Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
no nie wiem czy jest dostepny rozmiar 205 w Polsce. to kiedy opony sie skoncza zalezy od stylu jazdy. ogolnie rzecz biorac jezdzac cywlnie po ulicach z abs i tcs pewnie bedzie to z 10-20tys km bo temperatura opon nigdy nie przekroczy 60stopni.
na torze miekka mieszanke mozna zajezdzic w jeden trackday a mozna i wiele wiele dluzej pojezdzic. wszystko zalezy jak sie dba o opone czyli pirometr w reke i patrzec na rozklad temepratury na oponie po kazdym przejezdzie i starac sie nie przekraczac 60stopni bo powyzej opona miekka plynie i schodzi w oczach. czyli jazda pomiar i jak jest za cieplo robic kolko pomiarowe na torze odpuszczenie chlodzenie i znow pomiarowe.
na deszczu miekka mieszanka bedzie zawsze lepsza niz twarda. im bardziej miekka tym na deszczu lepiej.
na torze miekka mieszanke mozna zajezdzic w jeden trackday a mozna i wiele wiele dluzej pojezdzic. wszystko zalezy jak sie dba o opone czyli pirometr w reke i patrzec na rozklad temepratury na oponie po kazdym przejezdzie i starac sie nie przekraczac 60stopni bo powyzej opona miekka plynie i schodzi w oczach. czyli jazda pomiar i jak jest za cieplo robic kolko pomiarowe na torze odpuszczenie chlodzenie i znow pomiarowe.
na deszczu miekka mieszanka bedzie zawsze lepsza niz twarda. im bardziej miekka tym na deszczu lepiej.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Jak zwykle super pomocnypiwo pisze: ↑05 sie 2020, 12:43no nie wiem czy jest dostepny rozmiar 205 w Polsce. to kiedy opony sie skoncza zalezy od stylu jazdy. ogolnie rzecz biorac jezdzac cywlnie po ulicach z abs i tcs pewnie bedzie to z 10-20tys km bo temperatura opon nigdy nie przekroczy 60stopni.
na torze miekka mieszanke mozna zajezdzic w jeden trackday a mozna i wiele wiele dluzej pojezdzic. wszystko zalezy jak sie dba o opone czyli pirometr w reke i patrzec na rozklad temepratury na oponie po kazdym przejezdzie i starac sie nie przekraczac 60stopni bo powyzej opona miekka plynie i schodzi w oczach. czyli jazda pomiar i jak jest za cieplo robic kolko pomiarowe na torze odpuszczenie chlodzenie i znow pomiarowe.
na deszczu miekka mieszanka bedzie zawsze lepsza niz twarda. im bardziej miekka tym na deszczu lepiej.
Na ogół jeżdżę grzecznie (bo ciężko o dużo winkli), ale są też miejsca gdzie z miaty próbuję wyciskać 7-dme poty i po to chcę mieć w miare ogarniętą oponę. Tam gdzie będę chciał latać bokami mam 16" na plastikowej oponie Komplet fajnych opon poniżej 9 stów brzmi śmiesznie, ale zobaczymy Na pewno podzielę się opinią.
Gwiazda pisze: ↑05 sie 2020, 12:35A tak mniej więcej w kilometrach - w ile skończę komplet Zestino? I jak jest na deszczu bo to ważna kwestia...
Nie ma dużej różnicy między 205/50 a 195/50? Będą leżeć na enkeiu.
PS. $%#@#%$ zostały 2 na magazynie. Przespałem. Ale 2 moje. Może dorzucą na magazyn
PS2. jednak jakoś zamówiłem 4 :V Wypowiem się o nich za miesiąc jak siedzą na daily
Nikt Ci nie powie na ile starczą, to tak jak byś się pytał, na ile komuś starcza bochenek chleba Zależy jak będziesz jeździł.
195/50 Zestino wypadają szerokościowo (tak jak większość semi) jak cywilne 205/15.
Na deszczu są okej, nie ma tragedii, trzeba pamiętać że to nadal semislick
Zawsze po wewnętrznej stronie można naciąć rowek obwodowy. Koszt nacięcia to 50zl od opony.
https://www.youtube.com/watch?v=sxparJQjKQg
To nie jest jakiś temat tabu. Proste rozwiązanie stosowane nie tylko w sporcie. Przycinalem kiedyś profile xr i nie widzę minusów jak ktoś robi to starannie i chce poprawić odporność na aquaplaning semislicka. Jednocześnie części zewnętrznej klejącej na zakrętach się nie tyka.
https://m.olx.pl/oferta/nacinanie-opon- ... ml?reason=
https://www.youtube.com/watch?v=sxparJQjKQg
To nie jest jakiś temat tabu. Proste rozwiązanie stosowane nie tylko w sporcie. Przycinalem kiedyś profile xr i nie widzę minusów jak ktoś robi to starannie i chce poprawić odporność na aquaplaning semislicka. Jednocześnie części zewnętrznej klejącej na zakrętach się nie tyka.
https://m.olx.pl/oferta/nacinanie-opon- ... ml?reason=
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Dostałem od intercarsu informację, że została jedna opona z tych 4 które zamówiłem, i że już wysłali XD
A kilka minut później powiadomienie że 400 coś pln, więc już sam nie wiem.
Jeśli już będę miał dwie, to na którą oś je montować? Ostatnio miałem godzinną dyskusję z kumplem na ten temat, ale chętnie usłyszę ludzi którzy przetestowali to na swojej skórze w wielu konfiguracjach. Jak chcę poszaleć bokami, to nowe opony na przód, a jak liczę na przyczepność, to lepsze na tył?
A kilka minut później powiadomienie że 400 coś pln, więc już sam nie wiem.
Jeśli już będę miał dwie, to na którą oś je montować? Ostatnio miałem godzinną dyskusję z kumplem na ten temat, ale chętnie usłyszę ludzi którzy przetestowali to na swojej skórze w wielu konfiguracjach. Jak chcę poszaleć bokami, to nowe opony na przód, a jak liczę na przyczepność, to lepsze na tył?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Zawsze lepszy komplet idzie na tył.
Od jakiegos czasu Miata sluzy mi typowo do wyjazdow na zloty, czasem na jakas pdzejazdzke w kolo komina. Mysle o nowych oponach i zmianie felg na jakies 15 calowe, wiec w gre wchodza rozmiary opon 195/50 lub 205/50. Na torze nie bylo jezdzone i pewnie nie bedzie. Czytam watki oponowe i puchnie mi tylko glowa. Na ten moment rozwazam CPC5 lub AD08RS, ktora sie lepiej spisze do takich celow? Myslalem nawet o A052, ale w sumie jak ma mi je zjesc ekspresowka lub autostrada na dojazd do winkli, to chyba szkoda kasy?
Rocznie robie jakies 5kkm
Rocznie robie jakies 5kkm
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Yoko bedzie w sam raz, trochę się słabo rozgrzewa na mokrym ale imo do cywilnego zastosowania to nie powinien byc problem. Mam u siebie 195/50 i jest okvodka pisze: ↑15 sie 2020, 15:33Od jakiegos czasu Miata sluzy mi typowo do wyjazdow na zloty, czasem na jakas pdzejazdzke w kolo komina. Mysle o nowych oponach i zmianie felg na jakies 15 calowe, wiec w gre wchodza rozmiary opon 195/50 lub 205/50. Na torze nie bylo jezdzone i pewnie nie bedzie. Czytam watki oponowe i puchnie mi tylko glowa. Na ten moment rozwazam CPC5 lub AD08RS, ktora sie lepiej spisze do takich celow? Myslalem nawet o A052, ale w sumie jak ma mi je zjesc ekspresowka lub autostrada na dojazd do winkli, to chyba szkoda kasy?
Rocznie robie jakies 5kkm
Tyle stron, tyle pytań
Odświeżę pytając o nowsze opony. Czy ktoś już testował:
- Federal RS-PRO ? (Chyba najbardziej cywilne z serii)
- Rainsporty 5 (Czyżby poprawione?)
Wymagania mam dość podobne do paru użytkowników:
- nie chciałbym zabić fun'u miaty "za dobrą" oponą (czyli taką w której pomimo chęci odklejenia zada - nie pójdzie)
- nie chciałbym się zabić, jak tylko warunki będą niesprzyjające
71% daily (sucho/mokro) / 28% fun/touge (dynamiczna jazda czy boczek tu i tam) / 1% tor
Czyli dynamiczna ale rozsądna jazda na codzień, czasem drogi typu B, ale czasem 200/300/?00 kilometrów do zrobienia.
Czy taki Federal (czy inny semi) ma w ogóle rację bytu w świetle powyższych wymagań? (głównie nudnych)
Czy taki Uni, nadaje się do mx i nie zabije funu? Przecież nie wybieramy miat, aby tylko dowiozły nas od A do B
Od siebie mogę tylko zdać relację wielosezonówki Goodyear Vector 4seasons (wymysł poprzedniego właściciela):
- hamuję chyba tylko dzięki odświeżonym hamulcom
- jak wyjeżdżam z myjni (mokra opona) = instant boczek
- zrywa tył kiedy chcę, jakbym jeździł ostrzej pewnie by zrywała też kiedy nie chcę :/
- nie było śniegów, więc nie testowałem. Akceptowalnie w niższych temperaturach.
- przy przepisowych prędkościach zachowuje się strasznie przy kałużach
2/10
Odświeżę pytając o nowsze opony. Czy ktoś już testował:
- Federal RS-PRO ? (Chyba najbardziej cywilne z serii)
- Rainsporty 5 (Czyżby poprawione?)
Wymagania mam dość podobne do paru użytkowników:
- nie chciałbym zabić fun'u miaty "za dobrą" oponą (czyli taką w której pomimo chęci odklejenia zada - nie pójdzie)
- nie chciałbym się zabić, jak tylko warunki będą niesprzyjające
71% daily (sucho/mokro) / 28% fun/touge (dynamiczna jazda czy boczek tu i tam) / 1% tor
Czyli dynamiczna ale rozsądna jazda na codzień, czasem drogi typu B, ale czasem 200/300/?00 kilometrów do zrobienia.
Czy taki Federal (czy inny semi) ma w ogóle rację bytu w świetle powyższych wymagań? (głównie nudnych)
Czy taki Uni, nadaje się do mx i nie zabije funu? Przecież nie wybieramy miat, aby tylko dowiozły nas od A do B
Od siebie mogę tylko zdać relację wielosezonówki Goodyear Vector 4seasons (wymysł poprzedniego właściciela):
- hamuję chyba tylko dzięki odświeżonym hamulcom
- jak wyjeżdżam z myjni (mokra opona) = instant boczek
- zrywa tył kiedy chcę, jakbym jeździł ostrzej pewnie by zrywała też kiedy nie chcę :/
- nie było śniegów, więc nie testowałem. Akceptowalnie w niższych temperaturach.
- przy przepisowych prędkościach zachowuje się strasznie przy kałużach
2/10
Mam R1R i poza nadmiarem przyczepności do zrywania tyłu (braku mocy znaczy) jest ideolo
Myślę że jakieś toyo TR1 spełni oczekiwania, na mokrym nawet to to ponoć hamuje i tanie jest w miarę
Myślę że jakieś toyo TR1 spełni oczekiwania, na mokrym nawet to to ponoć hamuje i tanie jest w miarę
T1R to gówno. Potem wprowadzili T1 Sport i już były znośne, a TR1 to coś z rodzaju rainsporta
Cześć, potrzebuję porady bo mam marne doświadczenie z UHP w sezonie jesień/wiosna.
Szukam kalosza na sezon od teraz do wiosny bo potem planowałem semi slicka. MX-5 służy mi jedynie do jazd dla przyjemności a w sezonie od teraz do kwietnia tylko do wyskoków na winkle i tor. Żadnego dojeżdżania do pracy, tras itp. NBFL dopiero co właściwie kupiłem. Stoi jeszcze na kołach 17'', które są za wielkie, za ciężke, itd... Jadą już do mnie 15'' 8J ET20, trochę do jazdy, trochę do stancu. No i trzeba je obuć w kalosz. Jak pisałem. Na winkle, na tor, na sezon październik-kwiecień.
Polecicie coś? Najlepiej w budżecie od 800 do 2k za komplet. Wymagań szczególnych nie mam pod tym wzdlędem.
Szukam kalosza na sezon od teraz do wiosny bo potem planowałem semi slicka. MX-5 służy mi jedynie do jazd dla przyjemności a w sezonie od teraz do kwietnia tylko do wyskoków na winkle i tor. Żadnego dojeżdżania do pracy, tras itp. NBFL dopiero co właściwie kupiłem. Stoi jeszcze na kołach 17'', które są za wielkie, za ciężke, itd... Jadą już do mnie 15'' 8J ET20, trochę do jazdy, trochę do stancu. No i trzeba je obuć w kalosz. Jak pisałem. Na winkle, na tor, na sezon październik-kwiecień.
Polecicie coś? Najlepiej w budżecie od 800 do 2k za komplet. Wymagań szczególnych nie mam pod tym wzdlędem.
Vr2 r5a 195/50r15, zestino gred rs 195/50r15, a052 195/50r15 z czego to ostatnie idealne tez na deszcz a dwie pierwsze nie.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Na 8' pewnie lepiej 205 a nie 195. Vr2 205 chyba nie ma. Gred jest i a052 też. A052 najdroższe ale i najciekawsze bo najprzyjemniejsze na codzien a czasy na torze bardzo dobre. Z gred rs może być problem z dostępnością w Polsce na chwilę obecna. A pewnie bardzo dobra cene i dostep ma Ferdek Rs-r ale na zimno i na deszcz to taka mocno średnia opona. Czyli wg potrzeb.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
PS4 ale w tym rozmiarze ciężko
Z uhp w r15 nie ma nic co jest warte rozważenia. PS4 super ale w 15 cali nie do dostania. CONTI premium contact 6 tylko w dziwnych balonowych rozmiarach. Odpuściłbym sobie bo same g.wno.
Jest rainsport5 ale ta opona jest na prawdę słaba na suchym. Do ad08r czy choćby PS4 to przepaść
https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroy ... hlEALw_wcB
Jest rainsport5 ale ta opona jest na prawdę słaba na suchym. Do ad08r czy choćby PS4 to przepaść
https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroy ... hlEALw_wcB
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
no 8' na 195 to naciag juz dosc konkretny. wszystko zalezy od opony.z szerokim semi np a052 pewnie nie bedzie jeszcze tragedii (choc u wulkanizatora przy nakladaniu moze byc problem) to juz z opona uhp moze to wygladac dosc kiepsko. 205 na 8' bedzie duzo bezpieczniejsze.
https://tyrestretch.com/8.0-195-50-R15/ ... iex-512-3/
https://tyrestretch.com/8.0-195-50-R15/ ... iex-512-3/
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Mam Zestino Gredge 07RS w 195/50/15 na feldze 8,5cala. Pamiętajmy ze są to semi slicki, ich rzeczywista szerokość bieżnika wypada jak cywilne 205/50/15.
Mimo niskiego ciśnienia 1,5bara na kilku Trackdayach nic się nie dzieje.
Podsumowując: na feldze 8cali wypadną szerokościowo jak cywilne 205/50/15, można śmiało montować.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1381
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
A czy ktoś używa Hankook Ventus S1 evo3 K127? Idą na pierwszy montaż m.in. do Audi RSx, konstrukcja z 2019 roku, producent daje dożywotnią gwarancję. Etykieta A/A/68db dla rozmiaru 205/45/R17 88W, opona wzmacniana, nie ugina się na zakrętach jak RainSport5, będę wdzięczny za opinie, bo komplety z 2020 chodzą w bardzo fajnych cenach.
Link do testu: https://alltyretests.com/hankook-ventus-s1-evo3-k127/ wyniki bardzo zbliżone do Eagle F1 A5 (na te się głównie nastawiałem).
Oponeo: https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankoo ... -w-xl-mfs-
Link do testu: https://alltyretests.com/hankook-ventus-s1-evo3-k127/ wyniki bardzo zbliżone do Eagle F1 A5 (na te się głównie nastawiałem).
Oponeo: https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankoo ... -w-xl-mfs-
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Z tego co wiem oponka już na kewlarze ale jakoś nie błyszczy w testach. Raczej nastawione w stronę suchych warunków ale PS4 wydaje się pewniejszym wyborem
http://colesa.ru/test/64318
http://colesa.ru/test/64318
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- monkahead
- Donator
- Posty: 1381
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Przeczytałem podesłany przez Ciebie test, dzięki Jeżeli popatrzymy na wartości, a nie na słupki, to nie wygląda to tak źle. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę cenę:
- Michelin PS4 >> około 2400zł za nowy komplet
- GY Eagle F1 A5 >> około 1900zł za nowy komplet
- HK Ventus S1 Evo3 >> około 1600zł za nowy komplet
Ponieważ ja szukam opony do miasta/autostrada, dla mnie kluczowe jest prowadzenie na mokrej nawierzchni:
PS4:
- hamowanie na mokrej nawierzchni (80-5 km/h; 20-25°C) >> 24,4 m
- aquaplaning podczas pokonywania zakrętów >> 89,3km/h
- hamowanie na suchej nawierzchni (100-5 km/h; 20-25°C) >> 35,5m
GY F1 A5:
- hamowanie na mokrej nawierzchni (80-5 km/h; 20-25°C) >> 25,5m
- aquaplaning podczas pokonywania zakrętów >> 89,9km/h
- hamowanie na suchej nawierzchni (100-5 km/h; 20-25°C) >> 36,3m
HK S1 Evo3:
- hamowanie na mokrej nawierzchni (80-5 km/h; 20-25°C) >> 25,3m
- aquaplaning podczas pokonywania zakrętów >> 87,2km/h
- hamowanie na suchej nawierzchni (100-5 km/h; 20-25°C) >> 36,2m
Należy tutaj zwrócić również uwagę na bardzo równe wyniki HK w zakresie obu temperatur testu 25°C i 10°C vs np. Vredestein, który jest na miejscu #2 (hamowanie na mokrym) ale przy hamowaniu przy 10°C (temp. istotna dla polskiego klimatu) wypada gorzej niż 8 letni używany Bridgestone (sic!).
Wiem że PS4 jest oponą referencyjną dla wszystkich ale jeżeli popatrzymy na stosunek cena/osiągi (nie zakładam jazdy torowej) to Hankook wypada bardzo dobrze, a w teście który podlinkowałem, nawet najlepiej hamuje na mokrej nawierzchni. Pracowałem kilka lat z Koreańczykami z KIA Motors i wiem że szybką się uczą, co widać po Evo3 (centrum R&D jest w EU) ... jak dla mnie ta opona to mocny kandydat do zakupu + dają wieczystą gwarancję.
- Michelin PS4 >> około 2400zł za nowy komplet
- GY Eagle F1 A5 >> około 1900zł za nowy komplet
- HK Ventus S1 Evo3 >> około 1600zł za nowy komplet
Ponieważ ja szukam opony do miasta/autostrada, dla mnie kluczowe jest prowadzenie na mokrej nawierzchni:
PS4:
- hamowanie na mokrej nawierzchni (80-5 km/h; 20-25°C) >> 24,4 m
- aquaplaning podczas pokonywania zakrętów >> 89,3km/h
- hamowanie na suchej nawierzchni (100-5 km/h; 20-25°C) >> 35,5m
GY F1 A5:
- hamowanie na mokrej nawierzchni (80-5 km/h; 20-25°C) >> 25,5m
- aquaplaning podczas pokonywania zakrętów >> 89,9km/h
- hamowanie na suchej nawierzchni (100-5 km/h; 20-25°C) >> 36,3m
HK S1 Evo3:
- hamowanie na mokrej nawierzchni (80-5 km/h; 20-25°C) >> 25,3m
- aquaplaning podczas pokonywania zakrętów >> 87,2km/h
- hamowanie na suchej nawierzchni (100-5 km/h; 20-25°C) >> 36,2m
Należy tutaj zwrócić również uwagę na bardzo równe wyniki HK w zakresie obu temperatur testu 25°C i 10°C vs np. Vredestein, który jest na miejscu #2 (hamowanie na mokrym) ale przy hamowaniu przy 10°C (temp. istotna dla polskiego klimatu) wypada gorzej niż 8 letni używany Bridgestone (sic!).
Wiem że PS4 jest oponą referencyjną dla wszystkich ale jeżeli popatrzymy na stosunek cena/osiągi (nie zakładam jazdy torowej) to Hankook wypada bardzo dobrze, a w teście który podlinkowałem, nawet najlepiej hamuje na mokrej nawierzchni. Pracowałem kilka lat z Koreańczykami z KIA Motors i wiem że szybką się uczą, co widać po Evo3 (centrum R&D jest w EU) ... jak dla mnie ta opona to mocny kandydat do zakupu + dają wieczystą gwarancję.
- Załączniki
-
- Hankook-Ventus-S1-evo-3-K127-test-and-review-3.jpg (130.48 KiB) Przejrzano 2118 razy
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
nie no cena konkret. 2400 vs 1600 to jest olbrzymia roznica.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Szkoda że 17 to najmniejsze co oferują
- monkahead
- Donator
- Posty: 1381
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kupione nowe 4 szt. za 1488zł na oponeo.pl
A tutaj info z Tyre Reviews: https://youtu.be/3rQoBeUH9hY?t=456
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Cześć, przebrnąłem przez większość tematu i dalej nic nie wiem
Szukam opony cywilnej (nie semislicka) w rozmiarze 195/50/15 do NBFL. Użytkowanie to głównie bezdeszczowe dni (chyba, że mnie gdzieś złapie deszcz po drodze) + 2-3 razy MC na Silesi.
Niestety Michelin PS4 nie ma 15 calowych. Jest sens kupować PS3, czy może Yokohama Advan Fleva V701 albo szukać czegoś całkiem innego - tylko czego?
Pomożecie?
Szukam opony cywilnej (nie semislicka) w rozmiarze 195/50/15 do NBFL. Użytkowanie to głównie bezdeszczowe dni (chyba, że mnie gdzieś złapie deszcz po drodze) + 2-3 razy MC na Silesi.
Niestety Michelin PS4 nie ma 15 calowych. Jest sens kupować PS3, czy może Yokohama Advan Fleva V701 albo szukać czegoś całkiem innego - tylko czego?
Pomożecie?