Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- BOMI21
- Donator
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
Z testu wynika że PremiumContact 6 jest naprawdę dobry w większości kategorii, ale Continental twierdzi że to opona do komfortowej jazdy. W ofercie są jeszcze ContiSportContact 5, które niby są nieco bardziej sportowe. Które z nich będą lepszym wyborem? Opony na sezon letni do jazdy na codzień, do tego ostra jazda, w tym MC i inne pomniejsze. Chcę wybrać z tych dwóch modeli.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
BOMI21 pisze:Z testu wynika że PremiumContact 6 jest naprawdę dobry w większości kategorii, ale Continental twierdzi że to opona do komfortowej jazdy. W ofercie są jeszcze ContiSportContact 5, które niby są nieco bardziej sportowe. Które z nich będą lepszym wyborem? Opony na sezon letni do jazdy na codzień, do tego ostra jazda, w tym MC i inne pomniejsze. Chcę wybrać z tych dwóch modeli.
nie miałem sport contact w emixie ale aktualnie mam dokładnie tę oponę (conti sport contact 5) w rozmiarze 195/45 r17 w swificie sport którym jeżdzę na codzień. Zero problemów na mokrym i suchym, bardzo dobre prowadzenie w zakrętach. Głośna (ale swift generalnie jest słabo wyciszony więc w sumie żadna różnica ) i mało komfortowa (podejrzewam, że głównie dzięki sztywnym bokom. Z opini w necie szybko się zużywa (a jest dosyć droga niestety) ale to opinie głównie użytkowników normalnych (czyli cięższych) aut. Ja póki co zrobiłem na nich 2 tys kilometrów i są warte wydanych (porównywalnie niestety większych ) pieniędzy
Premium contact 6 ma zastępować sport contact dla rozmiarów mniejszych niż 19. Podobno jeśli chodzi o własności sportowe są nie gorsze niż sport contact 5, a jednocześnie są cichsze i wolniej się zużywają. Jeśli cena nie przemawia zdecydowanie na korzyść sport contact 5 to brałbym premium contact 6.
- BOMI21
- Donator
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
heretic pisze:Premium contact 6 ma zastępować sport contact dla rozmiarów mniejszych niż 19. Podobno jeśli chodzi o własności sportowe są nie gorsze niż sport contact 5, a jednocześnie są cichsze i wolniej się zużywają.
Ciekawe, gdzie mogę poczytać coś więcej na ten temat?
heretic pisze: Jeśli cena nie przemawia zdecydowanie na korzyść sport contact 5 to brałbym premium contact 6.
Dla opon do NC 17'' czyli 205/45/R17 88W XL różnica to około 100 zł za komplet, czyli ContiSportContact jest tańszy o 5%.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
heretic pisze:Premium contact 6 ma zastępować sport contact dla rozmiarów mniejszych niż 19. Podobno jeśli chodzi o własności sportowe są nie gorsze niż sport contact 5, a jednocześnie są cichsze i wolniej się zużywają. Jeśli cena nie przemawia zdecydowanie na korzyść sport contact 5 to brałbym premium contact 6.
Mylisz dwie opony. Contisport contact 5p i sport contact5. Premium contact zastepuje tą drugą.
Bimbak pisze:heretic pisze:Premium contact 6 ma zastępować sport contact dla rozmiarów mniejszych niż 19. Podobno jeśli chodzi o własności sportowe są nie gorsze niż sport contact 5, a jednocześnie są cichsze i wolniej się zużywają. Jeśli cena nie przemawia zdecydowanie na korzyść sport contact 5 to brałbym premium contact 6.
Mylisz dwie opony. Contisport contact 5p i sport contact5. Premium contact zastepuje tą drugą.
Cały czas tu piszemy o sport contact 5, bez 'p'. Sport contact 6 który jest następcą 5p jest tylko w 19 i więcej calach, więc raczej nie do mx'a
Pierwsze lepsze źródło http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Co ... -Drive.htm
- BOMI21
- Donator
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
heretic pisze:Mylisz dwie opony. Contisport contact 5p i sport contact5. Premium contact zastepuje tą drugą.
Cały czas tu piszemy o sport contact 5, bez 'p'. Sport contact 6 który jest następcą 5p jest tylko w 19 i więcej calach, więc raczej nie do mx'a
Pierwsze lepsze źródło http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Co ... -Drive.htm [/quote]
Continental tyres have just released their latest tyre, the new Continental PremiumContact 6. The new PremiumContact 6 replaces both the PremiumContact 5 and the SportContact 5, unifying the comfort and efficiency of the PremiumContact range, with the high performance, steering precision and grip of the SportContact.
Niezależnie od tego ile w tym prawdy, wychodzi na to że PremiumContact 6 to najlepsza oferta od Continentala.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
heretic pisze:Bimbak pisze:heretic pisze:Premium contact 6 ma zastępować sport contact dla rozmiarów mniejszych niż 19. Podobno jeśli chodzi o własności sportowe są nie gorsze niż sport contact 5, a jednocześnie są cichsze i wolniej się zużywają. Jeśli cena nie przemawia zdecydowanie na korzyść sport contact 5 to brałbym premium contact 6.
Mylisz dwie opony. Contisport contact 5p i sport contact5. Premium contact zastepuje tą drugą.
Cały czas tu piszemy o sport contact 5, bez 'p'. Sport contact 6 który jest następcą 5p jest tylko w 19 i więcej calach, więc raczej nie do mx'a
Pierwsze lepsze źródło http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Co ... -Drive.htm
sprostuje. sport contact 6 wychodzi od 18 cali. wlasnie takie sprawilem sobie takie w rozmiarze 235/40R18 za 500zl sztuka.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/download ... &mode=view
opona o dziwo ma sztywne boki. jest tez cicha i komfortowa. na razie co do trzymania sie nie wypowiem. jedynie co moge powiedziec ze i deszcz zaliczyly wczoraj i mala probe torowa na poznaniu w wykonaniu przez moja zone i chyba czasy przez nia klepane byly dosc konkurencyjne. jak powstanie lista czasow to wkleje
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Cześć!
Pytanie do znawców tematu. Które oponki na sezon letni polecacie bardzo - Uniroyal Rainsport 3 czy Toyo Proxes T1R, a może cos zupełnie innego?
Oponki do użytku wyłącznie ulicznego, w rozmiarze 195/50 R15. Uniroyale mam w drugim aucie i jestem zadowolony, natomiast nie ukrywam, że do Mazdy myślałem nad Toyo i teraz stoję nad dylematem. Użytkowników tych opon prosiłbym o wypowiedzenie się, najlepiej w formie + i - każdej z opon.
Pozdrawiam i dziękuje bardzo!
Pytanie do znawców tematu. Które oponki na sezon letni polecacie bardzo - Uniroyal Rainsport 3 czy Toyo Proxes T1R, a może cos zupełnie innego?
Oponki do użytku wyłącznie ulicznego, w rozmiarze 195/50 R15. Uniroyale mam w drugim aucie i jestem zadowolony, natomiast nie ukrywam, że do Mazdy myślałem nad Toyo i teraz stoję nad dylematem. Użytkowników tych opon prosiłbym o wypowiedzenie się, najlepiej w formie + i - każdej z opon.
Pozdrawiam i dziękuje bardzo!
piwo pisze:heretic pisze:Bimbak pisze:heretic pisze:Premium contact 6 ma zastępować sport contact dla rozmiarów mniejszych niż 19. Podobno jeśli chodzi o własności sportowe są nie gorsze niż sport contact 5, a jednocześnie są cichsze i wolniej się zużywają. Jeśli cena nie przemawia zdecydowanie na korzyść sport contact 5 to brałbym premium contact 6.
Mylisz dwie opony. Contisport contact 5p i sport contact5. Premium contact zastepuje tą drugą.
Cały czas tu piszemy o sport contact 5, bez 'p'. Sport contact 6 który jest następcą 5p jest tylko w 19 i więcej calach, więc raczej nie do mx'a
Pierwsze lepsze źródło http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Co ... -Drive.htm
sprostuje. sport contact 6 wychodzi od 18 cali. wlasnie takie sprawilem sobie takie w rozmiarze 235/40R18 za 500zl sztuka.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/download ... &mode=view
opona o dziwo ma sztywne boki. jest tez cicha i komfortowa. na razie co do trzymania sie nie wypowiem. jedynie co moge powiedziec ze i deszcz zaliczyly wczoraj i mala probe torowa na poznaniu w wykonaniu przez moja zone i chyba czasy przez nia klepane byly dosc konkurencyjne. jak powstanie lista czasow to wkleje
Hah! Jak szukałem w grudniu opon na daily ani sport contact 6 ani pilot sport 4s nie były dostępne (245/40r18)
gawn pisze:Cześć!
Pytanie do znawców tematu. Które oponki na sezon letni polecacie bardzo - Uniroyal Rainsport 3 czy Toyo Proxes T1R, a może cos zupełnie innego?
Przeczytaj chociaż ze 3 ostatnie strony tej dyskusji i będziesz wiedział.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Siemka,
Po przeczytaniu całego wątku (zajęło mi to chyba z 3 dni) dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy ale niestety nadal nie znalazłem odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytanie tej wiosny: jakie opony?
Ogólnie widzę, że w wątku przewijają się przede wszystkim opony typu semi-slick, niestety po pierwsze są one poza moim budżetem (mój to, do ok. 1000zł za komplet), po drugie jeżdżę przede wszystkim po mieście bez względu na pogodę i nie chcę po deszczu wypaść na pierwszym zakręcie (nie mam jeszcze doświadczenia w jeździe tylnym napędem). Dlatego proszę nie piszcie: kup Yokohama ADVAN Neova AD08R albo Bridgestone POTENZA ADRENALIN RE002, to liga nie dla mnie
Po przeczytaniu tego wątku doszedłem do wniosku, że jednym z ważniejszych kryteriów jakim będę się kierował przy wyborze będzie twardość ścianki czy też boku opony. Naczytałem się o "pływaniu" przy zmianie pasów, uginaniu się samochodu przy pokonywaniu zakrętów, nieprecyzyjnym prowadzeniu czy też wybrzuszaniu i pękaniu opon na bokach. Chcę tego uniknąć, dlatego od razu odpada Uniroyal
Do sedna. Szukam opon:
- rozmiar 195/55 R15
- komplet za ok 1000zł
- do jazdy na co dzień, czasami do szybszego pokonania zakrętu na obwodnicy itp.
- z jak to najbardziej możliwe twardymi bokami
- parametry takie jak opory toczenia, hałas są mniej istotne
- nie szukam semi-slików
Poszukałem i wybrałem parę opon, część z nich przewijała się w wątku ale może ktoś doda cos jeszcze (kolejność przypadkowa):
1. BRIDGESTONE Turanza T001 Evo (dużo dobrych opinii, chociaż podobno miękka)
2. BRIDGESTONE Turanza T005 (następca powyższej, chyba bardzo świeża bo trudno znaleźć jakieś konkretne opinie)
3. CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 (bardzo popularna, kilka osób na forum zachwalało a część pisała, że za miękka do miaty. Na portalach również znalazłem kilka komentarzy o deformowaniu, nierównościach na bokach opon)
4. HANKOOK Ventus V12 evo2 (o niej chyba najwięcej znalazłem na forum, ale też z opinią że miękkie ścianki, poza tym miałem je, fakt że 17,niski profil i były trochę starawe ale właśnie na boku mi poszły)
5. Hankook Ventus Prime3 K125 (zachwalana tutaj oraz na portalach, ale nie znalazłem żadnej informacji o tym czy miękka czy nie)
6. DUNLOP Sport BluResponse FP (dużo dobrych słów na forum natomiast na portalach narzekają na bicie, samochód wpada w wibracje oraz hałas i trwałość)
7. GOODYEAR Efficientgrip Performance FP (opinia na forum, że mają miękkie ścianki, podobne pojawiają się na portalach)
8. MICHELIN Pilot Sport 3 (same dobre opinie, nie którzy twierdzą że najlepsza daily ale nic nie zanlazłem o twardości)
9. Kumho HS51 (ciężko coś znaleźć o niej)
10. Kumho Ecsta PS31 (chyba następca KU31 bardzo zachwalanej na forum ale czy tak samo dobra, nie wiadomo)
11. Pirelli P1 Cinturato Verde (mój faworyt, podobno jak Pirelli to twarde Na portalach znalazłem kilka opinii że są twarde ale nie mam pojęcia względem czego
Sorrki za przydługawy wywód ale nie chcę żeby ktoś mówił, że nie odrobiłem lekcji Ogólnie im dłużej szukam i dowiaduję się coraz więcej, tym większy problem z wyborem. Codziennie inny pretendent do kupna ale mam nadzieję że Ci co się znają i mieli styczność z którąś opon lub mają jakąś tajemną wiedzę podzielą się i doradzą I wiem, że przy niektórych moich propozycjach pisałem że "podobno miękkie" ale może są tacy co będą twierdzić inaczej
Z góry dzięki
Po przeczytaniu całego wątku (zajęło mi to chyba z 3 dni) dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy ale niestety nadal nie znalazłem odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytanie tej wiosny: jakie opony?
Ogólnie widzę, że w wątku przewijają się przede wszystkim opony typu semi-slick, niestety po pierwsze są one poza moim budżetem (mój to, do ok. 1000zł za komplet), po drugie jeżdżę przede wszystkim po mieście bez względu na pogodę i nie chcę po deszczu wypaść na pierwszym zakręcie (nie mam jeszcze doświadczenia w jeździe tylnym napędem). Dlatego proszę nie piszcie: kup Yokohama ADVAN Neova AD08R albo Bridgestone POTENZA ADRENALIN RE002, to liga nie dla mnie
Po przeczytaniu tego wątku doszedłem do wniosku, że jednym z ważniejszych kryteriów jakim będę się kierował przy wyborze będzie twardość ścianki czy też boku opony. Naczytałem się o "pływaniu" przy zmianie pasów, uginaniu się samochodu przy pokonywaniu zakrętów, nieprecyzyjnym prowadzeniu czy też wybrzuszaniu i pękaniu opon na bokach. Chcę tego uniknąć, dlatego od razu odpada Uniroyal
Do sedna. Szukam opon:
- rozmiar 195/55 R15
- komplet za ok 1000zł
- do jazdy na co dzień, czasami do szybszego pokonania zakrętu na obwodnicy itp.
- z jak to najbardziej możliwe twardymi bokami
- parametry takie jak opory toczenia, hałas są mniej istotne
- nie szukam semi-slików
Poszukałem i wybrałem parę opon, część z nich przewijała się w wątku ale może ktoś doda cos jeszcze (kolejność przypadkowa):
1. BRIDGESTONE Turanza T001 Evo (dużo dobrych opinii, chociaż podobno miękka)
2. BRIDGESTONE Turanza T005 (następca powyższej, chyba bardzo świeża bo trudno znaleźć jakieś konkretne opinie)
3. CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 (bardzo popularna, kilka osób na forum zachwalało a część pisała, że za miękka do miaty. Na portalach również znalazłem kilka komentarzy o deformowaniu, nierównościach na bokach opon)
4. HANKOOK Ventus V12 evo2 (o niej chyba najwięcej znalazłem na forum, ale też z opinią że miękkie ścianki, poza tym miałem je, fakt że 17,niski profil i były trochę starawe ale właśnie na boku mi poszły)
5. Hankook Ventus Prime3 K125 (zachwalana tutaj oraz na portalach, ale nie znalazłem żadnej informacji o tym czy miękka czy nie)
6. DUNLOP Sport BluResponse FP (dużo dobrych słów na forum natomiast na portalach narzekają na bicie, samochód wpada w wibracje oraz hałas i trwałość)
7. GOODYEAR Efficientgrip Performance FP (opinia na forum, że mają miękkie ścianki, podobne pojawiają się na portalach)
8. MICHELIN Pilot Sport 3 (same dobre opinie, nie którzy twierdzą że najlepsza daily ale nic nie zanlazłem o twardości)
9. Kumho HS51 (ciężko coś znaleźć o niej)
10. Kumho Ecsta PS31 (chyba następca KU31 bardzo zachwalanej na forum ale czy tak samo dobra, nie wiadomo)
11. Pirelli P1 Cinturato Verde (mój faworyt, podobno jak Pirelli to twarde Na portalach znalazłem kilka opinii że są twarde ale nie mam pojęcia względem czego
Sorrki za przydługawy wywód ale nie chcę żeby ktoś mówił, że nie odrobiłem lekcji Ogólnie im dłużej szukam i dowiaduję się coraz więcej, tym większy problem z wyborem. Codziennie inny pretendent do kupna ale mam nadzieję że Ci co się znają i mieli styczność z którąś opon lub mają jakąś tajemną wiedzę podzielą się i doradzą I wiem, że przy niektórych moich propozycjach pisałem że "podobno miękkie" ale może są tacy co będą twierdzić inaczej
Z góry dzięki
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Dlaczego nie r002? To nie semi slick - to zwykła, drogowa opona
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Do mx-5 szukasz? Dlaczego profil 55 a nie 50 ?
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
- Alex
- Donator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Sigma pisze:Dlaczego nie r002? To nie semi slick - to zwykła, drogowa opona
re002 z niewiadomych przyczyn zrobila sie teraz abstrakcyjnie droga. A jakiegos szału wcale nie robi.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Lucas Z pisze:Do mx-5 szukasz? Dlaczego profil 55 a nie 50 ?
Mój błąd oczywiście, że miał być jedyny słuszny rozmiar 195/50
Sigma pisze:Dlaczego nie r002? To nie semi slick - to zwykła, drogowa opona
Ze względu na cenę i przewijające się tu opony, cały czas myślałem, że to semi-slick Ale tak czy inaczej poza zasięgiem mojego budżetu, no i nie znalazłem jej w rozmiarze 195/50, może w przyszłym roku
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Miło od czasu do czasu trafić na człowieka, który czyta te nasze wypociny nim zapyta... wtedy ma się to uczucie, że nasza dyskusja nie idzie na marne.
Co do opon: RE002 to zwykły cywil, ale - jak Alex wspomniał - zaczyna znikać i nagle jego cena zaczyna zbliżać się do UHP i SS. Aż tak dobre te opony nie są.
Co do cywilów specjalnie pomóc nie mogę - jeździłem na T1R (odradzam) i właśnie RE002 (odradzać, nie odradzam ... ale nie polecam także).
Mój spaczony wizerunek ciągnie mnie do AD08R / R1R / R888R, ale jeszcze nie zawiodłem się na Michelinach.
Nie wiem na jakich Bridestone'ach wychodzą z fabryki najnowsze eNDeki, ale od nich trzymać się z daleka - kilku naszych zawodników MC już miało z nimi przygody (miękkie, puszczają w dziwnych momentach).
Od siebie dodam, że jak czytasz opinie na różnych portalach, to postaraj się szukać takich, których piszący śmigają RWD - bo obstawiam, że taki Seat Ibiza 75 koników (purystów przepraszam - nie mam pojęcia czy była Ibiza z takim motorem) prowadzi się jak marzenie na T1R i jeszcze zostanie na nowe sprzęgło po popisywaniu na parkingu Tesco ... ale MX-5 to MX-5 - samochód prowadzący się jak marzenie - póki czegoś właściciel nie spieprzy
Co do opon: RE002 to zwykły cywil, ale - jak Alex wspomniał - zaczyna znikać i nagle jego cena zaczyna zbliżać się do UHP i SS. Aż tak dobre te opony nie są.
Co do cywilów specjalnie pomóc nie mogę - jeździłem na T1R (odradzam) i właśnie RE002 (odradzać, nie odradzam ... ale nie polecam także).
Mój spaczony wizerunek ciągnie mnie do AD08R / R1R / R888R, ale jeszcze nie zawiodłem się na Michelinach.
Nie wiem na jakich Bridestone'ach wychodzą z fabryki najnowsze eNDeki, ale od nich trzymać się z daleka - kilku naszych zawodników MC już miało z nimi przygody (miękkie, puszczają w dziwnych momentach).
Od siebie dodam, że jak czytasz opinie na różnych portalach, to postaraj się szukać takich, których piszący śmigają RWD - bo obstawiam, że taki Seat Ibiza 75 koników (purystów przepraszam - nie mam pojęcia czy była Ibiza z takim motorem) prowadzi się jak marzenie na T1R i jeszcze zostanie na nowe sprzęgło po popisywaniu na parkingu Tesco ... ale MX-5 to MX-5 - samochód prowadzący się jak marzenie - póki czegoś właściciel nie spieprzy
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Arvinski pisze:Miło od czasu do czasu trafić na człowieka, który czyta te nasze wypociny nim zapyta... wtedy ma się to uczucie, że nasza dyskusja nie idzie na marne.
Co do opon: RE002 to zwykły cywil, ale - jak Alex wspomniał - zaczyna znikać i nagle jego cena zaczyna zbliżać się do UHP i SS. Aż tak dobre te opony nie są.
Co do cywilów specjalnie pomóc nie mogę - jeździłem na T1R (odradzam) i właśnie RE002 (odradzać, nie odradzam ... ale nie polecam także).
Mój spaczony wizerunek ciągnie mnie do AD08R / R1R / R888R, ale jeszcze nie zawiodłem się na Michelinach.
Nie wiem na jakich Bridestone'ach wychodzą z fabryki najnowsze eNDeki, ale od nich trzymać się z daleka - kilku naszych zawodników MC już miało z nimi przygody (miękkie, puszczają w dziwnych momentach).
Od siebie dodam, że jak czytasz opinie na różnych portalach, to postaraj się szukać takich, których piszący śmigają RWD - bo obstawiam, że taki Seat Ibiza 75 koników (purystów przepraszam - nie mam pojęcia czy była Ibiza z takim motorem) prowadzi się jak marzenie na T1R i jeszcze zostanie na nowe sprzęgło po popisywaniu na parkingu Tesco ... ale MX-5 to MX-5 - samochód prowadzący się jak marzenie - póki czegoś właściciel nie spieprzy
ibiza 1.0 na wielowtrysku ma 75 koniów
a tak na poważnie to ja bym sobie opinie z netu odpuścił, przeciętna opinia na oponeo.pl pochodzi od człowieka który kupił nowy komplet opon (może drugi, może trzeci w życiu) czasem nawet nie komplet tylko parę .
z tych co wymieniłeś (w tym rozmiarze) to ja bym poszedł w michelina P3
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Jak szukasz twardych boków na 15, to Hankooki odpadają. Fakt, na codzień i na nierównych krętych drogach na Jurze sprawdzają się całkiem przyjemnie, ale masz poczucie kładącej się opony jak rzeczywiście ciśniesz. Na to się toto nie nadaje.
A co do T1R, to koledzy hondziarze stensowcy chcieli mnie zjeść jak powiedziałem, że z czego ja wiem, to ta opona tylko nieźle wygląda.
A co do T1R, to koledzy hondziarze stensowcy chcieli mnie zjeść jak powiedziałem, że z czego ja wiem, to ta opona tylko nieźle wygląda.
The answer is always Miata.
Arvinski pisze:Miło od czasu do czasu trafić na człowieka, który czyta te nasze wypociny nim zapyta... wtedy ma się to uczucie, że nasza dyskusja nie idzie na marne.
Co do opon: RE002 to zwykły cywil, ale - jak Alex wspomniał - zaczyna znikać i nagle jego cena zaczyna zbliżać się do UHP i SS. Aż tak dobre te opony nie są.
Co do cywilów specjalnie pomóc nie mogę - jeździłem na T1R (odradzam) i właśnie RE002 (odradzać, nie odradzam ... ale nie polecam także).
Mój spaczony wizerunek ciągnie mnie do AD08R / R1R / R888R, ale jeszcze nie zawiodłem się na Michelinach.
Nie wiem na jakich Bridestone'ach wychodzą z fabryki najnowsze eNDeki, ale od nich trzymać się z daleka - kilku naszych zawodników MC już miało z nimi przygody (miękkie, puszczają w dziwnych momentach).
Od siebie dodam, że jak czytasz opinie na różnych portalach, to postaraj się szukać takich, których piszący śmigają RWD - bo obstawiam, że taki Seat Ibiza 75 koników (purystów przepraszam - nie mam pojęcia czy była Ibiza z takim motorem) prowadzi się jak marzenie na T1R i jeszcze zostanie na nowe sprzęgło po popisywaniu na parkingu Tesco ... ale MX-5 to MX-5 - samochód prowadzący się jak marzenie - póki czegoś właściciel nie spieprzy
T1R od razu odrzuciłem, ani to ładne (chociaż o gustach się nie dyskutuje ), ani opinii nie ma zbyt pochlebnych. O AD08R również myślałem ale też są jak na razie poza moim budżetem i chyba umiejętnościami
Opinii od użytkowników RWD to już w ogóle ciężko znaleźć, czasami znajdzie się jakiś użytkownik Bemki ewentualnie Omegi.
Chezus pisze:Jak szukasz twardych boków na 15, to Hankooki odpadają. Fakt, na codzień i na nierównych krętych drogach na Jurze sprawdzają się całkiem przyjemnie, ale masz poczucie kładącej się opony jak rzeczywiście ciśniesz. Na to się toto nie nadaje.
A co do T1R, to koledzy hondziarze stensowcy chcieli mnie zjeść jak powiedziałem, że z czego ja wiem, to ta opona tylko nieźle wygląda.
Właśnie z taką opinią o Henkookach spotkałem się na forum i to chyba była Twoja opinia
Chyba jednak skuszę się na Pirellki, właśnie na Oponeo cena spadła o kolejną dyszkę i w cenie Michelinów mam komplet plus ubezpieczenie i jeszcze na wymianę mi zostanie
Z ciekawostek, o Pirelli znalazłem mało ale jest to chyba jedyna opona o której ktokolwiek w opiniach piszę, że jest za twarda
Z tyrereviews.co.uk
A decent tyre , very durable and quite safe .BUT with very hard sidewalls
oraz z forum alfaholicy.org
Z czystym sumieniem mogę napisać, że opony są świetne. Trochę twarde, ale reszta na najwyższym poziomie.
Jak kupię i pojeżdżę to dam znać.
-
- Donator
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sty 2015, 14:07
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90KM
- Lokalizacja: Kraków
Elvis pisze:Arvinski pisze:Miło od czasu do czasu trafić na człowieka, który czyta te nasze wypociny nim zapyta... wtedy ma się to uczucie, że nasza dyskusja nie idzie na marne.
Co do opon: RE002 to zwykły cywil, ale - jak Alex wspomniał - zaczyna znikać i nagle jego cena zaczyna zbliżać się do UHP i SS. Aż tak dobre te opony nie są.
Co do cywilów specjalnie pomóc nie mogę - jeździłem na T1R (odradzam) i właśnie RE002 (odradzać, nie odradzam ... ale nie polecam także).
Mój spaczony wizerunek ciągnie mnie do AD08R / R1R / R888R, ale jeszcze nie zawiodłem się na Michelinach.
Nie wiem na jakich Bridestone'ach wychodzą z fabryki najnowsze eNDeki, ale od nich trzymać się z daleka - kilku naszych zawodników MC już miało z nimi przygody (miękkie, puszczają w dziwnych momentach).
Od siebie dodam, że jak czytasz opinie na różnych portalach, to postaraj się szukać takich, których piszący śmigają RWD - bo obstawiam, że taki Seat Ibiza 75 koników (purystów przepraszam - nie mam pojęcia czy była Ibiza z takim motorem) prowadzi się jak marzenie na T1R i jeszcze zostanie na nowe sprzęgło po popisywaniu na parkingu Tesco ... ale MX-5 to MX-5 - samochód prowadzący się jak marzenie - póki czegoś właściciel nie spieprzy
T1R od razu odrzuciłem, ani to ładne (chociaż o gustach się nie dyskutuje ), ani opinii nie ma zbyt pochlebnych. O AD08R również myślałem ale też są jak na razie poza moim budżetem i chyba umiejętnościami
Opinii od użytkowników RWD to już w ogóle ciężko znaleźć, czasami znajdzie się jakiś użytkownik Bemki ewentualnie Omegi.Chezus pisze:Jak szukasz twardych boków na 15, to Hankooki odpadają. Fakt, na codzień i na nierównych krętych drogach na Jurze sprawdzają się całkiem przyjemnie, ale masz poczucie kładącej się opony jak rzeczywiście ciśniesz. Na to się toto nie nadaje.
A co do T1R, to koledzy hondziarze stensowcy chcieli mnie zjeść jak powiedziałem, że z czego ja wiem, to ta opona tylko nieźle wygląda.
Właśnie z taką opinią o Henkookach spotkałem się na forum i to chyba była Twoja opinia
Chyba jednak skuszę się na Pirellki, właśnie na Oponeo cena spadła o kolejną dyszkę i w cenie Michelinów mam komplet plus ubezpieczenie i jeszcze na wymianę mi zostanie
Z ciekawostek, o Pirelli znalazłem mało ale jest to chyba jedyna opona o której ktokolwiek w opiniach piszę, że jest za twarda
Z tyrereviews.co.ukA decent tyre , very durable and quite safe .BUT with very hard sidewalls
oraz z forum alfaholicy.orgZ czystym sumieniem mogę napisać, że opony są świetne. Trochę twarde, ale reszta na najwyższym poziomie.
Jak kupię i pojeżdżę to dam znać.
czekam na opinie widzę, że mają jakieś 14tki
Fly free for what we believe... RUMIata
Chyba jednak skuszę się na Pirellki, właśnie na Oponeo cena spadła o kolejną dyszkę i w cenie Michelinów mam komplet plus ubezpieczenie i jeszcze na wymianę mi zostanie
Z ciekawostek, o Pirelli znalazłem mało ale jest to chyba jedyna opona o której ktokolwiek w opiniach piszę, że jest za twarda
Z tyrereviews.co.uk
Miałem niedawno w innym aucie komplet nowych Pirelli P-Zero PZ4 w rozmiarze 245/40R18 i ścianki były miękkie jak plastelina. Kompletnie byłem nimi zawiedziony. Tak wyglądały nówki:
- Załączniki
-
- pirelli.jpg (659.65 KiB) Przejrzano 2383 razy
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Zastanówcie się nad Nankangami NS-2R.
Ma fajne rozmiary (z 14'' włącznie), przyzwoitą cenę, twarde boki i (z opinii naszych klubowiczów) bardzo fajnie kleją, pozwalając na miłe pokonywanie zakrętów.
Ma fajne rozmiary (z 14'' włącznie), przyzwoitą cenę, twarde boki i (z opinii naszych klubowiczów) bardzo fajnie kleją, pozwalając na miłe pokonywanie zakrętów.
- Aero50
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
- Model: NA
- Wersja: 90' 1.6
- Lokalizacja: Kraków
Arvinski pisze:Zastanówcie się nad Nankangami NS-2R.
Ma fajne rozmiary (z 14'' włącznie), przyzwoitą cenę, twarde boki i (z opinii naszych klubowiczów) bardzo fajnie kleją, pozwalając na miłe pokonywanie zakrętów.
A są jakieś opinie jak się zachowuje na mokrym ? Bo widzę że cena spadła i kpl na aledrogo już za ~1000 można kupić.
@Elvis zrobiłeś to czego ja się obawiałem i przeczytałeś cały temat ja po 3 stronach zrezygnowałem bo cały mój plan na kupno opon legł w gruzach i nadal nie wiem co kupić. Myślałem nad K125, ale skoro miękką ściankę to muszę to przemyśleć i zbadać te Micheliny i Pirelli które wypisałeś lub NS-2R jeśli będą miały dobre opinie na mokrym (choć obawiam się tego hałasu).
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3518
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Na mokrym trzeba jechać ostrożnie, bez szaleństw. W praktyce jest to po prostu jazda tak jak wszyscy inni użytkownicy dróg w cywilnych samochodach
Co prawda moje po Silesii jakby straciły trochę swojej przyczepności ale nie jestem w stanie ocenić na ile jest to wina zużycia czy potencjalnego przegrzania opon na torze. A być może po prostu jako nowe kleją jak marzenie a potem jest gorzej.
Z drugiej strony jej zachowanie podoba mi się coraz bardziej. Na suchym przy małych prędkościach można ładnie zerwać przyczepność i pojechać lekkim bokiem, a za to przy większych prędkościach nie sprawiają wrażenia jakby zaraz miały przestać trzymać.
Co prawda moje po Silesii jakby straciły trochę swojej przyczepności ale nie jestem w stanie ocenić na ile jest to wina zużycia czy potencjalnego przegrzania opon na torze. A być może po prostu jako nowe kleją jak marzenie a potem jest gorzej.
Z drugiej strony jej zachowanie podoba mi się coraz bardziej. Na suchym przy małych prędkościach można ładnie zerwać przyczepność i pojechać lekkim bokiem, a za to przy większych prędkościach nie sprawiają wrażenia jakby zaraz miały przestać trzymać.
- zoyjka
- Donator
- Posty: 266
- Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Legionowo/Serock
Siema, mam dylemat, mam flegi 6,5 cala i zastanawiam się jaką szerokość opony założyć 195 czy 205. Planuje kupić Westlake RS (z polecenia Zajcol`a) Zależy mi żeby jak najlepiej kleiła. Czy 205 nie będzie za szeroka na 6.5 calca?
Zoyjka, felgi ze sportiva mają 6,5 cala i fabryczna, dedykowana szerokość opony to własnie 205mm. Sam mam 205mm (RE002) i nie ma "balona", dodatkowo masz mniejsze prawdopodobieństwo zarysowania felgi przy historiach parkingowych.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Jeżeli kupujesz opony u Pawła, to sprawdź pogadaj najpierw z nim lub z Kokonem, bo część UHP / SS ma to do siebie, że są minimalnie większe niż cywile o identycznych parametrach. 195 na 100% będzie dobre. U mnie 195 Federal był identyczny jak 205 zwykłej opony.
Ale tak jak pisze Malik - 195 / 205 to nawet rekomendowana szerokość przez Mazdę do ori felg z drugiej generacji.
Ale tak jak pisze Malik - 195 / 205 to nawet rekomendowana szerokość przez Mazdę do ori felg z drugiej generacji.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2639
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Aero50 pisze:Arvinski pisze:Zastanówcie się nad Nankangami NS-2R.
Ma fajne rozmiary (z 14'' włącznie), przyzwoitą cenę, twarde boki i (z opinii naszych klubowiczów) bardzo fajnie kleją, pozwalając na miłe pokonywanie zakrętów.
A są jakieś opinie jak się zachowuje na mokrym ? Bo widzę że cena spadła i kpl na aledrogo już za ~1000 można kupić...
Jak dla mnie ta opona na daily ma tyle samo wad co zalet. Ścianka jest na prawdę twarda i opona przenosi na kierownicę/samochód najdrobniejsze nierówności... Obniżenie ciśnienia odrobinę pomaga. Są głośne, jest to szczególnie upierdliwe jak zdarza się jeździć top up.
Za to mają na prawdę zadowalająca przyczepność od pierwszego zakrętu co sprawdza się w daily. Na mokrym asfalcie są bardzo przewidywalne i dobrze kleją. Nie miałem okazji jechać w ulewie. Plus jest taki, że w razie potrzeby można bez stresu jechać na nich na tor czy winkle. Na moje oko też bardzo powoli się zużywają, mam średnia mieszankę 180.