Oczywiście zależy od przebiegu i traktowania, u mnie Potenza Sport po dwóch sezonach i ok. 15 000 km straciła... pół milimetra z bieżnika
Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czy jest aktualnie jakaś konkurencja dla federala w 15"?
Rozważam także bardziej cywilne opony, bo przy żółtym poli twarda ścianka daje o sobie znak, ale robie na tyle mało kilometrów rocznie (8-15k) że będę w stanie to przeboleć. Cenowo wychodzenie poza 1400 w 15calach to dla mnie szaleństwo. Głównie szybkie winkle, ale trafia się też deszcz i jazda zimą (zimówki są dla amatorów ). W miacie jest na tyle głośno że dodatkowy hałas nie zrobi różnicy. Najbardziej zależy mi na przyczepności.
@Co nowego odkryłem
Semislicki mają na tyle twarde ścianki, że nawet bez powietrza idzie wrócić kilkadziesiąt km do domu po strzale na prostej drodze
Rozważam także bardziej cywilne opony, bo przy żółtym poli twarda ścianka daje o sobie znak, ale robie na tyle mało kilometrów rocznie (8-15k) że będę w stanie to przeboleć. Cenowo wychodzenie poza 1400 w 15calach to dla mnie szaleństwo. Głównie szybkie winkle, ale trafia się też deszcz i jazda zimą (zimówki są dla amatorów ). W miacie jest na tyle głośno że dodatkowy hałas nie zrobi różnicy. Najbardziej zależy mi na przyczepności.
@Co nowego odkryłem
Semislicki mają na tyle twarde ścianki, że nawet bez powietrza idzie wrócić kilkadziesiąt km do domu po strzale na prostej drodze
jak chcesz jezdzic na sniegu i deszczu to moze
https://www.zakupopon.pl/sklep/opony-sp ... 3-type-w3/
tak na prawde nie wiem czego szukasz. o jaka alternatywe dla federali pytasz? cenowa?
moze byc troche bardziej na asfalt na niskie temperatury wtedy np
https://www.zakupopon.pl/sklep/opony-sp ... treme-vr2/
w mieszance w3a, a jak ma byc na caly rok to bardziej odpowiednie bedzie r5a
https://www.zakupopon.pl/sklep/opony-sp ... 3-type-w3/
tak na prawde nie wiem czego szukasz. o jaka alternatywe dla federali pytasz? cenowa?
moze byc troche bardziej na asfalt na niskie temperatury wtedy np
https://www.zakupopon.pl/sklep/opony-sp ... treme-vr2/
w mieszance w3a, a jak ma byc na caly rok to bardziej odpowiednie bedzie r5a
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Hej, faktycznie może słabo się określiłem.piwo pisze: ↑18 lut 2023, 18:39jak chcesz jezdzic na sniegu i deszczu to moze
https://www.zakupopon.pl/sklep/opony-sp ... 3-type-w3/
tak na prawde nie wiem czego szukasz. o jaka alternatywe dla federali pytasz? cenowa?
moze byc troche bardziej na asfalt na niskie temperatury wtedy np
https://www.zakupopon.pl/sklep/opony-sp ... treme-vr2/
w mieszance w3a, a jak ma byc na caly rok to bardziej odpowiednie bedzie r5a
Chodzi mi o oponę która będzie jeździła znośnie nawet poniżej zera bez super dogrzewania (chociaż głównie w sezonie), na której będzie fajna przyczepność po suchym. Po śniegu rzadko jeżdżę, co najwyżej wjazdy na posesje. Zastanawiam się po prostu czy federal dalej jest jedyna słuszną opcją w tym budżecie, i jaka jest cywilna opona odpowiadająca federalowi.
Vr2 r5a zdaje się być fajnym odpowiednikiem. Pytanie - przejezdze na tym z 20k km winkli, czy znika w oczach?
nie sadze ze jakakolwiek opona przejedzie 20k km winkli.
mysle ze r5a bedzie zyla z dwa razy krocej od rs-r. czyli jak na ferdku przejedziesz tak z 2 tys km po torach to na r5a kolo 1 tys km po torach. po ulicy szybciej jezdzac pomnoz razy 5.
mysle ze r5a bedzie zyla z dwa razy krocej od rs-r. czyli jak na ferdku przejedziesz tak z 2 tys km po torach to na r5a kolo 1 tys km po torach. po ulicy szybciej jezdzac pomnoz razy 5.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- EasyCheesy
- Donator
- Posty: 43
- Rejestracja: 05 sie 2021, 23:49
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Mielec
Mam zamiar przerzucić się w tym roku z opon całosezonowych na letnie/zimowe. Po zrobieniu researchu zdecydowałem się na opony letnie uniroyal rainsport 5. Przeznaczenie to jazda po mieście. Czy ktoś z Was miał do czynienia z tymi oponami? Jeśli chodzi o cenę/jakość to wyglądają spoko.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- EasyCheesy
- Donator
- Posty: 43
- Rejestracja: 05 sie 2021, 23:49
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Mielec
Fajnie się oglądało. Przekonało mnie to do zakupu, dzięki!piwo pisze: ↑19 lut 2023, 11:02https://m.youtube.com/watch?v=qJK8PrJOA4k
https://m.youtube.com/watch?v=3rU9ENggEsk
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- monkahead
- Donator
- Posty: 1397
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zajebistym, mam takie i polecam.vodka pisze:Hankook s1 evo3 do ND daily będzie dobrym wyborem? Na tor nie jeżdżę...
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
test tanich miatowych opon
test tanich opon (nowosc premium contact7)
https://www.youtube.com/watch?v=3ZsWD4N ... yreReviews
test tanich opon (nowosc premium contact7)
https://www.youtube.com/watch?v=3ZsWD4N ... yreReviews
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
https://www.24opony.pl/opony,1,238848,7 ... FFEALw_wcB
https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridge ... DrEALw_wcB
https://www.ebay.com/itm/385308529542
(Popytaj racingtires na facebooku na pewno maja)
https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodye ... 88-w-xl-fp
Najszybsza na suchym bedzie ad09. Na mokrym assymetric6 lub pc7.
https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridge ... DrEALw_wcB
https://www.ebay.com/itm/385308529542
(Popytaj racingtires na facebooku na pewno maja)
https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodye ... 88-w-xl-fp
Najszybsza na suchym bedzie ad09. Na mokrym assymetric6 lub pc7.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Jak chcesz w miarę budżetowo to popatrz za Hankook S1 evo3 na olx - jest tego trochę posciaganego z demowek w bardzo dobrych cenach...
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 mar 2022, 13:42
- Model: NC FL
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Radków
Jeśli byś może szukał 215 40 to mam ładne opony które dla mnie są trochę za niskie a są praktycznie nowe.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 mar 2022, 13:42
- Model: NC FL
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Radków
Jeśli byś może szukał 215 40 to mam ładne opony które dla mnie są trochę za niskie a są praktycznie nowe.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 mar 2022, 13:42
- Model: NC FL
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Radków
Jeśli byś może szukał 215 40 to mam ładne opony które dla mnie są trochę za niskie a są praktycznie nowe.
Coekawe.
Ad09 szybsza od a052?
A052 1:21,94
Ad09 1:21,52
Inny kierownik i auto
Ad09 1:20,96
A052 1:20,52
Ciekawe .
https://m.youtube.com/watch?v=K6hvKdfCAS0
Ad09 lal. Na pewno opona duzo bardziej zywotna od a052 tak z 3 razy na pewno a czasy lal.
2 sztuki 205/50r15
https://www.ebay.com/itm/385386363168?c ... 1&mkcid=28
Ad09 szybsza od a052?
A052 1:21,94
Ad09 1:21,52
Inny kierownik i auto
Ad09 1:20,96
A052 1:20,52
Ciekawe .
https://m.youtube.com/watch?v=K6hvKdfCAS0
Ad09 lal. Na pewno opona duzo bardziej zywotna od a052 tak z 3 razy na pewno a czasy lal.
2 sztuki 205/50r15
https://www.ebay.com/itm/385386363168?c ... 1&mkcid=28
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Kolejny swietny tescik czolowki.
Potenza sport lal
https://motorshef.ru/test/tire/84066
Czas na suchym torze
Potenza sport lal
https://motorshef.ru/test/tire/84066
Czas na suchym torze
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Witam, pierwszy sezon z miatką, planowałem kupić jak wszyscy federale 595 rs-r ale nagle zniknęły z rynku, za miesiąc jadę na swój pierwszy MC, więc nie wiem czy do tego czasu się spowrotem pojawią, jeśli nie to co byłoby spoko odpowiednikiem w tej cenie i w założeniach rzadko jeżdzące daily + tor ? ori felge 6j mam wiec 195/50r15 szukam [EDIT: udało mi sie jednak kupic federale ale i tak bylbym ciekaw czy cos w podobnym budzecie bedzie w przyszlosci warte przetestowania, w klasie SPEC nie planuje jezdzic wiec chyba moge miec jakiekolwiek opony drogowe prawda? )
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 104
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Chyba najbardziej podobną do Federala oponą jest Nankang NS-2R:
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... -xl-138618
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... -xl-138618
Czesc,
rozgladam sie za nowym kompletem opon letnich na daily do Miatki ND.
Zalezy mi na wytrzymalosci - zeby sie nie zuzyly po sezonie.
Na lepszej przyczepnosci niz fabryczne bridgestony na ktorych strach jezdzic.
Glosnosci lepiej ciche ale to auto i tak nie posiada wyciszenia wiec
Najbardziej rozwazam ponizsze 2 modele PS5 jako zbierajace dobre opinie i Potenzy jako nastepce gumy montowanej seryjnie w Miacie.
Michelin Pilot Sport 5
Bridgestone Potenza Sport
W podobnej klasie sa jeszcze te 3 modele.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
Pirelli P Zero
Michelin Pilot Sport 4
Co byscie polecali odradzali, wszystkie powyzsze modele sa w tej samej kategori cenowej.
Dzieki i Pozdrawiam
rozgladam sie za nowym kompletem opon letnich na daily do Miatki ND.
Zalezy mi na wytrzymalosci - zeby sie nie zuzyly po sezonie.
Na lepszej przyczepnosci niz fabryczne bridgestony na ktorych strach jezdzic.
Glosnosci lepiej ciche ale to auto i tak nie posiada wyciszenia wiec
Najbardziej rozwazam ponizsze 2 modele PS5 jako zbierajace dobre opinie i Potenzy jako nastepce gumy montowanej seryjnie w Miacie.
Michelin Pilot Sport 5
Bridgestone Potenza Sport
W podobnej klasie sa jeszcze te 3 modele.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
Pirelli P Zero
Michelin Pilot Sport 4
Co byscie polecali odradzali, wszystkie powyzsze modele sa w tej samej kategori cenowej.
Dzieki i Pozdrawiam
-
- Donator
- Posty: 3676
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jeżeli przebieg jest głównym kryterium to możesz odrazu odpuścić potenzę sport - u mnie przejechały na razie jakieś 2kkm i wygląda na to że wszyscy mają rację że 2 sezony to dla nich max.JaneeeeK pisze: ↑10 kwie 2023, 18:31Czesc,
rozgladam sie za nowym kompletem opon letnich na daily do Miatki ND.
Zalezy mi na wytrzymalosci - zeby sie nie zuzyly po sezonie.
Na lepszej przyczepnosci niz fabryczne bridgestony na ktorych strach jezdzic.
Glosnosci lepiej ciche ale to auto i tak nie posiada wyciszenia wiec
Najbardziej rozwazam ponizsze 2 modele PS5 jako zbierajace dobre opinie i Potenzy jako nastepce gumy montowanej seryjnie w Miacie.
Michelin Pilot Sport 5
Bridgestone Potenza Sport
W podobnej klasie sa jeszcze te 3 modele.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
Pirelli P Zero
Michelin Pilot Sport 4
Co byscie polecali odradzali, wszystkie powyzsze modele sa w tej samej kategori cenowej.
Dzieki i Pozdrawiam
pilot sport 5 wypada dosc slabo pod wzgledem przyczepnosci.
https://motorshef.ru/test/tire/84305?d=6263#results
https://motorshef.ru/test/tire/84345
jak juz bierz pilot sport 4s lub 5s. 5tka nie wypada najlepiej.
assymetric 6 ma zalety ze jest dosc zrownowazona opona, cicha komfortowa . trwalosc taka srednia.
potenza i sportcontact 7 assymetric 6 pewnie wytrzymaja na 30tys km czyli z 3 sezony letnie czyli i tak wystarczajaco bo opona starsza niz trzyletnia to i tak smietnik.
michaly czy to ps4 czy 5 pewnie starcza na okolo 50tys km czyli 5 lat co jest i tak za duzo bo po 2 -3 latach i tak powinno sie zmienic opony na swieze.
https://motorshef.ru/test/tire/84305?d=6263#results
https://motorshef.ru/test/tire/84345
jak juz bierz pilot sport 4s lub 5s. 5tka nie wypada najlepiej.
assymetric 6 ma zalety ze jest dosc zrownowazona opona, cicha komfortowa . trwalosc taka srednia.
potenza i sportcontact 7 assymetric 6 pewnie wytrzymaja na 30tys km czyli z 3 sezony letnie czyli i tak wystarczajaco bo opona starsza niz trzyletnia to i tak smietnik.
michaly czy to ps4 czy 5 pewnie starcza na okolo 50tys km czyli 5 lat co jest i tak za duzo bo po 2 -3 latach i tak powinno sie zmienic opony na swieze.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2143
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli zależy Ci na megatrwałości i dobrej przyczepności, to Asimetric 5. 6 ma sporo niższą (wg testów) wytrzymałość niż 5, więc nie warto dopłacać.
Dotąd hejciłem niesportowość moich goodyearów AS5, ale zrobiłem dosłownie kilometr na semislickach AD08RS i już nie narzekam - po prostu ND ma tak straszliwie nieczułe stery. Kto miał kiedyś starą Alfę Romeo, ten wie dlaczego elektryczny układ ND jest dla mnie taki lamerski.
Do tego Marcin, klubowy detailer, który jeździ naprawdę wszystkimi sportowymi furami i ma sam lotusa, komplementował jak moja ND się prowadzi, czyli z tymi AS5 jest naprawdę dobrze (i moją geometrią, ustawioną na bardziej nadsterowność:-)).
Wg mnie nie ma lepszej opony w relacji wytrzymałość, osiągi, cena do GY AS 5. I nie polecam iść w 215, traci się dodatkowo czułość sterów na seryjnej feldze. Do 215 trzeba pójść w naciąg, żeby to miało sens.
Dotąd hejciłem niesportowość moich goodyearów AS5, ale zrobiłem dosłownie kilometr na semislickach AD08RS i już nie narzekam - po prostu ND ma tak straszliwie nieczułe stery. Kto miał kiedyś starą Alfę Romeo, ten wie dlaczego elektryczny układ ND jest dla mnie taki lamerski.
Do tego Marcin, klubowy detailer, który jeździ naprawdę wszystkimi sportowymi furami i ma sam lotusa, komplementował jak moja ND się prowadzi, czyli z tymi AS5 jest naprawdę dobrze (i moją geometrią, ustawioną na bardziej nadsterowność:-)).
Wg mnie nie ma lepszej opony w relacji wytrzymałość, osiągi, cena do GY AS 5. I nie polecam iść w 215, traci się dodatkowo czułość sterów na seryjnej feldze. Do 215 trzeba pójść w naciąg, żeby to miało sens.