Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czy ktoś z Was jeżdził może na Debicach Presto, najlepiej w rozmiarze 195/50r15? Są strasznie tanie, a to nowa opona więc nie może być bardzo zła... Zastanawiam się czy nie kupić do Jazza dla Małżonki - komplet 550pln!
mszczyrek pisze:Czy ktoś z Was jeżdził może na Debicach Presto, najlepiej w rozmiarze 195/50r15? Są strasznie tanie, a to nowa opona więc nie może być bardzo zła... Zastanawiam się czy nie kupić do Jazza dla Małżonki - komplet 550pln!
A już myślałem że na MMC2014 się zbroisz
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jestem na etapie zakupu opon na moje nowe felgi 17". Nie chcę bardzo stracić na dynamice tak więc pierwszą rzeczą, na którą patrze to obwód koła, i tak wychodzi:
195/40/17 = 587,8 mm
205/40/17 = 595,8 mm
Różnica = 0,8 mm - to dużo.
Bardziej jestem za 195. Fakt trochę ciężej znalejść opony w tym rozmiarze ale spokojnie się da. Za 205 przemawia trochę większy profil, a i tak jest niski więc felga była by bardziej chroniona. Ale na pewno troszkę gorsza dynamika. Co sądzicie? Który rozmiar wybrać?
Słyszał ktoś o Kumho Ecsta KU31 1290 zł, Federal SS-595 EVO 1035 lub Toyo Proxes T1-R 1245 zł - te są w przystępnych cenach
195/40/17 = 587,8 mm
205/40/17 = 595,8 mm
Różnica = 0,8 mm - to dużo.
Bardziej jestem za 195. Fakt trochę ciężej znalejść opony w tym rozmiarze ale spokojnie się da. Za 205 przemawia trochę większy profil, a i tak jest niski więc felga była by bardziej chroniona. Ale na pewno troszkę gorsza dynamika. Co sądzicie? Który rozmiar wybrać?
Słyszał ktoś o Kumho Ecsta KU31 1290 zł, Federal SS-595 EVO 1035 lub Toyo Proxes T1-R 1245 zł - te są w przystępnych cenach
mysle ze do 2% w srednicy kola to zadna ronica. 8mm jest miedzy nowa a zuzyta do lysa opona.
wiec te tutaj 8mm spowoduje co najwyzej 4mm w gore czy w dol auta. duzo i nieduzo.
wiec te tutaj 8mm spowoduje co najwyzej 4mm w gore czy w dol auta. duzo i nieduzo.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
meo87 pisze:Jestem na etapie zakupu opon na moje nowe felgi 17". Nie chcę bardzo stracić na dynamice tak więc pierwszą rzeczą, na którą patrze to obwód koła, i tak wychodzi:
195/40/17 = 587,8 mm
205/40/17 = 595,8 mm
Różnica = 0,8 mm - to dużo.
Bardziej jestem za 195. Fakt trochę ciężej znalejść opony w tym rozmiarze ale spokojnie się da. Za 205 przemawia trochę większy profil, a i tak jest niski więc felga była by bardziej chroniona. Ale na pewno troszkę gorsza dynamika. Co sądzicie? Który rozmiar wybrać?
Słyszał ktoś o Kumho Ecsta KU31 1290 zł, Federal SS-595 EVO 1035 lub Toyo Proxes T1-R 1245 zł - te są w przystępnych cenach
Jestem na podobnym etapie, na Superleggery założyłem póki co 215/40 żeby sprawdzić czy na 17 nie będzie mi za twardo przed malowaniem a właśnie taki rozmiar(zamiast seryjnego 205/40) miałem w piwnicy. Jest sztywniej niż na 195/50 i 195/55/15, najbardziej czuć krótkie poprzeczne nierówności(łączenia, tory itd.) ale jest to do przeżycia. Nie czuję jakiejś różnicy w dynamice ale w n/a może być to odczuwalne(15 vs 17) ale na pewno nie jeśli wybór masz między 195/40 a 205/40 w 17 bo jak napisał piwo ta różnica 4 mm jest kosmetyczna. Z trójki podanej przez Ciebie tylko Kumho brałbym pod uwagę, pozostałe to wyjątkowe gówna.
Reasumując ten przydługi wywód bierz ku31 205/40/17
Rules are made to be broken
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
- Lokalizacja: Merzig/De
- Kontakt:
Doradzi mi ktos ,bo juz wymiekam ;p chodzi o opony letnie ,obecnie mam Bridgestone Potenza 205/45 r17 050AEZ ,potrzebuje kupic 2 takie opony na tyl ,ale wszedzie sa z innymi oznaczeniami, czy to ma jakis wlpyw?
Znalazlem 3 sztuki ,niby takie same ale jednak cena i oznaczenia inne ,dodam ,ze chce aby w nowym byl taki sam "fartuch ochronny" na felgi.
http://www.reifendirekt.de/cgi-bin/rshop.pl?dsco=100&cart_id=25170075.100.27806&sowigan=So&Breite=205&Quer=45&Felge=17&Speed=W&kategorie=6&Marke=Bridgestone&ranzahl=4&Herst=Bridgestone&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&Label=E-B-71-2&details=Ordern&typ=R-172826
lub
http://www.reifendirekt.de/cgi-bin/rshop.pl?dsco=100&cart_id=25170075.100.27806&sowigan=So&Breite=205&Quer=45&Felge=17&Speed=W&kategorie=6&Marke=Bridgestone&ranzahl=4&Herst=Bridgestone&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&details=Ordern&typ=R-148520
lub
http://www.reifendirekt.de/cgi-bin/rshop.pl?dsco=100&cart_id=25170075.100.27806&sowigan=So&Breite=205&Quer=45&Felge=17&Speed=W&kategorie=6&Marke=Bridgestone&ranzahl=4&Herst=Bridgestone&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&details=Ordern&typ=R-135477
Znalazlem 3 sztuki ,niby takie same ale jednak cena i oznaczenia inne ,dodam ,ze chce aby w nowym byl taki sam "fartuch ochronny" na felgi.
http://www.reifendirekt.de/cgi-bin/rshop.pl?dsco=100&cart_id=25170075.100.27806&sowigan=So&Breite=205&Quer=45&Felge=17&Speed=W&kategorie=6&Marke=Bridgestone&ranzahl=4&Herst=Bridgestone&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&Label=E-B-71-2&details=Ordern&typ=R-172826
lub
http://www.reifendirekt.de/cgi-bin/rshop.pl?dsco=100&cart_id=25170075.100.27806&sowigan=So&Breite=205&Quer=45&Felge=17&Speed=W&kategorie=6&Marke=Bridgestone&ranzahl=4&Herst=Bridgestone&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&details=Ordern&typ=R-148520
lub
http://www.reifendirekt.de/cgi-bin/rshop.pl?dsco=100&cart_id=25170075.100.27806&sowigan=So&Breite=205&Quer=45&Felge=17&Speed=W&kategorie=6&Marke=Bridgestone&ranzahl=4&Herst=Bridgestone&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&details=Ordern&typ=R-135477
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
mlodyMazda pisze:Doradzi mi ktos ,bo juz wymiekam ;p chodzi o opony letnie ,obecnie mam Bridgestone Potenza 205/45 r17 050AEZ ,potrzebuje kupic 2 takie opony na tyl ,ale wszedzie sa z innymi oznaczeniami, czy to ma jakis wlpyw?
Znalazlem 3 sztuki ,niby takie same ale jednak cena i oznaczenia inne ,dodam ,ze chce aby w nowym byl taki sam "fartuch ochronny" na felgi.
http://www.reifendirekt.de/cgi-bin/rshop.pl?dsco=100&cart_id=25170075.100.27806&sowigan=So&Breite=205&Quer=45&Felge=17&Speed=W&kategorie=6&Marke=Bridgestone&ranzahl=4&Herst=Bridgestone&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&Label=E-B-71-2&details=Ordern&typ=R-172826
lub
http://www.reifendirekt.de/cgi-bin/rshop.pl?dsco=100&cart_id=25170075.100.27806&sowigan=So&Breite=205&Quer=45&Felge=17&Speed=W&kategorie=6&Marke=Bridgestone&ranzahl=4&Herst=Bridgestone&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&details=Ordern&typ=R-148520
lub
http://www.reifendirekt.de/cgi-bin/rshop.pl?dsco=100&cart_id=25170075.100.27806&sowigan=So&Breite=205&Quer=45&Felge=17&Speed=W&kategorie=6&Marke=Bridgestone&ranzahl=4&Herst=Bridgestone&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&details=Ordern&typ=R-135477
Ostatnie to opony typu runflat(rft) więc te Cię nie interesują, środkowe najprawdopodobniej mają białe napisy(brak oznaczenia BSW-black side wall), a potrzebujesz tych pierwszych które zalinkowałeś czyli tych:
http://www.reifendirekt.de/cgi-bin/rsho ... p=R-172826
Notabene najtańsze z zalinkowanych, upewnij się tylko co do DOT(data produkcji).
Rules are made to be broken
zajcol pisze:Jeździł ktoś na FZ-201? Jestem świadomy wad na ulicy, ciekawią mnie zalety torowe w porównaniu z 595RSR.
Wprawdzie nie jeździłem za dużo na FZ-201 ale mam kolegów którzy upalili już wiele kompletów więc info mam z dobrej ręki.
Na chwilę obecną najlepszy semislick na rynku - osiągi porównywalne z używanym slickiem. 595 w ogóle nie mają do nich podejścia - to dobre opony ale tylko w porównaniu ze zwykłymi cywilnymi. Mieszankę twardą (najpopularniejsza) praktycznie zawsze trzeba dogrzewać, mieszanka średnia pod tym względem znacznie lepsza.
Pytanie po co Ci te opony - jeśli masz przygotowane auto, doświadczenie i tniesz się o dziesiąte części sekundy to tylko 201, jeśli chcesz bardzo przyzwoitą oponę dającą więcej niż cywil na np jakiś okazjonalny trackday to RSR w zupełności wystarczy. Tym bardziej że cena 2 x niższa. Jeszcze jedno - na mokrym RSR będzie lepsza niż 201.
Jeszcze pytanie do posiadaczy NC - czy ktoś jeździ na 17-calowych oponach innych niż zalecane przez producenta (czyli 205/50 R17)?
Chodzi mi o np 215/45 albo 225/45. Te pierwsze wiem, że wchodzą bezproblemowo ale co z tymi 225/45? Jakie odczucia z jazdy?
Chodzi mi o np 215/45 albo 225/45. Te pierwsze wiem, że wchodzą bezproblemowo ale co z tymi 225/45? Jakie odczucia z jazdy?
piterson pisze:Jeszcze pytanie do posiadaczy NC - czy ktoś jeździ na 17-calowych oponach innych niż zalecane przez producenta (czyli 205/50 R17)?
Chodzi mi o np 215/45 albo 225/45. Te pierwsze wiem, że wchodzą bezproblemowo ale co z tymi 225/45? Jakie odczucia z jazdy?
Ja mam fabryczne 205/45/17 w ncfl
Sebof01 pisze:Ja mam fabryczne 205/45/17 w ncfl
Mea culpa!
Rzut oka w instrukcję i rzeczywiście jest 205/45!!!
A byłem święcie przekonany, że jest standardowo 205/50!
W takim razie pytanie nieaktualne bo takich w rozmiarze 225/40 nie ma...
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
piwo pisze:http://allegro.pl/yokohama-advan-neova-ad08-r-195-50-15-r15-82v-lato-i4053513969.html
fuck a już myślełem że komplet a tu parka...
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Panowie potrzebuję szybkiej rady. Otóż dokonałem przeglądu ogumienia i co następuje
Przód: Yokohama s306 195/45 r16 4mm 43 tydzień 2007 r. x2
Tył: Bridgestone turanza er300 205/45 r 16 dot 3808 i 2707 również koło 4mm.
W związku z tym że jadę w tą niedzielę na Ułęż a jestem początkujacym jeśli chodzi o starty to pytanie czy mam te opony natychmiast wymieniać czy to się jeszcze do czegoś nadaje i mogę przyjąć że mogę w miare bezpiecznie bez szaleństw pojechać w tej gumie?
Subiektywnie wydaje mi się że auto jest bardzo nadsterowne na mokrym.
Przód: Yokohama s306 195/45 r16 4mm 43 tydzień 2007 r. x2
Tył: Bridgestone turanza er300 205/45 r 16 dot 3808 i 2707 również koło 4mm.
W związku z tym że jadę w tą niedzielę na Ułęż a jestem początkujacym jeśli chodzi o starty to pytanie czy mam te opony natychmiast wymieniać czy to się jeszcze do czegoś nadaje i mogę przyjąć że mogę w miare bezpiecznie bez szaleństw pojechać w tej gumie?
Subiektywnie wydaje mi się że auto jest bardzo nadsterowne na mokrym.
Mx-5 2003 1.8 146 KM
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
makler pisze: jestem początkujacym jeśli chodzi o starty
No to radziłbym nie przejmować się tak bardzo oponami i nastawić się na technikę jazdy, a nie szybkość w porównaniu do innych na semi-slickach itp. Na pierwszy raz nie ma co szaleć, staraj się wyciągnąć jak najwięcej z auta i opon (oczywiście z głową), a jak dojdziesz już do ich granicy, to wtedy można pomyśleć o zmianie na lepszy. Lepsza opona --> większa prędkość --> większy problem w razie jakiegoś błędu
A nadsterowne na mokrym może jest, bo może Turanzy są po prostu gorsze na mokrym niż Yoko Zamień koła osiami i sprawdź czy będzie podsterownie (uwaga na krawężniki )
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
fifomaniak pisze:makler pisze: jestem początkujacym jeśli chodzi o starty
No to radziłbym nie przejmować się tak bardzo oponami i nastawić się na technikę jazdy, a nie szybkość w porównaniu do innych na semi-slickach itp. Na pierwszy raz nie ma co szaleć, staraj się wyciągnąć jak najwięcej z auta i opon (oczywiście z głową), a jak dojdziesz już do ich granicy, to wtedy można pomyśleć o zmianie na lepszy. Lepsza opona --> większa prędkość --> większy problem w razie jakiegoś błędu
Dokładnie tak, najpierw poprzez poprawę techniki dojdź do granic sprzętu a dopiero potem rób apgrejdy
Rules are made to be broken
- kociol
- Donator
- Posty: 995
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
A teraz pytanie z serii tych idiotycznych...
Jakie opony na felgi 17" w jak najlepszym stosunku jakos/cena (z przewaga cena)?
Jakie opony na felgi 17" w jak najlepszym stosunku jakos/cena (z przewaga cena)?
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
Panowie czy możecie podpowiedzieć czy dobrze kombinuję?
Skoro mam alu 16, teoretycznie być powinno 205/45/16 ale chcę dobrać nowe opony bo obecne już zjechane to czy dobrze myślę, zakładając, że:
- dobierając wartość 50 zamiast 45, nie zaburzę zbytnio odczytów kilometrów?
- dobierając wartość 50 zamiast 45, będzie trochę bardziej miękko?
- dobierając wartość 50 zamiast 45, będzie trochę ciszej?
Skoro mam alu 16, teoretycznie być powinno 205/45/16 ale chcę dobrać nowe opony bo obecne już zjechane to czy dobrze myślę, zakładając, że:
- dobierając wartość 50 zamiast 45, nie zaburzę zbytnio odczytów kilometrów?
- dobierając wartość 50 zamiast 45, będzie trochę bardziej miękko?
- dobierając wartość 50 zamiast 45, będzie trochę ciszej?
bjorm pisze:Panowie czy możecie podpowiedzieć czy dobrze kombinuję?
Skoro mam alu 16, teoretycznie być powinno 205/45/16 ale chcę dobrać nowe opony bo obecne już zjechane to czy dobrze myślę, zakładając, że:
- dobierając wartość 50 zamiast 45, nie zaburzę zbytnio odczytów kilometrów?
- dobierając wartość 50 zamiast 45, będzie trochę bardziej miękko?
- dobierając wartość 50 zamiast 45, będzie trochę ciszej?
1. Centymetr roznicy na wysokosci opony, dramatycznie nie wplynie na licznik, ale napewno troche sie zmieni. (Bedzie juz troche balonowato wygladac).
2. Tak (zalezy tez czy opona ma wzmacniane scianki)
3. Halas zalezy glownie od bierznika i sladu mieszanki, tu raczej zmian nie bedzie.
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
bjorm pisze:- dobierając wartość 50 zamiast 45, nie zaburzę zbytnio odczytów kilometrów?
- dobierając wartość 50 zamiast 45, będzie trochę bardziej miękko?
- dobierając wartość 50 zamiast 45, będzie trochę ciszej?
Nie idź tą drogą , będzie balon - i właściwości jezdne w stosunku do 45 się pogorszą = słabszy naciąg , miękka ścianka .
Mógłbyś mieć dylemat między 205/45 a 215/40 , ja jeździłem w obydwu - i uważam - że 45 jest naprawdę komfortowo i optymalnie .
Balona dużego nie będzie. Profil jest taki sam jak przy 205/50/15 na których wiele osób jeździ, także gadanie o miękkiej ściance to tylko pitu pitu. Są w sieci zdjęcia jak wygląda 16 na profilu 50 w miacie. Opony tańsze i duży wybór. Poważna wada to ponad -6% przekłamania licznika w stosunku do oem 195/50/15.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
kociol pisze:A teraz pytanie z serii tych idiotycznych...
Jakie opony na felgi 17" w jak najlepszym stosunku jakos/cena (z przewaga cena)?
Ja teraz kupiłem Hankook Ventus V12 Evo K110 205/40 ZR17 - cena ok. 370 zł/szt, w testach wypadła naprawdę dobrze, sam nie zrobiłem nią wiele kilometrów także nie będę się wymądrzał ale dla mnie była to najlepsza opcja. Na pewno jest cicha, na przyczepność też nie powinieneś narzekać, szczególnie w dziennej jeździe.
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
himber pisze:Balona dużego nie będzie. Profil jest taki sam jak przy 205/50/15 na których wiele osób jeździ, także gadanie o miękkiej ściance to tylko pitu pitu. [/img]
Nie pitu pitu , tylko taka prafda 205/50 dużo jeździ, ale przy feldze 7 , a nawet 8 - i wtedy rzeczywiście miękkiej ścianki nie ma . Do tego dochodzi ciśnienie w kole - a raczej balonie , i efekt płynięcia gumy przy wysokich temperaturach - który dotyczy właśnie gumy o dużym ciśnieniu przy profilu 50 i 55 najczęściej i wąskiej feldze . Oczywiście te nasze dywagacje dotyczą bardziej toru niż jazdy codziennej , więc "luźna guma"