się do dynamicznej jazdy, boki ma miękkie jak plastelina, auto jest niestabilne, jedynie na mokrym jest nieźle. Generalnie odradzam tą oponę. Nie wiem jak Sport Cup 2 ale miałem okazję pojeździć również na Michelin Super Sport i także byłem rozczarowany.

powiem ci ze sport cup 2 tez ma dosc miekkie boki. sliki michelin ktore sa najszybsze na torze tez maja miekkie boki niestety. ogolnie te bardziej miekkie oponki maja wieksza przyczepnosc i tym kieruja sie producenci. w f1 nie ma 18 calowych felg a malutkie i baloniaste opony. tak generuje sie przyczepnosc.
ja powiem od siebie ze tez przy przejsciu z ad08r na sport cup 2 bylem nieco zniesmaczony bo czucie tylu auta mi spadlo i latwiej mi bylo o poslizg. ale mimo to na sport cup 2 jestem szybszy.
z drugiej strony wystaczry spojrzec jakie gowna polecaja do miat czyli rainsport 3 ktore te boki maja jeszcze bardziej miekkie.
z twardych nie semi to na prawde niewiele opon juz zostaje ktore w miare kleja. ad08r na pewno do nich sie zalicza.
a potem juz chyba tylko semi sliki.
np avon zzr ma na prawde betonowe boki.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
DawidWRB
Posty: 26
Rejestracja: 19 paź 2017, 14:19
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Wrocław

13 wrz 2018, 16:41

Czy ktoś z Was miał okazję przejść z dobrej drogowej 205 (np. Pilot Sport) na AD08R 195?

Obecnie jeżdżę na oponach GoodYear Eagle F1 Asymetric 2 w rozmiarze 205/45R16 (swoją drogą całkiem dobrze się spisują) i planuję przejść na opony 195/50R15 (zdecydowanie tańsze). Auto użytkuję w większości czasu na torze, ale regulamin serii w której amatorsko się ścigam wyklucza stosowanie semi, więc pomysł padł na Advana, którego producent traktuje jako UHP (choć dużo ludzi twierdzi, że to semi).

Zastanawia mnie czy przyczepność lepszej, ale trochę węższej opony będzie taka sama czy się poprawi? Inne aspekty, jak średnica czy masa przemawiają na korzyść 15".
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

14 wrz 2018, 19:10

ja przechopdzilem z assymetric 2 na ad08r. bylo to co prawda 4 lata temu ale mozesz o pozytywach poczytac tutaj:
viewtopic.php?f=23&t=8155&start=150
ogolnie na assymetricach 2 duzo ciezej mi sie ejzdzilo, ciezko bylo kierowac autem i trzymac auto w ryzach. po zalozeniu ad08r na 2 minutowych probach bylem okolo 3s szybszy i autem bylo mi duzo latwiej jechac na granicy poslizgu.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
DawidWRB
Posty: 26
Rejestracja: 19 paź 2017, 14:19
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Wrocław

14 wrz 2018, 19:36

Dzięki za info, poczytałem :)

Po napompowaniu do 2.7-2.9 bara, mi jeździ się już całkiem dobrze, poprawiłem czasy o 2 sekundy na minutowym torze samą zmianą ciśnienia. Ale obecnie po ok. 2-3h łącznie jazd po torze są wyząbkowane po zewnętrznych stronach auta i zjedzone bardziej środkiem niż na zewnątrz, stąd pomysł na przejście na AD08R. Tyle, że nie jestem przekonany czy lepsza opona zrekompensuje stratę 1cm szerokości, chociaż z drugiej strony patrząc są osoby, które twierdzą, że do seryjnej NBFL 205 to za szerokie kapcie.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

15 wrz 2018, 12:13

regulamin serii w której amatorsko się ścigam wyklucza stosowanie semi, więc pomysł padł na Advana, którego producent traktuje jako UHP

Pytanie kto będzie oceniał co jest semi a co uhp.
Sicka od innych opon łatwo odróżnić bo jak nazwa mówi są gładkie i nie mają homo e. A opon mające homologację e ciężko podzielić.
Pilot sport 4s to semi? A może sport contact 6 to semi? A może pzero corsa to semi?
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
DawidWRB
Posty: 26
Rejestracja: 19 paź 2017, 14:19
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Wrocław

16 wrz 2018, 9:29

Znalazłem teraz temat, którego nie mogłem odnaleźć przez wyszukiwarkę, a już kiedyś czytałem "Opony na tor", więc pozwól, że przejdę tam i Cię zacytuję, aby tutaj nie spamować.
Awatar użytkownika
SeraphPL
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2018, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2018, 12:08

Dylematy, dylematy...
Kolejny miesiąc zastanawiam się, co założyć na lato w 195/50/15. Swoje typy mam dwa, oba dość... Skrajne.
Pierwszy to NS2-R - mnóstwo zachwytów, że dobrze klei, nawet w czasie jazdy daily. I już miałem zamawiać, ale coś mnie tknęło.
Czy taka przyczepność na pewno mi jest potrzebna przy 1.6? Podczas jazdy po zwykłych drogach? Jazda jak przyklejonym, czy tego się chce czy nie?
Dość często słychać argument, że MX-5 daje mimo niskich mocy tyle frajdy, bo jest co robić za kierownicą, nawet przy prędkościach poniżej ograniczeń.

Stąd drugi pomysł, czyli opona eko - skłaniam się do Yokohamy BluEarth ES32. Tracimy na przyczepności, ale czy to źle?

Ten sezon przejeździłem na Rainsportach 2 215/45/16 i raczej nie chcę ponownie, ale pozwalały dojść do granicy przyczepności - a to sprawia po prostu frajdę. Boję się, że na semi będzie to wyglądało jak jazda tramwajem.

Sam już nie wiem, potrzebuję opinii, bo tak to do sezonu 2020 się chyba nie zdecyduję :bang:
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

13 gru 2018, 12:22

Na przyczepności może nie stracisz ale wrażenia na zakrętach będą dużo gorsze. Nie tyle z samego trzymania (które raczej będzie przepaścią) ale z tego czego nie lubię - uginania się opony w zakręcie.
Nankang jest głośny i to bardzo w porównaniu ze zwykłą oponą, ale nawet w moich NA 1.8 które miałem byłem z niej bardzo zadowolony.

Teraz mam ponad 200KM i też na Nankangu jeżdżę - nadal jestem zadowolony.

Mi się w Nankangu podoba to, że prędkości w zakrętach są naprawdę duuuuużo większe a na lekkim mokrym zamiatanie bokiem nie jest problemem przy mniejszej mocy.
Tylko nie zabieraj ich na tor w temperaturze powyżej 15 stopni - stracą większość przyczepności ;)
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

14 gru 2018, 12:21

na jakiej mieszance latacie w NS-2r? medium?
Awatar użytkownika
SeraphPL
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2018, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

14 gru 2018, 17:45

tomasz01 pisze:
13 gru 2018, 12:22
Na przyczepności może nie stracisz ale wrażenia na zakrętach będą dużo gorsze. Nie tyle z samego trzymania (które raczej będzie przepaścią) ale z tego czego nie lubię - uginania się opony w zakręcie.
Ok, ale mam seryjny zawias i staby - czyli dalej jest miękko. Czy zaczynanie od opony ma sens? Nie zamknę się budżetem w robieniu wszystkiego naraz, ba, w jednym sezonie.
Mam obawy, że ta guma będzie po prostu zbyt dobrze kleiła jak na moje i miatki możliwości, szczególnie że planuję zdecydowaną przewagę turystyki nad całym innym użytkowaniem auta.
tomasz01 pisze:
13 gru 2018, 12:22
Nankang jest głośny i to bardzo w porównaniu ze zwykłą oponą, ale nawet w moich NA 1.8 które miałem byłem z niej bardzo zadowolony.
Teraz mam ponad 200KM i też na Nankangu jeżdżę - nadal jestem zadowolony.
Głupio to zabrzmi, ale masz może osobiste porównanie z Rainsportami? Obie gumy niby produkują 71 dB. Hałas od Uniroyala mi przeszkadza dopiero jak zamknę dach, normalnie jednak niknie w uroku topdowna :D .
tomasz01 pisze:
13 gru 2018, 12:22
Mi się w Nankangu podoba to, że prędkości w zakrętach są naprawdę duuuuużo większe a na lekkim mokrym zamiatanie bokiem nie jest problemem przy mniejszej mocy.
Tylko nie zabieraj ich na tor w temperaturze powyżej 15 stopni - stracą większość przyczepności ;)
Ahh, wcale mi nie pomogłeś, bo miałem koncept, że ewentualnie mógłbym założyć NS2-R na felgi 15", a jak mi się nie spodoba to zostawić je na ew. tor a na 16" założyć coś bardziej cywilizowanego.


Przy okazji pytanie drugie. Azjatyckie semi do daily w 195/50/15 lepiej NS2-R czy 595RS-R?
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

02 sty 2019, 0:00

Robaczki, moje GY Eagle F1 Assymetric 2 205/45/16 straciły właściwości trakcyjne na mokro po 3 byczych torowaniach w tym roku (o dziwo mięsa jeszcxe dużo, zaufania do nich już mniej ;) ) - pewnie od grubego grzania.. i szukam następnych gum. Zastosowanie już stricte daily, mają się sprawować nie gorzej i nie drozej od nowych F1 :) rozważam zmiane na 195/45/16 z uwagi na wąskie ori fele Sportive. Polecicie jakieś ciekawe alternatywny?
Awatar użytkownika
McTwist
Posty: 98
Rejestracja: 03 mar 2018, 13:47
Model: NA
Wersja: 1990 Miata
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2019, 16:57

Panowie szukam opon na sezon letni 15stki najlepiej 195. Przeznaczenie auta: 50/50 ulica/tor. Mam obecnie zajechane toyo t1r. Wiem ze wszyscy biorą rsr ale musiałbym się spiąć z budżetem. Może jest coś w alternatywie ? Dajcie znać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1990 NA Mazda MX-5 MIATA
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

10 sty 2019, 17:11

NS-2R
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 sty 2019, 17:12

W zeszłym sezonie był na Allegrosz duży wyrzut leżaków magazynowych 3 letnich Hankook v12 czy jakoś tak. Parę osób na nich upalalo i ponoć nie było źle. Musisz poszukać.

Ale opon na tor dużo taniej niż komplet nowych RSRow przed sezonem nie znajdziesz

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

10 sty 2019, 17:24

N2-SR są droższe od Federali. Federal teraz 245 / sztuka w rozmiarze 195/50/15
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
SeraphPL
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2018, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

17 sty 2019, 10:39

Hookie pisze:
10 sty 2019, 17:24
N2-SR są droższe od Federali. Federal teraz 245 / sztuka w rozmiarze 195/50/15
Czyli w sumie pomijalna różnica, po moich długich rozważaniach na początku tygodnia zamówiłem NS2-R 180 za 1009,- z wysyłką.
Awatar użytkownika
McTwist
Posty: 98
Rejestracja: 03 mar 2018, 13:47
Model: NA
Wersja: 1990 Miata
Lokalizacja: Warszawa

23 sty 2019, 15:11

SeraphPL pisze:
Hookie pisze:
10 sty 2019, 17:24
N2-SR są droższe od Federali. Federal teraz 245 / sztuka w rozmiarze 195/50/15
Czyli w sumie pomijalna różnica, po moich długich rozważaniach na początku tygodnia zamówiłem NS2-R 180 za 1009,- z wysyłką.
A ja wybrałem federale 195/50/15. Zobaczymy jaka różnica będzie do zajechanych toyo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1990 NA Mazda MX-5 MIATA
Awatar użytkownika
bartuncio
Posty: 49
Rejestracja: 25 kwie 2016, 21:27
Model: NA
Wersja: 1.6 AD1990
Lokalizacja: Warszawa/Żoliborz

02 lut 2019, 11:27

Powoli już się gubię w tym wątku :shock:
Szukam sobie opon do NA, głównie na suchy asfalt, z dobrą przyczepnością bo teraz są jakieś wynalazki i czas na zmianę.
Pomyślałem nad Uniroyal Rainsport 3 195/50r15.
Jazda 100% miasto+krótkie trasy.
Czy to dobry wybór w okolicach 200 za oponę? :roll:
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

02 lut 2019, 12:25

Moim zdaniem dobry. Semi slick to nie są ale bezpiecznie można na nich jeździć
Awatar użytkownika
bartuncio
Posty: 49
Rejestracja: 25 kwie 2016, 21:27
Model: NA
Wersja: 1.6 AD1990
Lokalizacja: Warszawa/Żoliborz

02 lut 2019, 14:03

tomasz01 pisze:
02 lut 2019, 12:25
Moim zdaniem dobry. Semi slick to nie są ale bezpiecznie można na nich jeździć
To wiadomo, ale autko raczej jest do weekendowych przejażdżek, więc nie wiem czy semislicki są najlepsze do cywilnej jazdy? No i jak będzie, gdy zaskoczy deszcz?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

02 lut 2019, 14:38

Nie no - Rainsport w zupełności wystarczy na rekreacyjne przejażdżki.

Co do semi slick to jeżdżę na NS-2R miatą mającą ponad 220 KM i nie ma problemów z opanowaniem, ale do cywilnej miaty założę zapewne właśnie Rainsporty ;)
R2D2
Posty: 46
Rejestracja: 22 sty 2012, 20:34
Lokalizacja: W-wa

15 lut 2019, 12:38

Może kogoś zainteresuje.
W Ucando jest promocja na Federale np. 595RS-R 205/45 R16 83W - 276,25 zł a 595RS-R 195/50 R15 82W - 250 zł.
Pytanie tylko czy Federale nadal pękają.
Ktoś coś wie ?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

15 lut 2019, 12:41

Tutaj Federale 595RS-R 195/15/r15 regularnie poniżej 249, bez promocji:

https://www.inopony.pl/opony,0,54530/fe ... 82-w-.html
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 lut 2019, 13:50

Moje RSRy nie pekly a są już prawie całkiem zuzyte, pewnie to kolejny dowód że jeżdżę za wolno :-D

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

15 lut 2019, 16:26

Hookie pisze:
15 lut 2019, 12:41
Tutaj Federale 595RS-R 195/15/r15 regularnie poniżej 249, bez promocji:

https://www.inopony.pl/opony,0,54530/fe ... 82-w-.html
:kciuk:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

05 mar 2019, 9:14

Panowie:, co lepsze:
1. Michelin pilot sport 3
2. Goodyear eagle F1 asymetric 2

205/45r16. Na lato, raczej nie na tor (chociaż nie wykluczam bo nie zawsze drugi komplet opon będzie pod ręką) KONIECZNIE odporna na aquaplanning.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

15 mar 2019, 13:47

Ktoś podpowie gdzie kupić Nankang ns 2r 195(205)/45/16 w rozsądnej cenie?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2019, 16:01

Mic!

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

16 mar 2019, 8:45

Michelin Pilot Sport Cup 2 - ma ktoś jakieś doświadczenia? Porównanie do Nankang AR-1, Federali 595 RS czy innych?
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

17 mar 2019, 19:24

ja mam do ad08r. maja dosc miekkie boki (mi sie bardziej niepewnie na nich jezdzilo niz na ad08r choc czasy lepsze), ale trzymaja fajnie i szybsze czasy. bardzo lekkie opony na wloknach kewlarowych a nie stalowych. 2kg lzejsze niz ad08r. nie sa za szerokie (avon zzr zdecydowanie szerszy w tym samym wymiarze). dosc stabilne temperaturowo. dzialaja od okolo 30 stopni na oponie wzwyz. dosc plytki beiznik 5,5mm. ale na wodzie na pewno bezpieczniejsze niz r888. nie halasuja jak r888. sa dosc tanie w 17 calach kolo 500zl przez co nie maja konkurencji w swojej klasie. jest porownanie na yt.
czasy rsr
https://youtu.be/R5gKpI5chME?t=163
czasy sport cup2
https://youtu.be/R5gKpI5chME?t=316
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
ODPOWIEDZ