Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bogo91
Posty: 7
Rejestracja: 28 gru 2016, 21:47
Model: NB

21 kwie 2017, 20:22

Już kilku informacji się dowiedziałem bo wcześniej szukałem w ciemno bo szukam to do samochodu kolegi .
Chce on sobie kupić niklowane na pewno felgi (to poszukam w temacie albo tam napisze) i opony zapewne 195/40(45)/16 bo obawia się czy 205/45 / 17 nie będą za dużo wystawać.

Odcinki raczej krótkie większość po mieście (większość dobry asfalt ale jest pare ulic gdzie jednak asfalt nie jest najlepszy) powiedzmy do max 50 km jednorazowo i prędkości powiedzmy średnio to pewnie jakieś 60km/h.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

22 kwie 2017, 16:49

czyli juz dwie fajne opony czyli sport contacty ci odpadaja.
ogolnie w 16 calach jest slaby dostep do dobrych opon. zazwyczaj jakies tanie opony sie tylko sprzedaje. z dobrymi bedzie ciezko.
ad08r to sredni pomysl na miasto. to fajna opona na szybkie zakrety czyli taka trase :
http://wyjazdologia.pl/dalej/szosa-tran ... ch-metrow/
ale nie miasto.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
bogo91
Posty: 7
Rejestracja: 28 gru 2016, 21:47
Model: NB

22 kwie 2017, 18:06

To w takim razie chyba lepiej wybrać 17 i wybrać któraś z Continental ewentualnie Hankook

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

23 kwie 2017, 17:51

A tak z innej beczki, jakiego zużycia się spodziewać na mieście przy takich R1R albo AD08R? Słyszałem, że wytrzymują ok 10k km. Wiadomo, na bezpieczeństwie sie nie oszczędza, ale kupowanie kompletu opon co pół roku za ponad 2k to trochę hardcore :/
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

23 kwie 2017, 19:48

Ad08r mają 8mm bieżnika i nie jest jakiś super miękki. Starczy na dużo dłużej w mieście niż 10tys. Z r1r może być trochę gorzej
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
ozon
Posty: 38
Rejestracja: 10 lis 2014, 8:12
Model: NC
Lokalizacja: Wa-wa

24 kwie 2017, 7:47

Sam staram się wymieniać opony raz na 3 lub maksymalnie 4 lata. No i w tym roku zbliża się kolejny 4 letni cykl. Widać to zresztą bo bieżnikach opon letnich. Może i przegląd bym przeszedł, ale bardziej chodzi mi o bezpieczeństwo i dobrą pryczepność, bo ta już kilka razy uratowała mi skórę przed światłami i niezłym dzwonem. Tym bardziej teraz, gdy praktycznie jezdnia jest cały czas w jakimś stopniu wilgotna, a więc też śliska. Wrzucam jeszcze nieoficjalny ranking najchętniej wybieranych opon letnich w 17 roku w rozmiarze 205/55 R16 - odnośnik do porównania.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2017, 5:36 przez ozon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 151
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NA
Wersja: Miata 93'
Lokalizacja: Wrocław

25 kwie 2017, 20:10

Panowie szybkie pytanie - NA - mam 195/55/15 na feldze 7j, brać to samo czy 195/50 albo 205/50?
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

26 kwie 2017, 20:35

Dewuer bierz 195/50

a teraz moje pytanie potrzebuje wybrac dzis opony do mojego nowego daily cara i juz mnie glowa boli
rozmiar 225/40r18 nie drozsze niz 4 stowy

na czy mi zalezy to
:arrow: zeby sie szybko nie zużywały
:arrow: zeby sie nie kładły na łukach
:arrow: i nie były glosne

Panowie pomóżcie bo sprawa pilna :!:

cos z tych ?
-Falken fk453
-Goodyear Asymmetric 3
-Yokohama Advan v105
-Nokian zLine
White NA BP'95
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 151
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NA
Wersja: Miata 93'
Lokalizacja: Wrocław

26 kwie 2017, 22:14

ubek pisze:Dewuer bierz 195/50



Dzięki, wziąłem właśnie ten rozmiar sugerując się tym, że średnica koła jest wtedy najbardziej zbliżona do oryginału. Oby przy setupie koza suspension nie wyglądało to gorzej niz teraz :bang:
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
wujek1910
Posty: 11
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:15
Model: NB FL
Wersja: Trilogy
Lokalizacja: Łódź

03 maja 2017, 13:50

Witam. Czy ktoś z Was jeździ swoim autem na tych oponach? Potrzebuje do swojej Miaty 195/50 r 15. Jazda raczej spokojna, ale zależy mi na oponie która w w razie potrzeby będzie pozwalała na dynamiczna jazdę. Obecnie mam 8 letnie uniroyale po poprzednim właścicielu które są w kiepskiej formie. Poniżej moje typy:
Goodyear Performance,
Dunlop Sport Bluresponse,
Hankook Ventus Prime3 K125.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie :)
Awatar użytkownika
AdrianBo
Posty: 19
Rejestracja: 09 lip 2016, 9:56
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Krk

15 maja 2017, 20:00

Panowie potrzebuje podpowiedzi.

Pacjent NCek 2.5l ~170KM na seryjnej feldze 17" (205/45/17) - auto używam jako daily + będzie z 6-10x w roku na trackdayach głównie Kielce lub imprezy gdzie wymogiem jest opona homologowana. Rozważam również MMC :)
Mam dylemat co do wyboru opon, mój typ jako opona daily Nokian zLine jako opona daily, ale "trackdayowa" Yoko AD08R - nie wiem czy jest sens kupic Yoko na te klika razy na torze, a co wiekszy deszcz zastanawiać się, czy wylecę na tym zakręcie ;)
Drugi dylemat to rozmiar, czy nie lepiej wybrać 215/45/17?

Na dziś mój typ to 215 zLine.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 maja 2017, 20:29

wujek1910 pisze:Witam. Czy ktoś z Was jeździ swoim autem na tych oponach? Potrzebuje do swojej Miaty 195/50 r 15. Jazda raczej spokojna, ale zależy mi na oponie która w w razie potrzeby będzie pozwalała na dynamiczna jazdę.

rozwaz Hankooki V12 evo 205/50R15, jest ich obecnie masa na Allegrosz w smiesznej cenie 508zl/kpl z wysylka. Pare osob w EL juz je ma ;) (davcio, crazydunky)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
booschie
Posty: 300
Rejestracja: 22 mar 2016, 15:15
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

15 maja 2017, 20:35

wujek1910 pisze:Goodyear Performance,

Rozumiem, że chodzi o Goodyear Efficientgrip Performance. Jeśli tak, to to moje aktualne na miasto, ale zaliczyłem tez w nich MC Silesia. Miękkie ścianki boczne, dobrze amortyzują drgania, ale nie skręcają od razu. Ciche. Mam wersję z rantem ochronnym. Raz je kocham, a raz mam ich dość. Aktualnie kocham ;)
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
Awatar użytkownika
galwani
Posty: 208
Rejestracja: 23 kwie 2016, 20:46
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

18 maja 2017, 7:17

Pomożecie?
Taką mam ofertę zaproponowaną przez firmę wulkanizacyjną, zastanawiam się co z tego najlepsze.. Barumy odrzucam 'bo tak ;P' ... a co z pozostałych 3 najlepiej się sprawdzi? Oczywiście zależy mi na tym by 'trzymało' - nie zamierzam upalać ani kręcić bączków więc ma się kleić, jazda raczej po mieście (ale często z wysokimi prędkościami) w trasie rzadko bardzo... a nawet jeśli to raptem 80km na działkę ;)

 

Opona rozmiar  
Indeks prędkości  
Sezon  
Cena netto za szt.
Barum 195/50R15 BRAVURIS 3HM V-240 Lato 175,00 zł
Uniroyal 195/50R15 RAINSPORT 3 V-240 Lato 185,00 zł
Nokian  195/50 R15 Lono H-210 Lato 220,00 zł
Continental 195/50R15 CONTIPREMIUMCONTACT 5 V-240 Lato 240,00 zł
Czarna Miata na Facebooku
Czarna Miata na forum

Obrazek
piorę tapicerki samochodowe, meblowe, dywany, wykładziny, czyszcze tapicerki skórzane, i takie tam... :-)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 maja 2017, 8:22

JeżEli myślisz o uniroyalu to wybierz wersję xl z twardszą ścianką. Mam i sobie chwalę - troszkę głosne ale super na mokrym. Jeżeli nie uniroyalu to ja bym wziął cOntinentale - mam w daily i są super.
Awatar użytkownika
galwani
Posty: 208
Rejestracja: 23 kwie 2016, 20:46
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

18 maja 2017, 8:48

co znaczy 'troszkę głośne' ?:) bo w naszej sytuacji (jazda bez dachu) to co mi nie przeszkadza w zamkniętym fordzie może mnie doprowadzić do pasji w otwartej mx-5 ;P
Czarna Miata na Facebooku
Czarna Miata na forum

Obrazek
piorę tapicerki samochodowe, meblowe, dywany, wykładziny, czyszcze tapicerki skórzane, i takie tam... :-)
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2189
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

18 maja 2017, 8:59

Pomyśl o jeździe z zamkniętym dachem, gdzie odgłosy z tylnich kół są przenoszone do kabiny :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
wujek1910
Posty: 11
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:15
Model: NB FL
Wersja: Trilogy
Lokalizacja: Łódź

18 maja 2017, 17:43

Od tygodnia jeżdżę na nowych oponach, wybrałem Hankook Ventus Prime3 k125. Generalnie jestem bardzo zadowolony. Znacząco poprawił się komfort jazdy, nie słyszę już szumów toczenia tylko dźwięk Cobalta :D Przy okazji zrobiłem też geometrię bo nie do końca byłem zadowolony z tego, jak auto się prowadzi. Teraz jest bajka, aż się nie chce wysiadać. Auto jest dużo bardziej stabilne i daje dużo więcej frajdy z jazdy. Nareszcie poznałem smak prawdziwego Mx-a. Dziękuję za podpowiedzi.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2017, 12:02

Witaj,
ja swoją Kocicę wyposażyłem w opony Yokohama Advan Neova Ad08r. Nie wiem jakim dysponujesz budżetem, aczkolwiek myślę że na felgi 15" to nie będzie jakiś cenowy szok. Mi zależało przede wszystkim na przyczepności do suchej nawierzchni, chociaż na wodzie dają radę ;) Jeżeli jesteś fanką szybszego pokonywania zakrętów bierz w ciemno. Pamiętaj jednak że są dość chałaśliwe i paliwożerne. Te wszystkie niedogodności kompensuje jednak ich wizualna strona ;)

Pozdrawiam
R
:winner:
Załączniki
DSC_0417.JPG
Awatar użytkownika
GTwice
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów

20 maja 2017, 15:13

Pacjent: NCFL, seryjna felga 17" (7J jak mniemam). Szukam opon daily, dobrych na każde warunki - po równo miasto i trasa, okazyjnie winkle. Na pewno przejdę na 215/45 ze względu na wybór i cenę, rozważam nawet 225/45 - podają to jako maksymalny rozmiar na felgę 7 cali, ale spotkałem się z opiniami że to jednak za szeroko, ścianka się ugina itp. Ktoś ma doświadczenia z takim setupem? Plus jest taki że mam dwa komplety w takim rozmiarze (zima/lato) w obecnym BMW, więc mógłbym sobie zatrzymać.
A jeśli chodzi o modele, moje typy po przejrzeniu X ostatnich stron wątku i internetów (najniższe ceny za komplet 215/45R17 z allegro, z przesyłką):
- Continental ContiSportContact 5 - 1710 PLN
- Dunlop SP Sport Maxx RT2 - 1590 PLN
- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 - 1580 PLN
- Hankook Ventus V12 evo2 - 1270 PLN

Continentale najczęściej przewijają się w temacie, Dunlopy mam w BMW i chwalę, Goodyear zbiera rewelacyjne opinie w necie. A porównywał ktoś tą trójkę z Hankookami? Może nie warto dopłacać?
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

20 maja 2017, 21:25

GTwice pisze:- Dunlop SP Sport Maxx RT2 - 1590 PLN


Te akurat odradzam w tym rozmiarze, miałem u siebie, ścianka jest miękka i auto buja się przy zmianach kierunku. Było to bardzo wyczuwalne i nieprzyjemne. Do tego jakoś dziwacznie i się zużywała i pojawiły się na kołach wibracje (wyważonych) pomimo że miały ok 50% mięsa. Wymiana na RSRy rozwiązała wszystkie problemy.
Co do opony 225/45 to na seryjnych sprężynach pewnie wejdzie ale już na obniżonym zawiasie będzie przycierać (jeszcze kwestia jaka felga) ale sprawdzone empirycznie.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

21 maja 2017, 19:48

moze to zainteresuje:
http://colesa.ru/news/53992

cywilna opona sport contact 6 z tego testu
http://colesa.ru/news/53380
Obrazek

w porownaniu z:
Dunlop Sport Maxx Race
Michelin Pilot Sport Cup 2
Pirelli PZero Trofeo R
Toyo Proxes R888R
Yokohama ADVAN Neova AD08 R


srednia predkosc na torze suchym:
Obrazek

hamowanie na suchym:
Obrazek

hamwoanie na mokrym:
Obrazek

srednia predkosc na mokrym torze
Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 maja 2017, 20:15 przez piwo, łącznie zmieniany 6 razy.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2017, 19:51

AD08R ma twardą ściankę?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

21 maja 2017, 20:02

ad08r ma twarda scianke. bardzo przyjemna. z drugiej strony sport cup 2 225/45r17 kosztuje 580zl a 215/45r17 kosztuje jeszcze mniej (560zl) wiec dla mnie sens wolniejszej na suchym i mokrym ad08r jest sredni.
zaleta ad08r w stosunku do sport cupow 2 jest lepsze wyczucie na drodze bo ma twardszy bok. wada ze jedna sztuka jest 2 kg ciezsza .
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

22 maja 2017, 19:12

Piwo,
Rozpatrujesz te opony, jako opony na tor?
Co sądzisz na temat extreme albo race gc?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

22 maja 2017, 19:16

rozpatruje opone jako do wszytskiego. jakbym rozpatrywal tylko na tor to bym mowil tylko o slikach. a tu mowa o oponach na codzien do szybkiej jazdy po zakretach. dobry semi jak sport cup 2 czy trofeo r sa bardzo dobre na suchym i znosne na mokrym. sporo osob jezdzi na ad08r na codzien i nei narzeka. a te dwie poeirwsze na mokrym sa jeszcze lepsze. coz sport cup2 na pierwszy montaz ida do meganki rs, focusa rs, leona cupry, carrery i wielu innych aut o ktorych juz nie pamietam. jakby nie dalo sie jezdzic na tej oponie to producenci by jej nie wrzucali na pierwszy montaz. trofeo za to idzie na peirwszy montaz do alfy 4c czy ferrari. cywilne opony sa fajne bo sa komfortowe ciche i maja niskie opory toczenia przez co malo pala. tyle tylko ze niskie opory toczenia to niska przyczepnosc bo guma nie klei sie do asfaltu. wiec to totalnie sprzeczne z tym czego sie oczekuje od opony ze ma maksymalnie dobrze trzymac na zakrecie. sa kompromisy roznego rodzaju ale po co w nie brac. zreszta kazdy jest inny. kazdy wybierze co mu pasuje. no i fajnie :)
co mysle o vr2? i race gc? mam tylko info z drugiej reki od Jacka z rx8 kompresor. tego samego dnia porownywal czasy majac race gc vr2 i sport cup 2.
porownanie z toru pszczółki
auto rx8 360km rwd. z tylu za kazdym razem vr2 mieszanka r7
gdy z przodu byly vr2 r7 (nowy):
47.49
46.14
44.30
45.11
44.55
45.02
44.99
46.33
47.34
46.41
44.24
44.61
45.15
46.40
44.36
44.37
44.42

gdy na przodzie byly race gc (nowy) i trochę mniejsza moc(awaria doładowania, Jacek ocenia ze mogla zabierac do max 1,5s, wrazenia - duza podsterownosc):
49.24
47.99
47.00
47.47
47.13

a na koncu sport cup 2 (uzywany):
46.12
44.22 najszybszy czas dnia po dwoch kolkach jazdy na nich :)
44.60



jak widac vr2 daja rade :)
Ostatnio zmieniony 22 maja 2017, 19:27 przez piwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

22 maja 2017, 19:22

Ja jestem ciekawy tych Michelin pilot sport 4s.
Celebryci byli nimi zachwyceni.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

22 maja 2017, 19:32

4s jest takim slabszym bratem sport cup 2. to nastepca super sporta.
kolejna sprawa ze dostepna opona od 19 cali w gore? zachecajace? :)
stare pilot super sport wygladalo tak:
Obrazek

a testy pilot 4s to np tutaj:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/wyniki- ... -4s/jj823q
Obrazek

pewnie fajna oponka na poziomie sport contact 6. ciekaw jestem tez porownania do nowych pirelli pzero cors ktore wyszly w tym roku. na razie zero ich testow.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

23 maja 2017, 7:30

I tak przy takim marketingu nie spodziewałem się atrakcyjnej ceny.
Jak na razie moimi faworytami na kolejne opony są:
Extreme vr2, tylko nie wiem która mieszanka?
West Lake Sport RS

Podczas jazdy torowej szybciej zużywa mi się zewnętrzny bieżnik.
Geometrię mam ustawioną wg zalecanej na tor, więc może jeżdżę na zbyt niskim ciśnieniu 1,8 - 2,0 po zjeździe na rozgrzanej oponie (federal rs-r)?
Plusem federala jest symetryczny bieżnik, więc sobię zamienię opony, jednak to leczenie objawów a nie przyczyny, poza tym naczytałem się o pękających bieżnikach i czas na coś nowego :)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2017, 7:34

Federal tak ma... borykalem się z tym i u mnie pomogły dwie rzeczy, zmiana kąta wyprzedzenia zwrotnicy i jazda na wyższym ciśnieniu (2,2 bara).
Patrzyłem na termowizji i przy niższym u mnie zewnętrzna strona była znacznie cieplejsza.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
ODPOWIEDZ