Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

02 kwie 2019, 7:11

Pilot 4S chyba jeszcze nie ma w miatowych rozmiarach. Poprzednik, czyli pilot super sport jednak nadal jest produkowany w standardowym rozmiarze do ncka (205/45 R17). Polecam
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

03 maja 2019, 14:49

To i ja się dorzucę z pytaniem - rozglądam się za oponami do daily, rozmiar 245/40R19. Póki co moje moje typy to:
1. Continental sport contact 6
2. Pirelli pzero pz4 SC
3. Goodyear assymetric 5
4. Hankook S1 evo3

Z ww opon jeździłem tylko na Pirelli. Zależy mi na przyzwoitej uniwersalności sucho/deszcz, fajnym prowadzeniu (w miarę sztywna ścianka itp) i generalnie dobrej przyczepności.
Patrząc na testy skłaniam się ku Conti, ale może ktoś ma jakieś doświadczenia z którąś z tych opon albo w ogóle jakieś inne propozycje?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

03 maja 2019, 18:52

Muchalki pilot sport 4s odrzucasz?
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

03 maja 2019, 20:47

piwo pisze:
03 maja 2019, 18:52
Muchalki pilot sport 4s odrzucasz?
4s w tym rozmiarze jest w mało którym sklepie i ma ceny ok 1700-1800 za sztukę, gdzie pozostałe opony to ok 2600-3200 za komplet. W podobnej cenie co konkurencja jest od Michelin PS4 i PSS. Na PS4 jeździłem i jest ok, chociaż dość plastelinowy w czuciu, a to był dużo (ok 400kg) lżejszy samochód niż mój.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

04 maja 2019, 7:25

Tak faktycznie jakąś porąbana cena. To moja jeszcze jedna propozycja do kolekcji
Goodyear Eagle F1 Supersport (r,rs)zamiast assymetric 5
https://www.unigum.pl/aktualnosci/41-20 ... linia-opon
https://www.12opony.pl/cgi-bin/rshop.pl ... 4138%7C255
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

04 maja 2019, 11:39

Goodyear Supersport szukałem i jest tylko rozmiar 255/40r19 który obawiam się że może już obcierać, stąd assymetric 5 na liście ;)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

04 maja 2019, 12:15

No tak. Większość to i tak nowości więc o opinię będzie ciężko.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

04 maja 2019, 20:33

No nic, podumam jeszcze, coś wybiorę i dam znać jak się spisuje :)
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

28 maja 2019, 15:33

Co do opon to troche moze namieszam tym miatowym torowym testem: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

29 maja 2019, 1:42

AaaA pisze:
28 maja 2019, 15:33
Co do opon to troche moze namieszam tym miatowym torowym testem: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
Mam Conti Premium Contact 6 na codzień w MX-5 i jest to świetna guma. Wcześniej miałem Michelina PS4 i teraz widzę że Conti dużo lepsze!
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

29 maja 2019, 9:06

dorzuce pelniejsza wersje:
http://colesa.ru/test/60577
mozna sie ejdynie przyczpic ze to test z ruskiego podworka wiec pewnie ostro sponsorowany. no ale mimo to ciekawie. trofeo r wygrywa tak jak wszedzie czyli mozna kupowac w ciemno. co do a052 rozne testy pokazuja roznie. raz jest bardzo niewielka roznica miedzy ad08r a a052 a tu dosc znaczaca. hankook ewidentnie twardy. kazdy to mowi ze potrzebuje grzania. widac lekka miatka nie potrafi dogrzac tej gumy. ogolnie fajny test
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 maja 2019, 9:57

co tej miacie dach nadmuchalo?? :shock: :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

29 maja 2019, 13:31

Alex pisze:
29 maja 2019, 9:57
co tej miacie dach nadmuchalo?? :shock: :lol:
- Dymitr ... ile kosztuje hardtop do NC?
- Od 1000 do 1500 Euro.
- Ile?!?!?! Sam zrobię - potrzymaj wódkę.

...

- Wyszło super, co nie?
Załączniki
Clipboard02.jpg
Clipboard02.jpg (98.58 KiB) Przejrzano 2557 razy
Obrazek
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

29 maja 2019, 13:53

Albo to albo ktoś słusznego wzrostu miał dosyć bycia najwyższym punktem auta ;)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

29 maja 2019, 15:15

Myślę że to kwestia klatki i tego by w kasku się zmieścić z dachem.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
PanzerGlowa
Posty: 25
Rejestracja: 12 lut 2010, 9:14
Lokalizacja: Łódź

30 maja 2019, 21:36

Cześć, mam drobne pytanie. Pierwszy raz zmieniam oponki na inny rozmiar niż standardowy i czy 215/50/r17 spokojnie wejdą do Mx-5 NC? Czy nic nie obciera?

Sebastian
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

31 maja 2019, 22:43

PanzerGlowa pisze:
30 maja 2019, 21:36
Cześć, mam drobne pytanie. Pierwszy raz zmieniam oponki na inny rozmiar niż standardowy i czy 215/50/r17 spokojnie wejdą do Mx-5 NC? Czy nic nie obciera?

Sebastian
Do kozy wejdą na pewno, ale po co jak to będzie okropnie wyglądać najpewniej?
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

01 cze 2019, 0:54

PanzerGlowa pisze:
30 maja 2019, 21:36
Cześć, mam drobne pytanie. Pierwszy raz zmieniam oponki na inny rozmiar niż standardowy i czy 215/50/r17 spokojnie wejdą do Mx-5 NC? Czy nic nie obciera?

Sebastian
Różnica średnic to ponad 30mm w porównaniu do seryjnej, po co Ci to?
Chyba że chodziło Ci o 215/45R17? Wtedy to ma już większy sens (sam tak miałem w NC) ;)
PanzerGlowa
Posty: 25
Rejestracja: 12 lut 2010, 9:14
Lokalizacja: Łódź

01 cze 2019, 23:36

Tak, tak mea culpa :).... Chodziło mi o 215/45/R17 lub ostatecznie zostanę przy 205/45/R17... Sama myśl jaka za mną chodziła to po prostu podnieść troszkę auto, przy jak najmniejszej utracie wizualnego efektu. Pochodzę ze wspaniałego miasta Łódź, gdzie można bez problemowo wydać nowy podręcznik z przekleństwami za ciągłe stanie w korkach, a jak już korków nie ma to bierzesz udział w "camel trophy" Czyli rozumiem, że 215/45 mogę wstawić. Dzięki za odpowiedź.

Mam jeszcze drobne pytanie - ale to na przyszłość. Obecnie mam standardowe felgi 17 - 7 - ET55 - spodobał mi się pewien komplet Japan Racing JR3 o konfiguracji 17 - 7 - ET40... Według moich obliczeń felga przesunie mi się o 15 mm na zewnątrz. Jakoż, że pod kątem technicznym jestem noga - czy możecie mi powiedzieć, czy te 15 mm na zewnątrz na każdej ze stron jest wizualnie w porządku i samochód nie zaczyna przypominać karocy? :)
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

02 cze 2019, 0:15

Kwestia wizualna to kwestia subiektywna - jednemu będzie się podobać, innemu nie ;) Bez obniżenia nie będzie to raczej za fajnie leżeć, jeśli dobrze pamiętam może nawet nieco wystawać.
Jeżdżę na 215/45r17 po Łodzi i jest całkiem spoko, ale to znów subiektywna kwestia :)
PanzerGlowa
Posty: 25
Rejestracja: 12 lut 2010, 9:14
Lokalizacja: Łódź

02 cze 2019, 18:10

Zgadza się... Właśnie dlatego pytam bo na oponeo.pl jest napisane, że te felgi:

"Felgi aluminiowe Japan Racing JR3 Matt Black 7,00x17 5x100,00 / 5x114,30 ET40,00 pasują do poniższych modeli aut. Listę silników w ramach modelu sprawdzisz po najechaniu kursorem na wybrane auto.

Mazda MX-5 Cabrio III (2005 - 2015)"

Czyli niby pasuje... no ale niestety - może pasować i może "pasować" Może jednak ktoś miał doświadczenie z takim rozmiarem?

Chyba nocą i na W-Z :p Ja niestety mam "przyjemność" przebijania się przez legionów...
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

02 cze 2019, 22:54

Mam jeszcze drobne pytanie - ale to na przyszłość. Obecnie mam standardowe felgi 17 - 7 - ET55 - spodobał mi się pewien komplet Japan Racing JR3 o konfiguracji 17 - 7 - ET40... Według moich obliczeń felga przesunie mi się o 15 mm na zewnątrz. Jakoż, że pod kątem technicznym jestem noga - czy możecie mi powiedzieć, czy te 15 mm na zewnątrz na każdej ze stron jest wizualnie w porządku i samochód nie zaczyna przypominać karocy?
Jeśli nie zamierzasz obniżać auta, to pozostań przy seryjnym ET, góra 50...
Jeśli obniżysz auto to wręcz musisz zmienić na ET40 bo inaczej koła "pochowają" się w nadkolach i efekt wizualny będzie kiepski.
PanzerGlowa
Posty: 25
Rejestracja: 12 lut 2010, 9:14
Lokalizacja: Łódź

04 cze 2019, 19:03

No nie zamierzam... Zszedłem do ET48.
Oponki tak jak pisaliśmy wcześniej. Dziękuję wszystkim za pomoc i radę.
Graham
Posty: 26
Rejestracja: 20 cze 2018, 23:20
Model: Inny

26 cze 2019, 15:18

Jakie opony polecacie w rozmiarze 205/45/16?
Przez chwilę jeździłem na Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 i w porównaniu do 205/40/17 z niższej klasy (Fulda SportControl lub SportControl2) był DRAMAT... Trzeba przyznać, że opona ładnie trzymała na suchym i mokrym, ale potrafiła nagle się odkleić całkowicie, a ścianki tak się uginały na zakrętach, że Miata z mega przewidywanego miejskiego gokarta zyskała feeling motorówki... 🏎️〽️🛥️

Przeczytawszy większość tematu mam kompletny mętlik w głowie. Tym bardziej, że zwykle pisze się o oponie, bez podawania informacji o rozmiarze z którym się miało do czynienia.

Czy ktoś w tym rozmiarze latał na tych Goodyearkach latał i ma porównanie do Rainsportów lub SportControl? Zastanawiam się coraz bardziej nad NS-2R.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 cze 2019, 17:13

W tym samym rozmiarze miałem rainsport3 i przesiadłem się w tym sezonie na F1 asymetric2 i mam zgoła odmienne wraźenia od Twoich
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

26 cze 2019, 20:53

A moje odczucia z assymwtrikami się pokrywają. U mnie starły się napisy boczne tak opona się wykładała na zakrętach. Barki boczne dość szybko się wytarły. I opona bardzo nieprzewidywalna na granicy przyczepności. Nigdy nie wiedziałem czy auto się już zaczyna obracać czy to tylko bok opony się ugiął. I fakt opony świetnie trzymały na mokrym i na ulicy do momentu szybszego wjechania na 100% w zakręt i wtedy czar tych opon pryskał.
Polecam ad08r.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Graham
Posty: 26
Rejestracja: 20 cze 2018, 23:20
Model: Inny

27 cze 2019, 10:53

Piwo, wszystko tak jak mówisz! Najdziwniejsze uczucie było, gdy faktycznie nie wiedziało się czy opona jest położona, czy się już odkleiła i przydałaby się kontra.
Koszmar.
AD08R ma dużo sztywniejszy bok? W jakiej cenie kupiłeś, bo terez w tym rozmiarze kwoty za szt. są kosmiczne. :/
Miałeś może doczynienia z NS-2R?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

27 cze 2019, 16:45

Ad08r ma bardzo sztywny bok. Podobny do r888. ja bardzo lubiłem na nich jezdzic. Auto na prawdę dawało tyle czucia niedostępnego dla większości opon uhp. Więcej po przesiadce na chwalone sport cup2 wyczucie spadło a boki tej ostatniej były dużo miększe niż Ad08r.
Ja miałem 225/45r17. Nie znam obecnie cen ad08r. Możliwe że są nieopłacalne. Ns2r nie używałem ale osoby parę postów wyżej je chwaliły.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2019, 18:36

Graham pisze:
27 cze 2019, 10:53
Piwo, wszystko tak jak mówisz! Najdziwniejsze uczucie było, gdy faktycznie nie wiedziało się czy opona jest położona, czy się już odkleiła i przydałaby się kontra.
Koszmar.
AD08R ma dużo sztywniejszy bok? W jakiej cenie kupiłeś, bo terez w tym rozmiarze kwoty za szt. są kosmiczne. :/
Miałeś może doczynienia z NS-2R?
Na zdjęciu masz AD08R w akcji podczas skrętu...
FB_IMG_1524157274472[4705].jpg
FB_IMG_1524157274472[4705].jpg (51.52 KiB) Przejrzano 2170 razy
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2019, 20:19

Ns2r to genialna opona Daily jeśli nie przeszkadza Ci hałas. Jest twarda, klei na niskich temperaturach i świetnie radzi sobie w deszczu. Na suchy trackday powyżej 15*C za to się już nie nadaje. No chyba że Time Attack gdzie chcesz ją szybko dograć. Aczkolwiek r1r będzie do trgo lepszy.

Na mokry tor super, w deszczu na torze jeszcze nie jeździłem. Mam 230KM więc trochę mocy jest a ta opona klei zawsze. Bardzo polecam.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
ODPOWIEDZ