Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 mar 2018, 9:30

nie wydaje mi się żebys sie musiał zanadto przejmować. Rainsporty sie nie zuzywają nadmiernie przy normalnym uzytkowaniu (przynajmniej w emixie).
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1393
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

19 mar 2018, 9:31

Tu nie chodzi o moc a ciężar. Szerokość opon dobiera się do ciężaru auta.jedno większe hamowanie z 200 do zera i opony masz przegrzane.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Rockatansky
Donator
Donator
Posty: 1978
Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna

19 mar 2018, 10:02

Nie masz się czego obawiać fifkers.
W swoim daily miałem ponad 1700km i prawie 250 BHP w czterołapie.
Cywilna opona nijak się ma ze zużyciem do semi, czy jakiejkolwiek z przeznaczeniem na tor.
Mi 225/45/17 w zupełności wystarczało i nie było nigdy problemów.
Jeżdżę dość dynamicznie zarówno w mieście jak i poza.
Rockatansky

I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

19 mar 2018, 11:09

piwo pisze:Tu nie chodzi o moc a ciężar. Szerokość opon dobiera się do ciężaru auta.jedno większe hamowanie z 200 do zera i opony masz przegrzane.

No właśnie 200km/h widziałem na liczniku może 2x w życiu w NB zaraz po zrobieniu prawka ;) BMW ma mnie wygodnie wozić. Prędkość max myślę 160km/h i to rzadko. Robię za to trochę km (25-30tys rocznie) i nie chcę co sezon kupować nowych opon stąd obawa o miękką gumę w rainsporcie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 mar 2018, 11:39

Mam w oplu żony nowe rainsporty 3 225/45/17 jeżeli dobrze pamietam. Opel waży 1500 kg. Jestem zadowolony z zakupu. Zrobilismy na nich w ciągu 2 tygodni w wakacje prawie 3000 km po polsce w różnych warunkach. Zawsze było pewnie i bezpiecznie. Łącznie w sezonie pękło ok 10kkm.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 974
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

19 mar 2018, 17:29

Dopiero założone NS-2R. Wydaje się, że będzie ok. Czekam na suchy asfald i wysprawdzamy na naszych rondach... :D
Załączniki
IMG_20180312_084741.jpg
IMG_20180312_084741.jpg (1.02 MiB) Przejrzano 1779 razy
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

19 mar 2018, 17:46

Jedz teraz, zaskoczony będziesz jak kleją
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Mattia
Donator
Donator
Posty: 439
Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
Model: NA
Wersja: 1.8, daily, salon
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

20 mar 2018, 18:54

Takie pytanie: czy świeżo założone semi-slicki muszą - tak jak zaleca się w cywilnych oponach - pojeździć najpierw spokojnym stylem ok. 300-stu km, zanim zacznie się jeździć dynamicznie?
Nie wiem, czy na Silesię brać świeżo nałożone, czy przejechac na nich z domu na tor właśnie te 300 km, żeby się ułożyły, dokleiły, dotarły...
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 231
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

20 mar 2018, 19:00

Każda nowa guma wymaga "dotarcia".
Jednakowoż 300km wydaje się przesadą przy oponach uhp i semi slick
ISO9001
Posty: 44
Rejestracja: 25 paź 2017, 0:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2018, 9:45

Ktoś używał na mx-5 albo innym wozie Barumów Bravuris 3HM? Mam okazję kupić takie 195/50 R15 i jestem ciekaw jak się sprawują.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 mar 2018, 10:22

ISO9001 pisze:Ktoś używał na mx-5 albo innym wozie Barumów Bravuris 3HM? Mam okazję kupić takie 195/50 R15 i jestem ciekaw jak się sprawują.


mam takie tylko na r16 , zakładam jak jadę na tor/lotnisko - szybko zrywają przyzepność więc można potrenować technikę jazdy :mrgreen: . Jedziesz 50 na godzinę a przyczepność w zakręcie jak przy 120 :mrgreen:. Do jazdy na codzień są inne - dużo lepsze opony.
ISO9001
Posty: 44
Rejestracja: 25 paź 2017, 0:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2018, 10:30

No właśnie szukam czegoś na co dzień, a często omawianych tutaj semi-slicków nie chcę na razie próbować, raz że cena, a dwa, że chcę najpierw "wjeździć się" w auto :P To chyba jednak poszukam Rainsportów, bo polecane wszędzie i w rodzinie też dwa auta mają i dobrze trzymają :)
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3518
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

21 mar 2018, 10:31

Rainsport lub Rainexpert to będzie chyba najlepsza opcja.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 mar 2018, 11:13

ISO9001 pisze:No właśnie szukam czegoś na co dzień, a często omawianych tutaj semi-slicków nie chcę na razie próbować, raz że cena, a dwa, że chcę najpierw "wjeździć się" w auto :P To chyba jednak poszukam Rainsportów, bo polecane wszędzie i w rodzinie też dwa auta mają i dobrze trzymają :)

Ja normalnie jeżdże na rainsportach 3 i moge tylko polecić tę oponę. Ewentualnie jeżeli masz troche więcej kasy do wydania to contisport contact - lepsza trakcja na suchym ale troszkę gorsza odporność na aquaplaning
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

21 mar 2018, 12:51

ISO9001 pisze:No właśnie szukam czegoś na co dzień, a często omawianych tutaj semi-slicków nie chcę na razie próbować, raz że cena, a dwa, że chcę najpierw "wjeździć się" w auto :P To chyba jednak poszukam Rainsportów, bo polecane wszędzie i w rodzinie też dwa auta mają i dobrze trzymają :)

W zeszłym roku sporo jeździłem na "Hankook Ventus Prime3 K125" i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony prowadzeniem na tej oponie. Cicha, świetna na suchym i na mokrym. W sumie to miałem wrażenie że jeżdżę na jakiejś topowej oponie. Teraz patrzę na Twoj rozmiar i cenowo to tak jak Rainsporty które też znam i z których nie byłem zadowolony. Dokładnie to w ciepłe dni na suchym miałem wrażenie że opona jest jak z plasteliny i auto pływa a nie skręca.
rumi89
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:07
Model: NA
Wersja: 1.6 90KM
Lokalizacja: Kraków

21 mar 2018, 14:32

A Toyo T1-R lub CF2 zbiera jakieś pozytywne opinie wśród opon o twardych bokach i bez tragedii na mokrym?
Fly free for what we believe... RUMIata
Awatar użytkownika
Rockatansky
Donator
Donator
Posty: 1978
Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna

21 mar 2018, 15:54

rumi89 pisze:A Toyo T1-R lub CF2 zbiera jakieś pozytywne opinie wśród opon o twardych bokach i bez tragedii na mokrym?

T1R to dramat
Rockatansky

I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4585
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 mar 2018, 15:55

Chyba nie bardzo. O ile pamiętam t1r wrecz przoduje w kategorii "tragedia na mokrym"

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 mar 2018, 16:02

rumi89 pisze:A Toyo T1-R lub CF2 zbiera jakieś pozytywne opinie wśród opon o twardych bokach i bez tragedii na mokrym?

toyo t1-r jest podatna na aquaplaning
Awatar użytkownika
Aero50
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
Model: NA
Wersja: 90' 1.6
Lokalizacja: Kraków

21 mar 2018, 16:03

Ma ktoś jeszcze jakieś porównanie miedzy Rainsport3 a Prime3 K125 ? Chciałem Rainsporty, ale zniechęca mnie ich podobno słabe zachowanie na rozgrzanym asfalcie. Czy K125 jest pod tym względem lepsza, ponieważ liczę że częściej będę jeździł na rozgrzanym niż mokrym asfalcie.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 mar 2018, 16:35

Aero50 pisze:Ma ktoś jeszcze jakieś porównanie miedzy Rainsport3 a Prime3 K125 ? Chciałem Rainsporty, ale zniechęca mnie ich podobno słabe zachowanie na rozgrzanym asfalcie. Czy K125 jest pod tym względem lepsza, ponieważ liczę że częściej będę jeździł na rozgrzanym niż mokrym asfalcie.


rainsport nie ma problemu na rozgrzanym asfalcie przy normalnym użytkowaniu. Na ciepłym torze znika w oczach ale to co innego niż jazda drogowa ;)
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

21 mar 2018, 23:13

Aero50 pisze:Ma ktoś jeszcze jakieś porównanie miedzy Rainsport3 a Prime3 K125 ? Chciałem Rainsporty, ale zniechęca mnie ich podobno słabe zachowanie na rozgrzanym asfalcie. Czy K125 jest pod tym względem lepsza, ponieważ liczę że częściej będę jeździł na rozgrzanym niż mokrym asfalcie.

Znalazłem dwa testy, gdzie są porównywane dokładnie te dwie opony:
http://www.opontest.pl/letni-autobild-205-55-R16-brzdnadraha
http://www.opontest.pl/letni-autobild-205-55-R16
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1393
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

22 mar 2018, 5:00

jest tez test polskiego motoru:
http://colesa.ru/news/53747
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
rumi89
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:07
Model: NA
Wersja: 1.6 90KM
Lokalizacja: Kraków

22 mar 2018, 8:35

A jakieś opinie o Yokohama Blue Earth AE01?
Fly free for what we believe... RUMIata
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 mar 2018, 11:58

rumi89 pisze:A jakieś opinie o Yokohama Blue Earth AE01?

nie jeździłem nigdy ale na oponeo w Twoim rozmiarze jest 30 zł tańsza od Conti premium contact 5, więc raczej taki sobie deal.

W tym rozmiarze masz szeroki wybór i tak naprawdę dużo zalezy od budżetu: powyżej 200 zeta za sztuke masz świetną oponę do codziennej jazdy (conti premium contact) i starszą konstrukcyjnie ale ciągle doskonałą oponę "sportową" (michelin pilot sport 3)
poniżej 200 zeta masz uniroyal rainsport 3 który w standardowej wersji może sie kłaść w zakrętach ale jest nie do pobicia na mokrym i hankooka ventus prime 3 o którym wszyscy mają zadziwiająco dobre opinie (a ja osobiście wywaliłem je z daily bo nie byłem zadowolony z precyzji prowadzenia i skutecznosci hamowania)
Sporo tez zależy jak użytkujesz auto: jeżeli jeżdzisz na codzien to musisz mieć opone która dobrze sobie radzi na mokrym. Jezeli wyciągasz emixa tylko na weekendy to trakcja/hamowanie na mokrym będzie odrobine mniej istotne.
rumi89
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:07
Model: NA
Wersja: 1.6 90KM
Lokalizacja: Kraków

22 mar 2018, 14:21

mutra pisze:
rumi89 pisze:A jakieś opinie o Yokohama Blue Earth AE01?

nie jeździłem nigdy ale na oponeo w Twoim rozmiarze jest 30 zł tańsza od Conti premium contact 5, więc raczej taki sobie deal.

W tym rozmiarze masz szeroki wybór i tak naprawdę dużo zalezy od budżetu: powyżej 200 zeta za sztuke masz świetną oponę do codziennej jazdy (conti premium contact) i starszą konstrukcyjnie ale ciągle doskonałą oponę "sportową" (michelin pilot sport 3)
poniżej 200 zeta masz uniroyal rainsport 3 który w standardowej wersji może sie kłaść w zakrętach ale jest nie do pobicia na mokrym i hankooka ventus prime 3 o którym wszyscy mają zadziwiająco dobre opinie (a ja osobiście wywaliłem je z daily bo nie byłem zadowolony z precyzji prowadzenia i skutecznosci hamowania)
Sporo tez zależy jak użytkujesz auto: jeżeli jeżdzisz na codzien to musisz mieć opone która dobrze sobie radzi na mokrym. Jezeli wyciągasz emixa tylko na weekendy to trakcja/hamowanie na mokrym będzie odrobine mniej istotne.



Dzięki za wyczerpującą wypowiedź :senkju: ale chyba nie zgadzają nam się rozmiary bo ani Michelina ani Conti nie mogę znaleźć w rozmiarze jaki mnie interesuje :D

Jeśli chodzi o budżet to jest najmniej istotny tutaj. Zależy mi właśnie na rozmiarze 195/60 lub 195/55 R14, aby opona nie pływała oraz trzymała "jako tako" na mokrym bez przypadków aquaplaningu (nie użytkuję zbyt często swojej Miaty)

Co do ContiPremiumContact5

Cytat "tomasz01":
Nieeeee Conti Premium - do miaty są zdecydowanie za miękkie - kładą się niemiłosiernie. Co prawda są komfortowe i dają radę na mokrym ale to nie to :strach:
Fly free for what we believe... RUMIata
Awatar użytkownika
Chicago7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zielona Góra

23 mar 2018, 9:00

A macie jakieś namiary na sklep gdzie kupie rainsporty z dot'em 2018, wszwdzie gdzie szukam jest 2017. 15'195,50
1.6 nbfl
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 mar 2018, 9:19

rumi89 pisze:
mutra pisze:
rumi89 pisze:A jakieś opinie o Yokohama Blue Earth AE01?

nie jeździłem nigdy ale na oponeo w Twoim rozmiarze jest 30 zł tańsza od Conti premium contact 5, więc raczej taki sobie deal.

W tym rozmiarze masz szeroki wybór i tak naprawdę dużo zalezy od budżetu: powyżej 200 zeta za sztuke masz świetną oponę do codziennej jazdy (conti premium contact) i starszą konstrukcyjnie ale ciągle doskonałą oponę "sportową" (michelin pilot sport 3)
poniżej 200 zeta masz uniroyal rainsport 3 który w standardowej wersji może sie kłaść w zakrętach ale jest nie do pobicia na mokrym i hankooka ventus prime 3 o którym wszyscy mają zadziwiająco dobre opinie (a ja osobiście wywaliłem je z daily bo nie byłem zadowolony z precyzji prowadzenia i skutecznosci hamowania)
Sporo tez zależy jak użytkujesz auto: jeżeli jeżdzisz na codzien to musisz mieć opone która dobrze sobie radzi na mokrym. Jezeli wyciągasz emixa tylko na weekendy to trakcja/hamowanie na mokrym będzie odrobine mniej istotne.



Dzięki za wyczerpującą wypowiedź :senkju: ale chyba nie zgadzają nam się rozmiary bo ani Michelina ani Conti nie mogę znaleźć w rozmiarze jaki mnie interesuje :D

Jeśli chodzi o budżet to jest najmniej istotny tutaj. Zależy mi właśnie na rozmiarze 195/60 lub 195/55 R14, aby opona nie pływała oraz trzymała "jako tako" na mokrym bez przypadków aquaplaningu (nie użytkuję zbyt często swojej Miaty)

Co do ContiPremiumContact5

Cytat "tomasz01":
Nieeeee Conti Premium - do miaty są zdecydowanie za miękkie - kładą się niemiłosiernie. Co prawda są komfortowe i dają radę na mokrym ale to nie to :strach:



ups, sory zasugerowałem sie dyskusją kilka postów wyżej i myslałem ze ciągle mówimy o 195/50 r15. W twoim rozmiarze to faktycznie trochę kicha. Masz conti premium 2, rainexperta (który nie jest tak fajny IMO jak rainsport) jest jeszcze vredestein sporttrac5 - ma dobre opinie. Co do kładzenia sie conti premium to niestety to prawda ale podobnie bedzie chyba w większości przypadków opon typu daily z profilem 60
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 mar 2018, 10:38

[quote="rumi89"
Zależy mi właśnie na rozmiarze 195/60 lub 195/55 R14, aby opona nie pływała oraz trzymała "jako tako" na mokrym bez przypadków aquaplaningu (nie użytkuję zbyt często swojej Miaty)[/quote]
Czemu taki nietypowy rozmiar? Jeśli chcesz mięsnej opony to raczej idź w 205/50/15
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 785
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

23 mar 2018, 18:36

Fifkers pisze:
rumi89 pisze:Zależy mi właśnie na rozmiarze 195/60 lub 195/55 R14, aby opona nie pływała oraz trzymała "jako tako" na mokrym bez przypadków aquaplaningu (nie użytkuję zbyt często swojej Miaty)

Czemu taki nietypowy rozmiar? Jeśli chcesz mięsnej opony to raczej idź w 205/50/15

14 cali, a nie 15...
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
ODPOWIEDZ