Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Tu nie chodzi o moc a ciężar. Szerokość opon dobiera się do ciężaru auta.jedno większe hamowanie z 200 do zera i opony masz przegrzane.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Rockatansky
- Donator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
- Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna
Nie masz się czego obawiać fifkers.
W swoim daily miałem ponad 1700km i prawie 250 BHP w czterołapie.
Cywilna opona nijak się ma ze zużyciem do semi, czy jakiejkolwiek z przeznaczeniem na tor.
Mi 225/45/17 w zupełności wystarczało i nie było nigdy problemów.
Jeżdżę dość dynamicznie zarówno w mieście jak i poza.
W swoim daily miałem ponad 1700km i prawie 250 BHP w czterołapie.
Cywilna opona nijak się ma ze zużyciem do semi, czy jakiejkolwiek z przeznaczeniem na tor.
Mi 225/45/17 w zupełności wystarczało i nie było nigdy problemów.
Jeżdżę dość dynamicznie zarówno w mieście jak i poza.
Rockatansky
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
piwo pisze:Tu nie chodzi o moc a ciężar. Szerokość opon dobiera się do ciężaru auta.jedno większe hamowanie z 200 do zera i opony masz przegrzane.
No właśnie 200km/h widziałem na liczniku może 2x w życiu w NB zaraz po zrobieniu prawka BMW ma mnie wygodnie wozić. Prędkość max myślę 160km/h i to rzadko. Robię za to trochę km (25-30tys rocznie) i nie chcę co sezon kupować nowych opon stąd obawa o miękką gumę w rainsporcie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Mam w oplu żony nowe rainsporty 3 225/45/17 jeżeli dobrze pamietam. Opel waży 1500 kg. Jestem zadowolony z zakupu. Zrobilismy na nich w ciągu 2 tygodni w wakacje prawie 3000 km po polsce w różnych warunkach. Zawsze było pewnie i bezpiecznie. Łącznie w sezonie pękło ok 10kkm.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
- Liliputek
- Donator
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Dopiero założone NS-2R. Wydaje się, że będzie ok. Czekam na suchy asfald i wysprawdzamy na naszych rondach...
- Załączniki
-
- IMG_20180312_084741.jpg (1.02 MiB) Przejrzano 1779 razy
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Jedz teraz, zaskoczony będziesz jak kleją
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- Mattia
- Donator
- Posty: 439
- Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8, daily, salon
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Takie pytanie: czy świeżo założone semi-slicki muszą - tak jak zaleca się w cywilnych oponach - pojeździć najpierw spokojnym stylem ok. 300-stu km, zanim zacznie się jeździć dynamicznie?
Nie wiem, czy na Silesię brać świeżo nałożone, czy przejechac na nich z domu na tor właśnie te 300 km, żeby się ułożyły, dokleiły, dotarły...
Nie wiem, czy na Silesię brać świeżo nałożone, czy przejechac na nich z domu na tor właśnie te 300 km, żeby się ułożyły, dokleiły, dotarły...
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
ISO9001 pisze:Ktoś używał na mx-5 albo innym wozie Barumów Bravuris 3HM? Mam okazję kupić takie 195/50 R15 i jestem ciekaw jak się sprawują.
mam takie tylko na r16 , zakładam jak jadę na tor/lotnisko - szybko zrywają przyzepność więc można potrenować technikę jazdy . Jedziesz 50 na godzinę a przyczepność w zakręcie jak przy 120 . Do jazdy na codzień są inne - dużo lepsze opony.
No właśnie szukam czegoś na co dzień, a często omawianych tutaj semi-slicków nie chcę na razie próbować, raz że cena, a dwa, że chcę najpierw "wjeździć się" w auto To chyba jednak poszukam Rainsportów, bo polecane wszędzie i w rodzinie też dwa auta mają i dobrze trzymają
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
ISO9001 pisze:No właśnie szukam czegoś na co dzień, a często omawianych tutaj semi-slicków nie chcę na razie próbować, raz że cena, a dwa, że chcę najpierw "wjeździć się" w auto To chyba jednak poszukam Rainsportów, bo polecane wszędzie i w rodzinie też dwa auta mają i dobrze trzymają
Ja normalnie jeżdże na rainsportach 3 i moge tylko polecić tę oponę. Ewentualnie jeżeli masz troche więcej kasy do wydania to contisport contact - lepsza trakcja na suchym ale troszkę gorsza odporność na aquaplaning
ISO9001 pisze:No właśnie szukam czegoś na co dzień, a często omawianych tutaj semi-slicków nie chcę na razie próbować, raz że cena, a dwa, że chcę najpierw "wjeździć się" w auto To chyba jednak poszukam Rainsportów, bo polecane wszędzie i w rodzinie też dwa auta mają i dobrze trzymają
W zeszłym roku sporo jeździłem na "Hankook Ventus Prime3 K125" i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony prowadzeniem na tej oponie. Cicha, świetna na suchym i na mokrym. W sumie to miałem wrażenie że jeżdżę na jakiejś topowej oponie. Teraz patrzę na Twoj rozmiar i cenowo to tak jak Rainsporty które też znam i z których nie byłem zadowolony. Dokładnie to w ciepłe dni na suchym miałem wrażenie że opona jest jak z plasteliny i auto pływa a nie skręca.
- Rockatansky
- Donator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
- Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna
rumi89 pisze:A Toyo T1-R lub CF2 zbiera jakieś pozytywne opinie wśród opon o twardych bokach i bez tragedii na mokrym?
T1R to dramat
Rockatansky
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
- Alex
- Donator
- Posty: 4585
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Chyba nie bardzo. O ile pamiętam t1r wrecz przoduje w kategorii "tragedia na mokrym"
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Aero50
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
- Model: NA
- Wersja: 90' 1.6
- Lokalizacja: Kraków
Ma ktoś jeszcze jakieś porównanie miedzy Rainsport3 a Prime3 K125 ? Chciałem Rainsporty, ale zniechęca mnie ich podobno słabe zachowanie na rozgrzanym asfalcie. Czy K125 jest pod tym względem lepsza, ponieważ liczę że częściej będę jeździł na rozgrzanym niż mokrym asfalcie.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Aero50 pisze:Ma ktoś jeszcze jakieś porównanie miedzy Rainsport3 a Prime3 K125 ? Chciałem Rainsporty, ale zniechęca mnie ich podobno słabe zachowanie na rozgrzanym asfalcie. Czy K125 jest pod tym względem lepsza, ponieważ liczę że częściej będę jeździł na rozgrzanym niż mokrym asfalcie.
rainsport nie ma problemu na rozgrzanym asfalcie przy normalnym użytkowaniu. Na ciepłym torze znika w oczach ale to co innego niż jazda drogowa
Aero50 pisze:Ma ktoś jeszcze jakieś porównanie miedzy Rainsport3 a Prime3 K125 ? Chciałem Rainsporty, ale zniechęca mnie ich podobno słabe zachowanie na rozgrzanym asfalcie. Czy K125 jest pod tym względem lepsza, ponieważ liczę że częściej będę jeździł na rozgrzanym niż mokrym asfalcie.
Znalazłem dwa testy, gdzie są porównywane dokładnie te dwie opony:
http://www.opontest.pl/letni-autobild-205-55-R16-brzdnadraha
http://www.opontest.pl/letni-autobild-205-55-R16
jest tez test polskiego motoru:
http://colesa.ru/news/53747
http://colesa.ru/news/53747
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
rumi89 pisze:A jakieś opinie o Yokohama Blue Earth AE01?
nie jeździłem nigdy ale na oponeo w Twoim rozmiarze jest 30 zł tańsza od Conti premium contact 5, więc raczej taki sobie deal.
W tym rozmiarze masz szeroki wybór i tak naprawdę dużo zalezy od budżetu: powyżej 200 zeta za sztuke masz świetną oponę do codziennej jazdy (conti premium contact) i starszą konstrukcyjnie ale ciągle doskonałą oponę "sportową" (michelin pilot sport 3)
poniżej 200 zeta masz uniroyal rainsport 3 który w standardowej wersji może sie kłaść w zakrętach ale jest nie do pobicia na mokrym i hankooka ventus prime 3 o którym wszyscy mają zadziwiająco dobre opinie (a ja osobiście wywaliłem je z daily bo nie byłem zadowolony z precyzji prowadzenia i skutecznosci hamowania)
Sporo tez zależy jak użytkujesz auto: jeżeli jeżdzisz na codzien to musisz mieć opone która dobrze sobie radzi na mokrym. Jezeli wyciągasz emixa tylko na weekendy to trakcja/hamowanie na mokrym będzie odrobine mniej istotne.
-
- Donator
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sty 2015, 14:07
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90KM
- Lokalizacja: Kraków
mutra pisze:rumi89 pisze:A jakieś opinie o Yokohama Blue Earth AE01?
nie jeździłem nigdy ale na oponeo w Twoim rozmiarze jest 30 zł tańsza od Conti premium contact 5, więc raczej taki sobie deal.
W tym rozmiarze masz szeroki wybór i tak naprawdę dużo zalezy od budżetu: powyżej 200 zeta za sztuke masz świetną oponę do codziennej jazdy (conti premium contact) i starszą konstrukcyjnie ale ciągle doskonałą oponę "sportową" (michelin pilot sport 3)
poniżej 200 zeta masz uniroyal rainsport 3 który w standardowej wersji może sie kłaść w zakrętach ale jest nie do pobicia na mokrym i hankooka ventus prime 3 o którym wszyscy mają zadziwiająco dobre opinie (a ja osobiście wywaliłem je z daily bo nie byłem zadowolony z precyzji prowadzenia i skutecznosci hamowania)
Sporo tez zależy jak użytkujesz auto: jeżeli jeżdzisz na codzien to musisz mieć opone która dobrze sobie radzi na mokrym. Jezeli wyciągasz emixa tylko na weekendy to trakcja/hamowanie na mokrym będzie odrobine mniej istotne.
Dzięki za wyczerpującą wypowiedź ale chyba nie zgadzają nam się rozmiary bo ani Michelina ani Conti nie mogę znaleźć w rozmiarze jaki mnie interesuje
Jeśli chodzi o budżet to jest najmniej istotny tutaj. Zależy mi właśnie na rozmiarze 195/60 lub 195/55 R14, aby opona nie pływała oraz trzymała "jako tako" na mokrym bez przypadków aquaplaningu (nie użytkuję zbyt często swojej Miaty)
Co do ContiPremiumContact5
Cytat "tomasz01":
Nieeeee Conti Premium - do miaty są zdecydowanie za miękkie - kładą się niemiłosiernie. Co prawda są komfortowe i dają radę na mokrym ale to nie to
Fly free for what we believe... RUMIata
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
rumi89 pisze:mutra pisze:rumi89 pisze:A jakieś opinie o Yokohama Blue Earth AE01?
nie jeździłem nigdy ale na oponeo w Twoim rozmiarze jest 30 zł tańsza od Conti premium contact 5, więc raczej taki sobie deal.
W tym rozmiarze masz szeroki wybór i tak naprawdę dużo zalezy od budżetu: powyżej 200 zeta za sztuke masz świetną oponę do codziennej jazdy (conti premium contact) i starszą konstrukcyjnie ale ciągle doskonałą oponę "sportową" (michelin pilot sport 3)
poniżej 200 zeta masz uniroyal rainsport 3 który w standardowej wersji może sie kłaść w zakrętach ale jest nie do pobicia na mokrym i hankooka ventus prime 3 o którym wszyscy mają zadziwiająco dobre opinie (a ja osobiście wywaliłem je z daily bo nie byłem zadowolony z precyzji prowadzenia i skutecznosci hamowania)
Sporo tez zależy jak użytkujesz auto: jeżeli jeżdzisz na codzien to musisz mieć opone która dobrze sobie radzi na mokrym. Jezeli wyciągasz emixa tylko na weekendy to trakcja/hamowanie na mokrym będzie odrobine mniej istotne.
Dzięki za wyczerpującą wypowiedź ale chyba nie zgadzają nam się rozmiary bo ani Michelina ani Conti nie mogę znaleźć w rozmiarze jaki mnie interesuje
Jeśli chodzi o budżet to jest najmniej istotny tutaj. Zależy mi właśnie na rozmiarze 195/60 lub 195/55 R14, aby opona nie pływała oraz trzymała "jako tako" na mokrym bez przypadków aquaplaningu (nie użytkuję zbyt często swojej Miaty)
Co do ContiPremiumContact5
Cytat "tomasz01":
Nieeeee Conti Premium - do miaty są zdecydowanie za miękkie - kładą się niemiłosiernie. Co prawda są komfortowe i dają radę na mokrym ale to nie to
ups, sory zasugerowałem sie dyskusją kilka postów wyżej i myslałem ze ciągle mówimy o 195/50 r15. W twoim rozmiarze to faktycznie trochę kicha. Masz conti premium 2, rainexperta (który nie jest tak fajny IMO jak rainsport) jest jeszcze vredestein sporttrac5 - ma dobre opinie. Co do kładzenia sie conti premium to niestety to prawda ale podobnie bedzie chyba w większości przypadków opon typu daily z profilem 60
[quote="rumi89"
Zależy mi właśnie na rozmiarze 195/60 lub 195/55 R14, aby opona nie pływała oraz trzymała "jako tako" na mokrym bez przypadków aquaplaningu (nie użytkuję zbyt często swojej Miaty)[/quote]
Czemu taki nietypowy rozmiar? Jeśli chcesz mięsnej opony to raczej idź w 205/50/15
Zależy mi właśnie na rozmiarze 195/60 lub 195/55 R14, aby opona nie pływała oraz trzymała "jako tako" na mokrym bez przypadków aquaplaningu (nie użytkuję zbyt często swojej Miaty)[/quote]
Czemu taki nietypowy rozmiar? Jeśli chcesz mięsnej opony to raczej idź w 205/50/15
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Fifkers pisze:rumi89 pisze:Zależy mi właśnie na rozmiarze 195/60 lub 195/55 R14, aby opona nie pływała oraz trzymała "jako tako" na mokrym bez przypadków aquaplaningu (nie użytkuję zbyt często swojej Miaty)
Czemu taki nietypowy rozmiar? Jeśli chcesz mięsnej opony to raczej idź w 205/50/15
14 cali, a nie 15...
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB