Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

11 maja 2011, 20:43

Czy Yokohama 15" Model A539 nie jest już produkowana :?:
Jeśli tak, to jaki model ją zastąpił :?:
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

12 maja 2011, 11:38

Z tego co widzę to w sklepach dalej jest dostępna, nie wiadomo czy jest na magazynie. Inna sprawą jest dziwaczna rozmiarówka i kosmiczne ceny. 15 nie ma. 185/50/14 - 350zł sztuka można kupić rozmiar np. 175/50R16 za 407zł /sztuka :wink:

J.
" Potentissimus est, qui se habet in potestate "
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

12 maja 2011, 18:41

Mizia porzebuje nowe kapciochy i waham sie miedzy Parada Spec2, a Advan Neova AD08. Prowadze raczej dynamiczny styl jazdy. Opona musi byc przyczepna,sztywna na bokach i musi styknac na conajmniej 30-40 tys km

195/50/15

Prosze o szybka rade.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

12 maja 2011, 20:31

Hankook K110 (Ventus V12).
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

12 maja 2011, 20:34

kiepskie na mokrym
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

12 maja 2011, 23:00

logimen pisze:Mizia porzebuje nowe kapciochy i waham sie miedzy Parada Spec2, a Advan Neova AD08. Prowadze raczej dynamiczny styl jazdy. Opona musi byc przyczepna,sztywna na bokach i musi styknac na conajmniej 30-40 tys km

195/50/15

Prosze o szybka rade.


AD08 nie wytrzyma takiego dystansu.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

12 maja 2011, 23:55

paradę polecam jakby co
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

13 maja 2011, 7:29

hella_flush pisze:
logimen pisze:Mizia porzebuje nowe kapciochy i waham sie miedzy Parada Spec2, a Advan Neova AD08. Prowadze raczej dynamiczny styl jazdy. Opona musi byc przyczepna,sztywna na bokach i musi styknac na conajmniej 30-40 tys km

195/50/15

Prosze o szybka rade.


AD08 nie wytrzyma takiego dystansu.


Na Tirerack.com piszą w opiniach ludzie ze koło 30k km na lekkich autach wytrzymuje guma. Czyli miata się jak najbardziej kwalifikuje szczególnie z rozkładem masy 50:50.

Oczywiście ile w tym prawdy nie wiadomo ale nie można też zakładać, że wszystko to ściema :)

Pozdrawiam
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

13 maja 2011, 8:58

Sebna - kiepskie na mokrym? Skad taka opinia?

Rockingham
http://www.youtube.com/watch?v=INQPqcQFHrM&feature=related

Silverstone
http://www.youtube.com/watch?v=ZBL55dFl3-A

BTW skad bierze sie kult AD08 bo nie do konca rozumiem?
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

13 maja 2011, 9:21

mszczyrek pisze:Sebna - kiepskie na mokrym? Skad taka opinia?


Ponownie z opinii użytkowników na necie.
szakool
Posty: 25
Rejestracja: 06 maja 2011, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

13 maja 2011, 9:44

Witam, jestem nowy na forum (swiezo przedstawiony :) ale dodam swoje 5 groszy. Sporo jezdzilem na AD08 jak i na innych semislickach (np. Dunlop Direzza Starspec) co prawda w ciezszym aucie (Evo) i sa to genialne opony - ale raczej trudne do zycia na co dzien (halas!) co oczywiscie nie przeszkadzalo mi na torze czy autox.

Dlatego do mojej miaty (NA) wlozylem wlasnie kanapowe Conti PremiumContact2 i jest cicho i komfortowo (troche miekko na boku tez niestety :).

Wiec jesli ktos potrzebuje opony do sportu/podjezdzawek etc. to ad08 i inne r888 sa super, na codzien juz nie. Szczegolnie ze miata to bardzo lekkie auto i wiele "zwyklych" opon UHP bedzie mialo wystarczajaco sztywny bok.
NA 1.6 '91
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

13 maja 2011, 13:16

Zdecydowałem się na Parade spec 2. 820 brutto 667 netto. za komplet. Wczoraj zamówiłem ok 18. Dziś rano dzwonili już cze czekają na mnie na odbiór osobisty. Wydaje mi się że to najlepszy wybór do miaty z przedziału HP i w rozsądnej cenie.

J.
" Potentissimus est, qui se habet in potestate "
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

14 maja 2011, 18:21

zakupilem dzis dwo swojej mizi Yoko Parady Spec 2 w rozmiarowce 195/50/15 Pytanie, ile nadmuchac powietrza ? Bo czuje, ze auto lekko plywa i nie ma przyczepnosci. Fabryka radzi 1.8 bara, Marcin nadmuchal mi 1.9/1.8 (przod/tyl) i autko lepiej sie trzymalo.

W warsztacie gdzie montowalem kapcie pytali czy dmuchac 2.0 z przodu i z tylu bo klienci z takimi autami tyle sobie zyczyli.

P.S. Czy ktos z Wawy serwisuje auto w warsztacie na Swiatowej 24 (Włochy) ? Jakie doswiadczenia z nimi macie ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

14 maja 2011, 18:24

logimen pisze:zakupilem dzis dwo swojej mizi Yoko Parady Spec 2 w rozmiarowce 195/50/15 Pytanie, ile nadmuchac powietrza ? Bo czuje, ze auto lekko plywa i nie ma przyczepnosci. Fabryka radzi 1.8 bara, Marcin nadmuchal mi 1.9/1.8 (przod/tyl) i autko lepiej sie trzymalo.


Ja jeżdżę na 1.9 i jest ok. ( Turanza ER300 ) Myślę że nowe opony muszą się trochę ułożyć, przejedź 500 km i wtedy oceniaj.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

14 maja 2011, 20:41

Ja trochę eksperymentowałem i najfajniej jeździ mi się na 2barach na zimno na 205/45/16.
Swordfish
Posty: 369
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

16 maja 2011, 9:51

szakool pisze:Witam, jestem nowy na forum (swiezo przedstawiony :) ale dodam swoje 5 groszy. Sporo jezdzilem na AD08 jak i na innych semislickach (np. Dunlop Direzza Starspec) co prawda w ciezszym aucie (Evo) i sa to genialne opony - ale raczej trudne do zycia na co dzien (halas!) co oczywiscie nie przeszkadzalo mi na torze czy autox.


Właśnie - co możesz powiedzieć o Star Spec?

szakool pisze:Dlatego do mojej miaty (NA) wlozylem wlasnie kanapowe Conti PremiumContact2 i jest cicho i komfortowo (troche miekko na boku tez niestety :).


Jak oceniasz sztywność ścianek bocznych w tym modelu Conti?
haryyy
Posty: 560
Rejestracja: 06 wrz 2009, 17:23
Lokalizacja: D(eath)O(r)A(live)

16 maja 2011, 9:59

Przesiadlem się w tym sezonie z Rainsportów 2 na Toyo t1r. 300 km przejechane po sudeckich krętych trasach i juz wiem , ze Rainsporty 2 nie dorastają toyo do pięt. Głowne roznice:
-mieszanka toyo jest znacznie bardziej miekka i dosłownie wgryza sie w asfalt
-boczek toyo jest znacznie sztywniejszyi bardziej stabilny
Od razu zaznaczam, ze poki co nie testowalem w deszczu, ale umowmy sie ze miata na mokrym tak czy inaczej trzeba bardzo uwazac.
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

16 maja 2011, 10:05

Ja w innym aucie zjezdzilem bridgestone re50 (nie a) potem przesiadlem sie na conti sport 3 i do dzisiaj nie jezdzilem na lepszej drogowej oponie. Pamietam ze jak je kupowalem to przestrzegali mnie przed tym ze niby sa delikatne i latwo robia sie bable ale nic takiego nie zauważyłem. Potenzy mialy swietna opinie ale conti 3 w moim odczuciu byly o klase lepsze w kazdych warunkach.
AWD + RWD = ;D
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

16 maja 2011, 13:19

A powiedz mi jeszcze, że jeździłeś też na PZero Nero dla porównania do Conti Sport 3

Pozdrawiam
szakool
Posty: 25
Rejestracja: 06 maja 2011, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

16 maja 2011, 14:23

Dunlop Starspec - troche mniej precyzyjna niz ad08 (ale to tez bylo ciezkie evo), za to chyba dluzsza trwalosc (wystarczyla na ponad 10k), dobra cena, mocno hucza (bardziej niz advany).

Conti PremiumComf2 - jest faktycznie miekko (balonowy rozmiar 185/60/14) ale cichutko, przyczepnosc bardzo przyzwoita sucho/mokro.

W takim aucie jak miata warto zwrocic tez uwage na wage opony - im sztywniejszy bok tym zazwyczaj ciezsze (kto ma okazje niech sprawdzi ile waza run-on-flaty, ale sa megasztywne to fakt:)...
NA 1.6 '91
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

16 maja 2011, 14:38

Dlatego też jednym z powodów, dla którego kuszą mnie Conti Sport Contact 3 jest ich przeważnie najmniejsza waga w testach - pewno nieco kosztem sztywności.

Pozdro
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

16 maja 2011, 22:44

Co do głośności opon, w MX-5 tak jak w każdym kabriolecie jest na tyle głośniej niż w puszce, że poziom hałasu opon można traktować jako parametr o drugorzędnym znaczeniu. Szum powietrza (top up czy top down), układu napędowego i silnika są na tyle dobrze słyszalne, że niestety - chcesz mieć cicho w samochodzie, to kup limuzynę albo SUV-a! Dla mnie w takim samochodzie jak MX-5 czyli w takim "fun car" najważniejsza jest przyczepność na suchym, a zwłaszcza na mokrym. Moją NC kupiłem z gumami Yokohama A11A. Z początku nie budziły zaufania - pod palcem były jakies twarde, ale spisują się zaskakująco dobrze i trzymają naprawdę bardzo przyzwoicie. Co do innych opon, polecam Conti SportContact. Mam takie na drugim samochodzie (Mondeo) i są rewelacyjne! Guma absolutnie godna zaufania w każdych warunkach.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

16 maja 2011, 23:54

Czyli PZero Nero czy Conti Sport 3? :mrgreen:
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

18 maja 2011, 8:54

PZero nie znam, za Conti odpowiadam głową :smile: Będą trzymać
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

26 maja 2011, 21:18

Szybkie pytanko - ile pakujecie PSI czy BARów do swoich 205/45/16?

Pozdrawiam
gotti123
Posty: 3
Rejestracja: 30 kwie 2011, 12:56
Lokalizacja: Opole

26 maja 2011, 21:43

logimen poleciłbym Yokohamę AD08. Mam i daje rade.

http://www.opony.inowroclaw.pl/opona/3963/yokohama_advan_neova_ad08_195_50_r15_82_v.html
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

26 maja 2011, 21:47

logimen poleciłbym Yokohamę AD08. Mam i daje rade.


juz kupilem Parady SPEC 2
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

27 maja 2011, 7:29

sebna pisze:Szybkie pytanko - ile pakujecie PSI czy BARów do swoich 205/45/16?

1,8 bara
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

27 maja 2011, 9:26

nie ma sesnu takie zachwalanie opon, lepiej założyć temat których opon nie polecamy bo np. szybka ścieralność, hałas, ząbkowanie itd.
Posty typu "kupiłem i są super polecam, dobrze trzymają drogi" to można o dupę potłuc. To tak jakby ktoś napisał, że kupił sobie nalewki za 60zł i są świetne może i świetne bo wcześniej jeździł na 10letnich łysych zimowych. Więc pomyślcie jak czytacie opnie na necie :kciuk:
Mnie większość opon średnio satysfakcjonuje, a jak ktoś ma się opierać na zdaniu pana X z forum który napisze że ma T1r i super trzyma, klei i miód w ogóle to proszę Was. Prawda jest taka że przy normalnej jeździe każda opona ze średniej półki będzie OK, niektóre z tańszych też są niezłe, jeżeli ktoś ma inne doświadczenia to niech pisze, bo jeżeli takich doświadczeń nie ma to jego opinia jest mało miarodajna. trochę zakręciłem ale chyba każdy rozumie :winner: :mrgreen:
Mam opone X lepsza od Y pod wzgledem .....,
Mam drogą opone X nie warto tyle płacić, tańsza Y podobne parametry
Jeździłem na oponach X,Y,Z ale pod względem przyczepności na suchym, opona T bije je wszystkie na głowę...
to są cenne rady, a nie Kupiłem opony X, super są, polecam :mrgreen:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

27 maja 2011, 9:26

yanik pisze:
sebna pisze:Szybkie pytanko - ile pakujecie PSI czy BARów do swoich 205/45/16?

1,8 bara

U mnie to samo - 1,8 bara
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
ODPOWIEDZ