Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

11 mar 2009, 19:08

Sebi pisze: to co mi powie mój mechanik


Może tracisz coś z życia, ucieka Ci ten smaczek..... :cool:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Sebi
Posty: 373
Rejestracja: 31 lip 2008, 18:28
Lokalizacja: Koło

11 mar 2009, 20:10

Sebi napisał/a:
to co mi powie mój mechanik



Może tracisz coś z życia, ucieka Ci ten smaczek..... :cool:


Nie do końca ja po prostu zaoszczędzam czas i pieniądze (jeszcze bym coś źle zrobił i trzeba było by naprawiać) :razz: Zasad podstawowa nie znam się, nie tykam :mrgreen: Dużo prościej się tak żyje... a przy miatce to smaczkiem dla mnie jest nią jeździć :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Noel
Posty: 186
Rejestracja: 23 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: Żory

11 mar 2009, 20:28

eee - no jak bedziesz wychodził z takiego załozenia to nigdy nic sie nie nauczysz - wiadomo trzeba spróbowac zeby wiedziec jak to zrobic potem , a i zepsuc mozna -ale innego sposobu na to nie ma ...
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

11 mar 2009, 20:37

irakleo pisze:Jedyne Toyo na Miatę godne uwagi to model R888....
ps. a jeśli już kogoś tak bardzo kręci ten wzór bieżnika to polecam o niebo lepsze GOODYEAR EAGLE F1


Od R888 "na ulicę" chyba lepsze są R1R. Ten bieżnik dopiero kręci :mrgreen: . Ciekawi mnie jaka jest żywotnośc takiej opony w zastosowaniach uliczno-cywilnych, a nie na torze. ktos na tym jeździł ???

Co do F1 mam takową (Passat)i na początku mi się bardzo podobała (oprócz ceny ale to nie ja za nie płaciłem :mrgreen: ). Niestety pod koniec sezonu stała się troszke głosna i nie jest to wina wyząbkowania bo to było pierwsze co sprawdziłem. Po prostu zaczęła strasznie hałasować przy prędkościach 80-120 km/h i nikt nie wie dlaczego.

Wracając do R1R rozmawiałem przed chwilą z jednym gościem handlującym Toyo. Twierdzi, że ta opona powinny wyjeździć na szosie do 10 tys km, na torze z jedna godzinę zabawy :mrgreen: . Co najciekawsze jej bieżnik to nie 8 mmm a "tylko" 5-6 mm. Ot taka ciekawostka

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

11 mar 2009, 20:57

fajny opis ma producent :
Typical Vehicle Matches
BMW Z4, 3 Series; Ford Mustang; Honda S2000,
Civic Si; Porsche Carrera GT2, Boxster; Acura
RSX Type S; Subaru WRX STi; Toyota Celica
GT-S; Volkswagen GTi; Audi TT, A4; Mazda
MX-5
; Mitsubishi Lancer Evolution VIII, MR.


co do bieznika to rzeczywiscie jest plytszy i na dodatek opona jest o ok 1,5 kg ciezsza dla rozmiaru 195/50r15

edit:
spojrzalem jeszcze na r888 i one maja bieznik o 25% mniejszy niz r1r i prawie o polowe mniejszy od t1r :neutral:
Ostatnio zmieniony 12 mar 2009, 8:15 przez R.E.D., łącznie zmieniany 1 raz.
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

11 mar 2009, 21:19

ja mam u siebie cos takiego http://www.testopon.com/pkw_sommerreifen/gt_radial/champiro_hpz_40/index.html
opony byly juz na aucie w momencie kupna i przez 15000km specjalnie nie widze zeby sie mocna zuzyly. na suchym sa fenomenalne tak jak i na winklach. po wodzie lekko pywaja ale biorac pod uwage wage i wielkosc auta a takze rozmiar 215/40/16 robia robote. no i ten bieznik. z pewnoscia kupie takie same. moglyby byc tylko troche tansze bo kosztuja kolo 300.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

13 mar 2009, 19:55

irakleo pisze:Jedyne Toyo na Miatę godne uwagi to model R888....a Proxes TR1 to lipa na maxa!!! Przejechałem kiedyś na takich oponach dwa sezony letnie....ponad 50tys.km i nigdy nie byłem z nich zadowolony. Ich jedyna zaleta to dobry aqaplaning który sprawdza się na naszych drogach pełnych kolein które zapełniają się wodą po każdej ulewie, na suchym, w zakrętach i podczas hamowania są kiepskie i przereklamowane. Gdyby nie film "Szybcy i wściekli" to nikt by na nich nie jeździł.....

Wczoraj odwiedzilem znajomego wulkanizatora z checia zakupu opon na nadchodzacy sezon. Wlasciwie mialem upatrzone dwie opony, jedna z nich bylo TR1 jako wersja lajtowa. Gdy tylko wymienielem jej nazwe dostalem dlugi wywod o przereklamowaniu tych opon, nakreceniu ludzi dzieki F&F i podnieceniu dzieciaków w civicach. Faktycznie coraz wiecej takich opinii pojawia sie w necie. Pomoglo mi to rozwiazac moj dylemat :P Zostalem twardordzeniowcem jak irakleo ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

13 mar 2009, 20:10

A ja aby przerwać ten zamknięty krąg decyzyjny też zamówiłem dzisiaj dla siebie nowe kapcie.
Przez chwilę, naprawdę malutką, zastanawiałem się nawet nad tymi Toyo R1R ale, może na szczęście, dystrybutor nie ma ich na stanie w Polsce. Poza tym rozmawiałem z Szefem Sprzedaży Toyo na Polskę i Pan sam przyznał, że to raczej opona jednak na tor, a na deszczu pływa.

Stanęło więc na innej pływającej, choć podobno trochę mniej, czyli na Yokohama Parada w rozmiarze (niestety ta cena) 205/45/16. Jak się na tym mokrym nie zabiję to przynajmniej będę sią lansował :mrgreen: :razz: .

Pozdro

PS. I mam już święty spokój ... do następnego sezonu :shock: .
PS. Innych opon, które ew. chciałem nie było w tym rozmiarze.
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 mar 2009, 20:20

Przepraszam za pytanie, ale odnosze wrażenie że nowe opony do miatki to wytrzymują tylko jeden sezon ? (ciągle się uczę tego samochodu)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

28 mar 2009, 9:49

a czy jest PIRELLI PZERO NERO 195/50/R15 rozmiar?

Obrazek

i co onich sadzicie?

i o tych GOODYEAR EXCELLENCE 195/50R15

[url]http://www.interopony.pl/index.php?MENU=detale&&MNU=start&&IID=16429[/url]

Obrazek

Pozdr
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 mar 2009, 13:15

Cientki pisze:Dzisija bylem w norauto po kosmetyki i te opony tez tam widzialem w takiej cenie :P

Promocja się musiała skończyć :cry: Dzisiaj byłem w norauto po pierdoły i T1-R są po 214 sztuka...
Marcin_TDI pisze:F1 GSD jak dla mnie trzymanie fajne ale się szybko bardzo kończą

Potwierdzam. Moje zgubiły przez poprzedni sezon 4 mm :cry: Wczoraj je mój gumiarz wyjął z torebek i pyta czy używki kupiłem, bo rok temu przecież nowe zakładałem a tu mu taki chłam przywożę :mrgreen:

Pozdr
Michał
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

30 mar 2009, 7:53

SNCF pisze:a czy jest PIRELLI PZERO NERO 195/50/R15 rozmiar?



Z tego co pamietam to jest. Zajrzyj na stronkę Pirelli na pewno tam znajdziesz informacje.
Co do opony to dobra guma tylko ... taka słabo wyglądająca :mrgreen:, chciałby rzecz nijaka ale moim zdaniem lepsza od tego drugiego Goodyera.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

30 mar 2009, 9:13

tak apropo's http://www.opony.com.pl/aktualnosci/foto/adac_2006_d_1.jpg
testy ADAC
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

30 mar 2009, 9:51

Marcin_TDI pisze:tak apropo's http://www.opony.com.pl/aktualnosci/foto/adac_2006_d_1.jpg
testy ADAC


Zestawienie dobre i pomocne tylko że nie ma w nim marek japońskich. Ciekawe dlaczego, w końcu dwie koreańskie są, czyli teorie spiskową o ochronce dla producentów lub marek europejskich można między bajki włożyć. Szkoda bo takie porównanie by ADAC by się przydało. Zawsze mozna w sieci poszukać innych opisów i porównań.

A z tego co się zorientowałem my tutaj lubimy japońskie oponki :mrgreen: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

30 mar 2009, 9:56

o takie porownanie to juz cos jest!
na przykladzie PIRELLI PZERO NERO widac z eniemozna sie sugerowac "na oko" ksztaltem bieznika

szkoda ze niema tej
GOODYEAR EXCELLENCE
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

30 mar 2009, 10:00

Jeżeli wybierasz tylko z tych dwóch to zdecydowanie Pirelli.

Miałem przyjemność jazdy na obu.

Co do tego typu testów, także robionych przez ADAC'a, głosno mówi sie o "sponosorowaniu". Nie wiem jak jest tutaj ale w branzy elektroniki użytkowej europejskie nagrody EISA są wspomagane, żebym nie użył słowa "kupowane". A to wiem na pewno.
Co wcale nie oznacza, że wygrywają złe produkty. Ale te lepsze moga nie wygrać niestety.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

30 mar 2009, 10:43

pmcomp, YOKOHAMA RULEZ :mrgreen:
pmcomp pisze:Jeżeli wybierasz tylko z tych dwóch to zdecydowanie Pirelli
też bym tak doradził.
a potenza niestety potrafi ząbkować, szkoda że nie zrobili takiego testu po zjechaniu połowy bierznika jak dana opona się zachowuje. bo nowa to każda jest dobra :grin:
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

30 mar 2009, 11:12

nie nie ogranczam sie do europejskich

problem tylko w tym jakie opinie są

np: [url]http://www.netcar.pl/opony/letnie/osobowe/GOODYEAR+EXCELLENCE+195-50R15+82V+TL,195/50R15,51,,,V_-_do_240_km/h,83,0,5-038,115547588,szi.html[/url]
i kliknac opinie

i ludzie psza 1 zaje.... a nastepny 2 totalny szmlec hałas zuzycie po 5tys 4mm itd

i tak jest o praktycznie kazdej

glownie mnie martwi ze o tym samym modelu pisza raz produkowany w UK raz Frnac raz CHINA shit

wiec juz nic niewiem

moze takie? [url]http://www.netcar.pl/opony/letnie/osobowe/YOKOHAMA+C.drive+AC01+195-50R15+82V+TL,195/50R15,51,,,V_-_do_240_km/h,83,0,5-038,115543197,szi.html[/url]
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

30 mar 2009, 11:29

SNCF pisze:moze takie? [url]http://www.netcar.pl/opony/letnie/osobowe/YOKOHAMA+C.drive+AC01+195-50R15+82V+TL,195/50R15,51,,,V_-_do_240_km/h,83,0,5-038,115543197,szi.html[/url]


Yokohama C drive to opona założona na aucie mojej szanownej małżonki czyli Citroen C5 tak więc znam ja bardzo dobrze i osobiście parę tysięcy kilometrów na niej zrobiłem. Całkiem zacna opona, przewidywalna ale chyba nie do MX-5, brak w niej "zacięcia sportowego". Fakt, że C5 to zupełnie inne auto :mrgreen: , taka kanapa na kółkach.
Tym bardziej, że C drive wcale nie należy do najtańszych.
Pirelli P Zero Nero to lepszy wybór.

Pozdro
Ostatnio zmieniony 30 mar 2009, 14:42 przez pmcomp, łącznie zmieniany 1 raz.
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

30 mar 2009, 11:31

pmcomp pisze:.
Pirelli P Zero Nero to lepszy wybór.


Dzięki za odpowiedz

a moze inna jakas japońska bardziej warta ?

moze ta: [url]http://www.netcar.pl/opony/letnie/osobowe/BRIDGESTONE+Turanza+ER+300+195-50R15+82V+TL,195/50R15,51,,,V_-_do_240_km/h,83,0,5-038,115523949,szi.html[/url]
i jak sie ustrzec przed Pirelli czy GY made in china?

Pozdro
Ostatnio zmieniony 30 mar 2009, 11:40 przez SNCF, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

30 mar 2009, 11:36

yokohama advan sport jeszcze sprawdź. świetna opona
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

30 mar 2009, 11:44

Marcin_TDI pisze:yokohama advan sport jeszcze sprawdź. świetna opona


to ta?
na mokrym ne wyrzuci z zakrętu?
[url]http://www.netcar.pl/opony/letnie/osobowe/YOKOHAMA+AVS+Sport+V102+195-50R15+86V+TL,195/50R15,51,,,V_-_do_240_km/h,83,0,5-038,115537060,szi.html[/url]

czy lepiej ta [url]http://www.netcar.pl/opony/letnie/osobowe/BRIDGESTONE+Turanza+ER+300+195-50R15+82V+TL,195/50R15,51,,,V_-_do_240_km/h,83,0,5-038,115523949,szi.html[/url]

Dzieki
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 mar 2009, 12:32

http://www.netcar.pl/opony/letnie/osobowe/BRIDGESTONE+Turanza+ER+300+195-50R15+82V+TL,195/50R15,51,,,V_-_do_240_km/h,83,0,5-038,115523949,szi.html

Ja mam takie, w tej cenie uważam , bardzo dobre, nie sprawdziły się na mokrym Torze Poznań :mrgreen: (bączki)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

30 mar 2009, 12:48

SNCF pisze:to ta?
na mokrym ne wyrzuci z zakrętu?
http://www.netcar.pl/opon...537060,szi.html

raczej ta :) http://www.allegro.pl/item584104621_235_45zr17_235_45_17_advan_sport_yokohama.html

tylko rozmiar nie ten. trzebaby było poszukać w googlach.
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

30 mar 2009, 12:53

Marcin_TDI pisze:
SNCF pisze:to ta?
na mokrym ne wyrzuci z zakrętu?
http://www.netcar.pl/opon...537060,szi.html

raczej ta :) http://www.allegro.pl/item584104621_235_45zr17_235_45_17_advan_sport_yokohama.html

tylko rozmiar nie ten. trzebaby było poszukać w googlach.



właśnie V103 niema 15" jest V102

wygladajaca takObrazek

pisza ze sie trzyma drogi
ale czy w deszczu nie wyleci sie na zakręcie?
i czy nie bedzie głośna
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

30 mar 2009, 13:00

szczerze teraz przyznam że nie mam pojęcia, nigdy nie jeździłem na tej oponie. natomiast ta co wrzuciłem jest rewelacja, nie wiem jak z rozmiarem tylko, myślałem że będzie
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

30 mar 2009, 13:45

http://www.tirerack.com/tires/types/tiretype.jsp
testy oponek
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

30 mar 2009, 13:52

SNCF - każda opona w jodełkę jest głośna, tego się nie przeskoczy - jedna głośniejsza, druga cichsza, ale ogólnie rzecz biorąc są to głośne opony...
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

30 mar 2009, 14:14

Wroniasty pisze:SNCF - każda opona w jodełkę jest głośna, tego się nie przeskoczy - jedna głośniejsza, druga cichsza, ale ogólnie rzecz biorąc są to głośne opony...


czyli jodełka to to: Obrazek ?

piszą
These tires may be good on a track, I don't know. But they definitely are not the answer for highway driving. They cause the car to lurch or wander over uneven surface. They are noisy and the treadlife is not up to any other tire I've used. Never again!



ja juz zwariuje

najgorsze ze P zero Nero nie ma 15"
jest P7 ale wiekszosc uzytkownikow pisze o niej super ale spalanie 0,5 - 1l wieksze
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

30 mar 2009, 14:36

SNCF pisze:ja juz zwariuje



Nie wariuj tylko kup Toyo T1R - to dobry i sprawdzony wybór na MX-5, zarówno na suche jak i na mokre.

Zawsze możesz wybrać to co wybrało już na ten sezon 4-ech muszkieterów :mrgreen: (w tym i ja :razz: ) czyli Yokohama Parada Spec2.

Obie wystepuja w Twoim rozmiarze.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
ODPOWIEDZ