Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Hej, zastanawiam się nad wymianą felg w mojej NBFL, z 15 na 16 z ND. I teraz pytanie:
Jaką założyć oponę?
Bo taki rozmiar z NBFL to będzie 205/45R16
A rozmiar z ND to będzie 195/50R16.
Który lepszy biorąc pod uwagę rzadki lecz systematyczny wypad na tor?
Jaką założyć oponę?
Bo taki rozmiar z NBFL to będzie 205/45R16
A rozmiar z ND to będzie 195/50R16.
Który lepszy biorąc pod uwagę rzadki lecz systematyczny wypad na tor?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
zobacz najpierw na opony jakie chcesz kupic i czy sa w danym rozmiarze. jakie opony chcesz kupic konkretnie?
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
No bardzo dobrze mi się jeździ na Michelin Pilot Sport 3, w tym rozmiarze chyba będzie Sport 4?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ps4 w 205/45R16 nie wystepuje
w 195/50R16 tez nie. wiec musisz sie zastanowic jaka opona ciebie interesuje potem w jakim rozmiarze jest dostepna a potem sie zastanwiac nad wyborem rozmiaru.
w 195/50R16 tez nie. wiec musisz sie zastanowic jaka opona ciebie interesuje potem w jakim rozmiarze jest dostepna a potem sie zastanwiac nad wyborem rozmiaru.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Ok, celna uwaga, widzę że PS3 już jest w 205/45R16, także do niej będę się skłaniał:)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- wromiata
- Donator
- Posty: 156
- Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Wrocław
Bardzo polecam na lato w NCku Continental EcoContact 6, spalanie spadło o 1L/100km, a kleją się do drogi aż miło. przejechałem na nich winkle dwa tygodnie temu i nie mogę nic im zarzucić. 2k km po mieście i nie tracę przyczepności wtedy gdy tego nie chcę
- Paffko
- Donator
- Posty: 383
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
a nie mają za miekkich rantów? Słyszałem opinie że mają miękki profil i troche auto na nich pływa.
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
W teście, ktory wrzucał piwo pan Bryt testował ContiPremiumContact a nie EcoContact. Chyba lepiej pasowałyby do charakteru Miatki.
- wromiata
- Donator
- Posty: 156
- Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Wrocław
przy normalnym ciśnieniu można mieć delikatnie takie uczucie, ja jeżdżę na 2.6 bar (trochę sporo) i jest super, klei się drogi, nie tracę przyczepności i spalanie niższe. natomiast przy 2.0 bar przyczepność jest bardzo duża, ale kosztem przyspieszenia i spalania. jak spuściłem z 2.8 (bo do tylu mi napompowali na wymianie) do 2.0 to ciężko było ruszyć spod świateł, więc poszedł kompromis i jest właśnie 2.6.
edit: warto dodać że na mokrej nawierzchni przy 2.8 bar opony miały super przyczepność i ani razu nie wpadłem w poślizg
Ja jeździłem na Conti Sport Contact 3, nie miałem żadnych zastrzeżeń. Pewne prowadzenie, dobre hamowanie. Trudno mi znaleźć jakąś wadę. Jeździłem na takim ciśnieniu, jakie zaleca producent, bardzo dobrze trzymały się drogi.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Hej, zamówiłem Pirelli PZERO NERO GT 205/45R16 gdyż cena była atrakcyjna. Ktoś zna i może porównać do PS3 ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Opona wygląda na bardzo wolna chyba gorsza od Dębicy uhp2. Tania była nie bez powodu. Nikt jej widać nie chciał i chcieli się jej pozbyć.
http://colesa.ru/news/51709
http://colesa.ru/news/51709
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Wygląda na wolną ....aha...okej...czyli nie jeździłeś...chodziło mi o porównanie w Miacie a nie w Astonie i Audi S1.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Ok. Lubię takie wypowiedzi . Wydałem kasę więc musi być super.
https://www.mx5nutz.com/forum/index.php ... pic=366449
Kupić tania i kiepska oponę jest łatwo. Kupić dobrą trudniej, bo zazwyczaj kosztuje krocie no i trzeba się najpierw zastanowić w jakich wymiarach opona występuje, bo dobre opony występuja w dość ograniczonych rozmiarach a potem dopiero do opony dobrać właściwe felgi. A to już proste i tanie nie jest.
Jest wiele rozmiarów w których nie da się kupić dobrych opon tzn są dostępne tylko jakieś chinczyki polskie czy bardzo stare 10 letnie modele opon czy nowe modele ale tanich marek
https://www.mx5nutz.com/forum/index.php ... pic=366449
Kupić tania i kiepska oponę jest łatwo. Kupić dobrą trudniej, bo zazwyczaj kosztuje krocie no i trzeba się najpierw zastanowić w jakich wymiarach opona występuje, bo dobre opony występuja w dość ograniczonych rozmiarach a potem dopiero do opony dobrać właściwe felgi. A to już proste i tanie nie jest.
Jest wiele rozmiarów w których nie da się kupić dobrych opon tzn są dostępne tylko jakieś chinczyki polskie czy bardzo stare 10 letnie modele opon czy nowe modele ale tanich marek
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Ok, a pokaż mi gdzie i w którym momencie napisałem że Pirelli jest super??????
Przecież nie wiem tego, jak założę to ocenię.
Podałeś linka- ok tragedia- będę musiał z tym żyć
Ps. Opony będą nowe , nie 10 letnie.
Przecież nie wiem tego, jak założę to ocenię.
Podałeś linka- ok tragedia- będę musiał z tym żyć
Ps. Opony będą nowe , nie 10 letnie.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Chodziło chyba o to ze nie było zbytnio zmian w mieszance/ budowie gumy od 10 lat
W ogóle jeżdżę od dwóch dni na sportrackach Chyba 205/50/15 (dostałem z felgami)
Mial ktoś blizsza styczność?
Dziwne mam odczucie. W przeciągu 200km udało mi się dwa razy zespinowac na rondzie na deszczu, i prawie zaliczyć rów na serpentynie. Łatwo informuje na suchym kiedy jest jej kraniec możliwości, i dość szybko informuje o tym kiedy ucieknie tył, ale po mokrym to loteria kiedy nie o tyle co stracisz, a odzyskasz przyczepnosc. Dziwne poczucie. Moze amator jeszcze jestem, albo brak wyczucia
Mam świeże eagle F1 i przygotowuje felgi. Ale w rozmiarze 205/40/17 i się zastanawiam co będzie wtedy.
na assymetrickach w deszczu jest spoko. gorzej na suchym gdzie przyczepnsoc jest wieksza bo sie wykladaja na bok i strasznie nimi husta na pograniczu. ja nie bylem z dwojki zadowolony. po przejsciu na ad08r to byla po prostu przepasc na korzysc yoko. w koncu poczulem co chce tyl auta zrobic. oczywiscie w assymetrikach 5 mogli sporo zmienic w budowie w stosunku do 2 na ktorej jezdzilem.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- monkahead
- Donator
- Posty: 1388
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
To daj znać jak to jeździ, bo bardzo interesuje mnie ta opona. Masz może 88W XL?Gwiazda pisze:Mam świeże eagle F1 i przygotowuje felgi. Ale w rozmiarze 205/40/17 i się zastanawiam co będzie wtedy.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Dobra, ja mam uhp2, do daily fajna opona, bardzo cicha, dobrze tłumi, tania. Przy prędkościach ok. 190 żadnych drgań, bić itp. jak będę miał okazję to przetestuje przy 250. W zakrętach spoko. Wiadomo komfort jest przeciwnikiem trakcji. Wątek dotyczy chyba opon na lato, a nie na tor więc...
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
Jest wręcz przeciwnie. Miękkie opony a więc najbardziej komfortowe mają trakcję największą. Inna kwestia to zakręty i feeling.Wiadomo komfort jest przeciwnikiem trakcji.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Ale po co takie komentarze i wprowadzanie takiej atmosfery tutaj?
Jak masz jakieś konstruktywne uwagi co do opon, to zawsze są mile widziane, ale wydaje mi się, że można odpuścić tego typu rzeczy ... bo nic nie wnoszą, a jeszcze niepotrzebnie mogą doprowadzić do słabego klimatu.
piwo jest osobą, która naprawdę ogarnia rynek opon na forum - zawsze służy radą czy pomocą i chce mu się nadal dzielić tym co na takowym się dzieje ... więc jeżeli coś nie pasuje w tym co pisze, to proszę o konstruktywną krytykę, a jak argumentów brak, to zawsze można wstać od klawiatury, wkurwić się pod nosem, trochę ponarzekać i wrócić, jak głowa będzie spokojniejsza. Bo tego typu akcje, to jednak na forach pasjonatów marek Made in Germany częściej, ale tutaj nie ma sensu mody przyprowadzać od naszych kolegów...
Dzięki.
Myślę że zaszła tu pomyłka i miękka ściankę pomylono z miękką gumą paradoksalnie często miękką guma towarzyszy twardej ściance i nierzadko zdarza się odwrotnie
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Mhm... bo kolega znany jest z dowcipów i lekkiego podejścia do tematu na forum ...
Na przyszłość dodałbym jednak jakąś emotikonę ... coś, co przeważnie sygnalizuje innym osobom intencje, gdy mamy do dyspozycji sam tekst ... bez tonu lub mimiki.
Dobry przykład jest tutaj (by daleko nie szukać):
Na przyszłość dodałbym jednak jakąś emotikonę ... coś, co przeważnie sygnalizuje innym osobom intencje, gdy mamy do dyspozycji sam tekst ... bez tonu lub mimiki.
Dobry przykład jest tutaj (by daleko nie szukać):
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Jak chcesz mieć dobrą trakcję tak. Oczywiście jak na tę 14 cali znajdziesz dobra oponę
Inna kwestia to w time attac jeździ wiele hond Civic na slikach 13 calowych i leją grube fury. A z ostatnich ciekawostek Jacek pobił tydzień temu rekord toru lodz na hankookach r15 troszkę inna forma MX5 nb czyli mevem exocetem.
Inna kwestia to w time attac jeździ wiele hond Civic na slikach 13 calowych i leją grube fury. A z ostatnich ciekawostek Jacek pobił tydzień temu rekord toru lodz na hankookach r15 troszkę inna forma MX5 nb czyli mevem exocetem.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód