uszczelniacz między skrzynią a wałem.

troszke sie poci w tych okolicach.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

24 lut 2010, 18:37

mam taki problem. dzisiaj przy zmianie oleju zauwazyłem, ze połączenie skrzyni z wałem jest troche zapocone. nie zauwazyłem zeby to jakos mocno ciekło, nie mam plamy oleju w garażu, ani nawet kropelki na podłodze. Wytarłem to i za pare dni znowu wjade na kanał zeby zobaczyc co sie dalej dzieje.

Pytanie takie moje, czy to normalne ze tam troche oleju się gromadzi ? zapewne nie.

jak sie skontaktowałem z mechanikiem to powiedział, ze tam jest taki uszczelniacz który przez mrozy mógł troche puścić. Powiedział tez, ze zeby to wymienic to trzeba wyjmowac skrzynie i koszt takiej operacji łącznie z uszczelniaczem to około 350-400 złotych.

czekac i kontrolowac co jakis czas jak to wyglada czy dmuchac na zimne i wymieniac od razu ? :roll:
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

24 lut 2010, 19:32

ja_misiek! pisze:mam taki problem. dzisiaj przy zmianie oleju zauwazyłem, ze połączenie skrzyni z wałem jest troche zapocone. nie zauwazyłem zeby to jakos mocno ciekło, nie mam plamy oleju w garażu, ani nawet kropelki na podłodze. Wytarłem to i za pare dni znowu wjade na kanał zeby zobaczyc co sie dalej dzieje.

Pytanie takie moje, czy to normalne ze tam troche oleju się gromadzi ? zapewne nie.

jak sie skontaktowałem z mechanikiem to powiedział, ze tam jest taki uszczelniacz który przez mrozy mógł troche puścić. Powiedział tez, ze zeby to wymienic to trzeba wyjmowac skrzynie i koszt takiej operacji łącznie z uszczelniaczem to około 350-400 złotych.

czekac i kontrolowac co jakis czas jak to wyglada czy dmuchac na zimne i wymieniac od razu ? :roll:


lecieć może z uszczelniacza od strony silnika (sam uszczelniacz w ASO ok. 120PLN) lub od strony skrzyni - ale tu chyba rzadziej.
To że nie widać plam to tylko oznaka że olej zatrzymuje się w przestrzeni pomiędzy sprzęgłem a skrzynią - efekt końcowy może być taki że olej zachlapie sprzęgło....

Aby wymienić uszczelniacz od strony silnika trzeba zdjąć skrzynię, sprzęgło, docisk i zamach....
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

24 lut 2010, 19:40

U mnie było to samo....wymieniłem uszczelniacz (kosztował trochę sporo w ASO).
ps. Jaro - tu mowa o drugim końcu skrzyni...połączenie wał/skrzynia
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

24 lut 2010, 20:06

irakleo pisze:U mnie było to samo....wymieniłem uszczelniacz (kosztował trochę sporo w ASO).
ps. Jaro - tu mowa o drugim końcu skrzyni...połączenie wał/skrzynia


rzeczywista :oops:
ale sam uszczelniacz i tak kosztuje koło 100PLN :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

24 lut 2010, 20:10

normalne, nie spinać się...
jak bedziesz robił cos przy skrzyni to zrobisz, jak mechanik powiedział skrzynia musi isc na dół, a sam jej demontaż to +- 300 Pln
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

24 lut 2010, 20:25

widze, ze zdania podzielone.

zauważyłem jeszcze, ze jest tam taki otwor, mała dziurka, która słuzy chyba odprowadzeniu nadwyzki oleju. jak włożyłem tam zapałke to wyjąłem brudną w oleju, a tak chyba być nie powinno. tak jak powiedział Jaro, boje sie ze moze zachlapac sie sprzeglo.

nie wygląda to zle, po prostu jest troche zaolejone. z tego co widze to koszt całej operacji wyniesie mnie koło 500. średnio fajna perspektywa. :???:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

24 lut 2010, 20:37

Już się pogubiłem i sam nie wiem o jakim uszczelniaczu mowa !
Uszczelniacz wał/skrzynia - wystarczy zdjąć wał i wymienić uszczelniacz...robiłem to leżąc pod autem w garażu i operacja trwa max. godzinę
Uszczelniacz po skrzyni przy sprzęgle to groszowa sprawa, ale trzeba zrzucić skrzynię z auta i to trochę pracy - 3-4 godz. Wymagany podnośnik albo kanał.
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

24 lut 2010, 20:55

ekspertem nie jestem, ale to chyba usczelniacz skrzynia wał. konczy sie skrzynia i zaczyna wał. w miejscu połączenia jest troche oleju. irakleo, czyli nie trzeba demontowac skrzyni ?
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

24 lut 2010, 21:01

ja_misiek! pisze:irakleo, czyli nie trzeba demontowac skrzyni ?


Nie trzeba :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 lut 2010, 23:00

Mayk pisze:Nie trzeba

Dobrze mówia, 15 minut roboty. Wystarczy zdjać sam wał (odkrecasz od strony dyfra i wyjmujesz ze skrzyni - oznacz biala kreska na laczeniu dyfer-wal abys przy zakladaniu trafil w te same otwory).
Za kazdym razem gdy wyciagalem wal wymienialem uszczelniacz - mozesz go dobrac w firmach sprzedajacych uszczelnienia techniczne/łożyska itp. koszt jakies 25 zł.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Niminum
Posty: 185
Rejestracja: 25 gru 2009, 22:46
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2010, 23:28

Czy mowa o tym miejscu?
Obrazek

Bo jak widać na obrazku, też mi coś tam cieknie.
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

25 lut 2010, 14:52

dokładnie tak, to to miejsce.

teraz z serii troche głupich pytan (chociaz podobno glupich pytan nie ma :wink: ), czy jak odkrece wał to nic mi tam nie wycieknie olej czy cos takiego ?

w sensie czy wyglada to tak, ze odkrecam, wyjmuje stary uszczelniacz, zakładam nowy i przykrecam.. ?

nie jestem jakims turbo mechanikiem, uprzedzałem ze pytanie jest głupie. Proszę o wyrozumiałość.. :razz:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

25 lut 2010, 15:18

Niminum pisze:Czy mowa o tym miejscu?
[url=http://lh3.ggpht.com/_NyPiuE9KRnk/S3rxezp9MHI/AAAAAAAAAOw/8s0dEgF4C0Y/s720/mazda9%20%281%20of%201%29.jpg]Obrazek[/url]

Bo jak widać na obrazku, też mi coś tam cieknie.


ja_misiek! pisze:dokładnie tak, to to miejsce.

ja_misiek! pisze:ze połączenie skrzyni z wałem

Oj misiek, gdzie ty tu widzisz wał :?: zdecyduj sie o ktora strone chodzi bo piszac "wał "domyslnie chodzi o wał napędowy laczacy dyfer ze skrzynia.

Niminum masz wyciek z uszczelniacza wału korbowego- skrzynia, sprzeglo i kolo zamochowe muszą zostac zdjete.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

25 lut 2010, 15:25

Fiveopac pisze:Oj misiek, gdzie ty tu widzisz wał zdecyduj sie o ktora strone chodzi bo piszac "wał "domyslnie chodzi o wał napędowy laczacy dyfer ze skrzynia.
:oops: :oops: :oops:

hmm. jakby to powiedziec. mi to wygląda jak na to patrze na połączenie skrzyni biegow z wałem. w sensie ze konczy sie skrzynia i przechodzi to w wał. miejsce które jest sfotografowane to chyba to, bo tam konczy sie skrzynia biegow. a przynajmniej tak mi sie wydaje. wieczorem zrobie zdjecie poglądowe od dołu i zaznacze miejsce o ktore mi chodzi, ale wydaje mi sie ze jest to to samo miejsce co na fotografii kolegi. :roll:

myle sie ?
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

25 lut 2010, 15:30

ja_misiek! pisze:miejsce które jest sfotografowane to chyba to, bo tam konczy sie skrzynia biegow.


to sam poczatek skrzyni biegow od strony silnika. niestety.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

25 lut 2010, 15:32

no to miałko. :(
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

25 lut 2010, 16:11

ja_misiek!, przejrzyj sobie wszystko...tam masz zdjęcia tego co ważne itp.
link poniżej :wink:

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1535&start=90
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

25 lut 2010, 18:32

wow! wszystko krok po kroku.. dzieki serdeczne! :mrgreen:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

25 lut 2010, 18:37

Proszę bardzo :mrgreen:
Chyba muszę to w końcu wszystko podwiesić w technicznym, bo często pojawiają się te same pytania... :roll: :wink:
wolan
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2012, 19:44
Lokalizacja: warszawa

23 mar 2013, 16:37

odkopuję, bo problem podobny... u mnie także pojawia się olej z tego otworu, ale w minimalnych ilościach.

Obrazek

to co widać na zdjęciu wyciekło po 1 dniu, z tym że auto od 4 miesięcy nie jeździło, a jakiś miesiąc temu odpalałem jedynie silnik, podczas czyszczenia układu chłodzenia...
skąd to ma cieknąć jak wał się nie kręci?
czy takie ilości oleju są akceptowalne, czy czeka mnie zrzucanie skrzyni? wątek Przemasiego przeczytałem i wcale mnie nie jara ta perspektywa :/
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

23 mar 2013, 20:11

wolan pisze:czy czeka mnie zrzucanie skrzyni?

Niestety...
Jednak zanim to zrobisz, sprawdź górną część skrzyni, czyli górny zbiorniczek na olej i tylną, górną część silnika, bo może gumy skrzyni lub inne uszczelki masz do wymiany i leje się z góry jakimś sposobem.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 mar 2013, 9:28

wolan pisze:skąd to ma cieknąć jak wał się nie kręci?

Z dzwona, w którym jest tego oleju już nazbierane.
przemasi pisze:Niestety...

Niekoniecznie. To może być wyciek z tyłu głowicy. Uszczelka pod głowicą, pokrywa zaworów lub uszczelniacz czujnika położenia wałka. W każdym przypadku kiedy wyciek jest odpowiednio konkretny będzie płynęło w dzwon i wyciekało dołem. Zanim wyciągniesz skrzynię sprawdź wycieki, które widać gołym okiem.
wolan pisze:czy takie ilości oleju są akceptowalne

żadne nie są akceptowalne, silnik powinien być suchy jak pieprz :mrgreen: To nie SR71 co jak nie leci, to cieknie :mrgreen:
Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
wolan
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2012, 19:44
Lokalizacja: warszawa

24 mar 2013, 14:47

O, dzięki za odpowiedzi. Muszę w takim razie trochę pojeździć i zobaczyć czy samo nie wyschnie. Stara uszczelka pod pokrywa na pewno tam ciekla, więc moze jeszcze trochę oleju zostało w dzwonie...
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

24 mar 2013, 17:29

z mojego doświadczenia wynika, że bardzo często to co roku na uszczelniacz wału z tyłu, to tak naprawdę oring czujnika wałka położenia;) zacząłbym od niego... a uszczelniacz wału zrobił z sprzęgłem.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

24 mar 2013, 19:08

grzes pisze:z mojego doświadczenia wynika, że bardzo często to co roku na uszczelniacz wału z tyłu, to tak naprawdę oring czujnika wałka położenia;) zacząłbym od niego... a uszczelniacz wału zrobił z sprzęgłem.

:kciuk:
typ82
Posty: 42
Rejestracja: 07 cze 2007, 9:30
Lokalizacja: Legnica

26 mar 2013, 19:52

Korzystając z okazji chciałem zapytać czy uszczelniacze K&M Parts są coś warte czy raczej trzeba pakować się w OEM.Planuje wymienić komplet.

http://www.kmparts.pl/573.Uszcelniacz-walu-korbowego-tylni-NANBNBFL
Może nie jest szybka ale za to dużo pali
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

26 mar 2013, 19:56

Cena niewiele niższa niż oryginału. Ewentualne ponowne dobieranie się do niego to koszmar - ja bym nie kombinował i udał się do ASO lub na mx5parts.co.uk
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
matusz
Donator
Donator
Posty: 1246
Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

08 kwie 2013, 21:55

Też mam taki problem, tylko u mnie się "leje" dosłownie i widać że najprawdopodobniej od góry z tyłu silnika. Więc na początek kupiłem najtańszy uszczelniacz w ASO czyli od czujnika położenia wałka za który dałem 14,35zł :mrgreen: Jutro oddaję do warsztatu i będą szukać gdzie to leci naprawdę.
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
maciekz
Posty: 20
Rejestracja: 19 paź 2012, 10:19
Lokalizacja: Warszawa/Zakopane

10 kwie 2013, 14:51

Odświeżę temat bo zauważyłem, że uszczelniacz między skrzynią a wałem napędowym się poci.

Fiveopac, pisałeś:
"Za kazdym razem gdy wyciagalem wal wymienialem uszczelniacz - mozesz go dobrac w firmach sprzedajacych uszczelnienia techniczne/łożyska itp. koszt jakies 25 zł."
Czy możesz mi podać jakiś namiar na takie uszczelniacze? niestety nie mam żadnego wzornika a oryginał kosztuje ponad 120 zł.
www.climbrock.pl
matusz
Donator
Donator
Posty: 1246
Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

01 maja 2013, 22:35

pytanie kolegi pozostało bez odpowiedzi więc odświeżam, szczególnie że wymiana tego taniego uszczelniacza nie przyniosła efektu, tzn przyniosła bo tam jest sucho, ale ogólnie leje się gdzieś ze skrzyni/tył silnika??? next week idzie do wyjęcia skrzyni i szukania wycieku. Moje pytanie - jakie uszczelniacze wymienić przy tej okazji?
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
ODPOWIEDZ