Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czy Yokohama 15" Model A539 nie jest już produkowana
Jeśli tak, to jaki model ją zastąpił
Jeśli tak, to jaki model ją zastąpił
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
Z tego co widzę to w sklepach dalej jest dostępna, nie wiadomo czy jest na magazynie. Inna sprawą jest dziwaczna rozmiarówka i kosmiczne ceny. 15 nie ma. 185/50/14 - 350zł sztuka można kupić rozmiar np. 175/50R16 za 407zł /sztuka
J.
J.
" Potentissimus est, qui se habet in potestate "
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Mizia porzebuje nowe kapciochy i waham sie miedzy Parada Spec2, a Advan Neova AD08. Prowadze raczej dynamiczny styl jazdy. Opona musi byc przyczepna,sztywna na bokach i musi styknac na conajmniej 30-40 tys km
195/50/15
Prosze o szybka rade.
195/50/15
Prosze o szybka rade.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
logimen pisze:Mizia porzebuje nowe kapciochy i waham sie miedzy Parada Spec2, a Advan Neova AD08. Prowadze raczej dynamiczny styl jazdy. Opona musi byc przyczepna,sztywna na bokach i musi styknac na conajmniej 30-40 tys km
195/50/15
Prosze o szybka rade.
AD08 nie wytrzyma takiego dystansu.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
paradę polecam jakby co
hella_flush pisze:logimen pisze:Mizia porzebuje nowe kapciochy i waham sie miedzy Parada Spec2, a Advan Neova AD08. Prowadze raczej dynamiczny styl jazdy. Opona musi byc przyczepna,sztywna na bokach i musi styknac na conajmniej 30-40 tys km
195/50/15
Prosze o szybka rade.
AD08 nie wytrzyma takiego dystansu.
Na Tirerack.com piszą w opiniach ludzie ze koło 30k km na lekkich autach wytrzymuje guma. Czyli miata się jak najbardziej kwalifikuje szczególnie z rozkładem masy 50:50.
Oczywiście ile w tym prawdy nie wiadomo ale nie można też zakładać, że wszystko to ściema
Pozdrawiam
Sebna - kiepskie na mokrym? Skad taka opinia?
Rockingham
http://www.youtube.com/watch?v=INQPqcQFHrM&feature=related
Silverstone
http://www.youtube.com/watch?v=ZBL55dFl3-A
BTW skad bierze sie kult AD08 bo nie do konca rozumiem?
Rockingham
http://www.youtube.com/watch?v=INQPqcQFHrM&feature=related
Silverstone
http://www.youtube.com/watch?v=ZBL55dFl3-A
BTW skad bierze sie kult AD08 bo nie do konca rozumiem?
Witam, jestem nowy na forum (swiezo przedstawiony ale dodam swoje 5 groszy. Sporo jezdzilem na AD08 jak i na innych semislickach (np. Dunlop Direzza Starspec) co prawda w ciezszym aucie (Evo) i sa to genialne opony - ale raczej trudne do zycia na co dzien (halas!) co oczywiscie nie przeszkadzalo mi na torze czy autox.
Dlatego do mojej miaty (NA) wlozylem wlasnie kanapowe Conti PremiumContact2 i jest cicho i komfortowo (troche miekko na boku tez niestety .
Wiec jesli ktos potrzebuje opony do sportu/podjezdzawek etc. to ad08 i inne r888 sa super, na codzien juz nie. Szczegolnie ze miata to bardzo lekkie auto i wiele "zwyklych" opon UHP bedzie mialo wystarczajaco sztywny bok.
Dlatego do mojej miaty (NA) wlozylem wlasnie kanapowe Conti PremiumContact2 i jest cicho i komfortowo (troche miekko na boku tez niestety .
Wiec jesli ktos potrzebuje opony do sportu/podjezdzawek etc. to ad08 i inne r888 sa super, na codzien juz nie. Szczegolnie ze miata to bardzo lekkie auto i wiele "zwyklych" opon UHP bedzie mialo wystarczajaco sztywny bok.
NA 1.6 '91
Zdecydowałem się na Parade spec 2. 820 brutto 667 netto. za komplet. Wczoraj zamówiłem ok 18. Dziś rano dzwonili już cze czekają na mnie na odbiór osobisty. Wydaje mi się że to najlepszy wybór do miaty z przedziału HP i w rozsądnej cenie.
J.
J.
" Potentissimus est, qui se habet in potestate "
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
zakupilem dzis dwo swojej mizi Yoko Parady Spec 2 w rozmiarowce 195/50/15 Pytanie, ile nadmuchac powietrza ? Bo czuje, ze auto lekko plywa i nie ma przyczepnosci. Fabryka radzi 1.8 bara, Marcin nadmuchal mi 1.9/1.8 (przod/tyl) i autko lepiej sie trzymalo.
W warsztacie gdzie montowalem kapcie pytali czy dmuchac 2.0 z przodu i z tylu bo klienci z takimi autami tyle sobie zyczyli.
P.S. Czy ktos z Wawy serwisuje auto w warsztacie na Swiatowej 24 (Włochy) ? Jakie doswiadczenia z nimi macie ?
W warsztacie gdzie montowalem kapcie pytali czy dmuchac 2.0 z przodu i z tylu bo klienci z takimi autami tyle sobie zyczyli.
P.S. Czy ktos z Wawy serwisuje auto w warsztacie na Swiatowej 24 (Włochy) ? Jakie doswiadczenia z nimi macie ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
logimen pisze:zakupilem dzis dwo swojej mizi Yoko Parady Spec 2 w rozmiarowce 195/50/15 Pytanie, ile nadmuchac powietrza ? Bo czuje, ze auto lekko plywa i nie ma przyczepnosci. Fabryka radzi 1.8 bara, Marcin nadmuchal mi 1.9/1.8 (przod/tyl) i autko lepiej sie trzymalo.
Ja jeżdżę na 1.9 i jest ok. ( Turanza ER300 ) Myślę że nowe opony muszą się trochę ułożyć, przejedź 500 km i wtedy oceniaj.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
szakool pisze:Witam, jestem nowy na forum (swiezo przedstawiony ale dodam swoje 5 groszy. Sporo jezdzilem na AD08 jak i na innych semislickach (np. Dunlop Direzza Starspec) co prawda w ciezszym aucie (Evo) i sa to genialne opony - ale raczej trudne do zycia na co dzien (halas!) co oczywiscie nie przeszkadzalo mi na torze czy autox.
Właśnie - co możesz powiedzieć o Star Spec?
szakool pisze:Dlatego do mojej miaty (NA) wlozylem wlasnie kanapowe Conti PremiumContact2 i jest cicho i komfortowo (troche miekko na boku tez niestety .
Jak oceniasz sztywność ścianek bocznych w tym modelu Conti?
Przesiadlem się w tym sezonie z Rainsportów 2 na Toyo t1r. 300 km przejechane po sudeckich krętych trasach i juz wiem , ze Rainsporty 2 nie dorastają toyo do pięt. Głowne roznice:
-mieszanka toyo jest znacznie bardziej miekka i dosłownie wgryza sie w asfalt
-boczek toyo jest znacznie sztywniejszyi bardziej stabilny
Od razu zaznaczam, ze poki co nie testowalem w deszczu, ale umowmy sie ze miata na mokrym tak czy inaczej trzeba bardzo uwazac.
-mieszanka toyo jest znacznie bardziej miekka i dosłownie wgryza sie w asfalt
-boczek toyo jest znacznie sztywniejszyi bardziej stabilny
Od razu zaznaczam, ze poki co nie testowalem w deszczu, ale umowmy sie ze miata na mokrym tak czy inaczej trzeba bardzo uwazac.
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Ja w innym aucie zjezdzilem bridgestone re50 (nie a) potem przesiadlem sie na conti sport 3 i do dzisiaj nie jezdzilem na lepszej drogowej oponie. Pamietam ze jak je kupowalem to przestrzegali mnie przed tym ze niby sa delikatne i latwo robia sie bable ale nic takiego nie zauważyłem. Potenzy mialy swietna opinie ale conti 3 w moim odczuciu byly o klase lepsze w kazdych warunkach.
AWD + RWD = ;D
Dunlop Starspec - troche mniej precyzyjna niz ad08 (ale to tez bylo ciezkie evo), za to chyba dluzsza trwalosc (wystarczyla na ponad 10k), dobra cena, mocno hucza (bardziej niz advany).
Conti PremiumComf2 - jest faktycznie miekko (balonowy rozmiar 185/60/14) ale cichutko, przyczepnosc bardzo przyzwoita sucho/mokro.
W takim aucie jak miata warto zwrocic tez uwage na wage opony - im sztywniejszy bok tym zazwyczaj ciezsze (kto ma okazje niech sprawdzi ile waza run-on-flaty, ale sa megasztywne to fakt:)...
Conti PremiumComf2 - jest faktycznie miekko (balonowy rozmiar 185/60/14) ale cichutko, przyczepnosc bardzo przyzwoita sucho/mokro.
W takim aucie jak miata warto zwrocic tez uwage na wage opony - im sztywniejszy bok tym zazwyczaj ciezsze (kto ma okazje niech sprawdzi ile waza run-on-flaty, ale sa megasztywne to fakt:)...
NA 1.6 '91
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
- Model: NC FL2
- Wersja: Zoom Zoom
- Lokalizacja: Warszawa
Co do głośności opon, w MX-5 tak jak w każdym kabriolecie jest na tyle głośniej niż w puszce, że poziom hałasu opon można traktować jako parametr o drugorzędnym znaczeniu. Szum powietrza (top up czy top down), układu napędowego i silnika są na tyle dobrze słyszalne, że niestety - chcesz mieć cicho w samochodzie, to kup limuzynę albo SUV-a! Dla mnie w takim samochodzie jak MX-5 czyli w takim "fun car" najważniejsza jest przyczepność na suchym, a zwłaszcza na mokrym. Moją NC kupiłem z gumami Yokohama A11A. Z początku nie budziły zaufania - pod palcem były jakies twarde, ale spisują się zaskakująco dobrze i trzymają naprawdę bardzo przyzwoicie. Co do innych opon, polecam Conti SportContact. Mam takie na drugim samochodzie (Mondeo) i są rewelacyjne! Guma absolutnie godna zaufania w każdych warunkach.
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
nie ma sesnu takie zachwalanie opon, lepiej założyć temat których opon nie polecamy bo np. szybka ścieralność, hałas, ząbkowanie itd.
Posty typu "kupiłem i są super polecam, dobrze trzymają drogi" to można o dupę potłuc. To tak jakby ktoś napisał, że kupił sobie nalewki za 60zł i są świetne może i świetne bo wcześniej jeździł na 10letnich łysych zimowych. Więc pomyślcie jak czytacie opnie na necie
Mnie większość opon średnio satysfakcjonuje, a jak ktoś ma się opierać na zdaniu pana X z forum który napisze że ma T1r i super trzyma, klei i miód w ogóle to proszę Was. Prawda jest taka że przy normalnej jeździe każda opona ze średniej półki będzie OK, niektóre z tańszych też są niezłe, jeżeli ktoś ma inne doświadczenia to niech pisze, bo jeżeli takich doświadczeń nie ma to jego opinia jest mało miarodajna. trochę zakręciłem ale chyba każdy rozumie
Mam opone X lepsza od Y pod wzgledem .....,
Mam drogą opone X nie warto tyle płacić, tańsza Y podobne parametry
Jeździłem na oponach X,Y,Z ale pod względem przyczepności na suchym, opona T bije je wszystkie na głowę...
to są cenne rady, a nie Kupiłem opony X, super są, polecam
Posty typu "kupiłem i są super polecam, dobrze trzymają drogi" to można o dupę potłuc. To tak jakby ktoś napisał, że kupił sobie nalewki za 60zł i są świetne może i świetne bo wcześniej jeździł na 10letnich łysych zimowych. Więc pomyślcie jak czytacie opnie na necie
Mnie większość opon średnio satysfakcjonuje, a jak ktoś ma się opierać na zdaniu pana X z forum który napisze że ma T1r i super trzyma, klei i miód w ogóle to proszę Was. Prawda jest taka że przy normalnej jeździe każda opona ze średniej półki będzie OK, niektóre z tańszych też są niezłe, jeżeli ktoś ma inne doświadczenia to niech pisze, bo jeżeli takich doświadczeń nie ma to jego opinia jest mało miarodajna. trochę zakręciłem ale chyba każdy rozumie
Mam opone X lepsza od Y pod wzgledem .....,
Mam drogą opone X nie warto tyle płacić, tańsza Y podobne parametry
Jeździłem na oponach X,Y,Z ale pod względem przyczepności na suchym, opona T bije je wszystkie na głowę...
to są cenne rady, a nie Kupiłem opony X, super są, polecam
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
yanik pisze:sebna pisze:Szybkie pytanko - ile pakujecie PSI czy BARów do swoich 205/45/16?
1,8 bara
U mnie to samo - 1,8 bara
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry