Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

23 mar 2018, 19:57

rumi89: Brałeś może pod uwagę Nankangi NS-2R? Sam szukam teraz opon do swoich 14"x6, chce coś co będzie wyglądać nieco bardziej klasycznie w mojej NA, niestety jeśli chodzi o 195 w 14" to wybór jest bardzo marny...Znalazłem jednak taki post z taką fotką, niby rozmiar 185/60/14, ale pewnie przez to iż ta opona to semi slick, czy tam UHP jest trochę szersza górą i wygląda całkiem fajnie na OEM feldze. Przypuszczam, że ścianka twarda, jak to w tego typu oponach:

http://www.mx5nutz.com/forum/index.php? ... &p=3968089

Obrazek

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 23 mar 2018, 20:08 przez Berger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

23 mar 2018, 20:03

Spójrz u mnie w temacie jak to wyglada w tym rozmiarze ;)
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

23 mar 2018, 20:10

tomasz01: O dzięki, kojarzyłem, że ktoś z forum je zakładał, tylko nie pamiętałem kto. Jeśli Enkei'e maja 7" to myslę, że na 6" będzie git, jak na zdjęciu wyżej.
rumi89
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:07
Model: NA
Wersja: 1.6 90KM
Lokalizacja: Kraków

24 mar 2018, 4:58

Berger pisze:rumi89: Brałeś może pod uwagę Nankangi NS-2R? Sam szukam teraz opon do swoich 14"x6, chce coś co będzie wyglądać nieco bardziej klasycznie w mojej NA, niestety jeśli chodzi o 195 w 14" to wybór jest bardzo marny...Znalazłem jednak taki post z taką fotką, niby rozmiar 185/60/14, ale pewnie przez to iż ta opona to semi slick, czy tam UHP jest trochę szersza górą i wygląda całkiem fajnie na OEM feldze. Przypuszczam, że ścianka twarda, jak to w tego typu oponach:

http://www.mx5nutz.com/forum/index.php? ... &p=3968089

Obrazek

Pozdrawiam!



No jeśli masz 6" fele to bez zastanowienia bym je brał czytając opinię tutejszych użytkowników. Na 7" u tomasz01 jest taki lekki naciąg i wydaje mi się, że opona nie ma tego retro wyglądu o którym piszesz i o który mi też w założeniu chodzi, ale faktycznie nic ciekawego w tym rozmiarze u nas do kupienia nie ma i pewnie przystanie na tej Nankang 185 60
Fly free for what we believe... RUMIata
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

24 mar 2018, 9:19

Powiedzcie mi taką rzecz, jak realnie wygląda jazda na semi slickach po mieście? Chce sobie kupić R888 ale boje się, że po miesiącu jazdy będę potrzebował nowego kompletu, w warunkach miejskich te opony też zużywają się w oczach czy po prostu nieco szybciej niż klasyczne cywilne?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

24 mar 2018, 10:59

Jazda na tej opinie na zakrętach jest bajeczna. Jeśli lubisz jeździć na granicy przyczepności nie wahaj się. Fakt zużywa się około trzy razy szybciej nic cywilne opony, jest głośna jakbyś pociągiem jechał tututu. Ale to nie ma znaczenia gdy pokonujesz pierwszy zakręt 90 stopni w mieście zamiast 30km/h 50km/h i zapominasz o jakichś wadach.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

25 mar 2018, 9:04

Moje przemyślenia na temat opony Nankang NS-2R z jazdy na Silesii.

Na tor opona ta w mieszance 180 nadaje się średnio. Strasznie pływa, piszczy jak głupia (ale to pewnie zasługa moich małych umiejętności) i subiektywnie nie trzyma jakoś rewelacyjnie.

Pewnie czester też się co nieco w tym temacie może wypowiedzieć.

Natomiast nadal twierdzę iż jest to świetna opona do jazdy na codzień.
Jedyny test jakiego nie zdołałem jeszcze przeprowadzić to jazda w bardzo dużym deszczu i stojącej wodzie.

PS. aaaa i jest dość/bardzo głośna ;)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

25 mar 2018, 9:23

Na tor polecali ta miekksza, tread 120 czyli trochę miekcej niż ferdek.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2018, 9:56

Chyba żartujesz z tą miękką?? Jeździłeś? Ns2r 180 płynie po 3 okrążeniu. Kompletnie sie nie nadaje na suchy ciepły tor. Ta opona może zrobić robotę na przesychający lub deszcz ale czasów dobrych nią nie wykręcisz. Ponadto po jednej sesji widziałem że pojawia się ząbkowanie, tzn krawędź bieżnika się odgrywała bo jest nie ukrywajmy dość wysoka.

Zdecydowanie NIE polecam w żadnej mieszance.

Na Daily opona idealna, nigdy nie miałem lepszej. Klei niesamowicie, zobaczymy jak będzie w lecie.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

25 mar 2018, 12:19

Nie, pozostałem wierny Fedkowi a jak uznam ze wykorzystałem jego cały potencjał pójdę w Cup2 :)
Pozdrawiam, Danillo
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2018, 13:03

A to prawda,ze nowy ferdek rsr-r nie ma homologacji?
Awatar użytkownika
quad
Posty: 45
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:47
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Oslo/Wrocław

26 mar 2018, 16:13

Przewertowałem temat i nie znalazłem nic dla siebie, może ktoś miał podobny problem i pomoże?

Pacjent to NBFL z felgami 16'. Obecnie mam używane lipne opony w rozmiarze 215/45 i ten rozmiar jest kłopotliwy - opon nie ma wiele i są drogie. Rainsporty w tym rozmiarze kosztują 350 zł od opony ;x Poza tym miałem je w poprzednim aucie i o ile kleją super, to przeszkadzały mi bardzo szybko ścierające się boki. Cała opona była dość miękka, więc szybko skończyły swój żywot.

Jeżdżę tylko cywilnie, ale wiadomo, że lubię sobie pocisnąć w zakrętach. Szukałem różnych opon na Oponeo i przyznam, że trochę przerażają mnie te ceny. Poprzednio miałem 195/50/15, więc była to bajka. Zastanawiam się nad jakimiś tańszymi oponami, ale nie za bardzo wiem, co jest warte uwagi. Nie chciałbym wtopić, auto kupiłem na nowych Kormoranach, ale były złe, dlatego trochę boję się tańszych opon. Z drugiej strony zastanawiam się, czy nie wrzucić tych Kormoranów na przód, a na tył kupić czegoś normalnego. Tylko to trochę słabe. :/

Mazda jest obniżona, stąd nic o wyższym profilu nie wejdzie. Pewnie pasować będzie też 205/50, ale i w tym rozmiarze ciężko mi coś znaleźć.

Znalazłem w przyzwoitej cenie opony Nexen N'Fera SU1, ale nie wiem, co o nich myśleć, ktoś może miał?
2015-2017 | NBFL 2001
2017-2021 | NBFL 2002
2021-teraz | NC 2009
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 mar 2018, 17:12

quad pisze:Przewertowałem temat i nie znalazłem nic dla siebie, może ktoś miał podobny problem i pomoże?

Pacjent to NBFL z felgami 16'. Obecnie mam używane lipne opony w rozmiarze 215/45 i ten rozmiar jest kłopotliwy - opon nie ma wiele i są drogie. Rainsporty w tym rozmiarze kosztują 350 zł od opony ;x Poza tym miałem je w poprzednim aucie i o ile kleją super, to przeszkadzały mi bardzo szybko ścierające się boki. Cała opona była dość miękka, więc szybko skończyły swój żywot.

Jeżdżę tylko cywilnie, ale wiadomo, że lubię sobie pocisnąć w zakrętach. Szukałem różnych opon na Oponeo i przyznam, że trochę przerażają mnie te ceny. Poprzednio miałem 195/50/15, więc była to bajka. Zastanawiam się nad jakimiś tańszymi oponami, ale nie za bardzo wiem, co jest warte uwagi. Nie chciałbym wtopić, auto kupiłem na nowych Kormoranach, ale były złe, dlatego trochę boję się tańszych opon. Z drugiej strony zastanawiam się, czy nie wrzucić tych Kormoranów na przód, a na tył kupić czegoś normalnego. Tylko to trochę słabe. :/

Mazda jest obniżona, stąd nic o wyższym profilu nie wejdzie. Pewnie pasować będzie też 205/50, ale i w tym rozmiarze ciężko mi coś znaleźć.

Znalazłem w przyzwoitej cenie opony Nexen N'Fera SU1, ale nie wiem, co o nich myśleć, ktoś może miał?


czemu masz taki dziwny rozmiar tej szesnastki? Standardowy w NBFL na 16 calowych felgach to 205/45. U mnie Rainsport w tym rozmiarze w wersji XL nie ma problemów ze scierającymi się bokami. Geometrię masz w porządku? Piszesz że masz glebę? Musiałeś korygować negatyw z tego powodu?

Załóżmy że pojdziesz w standardowy rozmiar 205/45 to cenowo najlepiej wypada właśnie rainsport i trochę tańszy hankook ventus prime.

Nexen IMO to taka sama budżetowa opona jak wszystkie inne, tle że z dobrym marketingiem i sporymi nakładami na reklamę. Jak musisz się bawic w chińskie gumy to Nankang ns2 jest w promocji za 200zeta - nie miałem styczności ale parę pozytywnych opinii sie przewinęło
Awatar użytkownika
quad
Posty: 45
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:47
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Oslo/Wrocław

26 mar 2018, 21:09

mutra pisze:
quad pisze:Przewertowałem temat i nie znalazłem nic dla siebie, może ktoś miał podobny problem i pomoże?

Pacjent to NBFL z felgami 16'. Obecnie mam używane lipne opony w rozmiarze 215/45 i ten rozmiar jest kłopotliwy - opon nie ma wiele i są drogie. Rainsporty w tym rozmiarze kosztują 350 zł od opony ;x Poza tym miałem je w poprzednim aucie i o ile kleją super, to przeszkadzały mi bardzo szybko ścierające się boki. Cała opona była dość miękka, więc szybko skończyły swój żywot.

Jeżdżę tylko cywilnie, ale wiadomo, że lubię sobie pocisnąć w zakrętach. Szukałem różnych opon na Oponeo i przyznam, że trochę przerażają mnie te ceny. Poprzednio miałem 195/50/15, więc była to bajka. Zastanawiam się nad jakimiś tańszymi oponami, ale nie za bardzo wiem, co jest warte uwagi. Nie chciałbym wtopić, auto kupiłem na nowych Kormoranach, ale były złe, dlatego trochę boję się tańszych opon. Z drugiej strony zastanawiam się, czy nie wrzucić tych Kormoranów na przód, a na tył kupić czegoś normalnego. Tylko to trochę słabe. :/

Mazda jest obniżona, stąd nic o wyższym profilu nie wejdzie. Pewnie pasować będzie też 205/50, ale i w tym rozmiarze ciężko mi coś znaleźć.

Znalazłem w przyzwoitej cenie opony Nexen N'Fera SU1, ale nie wiem, co o nich myśleć, ktoś może miał?


czemu masz taki dziwny rozmiar tej szesnastki? Standardowy w NBFL na 16 calowych felgach to 205/45. U mnie Rainsport w tym rozmiarze w wersji XL nie ma problemów ze scierającymi się bokami. Geometrię masz w porządku? Piszesz że masz glebę? Musiałeś korygować negatyw z tego powodu?

Załóżmy że pojdziesz w standardowy rozmiar 205/45 to cenowo najlepiej wypada właśnie rainsport i trochę tańszy hankook ventus prime.

Nexen IMO to taka sama budżetowa opona jak wszystkie inne, tle że z dobrym marketingiem i sporymi nakładami na reklamę. Jak musisz się bawic w chińskie gumy to Nankang ns2 jest w promocji za 200zeta - nie miałem styczności ale parę pozytywnych opinii sie przewinęło


Auto kupiłem z oponami w takim rozmiarze, więc nie wiem, skąd akurat taki. To samo z glebą, Mazda tak już stoi i szczerze mówiąc nie wiem, jak to wyglądało wcześniej. Jednak 205/45 też nie powinno chyba sprawić problemu, jedynie zrobi się lekki naciąg, dobrze to rozumiem? Obecnie wygląda to tak jak na foto.

Geometria jest w porządku, w poprzedniej też była, ale jednak te boki ścierało dość mocno. Tylko, że nie miałem wersji XL, czy to dużo zmienia?

Różnica cenowa pomiędzy Rainsport 3 w wersji XL a tymi chińczykami NS 2 jest spora. Doświadczenia z oponami nie mam, jak wygląda takie porównanie Kormoranów (wydaje mi się, że to był model Gamma B2), z których nie byłem zadowolony do tych Nankang? Pytam, bo trochę nie wiem, czego się spodziewać.
Załączniki
FullSizeRender 4.jpg
FullSizeRender 4.jpg (505.58 KiB) Przejrzano 1920 razy
2015-2017 | NBFL 2001
2017-2021 | NBFL 2002
2021-teraz | NC 2009
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

27 mar 2018, 10:11

Pacjent moje NA, waham się pomiędzy:
Hankook Ventus Prime3 K125 a Falken ZE 914
O hankooku było pisane ale o Falkenie nie widzę, ktoś miał styczność? Najlepiej w rozmiarze 195/50/15.
Ponadto o Hankooku słyszałem, że przy ostrzejszej jeździe lubi wyrwać klocki z bieżnika. Ktoś coś? :D
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 mar 2018, 10:27

quad pisze:Auto kupiłem z oponami w takim rozmiarze, więc nie wiem, skąd akurat taki. To samo z glebą, Mazda tak już stoi i szczerze mówiąc nie wiem, jak to wyglądało wcześniej. Jednak 205/45 też nie powinno chyba sprawić problemu, jedynie zrobi się lekki naciąg, dobrze to rozumiem? Obecnie wygląda to tak jak na foto.

Geometria jest w porządku, w poprzedniej też była, ale jednak te boki ścierało dość mocno. Tylko, że nie miałem wersji XL, czy to dużo zmienia?

Różnica cenowa pomiędzy Rainsport 3 w wersji XL a tymi chińczykami NS 2 jest spora. Doświadczenia z oponami nie mam, jak wygląda takie porównanie Kormoranów (wydaje mi się, że to był model Gamma B2), z których nie byłem zadowolony do tych Nankang? Pytam, bo trochę nie wiem, czego się spodziewać.


jakie parametry ma ta felga? Nie sądzę żeby był problem z założeniem na nia gumy 205/45. co do kormorana to duzo Ci nie podpowiem bo mało kto ma te opony w emixie. W internetach piszą że taki sobie na mokrym ale to tylko opinie z internetu więc sam rozumiesz ;).
Co do wersji xl rainsportów: nie jeździłem na zwykłych ale ludzie notorycznie mówią o miękkich bokach i kładzeniu sie opony w zakręcie - ja mam dokładnie odmienne odczucia.

kammich pisze:Pacjent moje NA, waham się pomiędzy:
Hankook Ventus Prime3 K125 a Falken ZE 914
O hankooku było pisane ale o Falkenie nie widzę, ktoś miał styczność? Najlepiej w rozmiarze 195/50/15.
Ponadto o Hankooku słyszałem, że przy ostrzejszej jeździe lubi wyrwać klocki z bieżnika. Ktoś coś? :D


jest kilka testów w necie gdzie ten falken wypada słabo przy hamowaniu na suchym, ale nie ma porządnego testu z pomiarami aquaplaningu czy przeciążeń w łuku. Także trochę taka zagadka
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 447
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

27 mar 2018, 11:08

To i ja dorzucę swoje 3 grosze - szukam opon na pojeżdżawki po torze, bez napinki. Coś co będzie w miarę kleić, nie popłynie po 2-3 kółkach jak cywilna opona, ale jednocześnie nie zamierzam bić się o ułamki sekund, więc myślałem o czymś tańszym, żeby nie było tak szkoda że pójdzie z dymem :P
Pacjent to FWD, ~1400kg, 320KM, preferowany rozmiar 245/40R18.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

27 mar 2018, 12:59

Najnowszy test opon letnich w AutoŚwiat: link.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 mar 2018, 13:04

heretic pisze:To i ja dorzucę swoje 3 grosze - szukam opon na pojeżdżawki po torze, bez napinki. Coś co będzie w miarę kleić, nie popłynie po 2-3 kółkach jak cywilna opona, ale jednocześnie nie zamierzam bić się o ułamki sekund, więc myślałem o czymś tańszym, żeby nie było tak szkoda że pójdzie z dymem :P
Pacjent to FWD, ~1400kg, 320KM, preferowany rozmiar 245/40R18.

viewtopic.php?f=26&t=12974&p=443974&hilit=extreme+vr2#p443974
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

27 mar 2018, 14:06

mutra pisze:
heretic pisze:To i ja dorzucę swoje 3 grosze - szukam opon na pojeżdżawki po torze, bez napinki. Coś co będzie w miarę kleić, nie popłynie po 2-3 kółkach jak cywilna opona, ale jednocześnie nie zamierzam bić się o ułamki sekund, więc myślałem o czymś tańszym, żeby nie było tak szkoda że pójdzie z dymem :P
Pacjent to FWD, ~1400kg, 320KM, preferowany rozmiar 245/40R18.

viewtopic.php?f=26&t=12974&p=443974&hilit=extreme+vr2#p443974

A ja bralbym to.
https://www.abmoto.pl/michelin-pilot-sp ... s3EALw_wcB
Spoko na deszczu i przy jeździe na codzien. Ciche, komfortowe i szybkie.
Co do testu auto światu czy raczej auto bilda to szkoda że nie zamieściłeś najważniejszego czyli czasów okrążenia na suchym tylko jakieś bzdety o zużyciu paliwa czy hałasie.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 447
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

27 mar 2018, 14:50

piwo pisze:
mutra pisze:
heretic pisze:To i ja dorzucę swoje 3 grosze - szukam opon na pojeżdżawki po torze, bez napinki. Coś co będzie w miarę kleić, nie popłynie po 2-3 kółkach jak cywilna opona, ale jednocześnie nie zamierzam bić się o ułamki sekund, więc myślałem o czymś tańszym, żeby nie było tak szkoda że pójdzie z dymem :P
Pacjent to FWD, ~1400kg, 320KM, preferowany rozmiar 245/40R18.

viewtopic.php?f=26&t=12974&p=443974&hilit=extreme+vr2#p443974

A ja bralbym to.
https://www.abmoto.pl/michelin-pilot-sp ... s3EALw_wcB
Spoko na deszczu i przy jeździe na codzien. Ciche, komfortowe i szybkie.
Co do testu auto światu czy raczej auto bilda to szkoda że nie zamieściłeś najważniejszego czyli czasów okrążenia na suchym tylko jakieś bzdety o zużyciu paliwa czy hałasie.

Do jazdy na co dzień mam oddzielny komplet kół.
Cup2 to jakby oczywisty wybór, zastanawiałem się czy jest coś wartego uwagi za mniej niż ok 3k za komplet ;)
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

27 mar 2018, 15:58

heretic pisze:To i ja dorzucę swoje 3 grosze - szukam opon na pojeżdżawki po torze, bez napinki. Coś co będzie w miarę kleić, nie popłynie po 2-3 kółkach jak cywilna opona, ale jednocześnie nie zamierzam bić się o ułamki sekund, więc myślałem o czymś tańszym, żeby nie było tak szkoda że pójdzie z dymem :P
Pacjent to FWD, ~1400kg, 320KM, preferowany rozmiar 245/40R18.


AD08R?
Moim zdaniem całkiem ok opona na tor...chyba, że szukasz coś w stylu Wastlake / Federal.
Obrazek
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

27 mar 2018, 19:16

Znalazłem w przyzwoitej cenie opony Nexen N'Fera SU1, ale nie wiem, co o nich myśleć, ktoś może miał?

Miałem takie opony w NCku, wrzucam zdjęcie żeby potwierdzić ;)
Przejechałem na nich pół europy i powiem tak.
Po pierwsze to nie są chińskie opony tylko "Made in Korea".
Po drugie są niesamowicie ciche.
Po trzecie mają miękką ściankę boczną pomimo wersji XL i raczej nie nadają się do szaleństw ale są bardzo komfortowe.
Po czwarte, na mokrym trzymały całkiem nieźle.
Po piąte są bardzo tanie tzn na granicy chińczyków i budżetowych opon europejskich i dlatego mogę je polecić. Ale do sportu się nie nadają.
Załączniki
nexensu1.jpg
nexensu1.jpg (811.77 KiB) Przejrzano 1809 razy
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 447
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

27 mar 2018, 19:18

Arvinski pisze:
heretic pisze:To i ja dorzucę swoje 3 grosze - szukam opon na pojeżdżawki po torze, bez napinki. Coś co będzie w miarę kleić, nie popłynie po 2-3 kółkach jak cywilna opona, ale jednocześnie nie zamierzam bić się o ułamki sekund, więc myślałem o czymś tańszym, żeby nie było tak szkoda że pójdzie z dymem :P
Pacjent to FWD, ~1400kg, 320KM, preferowany rozmiar 245/40R18.


AD08R?
Moim zdaniem całkiem ok opona na tor...chyba, że szukasz coś w stylu Wastlake / Federal.

Z opon na tor mam tylko doświadczenie z ad08, ad08r i cup2, nie mam pojęcia jak się spisują federale czy Westlake. Przy różnicy w cenie ok 300zł na komplecie ad08r vs cup2 wolałbym te drugie ;)
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

27 mar 2018, 22:15

Panowie a co byście doradzili do NC - 205/45/R17 na lato? Opony drogowe do jazdy na co dzień ale dające też akceptowalne możliwości na torze - klasa premium, do 550 zł/szt. Indeks prędkości W, wzmacniane XL.

Najbliżej mi do Continentala ContiSportContact 5 albo PremiumContact 6, na tych pierwszych jeździłem do tej pory, ale zrobiłem na nich tylko 2000km bo były już zużyte przy zakupie samochodu, Silesia je wymęczyła do końca :mrgreen: . Wszelkie slicki i półslicki odpadają.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

27 mar 2018, 22:31

Wrzuć 215/45 i w cenie 550/ sztuka masz polecane cup2
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

28 mar 2018, 8:44

pudel pisze:
Znalazłem w przyzwoitej cenie opony Nexen N'Fera SU1, ale nie wiem, co o nich myśleć, ktoś może miał?

Miałem takie opony w NCku, wrzucam zdjęcie żeby potwierdzić ;)
Przejechałem na nich pół europy i powiem tak.
Po pierwsze to nie są chińskie opony tylko "Made in Korea".
Po drugie są niesamowicie ciche.
Po trzecie mają miękką ściankę boczną pomimo wersji XL i raczej nie nadają się do szaleństw ale są bardzo komfortowe.
Po czwarte, na mokrym trzymały całkiem nieźle.
Po piąte są bardzo tanie tzn na granicy chińczyków i budżetowych opon europejskich i dlatego mogę je polecić. Ale do sportu się nie nadają.


Zaintrygowałeś mnie :) za jakiś czas będę zmieniał, a akurat potrzebuję coś cywilnego
Oznaczenie xl, oznacza że wzmacniane?
Jestem ciekawy jak to wlezie na moją felgę, bo ona oryginalnie chyba jest na 225, a czytam że ta jest wąska nawet jak na 215 :/

Myślałem jeszcze o toyo proxes, co sądzicie warto dokładać (opinie ma dobre, wzór też kozak)?
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

28 mar 2018, 17:21

Obstawiam, że mówisz o T1R.
Dla mnie te opony to wyrób stricte marketingowy.
Bieżnik wygląda na szybki, a fakt, że większość samochodów w Fast & Furious właśnie na tych oponach jeździła, spowodowało, że połowa Ameryki uznała te opony za najlepsze na świecie...

Niech wypowie się ktoś, kto ubiera swojego eMiX'a w cywilne opony, ale od czasu założenia na Miatę gum UHP nie jestem w stanie jeździć na tego typu produktach - nawet chwalone tutaj RE002 to dla mnie obuwie za miękkie.
Mazda ma tak cudowne właściwości jezdne, że szkoda im zakładać tanie i przeciętne kapcie.
Obrazek
marcin3jp
Posty: 104
Rejestracja: 26 cze 2012, 20:47
Lokalizacja: Warszawa

28 mar 2018, 17:43

Cześć wszystkim. Słyszał ktoś coś dobrego o oponach firmy Sava ? Może ktoś na takich jeździ ?
Ja tu tylko zaMIATAm

<(")
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

28 mar 2018, 19:53

Arvinski pisze:Obstawiam, że mówisz o T1R.
Dla mnie te opony to wyrób stricte marketingowy.
Bieżnik wygląda na szybki, a fakt, że większość samochodów w Fast & Furious właśnie na tych oponach jeździła, spowodowało, że połowa Ameryki uznała te opony za najlepsze na świecie...

Niech wypowie się ktoś, kto ubiera swojego eMiX'a w cywilne opony, ale od czasu założenia na Miatę gum UHP nie jestem w stanie jeździć na tego typu produktach - nawet chwalone tutaj RE002 to dla mnie obuwie za miękkie.
Mazda ma tak cudowne właściwości jezdne, że szkoda im zakładać tanie i przeciętne kapcie.


Te toyo sa takie sobie, drugi raz bym ich nie kupił... Dobrze dogrzane się sprawdzają, gorzej przy codziennej jeździe - często bywają zdradliwe.
ODPOWIEDZ