Ciepła / mocno rozgrzana kolumna - czy to normalne?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam,
Dziś zwróciłem po raz pierwszy uwagę, że po 30 minutowej przejażdżce z momentami na czerwonych polach i do 160 km/h ale to były momenty dwa czy trzy (ciężko się powstrzymać czasami z tym autem ), że kolumna między fotelami w zasadzie na całej długości jest rozgrzana w wyczuwalny sposób łamane przez mocno rozgrzana.
Wiem że tam jest skrzynia, wał i dyfer niedaleko ale czy też tak macie? to normalne czy raczej nie?
Mam nadzieje ze nie było już o tym ale nic sensownego nie udało mi się znaleść jak do tej pory o tym.
Pozdro
Dziś zwróciłem po raz pierwszy uwagę, że po 30 minutowej przejażdżce z momentami na czerwonych polach i do 160 km/h ale to były momenty dwa czy trzy (ciężko się powstrzymać czasami z tym autem ), że kolumna między fotelami w zasadzie na całej długości jest rozgrzana w wyczuwalny sposób łamane przez mocno rozgrzana.
Wiem że tam jest skrzynia, wał i dyfer niedaleko ale czy też tak macie? to normalne czy raczej nie?
Mam nadzieje ze nie było już o tym ale nic sensownego nie udało mi się znaleść jak do tej pory o tym.
Pozdro
sebna pisze:Witam,
Dziś zwróciłem po raz pierwszy uwagę, że po 30 minutowej przejażdżce z momentami na czerwonych polach i do 160 km/h ale to były momenty dwa czy trzy (ciężko się powstrzymać czasami z tym autem ), że kolumna między fotelami w zasadzie na całej długości jest rozgrzana w wyczuwalny sposób łamane przez mocno rozgrzana.
Wiem że tam jest skrzynia, wał i dyfer niedaleko ale czy też tak macie? to normalne czy raczej nie?
Mam nadzieje ze nie było już o tym ale nic sensownego nie udało mi się znaleść jak do tej pory o tym.
Pozdro
Niestety tak, większość tak ma. Sprawdź stan gum lewarka zmiany biegów. Jeśli są uszkodzone, tunel grzeje się jeszcze bardziej niż "normalnie".
Po
eM
To chyba wszyscy się tak stresują...
Moja nowa dziunia mnie tak zestresowała, że zacząłem jeździć w emeryckim stylu national geographic...
dopiero po przeczytaniu kilku postów na forum się uspokoiłem i wiem, że mogę Dziunię już pieścić tak jak lubi najbardziej, czyli wysokoobrotowo
Moja nowa dziunia mnie tak zestresowała, że zacząłem jeździć w emeryckim stylu national geographic...
dopiero po przeczytaniu kilku postów na forum się uspokoiłem i wiem, że mogę Dziunię już pieścić tak jak lubi najbardziej, czyli wysokoobrotowo
To zrobie update dla potomności.
U mnie po wymianie wadliwego dyfra oraz zmianie oleju w skrzyni (wynikającej z serwisowego przebiegu oraz chęci poprawienia problemów z uparta dwójką) kolumna się prawie w ogóle nie grzeje - robi się przyjemnie ciepła po kilku set kilometrach lub jak ostro katuje auto po mieście (nocą gdy specjalnie po to tylko wyjeżdżam na miasto).
Największą różnicę zrobiła wymiana dyfra ale olej tez obniżył temperaturę kolumny o kilka ładnych stopni.
Zobaczymy jak będzie jak przyjdą upały (w Irlandii? zaraz jakie upały? )
Pozdrawiam
U mnie po wymianie wadliwego dyfra oraz zmianie oleju w skrzyni (wynikającej z serwisowego przebiegu oraz chęci poprawienia problemów z uparta dwójką) kolumna się prawie w ogóle nie grzeje - robi się przyjemnie ciepła po kilku set kilometrach lub jak ostro katuje auto po mieście (nocą gdy specjalnie po to tylko wyjeżdżam na miasto).
Największą różnicę zrobiła wymiana dyfra ale olej tez obniżył temperaturę kolumny o kilka ładnych stopni.
Zobaczymy jak będzie jak przyjdą upały (w Irlandii? zaraz jakie upały? )
Pozdrawiam
Ostatnio rozbierałem na części NA 1.8 z 1997r. Byłem mocno zdziwiony kiedy odkryłem że w modelu z tego roku i z większym silnikiem brak chłodnicy oleju wspomagania Stara, dobra, pierwsza NA 1.6 ją posiadała
Całkowicie (niestety) normalne. Jak pojezdzisz 4 godziny spokojnie, na 4-5 biegu, wal bedzie zimny
7 zima z MX-5
No taki właśnie miałem objaw - po zrobieniu stu-kilkudziesięciu kilometrów wczoraj, dość spokojnym tempem (jura krakowsko częstochowska, okolice Ojcowa bez dachu ofc ) cały tunel się schłodził.
Jutro zmieniam wszystkie płyny w Dziuni (ASO na Wielickiej w Krakowie) - już kupione czekają w bagażniku; kupiłem Motula eco-clean 5W40 a do skrzyni i dyfra gear 300 75W90 (btw: chłopaki z Komart - http://motul.domenomania.pl/sklep/index.php - dają zniżki dla Mazdowiczów:) ). Zobaczymy czy to pomoże na temperaturę... W planie jest również wymiana uszczelek przy skrzyni. Zrobię update po operacji - ciekawe czy pomoże.
Jutro zmieniam wszystkie płyny w Dziuni (ASO na Wielickiej w Krakowie) - już kupione czekają w bagażniku; kupiłem Motula eco-clean 5W40 a do skrzyni i dyfra gear 300 75W90 (btw: chłopaki z Komart - http://motul.domenomania.pl/sklep/index.php - dają zniżki dla Mazdowiczów:) ). Zobaczymy czy to pomoże na temperaturę... W planie jest również wymiana uszczelek przy skrzyni. Zrobię update po operacji - ciekawe czy pomoże.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2010, 12:50 przez iroc_pl, łącznie zmieniany 1 raz.
poglądy są jak dupa. każdy jakieś ma, ale po co je od razu pokazywać?
sebna pisze:U mnie po wymianie wadliwego dyfra oraz zmianie oleju w skrzyni (wynikającej z serwisowego przebiegu oraz chęci poprawienia problemów z uparta dwójką) kolumna się prawie w ogóle nie grzeje - robi się przyjemnie ciepła po kilku set kilometrach lub jak ostro katuje auto po mieście (nocą gdy specjalnie po to tylko wyjeżdżam na miasto).
Największą różnicę zrobiła wymiana dyfra ale olej tez obniżył temperaturę kolumny o kilka ładnych stopni.
Tunel się grzeje od wydechu, a nie od oleju w dyfrze czy skrzyni biegów... Prosty test: Owijamy bandażem kolektor aż do katalizatora i już w nóżki chłodniej...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Co się grzeje w tunelu? Widać na załączonym obrazku
Najbliżej prawidłowej odpowiedzi jest AroJano
Fakt jest taki, że idzie tam rura wydechowa blisko ściany kierowcy. Do tego skrzynia biegów i połączenie z silnikiem. Jedynie dyferencjału bym o to zupełnie nie podejrzewał, bo jest całkiem z tyłu. Tak jak pisze AroJano, wydech przede wszystkim, później skrzynia i tylna część silnika. Wszystko łącznie podnosi temperaturę. Chociaż ja u siebie nie zwróciłem na to uwagi nawet
Najbliżej prawidłowej odpowiedzi jest AroJano
Fakt jest taki, że idzie tam rura wydechowa blisko ściany kierowcy. Do tego skrzynia biegów i połączenie z silnikiem. Jedynie dyferencjału bym o to zupełnie nie podejrzewał, bo jest całkiem z tyłu. Tak jak pisze AroJano, wydech przede wszystkim, później skrzynia i tylna część silnika. Wszystko łącznie podnosi temperaturę. Chociaż ja u siebie nie zwróciłem na to uwagi nawet
No wszystko pięknie prawię uwierzyłem, że coś tu nie gra w moim toku rozumowania ale przecież po wymianie oleju w skrzyni i dodaniu ceramizera wyraźnie chłodniejsza zrobiła się moja kolumna ! Przecież nie wyobraziłem sobie tego.
Ale już wszystko jest jasne - pod natłokiem całkiem niegłupich i trudnych do kwestionowania argumentów w postaci biegnącego tamtędy wydechu przyjąłem do wiadomości, że chyba wbrew ogólnie przyjętej teorii moja wyobraźnia przeżywa rozkwit na stare lata w przeciwieństwie do tradycyjnie już obarczonych tą przypadłością młodych ludzi.
ekhm.. ale o czym ja tu pisałem? A no właśnie bo u mnie Panowie ta rura biegnie po stronie pasażera i tak z tamtej strony dalej ciepło (co mnie na początku dziwiło, że tylko po mojej ścianka się chłodniejsza zrobiła) ale z mojej os strony skrzyni temperatura się znacząco obniżyła, właśnie po wymianie oleju.
Pozdrawiam
Zagadka rozwiązana
Ale już wszystko jest jasne - pod natłokiem całkiem niegłupich i trudnych do kwestionowania argumentów w postaci biegnącego tamtędy wydechu przyjąłem do wiadomości, że chyba wbrew ogólnie przyjętej teorii moja wyobraźnia przeżywa rozkwit na stare lata w przeciwieństwie do tradycyjnie już obarczonych tą przypadłością młodych ludzi.
ekhm.. ale o czym ja tu pisałem? A no właśnie bo u mnie Panowie ta rura biegnie po stronie pasażera i tak z tamtej strony dalej ciepło (co mnie na początku dziwiło, że tylko po mojej ścianka się chłodniejsza zrobiła) ale z mojej os strony skrzyni temperatura się znacząco obniżyła, właśnie po wymianie oleju.
Pozdrawiam
Zagadka rozwiązana
Seryjny downpipe ma osłonę termiczną która często luzuje się i zaczyna dzwonić, brzęczeć itd. Bywa że użytkownik usuwa ją eliminując w ten sposób hałas.....zamienniki albo inne tuningowe bajery są najczęściej pozbawione tej osłony i dopiero robi się gorąco - aż konserwacja i farba odłazi z okolic wydechu
ps. sprawdź czy Twój downpipe wygląda tak jak na obrazku Przemasi-go
ps. sprawdź czy Twój downpipe wygląda tak jak na obrazku Przemasi-go
Czy jest sens tą rurę wydechową na tym odcinku jakoś izolować termicznie? Nawet niedawno ktoś na forum ogłaszał, że ma do sprzedania taką taśmę termiczną -- czy ktoś to u siebie robił taką taśmą i czy faktycznie są konkretne rezultaty, czy może nie warto?
Bo trochę mi doskwiera gorący tunel w lecie. Zwłaszcza jeśli z różnych powodów jedzie się top-up to jest cieplusio.
Bo trochę mi doskwiera gorący tunel w lecie. Zwłaszcza jeśli z różnych powodów jedzie się top-up to jest cieplusio.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
W sumie jak o tym teraz myślę to jest dokładnie tak jak piszesz callum, z Top Up czasem bez wyraźnych powodów pogodowych ciężko wytrzymać z gorąca .
To jak to jest z tymi bandażami?
To jak to jest z tymi bandażami?
Ostatnio zmieniony 28 cze 2010, 21:24 przez sebna, łącznie zmieniany 1 raz.
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
AroJano pisze:Tunel się grzeje od wydechu, a nie od oleju w dyfrze czy skrzyni biegów... Prosty test: Owijamy bandażem kolektor aż do katalizatora i już w nóżki chłodniej...
Potwierdzam.
W zeszłym roku gdy jeździłem na seryjnym wydechu tunel był bardzo ciepły.
Teraz po założeniu kolektora owiniętego bandażem aż do połaczenia z katem jest dużo chłodniej, a przecież gazy wydechowe mają ze względu na doładowanie większą temperaturę.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:Teraz po założeniu kolektora owiniętego bandażem aż do połaczenia z katem jest dużo chłodniej,
A nie od dmuchania klimą na nogi ?
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 10 cze 2010, 13:21
- Lokalizacja: poznań
Witam , ja dzisiaj założyłem maty termiczne koszt 100 pln i jest odczuwalna różnica pozdrawiam.
dolcevita027
dolcevita027 pisze:Witam , ja dzisiaj założyłem maty termiczne koszt 100 pln i jest odczuwalna różnica pozdrawiam.
gdzie maty kupowales??
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 10 cze 2010, 13:21
- Lokalizacja: poznań
Mi załatwili koledzy ale maty z tego co sie dowiedziałem to sa firmy Alutherm-samoprzylepne w prostokatach o wymiarach 30cm na 50cm.Pozdrawiam
dolcevita027
dolcevita027, gdybyś więcej informacji zdobył to napisz (jakiś link czy co ), coś nie mogę tych mat znaleźć. I jeszcze taka sprawa: założyłeś je tylko od górnej strony kolektora/wydechu, czy ze wszystkich stron go okleiłeś?
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 10 cze 2010, 13:21
- Lokalizacja: poznań
Cały tunel został oklejony, z tym ze zachowali jakieś kanały odpływowe ( nie znam sie na tym ), jutro podjade do serwisu gdzie mi to zamawiali i zakładali i podam wiecej informacji.Ale dzisiaj pojezdziłem troszke szybciutko i mimo upału na zewnatrz w nózki było chłodno.
dolcevita027
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 10 cze 2010, 13:21
- Lokalizacja: poznań
Witam to jest ta stronka tej firmy z matami http://www.app.com.pl/products/?prid=121
dolcevita027
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 10 cze 2010, 13:21
- Lokalizacja: poznań
Dokładnie taj jak mówisz
dolcevita027
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 10 cze 2010, 13:21
- Lokalizacja: poznań
Opuszczali cały wydecha, gdyż jest tam malutko miejsca
dolcevita027