Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Marco
Posty: 20
Rejestracja: 27 mar 2018, 21:20
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

25 lip 2018, 19:47

Elvis. P1 Cinturato Verde w rozmiarze 195/50/15 to opona o niskich indeksach prędkości i nośności: 82V. W NBFL producent zaleca: 82V (475kg na oponę i 240 km/h) lub 83W (487kg i 270 km/h).
Bardzo możliwe, że elastyczność Twoich opon jest powodem dla którego nie udało Ci się jeszcze zerwać przyczepności.
Dla Twoich wymagań (sztywna ścianka boczna) odpowiednie wydają się być opony o wyższym indeksie nośności np. 87 i może w wersji XL (wzmocnione).
Ostatnio zmieniony 02 sie 2018, 14:57 przez Marco, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolek
Posty: 53
Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
Model: NC
Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL

01 sie 2018, 22:08

Michelin Pilot Sport 3 vs Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

W sumie zagarnałem tyle z tego forum a jeszcze niewiele oddałem, wiec moze najwyższy czas :).

Na poczatku chciałbym zaznaczyć, że żaden ze mnie pro driver, lubie dynamiczną jazdę bo winklach i rondach, ale nigdy nie jeździłem po torze poza symulatorami. Lubie okolice czerwonego pola na obrotomierzu i nie mam bladego pojecia ile Magdalena pali jak sie nia jedzie normalnie (próbowałem sprawdzic wierzcie mi, ale sie nie da ;) ). Magdalena jest dla mnie daily car i dojeżdżam nia codziennie kilka kilometrów do pracy. Z tego punktu widzenia bede subiektywnie oceniał dwie opony z pierwszej linijki.

Michelin Pilot Sport 3 - Magda stała juz na tych oponach kiedy ja kupowałem. Takze nowki sztuki to nie były ale tez nie na wykończeniu. Zrobione na nich cos kolo 12k-15k km.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 - kupiłem jak PS3 sie skończyły u jednego z dostawców internetowych. Zrobione juz ok 10k mysle.

Wygląd - tu kto co lubi, ale dla mnie PS3 wyglądały lepiej (jakby z małym naciągiem). F1 maja bardziej prosta ściankę, ale tez wydaje sie, ze wiekszy rant ochronny dla felg. F1 wyglada jakby ścianka boczna byla mieksza, ale o tym za chwile.

Komfort - dla wielu ma to zerowe lub bliskie zeru znaczenie, dla mnie w sumie tez, ale warto wspomnieć jesli jest różnica. Po przesiadce z PS3 na F1 ma sie wrazenie ze jedzie sie na porządnej pajdzie mięsa (absolutnie nie słoniny!) i to w dobrym tego słowa znaczeniu, po prostu czuć mięso. PS3 w tym dorównaniu sa jakby bardziej plastikowe w odczuciu. Dla mnie wygrywa tutaj zdecydowanie F1.

Precyzja prowadzenia - mysle ze tutaj PS3 daja troche wiecej precyzji, sa jakby bardziej bezpośrednie. F1 sa jak najbardziej ok, ale zmiana kierunku nie jest taka bezpośrednia (albo ja juz sie znieczulilem). Tutaj wygrywa PS3.

Feedback - dla mnie mega ważna kategoria (jako cywila na cywilnej drodze z cywilnymi umiejętnościami). Tutaj dla mnie wygrywa zdecydowanie F1. Ta opona po prostu mowi duzo wczesniej kiedy zaczynasz przeginać, czuje sie to na kierownicy i na samochodzie wczesniej niz w PS3. PS3 po prostu dobrze trzyma, ale w kwestii informacji zwrotnej PS3 daje sporo mniej, bardziej gwałtownie puszcza niz F1 i jest sie bardziej zaskoczonym tym faktem.

Przyczepność na suchym - tutaj niestety chyba nie mam porównania. PS3 były juz troche zużyte jak je dostałem a F1 były nowe z tego tez wzgledu oczywistym jest ze F1 beda trzymały lepiej, poczekam z ocena tej kategorii az F1 tez sie zużyją troche bardziej. Ale do cywilnej dynamicznej jazdy nie ma na pewno przepaści, jest bardzo dobrze w obu przypadkach.

Przyczepność na mokrym - obie trzymają jak zle jak tego potrzebujesz (autostrada, bezpieczny powrót do domu) i na obu pojedziesz bokiem jak tego chcesz. Dla mnie osobiscie F1 jest troche łatwiejsza do ogarniecia podczas kontrolowanego poślizgu. PS3 kilka razy mnie zaskoczyła nagłymi zmianami przyczepności (ale deszcz deszczowi nie równy, wiec trzeba to traktować z przymróżeniem oka)

Spalanie - roznica pomijalna

Zużycie - na chwile obecna wydaje sie ze F1 wytrzymają wiecej, ale co do tego to odsyłam do testów w internecie sa estymowane wartości.

Podsumowując, swoje podkreślam subiektywne wrażenia, dla mnie F1 wygrywają, bo sa po prostu bardziej dla mnie. Daja mi wiecej radosci przy mniejszej prędkości, sa bardziej do zabawy na drogach publicznych, lepiej je czuje choc obstawiam ze sa wolniejsze jakbym mial sie ścigać od PS3. Ale w uśmiechach liczonych na km jazdy to z F1 kąciki bardziej zbliżają sie do uszu :D.
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

03 sie 2018, 13:17

Witam.
Jako że autko się składa to jest czas o tym żeby pomyśleć o takich rzeczach na spokojnie. Jakie oponki do turbo miaty (ok 200-220KM) na drogę? Rozmiar 15' i tego nie zamierzam zmieniać gdyż więcej nie pasuje do NA moim zdaniem natomiast na szerokość można rozważyć ale nie chciałbym też żeby mi tarlo o nadkole (obecnie 8j et15 i podwiniete ranty nadkoli). Myślałem nad nankangami ns2r 195/50/15, toche obawiam się o zachowanie na mokrym ale z drugiej strony priorytetem jest żeby kleila na suchym a na mokrym trzeba bd jechać zachowawczo. Czy semi slicki w rozmiarze 195 ogarna temat czy raczej zapomnieć i szukać szerszych? Budżet na oponki około tysiaka
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3518
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

03 sie 2018, 13:42

Na mokrym na Nankangach to trzeba jechać zachowaczo przy 133KM - osobiście nie zakładałbym ich do turbomiaty ;)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 sie 2018, 15:55

A Czester czasem nie chwalił ns2r jako opony na daily w turbomiacie?

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

03 sie 2018, 16:25

No właśnie coś mi się tu obiło o uszy że nie ma lepszych gum na Daily jak ns2r
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
Awatar użytkownika
Goccolo
Posty: 145
Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2018, 17:25

Konia z rzędem temu, kto znajdzie rzetelne informacje nt. ich odporności na aquaplaning...
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

03 sie 2018, 17:52

Ale gdzie chcesz szukać rzetelnych informacji?

Bo jeżeli szukasz niezależnych badań, to poszukaj linków forumowicza piwo...

Bo tutaj znajdziesz opinie użytkowników i, ewentualnie, porównanie danej opony do innej...

Dla mnie jest tutaj conajmniej kilku ludzików, którzy mają podobny styl jeżdżenia do mnie i ich opinie są dla mnie istotne.

Niektórzy twierdzą, że na AD08R nie da się po koleinach wypełnionych wodą, inni twierdzą, że na RainSportach nie idzie w gorące dni ... a kolejni nie rozumieją, jak można na Federalach śmigać na daily, a są i tacy, co zrobili na R1R ponad 10,000 kilometrów 50/50 tor / ulica.
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2018, 18:58

tomasz01 pisze:Na mokrym na Nankangach to trzeba jechać zachowaczo przy 133KM - osobiście nie zakładałbym ich do turbomiaty ;)

Ja na tym jeżdżę i na zimnym klei o niebo lepiej niż rsr - imo :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

03 sie 2018, 19:42

jerzj pisze:
tomasz01 pisze:Na mokrym na Nankangach to trzeba jechać zachowaczo przy 133KM - osobiście nie zakładałbym ich do turbomiaty ;)

Ja na tym jeżdżę i na zimnym klei o niebo lepiej niż rsr - imo :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A jaki masz rozmiar? Auto jak widzę po profilowym uturbione?
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2018, 21:22

Phill pisze:
jerzj pisze:
tomasz01 pisze:Na mokrym na Nankangach to trzeba jechać zachowaczo przy 133KM - osobiście nie zakładałbym ich do turbomiaty ;)

Ja na tym jeżdżę i na zimnym klei o niebo lepiej niż rsr - imo :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A jaki masz rozmiar? Auto jak widzę po profilowym uturbione?

205/45 16 - to kolejny powód z którego się na nie zdecydowałem, niewiele jest ciekawych opon w tym rozmiarze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2018, 7:07

Arvinski pisze:Ale gdzie chcesz szukać rzetelnych informacji?

Bo jeżeli szukasz niezależnych badań, to poszukaj linków forumowicza piwo...

Bo tutaj znajdziesz opinie użytkowników i, ewentualnie, porównanie danej opony do innej...

Dla mnie jest tutaj conajmniej kilku ludzików, którzy mają podobny styl jeżdżenia do mnie i ich opinie są dla mnie istotne.

Niektórzy twierdzą, że na AD08R nie da się po koleinach wypełnionych wodą, inni twierdzą, że na RainSportach nie idzie w gorące dni ... a kolejni nie rozumieją, jak można na Federalach śmigać na daily, a są i tacy, co zrobili na R1R ponad 10,000 kilometrów 50/50 tor / ulica.

Uwielbiam Arvi Twoje komentarze :D Jak ktoś będzie narzekał że na AD08R nie da się w koleinach wypełnionych wodą jeździć to napisz że żona jednego z forumowiczów niezależnie od pogody w sezonie letnim codziennie do pracy na nich jeździ. Kiedyś zbyt wcześnie zamieniłem z zimówek na letnie to i na śniegu bezpiecznie do garażu samochód dokulała :lol:
Fakt, odrobinę mi się oberwało, niemniej jednak w to czarne (wówczas białe) trafiła bez zarzutu :lol:
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

04 sie 2018, 11:08

... bo ja jestem w ogóle fanem opinii ostatecznych - czyli jest jak ja mówię i koniec :).
Not.
:D

Dwóch ziomków, których potwornie cenie zarówno za umiejętności jeżdżenia jak i wiedzę o MX-5 (oraz czucie samego pojazdu) się nie polubiło z AD08R.
Nie czują jej w zakrętach - "jest jakaś taka dziwna".

I nie mówię tu typach, co oszczędzają na oponach lub pokonują ulice miasta zgodnie z przepisami - to konkretni kierowcy i niejednokrotnie uczestnicy MC (i MmC).

Dogadują się oni tak dobrze z Federalami, że wszystko bardziej cywilizowane jest dla nich ... za cywilizowane.

Dążę do tego, że stawiając - dajmy na to 3 zawodników MC, 3 amatorów MC i 3 poszukiwaczy przygód na ulicy, będziesz miał prawdopodobnie 4-5 rekomendacji opon - każda z nich będzie obiektywnie najlepsza do danego sposobu pokonywania zakrętów i/lub prostych.

Tutaj każdy może wylać swoje pomysły na ekran - ja sam skorzystałem z dwóch rekomendacji (Federalne zupełnie mi nie podeszły, a aktualne RE002 są zbyt miękkie), nim doszedłem do tego, że AD08R to guma idealna dla mnie.

Ale lekki off-top się zrobił.

Generalnie tutaj człowiek może znaleźć najbardziej rzetelne informacje o oponach (gumy przetestowane w naszych warunkach - na naszych dziurach, samochodami prawie identycznymi jak nasz - a nie jakaś 2 letnia Astra czy BMW na idealnie płaskiej drodze) i zarazem piekielnie subiektywne, bo każdy czuje samochód trochę inaczej i każdy ma frajdę z innych rzeczy.

Dla mnie ten wątek to prawdziwa skarbonka wiedzy...
Obrazek
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2018, 16:28

Arvinski pisze:... bo ja jestem w ogóle fanem opinii ostatecznych - czyli jest jak ja mówię i koniec :).
Not.
:D

Dwóch ziomków, których potwornie cenie zarówno za umiejętności jeżdżenia jak i wiedzę o MX-5 (oraz czucie samego pojazdu) się nie polubiło z AD08R.
Nie czują jej w zakrętach - "jest jakaś taka dziwna".

I nie mówię tu typach, co oszczędzają na oponach lub pokonują ulice miasta zgodnie z przepisami - to konkretni kierowcy i niejednokrotnie uczestnicy MC (i MmC).

Dogadują się oni tak dobrze z Federalami, że wszystko bardziej cywilizowane jest dla nich ... za cywilizowane.

Dążę do tego, że stawiając - dajmy na to 3 zawodników MC, 3 amatorów MC i 3 poszukiwaczy przygód na ulicy, będziesz miał prawdopodobnie 4-5 rekomendacji opon - każda z nich będzie obiektywnie najlepsza do danego sposobu pokonywania zakrętów i/lub prostych.

Tutaj każdy może wylać swoje pomysły na ekran - ja sam skorzystałem z dwóch rekomendacji (Federalne zupełnie mi nie podeszły, a aktualne RE002 są zbyt miękkie), nim doszedłem do tego, że AD08R to guma idealna dla mnie.

Ale lekki off-top się zrobił.

Generalnie tutaj człowiek może znaleźć najbardziej rzetelne informacje o oponach (gumy przetestowane w naszych warunkach - na naszych dziurach, samochodami prawie identycznymi jak nasz - a nie jakaś 2 letnia Astra czy BMW na idealnie płaskiej drodze) i zarazem piekielnie subiektywne, bo każdy czuje samochód trochę inaczej i każdy ma frajdę z innych rzeczy.

Dla mnie ten wątek to prawdziwa skarbonka wiedzy...



Oczywiście nie chciałem nikogo skrytykować, tym bardziej urazić. Zanim kupiłem swoje opony "obleciałem" całe forum a do zakupu AD08R tak naprawdę przekonał mnie....wzór bieżnika :lol:
Żaden ze mnie "racer" więc tym bardziej nie zamierzam tu komukolwiek udowadniać że ta opona jest naj naj....Federali bałem się z racji poprzecznego pękania, chociaż wzór również mają ciekawy...z perspektywy czasu nie zamieniłbym swoich opon na nic innego....przednie są po 3 track day'ach i myślę że kolejne 3-4 przeżyją z racji swojej szerokości. Porównując to do tylnych (2 track day'e) nikt pewnie by nie poznał że były kupowane rok wcześniej :D
Natomiast jak czytam posty Arviego to zawsze mnie podkusi napisać coś w zabawnej formie, chociaż przygoda mojej połowicy w śniegowe popołudnie na semi to przykład przytoczony z ostatniej wiosny....a który to przypomniał mi dyskusję z tego forum o słuszności bądź nie opony semi jako daily...wg mnie takie opony powinny być montowane do Miaty seryjnie, akurat jak dla mnie seryjny Bridgestone był za twardy i jak tylko temperatura spadła poniżej 20 stopni od startu na światłach ciągle uślizgiwał. Nie wiem jak to by dawało radę na torze, ale akurat AD08R daje radę i jako daily i jako opona torowa, no chyba że ktoś lubi komfort to wtedy ta opona się nie nada, z drugiej strony jak ktoś lubi komfort nie sięgnie po "gokarta", którym tu się wszyscy zachwycamy :lol:
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

04 sie 2018, 18:44

To teraz jeszcze pytanko. Do turbomiaty (soft turbo ok 200km) iść w 205 czy zostać przy 195? (z tego co patrzę na oponeo koszt podobny) Czy też różnica nie będzie mocno odczuwalna i lepiej nie kombinować (obawiam się że będzie mi tarla 205-felga 8j et15 i podwiniete ranty nadkoli)
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 785
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

05 sie 2018, 9:31

Arvinski pisze:... bo ja jestem w ogóle fanem opinii ostatecznych - czyli jest jak ja mówię i koniec :).
Not.
:D

Dwóch ziomków, których potwornie cenie zarówno za umiejętności jeżdżenia jak i wiedzę o MX-5 (oraz czucie samego pojazdu) się nie polubiło z AD08R.
Nie czują jej w zakrętach - "jest jakaś taka dziwna".

I nie mówię tu typach, co oszczędzają na oponach lub pokonują ulice miasta zgodnie z przepisami - to konkretni kierowcy i niejednokrotnie uczestnicy MC (i MmC).

Dogadują się oni tak dobrze z Federalami, że wszystko bardziej cywilizowane jest dla nich ... za cywilizowane.

Dążę do tego, że stawiając - dajmy na to 3 zawodników MC, 3 amatorów MC i 3 poszukiwaczy przygód na ulicy, będziesz miał prawdopodobnie 4-5 rekomendacji opon - każda z nich będzie obiektywnie najlepsza do danego sposobu pokonywania zakrętów i/lub prostych.

Tutaj każdy może wylać swoje pomysły na ekran - ja sam skorzystałem z dwóch rekomendacji (Federalne zupełnie mi nie podeszły, a aktualne RE002 są zbyt miękkie), nim doszedłem do tego, że AD08R to guma idealna dla mnie.

Ale lekki off-top się zrobił.

Generalnie tutaj człowiek może znaleźć najbardziej rzetelne informacje o oponach (gumy przetestowane w naszych warunkach - na naszych dziurach, samochodami prawie identycznymi jak nasz - a nie jakaś 2 letnia Astra czy BMW na idealnie płaskiej drodze) i zarazem piekielnie subiektywne, bo każdy czuje samochód trochę inaczej i każdy ma frajdę z innych rzeczy.

Dla mnie ten wątek to prawdziwa skarbonka wiedzy...

Dobrze przytoczone, że tutaj testy mamy na konkretnym modelu, bo pomiędzy naszym forum, a forum lexusa są np skrajnie różne opinie o Rainsport 3 - do miat daily się ta opona nadaje świetnie, sam ją sobie bardzo chwaliłem, a lexy są na nią sporo za ciężkie, nawet xlki - w nich rainsporty przegrzewają się, ząbkują, zużywają szybko i ogólnie mają fatalne opinie.
Opinie z innych for nie zawsze są miarodajne w mazdach, bo to w sumie dosyć specyficzne auto jeżeli chodzi o prowadzenie
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2018, 9:33

Phill pisze:To teraz jeszcze pytanko. Do turbomiaty (soft turbo ok 200km) iść w 205 czy zostać przy 195? (z tego co patrzę na oponeo koszt podobny) Czy też różnica nie będzie mocno odczuwalna i lepiej nie kombinować (obawiam się że będzie mi tarla 205-felga 8j et15 i podwiniete ranty nadkoli)

To zawsze 5% wiece gumy, ale jak masz wątpliwości czy wejdzie, to kup 195, najwyżej zmienisz za jakiś czas.
To nie jest tak, ze na 195 się nie da jeździć :) da się normalnie, grunt żeby opona była sensowna.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
GTwice
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów

05 sie 2018, 16:20

Cześć
Trochę się gubię w natłoku informacji, czy mógłby ktoś krótko polecić oponę do NC, (seryjny rozmiar 205/45R17, jeżdżę obecnie na 215/45R17)?
Auto daily + okazyjnie track day. Obecnie jeżdżę na Goodyear Eagle F1 Assy 3 i jestem zadowolony, (ok 20tyś km, w tym jedna silesia i jeden Track Day Poznań), ale powoli się kończą. Chcę coś co będzie rozsądne na mokrym, nie za głośne i nie zejdzie po 5tyś km i 1-2 track dayach. Znajdzie się pasująca do tych wymagań opona semi-slick, czy pozostać przy UHP (pewnie znowu ten sam Goodyear) i pogodzić z wolniejszą jazdą po torze?
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2018, 16:27

GTwice pisze:Cześć
Trochę się gubię w natłoku informacji, czy mógłby ktoś krótko polecić oponę do NC, (seryjny rozmiar 205/45R17, jeżdżę obecnie na 215/45R17)?
Auto daily + okazyjnie track day. Obecnie jeżdżę na Goodyear Eagle F1 Assy 3 i jestem zadowolony, (ok 20tyś km, w tym jedna silesia i jeden Track Day Poznań), ale powoli się kończą. Chcę coś co będzie rozsądne na mokrym, nie za głośne i nie zejdzie po 5tyś km i 1-2 track dayach. Znajdzie się pasująca do tych wymagań opona semi-slick, czy pozostać przy UHP (pewnie znowu ten sam Goodyear) i pogodzić z wolniejszą jazdą po torze?

Na swoich AD08R zrobiłem minimum 20 000 km w tym 2xJastrząb i 1xSilesia. Myślę że w tej konfiguracji zrobię kolejne 20 kkm plus jakieś zabawy torowe. :twisted:
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

05 sie 2018, 17:02

Pamiętaj jeszcze o Sport Cup 2.
Słyszałem, że to meeeeegaaaa opona.
Nie występuje w 15’stkach, więc osobiście jej nie znam, ale ci co jeździli uwielbiają.

Problem to cena.

My mamy na eNCeku AD08R, ale to wynika z tego, że kupując opony ... zapomniałem o Michalinach :).
Obrazek
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2018, 18:49

Właśnie, jak jest z Cup2 na mokrym, bo wszyscy chwalą na suchym a w deszczu podobno bardzo tak sobie i trzeba mocno uważać? Jak się mają (na mokrym) do np AD08R?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

05 sie 2018, 18:58

A tu już trzeba czekać na info. od Tibu (który był fanem AD08R póki nie przesiadł się na Cup2) ewentualnie Ignacego lub Piwo (on też chyba latał na Cup2).
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1394
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

06 sie 2018, 9:05

ja zmienialem z ad08r na cup2. cup2 sa szybsze na suchym.niewiele ale jednak. dalej dosc szybko lapia temperature. maja gleboksosc bieznmika tylko 5,5 mm w stosunku do 8mm w ad08r. i w rozmiarowce 225/45r17 sa 2kg lzejsze od ad08r w tej samej rozmiarowce.
ad08r ma twardsza scianke boczna od sport cup 2. mi sport cup 2 dawal mniej czucia niz ad08r.
na sport cup2 nie mialem problemow i na deszczu i w chlodniejsze dni, zreszta tak samo bylo z ad08r. z zalet cup2 w rozmiarowce 17 jest to ze sa dosc tanie (kolo 550zl).
czyli ogolnie na suchym troszke szybsze, na mokrym tez troszke szybsze, na stojacej wodzie wolniejsze bo bieznik plytszy, sa bardziej ciche i bardziej komfortowe i daja mniej czucia (bardziej miekki bok) niz ad08r. nie zuzywaja sie jakos szybko. spora zaleta to waga (opona na kewlarze a nie stali jak 99,9% opon na rynku w tym ad08r).
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2018, 18:33

Alex pisze:A Czester czasem nie chwalił ns2r jako opony na daily w turbomiacie?

przy użyciu Tapatalka
Mówił. Świetna opona na mokre, wilgotne, zimne i suche. Bardzo przewidywalna,ciezko zerwać przyczepność, przypadkiem przyczepności raczej nie zrywa.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

06 sie 2018, 20:32

Czym się różni ns20 od ns2r?

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1394
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

07 sie 2018, 5:11

Obrazek
Obrazek
serio pytasz?
jakbys zadal pytanie czym sie rozni federal 595ss od 595 rs-r albo michelin pilot sport 3 od pilot sport cup2 .
roznia sie te opony budowa, wzorem bieznika, mieszankami, wszystkim.
jedne opony sa ciche i komfortowe i glownie dobre na deszczu drugie bardziej skierowane na sucha nawierzchnie by tam byc zdecydowanie szybszym.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

07 sie 2018, 5:58

No i wyszedłem na lamera. Ależ wstyd.

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1394
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

27 sie 2018, 15:02

porownanie trzech oponek. cywil, kontra sportowy cywil, kontra semislick
Załączniki
Bez łu.png
Bez łu.png (646.26 KiB) Przejrzano 2137 razy
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

27 sie 2018, 23:05

Założyłem do ND Pilot Sport 4 do codziennej jazdy i okazało się że ta opona kompletnie nie spełnia moich oczekiwań. Nie nadaje się do dynamicznej jazdy, boki ma miękkie jak plastelina, auto jest niestabilne, jedynie na mokrym jest nieźle. Generalnie odradzam tą oponę. Nie wiem jak Sport Cup 2 ale miałem okazję pojeździć również na Michelin Super Sport i także byłem rozczarowany.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3518
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

28 sie 2018, 7:59

Powoli zmieniam swoją opinię dotyczącą Nankangów NS-2R. Udaję się w kierunku obranym przez większość przedmówców - to jest świetna opona na daily i nadal podtrzymuję że nie nadaje się na tor ;)

Aktualnie jeżdżę miatą które Nankangi toru nie zaznały i na suchym miejskim asfalcie kleją znakomicie.
Pojeździłem również w deszczu i faktycznie są bardzo przewidywalne - nie puszczają niespodzianie.

Moje po przegraniu na torze utraciły niestety swoje właściwości i wymagają dużo więcej uwagi podczas jazdy.

Podsumowując: NS-2R do każdego daily! :lol:
ODPOWIEDZ