Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
MiC pisze:dzisiaj przyszły opony RE002 dla jednego z forumowiczów:
za niedługo pewnie się pochwali jak wrażenia.
z pierwszych oględzin wydają się ok, fajna sztywna ścianka boczna...
więc zapowiada się przyzwoita uniwersalna guma na miasto
[url=http://c.wrzuta.pl/wi17999/1756c15e0003b4ee4fa8fcbd/re002a]Obrazek[/url]
[url=http://c.wrzuta.pl/wi12401/78261182000b6dff4fa8fcbf/re002b]Obrazek[/url]
[url=http://c.wrzuta.pl/wi17651/ad217b8a002a17ea4fa8fcbb/re002c]Obrazek[/url]
AAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!
Moje gumki przyszły! Lajf is bjutifull, oł jessssssss.
MiC - wielkie dzięki i do zobaczenia!
"Crede quod habes, et habes" / "Kto grubo idzie..."
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
- Lokalizacja: Wrocław
Hej
Pytanie o: Uniroyal Rainsport 2 195/50R15
Czy ktoś jeździ albo ma info jak sprawują się - do jazdy miejskiej - opony bez rantu ochronnego/wzmacniającego?
Chodzi mi o zachowanie na zakrętach, a nie "atakowanie" krawężników.
Wiem, że dobrze klei na mokrym i daje radę na suchym - pytanie czy nie za bardzo pływa na zakrętach.
Będą zakładane na serię - fele i zawias.
pozdro.
Pytanie o: Uniroyal Rainsport 2 195/50R15
Czy ktoś jeździ albo ma info jak sprawują się - do jazdy miejskiej - opony bez rantu ochronnego/wzmacniającego?
Chodzi mi o zachowanie na zakrętach, a nie "atakowanie" krawężników.
Wiem, że dobrze klei na mokrym i daje radę na suchym - pytanie czy nie za bardzo pływa na zakrętach.
Będą zakładane na serię - fele i zawias.
pozdro.
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Agent je miał swego czasu. Chwalił je sobie. Jeździłem z nim i naprawdę dawał radę
Tyle ze on w porównaniu do Twojego setupu miał jeszcze glebę i felgi 17" z rozmiarem jeśli dobrze pamiętam 205.
Niemniej jednak sam teraz się zastanawiałem czy wziąć właśnie Rainsporty 2 czy Parady Spec II. Padło na drugie.
Tyle ze on w porównaniu do Twojego setupu miał jeszcze glebę i felgi 17" z rozmiarem jeśli dobrze pamiętam 205.
Niemniej jednak sam teraz się zastanawiałem czy wziąć właśnie Rainsporty 2 czy Parady Spec II. Padło na drugie.
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
uniroyal miękka ścianka boczna, na to głównie narzekają klienci którzy jeżdżą dynamiczniej niż po bułki do sklepu Swordfish, daj znać jak pierwsze wrażenia z jazdy
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 07 cze 2009, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
Ja jeździłem na rainsportach 2, rozmiar dokładnie 195/50R15, miałem je na mojej poprzedniej NA z seryjnym zawiasem. Mi się podobała charakterystyka tych opon, rzeczywiście sztywność boczna była problemem (czuć było myszkowanie w szybszych zakrętach, czego nie było we wcześniejszych turanzach), natomiast bardzo przyjemnie się jeździło na co dzień - opona miękka, mniej uciążliwe były nieróności. Na torze natomiast bardzo szybko uległy podcięciu (dosłownie jedna pojeżdżawka na ułężu).
Chciałbym się jeszcze podzielić opinią na temat Pirelli PZero. Mam je w rozmiarze 195/45 r16 na mojej NB od ok. 2kkm. Powiem tak: rewelacja Powyżej 15 stopni na zewnątrz klei jak głupia. Jak się uda rozgrzać opony (kilka szybszych winkli, kilka dochamowań) to jest jak rollercoaster Tylko buja tą moją miatą jak balią na boki
Chciałbym się jeszcze podzielić opinią na temat Pirelli PZero. Mam je w rozmiarze 195/45 r16 na mojej NB od ok. 2kkm. Powiem tak: rewelacja Powyżej 15 stopni na zewnątrz klei jak głupia. Jak się uda rozgrzać opony (kilka szybszych winkli, kilka dochamowań) to jest jak rollercoaster Tylko buja tą moją miatą jak balią na boki
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Kraków
Sebastian-R pisze:Hej
Pytanie o: Uniroyal Rainsport 2 195/50R15
Czy ktoś jeździ albo ma info jak sprawują się - do jazdy miejskiej - opony bez rantu ochronnego/wzmacniającego?
Ja aktualnie jeżdżę na RainSportach2 z tym, że 205/45R16.
Tragicznie nie jest, aczkolwiek za dobrze też nie. Wg mnie to bardzo nierówna guma.
Gdy jest mokro i dużo wody jest super. Mam czasem wrażenie, że ABS włącza mi się
przy mokrej nawierzchni później niż gdy jest sucho i gorąco.
Wydaje mi się, że ta opona jest dość "niestabilna" jeśli chodzi o temperatury. Jak jest chłodno,
to jest całkiem fajnie, natomiast gdy jest gorąco i da się jej w kość, wtedy zaczyna niefajnie
się ślizgać i ogólnie pływać.
W zakrętach jest ok w momencie gdy wchodzimy w nie bardzo płynnie lub bardzo agresywnie. Jeżeli jedzie się dynamicznie, ale nie bardzo zdecydowanie i agresywnie, to przez chwilę przy wejściu w zakręt ma się wrażenie, że auto zaczyna wpadać w poślizg i... wtedy opona łapie. Bardzo tego nie lubię.
Oczywiście to moje subiektywne odczucia i mówimy o 16, nie o 15. Rozmiar sporo może w zachowaniu opony namieszać. No i z opiniami o oponach wiadomo jak jest. Co dla jednego super, dla drugiego jest słabe i odwrotnie. Dodatkowo przeważnie wszyscy porównują już zużyte opony z nowymi, które dopiero kupili, więc nie dziwi przewaga tych nowych
Żeby zrobić dobry test to by się przydało mieć kilka kompletów np. na torze i jeździć w powtarzalnych warunkach.
Aha, i RainSporty2 praktycznie nie piszczą, czego osobiście nie lubię.
MiC pisze:uniroyal miękka ścianka boczna, na to głównie narzekają klienci którzy jeżdżą dynamiczniej niż po bułki do sklepu Swordfish, daj znać jak pierwsze wrażenia z jazdy
Pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne ale to chyba oczywiste. Wyrażę swoją opinię, jak już trochę na nich pojeźdzę, także w różnych warunkach
"Crede quod habes, et habes" / "Kto grubo idzie..."
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
Kupiłem mazdę na 14 calowych felgach i oponach zimowych. Na dniach zamierzam kupić komplet opon i felgi. I stąd moje pytanie. Czy różnica między 15 a 16 calami jest bardzo odczuwalna ? Czytam wasze posty i widzę na zmianę te dwa rozmiary
Co do opon prawdopodobnie Turanzy.
Co do opon prawdopodobnie Turanzy.
Kojarzy ktoś jakieś opony z rantem ochronnym na felge w 195/50/15 ?
Wiem ze toyki T1R mają. Coś jeszcze sie znajdzie? Kumho ku31?
edit:
----------------
No dobra sam sobie odpowiem:)
Kupiłem właśnie Kumho ku31 - mają rant ochronny.
Nie zdążyłem ich jeszcze jakoś szczególnie przetestować. Jak trochę pojeżdzę to opisze wrażenia.
Wiem ze toyki T1R mają. Coś jeszcze sie znajdzie? Kumho ku31?
edit:
----------------
No dobra sam sobie odpowiem:)
Kupiłem właśnie Kumho ku31 - mają rant ochronny.
Nie zdążyłem ich jeszcze jakoś szczególnie przetestować. Jak trochę pojeżdzę to opisze wrażenia.
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
matpilch, w tym kierunku to żadna zbrodnia, w przeciwną stronę byłoby gorzej tak to będziesz miał po prostu niższy profil opony, więc teoretycznie może być twardziej, ale i lepiej w zakrętach ale i tak wszystko zależy od konstrukcji konkretnej opony
w niemczech by byla zbrodnia.nie mozna uzywac opon innych niz wpisane w brifa. w polsce tez moze byc powodem nie wyplacenia odszkodwoania w razie kolizji. poza tym nic groznego chyba nie spowoduje.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Panowie, nie wiem co jest grane, ale mam wrażenie,że hamowanie w mojej miatce jest przynajmniej kijowe. Ledwo odebrałem samochód po wymianie wahacza a już miałem niefajną historię, bo ktoś przede mną zahamował, a ja mimo,że miałem bezpieczną odległość to przy pełnym wciśnięciu hamulca niebezpiecznie się do niego zbliżyłem. Samochód ślizgał się po asfalcie, nawet ABS się odezwał... Co jest nie tak? W ten sposób właśnie uszkodziłem wahacz miesiąc temu...
Świat to więcej niż można uchwycić okiem lub dotknąć dłonią...
Dance through your life!
Dance through your life!
barthez wygral keidys na nich deszczowe zawody we wroclawiu na rakeitowej, wyprzedzajac ravo w subaru wrx i mnie w oplu speedsterze.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
matpilch pisze:czy ktos ma jakies doswiadczenia z Barum Bravuris 2?
Oprócz doświadczeń forumowiczów rzuć okiem tutaj:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Barum/Bravuris-2.htm
piwo pisze:barthez wygral keidys na nich deszczowe zawody we wroclawiu na rakeitowej, wyprzedzajac ravo w subaru wrx i mnie w oplu speedsterze.
Nie bierz tego do siebie, ale widocznie barthez jest po prostu szybszy.
Opona sama zawodów nie wygra
Rules are made to be broken
Nie bierz tego do siebie, ale widocznie barthez jest po prostu szybszy.
Opona sama zawodów nie wygra
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Rozważam teoretycznie narazie zakup nowych opon letnich w rozmiarze 195/50R15.
Opona ma być do jazdy codziennej czyli w deszczu musi trzymać. Lubię także gdzieś boczkiem polecieć . Wymyśliłem sobie faworytów :
- Bridgestone Potenza Adrenaline RE002 ( około 250 zł)
- Yokohama Advan Neova AD08. ( około 330 zł )
Jak nie dojdę do jakichś wniosków to kupię znowu Turanzy ER300 ale chętnię coś bym zmienił.
Jakieś sugestie ?
Opona ma być do jazdy codziennej czyli w deszczu musi trzymać. Lubię także gdzieś boczkiem polecieć . Wymyśliłem sobie faworytów :
- Bridgestone Potenza Adrenaline RE002 ( około 250 zł)
- Yokohama Advan Neova AD08. ( około 330 zł )
Jak nie dojdę do jakichś wniosków to kupię znowu Turanzy ER300 ale chętnię coś bym zmienił.
Jakieś sugestie ?
Ostatnio zmieniony 10 cze 2012, 15:44 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tomai pisze:kupię znowu Turanzy ER300
chcesz moje?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Błaszczykowski
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
Okazuje się, że Pirelli robi się nie do kupienia w tym kraju
Ktoś latał na tym? http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-s-drive-as01-205-45-r16-87-w
Ktoś latał na tym? http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-s-drive-as01-205-45-r16-87-w
Dunlop SP Sport Fast Response czy Bridgestone Potenza RE050A?
Jakieś doświadczenia z jedną i drugą oponą? Interesuje mnie rozmiar 195/45 R16
Jakieś doświadczenia z jedną i drugą oponą? Interesuje mnie rozmiar 195/45 R16
Łoś