Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
195/50r15 a052 tez sa. Tylko poszukac trzeba normalnej oferty cenowej. W tym rozmiarze nie powinno byc drozej od 700zl/szt
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
To wrzucę swoje 5 groszy odnośnie cup2 connnect.
Wcześnie zrobione ponad 30 tys na niedostępnych już Michelinach Pilot Supersport w rozmiarze 205/45 R17. Szukając poprawy czasów na Łodzi i ciekawszego koła kupiłem Motec Nitro R17/7,5 ET35 i obiłem je w 215/45 R17 Michelin Cup2 Connect.
Po przebiegu ok 15 tys. km wnioski mam takie:
- na zimno, ze startu klei lepiej jak równie zimny PSS, ale bardziej dramatycznie się ślizga.
- po lekkim rozgrzaniu klei bardzo dobrze, ale (co zauważyłem dopiero po wizycie na torze) do pełnego rozgrzania na drogach publicznych doprowadzić ją bardzo ciężko. Nawet na szybkich torach, tak lekkim autem jak mx5 lekko nie jest. Np na Nordschleife prawie całe okrążenie czułem, że jeszcze jest nie do końca dobrze (niestety nie jechałem kolejnych kółek od razu). Gdzie na Łodzi najpóźniej na początku 2 okrążenia mogę lecieć full attack :d
- na torze wymaga religijnego podejścia do ciśnienia, dla mnie złotym środkiem okazało się około 2.2 bara na ciepło mierzone od razu po zjeździe z toru. Na zimno nie wiem. Powyżej tego szybko się przegrzewa, a jak ma za mało to chyba się deformuje, bo się dziwacznie uślizguje (miałem wtedy też prawie 4 st pochylenia).
- przegrzana rwie środek bieżnika jak skatowana torem opona UHP, ale też bardzo czytelnie daje znać, że prosi o litość
- na mokrym da się jeździć na co dzień, ale na torze różnica w trakcji między suchym, a mokrym jest ogromna. Nawet na winklach złapanie mokrego fragmentu po suchej nitce może kogoś niedoświadczonego zaskoczyć. Nie lubi zmiany kierunków na mokrym. PSS i pewnie inne UHP też, reaguje mniej dramatycznie na zmianę przyczepności
- dla masochistów spod znaku sztywnej ścianki, to nie wiem czy to najlepsza rekomendacja. W porównaniu do opon UHP jest sztywniej i mniej komfortowo, ale generalnie opona z tych raczej komunikujących uginanie się ścianek. Moja świadomość opon pochodzi z torowania motocykli, miękkich osnów opon pirelli supercorsa, więc dla mnie sztywne ścianki opon to piekło.
Generalnie wbrew planom przelatałem na nich więcej na drogach jak po torach. Zaliczone 2x łódź i 1x Nordschleife.
Czasy na Łodzi:
Pilot Supersport - niskie 1:05
Cup2 Connect - 1:02,0xx (do złamania przy lepszych warunkach)
Wcześnie zrobione ponad 30 tys na niedostępnych już Michelinach Pilot Supersport w rozmiarze 205/45 R17. Szukając poprawy czasów na Łodzi i ciekawszego koła kupiłem Motec Nitro R17/7,5 ET35 i obiłem je w 215/45 R17 Michelin Cup2 Connect.
Po przebiegu ok 15 tys. km wnioski mam takie:
- na zimno, ze startu klei lepiej jak równie zimny PSS, ale bardziej dramatycznie się ślizga.
- po lekkim rozgrzaniu klei bardzo dobrze, ale (co zauważyłem dopiero po wizycie na torze) do pełnego rozgrzania na drogach publicznych doprowadzić ją bardzo ciężko. Nawet na szybkich torach, tak lekkim autem jak mx5 lekko nie jest. Np na Nordschleife prawie całe okrążenie czułem, że jeszcze jest nie do końca dobrze (niestety nie jechałem kolejnych kółek od razu). Gdzie na Łodzi najpóźniej na początku 2 okrążenia mogę lecieć full attack :d
- na torze wymaga religijnego podejścia do ciśnienia, dla mnie złotym środkiem okazało się około 2.2 bara na ciepło mierzone od razu po zjeździe z toru. Na zimno nie wiem. Powyżej tego szybko się przegrzewa, a jak ma za mało to chyba się deformuje, bo się dziwacznie uślizguje (miałem wtedy też prawie 4 st pochylenia).
- przegrzana rwie środek bieżnika jak skatowana torem opona UHP, ale też bardzo czytelnie daje znać, że prosi o litość
- na mokrym da się jeździć na co dzień, ale na torze różnica w trakcji między suchym, a mokrym jest ogromna. Nawet na winklach złapanie mokrego fragmentu po suchej nitce może kogoś niedoświadczonego zaskoczyć. Nie lubi zmiany kierunków na mokrym. PSS i pewnie inne UHP też, reaguje mniej dramatycznie na zmianę przyczepności
- dla masochistów spod znaku sztywnej ścianki, to nie wiem czy to najlepsza rekomendacja. W porównaniu do opon UHP jest sztywniej i mniej komfortowo, ale generalnie opona z tych raczej komunikujących uginanie się ścianek. Moja świadomość opon pochodzi z torowania motocykli, miękkich osnów opon pirelli supercorsa, więc dla mnie sztywne ścianki opon to piekło.
Generalnie wbrew planom przelatałem na nich więcej na drogach jak po torach. Zaliczone 2x łódź i 1x Nordschleife.
Czasy na Łodzi:
Pilot Supersport - niskie 1:05
Cup2 Connect - 1:02,0xx (do złamania przy lepszych warunkach)
-
- Donator
- Posty: 2180
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Nie znam całej historii, wpadła mi na fb i już nie znajdę. Zużycie podobne do Potenza Sport, która płynie na torze i znika w oczach.
W Cup2 czuje, ze ścianka boczna jest nieco twardsza niż w A6 ale daleko jej do twardych opon. Pojadę na SPA, Ring i alpejskie winkle i wtedy mogę cos wiecej napisać. Widzę, ze teraz staniały i 215/45 za 740 zł można kupić. Może to przez wiosnę, która nie chce sie rozpocząć.
Pozdrawiam, Danillo
powiem tak. zuzycie na drodze a052 bedzie znacznie szybsze niz na sportcontact7. mysle ze starczy na polowe tego .
wiec wszystko zalezy jak kto jezdzi. jednemu ten sportcontact7 starczy na 30tys km innemu na 10tys. podziel na pol i masz odpowiedz dla a052.
ogolnie to nie jest trwala opona. zaczynasz od 5,5mm i do 2mm to szybko sie zblizysz. moim zdaniem raczej nie spodziewalbym sie trwalosci wiekszej niz 5tys km przy ostrej jezdzie ulicznej.
wiec koszta i wejscia i posiadania ogromne. ale masz opone i na ulice (cicha komfortowa) i na deszcz i na tor (jedne z lepszych czasow na semisliku).
tyle z zalet i wad.
a co do cup 2 zgadzam sie w pelni.
mialem dokladnie takie same odczucia ze miekki kapec (bez tragedi ale sa opony na rynku z duzo twardszymi bokami: zzr, fz201 itd itd ) ale na ulicy nie bylo tragedii a na deszczu potrafil puscic z nienacka i auto obrocic bylo latwo.
ja dodam od siebie ze cup2 to nie jest tez jakis top jesli chodzi o czasy na torze. a052 czy polska nalewka vr2 hl sa znacznie szybsze.
glowna zaleta cup2 to cena w miare i trwalosc dosc dobra. do tego bardzo dobra jakosc opony (nie ma problemow z odpadaniem beiznika czy wywazaniem) i niska waga (oplot kewlarowy).
wiec wszystko zalezy jak kto jezdzi. jednemu ten sportcontact7 starczy na 30tys km innemu na 10tys. podziel na pol i masz odpowiedz dla a052.
ogolnie to nie jest trwala opona. zaczynasz od 5,5mm i do 2mm to szybko sie zblizysz. moim zdaniem raczej nie spodziewalbym sie trwalosci wiekszej niz 5tys km przy ostrej jezdzie ulicznej.
wiec koszta i wejscia i posiadania ogromne. ale masz opone i na ulice (cicha komfortowa) i na deszcz i na tor (jedne z lepszych czasow na semisliku).
tyle z zalet i wad.
a co do cup 2 zgadzam sie w pelni.
mialem dokladnie takie same odczucia ze miekki kapec (bez tragedi ale sa opony na rynku z duzo twardszymi bokami: zzr, fz201 itd itd ) ale na ulicy nie bylo tragedii a na deszczu potrafil puscic z nienacka i auto obrocic bylo latwo.
ja dodam od siebie ze cup2 to nie jest tez jakis top jesli chodzi o czasy na torze. a052 czy polska nalewka vr2 hl sa znacznie szybsze.
glowna zaleta cup2 to cena w miare i trwalosc dosc dobra. do tego bardzo dobra jakosc opony (nie ma problemow z odpadaniem beiznika czy wywazaniem) i niska waga (oplot kewlarowy).
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Trochę dodam 3 grosze, bo mocno się nagrzałem na A052 ale po przekopaniu paru tematów na forach okazuje się, że opona jest na tyle miękka, że dogrzewa się na ulicy = trakcja super ale zużycie bardzo duże. Na torze też znika jak to miękki semi. Na forum lotusa czyli lekkiego auta ludzie określają realne przebiegi na poziomie 2-4kkm. Ja jeżdze na na Nurba na kołach (2x1000km) więc to mi dyskwalifikuje opone - poszedłem w AD09.
15" GT86 HKS SC | 13" NCFL2 | 19" ND2 | 18" 124 Spider | 17" ND1 |
widzisz. to zalezy. tylna os lotusa wazy 550kg wiec nie tak lekko znowu. u mnie na osi lekkiej 350kg 215/40r17 zuzywa sie umiarkowanie. a sa pacjenci ktorzy a052 nawet ladowali do corvetty ciezkiej krowy.
takze tak opona schodzi w oczach i nie bolaloby to tak gdyby jeszcze nie byla tak droga. a przez to ze jest chorendlnie droga tak szybkie zuzycie po prostu boli.
ale sa inne ciekawe opcje wiec nie ma co sie rozczulac. nie jedna opona to inna.
takze tak opona schodzi w oczach i nie bolaloby to tak gdyby jeszcze nie byla tak droga. a przez to ze jest chorendlnie droga tak szybkie zuzycie po prostu boli.
ale sa inne ciekawe opcje wiec nie ma co sie rozczulac. nie jedna opona to inna.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Ciekawe, u mnie tak wygląda SC7 po 7-8 tysiącach km w tym jednej wizycie na torze w Łodzi.Danillo pisze: ↑25 kwie 2024, 19:33Nie znam całej historii, wpadła mi na fb i już nie znajdę. Zużycie podobne do Potenza Sport, która płynie na torze i znika w oczach.
W Cup2 czuje, ze ścianka boczna jest nieco twardsza niż w A6 ale daleko jej do twardych opon. Pojadę na SPA, Ring i alpejskie winkle i wtedy mogę cos wiecej napisać. Widzę, ze teraz staniały i 215/45 za 740 zł można kupić. Może to przez wiosnę, która nie chce sie rozpocząć.
W mojej ocenie zauważalnie gorzej klei na zimno na mokrym niż potenza sport którą mam na innym aucie (ale w podobnym rozmiarze).
- Załączniki
-
- IMG_9520.jpeg (3.03 MiB) Przejrzano 361 razy
- Żółwik
- Donator
- Posty: 421
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Satsuki
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Ostatnie pytanie: Nankang CR-S czy Yokohama AD09? Te drugie można ściągnąć w 195/50 z Francji, cenowo wychodzi mniej więcej to samo. Które będą cichsze i bardziej żywotne na drodze, bo z tego co czytam na torze czy winklach powinno być podobnie?
Tylko że z tego co piszą, AD09 w 195/50 i 205/50 zdaje się że nie mają homologacji drogowej Da się to gdzieś zweryfikować bo wolałbym nie mieć niespodzianki w razie jakiejś kolizji...
https://pneu-shop.fr/fr/product/2/pneus ... =undefined
Tylko że z tego co piszą, AD09 w 195/50 i 205/50 zdaje się że nie mają homologacji drogowej Da się to gdzieś zweryfikować bo wolałbym nie mieć niespodzianki w razie jakiejś kolizji...
https://pneu-shop.fr/fr/product/2/pneus ... =undefined
Póki co przejechałem raptem z 1000km w tym 100 torowych na Poznaniu.
Nie powiem nic odkrywczego ale ala plus na pewno, że szybko łapią temperaturę i są generalnie cywilizowane - to są normalne opony na codzień z okazjonalnym ścigankiem. Ścianka raczej z tych miękkich. Wyglądają petarda na feldze. Na minus to wypadają większe niż standardowe opony (ale to chyba każde semi) oraz że są głośne. Po Poznaniu dużo zużycia jakiegoś diametralnego nie widać (pilnowałem ciśnień i mam -2st przód - generalnie z tego co czytałem to semi yoko lubią większe kąty). Mam 255/40R17 na feldze 9J.
15" GT86 HKS SC | 13" NCFL2 | 19" ND2 | 18" 124 Spider | 17" ND1 |
No ta wersja h1 taka srednia na ulice. A w 17' brak mieszanki r3 srednio twardej. Ta bylaby znacznie lepsza.
Ja bym sie mocno zastanawial miedzy crs a ad09 i pewnie wybralbym crsa bo szybszy.
Ja bym sie mocno zastanawial miedzy crs a ad09 i pewnie wybralbym crsa bo szybszy.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Ale ja mam GT86.
15" GT86 HKS SC | 13" NCFL2 | 19" ND2 | 18" 124 Spider | 17" ND1 |
-
- Donator
- Posty: 2180
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Nie jeździłem żadną z nich ale z opisów i testów i opinii wychodzi mi, że CRS jest oponą torową nienagannie spisującą się na ulicy a AD09 dokładnie odwrotnie.
P.S. Teraz Patryk Mikiciuk jest twarzą Yokohamy. Ktoś go zna? Może by się upomniał żeby ściągnęli do PL miatowe rozmiary?
Pozdrawiam, Danillo