Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

16 paź 2019, 9:20

pudel pisze:
16 paź 2019, 8:41
I właśnie do tego Sport Cup 2 będą idealne! Na sam tor się nie nadają, ale do tego co potrzebujesz zostały własnie stworzone.
jak sport cup2 na tor sie nie nadaje to tym bardziej rs-r.
.
.
.
Załączniki
opony.png
opony.png (340.26 KiB) Przejrzano 3106 razy
Ostatnio zmieniony 16 paź 2019, 10:30 przez piwo, łącznie zmieniany 6 razy.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

16 paź 2019, 9:59

Zauważ, że pisałem o RS-RR, a nie RS-RR. ;) Tutaj na forum wiele osób pisało, że RR nie są już tak fajne. Co sądzicie na ten temat?

BTW miło tak poczytać jak rzeczowo piszecie w temacie opon, serio. :winner: Dzięki za porady raz jeszcze.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

16 paź 2019, 10:27

powiem ze nie mialem ani rs-r ani rs-rr ale np racingtires mi mowil ze rs-rr w lekkim aucie jest szybsze co jest rozsadne bo maja mniejsze utqg (czyli sa bardziej miekkie) 200 zamiast 220 w rs-r ale srednio w to wierze bo mieli robione juz testy.
https://racingtires.pl/pliki/RacingTires_TEST_OPON.pdf
Federal FZ-201 1,37.820
Toyo R888R 1,38.287
Federal 595 RS-R 1,38.971
Federal 595 RS-RR 1,39.917
Nankang NS-2R soft 1,40.146

1s to troche duzo do odrobienia nawet jesli testowali na ciezkim golfie.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

16 paź 2019, 15:12

jak sport cup2 na tor sie nie nadaje to tym bardziej rs-r.
Dokładnie! :twisted:
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

16 paź 2019, 20:08

Cały sezon jeżdżę na Cup2 na różnych torach, od Uleż po SPA i oczywiscie ze się nadają na tor! Tylko ich miękkie boki powodują disc częste płynięcie, które jest jednak łatwe do opanowania. Ale na tor lepiej wybrać opony z twardym bokiem.

Na ulice cup sa natomiast doskonale, i tu jest ich prawdziwy żywioł. I nie znikają przedwcześnie.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

16 paź 2019, 20:14

tez uwazam ze maly filing zapewniaja sport cup2. mniejszy niz ad08r. ale z drugiej strony sa szybsze od ad08r. cos za cos. cupy2 nie schodza za szybko, nie sa tragiczne w deszczu, nie ma tragedi na drodze publicznej, sa dosc ciche, dosc komfortowe, szybkie na torze, mi sie nie przegrzaly nigdy na tyle, ladnie rowno schodzily, sa leciutkie na wloknach kewlarowych, sa tanie.
ogolnie zalet maja duzo. w 18stu calach ceny sa juz pod 800zl i wyzej. wiec moim zdaniem te 500+ nie jest zle. glowna wada to dosc miekki bok i slabe wyczucie w poslizgu. ad08r jest tu lepsze.
plyniecie to zapewniaja vr2 :) ktore momentalnie sie nagrzewaja i przegrzewaja.
szkoda ze nie ma opony ktora by kleila od -10 do plus 150 stopni tak samo i mocno.
opona ktora klei fajnie na zimnym na cieplo plynie. a opona ktora na cieplo nie plynie slabo klei na zimnym.
cup2 i tak ma bardzo szeroki zakres dzialania. mysle ze od 30 stopni na zewnatrz kleja juz od startu.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

17 paź 2019, 6:22

To podepnę się - bo co prawda jeszcze ze dwa sezony przed zmianą AD08R, ale już o tym gadamy:

Goha śmiga swoim NCekiem 95% czasu po mieście. Jest spokojnym kierowcą, ale do momentu, gdy jej jakiś debil nie wejdzie na tyłek. Wtedy lubi chłopa poniżyć. Szczególnie ceni sobie przepuszczanie i wsiadanie mu na bagażnik na zakrętach. 5% czasu spędza na MC. Felga 17X8 i nie przyszło mi do głowy, by coś innego założyć niż AD08R (fajnie jeździ na prostych, a na zakrętach dobrze czuć kiedy zbliża się poślizg) ... ale od czasu do czasu czytam - 'Jakbym miał kasę, to bym śmigał na R888R.'

Pytanie: czy de facto ktoś z Was jeździł na daily na R888R? Lub może na R1R?
Rzeczywiście na ulicy też znikają w oczach?

Minimalnie irytuje, że wrzucamy zimówki tak wcześnie jesienią, bo jednak po mokrym / wilgotnym Yokohamy lubią opanowanie, a tak trochę bez sensu się pilnować przez 2-3 miesiące w roku. Toyo są znacznie lepsze na mokrym, ale pytanie jak z tym zużyciem jest w ciągu zwykłego / ciepłego lata... (bo jak znikają na torze, to wiem).

Ktoś, coś?
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

17 paź 2019, 9:05

ja mialem dwa komplet r888 w innej mazdzie. srednia zywotnosc ich to bylo okolo 5tys km do lysego.dla jednych to duzo dla innych 1/10 tego co mozna przejechac na cywilach. r888r ma opinie mocno niestabilnej opony. zaryzykowalbym avony zzr a24 jak trzeba cos miekkiego.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Domel
Donator
Donator
Posty: 356
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
Model: NC FL
Wersja: bordo z hameryki
Lokalizacja: Kraków

17 paź 2019, 12:56

Ja jeżdżę cywilnie na R1R - jest OK na suchym i dają radę w deszczu. Zrobiłem na nich jakieś 20kkm, ale na ostatnim KKD (prawie torowe warunki) zaczynałem żałować, że nie ubrałem federali. R1R ma dużo przyczepności, ale jak się przegnie, to może puścić w niekontrolowany sposób. Następne na daily będą fedki, one sygnalizują wyrażnie utratę przyczepności :) Po tych 20kkm bieżnika zostało jakieś 4mm, ale ranty już łyse (przez negatywy na geometrii ok. 1-2stopnia)
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

17 paź 2019, 12:58

Dziękuję Panowie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

21 paź 2019, 6:03

Domel pisze:
17 paź 2019, 12:56
......... na ostatnim KKD (prawie torowe warunki) ..........
Już teraz wiem skąd się bierze opinia, że u nas się zap...a :lol: Sorry za offtop
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

21 paź 2019, 14:06

wracajac do opon bardziej cywilnych, montowane teraz seryjnie dosc slabo trzymajace Potenza S001 na przedniej osi zuzywaja sie tak samo szybko jak Hankook Ventus V12 evo2 na tylnej osi, przy tym V12 o wiele wiele lepiej sie trzyma...
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

21 paź 2019, 18:04

Zawsze s0001 można podmienić na s0007
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

22 paź 2019, 13:16

piwo pisze:
21 paź 2019, 18:04
Zawsze s0001 można podmienić na s0007
Od s001 to mniej przyczepnosci maja chyba tylko gole felgi ale niska trwaloscia tych opon to sie serio zdziwilem:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
MaciekGS
Posty: 1
Rejestracja: 04 lut 2019, 15:55
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdynia

03 lis 2019, 7:58

A co panowie polecają na daily do Na?
Awatar użytkownika
SeraphPL
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2018, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2019, 9:29

Na daily widzę dwa kierunki:
* Opony 'eco'. Masz ~120 koni, jak dasz dobrze klejącą gumę, to jedziesz jak na szynach. Nuda. A tu zachowujesz się normalnie na drodze, ale jeśli będziesz miał ochotę, to łatwiej będzie ci dojść pod granicę opony. Uwaga, będą miękkie jak diabli! W puszce mam Hankooki kinergy eco i są wyborne do takiej jazdy. Aż się zastanawiam, czy nie kupić ich na drugi set do Mazdy, bo ja się zdecydowałem w końcu na drugi sposób, czyi:
* Chińskie półslicki. Ja założyłem NS2-R i jestem z tych opon bardzo zadowolony. Na KJS ładnie się komunikują z kierowcą, są przyjemnie sztywne. Na co dzień też jest ok. Na mokrym trzeba być trochę spokojniejszym, ale dalej to nie jest jazda jak w gołoledź. "Minusem" jest to, że podczas zwykłej jazdy nic się nie będzie działo w zakresie legalnych prędkości. No i pojawiały się głosy, że przegrzane tracą większość właściwości.

Sporo osób poleca Rainsporty, ja się nie przekonałem. Jeździ poprawnie, nie jest drogie, ale na moje ucho są głośniejsze od NS2-R (!) i mnie osobiście się po prostu nie podobają.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

08 gru 2019, 17:35

a czy ktoś miał styczność z nowym tworem TOYO - TR1? Coś co bieżnikiem wygląda jak połowa T1R oraz T1Sport, cenowo wychodzą bardzo przyzwoicie bo ok. 780 za komplet 195/50 R15, ale zastanawiam się czy warto. Miałem T1-R i były okropne na deszczu, na suchym całkiem akceptowalne oraz T1 Sporty i w sumie poza miękką ścianką boczną i średnim zachowaniem na chłodnym deszczu - się przyczepić nie mogę.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

09 gru 2019, 5:57

widze ze jednak wyznacznik cenowy nie do pobicia :) prawie jak z przetargami na drogi. wuj ze firma krzak i nie zrobi w terminie i wlasciwie ale cena niska wiec ja wybieramy.
przy oponach wybiera sie tylko ta ktora jest najlepsza w danym rozmiarze. inne opony nie maja sensu bo sa niebezpieczne. ktos kto ma lepsze opony przed nami zahamuje a my mu wjedziemy w bagaznik. wiec polecam skupic sie na np pilot sport 4.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

09 gru 2019, 8:00

Konkrety proszę bo takie hasła wszędzie można napisać :D

Miałeś ten model? Jeździłeś?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

09 gru 2019, 8:39

TOYO - TR1? nie jezdzilem
konkrety
https://bofiracing.co.uk/blog/a-bofi-re ... t-the-t1r/
"testy równoległe z kilkoma przyjaciółmi na torze w podobnych samochodach sprawiły, że miałem około 3-4 sekund wolniejszy czas gdzie zwykle jestem w odległości około jednej sekundy od nich na AD08R, ."
czyli opona smietnik.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

09 gru 2019, 10:08

piwo pisze:
09 gru 2019, 5:57
przy oponach wybiera sie tylko ta ktora jest najlepsza w danym rozmiarze. inne opony nie maja sensu bo sa niebezpieczne.
Od dzisiaj mam zamiar Cię cytować, ilekroć ktoś zapyta o opony. :git:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

09 gru 2019, 18:00

Najśmieszniejsze jest to, że sam się tym kieruję - szczególnie, jak się na czymś nie znam.

Bo już w przypadku tematów na punkcie których mam względne pojęcie, to ogarniam gdzie jest marketingowy bełkot, a gdzie realne zalety produktu, ale ... właśnie opony to dla mnie czarna magia (cały czas nie czaję jak opony mogą na mokrym zatrzymywać samochód w miejscu gdy kierownica jest na wprost, ale już gdy jest minimalnie skręcona - lub na samych zakrętach - moje gumy szaleją jak slicki).

Moim zdaniem AD08R / R888R / R1R zmieniają MX-5 nie do poznania. Jeździłem na Rainsportach (samochód kupiony na nich), T1R (kupiłem z felgami), RE002 (wysoce rekomendowane - ale jednak to nie to), Federale (zupełnie nie moja bajka na ulicy) i wreszcie AD08R (także na NCeku 2.0 są). Bajka. Trochę żałuję, że nie spróbowałem Cupów 2 do NCeka, bo rozmiarówki są ... ale może i na nie przyjdzie czas (choć ciągnie do R888R).

Wracając - jeżeli nowy komplet opon kosztuje tyle ile jedna wysokiej jakości ... więc właśnie :).
Można próbować, ale nie należy się oburzać, że niewiele wiary ludzie pokładają w takie opony.

(P.S. Jeżeli ktoś kieruje się ceną przy zakupie opon - ok - ale nie polecam kupowania UHP - ja wpierw miałem 4 letnie AD08 (bez R), a później przesiadłem się na RE002 - masakra - wróciłem do AD08 (już z R) w trybie ekspresowym :).
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

09 gru 2019, 19:04

I o taki konkret mi chodziło, nie mogłem namierzyć żadnej konkretnej i wiarygodnej opinii/testu :)

Myślę nad R1R które obecnie są w spoko cenie do dorwania. Najbardziej się obawiam mokrego prowadzenia, bo miatą zamierzam jeZdzic często. "Da się" jeździć na pewno, ale przy świadomości że nie tylko ja prowadzę to auto to nie wystarczy.

Jaka jest najlepsza obecnie opona letnia w rozmiarze 195/50R15, którą zarówno w mokrym brzydkim ruchu ulicznym, jak i na gorącym suchym torze da radę się jeździć
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 gru 2019, 0:24

Grzybohun pisze:
09 gru 2019, 19:04
I o taki konkret mi chodziło, nie mogłem namierzyć żadnej konkretnej i wiarygodnej opinii/testu :)

Myślę nad R1R które obecnie są w spoko cenie do dorwania. Najbardziej się obawiam mokrego prowadzenia, bo miatą zamierzam jeZdzic często. "Da się" jeździć na pewno, ale przy świadomości że nie tylko ja prowadzę to auto to nie wystarczy.

Jaka jest najlepsza obecnie opona letnia w rozmiarze 195/50R15, którą zarówno w mokrym brzydkim ruchu ulicznym, jak i na gorącym suchym torze da radę się jeździć
Imo yoko ad08
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

10 gru 2019, 5:43

sa jeszcze w tym rozmiarze yoko a052 ale pewnie cena zabija, choc mozna popytac mzoe ods lub racingtires ma jakas promocje bo czesto cos tam kombinuja zwlaszcza ze okres zimowy. jest 205/50r15 trofeo r ale tu juz nie ma co liczyc na jakies znizki i pewnie cena kolo 800zl za sztuke wiec tez przegiecie. no i co jeszzce avon zzr w dwoch roznych mieszankach miekkiej a24 i sredniej a64. tez opony mega na suchym i dosc znosne na mokrym. ale cena tez powala raczej.
https://allegro.pl/oferta/avon-zzr-semi ... 4f69ac7020

nie mowie ze cena nie jest wazna. bo jesli opona jest 200% drozsza od drugiej a zapewnia tylko troszke lepsza przyczpenosc i tylko w niektorych sytuacjach to okazja toto nie jest.
ale jak opona jest gorsza praktycznie w kazdych warunkach od drugiej ktora jest o 30% drozsza to no nie powinno skuszac sie na takie oferty bo to madre nie jest.

Co jakiś czas przesyłamy Wam informacje na temat #Yokohama A052.

Testowaliśmy ten model na torze Nurburgring porównując go do Michelin Pilot Sport Cup2. Nikt nie miał wątpliwości, że A052 jest szybsza od Michelina‼
➡Jest to obecnie najnowszy i najszybszy semi-slick dostępny z homologacją.
➡Yokohama A052 zastąpiła wysłużony model A048 (Dunlop Direzza 03G - bliźniaczy model produkowany w fabrykach Yokohama).

✅Dostępność na magazynie:
☑185/55 R14 - 450 zł brutto
☑195/50 R15 - 540 zł brutto
☑195/45 R16 - 560 zł brutto

https://www.facebook.com/racingtires/po ... &__tn__=-R

przy cenie ad08rs za 311zl to chyba ad08rs jest poki co najfajniejszym wyborem
https://allegro.pl/oferta/opona-sportow ... D9EALw_wcB
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

10 gru 2019, 6:19

mutra pisze:
10 gru 2019, 0:24
Imo yoko ad08
Tylko trzeba pamiętać, że wraz ze znikającym bieżnikiem proporcjonalnie trzeba zwiększać uwagę gdy robi się mokro.

Ale - moim zdaniem - opona przepięknie się odwdzięcza na suchym.
Grzybohun pisze:
09 gru 2019, 19:04

Myślę nad R1R które obecnie są w spoko cenie do dorwania. Najbardziej się obawiam mokrego prowadzenia, bo miatą zamierzam jeZdzic często. "Da się" jeździć na pewno, ale przy świadomości że nie tylko ja prowadzę to auto to nie wystarczy.
NCek o którym mówiłem nie jest mój - jest mojej połowicy i często na wiosnę (jesienią / zimą i wczesną wiosną latamy na Alpinach) świeżo po założeniu AD08R (nie RS - to, jak napisał piwo, inna już guma i nie jest tak fajna jak starszy model) Goha wraca z wycieczki podekscytowana, że zapomniała o tym, że te gumy trochę uciekają na mokrym (ale po poślizgu bardzo szybko łapią, gdy odejmie się gaz) i wracała do domu z wyłączoną kontrolą trakcji.

Jak zauważyłeś szukałem optymalnej opony do NA, ale rozmiar 195(205)/50/15 to często ignorowana przez producentów wielkość (już nie mówię o 185/60/14) i nie mamy zbyt dużego wyboru. U mnie padło na AD08R - w kolejce do testowania były R1R i R888R, ale ceny były lekko absurdalne, a Yoko skopała mi tyłki na zakręcie (nie wiedziałem, że Miata tak skręca). Nie wydaje mi się, byś zawiódł się na obu 'erkach', ale z żywotnością może być znacznie gorzej niż w przypadku AD08R (tylko zgaduję - wiem jak znikają te opony na torze, podobno na ulicy R1R i R888R wolniej gubią ciuchy :D ).
A jeżeli nie masz ochoty na testowanie / budżetu to bierz AD08R - kilka ostatnich sztuk powinno jeszcze zostać na rynku nim wejdzie nowa mieszanka (RS). Na mokrym i tak nie powinno się w u nasz szaleć - biorąc pod uwagę jak zapieprzają przedstawiciele handlowi w swoich wleasingowanych furach, to ja kicam na prawy i niech debile sobie centymetry do przyrodzenia dodają ... i tak to co zbiorą wcześniej czy później na bandzie lub na zderzaku innego samochodu zostanie (wiem co mówię - prowadzimy jedną z firm CFM - ilość wiadomość od policji/fleet managera o kolejnym rozbitym samochodzie wzrasta wraz z opadami - i to konkretnie).
Grzybohun pisze:
09 gru 2019, 19:04
I o taki konkret mi chodziło, nie mogłem namierzyć żadnej konkretnej i wiarygodnej opinii/testu :)
piwo - jest w moim prywatnym rankingu - jedyną osobą, której zdanie biorę pod uwagę prawie w ogóle bez kwestionowania wniosków (prawie, bo z natury jednak anarchistą jestem i trochę 'nie-zgadzania-się' muszę sobie zostawić).
Niestety nie zna się na oponach do SUVów, więc sam muszę testować, ale rzuć okiem na to co wrzuca na forum - jest to bardzo fajna i wartościowa wiedza w pigułce - nie trzeba latać po necie i szukać testów - wystarczy poczytać rok wstecz i będziesz wiedział co chcesz do samochodu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

10 gru 2019, 6:48

Przy oponach typu R888 czy A052 i naszym klimacie mam w głowie że na deszczu ktoś może szybciej zahamować i głównie to mnie odstrasza od kupna typowego slicka, w końcu najważniejsze jest bezpieczeństwo w cywilnym ruchu... tak jak Arvi mówisz, jak inny kierowca poprowadzi auto na oponach nie do końca deszczowych i się zorientuje za późno to może być bardzo nieciekawie a do tego ja jako właściciel miałbym wyrzuty sumienia że nie zapewniłem optymalnego sprzętu do jazdy cywilno-sportowej.

Piwo, co myślisz o advan fleva v701? https://www.inopony.pl/opony,0,144491/y ... ?ref=ceneo

Dostepność tego rozmiaru opon faktycznie mnie przeraża.

Prawda też jest taka że jeśli miałbym jeździć typowo torowo to zaczynam przygotowania od kolejnego kompletu kół i zajebistych opon na sucho typu A052
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

10 gru 2019, 7:03

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... ootout.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
powiem szczerze ze nie zazdroszcze wyboru. kiedys w 195/50r15 bylo dostepne prawie wszystko. obecnie prawie nic.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

10 gru 2019, 8:42

Czy 205 50 15 w takim razie będzie lepszym wyborem?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

10 gru 2019, 9:16

powiem ze to jak wybor miedzy cholera a dzuma. i tu i tu opony slabe ktore dawno wyszly ze sprzedazy w innych wiekszych rozmiarowkach i od kilku lat sa zastapione przez nowsze konstrukcje .
tu fajna oferta tez
http://www.motoricus.com/pl-PL/produkt/ ... 82V/834843
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
ODPOWIEDZ