Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

22 lut 2015, 20:09

Tomai pisze:
wwd pisze:Dodam od siebie tylko to że ( z własnego doświadczenia) 10 stopni to jest po prostu zimno i mało która opona letnia będzie super trzymała w tej temperaturze.


Proszę Tomai , nie pisz takich rzeczy ,bo jeszcze ktoś to na poważnie weźmie ... ;)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

22 lut 2015, 20:29

remik pisze:
Tomai pisze:
wwd pisze:Dodam od siebie tylko to że ( z własnego doświadczenia) 10 stopni to jest po prostu zimno i mało która opona letnia będzie super trzymała w tej temperaturze.


Proszę Tomai , nie pisz takich rzeczy ,bo jeszcze ktoś to na poważnie weźmie ... ;)


I słusznie, niech weźmie. Przypomnę tylko że zimówki są zalecane od temp 7 stopni. I nie powiesz mi że 10 stopni to jest super ciepło.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 lut 2015, 20:50

wwd pisze:Na początek witam wszystkich jako to mój pierwszy post, co prawda nie posiadam mazdy, ale ponieważ prześledziłem ten wątek i widzę że wypowiadają się użytkownicy którzy mają duże doświadczenie, dlatego postanowiłem poprosić o poradę.

Poprzednie opony z jakimi miałem do czynienia to Hancook VP K105 - dobrze trzymała na suchym, na mokrym średnio ale bardzo szybko wyząbkowała - może dlatego że nie zmieniałem ich miejscami, w każdym razie hałas był nieziemski... Druga to Turanza ER300 - na suchym rewelacja, na mokrym też nieźle ale po trzech latach już bardzo słabo. Nawet na suchym przy +10'C czuć było gorszą przyczepność. Też wyząbkowały chociaż zamieniałem je miejscami i starczyły na 30kkm.

Szukam opon w rozmiarze 205/55R16 do Golfa Plusa 1.6 które będą dobrze trzymać na suchym i mokrym. Prowadzę raczej spokojnie, ale jak się człowiek spieszy to czasem trzeba docisnąć i mieć dobrą kontrolę w zakrętach. W każdym razie bezpieczeństwo moje i rodziny przede wszystkim.
Rozważam zakup takich opon:
Continental Premium Contact 5
Dunlop Sp Sport Maxx RT
Uniroyale odrzuciłem - miękkie boki a w mojej okolicy dziurawe drogi....

Bardzo proszę o pomoc w wyborze.


Coś masz chyba nie halo z geometrią, skoro Ci tak wszystkie opony ząbkuje, ja bym to sprawdził.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2189
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

22 lut 2015, 20:56

Tomai pisze:I słusznie, niech weźmie. Przypomnę tylko że zimówki są zalecane od temp 7 stopni. I nie powiesz mi że 10 stopni to jest super ciepło.


Tak tylko gwoli ścisłości - przy średniej temp. dobowej 7 st. a to trochę co innego :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
wwd
Posty: 3
Rejestracja: 22 lut 2015, 13:51
Model: Inny

23 lut 2015, 6:54

Tomai pisze:
wwd pisze:Nawet na suchym przy +10'C czuć było gorszą przyczepność.


Hej ;) Dodam od siebie tylko to że ( z własnego doświadczenia) 10 stopni to jest po prostu zimno i mało która opona letnia będzie super trzymała w tej temperaturze.

Nie chodzi mi o to że przy +10 opony mają gorszą przyczepność ale konkretnie o moje ER300 po trzech latach użytkowania. Na początku nie było z tym problemów. No ale wiadomo - mniejszy bieżnik, guma twardnieje. No nieważne. Może czepiam się na siłę.

ree pisze:Coś masz chyba nie halo z geometrią, skoro Ci tak wszystkie opony ząbkuje, ja bym to sprawdził.


Po zużyciu Hancooków ustawiałem zbieżność i byłem na prostowaniu felg. Teraz przed założeniem nowych opon muszę wymienić tuleje na wahaczach i ponownie podjechać na geometrię.

Odnośnie opon które wymieniłem możecie coś podpowiedzieć? Conti, Dunlop a może coś innego?
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

23 lut 2015, 8:12

Dunlop - mam w subarynie i jak na razie jest oki
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
wwd
Posty: 3
Rejestracja: 22 lut 2015, 13:51
Model: Inny

23 lut 2015, 11:57

Konkretnie masz Maxx RT? Możesz powiedzieć coś więcej o oponie?
meblowy
Posty: 44
Rejestracja: 13 sty 2015, 20:58
Model: NB
Lokalizacja: Gdynia

11 mar 2015, 20:36

Warto dopłacać żeby przejsc z 195/50 na 205/50 w seryjnej nb1.8 ? Jest odczuwalna różnica ? Po torze nie smigam , więc nie walczę o ułamki sekund .
Awatar użytkownika
Rockatansky
Donator
Donator
Posty: 1979
Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna

12 mar 2015, 7:55

meblowy pisze:Warto dopłacać żeby przejsc z 195/50 na 205/50 w seryjnej nb1.8 ? Jest odczuwalna różnica ? Po torze nie smigam , więc nie walczę o ułamki sekund .


Moim zdaniem nie warto, zwłaszcza jeżeli masz zamiar założyć je na oem Enkei.
Rockatansky

I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

12 mar 2015, 11:23

Rockatansky pisze:
meblowy pisze:Warto dopłacać żeby przejsc z 195/50 na 205/50 w seryjnej nb1.8 ? Jest odczuwalna różnica ? Po torze nie smigam , więc nie walczę o ułamki sekund .


Moim zdaniem nie warto, zwłaszcza jeżeli masz zamiar założyć je na oem Enkei.
Szukam czegoś na tor pod Enkeie 15" (aktualnie nie mam żadnych letnich). W tym przypadku lepiej będzie wrzucić 205 niż 195?
meblowy
Posty: 44
Rejestracja: 13 sty 2015, 20:58
Model: NB
Lokalizacja: Gdynia

12 mar 2015, 16:44

A jest jakiś sens dać 195 na przód, 205 tył? Chciałbym poprawić trochę trakcję tylnej osi. Będę też robił geometrię, wiec pewnie tym też poprawie przyczepność tyłu.
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

12 mar 2015, 17:26

Hej spece,
Ktos mi wczoraj przebil opone dla frajdy i stoje przed wyborem nowych kapci. Aktualnie mam 205/45 r16 standartowY zawias, i oto tu rodzi sie moje pytanie, czy da rade przy r16 zejsc do 195/50? Nic nie obciera? ;)
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

12 mar 2015, 18:24

Nie odpowiem Ci, ale mam pytanie. Dlaczego takie chcesz założyć?
Edit
Jeśli ci pomoże, to na zimę mam185\60\15 i one są ciut większe od 205 45 16 i nic nie chaczy
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

12 mar 2015, 20:16

Chce zejsc z szerokości co by auto nabralo wigoru i latwiejsze o uslizg było ;), a grubosc zawsze pomoze w komforcie. Niestety nie mam pewnosci czy taki wymiar miesci sie bo jest spora roznica miedzy 92.25mm a 97.5mm, 5 centymetrow moze byc problematyczne ale wole sie upewnić, bo moj zawias to istna kozica górska i moze jednak sie pomiesci. Jezeli nie dostane info to kupie znowu 205/45.
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

12 mar 2015, 20:28

Jakie opony chcesz kupić? W sensie jakiej firmy?
Jeżeli to ci pomoże, mogę rano zmierzyć moje 185 60 15. Te przy standardowym zawiasie są ok.
Awatar użytkownika
Rockatansky
Donator
Donator
Posty: 1979
Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna

12 mar 2015, 20:33

nickesh pisze:Szukam czegoś na tor pod Enkeie 15" (aktualnie nie mam żadnych letnich). W tym przypadku lepiej będzie wrzucić 205 niż 195?

Moim zdaniem do latania po torze enkei jest zbyt wąski na 205, 195 to optimum.
Rockatansky

I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

15 mar 2015, 12:47

Mam pytanie, czy 205/50 r15 na 15x7 ET 10 , -35mm,będzie obcierać o nadkola?
Może ktoś ma doświadczenie z podobnym setupem?
Chcę osiągnąć mięsisty efekt na kole. Na 195/50 słabo to wygląda...
Aha i czy nowe opony od dystrybutora z DOTem na rok 2012 to są jeszcze coś warte?
Czy lepiej kupić z nowszym DOTem?
Cena zamiast 1200pln wynosi 880...warto?

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

15 mar 2015, 12:54

Ja bym tym dotem się nie przejmował
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

15 mar 2015, 12:58

ravestation pisze:Ja bym tym dotem się nie przejmował

Ale opony mają niby żywotność do 5-6 lat...

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2015, 13:03

Rafa pisze:
ravestation pisze:Ja bym tym dotem się nie przejmował

Ale opony mają niby żywotność do 5-6 lat...

Pozdr
Rafa


Ja też kupiłem nowe dwuletnie i nie mam zastrzeżeń.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

15 mar 2015, 13:15

Rafa, takie opony wejdą bez problemu.
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

18 mar 2015, 22:14

Wiosna i czas zakupu opon zbliża się nieubłaganie.
Moje stare semperity poszły w kibel, wiec trzeba wreszcie się zdecydować.
Ostatecznie wybiorę chyba hankook, tylko teraz pytanie: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5106720063 k115, czy http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5106720092 v12
Mowa o rozmiarze 205 45 16
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

19 mar 2015, 16:20

3 dni temu kupiłem hankooki, tylko że prime 2. W porownaniu z Kumho i Continentalami comfort 2(czy cos takiego), jest 2x ciszej, i żadnej różnicy na mokrym. Niby szmelc a klei dobrze, zobaczymy jak ze ścieraniem.
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

19 mar 2015, 16:52

Czyli to te, które ja nazwałem K115.
Czemu szmelc?
VW zakłada hankook na pierwszy montaż.
Ja się skłaniam ku tym drozszym
patryk_
Donator
Donator
Posty: 677
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:52
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

19 mar 2015, 19:35

Kia tez - mam ten szmelc w służbowym i opona jest dramatycznie słaba. Moze i ma niskie opory toczenia, ale boczna ścianka bardzo miękka, do tego w bardzo nieprzewidywalny sposób traci przyczepność...
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)

Focus ST (2017, :evil: family car)

Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)

Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

19 mar 2015, 20:04

Czyli nadal nie wiem nic.
Hankook słaby. Uniroyal miękka. Jak żyć panie premierze.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

20 mar 2015, 9:28

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

20 mar 2015, 9:45

Etam tez nie ma co przesadzac. Mazda wychodzac na rynek nie jeździła na turbo nowoczesnych technologiach, a na tym co bylo i jakos nikt nie narzekal a wrecz chwalil za grip, kontrole itp. Czesto dopowiadamy sobie, drugie tyle efektu co powinnismy.
Jezdzilem na gownie typu debica, i o ile tu roznice bylo czuc i strach w oczach mialem, to przy kumho, hankook czy continental sorry ale nie czuje zadnej. Moze amator ze mnie, tyle.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 mar 2015, 10:17

wwd pisze:Konkretnie masz Maxx RT? Możesz powiedzieć coś więcej o oponie?

Cześć mam sport maxx rt trzymają jak głupie mimo że jeszcze nie ma wysokich temperatur na wodzie jedzie pewnie w założonym kierunku, hamowanie również ok. W tej cenie w jakiej dorwalem 225/45r17 warto było ;)
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

01 kwie 2015, 17:38

No i kupiłem te Hankook k120.
Ale powiem szczerze, że jestem lekko zniesmaczony. Nie mogli ich wyrażyć. Potrzebowały nawet 80 gr. na koło. Nie wiem, czy wulkanizator, czy opony do doopy.
ODPOWIEDZ